Ски зоната в Банско трябва да се разшири

Ски зоната в Банско трябва да се разшири
Ски зоната в Банско трябва да бъде разширена и това е категоричното мнение на държавни лидери, на професионални скиори и на бизнеса в Банско. Тежкото противоречие със зелените, които считат, че така ще бъде унищожена цяла екосистема в Пирин, всъщност е бурно, емоционално говорене, съпроводено с много жестове, а после подето от хора, които в живота си не са се качвали на ски, а често не знаят и какво представляват самите ски курорти.
<p>Легендата с масовото изсичане на гори в Пирин, за да се направи нова кабинка, не отговаря на истината, защото през цялото време става дума за възобновяване на лифт, изграден още преди години, единогласни са поддръжниците на идеята.</p> <p>По време на Световната купа по ски в Банско (27 февруари - 2 март 2015 г), легендата на ските Марк Жирардели, застанал в подножието на пистата с неговото име, каза за &bdquo;Гласове&ldquo;:&nbsp;</p> <p><img alt="" src="http://glasove.com/img/news/49045_xmfwrwmFB7eXGn05TZZgb8iXy9GQfC.jpg" style="height:400px; width:600px" /><br /> <em>Петкратният носител на световната купа по ски алпийски дисциплини Марк Жирардели е съветник и на министъра на туризма Николина Ангелкова по въпросите на зимния туризъм. Пистата, на която се проведе Световната купа по ски в Банско, е кръстена на Жирардели.&nbsp;</em></p> <p>&bdquo;Намирам за невероятно да съществува толкова лек и прост начин ски зоната да бъде разширена и това да среща такъв отпор и протест от хора, които се интересуват от всичко друго, но не и от модернизиране на този прекрасен курорт. Никой никога не е говорил за изсичане на гори, за нови просеки. Точно над нас се виждат стълбовете и въжетата на стария лифт и там самата природа не е сложила дървета!&nbsp;</p> <p><img alt="" src="http://glasove.com/img/news/49045_KIaxv6aqAtxWnRiaoeQ6UZU13UXGhp.jpg" /><br /> <em>С черни линии е очертано трасето, където се виждат стълбовете на стария лифт. Това е съоръжението, което експертите искат да направят работещо.</em></p> <p><img alt="" src="http://glasove.com/img/news/49045_g2NMVCVti6mUklNxWFHF8O64ZWCmr8.jpg" style="height:254px; width:600px" /><br /> <em>Увеличение на същия кадър</em></p> <p>Начинът за поддържане на цялата екосистема е, като в живота на планината се вливат приходите от търговската дейност.</p> <p>&nbsp;</p> <p><em>Разбира се, че съм за разширение </em></p> <p>&nbsp;</p> <p>на ски зоната! Всеки, който кара ски в Австрия, знае, че лифтовете са най-щадящият транспорт, измислен в света. Екологичните норми за държавите в ЕС са толкова строги, че никой не би допуснал посегателство върху екосистемата.</p> <p>Прави са представителите на местния бизнес да искат разширение. Сега пистите са пренатоварени, а това е опасно за хората. Българите трябва да решат дали изобщо искат да развиват зимен туризъм, или направо да кажат на любителите на белите спортове да вървят в други държави. Там зелените също са много активни, но са участници в процеса, те помагат, следят къде какво се случва, работят с управите на курортите, с общинската власт, изискват конкретни мерки и съвместно с местните органи по поддръжка участват в цялостния процес за опазване на природата.&ldquo;</p> <p>В един от австрийските курорти лифт минава над огромно стопанство, пълно с елени и сърни. Те са прибрани през зимния сезон, за да не излизат на пистите, а хората се грижат за прехраната им.</p> <p>Министърът на туризма Николина Ангелкова каза:&nbsp;</p> <p><img alt="" src="http://glasove.com/img/news/49045_prY5hQe4Lyly83pwYUnc92LpQIh6WN.jpg" /></p> <p>&bdquo;В резултат на диалога със зелените организации в Министерство на туризма вече</p> <p>&nbsp;</p> <p><em>отбелязваме някакво сближаване на позициите </em></p> <p>&nbsp;</p> <p>по отношение на изграждането на лифтовете и тяхната подмяна. От една страна, зелените твърдят, че са за това се подменят лифтовете, че това е най-зеленият транспорт и никой от тях не го отрича, от друга страна, не са сигурни как това да се случи. Но ако продължаваме да дискутираме този въпрос с крайни позиции и годините минават, а курортите ни остават на нивото, на което са от много време, всички други курорти ще се развиват и постепенно, но сигурно губим и своите туристи. Крайно време е да отсечем и да вземем това решение заедно. Да не забравяме, че туризмът е частен сектор и че също така не е лесно да привлечеш инвеститор без ясна визия за дългосрочно развитие.&ldquo;</p> <p>&nbsp;</p> <p>Все още не е ясно</p> <p><em>кой опита да саботира Световната купа,</em></p> <p>като подпали трансформатора, задвижващ лифта към местността Чалин валог. Мъже в качулки са били заснети от охранителни камери към 3,30 сутринта.<br /> Дори атентатът да бе довел до сваляне на състезанието от календара на FIS, кой и как печели от такава простотия, която добива тутакси по-голям международен отзвук от всичко добро, направено за провеждането на тази купа?&nbsp;</p> <p><img alt="" src="http://glasove.com/img/news/49045_wqvTP8yFbSBdZTcASaJs6qVbPynvvn.jpg" style="height:400px; width:600px" /><br /> <em>Светът не би ги видял в триумфа им, а щеше да ги съпроводи на летището с разочарованието от локален атентат.&nbsp;</em></p> <p>Какво трябва да е посланието на подпалвачите? &bdquo;Не идвайте в България, тук нищо добро не ви очаква!&ldquo;; &bdquo;България е място, пълно с диваци, които не се интересуват от нищо освен от местни атентати!&ldquo;; &bdquo;Най-много се радваме, като направим мръсотия на своите!&ldquo;. Ако това са защитници на природата, защо искат да постигнат негативен резултат чрез атентат? Това е омраза към инвеститорите, към хората, които карат ски, към състезанието като форма на популяризиране на България?</p> <p>Президентът Плевнелиев, който инкогнито посети състезанието, но стана видим, като влезе в бокса на скиорките и като истинска звезда размаха ръце и нацелува всички топ скиорки в света, също бе категоричен в подкрепата си за разширението.&nbsp;</p> <p><img alt="" src="http://glasove.com/img/news/49045_qKmpCFP2kW27hZAZX9AVHs5oDcFXZL.jpg" style="height:400px; width:600px" /></p> <p>Президентът Плевнелиев каза за &bdquo;Гласове&ldquo;:</p> <p>&nbsp;</p> <p><em>&bdquo;Природата може да бъде пазена само когато бъде ползвана! &nbsp;</em></p> <p>&nbsp;</p> <p>Трябва да си даваме сметка, че Банско за пореден път показва класа, че ние можем само да се гордеем с поредното провеждане на Световна купа в България. Крайно време е да разберем, че тук има огромен потенциал, че светът ни вярва, че светът ни обича и че донякъде е срамно и балканско сами да се пречим, а е толкова европейско и цивилизационно да вървим напред.</p> <p>Аз подкрепям европейския подход, обичам планината, обичам да карам ски и това е нагласата на все повече българи и на милиони хора по света. Не виждам никакво противоречие в това Банско да има втора кабинка, да има устойчив дългосрочен план за развитие. По същия начин трябва да се развиват Боровец, Пампорово, Чепеларе, Сапарева баня, Ком, дори ако щете, Картала в Благоевград, Витоша, разбира се. Не виждам никакво противоречие да използваме даденостите на природата по природосъобразен начин, съобразен с високите екологични стандарти на ЕС. Тук в Банско, на Витоша, на Боровец или в Пампорово, никой не е срещу планината &ndash; напротив &ndash; природата може да бъде пазена само когато бъде ползвана.</p> <p>Можем да изградим Берлински стени около българските планини и те тогава ще страдат, и народът ще страда.&ldquo;</p> <p>Президентът сподели, че с удоволствие и често се спуска по пистата &quot;Марк Жирардели&quot;, където бе направено трасето за скиорките, и допълни:</p> <p>&nbsp;</p> <p><em>&bdquo;Ските са здраве, а здравето е самочувствие, </em></p> <p>&nbsp;</p> <p>перспектива пред всеки българин. Да отворим сърцата си за този прекрасен спорт, който дава на децата на България сили, усмивки, слънце. Нека просто да го подкрепим.&ldquo;</p> <p>Само минути по-късно за словенската информационна агенция Плевнелиев описа Банско като най-космополитното място: &bdquo;В Банско има един хотел, който е притежание на турчин, управлява се от грък, готвачът е сърбин, с български служители и цигански оркестър, които могат да изпълнят всичко &ndash; от &quot;Бийтълс&quot; до стари народни песни. И хората от целите Балкани идват тук, настаняват се, хранят се, веселят се, спортуват заедно. Банско за мен е Ббалканска писта за мир в региона и доказва колко хармонично можем да живеем.&ldquo;</p> <p>&nbsp;</p> <p><em>Дългосрочна визия за какво?</em></p> <p>Необходимо е, задължително е да бъде изградена дългосрочна политика в силно пресечените дейности на спортното и туристическото ведомство. Така поне твърдят министрите им. И тази визия трябва спешно да се превърне в съставна част от рекламната ни политика, за да не се харчат милиони за безпосочни клипове със слънца и протегнати към нищото ръчички.</p> <p>Въпросите се свеждат до това дали държавата иска да промени нагласите у хората и те да гледат на зимните спортове като източник на семейна активност и здраве? Дали белите спортове и заниманията през зимата ще добият устойчивост, или ще останат изблик на индивидуална иницатива с различно съдържание и качество? Дали всички българи, които могат да си позволят качествена ваканция, ще тичат презглава в Италия и Австрия, или ще се сдобият с условия в България, преди и Турция да ни е минала по предлагане с четирите ски курорта, които гради в момента?</p> <p><em>На думи целите са ясни, на дела все още не се случва нищо.</em></p> <p>И процесът не започва от броя на пистите и лифтовете, а от цялата инфраструктура: как се стига до всеки от курортите, къде се паркира, кой с какви пари дере за това (срещу безплатни паркинги в Западна Европа), как се стига до лифтовете, колко време се чака, в цената на картата какво е включено.<br /> Засега на по-ниска цена от нашата за седмична ски карта в Австрия може да се кара на над 800 км писти, да се ползват 270 лифта, а транспортът в цял регион е включен в цената на картата.</p> <p>Само преди дни, когато мартенският сняг още не беше помел държавата, във фейсбук Ski Monster пусна кадри от паркинга на Картала край Благоевград, за който &ndash; важно е да се отбележи &ndash; се плаща!&nbsp;</p> <p><img alt="" src="http://glasove.com/img/news/49045_BFXY2JHvO5XcwMzG66k2hk2yiU4KTf.jpg" style="height:338px; width:600px" /><br /> <em>Паркингът за скиори на Картала.</em></p> <p>Само едно влизане със ски екипировката в тази кал я унищожава завинаги. И ако човек е с качествени дрехи, това означава, че 2 хиляди лева изчезват на мига.</p> <p><br /> <img alt="" src="http://glasove.com/img/news/49045_muUjtX3btSgq4McDtjKOl18nArhFba.jpg" style="height:338px; width:600px" /></p> <p>Самият факт, че някой може да предложи като условия за скиори подобна свинщина, говори за цялостното отношение към скиорите у нас. И колкото и да подчертава министърът на туризма Николина Ангелкова, че ски туризмът води висок клас туристи, много е съмнително, ако някой от тях някога попадне на това място, дали някога отново изобщо ще иска да чуе думата България.</p> <p>Ски курорт с 20 км писти, както е в Чепеларе, не е ски курорт, а просто 20 км писти. За сравнение, при средна натовареност на карането в Австрия и Италия човек изминава между 45 и 60 пистокилометра на ден по разнообразни и отлично поддръжани терени със средна мрежа от 400 км само за три хълма, които са с напълно запазена растителност.</p> <p>В Чепеларе за три години на тези едва 20 км са загинали трима души. Последният смъртен случай е отпреди три седмици, като 28-годишният мъж загина върху необезопасена бетонна четвъртита шахта, поставена в самия край на пистата. И за да е пълен шокът, представителят на концесионера заяви в тв интервюта, че скиорът си е виновен, защото карал бързо. Ако бил карал бавно, нямало да падне и да се удари в циментовата шахта.</p> <p>Министърът на туризма не поиска да коментира тази драма, само каза, че се води следствие.</p> <p>Следващото видео е също от Чепеларе отпреди една година и тогава по чудо петгодишното дете се отървава без никакви травми. А то можеше да е още една от жертвите.&nbsp;</p> <div class="embeddedContent"><iframe allowfullscreen="true" allowscriptaccess="always" frameborder="0" height="349" scrolling="no" src="//www.youtube.com/embed/YBtmvPBZkos?wmode=transparent&amp;jqoemcache=uCMob" width="425"></iframe></div> <p>На срещата между министъра на туризма Николина Ангелкова с бизнеса, зелените и общините, които предлагат планински туризъм, специалистите се обединиха около становището, че Витоша никога не е била в по-окаяно състояние, че прилежащата планина на столичани, с която щяхме някога да привлечем зимна олимпиада у нас, е вече практически съсипана от лошо управление. Не от инвеститори, не от лоши проекти, а от занемаряване, довело до болести и до разсипия.</p> <p>Любим е въпросът каква ли щеше да бъде близката планина, ако се издигаше над Виена. Освен че метрото щеше да стига до долните станции на лифтовете и че всяко столично дете щеше да може се учи на ски по съвместна програма с училищата, хората щяха да имат къде да почиват и да спортуват.</p> <p>Е, ако Витоша беше до Виена...</p> <p>&nbsp;</p> <p>Неоспорим факт е, че</p> <p><em>ски дестинацията у нас, получила световно признание, остава Банско</em>.</p> <p>Ски школата, която работи с най-много деца, които са първата надежда за България в ски спорта, отново се намира в Банско.</p> <p><img alt="" src="http://glasove.com/img/news/49045_DMZSiqpF60NkXtIYyBXyR9Ha7gkN6z.jpg" style="height:400px; width:600px" /><br /> <em>Слънчевата 16-годишна Михаела Кехайова бе форлойфер на супер-Г в Банско и сред младите надежди на българските ски.</em></p> <p>В световните практики зелените работят съвместно с инвеститорите и гарантират, че всичко се случва според правилата. Идеята е да се търси националният интерес, който минава през местната заетост, запазване на естествената красота на природата и популярността на Пирин за туристи от цял свят. И когато президентът на държавата застане на твърда позиция в подкрепа на бизнеса, това би трябвало да значи повече от частните интереси на чужди фондации, които по свое осмотрение финансират активното възпрепятстване на развитието на цял дял на бизнеса, спорта и туризма в България.&nbsp;</p> <p><img alt="" src="http://glasove.com/img/news/49045_VxFPR9NUkhMAHRnUuQdeFzgOWRfewr.jpg" /></p> <p>&nbsp;</p> <p>&nbsp;</p> <p>&nbsp;</p> <p>&nbsp;</p> <p>&nbsp;</p> <p>&nbsp;</p>

Коментари

  • Не е честно!

    10 Март 2015 15:53ч.

    На лиянския миш-маш му липсва банера Платено!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Има ли граници свинщината?

    10 Март 2015 16:09ч.

    Банско се разрастваше като раково образование под натиска на алчността, а сега ни убеждават, че трябва да унищожим природата, за да дадем свобода на тумора. Либерализмът унищожава обществото и средата ни икономически, културно и както виждаме - дори физически. Той трябва да влезе в Наказателния кодекс, а не да ни го сервират медийно като благословия.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Лияна

    10 Март 2015 16:19ч.

    А аз искрено се чудя кой плаща на вас за тези словоблудства. Защото на аргументи се отговаря с контрааргументи, а не с неконтролируема истерия. Нещо, което свързва всички най-ревностни пазители на природата е, че не стъпват сред природата. А когато доводите са ясни и прости се стига почти до разкъсване на потниците.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • антитурист

    10 Март 2015 16:30ч.

    Лияна по-добре да си беше останала в плакатите на СДС. Поредната безсмислена писаница по измислени проблеми. Никакви писти не ѝ трябват на България. Мечтата на всички безродни малоумници е България да стане някакъв огромен туристически обект, в който няколкомилионен персонал да слугува потоци платежоспособни безделници от цял свят, а шепа собственици да пълнят каси и търбуси.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Лияна

    10 Март 2015 17:00ч.

    Антитурист, то е ясно, че сте анти :) Проблемът си е Ваш. Но хората, които обичат и природата, и искат да бъдат здрави и активни за щастие са много повече от хора като Вас. За мнозина основният спорт е да плюят по всеки, който живее по-добре от тях самите.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Лияна,за повечето българи Банско е Финансово недостъпно!.....плюс това-

    10 Март 2015 17:04ч.

    -всички знаем че където текат Пари-там е Oкупирано от Наши Mомчета!.........Витоша е нагледен пример за поговорката\&quot;Не ям кокала,ама и не го давам\&quot;......Дано един ден напишеш,КАКВО блокира и корумпира ски-бизнеса в България........Впрочем Главната разлика между България и Австрия е ЕДНА-те НЕ са имали 45 години Социализъм!!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Лиянке недей така с тез платени статийки, пиши за изгубените лумпени в планината..

    10 Март 2015 17:06ч.

    Kaкво знае жирардели за българските резервати? Показаните снимки на лифтовете нямат нищо общо с намерението на Юлен АД за 2ра кабинка!! \\\&quot;Начинът за поддържане на цялата екосистема е, като в живота на планината се вливат приходите от търговската дейност.\\\&quot; WTF Презеденчето няма какво да го коментирам, такъв подлезурко отдавна не е имало и дните са му преброени! Като цяло статийката е много \\\&quot;вмирисана\\\&quot; и си личи още от първите редове, че доста си се навела. Колкото до \\\&quot;категоричното\\\&quot; мнение на държавните \\\&quot;лидери\\\&quot; .. знаеш лафа за мнението ;) най- голямата им грешка ще е тази да посегнат на планита в полза на една офшорка!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • аз съм конкретно ЗА включването на старата Писта по склона на вр.Кутела

    10 Март 2015 17:14ч.

    стига да не се оголи от гората планинския склон

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Лияна

    10 Март 2015 17:16ч.

    Факт е, че ако курортът остане в това положение, ще спре да работи само след няколко години, защото хората ще се отлеят. Защо в България да не караме ски качествено? Кой има пряк интерес от това целият поток от скиори да отива към Австрия и Италия? Досега виждам само лични атаки към мен, емоционални излияния към хората, които са заели позиция в подкрепа на развитието на курорта, но нито едно смислено изречение, което се отнася до бъдещето на ските и зимните спортове у нас. Всички имаме интерес българчетата да са на открито, да е достъпно за всяко от тях това здравословно физическо натоварване. И се питам защо са толкова гръмогласни хората, които са против всичко това и защо на първо място застават срещу децата? В Австрия на ски хлапетата се качват на 2-3 годинки и карат до дълбока старост. У нас драмата е, че 1,1% от Пирин могат да се разширят до 1,5%. И това е защита на екологията? Мога да се обзаложа, че нито един от горепишещите не е виждал писта на живо и с удоволствие би удавил всеки защитник на зимните спортове, отколкото да мисли какво носят те на хората - и като активност, и като семейно занимание.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Резерват Юлен, Национален парк ПИРИН

    10 Март 2015 17:17ч.

    Авторката Л.Панделиева МНОГО УДОБНО пропуска, че природозащитниците искат едно -СПАЗВАНЕ НА ЗАКОНА! А държавата и журналисти като Панделиева до момента активно агитират за продължаване и увеличаване на НАРУШАВАНЕТО НА ЗАКОНА от страна на офшорката Юлен. Как грубото закононарушение се вписва в демократичните ви ценности г-жо Панделиева? Или всъщност може би не са толкова демократични и правови. Вместо да броите дървета и да събирате от сто дерета вода/интервюта/ в полза на Юлен, вземете погледнете ЗАКОНА. Ако сте честна ще признаете, че Юлен отдавна трябваше да бъде жестоко глобен и договора с него прекратен, заради незаконните строежи извън обхвата на разрешението. Активизацията ви с поредица от статии за Юленския мерак да раздува допълнително ски зоната, подсказва че имате интерес от това. И недейте ни заблуждава със захаросани изрази за спортуването на децата, съдбата на бедното Банско и прочие. Кристално е ясно, че една алчна шайка се нуждаят от гръмко разширение на зоната за да могат да си допродадат хилядите празни или недостроени сгради на поредна група чужденци лапнишарани. Иде реч за прости кръчмарски сметки и една кохорта ,,строители,, из Банско са готови да разкатаят мамата на Пирин и статута му в ЮНЕСКО, за да задоволят собствената си алчност. Да, АЛЧНОСТ ! ! !

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • КОНФУЦИЙ БАЛКАНСКИ

    10 Март 2015 17:21ч.

    „Природата може да бъде пазена само когато бъде ползвана! И Панделиева стана жертва на чара на големите пари...жалко

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • хората ще се \&quot;отлеят\&quot; защото имат по-добра Алтернатива(включително -и като цена)......

    10 Март 2015 17:24ч.

    когато се разбие Монопола-можем да очакваме истинско Развитие в Полза на хората!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • ЦЕКО МИНЕВ

    10 Март 2015 17:32ч.

    Президентът Плевнелиев, който инкогнито посети състезанието, но стана видим, като влезе в бокса на скиорките и като истинска звезда размаха ръце и нацелува всички топ скиорки в света.Той си знае, неговото не се губи, а и малко мацки -винаги помага.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Лияна

    10 Март 2015 17:46ч.

    О, Конфуций! :) Знаеш ли кои са местата в Африка, където застрашените животински видове са с най-устойчив прираст? В ловните резервати. Причината е, че докато бизнесът е водещ като интерес, всички са с интерес да опазват природата и да пречат активно на бракониерите. В Кения ловът е забранен навсякъде и там бракониерството е основно занимание за местните диваци. Плевнелиев всъщност много добре казва, че ако издигнем Берлинска стена около всичките си планини, това не е нито решение, нито грижа. И между другото, дотук активни в мненията си са само хора, които нямат нищо общо нито със зимен спорт, нито с каквато и да е друга активност сред природата. Затова и всички коментари са на лична основа и в тях няма грам мисъл по същество, а за отношение към зимните спортове и значението му за децата и младите хора - да не говорим.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • До г-жа Панделиева

    10 Март 2015 17:50ч.

    Всички имаме интерес българчетата да са на открито, да е достъпно за всяко от тях това здравословно физическо натоварване. И се питам защо са толкова гръмогласни хората, които са против всичко това и защо на първо място застават срещу децата? В Австрия на ски хлапетата се качват на 2-3 годинки и карат до дълбока старост...Насълзиха ми се очите от умиление. У нас ските станаха ЕЛИТАРЕН спорт и тук лифтовете нямат нищо общо. У нас планините са феодално владение и носят печалба на новоотгледаните техни превъзходителства.Къде са общинските лифтове, заслоните и базите за масов спорт? Къде са достъпните лагери и \&quot;зелени училища\&quot;?Тогава за българчетата можем да поговорим . Сега говорим само за пари.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Лияна

    10 Март 2015 17:57ч.

    Да, ските трябва да са масов и достъпен спорт в България и да, децата трябва да ходят на зелено училище не като излизат на полянка, а като се занимават със здравословни спортове. Несъмнено е така. Засега отстъпки получават децата в Банско, а е редно да е така за всички деца. Напълно съм съгласна. Що се отнася до елитността на спорта, тя произлиза на първо място от цената на екипировката и там просто няма начин да е евтино, ако екипите наистина пазят, ако обувките са с необходимата твърдост. Като ценови компромис, който дава много по-голяма достъпност е карането на борд. И младежите са масово запалени по него. Считам, че всяка спортна активност трябва да се поощрява. А ако в едно семейство на двама пушещи родители те просто спрат цигарите, всяко дете може да получи качествен и \&quot;елитен\&quot; лагер поне три пъти в годината.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Rattrack

    10 Март 2015 19:38ч.

    Панделиева като че ли не е чувала за пешеходен туризъм, който е далеч по-устойчива форма и по- еко от ски туризма. Вместо да правим тези малоумни сравнения с френски и австрийкски Алпи (точно 110 пъти по-големи от Пирин), достатъчно е да погледнем Юлийските Алпи (пак по-големи от Пирин), където лятото не можеш да намериш място в хотелите и никой няма намерение да разширява скизоната от 25 км в Кранска Гора и Бохин например. Панделиева защо не вземе да попита стария кмет какво наложи издаването на строителни разрешения за над 50 х. легла в района, след като пиститте могат да \\\&quot;понесат\\\&quot; не повече от 4-5 х. скиори.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Резерват Юлен, Национален парк ПИРИН

    10 Март 2015 19:53ч.

    Г-жо Панделиева, смущаващо е, че използвате идентичен език и доводи като офшорката Юлен и Филип Цанов личното квазиекологично пуделче на Цеко Минев. Твърде е самодоволно, ако смятате, че критиците на тезите в статията ви нямат идея що е то природа и зимни спортове. Някак доста олеквате до нивото на организираните от Юлен протестиращи, които се изцепваха, че видите ли еколозите жив орел не били виждали. То не че повечето заинтересувани от разширението на Юлен са виждали орел само на герба на Разлог поставена на пътя Симитли - Банско. Тъй че е добре да имате предвид, че не ядем доматите с колците. Примера ви с ловните резервати в Африка искрено ме развесели. Не смесвайте наличието на по-висока популация на отделни ловни видове/game animals/ със съхранена екосистема. Не са еквивалентни. Природозащитата означава съхраняване на цялостна екосистема. Това, което вие искате да смятаме за уж нормална природа са ловните ограждения на Емил Димитров и мутрите около него из Еленския балкан. Това е стопанство в което изкуствено се развъждат и подхранват видовете които са обект на лов. Съответно унищожават системно видовете които пречат на изкуственото въдене на ловните обекти. Това НЯМА НИЩО ОБЩО със съхранение на природата. Освен това примерът даден от вас, по никакъв начин не отговаря на първичния въпрос - защо подкрепяте закононарушител? Защо подминавате фактът, че ЮЛЕН вече драстично е нарушил ЗАКОНА и в една демократична правова държава тази офшорка щеше здраво да бъде глобена, а договорът вече прекратен. В нормална държава би било абсурд при такова положение въобще да се обсъждат бъдещи допълнителни строежи на наглия закононарушител. И стига с умилителните сълзливи истории за грижата за децата. На монополиста офшорката Юлен не им пука за децата, а за печалбата. И стига сте се държали като жабата която вдигала крак гледайки подковаването на коня. България не е Австрия. Географското ни положение е различно. Климата също. Релефа също. И обусловено от всичко това, имаме различни традиции и ценности. В алпийска Австрия ските са били естествен начин за придвижване и е нормално това да е и националния им спорт в наши дни. Пак обусловено от релеф, климат, традиции и ценности в България имаме други национални спортове. За децата ще е в пъти по-добре да ходят в планините като обикновени туристи. Когато имаш близък контакт с природата, тогава я уважаваш, цениш и се стремиш да съхраниш за твоите деца и внуци. Когато гледаш на природата като консуматор на скъпа уикенд услуга, то за теб природата е само ресурс и фон, който да използваш за задоволяване на личното си его. Вие ни предлагате второто. Аз вярвам в първото.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • CMEXXX

    10 Март 2015 21:04ч.

    ДА БЕ - че да стане 2-ри Слънчев бряг!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Лиянке недей така с тез платени статийки, пиши за изгубените лумпени в планината..

    10 Март 2015 21:09ч.

    Национален Парк Пирин, а не \&quot;офшорна зона за източване парите на българите чрез Първа Инвестиционна Банка\&quot;... НАЦИОНАЛЕН..нали се сещаш какво значи

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Джордж Оруел

    10 Март 2015 23:07ч.

    Лияна ,болшинството българи нямат стандарта да ходят в Банско . Малкото които имат възможност отдавна се ориентираха към Австрия . За горе долу тези пари се получава много по качествена услуга . Ако се направят още лифтове и писти ще вдигнат още цената , но не и качеството .В туризма се перат много лесно пари , правят го тези които обраха държавата още преди двадесет години,нищо няма да спечелят хората . За световната купа колко държавни пари отидоха в частна фирма ? Миналият път бяха пет милиона .ГАНЬОВЩИНА

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Драго

    10 Март 2015 23:41ч.

    Уважаеми г-н Дачков, Ако желаете Гласове да се превърне в стенвестник, дайте после думата и на Митко Цонев, и на Пламен Вълков, а защо не и на Владимир Каролев. Те също са готови да кажат едно-друго в защита на безумието Банско, родило се от брака по сметка между алчността и глупостта. Бих подминал с усмивка аматьорските манипулации на г-жа Панделиева и даже не бих си губил времето да пиша тук, но не мога да подмина подлярщината спрямо Чепеларе и Картала. Наистина там Цеко Минев няма участие и можем да ги наплюем на воля. Само ще попитам госпожата, знае ли, че Банско води и в черната статистика? Знае ли, че години наред, край писта Томба застрашително стърчаха срещу връхлитащите скиори заострени като копия пречупени борове и Юлен не си мърдаше пръста да ги подреже.(Може би изглежда странно, че Боровец е подминат в дописката. А там Ястребец 1 от класна писта бе превърната в гробница, но Бороспорт казват бил контролиран, чрез кредити от ПИБ, затова и за този курорт или добро, или нищо.) Тъй като през моя достатъчно дълъг живот след клавиатурата, най-много съм гледал върховете на ските си, смея да твърдя, че ако иска някой добре да покара ски в България, трябва да заобиколи Банско и да отиде на Картала, или в Чепеларе. По същите причини смея да твърдя, че спасението на Банско не е в разширението, а в развитието на останалите курорти, които да го разтоварят от наплива. Единственото умно дело, което трябва да се направи в Банско е да се пусне по сегашното трасе нов лифт със значително по-големи кабини, за което няма да има екологични пречки. Между другото, казвал съм го това и на кмета още преди повече от 2 години, и ако бяха тръгнали да го проектират, този сезон щяха да са забравили за опашките. Да, но в стария лифт имало още хляб поне за 20 години. Губела се далаверата. Само за сведение, Симеоновският лифт (последният пирон забит на Витоша!) другия месец ще навърши 32 години вярна служба. Така, че оставяме ли несъстоятелни лица, като съпругът на г-жа Плевнелиева да бранят нечия далавера, докато плещят благи приказки, омагьосаният кръг с Банско ще си продължава - още кабинки, после още хотели, после още писти, после още кабинки. Резултатът е известен... --------------------------------------- Под линия само ще спомена, че маркираната писта на снимката с лифта на ВИФ-аджиите така и не е проработила, тъй като проектантите забравили да се съобразят с лавиноопасния склон. Доколкото ми е известно, за изминалите 3 десетилетия склонът не е променил профила си...

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • ДО ЛИЯНА

    11 Март 2015 4:48ч.

    ЛИЯНО, ПО ВРЕМЕТО НА СДС ТИ ЗАСТАНА НА СТРАНАТА НА ТЕЗИ* КОИТО СЪСИПАХА БЪЛГАРИЯ, СЕГА ГО ПРАВИШ ПАК. АКО ИМАШЕ ПОНЕ МАЛКО ЗДРАВ РАЗУМ НЯМАШЕ НАНОВО ДА ГО ПРАВИШ. ОСНОВНИЯ ПРОБЛЕМ В БАНСКО Е ЧЕ ТАМ СЛЕД НЯКОЛКО ГОДИНИ НЯМА ДА ИМА СНЯГ, ЗАЩОТО ОБЕЗЛЕСЕНА БЪЛГАРИЯ ЩЕ ИМА ДРУГ КЛИМАТ. А МОЖЕ БИ СА ТИ ПЛАТИЛИ....НЕ ЗНАМ. ПРИ ВСИЧКИ ПОЛОЖЕНИЯ СИ НА ГРЕШНАТА СТРАНА... И ТИ КАТО СУГАРЕВ ВИНАГИ ПРОТИВ СТРАНАТА СИ.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Горният надраскан на коляно буламач...

    11 Март 2015 15:37ч.

    ...удобно пропуска факта, че проблемът на Банско, а и на София, не е в липсата на още транспортна инфраструктура за Банско лифт, за София по-широки улици, а в безумното, безобразно, престъпно презастрояване с благословията на общинските власти.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • След дитрамби в чест на...

    11 Март 2015 15:45ч.

    ...туристическата чалга Банско, да очакваме чалга-ода за възхвала на политическата \&quot;царска\&quot; чалга?!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Гласове САМИ са си виновни,че са Окупирани от пенсионери-комунисти в коментарите

    11 Март 2015 15:45ч.

    които само плюят Прехода(и Демокрацията) и мечтаят за времето на бай Тошо

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Лияна

    11 Март 2015 16:02ч.

    Тежко верен коментар над този, който пиша в момента. Всъщност, всяка крайност или глупост под основния текст може да бъде изтрита веднага, но няма смисъл. Интересно е да се прочетат всички мнения и от тях става ясно едно: не е коментирал нито един човек, свързан по какъвто и да е начин със зимните спортове. Появил се е някакъв ентусиаст, който предлага научаване на ските (качествено?!) на Картала или в Чепеларе. Дали защото точно в този текст се разказва за смъртните случаи и за свинските условия на тези места? Отново е писал човек, който в живота си не се е качвал на ски. Та ще ми е интересно, когато скиор заговори. И ако някой си мисли, че ако напише, че кара ски от това няма да си личи, че ги е виждал само на картинка, лъже се.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Лияно, Лияно...

    11 Март 2015 16:22ч.

    ...зимните спортове из Влашко са силно застъпени, та вероятно си успяла да се изпедепцаш в супер-гига-ултра-мега зимноспортен специалист. Всъщност, всяка крайност или глупост из основния текст не може да бъде изтрита веднага, за съжаление и в заключение, както казваше баба ми по повод плъзналите из едно време красивия ни град каскетаджии, колибари, чобани и всякава друга прогресивна работническо-селска ЕнтелЕгенция: Не дай Боже, сляпо да прогледне!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Емил

    11 Март 2015 16:46ч.

    Г-жо Панделиева, като давате примери с Австрия, я се сетете за някое градче там, което се е променило ужасяващо като Банско през последните 20 години, което изглежда ужасяващо като Банско и отблъсква колкото Банско. Няма да се сетите. А това със стария лифт е нагла лъжа и евтина манипулация. Доста гора има за изсичане, дори и да се ползва неговото трасе частично. А от Жирардели, т .нар. съветник, какво друго да каже. Той за това е нает, титулован или назначен. Да си спомняте, г-жо Панделиева, докъде стигаха къщите в Банско преди 15 години по улицата, която води в парка Пирин?

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Женя

    11 Март 2015 19:10ч.

    Да се нарича майката - природа \&quot;раково образувание\&quot; да ви кажа досега не бях чувала такава нелепост. Истината е, че целият район ще се облагороди. Всеки който кара ски на Банско знае, че безумие да се чака толкова дълго на опашка, да не говорим колко хора просто се отказват...

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Женя

    11 Март 2015 19:10ч.

    Да се нарича майката - природа \&quot;раково образувание\&quot; да ви кажа досега не бях чувала такава нелепост. Истината е, че целият район ще се облагороди. Всеки който кара ски на Банско знае, че безумие да се чака толкова дълго на опашка, да не говорим колко хора просто се отказват...

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Давид

    11 Март 2015 19:17ч.

    Тук има много омраза или неразбиране а може и съзнателна заблуда от тези, които с чужди пари се представят за някакви защитници.Но истината е че с тази конфронтация се възпрепятства взимането на решение за изграждането на втори кабинков лифт и устойчивото развитие на региона както и опазването на околната среда.А всички тези неща са крайно необходими, както за Банско така и за цялата държава.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Бебо

    11 Март 2015 19:43ч.

    Лияна тук малко замириса на фекалиите в резервата Сребърна, и понеже всеки е анонимен и не се знае какви кафяви пирамиди прави на работното си място,тук е само да критикува. Явно WWF е намесило с пълна сила и омраза. Никой не споменава че във Банско има живи хора които се препитават с туризъм и те имат потребност Банско да се развива.Проблема със сградите в града ще се урегулира от само себе си може и до събаряне да се стигне.Всеки собственик знае че като има опашка пред магазина значи продава нещо качествено и другаде не може да се намери.Банско е жив пример за това, много хора от тези които пишат тук явно разбират от туризъм, а защо ли някой от тях не си направи курорт като е толкова лесно или да отиде съветник в Австрия

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Драго - до г-жа Панделиева

    11 Март 2015 19:45ч.

    Само за сведение - Картала и пистата за спускане на Чепеларе не са за \&quot;научаване на ските\&quot;, а за майстори. В България има още само две писти от този клас - една в Банско и Ястребец 1 в Боровец. Ястребец 1, както вече казах е превърната в гробница, а в Банско чакането на опашка се нарича каране на ски. Затова за тези, които наистина могат да карат ски остават Картала и Чепеларе. А който отива на планина да си показва тоалета, опашката на лифта в Банско също върши работа...

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Резерват Юлен, Национален парк ПИРИН

    11 Март 2015 19:47ч.

    Давид, има ЗАКОНОНАРУШЕНИЕ драги от страна на Юлен. Всичко останало са ваши празни приказки. И не ми пробутвай патетична опорна точка на офшоркаджиите филип цанов и цеко минев за зеления октопод. Впрочем бруталната снимка на паркинга на Картала обрисува прекрасно отношението на арендатори- бизнесмени към природата и клиентите. И 100 лифта да се направят калта в душите няма да се изчисти. И пак напомням - има ЗАКОН и нарушителя трябва да бъде сурово САНКЦИОНИРАН а не субсидиран от държавата.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Лияна

    11 Март 2015 19:51ч.

    Драго, страшен майсторлък :))) Ако там сте развили своя, не искам да Ви виждам където карам аз, че ще се наложи да викам тамошните спасители :)) Поне някой да ме разсмее. Ясно защо в Чепеларе при 20 км. писти трима души загиват за три години - не са били майстори.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Кентавър

    11 Март 2015 20:37ч.

    Лияна Панделиева (или както е по паспорт сега), отдавна сте известна с това, че работите за този, който ви плаща. Справка: кампанията на БСП, с която бяхте ангажирана преди години. Очевидно на Позитано са свършили парите, но пък са ви ангажирали за каузата на хотелиерите в Банско. Позахлебила сте ...

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Кентавър

    11 Март 2015 20:37ч.

    Лияна Панделиева (или както е по паспорт сега), отдавна сте известна с това, че работите за този, който ви плаща. Справка: кампанията на БСП, с която бяхте ангажирана преди години. Очевидно на Позитано са свършили парите, но пък са ви ангажирали за каузата на хотелиерите в Банско. Позахлебила сте ...

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Драго

    11 Март 2015 20:58ч.

    Лияна, уверявам Ви, няма да ме засечете, там където Вие карате. От доста време съм открил очарованието на ските с панти и колани. Защото колкото по-високо се качваш, толкова по-малко цековщина срещаш...

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Засрамете се Лияна !!

    11 Март 2015 21:11ч.

    Пишете статии на които никой не вярва, даже заблуждавате в тях за алтернативните ски курорти, като Картала. Построяването на още 100 лифта от мафията на Цеко няма направи Банско по-достъпно. 200лв на ден е цената за ски карти на 4 членно българско семейство в Банско! ЗА каква достъпност на малките деца говорите!? Кой може да си позволи такъв разход? Цената на картата в Картала е 20лв на ден за възрастен, което е що годе поносимо за голямо семейство. Пишете ОБЕКТИВНО защото хората не са глупаците за които ги смятате! От километри се вижда кой Ви е платил. Оттук натам статия с Ваше име няма да прочета, за мен това ще е символ на корупция, мафия и безогледни лъжи! Сигурен съм че така мислят и всички коментирали по-горе.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Кристиян

    11 Март 2015 21:42ч.

    Лияна Панделиева, с всичко съм съгласен, което казвате. На мен ми се иска държавата само да убие сивия сектор в Банско и да го остави да си се развива спокойно, както се случва през годините и съм убеден, че ще намерят и начин за втора кабина, колкото и да реват тези с нереализираните професий в този сайт. Нека си фалират слабо менежираните хотели, ресторанти, ски гардероби и тн., че да останат качествените такива. Нека фокуса си остане върхуу чужденеца, защото те носят евро в Банско. И да спрем да гледаме гаванката на големите, а да се замислим за алтернатива(Банскалий-Добринище, Благоевград-Картал, София-Витоша и тн.) Банско си се справя супер! Нека местните общини намерят начини да си инвестират в местните планини и да спрат да се оглеждат в \&quot;гаванките\&quot; на другите. Никой не ми е виновен, че не мога да си позволя да тренирам тенис при Малееви за 75лв/час и вместо да псувам, ЧЕ НЕ МИ ДАВАТ И ЧЕ СА БОКЛУЦИ, ако искам да тренирам, или се стягам и изкарвам 75лв за тренировка, или отивам на алтернатива за 20лв с течащ покрив, скъсана мрежа и меки топки. Спрете да ревете тука! Или дайте аргументи, които са градивни и биха решили проблема или МАРШ на работа и си изработете парите за нещата, който искате да си позволите!!!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Юри

    11 Март 2015 22:56ч.

    Факт е, че без нов кабинков лифт обричаме туризма на провал. А това че тук са се събрали няколко трола на зелените талибани е съвсем друг въпрос.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • скиор

    11 Март 2015 23:25ч.

    ОК нов лифт, на трасето на стария, с по-голям капацитет, но едва след като Юлен бъде санкциониран за дългогодишните нарушения и договора с този монополист прекъснат.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Мишо

    11 Март 2015 23:27ч.

    Гнусните доноси на зелените манипулатори саботират развитието на държавата и е крайно време този процес да спре

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Дичо

    11 Март 2015 23:29ч.

    за какво да ги санкционират, бе бате... те юлен ги спукаха от проверки и нищо не откриха

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Жеко

    12 Март 2015 1:25ч.

    Да си кажем истината. Вторият лифт е абослютно нужен, ако ще се разширява ски зоната.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Виви

    12 Март 2015 1:33ч.

    Да, трябва и то от години, но платената ни измислена екологична шайка, която само я вълнува да вземат едни пари и да се доберат до властта, не дават. Странно, защо са се втренчили в това Банско. Сякаш други проблеми няма и други зимни курорти няма. В Пампорово и Боровец се изпраха милиони нарко пари от мутрите, но там не им стиска да кажат какво и да било.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • за полето, вратата, закона и още нещо

    12 Март 2015 6:11ч.

    Брях каква семпла групичка от четрибуквеници са се втурнали да защитават офшорката Юлен и мераците им допълнително да засерат Банско.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • АЛЕКО

    13 Март 2015 5:25ч.

    ЛИЯНА ГАНЮВА БАЛКАНСКА ПАК Е ТУК...КЕЛЕПИР ИМА...ИНАЧЕ Е ПАТРИОТ...Е, НИТО ДУМА ЗА КЛЕТИТЕ РОДОПЧАНИ ДЕТО НЯМАТ ХЛЯБ И ТОК ПОРАДИ НЕКАДЪРНОСТТА НА ВЛАСТИТЕ - НЕЙНИТЕ ПОБРАТИМИ БАЛКАНСКИ. ЛУДА РАБОТА, ОКРАДОХА ОТ ЧАСТНА КОРПОРАТИВНА БАНКА ДЪРЖАВНИТЕ ПАРИ, ПРЕЗ ДЕН НЯКОЕ СЕЛО Е В ПОТОП, НОВИНИТЕ СА КРИМИНАЛНА ХРОНИКА, И ТУК ЛИЯНА БАЛКАНСКА НИ ЗАНИМАВА С НЕЩО ДАЛЕЧНО ЗА 99% ОТ БЪЛГАРИТЕ, ДОКАТО БЪЛГАРИЯ СЕ СРИВА ДО НИВОТО НА БАНАНОВА РЕПУБЛИКА.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Немо

    13 Март 2015 20:58ч.

    Трябва да се разшири,Банско има нужда и от втори лифт. Не знам защо много хора не разбират това!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • не банско да разшири а да отворят ски пистите на Витоша, лифтовете каква далавера само

    15 Март 2015 15:46ч.

    Защо столична община не развали договорите за продажба , като нито съоръжения работят нито се прави нещо за курорта на софия

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • 099

    24 Март 2015 0:25ч.

    Президентът Росен Плевнелиев поискал втори лифт над Банско, за да може съоръженията да се разделят на такива за европейци и за руснаци. Като гражданин на Европа не искам да се возя с поданиците на Путин на един лифт. Това е въпрос на цивилизационен избор, аргументирал се държавният глава. Метеоролозите на „Преса“ подушват вятъра на промяната. Идва от една скара с кюфтета на долния етаж

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи

Напиши коментар

Откажи