Зуека: Напуснах България преди 3 месеца. Рисувам и продавам картини

Зуека: Напуснах България преди 3 месеца. Рисувам и продавам картини
Издържам се с картините си, казва популярният водещ ексклузивно и много откровено в първото си интервю, откакто е заминал. Със семейството ми решихме просто да сменим страната с друга, в която законите се спазват. ой е един от най-талантливите ни комедийни актьори на всяка сцена, на която стъпи - и с театър “Кредо”, и във филмите и сериалите, които играе, и в забавните предавания, които води по телевизията. Заради тях едва ли има човек, който да не познава Васил Василев-Зуека. Вчера, 27 август, обаче от Нова тв изненадващо съобщиха, че той няма да е водещ в “Маскираният певец”. А пред “24 часа” Зуека още по-изненадващо обяви, че от 3 месеца вече не живее в България.

 

- Г-н Василев, защо няма да сте водещ в “Маскираният певец”? Напускате само шоуто или и телевизията?

 

- Защото напуснахме България. Махнах се не само от телевизията, но и от държавата. Така че не е добре да остана в предаването, когато живея в друга държава, защото е много трудно. Иначе Маги (продуцентът Магърдич Халваджиян - б.а.) ми предложи вариант, в който да пътувам за лайфовете. Но това е сериозен ангажимент. България е дъждовна страна със снегове и мъгли. Някой самолет да закъснее и какво, лайфът ще пада ли? Така че това не беше добър вариант за мене. А и да оставям семейството си по три дни в седмицата, също не искам. Това е.

 

Причината да не съм в телевизията е много дълбоко семейна. Решихме да сменим държавата с друга, в която законите се спазват. Простичко е.

 

- Не изглежда лесно. Напротив, доста сериозна стъпка е това, както и твърде изненадваща, когато човек не е вече на 20 години. Защо го направихте?

 

- Виждаме какви промени се правят в България и накъде отива страната. От 31 години у нас почти нищо не се промени. Има някакви неща, но те са дребнички. Главното, същественото, което трябваше да промени живота на българите, не се е случило. Ние сме най-бедната страна, страната, която не се чува никъде, която винаги ще слугува и за народа ще е много лошо, не за управляващите. Ясно е защо.

 

- Двамата с жена си Ани бяхте уредили живота си. Вие сте популярен и обичан, у вас едва ли има онова огорчение или икономическа безпътица, заради които много хора заминават за чужбина. Какво не ви стига тук?

 

- Да, само че аз избрах едно малко по-добро бъдеще за детето си, за малкия ми син. Разликата между България и държавата, в която сме, е точно тази - има едни закони, които се спазват, има и едни хора, които се грижат за бъдещето на страната си. За мен това е важно в момента. За моя живот от пиедестала на 56-годишната ми възраст работата е ясна. Няма какво да търся за себе си. Единственото, което мога да кажа, е, че изключително добре започнах да продавам картини почти цяла година. Така че се заемам само и единствено и много сериозно с рисуване.

 

- Сега това ли правите вкъщи?

 

- Да, да. Вече имам някои контакти в чужбина, както и предложения, разговори за бъдещето. Животът продължава. Въпросът е човек какво си мисли, какво иска да прави и трябва да знае как да го осъществи. Мисля, че аз и Ани знаем.

 

- Имаше ли нещо конкретно, което ви накара да напуснете? Пострадали ли сте по някакъв начин от това, че законите у нас не се спазват?

 

- Не. Аз пряко не съм пострадал от никого и от нищо. Но няма как да се съглася нито с управляващите, нито с абсолютно никоя политика, която се води в България, че животът на българина, видиш ли, за 31 години толкова много се е променил, и то към добро. Нищо не му се е променило. Напротив. Храната му е много по-скъпа от цяла Европа, той мисли само и единствено за храна и не може да си позволи абсолютно нищо друго. Ако го направи, то е със заеми. Говоря за средния българин и надолу. Това е истинската причина. За 31 години в България нищо не се е променило. Същите хора, които ръководиха зад кадър политическия живот в България, ръководят и в момента.

 

- Как тръгнахте? Взехте си багажа и заминахте ли?

 

- Буквално.

 

- А как уредихте битовите неща, къде живеете?

 

- Имаме къде да живеем. Да не се притесняват тези, които мислят за подобни неща. Уредили сме се, спокойни сме, щастливи сме. С Ани вчера си говорихме, че все едно сме на курорт тука. Прекрасно е.

 

 

Зуека и любимата му Ани СНИМКА: Личен архив

 

- Ще кажете ли къде сте?

 

- Няма смисъл.

 

- Защо?

 

- Защото има прекалено много българи извън България.

 

- Там, където сте, има ли?

 

- Има, разбира се. И поддържам контакти с тях.

 

- С езика как се справяте?

 

- Справяме се, няма проблем. Все пак Ани говори два езика, аз се опитвам да говоря три - руски, английски, френски.

 

- Синът ви какво ще прави там?

 

- Той ще бъде в първи клас, вече е записан и след една седмица започва училище.

 

- Той как ще се оправи с езика?

 

- Той е супер, повярвай ми. Децата са много по-напред от нас с всички материали. Всичко е за децата, няма какво да се залъгваме. Казах го и преди малко, целта е една-единствена - детето да получи добро образование, ако иска да учи, след което да живее в една нормална държава. Там, където знае, че като пише еди-какво си и го спазва, значи ще получава това.

 

- Съпругата ви Ани, която е режисьор, с какво ще се занимава?

 

- Ани започва в момента частен бизнес. Да сме живи и здрави, да тръгне всичко и да е наред.

 

- Чувството ви за хумор не ви ли помогна да продължите да живеете тук?

 

- Абе, Паола, 31 години бе. То чувство за хумор, ама както казваме ние, българите: “На гол гъз...”. Чувството за хумор е донякъде.

 

- Някой опитваше ли се да ви разубеди да не тръгвате?

 

- Много хора - близки, роднини, приятели, познати. Но в крайна сметка всички ни казваха едно-единствено нещо: “Много сте силни, шапка ви свалям, на добър час!”

 

- Няма ли да ви липсват ролите, киното, театърът, телевизията - всичко, което сте правили досега с талант и много любов?

 

- Аз съм се занимавал с телевизия 31 години. Има един момент, в който човек леко се поуморява. Да не говоря за последните 10 години, когато се занимавах само и изключително с лайфове по 3 часа. Четири часа преди това репетиция. Това е изключително тежко. Ако трябва да съм честен, аз не съм младо момче. Може да изглеждам така на сцената, но не съм. Това си натежава. До момента, в който замених телевизията с рисуването и сега се чувствам прекрасно. Напротив, дори по-добре се чувствам, защото съм си сам, не завися от никого.  След като напуснах театър “Кредо” (правеха го двамата с бившата му жена Нина Димитрова - б.а.), аз не съм се занимавал с театър. Сега някак си започнаха да излизат образи, които никога не са ми идвали. Усещането е прекрасно - да се занимавам отново с истинско изкуство. Правя си кефа, удоволствието.

 

- Имате ли идея да продължите да играете? Вие все пак снимахте много активно и в киното.

 

- Ще цитирам Стефан Командарев. За всички, които не знаят, аз съм му кум. Той каза: “Добре де, Зузо, искаш да кажеш, че тази година ще заснема първия си филм без теб?”

 

Айде сега, няма да плачем за това, казах му аз. (Смее се.) Ако идвам само за снимки, става, но няма да мога да участвам в репетиционния период, няма как два месеца да оставам в България, затова му отказах. Не знам дали ще ми липсва, но в момента не. Сега имам заместител, който е много силен като заряд, като провокация, като реализация. На всичкото отгоре аз харесвам това, което правя. Което е странно, защото в театъра, киното и телевизията почти никога не съм харесвал моите неща. Винаги съм смятал, че могат да бъдат много по-висок процент. Докато сега ми харесва като краен резултат това, което правя.

 

- Как се върнахте към рисуването? Съзнателно ли беше, за да изоставите всичко тук и да си тръгнете от страната?

 

- Не, много неща се случиха през 2020 г., имаше много фактори, които повлияха на това да започна да рисувам. Не на последно място и икономически. Имаше и едно предложение от една наша много добра приятелка - собственичката на галерия U Park в Пловдив, която просто ми предложи да направим първата изложба. А за да направиш изложба, човек трябва да рисува. Ако трябва да изложиш 20 картини, трябва да нарисуваш някъде към 40, за да има какво да се избере, да е най-доброто. Така че това беше ритникът отзад - предложението на Радост Коцева и галерията ѝ U Park.

Оттам започнах да рисувам и сега през август стана точно една година, откакто го правя.

 

- Как рисувате - всеки ден, все едно сте на работа, или чакате вдъхновението?

 

- Постоянно рисувам. Нямам друго определение. Сутрин, като стана и си изпия кафето, ако детето не е станало, аз подкарвам, докъдето съм стигнал, или започвам наново. Обикновено работя по няколко неща наведнъж. Следобед също работя. Вечер също. И по нощите някога. Оная нощ си легнах в 5 ч сутринта. Много е различно. Примерно вчера пуснах един триптих с Дон Кихот за продажба - три доста големи картини. Когато разбрах, че това ще бъде триптих, буквално не спах, докато не го направих.

 

- Колко картини вече имате?

 

- В момента са над 310 за една година, от които около 260 продадени.

 

- Само в България ли ви купуват?

 

- Не. В цял свят. Онзи ден пратих за Америка. Там купуват и българи, една много известна българка си купи две, но има и чужденци. От Европа най-много купуват.

 

Картина на Васил Василев-Зуека, озаглавена “Три желания”

 

- Бихте ли сравнили българския художествен пазар с чуждия, каква е разликата?

 

- Българският пазар е много малък, защото България е много малка. Тези, които могат да си позволят да си купят картина, са много малко хора. Всеки един от тях има определени вкусове. Нормално е да се продават картини по интернет. Но пък 2020-а беше щастлива за абсолютно всички български художници. Общувам с около стотина български художници и всички са много добре в момента.

 

- Пандемията ли помогна за това?

 

- Пандемията отвори нов за България пазар, наречен интернет. В чужбина той не е нов, съществува отдавна. Но в България много бързо станаха нещата. Буквално за три месеца започнаха да се продават картини по интернет. И през платформата “Купи изкуство. Спаси художник”, и през много други български платформи, които вече има и продават изкуство. България е малка и много бързо се разпространяват новините, новостите. Докато в Европа не е точно така, там старата машина си действа по стария начин, защото е смазана, работи добре, има сито и само най-добрите продължават напред.

 

- Имате ли агент, който предлага ваши картини?

 

- Имам няколко предложения, засега нямам още договор, но с няколко човека работя.

 

- С какви бои рисувате?

 

- Смесвам ги. Но най-много работя с акрил, защото съхне много бързо. Чат-пат с масло. Ползвам и много други неща с акрила като строителни материали например. Но акрилът засега ми върши работа. Маслото го чакаш да изсъхне 2-3 седмици. А после то продължава да съхне с години в дома, където е. Освен това работя дебело, не знам как да го обясня - влагам повече материал, използвам едра текстура с много боя и на практика моето масло никога не съхне. Слагах какви ли не втвърдители, няма съхнене. В момента все още върви изложбата ми заедно с Гергана Лалова в Бургас в галерия “Богориди”, там ще е до 7 септември. Моята картина, която е на плаката и вече е продадена, е масло и акрил, смесена техника. Тази картина съхна при мен повече от месец. Накрая бащата на Гергана ми каза: “Пръскай лака отгоре, изсъхне ли лакът, я пращай”.

 

А и художниците ми дават добри съвети, благодаря им и доземи им се кланям. Защото има специфики, техники, които, дори и да съм работил с тях, не познавам. Както се казва, откривам топлата вода или пък работя с това, което си го знам. Определено ми е забавно. Но ако някой ме пита какви картини рисувам, бих дал един-единствен отговор: “Рисувам идеи”.

 

- Имате ли намерение да се запишете на някакви курсове по рисуване?

 

- Засега поне нямам тази необходимост, защото това носи плюсове и минуси. Мислех да се запиша на курс за рисуване на лице, защото там не смятам, че съм добър. Но всички художници, с които говорих, ми казаха: “Не, напротив, тези лица, които ти рисуваш, са само твоите, разпознават се. По-добре да са такива, отколкото като на всички.” Впрочем и аз вярвам в това.

 

- От една година рисувате и някъде от това време у нас има процеси, протести, желание за промяна. Вероятно следите какво става в България?

 

- Абсолютно.

 

- Нямате ли надежда, че нещата ще се оправят?

 

- Ох, надежда винаги имам. Сигурно така и ще си умра, с надежда. Звучи песимистично. Лошото е, че някак си много лесно се манипулира българският народ, много лесно му казват: “Ето това е новият месия” и хората започват да гласуват за него. Следя коментарите и как вървят нещата около новите министри Кирил Петков и Асен Василев. И си мисля как ще се изманипулира пак общественото мнение. Пак всички ще си помислят, че това са новите двама месии, вкопчваме се в тях и нищо друго не ни интересува. Не трябва да е така нещо, което се избира. Само вмятам, че ние също гласуваме от тука. Трябва да се избира по една-единствена причина. Този човек да ни върши работата, да е полезен на хората, а не на себе си. На себе си той си е полезен, защото работи. Всеки, който работи, би трябвало да си е полезен. Но обществената работа е тази - да помагаш на държавата, тя да е силна, съответно жителите ѝ да се чувстват добре в нея. Това, което ме огорчава, е, че нивото на начетеност в България е силно спаднало. Българинът освен във фейсбук избягва да чете други неща и да получава друга информация.

 

Да не говорим и за проблема с ваксинирането и COVID-19. Антиваксърството стигна до такива размери в България, че по всяка вероятност страната ще бъде затворена до няколко дни.

 

- Вие с Ани ваксинирани ли сте?

 

- Естествено, още през януари. Бяхме едни от първите. В момента, в който дойдоха ваксините, го направихме веднага. Не може сега във всеки мол да има по две-три места, на които да слагат ваксини, и да няма желаещи. А тук, където живея, в момента от заразените в болница 96% са такива, които не са ваксинирани, защото не е дошъл редът им да го направят. Има още 3% ваксинирани, но с проблеми отпреди - кой сърце, кой бял дроб. И само нула цяло и нещо са ваксинирани, които са се разболели. Ако това не е доказателство, че ваксините работят, не знам какво друго да кажа.

 

Това пак го казвам във връзка с избори, във връзка с надеждата, с това, че ще се оправим. Съзнанието на българина трябва да се оправи, върху него трябва да се работи. Защото от 20-ина години активно беше работено, казвам го със съжаление. По всяка вероятност и аз съм участвал в този процес. Не съм 100% сигурен, но като човек, който работеше в медия, вероятно и аз съм участвал в това нещо. И не се гордея.

 

- Със Слави се познавате отдавна, работили сте заедно. Той и неговата партия могат ли да променят нещо, все пак ги познавате?

 

- Аз ги познавам, но не знам кой стои зад тях, нито програмата им знам, нито плановете. Никой не знае тези неща. Хубаво, тяхната първа стъпка беше да спечелят изборите. Направиха го, но оттук нататък? Само за да съставят два кабинета, те допуснаха около 60 грешки накуп, ей така. Това не е шоупрограма. Това е политика, там трябва да си малко по-гъвкав, да си дипломатичен, да говориш по малко по-различен начин, без да нагрубяваш, без да използваш езика на омразата или действието “унищожи другарчето, за да съм добре аз”.

 

Източник: "24 часа"

 

 

 

 

Коментари

  • Елтехник

    28 Авг 2021 10:35ч.

    Хората тотално изпушват,преди да започнат да гърмят като бушони,първо се появява пушекът от прегоряла "инсталация".

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Димитър Костов

    28 Авг 2021 10:46ч.

    разумно и правилно решение. вън от тук, никога няма да има оправия тук, никога. първо Циганчето Ванчо уби надеждите на хората, че може да има промяна, а след това Тулупа за 12 години опростачи и разруши държавата, узакони бандитизма и назначаваше по-тъпи и ограничени и от него самия люде, които не се свеняха да се продават. Къде ще занесете парите си. Съдният ден е неизбежен, всички ще даваме отчет пред Господа един ден.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • родно фламбе

    28 Авг 2021 10:53ч.

    Очевидно фактът,че Тифонов,на когото знае и кътните зъби,е поредният,на когото бе позволено да яхне българския народ,е прелял чашата на търпението му.Не вижда човекът възможност да изтърпи този освен икономически, и психологически дестукт.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • примерно

    28 Авг 2021 11:05ч.

    Първо се скача. После се казва - хоп. Щото с наведена глава се върнаха доста.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • vitory

    28 Авг 2021 11:12ч.

    Браво Зуек, добро решение ! Не бях се връщал от 5 години в България и констатацията ми е същата. Това лято не видях никаква еволюция в страната. Дори София изглежда доста грозно, за провинцията да не говорим. Всичко в България е доста скъпо. Манталитетът е ужасен. Хората са намръщени, груби и невъзпитани. За неспазването на законите изобщо да не подхващаме дума: всеки се оправя, както си иска.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Такива все още са твърде много в България

    28 Авг 2021 11:35ч.

    Прекалено бавно се изнасят от България хората, които вътре в себе си са склонни да запишат детето си да учи в първи клас в чужбина и изобщо са неспособни да разберат как това ги прави предатели. България трябва да премахне двойното гражданство още приживе на европейския съюз.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Довиждане, Зуек!

    28 Авг 2021 11:46ч.

    Бъдете здрави цялото семейство! Добре се позабавлявахме.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Желев Желязко

    28 Авг 2021 11:55ч.

    Картината/те по горе ме разсмяха.От раз.Бих искал да видя и други.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Коментар

    28 Авг 2021 11:56ч.

    Еххх злобо, ех завист българска. Чета коментарите по-горе и те прекрасно потвърждават казаното от Зуека, че манталитета е това, което спъва този народ и тази държава и я държи трайно на дъното. Дъното на морала, дъното на интелекта. Тази човешка маса, хем не вярва на фактите, хем вярва на лъжите. Поради това "кукловодите" с лекота я манипулират и циклично и подават нова кукла ма конци, която в очите на хората да играе така желаната от тях ролята на Месия. Няма мислещ човек, който да се съгласи да продължава да е част от тази безпросветност. И ако има възможност и разум ще направи точно като Зуека и ще отиде там, където законите се спазват и където има предвидимост в планиране на бъдещето базирана на здрави законови и морални устои на обществото.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • ха ха ха

    28 Авг 2021 12:02ч.

    Господинът над мен да уточни, за какво точно му завиждаме на Зуека, че па и да злобеем? Май не ви понася мисълта, че не подлежим на манипулации? Кой лъжете с подобни статии? За какво точно да му завидя, че заебал таланта който има и хукнал да продава карикатури? Какво ми казвате - да не пазя собствената си държава, а да дам детето си аргатин?

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Като чете човек на някои злобните коментари и съвсем му става ясно,

    28 Авг 2021 12:07ч.

    защо Зуека се е махнал оттук.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • “Много сте силни, шапка ви свалям, на добър час!”

    28 Авг 2021 12:08ч.

    Сериозно ли? Не знаех, че е толкова трудно да станеш слуга!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • ................

    28 Авг 2021 12:26ч.

    Олее, "свещена земя" ??? Покрита с бурени и тъжни дървета. Махни си розовите очила и виж реалността. Менталният фон в страната е много неприятен и е нездравословен. Земята върху цялата планета е свещена.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Махни си розовите очила

    28 Авг 2021 12:28ч.

    Махам ги и виждам бурени и дървета... и това ме радва - който иска бетон и стъкло, при зуйчето ;)

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • София

    28 Авг 2021 12:33ч.

    Не виждам нищо злобно в коментарите , не одобрявам по никакъв начин бягството от прекрасната ни страна , която е такава каквато ние сме я направили ! Какво е направил този господин за спазване върховенството на закона в България , не съм разбрала да е протестирал по някакъв начин и да е защитил някого от хората на които е промивал мозъците толкова години срещу прилично заплащане !

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Ако сега се направи референдум за приемането на еврото

    28 Авг 2021 12:34ч.

    97.5% от гласуване "За" ще бъдат ваксинирани.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • доказателството

    28 Авг 2021 12:34ч.

    То е ясно като бял ден, че след като "фотографът" е станал "художник", а "художникът" е бил испанец, то двойният Васил е в Испания. Въпросът е, какво се случва с италианския "журналист"? Мерд! За кого бият камбаните на Сан Марко?

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • до човека с розовите очила

    28 Авг 2021 12:42ч.

    Ако знаеш каква разкошна зеленина има в чужбина и как са озаленени с вкус градовете... Зуека е избрал място за своето бъдеще. Журналистите са тези, които го ръчкат за интервюта и подробности. Едва ли "Гласове" са публикували интервюто, защото трябва да се оплюе интервюираният ??? Добре че не е споменал страната- какво оплюване и на нея ще падне...

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Представи си знам

    28 Авг 2021 12:48ч.

    Обиколих цяла Европа и повярвай, освен Италия - никоя друга държава не ме грабна, но и нея унищожиха съвсем съзнателно! Европа за няколко години се превърна в помийна яма и понеже българите си се прибират у нас, се пускат подобни интервюта с продажници! В България все още може да се диша и явно това дразни някои кукловоди!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • bg-to

    28 Авг 2021 13:08ч.

    Трайно интегрираните на Запад българи нито се прибират, нито искат да се прибират.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • до горния, "обиколил Европа"

    28 Авг 2021 13:20ч.

    Много хора като вас се хвалят, че са обиколили Европа. Ще ме прощавате, но нищо не сте видял с тези повърхностни обиколки. Европа е помийна яма само във вашето съзнание. В нея се намират най-големите съкровища на изкуството, културата, архитектурата, и Европа продължава да се развива. Да не споменавам за природните богатства на Европа. Приятно е да се живее в Европа. За да опознаете наистина кътчетата на Европа се иска време и любов към Европа. Така че тия ваши "обиколки" не струват нищо за Европа. Всеки е добре там, където е.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Трайно интегрираните на Запад българи нито се прибират, нито искат да се прибират.

    28 Авг 2021 13:28ч.

    Недейте и да пишете. Изчезнете, предатели!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Интересно,защо не ме вълнува тоя тип с

    28 Авг 2021 13:31ч.

    всичките му претенции на голямата раб’та?Помним добре жалките им скечове около някакъв си бенд,простотиите с Вачкова и т.н. И т.н.!Нека да се маха на майната си,ако ще но за какво трябва Дачков да ни занимава с персоната му?

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Да живей чужбината

    28 Авг 2021 13:45ч.

    Толкова години рекламираше простотията с тъпите си смешки и като водещ на шоу за имитатори, сега получи просветление свише и българите били много прости за неговото семейство. Сигурно и Левски е можел да отиде някъде извън България и да има семейство и работа, умен човек е бил, щял е да се справи, но той какво, решил да пробие път в планината от страх, подлизурство, робски манталитет. Със сигурност Зуека не е от наследниците на Левски, уви. А ние ще останем, човек не изоставя болната си майка.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Колко интересно - заминал преди три месеца!

    28 Авг 2021 13:52ч.

    Двайсет години работих с чужденци, които обичаха България, и понеже си гледах работата, ми предлагаха да работя в представителства в техните страни. И през ум не ми е минало! След като сме родени тук, това ни е съдбата и кармата.... И през ум не ми е минало да си напусна родината и скъпата майка, която категорично отказа да напусне родния си дом и град. Дали Зуека няма да цъфне през септември в някое тъпо риалити!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Виктор

    28 Авг 2021 13:57ч.

    Комплексирано поведение на малък човек- нисък, на който високите са му виновни... и се все гледа с другите да се премери.... Нали той е защитен, нали е финансово обезпечен, за какво говорим тука, нещо криза на критическата, малко тестостерон, или комплекси за малоценност? Айде на бас, че ще допълзи като влечуго каквото е?! На такива винаги другите им пречат и никога от нищо не са доволни, така че прав му път, но като се върне да се извини, това джудже проклето!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Зуешка цензура

    28 Авг 2021 14:09ч.

    Някой отбеляза,че Зуека прави пропаганда на ваксините. Йеп, коментарът изчезна... Гласове заглушават гласовете, но поръчки изпълняват всякакви !

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Виктор

    28 Авг 2021 14:09ч.

    Тая злоба към всичко и всички е патологична, Толкова ги е яд от това, че са празни и бездушни папагали, че започват да злобеят срещу обикновените хора! Не е въпрос,а че той има, че той е "имунизиран" въпроса е защо другите нямат, и защо не са като него, богати а нещастни?! Този мрази всичко и всички, и му е приятно да стои затворен като кукувица и да рисува безсмислици! Това интервю е абсолютно атака срещу някогашната му дружка Слави, така и не се разбра защо се изпокараха, но е жестока ненавист между двамата! Определено Зуека сам се дисквалифицира и като артист, и като човек и като българин! Сега е един откачен на "санаториум" в чужбина, мацащ по платната и си мисли ,че твори, Психо!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Коментар /задължително/

    28 Авг 2021 14:10ч.

    Прав сте г-н Василев! Нито парите, нито известността могат да компенсират липсата на ред, справедливост и законност. На тази територия, където Бай Ганьо е събирателен образ от времето на Алеко, та до сега, нищо няма да се промени и след още 30 години, ако имаме толкова време, разбира се. А бихме могли да сме рая на земята, но уви - не ни е дадено. Толкова човешки животи и съдби на вятъра...

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Македонец

    28 Авг 2021 14:16ч.

    Големи идиоти сте повечето без извинения .България е приказно красива страна ,но проблема е че така е създадена че ако трябва да успееш ще трябва да живееш в най гнусния град с най злите хора наречени софиянци Просто там е всичко -театър телевизии медии...и всичките пари са там ..и за софиянци .Има хора като адаша Зуека които не могат да свикнат да живеят сред такива Но не може и да навре детето си да живее в някое китно селце и градче понеже няма да получи нужното образование На Запад не е така Точно обратното Най спокойно и най богатите хора не живеят в столиците а в градчета в провинцията където са и по престижните университети Тук всичко е наобратно .Моето семейство е наполовина на Запад другоата половина тук Не мога без да гледам Вихрен и Пирин и без добрите хора около мен приятелите ни Но ако нещата не се променят с развитието на регионите и университетити в името на децата човек трябва да поиска най доброто без значение какво Сульо и Пульо от панелния блок в Младост софия мисли за него

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • ;-)

    28 Авг 2021 14:25ч.

    Наборе, аз оставам и ще се боря, а на тебе, абе бъди жив и здрав....

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Европа за няколко години се превърна в помийна яма

    28 Авг 2021 14:27ч.

    Живея в Западна Европа. От март 2020 Европа наистина се превръща лека-полека в помийна яма. Причината е само една, установяването на "Новото нормално" и слабата съпротива на тукашните. Винаги сме подозирали /от 15 години сме тук/ че има големи маси прости хора. Истината се оказа още по-лоша. Ако в БГ се бъзикате за 80-те % по Иво Христов, то тука процентът сигурно е 95 % и повече. Масова овчавост. Вярват на всичко което им поднасят власти и медии. Ходят маскирани, дори и да не е задължително. В ежедневните разговори, по между си, голямото мнозинство искренно вярват в абсурдите че има "пандемия" и че масово се мре. Питаш го - а ти имаш ли познат, умрял от ковид ? Отговарят - "Не, обаче еди кой си каза, че негов познат(роднина) и т.н. ...се разболял, умрял" . Ужас. Единици си позволяват да кажат нещо против, и обикновено го казват в ироничен , иносказателен стил. Ако не владееш езика добре, може и да не разбереш иронията... Изобщо населенията в Западна Европа са много зле ментално. Те са свикнали , веченад 70 години , на един охолен живот, социални системи, прилични доходи... и най-вече някой да се грижи за тях. Те не могат дори да си помислят, да си въобразят, че управляващите може да са гадове и да им мислят лошото. Те нямат рефлекс за това, нямат исторически опит. Абсолютно доверчиви, наивно глупави. Освен това от март 2020 определено се засилва доносничеството, трябва много да внимаваш какво говориш, пред кого, щото може да има твърде лоши за тебе последици... Тука сами се потапят в епохата на ранния, тоталитарен комунизъм, но не го схващат. Понякога се шегуваш с тях "Вие където отивате, аз от там идвам !" . Не разбират, или малцина разбират. Все още има много които казват - "Като свърши Ковид , аз това /пак ще правя/ , аз онова /пак ще върша/ , аз там пак ще отида..." . Тъжно ми е да ги гледам колко са наивни в тези си планове. Не разбират че за един миг загубиха всичко което са имали от един век насам - свобода, демокрация, права, и стандартът неумолимо пълзи надолу... И него ще загубят в близко време... Идвам често в БГ. Не е цъфнала, нито вързала. Но на фона на помийната яма в която се превръща Западна Европа, БГ сякаш започва да става по-превликателно място за живеене. По-свободно. И то не че властите не са същата стока, ни най-малко ! Просто българите са по- с главите си, по-хитри, по-откровени, по-оправни, по-бързо им сече пипето. Дано това да се запази. Много от нас неминуемо ще се върнат.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Виктор

    28 Авг 2021 14:37ч.

    Горният пост е уникален, 100%истина, поклон към човека който го е написал! Последно ще кажа за Зуека, мислите ли, че артист който водеше предаванията- "маските"- за прикриване и и унищожаване на личността +"новото нормално" и "капките" за тотална имитация и липса на оригиналност + трансидеология в прайм тайм, та мислите ли, че не го гризе съвестта и подсъзнанието, дали всъщност не бяга от себе си и от това, че си продаде душата в служба на дявола?! Както се разбира в интервюто, няма повод, освен вътрешен на един предател, съвременен юда!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Поредният емигрант -

    28 Авг 2021 14:39ч.

    бъдещ безродник, възпитаващ поколение от бъдещи безродници. Бно ... с претенции да има право да гласува на нашите избори. Защо? Не си плаща данъците и осигуровките в България, не му харесва нашия начин на живот, с този си пример едва ли ще възпита у детето си чувства на любов и дълг към Родината. Беглец от собствените си комплески, страхове и гузна съвест.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Апотеоз на деморализацията

    28 Авг 2021 14:52ч.

    След като десетилетие наред си сервирал световните формати на новото нормално с цел програмиране и видиотяване на масите с над 100 000лв месечна заплата, сега да си го изкарваш на публиката и да играеш тъжният клоун Пиеро на когото всички са му виновни! Дезертьорство и след това: Да бъдеш или не – това е въпросът. Дали е по-достойно за душата да понесеш камшиците, стрелите на бясната съдба, или да се опълчиш сам срещу море от мъки и да им туриш край? Умри, заспи — не повече… И знай, че твоя сън е краят на сърдечна скръб и хиляди жестоки удари – дял на плътта! О, ето край желан! Умри, заспи… Заспи или пък може би – сънувай?…

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • ивайло

    28 Авг 2021 14:53ч.

    Дано е щастлив в Испания ,щото май е там . В България беззаконието е навсякъде , което е отврат , наистина ... Ноо има , и положителни неща, няма трети пол , гейовете не могат да осиновяват деца , като не носиш безполезната маска , няма кой да те глоби :))

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Карл Маркс от Станке Димитров /днес - Дупница/

    28 Авг 2021 15:06ч.

    Въпросът кой и защо напуснал България е изключително дълбок. На първо място следва да се зачита свободата на личния избор, за която, обаче се носи и отговорност, а това, обикновено се забравя от българите или те просто не искат да му обръщат внимание, защото проваля емоционалния им възторг от факта, че е постигнат материален комфорт и произтичащото от него измамно усещане за спокойствие и предвидимост. Последните две са илюзия, защото всичко е временно, преходно и ефимерно. Прехласването пред спазването на законите е характерно за типичните средно-статистически представители на плебса, дори и да знаят, че законите са измислени именно за тях. Странно, но и до сега не мога да разбера какво е това прехласване пред спазването на законите и то все от хора, които реват с пълно гърло за свобода. Може би е проява на дълбок, неосъзнат психологически импулс, който те кара да правиш каквото си искаш, но другите да не ти пречат, а това може да стане само, ако спазват законите. Не знам. Родината и народът, към който принадлежиш, са нещо многослойно, а слоевете са на голяма дълбочина. Изисква се доста копаене и пот, докато стигнеш до тях. Ще си послужа с личен пример: Някъде през 70-те, баба ми и тетка ми /това е сестрата на баба ми/ ме взеха в един хубав слънчев ден и ми казаха, че ще ме водят в Рила, за да берем риган. Навлязохме в планината, докато стигнем до една стръмна долина, обрасла с всякакви треви и билки. От двете и страни се извисяваха боровите гори на Рила. Оставиха ме и казаха да се навъртам наоколо, докато те берат. Аз започнах да си играя, да "изследвам" разни буболечки, тревички и т.н. Те се отдалечиха нагоре. Виждах само гърбовете им и зад тях забрадките им. От време на време се изправяха, за да сложат набраното в прегънатите им поли /по този край им казват - фути/. И в един момент, двете .... запяха. Народна песен, като пееха в дисонанс/ рекламиран често днес само за "подуенските баби"?!/. В един момент усетих, че са избрали да пеят песента именно там, защото от отсрещните скатове се образуваше ехо, а то създаваше невъобразимо усещане от тази допълнителна полифоничност. Нещо повече, разбрах, че те можеха и да "управляват" това ехо. Стоях като препариран и едва години по-късно осъзнах, че точно в този момент, Бог ме беше докоснал. Не ми беше казал нищо, а само ми беше показал нещо наистина извънземно. И го беше направил със закачлива усмивка. Изкуството по принцип не ми е чуждо /всъщност - то на кого ли е чуждо/, но живопистта ми е най-неразбираема. Признавам си - абсолютен профан съм в тази област. Страстта ми е към музиката и донякъде - литературата. До преди две години често посещавах концерти - симфонична музика, опера, ходех и на джаз-фестивали. Но всеки път, когато отивах, се сещах за този момент в Рила, знаейки, че такова нещо няма да чуя никога повече, защото може да се чуе само на такова място и в такъв строго определен момент. Това е България. Аз си я харесвам такава, каквато си е. Ходил съм и в чужбина, в 7-8 европейски държави за период най-много до две седмици. Прецених, че ми е напълно достатъчно, за да се убедя, че трябва да съм тук и тук да си умра, без значение при какви обстоятелства. Не съм богат. Работя много, но въпреки това често пропускам плащането я на ток, я на данъци .... . По-горе някой споменава за културните съкровища на Европа - на изкуството, архитектурата, културата. Да, така е, но не бива да се забравя, че това е така само за западна Европа и че половината от тези съкровища са буквално заграбени, плячкосани от изтока /най-вече Византия/, а също и от нашите тракийски земи. Останалата част се дължат на спокойствието, което ние сме и осигурили по време на Османската империя. Докато все пак сме оказвали някакъв отпор и съпротива, западна Европа е развивала културата си, науката си и технологията си и удобно е забравяла или въобще не е виждала как в това време по нашите земи османците са отвличали деца от майките им, изнасилвали са жените и дъщерите ни, клали са ни и са ограбвали труда ни, но все пак давайки възможност да продължим да работим, за да берат пак от нивата и в бъдеще, както е писал и Достоевски. И като капак на всичко, англичани, германци и французи винаги са се прехласвали и прекланяли пред Турция, възхвалявали са я, сочели са я за пример и винаги са и били съюзници в съсипването на православието, а както се оказва и напоследък - в съсипването на истинското, автентично християнство.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Ciryll Laurant

    28 Авг 2021 15:13ч.

    Добро и разумно решение ! В държава от третия свят, с преобладаващо необразовано простолюдие, мафия и корупция, не може да се живее нормално ! Далеч от такива прокълнати и нецивилизовани места !

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • До Ciryll Laurant на 28.08.2021 в 15:13

    28 Авг 2021 15:30ч.

    Ми успех тогава! А дано да те вземат в английския кралски двор, да наглеждаш кучетата и конете им /за друго едва ли ще те допуснат/. А там дори и те /кучетата и конете/ са образовани, съвсем не са прости и няма никаква, ама никаква корупция.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Тихомир Томов

    28 Авг 2021 15:40ч.

    Северна Корея остана най-спокойната и чиста страна !

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Helleborus

    28 Авг 2021 15:56ч.

    „Аз пряко не съм пострадал от никого и от нищо!“ Точно така е с повечето хора, преповтарят внушения. България е точно това, което са българите. Но ако на някой народ читавата му прослойка не е читава, той е изгубен. Както се казва, ако солта обезсолее, тя не става за нищо... но заедно с това, без сол всичко започва да гние. Така е и с една интелигенция, ако тя не може да послужи за сол на своя народ, тя не става за нищо. Зуекът цял живот обслужва „култура“, която не е сол, точно обратното, пълна е с паразити. С някакви мръсни води се наквасва народа и затова и развалата се разпространява. Тя е тръгнала първо от интелигенцията, която недоволно се цупи и отрича вината си. Явно не ни е нужен Зуека и явно и той така смята. Въпросът е, с какво един народ ще се различава от циганския, които на катуни ходят да живеят по цял свят, където е по-добре, няма ценностна разлика между белите мигранти и всичките икономически мигранти от слабо развити държави, които идват тук. И как си представяте, че ще се развие света, неспособни на борба хора се крият в чуждата къща, в тяхната нахлуват други, които още по-зле живеят. Но никой не иска да прилага култура, която ще поправи нещата, ще учи хората да сеят добро, за да жънат добро. Понеже каквото посееш, това и ще да пожънеш. Между другото, законите се спазват почти навсякъде, даже и у нас. Но законите стават все по-опасни. Искаш закони, Зуек, ще ги получиш, много повече, отколкото си се надявал и доста повече, отколкото ще ти се иска ти самия да ги спазваш. Може да продължаваш да се правиш, че те са прекрасни, като насилствената ваксинация и да водиш живот на щраус, който не иска да види опасността. Закон не означава непременно добър закон, той може и да е непосилно бреме.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • софеанец

    28 Авг 2021 16:24ч.

    Не са опасни тия дето заминават, а тия дето се връщат. /българска колониална поговорка/

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Ники

    28 Авг 2021 16:39ч.

    Всеки си има право сам за себе си.Тези които напускат България,скоро горчиво ще съжаляват.А на всички решили да си сложат отровата наречена "ваксина",ами честито.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Браво,

    28 Авг 2021 16:53ч.

    хареса ми интервюто и позицията на Зуека относно изборите, законността и отношението към ковид. Успех му желая, нека е щастливо семейството му. Лошо е, че свестните хора напускат държавата ни.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • До Коментар /задължително/ на 28.08.2021 в 14:10

    28 Авг 2021 16:59ч.

    Много точно сте описали картинката, уви, но спомнете си и "Голият остров" на Валери Петров: все някой трябва да остане "да мъкне влагата" "докрай, додето разцъфтите". Поети, писатели, актьори, музиканти, художници - това е мисия, а не "просто бизнес" според тези неолибералЧни времена. . Нали не мислите, че на Вазов, Яворов, Гео... да не изреждам, им е било по-леко.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Значи аз съм предател?

    28 Авг 2021 17:29ч.

    Според някой (не всички).Аз нямам двойно но не живея трайно в БГ от 2009 .детето не знаеше думичка на френски 2009. Пристигнахме юни.Записахме го на училище и директорката ми каза-"не се безпокойте.уверявам ви че от септември до декември вече ще знае много добре.вашата задача е лятото той да се научи да плува и да кара колело (ако не може) защото имаме плуване и излизания с веросипеди".Така и стана. За 1 година не можеш го различи по говоренето че е чужденец.А сега вече знае перфектно и английски и добре испански. С Тиквата и хора като ПКП ли да се сравнява в БЪЛГАРИЯ? Аз съм на 63 и някога бях офицер в сухопътните сили.Омръзна ни да ни унижават в БЪЛГАРИЯ такива плувец и като тиквата и подобни . Колата , 10 куфара в колата и напред.Нищо сложно няма.Патриотизъм?Какво е това?Да те правят на маймуна?Че аз от 18 годишен във ВНВУ и после по бойните част до уволнението си след 20 години в армията всеки ден съм слушал химна и само за обич към Родината съм говорил на войниците си (може някой от четящите да ми е бил защото имах много в подчинение).На окопите на предните отряди пишеше-"Нито крачка назад-зад нас е България".Така че вие ли ще ми пишете за патриотизъм?По време на възродигелният процес съм се готвел да влизам в тия окопи за разлика от Борисов Мутрата който от пожарникар стана жандармерист и ходеше да бие и плаши хората.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • хахаха

    28 Авг 2021 17:30ч.

    години наред опростачваш народонаселението срещу немалки хонорари и в един момнет решаваш, че тоз прост народ не е твоя...ами на такива хора им се казва - оди на майната си...

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Македонец

    28 Авг 2021 17:59ч.

    Трагедията е, че нашите деца родените в чужбина внуци никога няма да пеят нито български нито македонски песни .Няма и да четат български книги и по добре ще познават френската немската история от своята си .Дори бабите и дядовците няма да комуникират с тях нормално Едните ще ги питат на български внучетата ще отговарят на немски ...Кой е виновен ?Талибаните изгониха американците ,а ние трийсет години не можем нашите талибани (политици) да сложим на място .

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Никола Тесларов

    28 Авг 2021 18:07ч.

    Халваджиян и Славчо се разбраха след години съдебни дела, менкат си хора от екипите, нещо немислимо доскоро! Краси Радков беше при Рачков, Невена Цонева беше в Маскирания певец! Зуека знае, че няма да води поредния сезон, което значи една сериозна сума минус и е намерил начин да рисува глупости, а заможните испанци да ги купуват! Зуека е класик от халтурата, но започна да фъфли и омръзнаха с Рачков отдавна! Оня обаче се уреди с шоу, а Зуека - не! То работата се разсъхна още със спирането на Господари на ефира! Заряза първата си жена, която го направи актьор и се ожени за една алкохоличка, на която трудно й задоволява прищевките! След толкова години при Халваджиян няма кой да те вземе, просто арменецът те е изтръскал като брашнен чувал! В шоу бизнеса е така! И по-кротко с емигрантско-носталгичните заклинания и обобщения, понеже винаги имат излишна патетика! Светът става еднакъв! Еднакво тъп и това е отчайващо!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • прочетете коментара наЕвропа за няколко години се превърна в помийна яма на 28.08.2021 в 14:27

    28 Авг 2021 18:35ч.

    Това е истината. И това е още повече истина за тези, които живеят зад океана. Има внезапно разместване--западната изнеженост от добруването доведе до начало на комунизъм-тоталитаризъм. Страх от споделяне или даже задаване на въпрос. Страх от студентите, които ги учат да доносничат--и то анонимно. Записвам си лекциите от страх за да имам доказателство. "See something-say something" е лозунг който стои навсякуде--метро, жилищни сгради, университети и училища. И никой не забелязва колко е страшно. Да, подредения ни живот е удоволствие но е и опиум. Свободата в БГ е прекрасна. Никъде не е лесно. Сега започва монументално разместване на ценности и режими. Как ли ще се спасим, ние обикновените хора--и в БГ и на запад?

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Не губете вяра

    28 Авг 2021 19:16ч.

    Дашрат Манджи, неграмотен индиец, иначе истински човек, 22 години се труди с чук и длето, за да прокара път в планината между селото си и близкия град, защото при преминаване на планината е имало падания с фатален край. Присмивали са му се, дори го обвинили, че краде държавна собственост под формата на камъни, но нищо не го е спряло и пътят е факт. Така че, да се взимаме в ръце, а не да бягаме насам-натам. Щом този човек е могъл, и ние ще можем да направим нашия път в планината от корупция и простащина. Иска се воля и търпение. И да затворим магазина с българските души, че много народ се продаде.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Шоп

    28 Авг 2021 20:51ч.

    Зуек, Зуек!!!!! Прав ти път, крива ти пътечка!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Helleborus

    28 Авг 2021 21:21ч.

    https://bgtourism.bg/17082021-festival-trakiyski-misterii-nessebar/ Ето това е истинска българска култура. Аз не успях да пътувам до събитието, но разбрах, че усещането е било потресаващо. Надявам се някъде да успея да видя на запис, ако се публикува. Култура, която е чиста, сакрална, въздействаща, автентично българска, чужденците са били без думи, разказаха ми, че когато свършило, всички стояли на едно място и не искали да си тръгнат. Сякаш са преживели нещо неописуемо и не искали да се отърсят от въздействието му. Такава култура ще издигне името на нашия народ отново, а не вулгарните имитации на американски шоу програми. Но хората, които работят за това, никога не биха казали и думичка срещу България.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Адвокат София 50 г

    28 Авг 2021 22:02ч.

    Зуека натрупал пачките и сега ще харчи готови пари, мацайки посредствени наивистки карикатури. Такова нещо може да си сложа в кухнята на вилата, ако го дава за до 200 лева. Това не е реализация там, а отдих с елементи на арт забавление. Чудесно, няма да ни липсва. Не било зле и други изтъркани муцуни от куку времената да поемат нататък да се отвори пътя на младите. До този дето се прави на патриот и се е установил във Франция. Ами всъщност си предател, да, точно така! Детето ти знаело някакви езици- чудесно, значи е чужденец, отрасъл там и нямащ общо с нас. Предал си България, защото си взел от нашия народ и си влял във френската шарена етническа маса една бяла душа. Там детето ти ще стане френски човечец, без корен, без път към горните класи, ноооо ще знае френски и ще бачка за Франция. Цял живот, без следа за нас в България, без полза за България. Изобщо не ме интересува че някога си бил готов за саможертва, както пишеш. Ти не си способен на това. Щеше да избягаш ако беше станала война или щеше да се криеш в някой щаб. Истинската саможертва я правим ние тук в България, затова ще я има и занапред, а такива като теб отпадат поради егоизъма си. Всъщност си мисля че бившите военни сте точно такива и нищо не губим със заминаването на такива оттук!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Спомен

    28 Авг 2021 22:32ч.

    В началото на миналия век /двайсетте години/ много българи са ходели на гурбет в Аржентина. Стояли са там колкото са стояли , работили колкото работили и повечето са се върнали. Коренът им е бил още силен и здрав. И то защото са имали малко собствена земя и с труд са изкарвали хляба си но хлябът им е бил сладък. Били са свързани все още силно със земята си и като собственици и като пазители. Но със прекъсването на пъпната връв със земята при колективизацията българите губят основната връзка , която храни една нация.Коренът на сегашните българи е отслабен и дано не изгние от отровата на съвременния свят.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Връзката със земята

    28 Авг 2021 22:45ч.

    не е прекъсната заради колективизацията, а заради индустриализацията. Техниката навлиза бързо в селското стопанство и то освобождава излишна работна ръка за индустрията. Хората отидоха да работят и живеят в града, но почти всички си ходеха на село през почивните дни и си чоплеха земята около къщата или такава, дадена им за лично ползване. Не съм видял такова нещо при немци или американци. По тази логика, на 95% германци и на 98% американци пъпната връв със земята е прекъсната поради някаква колективизация. Това е глупаво, но по-важното е, че не е вярно.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Шапо, Зуек!

    28 Авг 2021 23:48ч.

    Децата и семейството на първо място! И нека българското в него не гасне и го води напред!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Връзката със земята на 28.08.2021 в 22:45

    29 Авг 2021 1:06ч.

    А какво е общото между България и Германия че да ги сравняваме ? А между България и САЩ ? Точно така - нищо. Какво държи хората в една държава сплотени ? Собствеността върху земята. Иначе са номади. Скитници. Чергари. Днес са тук, утре са някъде другаде с катуна. Вярно , в съвременния свят няма държави , а само една шайка на върха и останалото е пап.лач /към 80% +/. PS -Германците и хамерите са им разрешили да си печатат парите и за това засмукват хора отвсякъде. Българите нямат това разрешение и за това са донор на хора .

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Отегчен

    29 Авг 2021 1:40ч.

    Съжалявам, че ви тревожа, но вече два дни подир интервюто на г-н Зуека се чудя как да потисна в себе си доминантната мисъл и първото си убеждение, че това интервю всъщност трябва да се озаглави с най-близо по смисъл стоящото заглавие в потока на новините, а именно: "Мария се хвали с ултра скъп подарък от новото си гадже." Но, така е: т-н Зуека очевидно се опива и не може да се въздържи да се хвали със зашеметяващия скъп подарък: новото му отечество/новото отечество на нищо неподозиращото му дете ("малкият му син"). Наздраве и да му е на късмет!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Поне

    29 Авг 2021 2:17ч.

    Не казва , че е художник, а че рисува. Има разлика :-)

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Кака Милка архиварката,

    29 Авг 2021 2:23ч.

    Колкото повече затъваме духовно, като нация , толкова повече надеждата ми се дърпа и не ще да умира. Май няма да успеят да ни заличат от географската карта! Това ми доста дръзко предположение в случая се дължи ексклусивно и само на 10 от коментарите след това интервю. Иначе , единственото добро на самото интервю е , че се опитва да събужда спящото съзнание на една , макар и много малка, но съществена част от умствено адекватните все още българи. За мен коментарите са по-важни. Те са лакмуса на интелектуалното ниво на народното настроение. ''Гласове'' още веднъж се доказа, като един от най-интелигентно дирижирания български сайт. А самия Васил Василев не ме впечатли особено много. Оказва се отново в ролята на един тъжен и малко гузен клоун. Вече напреднал във възрастта, след 30 години добре заплатени изпълнявания на всевъзможни психотерепевтични поръчки, изградени основно от деморализиращи послания към зрителите, закодирани под формата на палячовски скечове, за да са по-лесно смиляеми от закърняващия акъл на пролите, той се е усетил, че това, което е ''садил" в гадината на народния акъл, май не е дало "добър" плод. По добре късно от колкото никога. ''ПО ПЛОДОВЕТЕ ИМ ЩЕ ГИ ПОЗНАЕТЕ! РАЖДА ЛИ БОДЛИВ ТРЪН , ДОБЪР ПЛОД???'' В десет от коментарите има няколко, написани с висока интелигентност, човечност, духовност, мъдрост.Точно те са причината за моята неугасваща надежда! Благодаря на "Гласове" за това, че все още ги ''изтървава'' тези коментари-бисери!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • От село

    29 Авг 2021 2:38ч.

    Тоя е тръгнал там откъдето другите българи вече бягат.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • observer на 28.08.2021 в 22:20

    29 Авг 2021 5:56ч.

    Що не си траеш в "Голямата ябълка" и се радваш на постигнатото признание и оценка, там ? А все клечиш, тук в сайта, да плакнеш / лекуваш"душата"? Позната болка, а?

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Еййййй! Най-после се махна това

    29 Авг 2021 7:50ч.

    мекере, което лапа густо кинти от арменския боклук, за да разкапва баламски и по юденски хората с реалитита и идиотски скечове. Ако може и още боклуци да се махнат и завинаги да си останат, където са се пльоснали - има надежда за нашия народ. Радвайте се, радвайте се! А тези, които не се радват - дано спечелите от тотото и да се махнете и вие. Ако не спечелите - бързо продавайте какво са построили дедите ви и бегайте, бегайте към свободата, благоденствието и протегнатите ръце на зу-зу-зу-ека.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • детето ти ще стане френски човечец, без корен, без път към горните класи, ноооо ще знае френски и ще бачка за Франция

    29 Авг 2021 8:47ч.

    Ще знае таратанци. Противно на представите в страната на - "Тука всичките сме парле ву франсе", в България франкофонията е почти мъртва. /"почти" заради отчаяните телодвижения на Алианс Франсез/. Френският език е МНОГО ТРУДЕН. Няма нищо общо с романтичните представи от 19-ти век и дори франкофони, попаднали във Франция, изживяват лингвистичен шок разбирайки че езикът който са овладели не е живият и разговорен френски език. Френският език се пише трудно /подобно на английския/, дори грамотни французи не могат да избегнат грешките в писането. Френският език се говори бързо/най-бързо от европейските езици/ и има уникално произношение. Не си ли роден във Франция и не си ли го проговорил от дете -НИКОГА няма да избегнеш "л аксан" ! Поляци, италианци, мамун от топлите страни ... всеки който не е роден във Франция носи своя акцент, с което става инконтурнабль ! Демек не можеш да се представиш за истински французин пар сол натал. А и няма смисъл да опитваш. Така че съмнително децата на Зуека да станат французчета, за него да не говорим. Франция по признанията на французите е "мерд в целофан" - една много трудна /шибана/ страна за живеене, чиито позитиви и хубави неща /да не ги изброяваме/ се "компенсират" от - ужасно тежката администрация, мудните и бавни услуги, бюрократизъм надминаващ българския, огромни данъци ако печелиш добре. Французи искренно се очудват на хора от Източна Европа избрали да живеят/работят във Франция. Защо ? Питат те, та нашите деца се чудят как да се махнат от Франция /обикновено в посока на Обединеното Кралство за учене и кариера , или някъде по екзотичните страни за да сменят изобщо амбианса/ . Смятат такива източни хора малко за мазохисти.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • веган

    29 Авг 2021 9:29ч.

    Марк Шагал би възразил на някои реплики на негови картини, струва ми се. А може и Матис да има нещо против. Всички картини, които видях, ми се струват познати. Някой изкуствовед би написал интересна статия по темата. Аз телевизия не гледам, все ми е тая кой ръси глупости от екрана, Зуека или друг.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • observer

    29 Авг 2021 9:36ч.

    Интересно, вулгарните коментари по адрес на човек, интервюто с когото сте публикували, си стоят, а скромната ми критика към тях е изтрита? При това става дума за човек, който на никого от читателите ви не е сторил зло. Не е политик, не е нещо между бандит и бизнесмен, дори не се е продал на чужда държава. Най-много на някого да не се е сторил достатъчно смешен. Заминал бил, ами заминал като някой служебен министър. Утре може да се върне и да спаси България.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Вашите имена /задължително/

    29 Авг 2021 9:38ч.

    леле, и храна в Европа била по евтина, и ти ли гладува бе ЗУек

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • до observer на 29.08.2021 в 09:36

    29 Авг 2021 9:39ч.

    Утре може да се върне и да спаси България.,., верно , ще ме разплачиш, вече плача

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • консерватизмът фрисейският квас

    29 Авг 2021 11:01ч.

    Колкото и да му дава Магърдич и Джуди, ще има ли пенсия???? Да политиците не им пука? ТЕ ДЕПУТАТИТЕ ЩЕ ИМАТ НАЙ-ДОБРИТЕ ПЕНСИИ, ОТ ТЯХ СИ ЗАВИСИ, ККТО И ЗАПЛАТИТЕ ИМ. ............ Зуекът това е осъзнал. Сега гледам много експерти и дори соросоиди се тревожат за пенсиите, ОСТАРЯХАААА Х Х!!! ......... НРБ изпадна в застой след 1965 г. защото БКП децата връзкарски окупираха всички експертни и номенклатурни постове. След 1990 г. това продължи, и вече всичко се е вкиснало. Тотал идиоти с някаква власт и "експертност". Още преди 50 години всички закони и решения бяха за техен кеф, за техните тегоби. И сега преизчисляването на пенсиите е защото един майор взима 1300 лева пенсия, а генерал взима 1450, пък заплатите им в армията са имали по-голяма разлика и генералът има стаж 40 години пък майорът само 23 години. И тоест трябвало да падне таванът на пенсиите. Лелята на Нинова взима 15 години 800 лева пенсия, а има инфлация, и преизчислението трябва да й направи пенсията 1200 лева. Така по кефът на номенклатурчиците във сяко село имаше магазин с уиски и скъпи бонбониери, и в градовете Корекоми и Показни магазини..

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • до компетентния по френски

    29 Авг 2021 11:07ч.

    Написали сте глупости ! Опитали сте се да плашите гаргите. Френският език е труден, но българското дете има абсолютния старт в училище като всяко друго дете във Франция. И ако то продължи образованието си в Университета, ще има достъп до всички нива по-нататък в обществото. Българските студенти, които завършват френски висши училища и унивесритети, намират лесно работа и остават да живеят без проблем във Франция, дори да пазят българския си акцент. С данъчната система и всичко останало лесно се свиква, още повече ако имаш добро заплащане. Опитали сте се да плашите гаргите !

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • без имена

    29 Авг 2021 11:25ч.

    Има хора, които могат да живеят в чужбина и други, които не могат. Аз съм от вторите. Там може да е богато, чисто, подредено, но не е мое. Не упреквам тези, които са избрали да напуснат Родината си. Това което дразни е, че много от тях, особено тези на по-зряла възраст, започват да гледат на оставащите отвисоко, гордеят се ,че напуснали „кочината“, а вие си стойте там…. И през ум не им минава, че в този „кочина“ са костите на предците им, че тук са родителите и близките, че тук са израснали, изучили и станали хора. Идва им да им кажа- кога станахте цигани, кога ви почерня задникът. Същите тези дали поради носталгия или от самотност не пропускат български сайтове, където се хвалят как хубаво си живеят, а вие там в „кочината“ мрете. Ами не мрем. Някой по-горе говори за европейската културна съкровищница. Разбира се, че е така, но и на нас, останалите тук, тя не ни е чужда и недостъпна. Но ми е интересно какво би разказал на някой от новата му родина каква е културата на старата му.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Спиноза

    29 Авг 2021 11:49ч.

    Зуека 30 г си изкарваше парите с чалга и халтура, по най-гледаното телевизионно време, и той е допринесъл за тази кочина, от която сега бяга.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Където и да отидем, а и тук да останем, живеем не с държави, а с хора

    29 Авг 2021 12:21ч.

    със социален кръг, за който трябва време за да се изгради и поддържа. Другото е фон на живота, освен ако не си наистина закъсал материално, но умните и работливите навсякъде ще изхранят семейството си, докато се забавляват да се реализират, външно и вътрешно най-вече. Природата е важна, ако живееш сред нея, на село или във ферма, другото са емоции на градски жители пътуващи или разхождащи се през уикенда. За съжаление, не е толкова трудно да намериш природа, професия или хоби, истински трудно е да намериш хора с които да живееш. Без съмнение епохата ни е такава, на глад за материално консумиране и за масова култура от кич във всички сфери, от музиката до науката. Населена с плитки и скучни хора, способни само да разбират и описват нуждите си, повечето от които са внедрени в тях от тази същата масова култура и ценности. Българската простотия наистина има оригинален принос в тази световна култура, доразвиваме я с безсмъртния образ на Бай Ганю. Където и да отидем, той няма да се махне от нас, ако се харесваме каквито сме.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Зуека

    29 Авг 2021 13:00ч.

    Благодаря ви за коментарите,другари и другарки! Искрено ме зарадваха докато си пиех мохитото на Ривиерата. Дори ме вдъхновиха да нарисувам един бърз скеч,който да посветя на всички вас: .!. .!. .!.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Адвокат София 50 г

    29 Авг 2021 13:06ч.

    Аз пък си харесвам Бай Ганьо! Не мисля че е отрицателен герой, напротив, мисля, че Алеко е еквивалента на съвременния готованец чуждопоклонник, харчещ пари на баща си и правещ се на европейски аристократ. България е страната на Бай Ганьо, селф мейд, автентичен, силен и агресивен, но и умерен и с достойнство, скептичен към насадени чужди модели, здравомислещ Българин. Той няма да се ваксинира, няма да влага в акции на нюйоркската борса, а ще си купи още няколко апартамента в София и на морето ни, няма да емигрира, а ще се върне с парите си, спечелени там, и ще си ги вложи тук. Няма да се сроди с емигранти, няма да си смени пола, няма да стане суингър, дори да се наложи да ошамари Ганювица (запленена от идеите на модерното в курса по политология в НБУ например). Бай Ганьо ви праща много поздрави във Франция и където сте по света! Продавайте и бягайте, аз ще купя вашето и оставам тук!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • един Зуек по-малко

    29 Авг 2021 13:23ч.

    Късият смачканяк е отишъл “на хубавото” и като всички останали, които мият чинии и разнасят пици, ще чака “да се оправим”, за да се върне (щото му домъчняло).

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • кривата краставица

    29 Авг 2021 14:35ч.

    Един глас в подкрепа на адвоката от София. Ще се осмеля да добавя, че Алеко е родоначалник на анти-културата на самооплюването, която отдавна се е просмукала до мозъка на костите ни. В този смисъл той има известна вина за слепотата ни - "щом в развитите страни ваксинират, значи това е добро". Все пак, доколкото мога да си направя извод от коментарите, някои хора вече проумяха, че няма "развити" страни, нито "свободни", още по-малко пък "демократични". Добре е, че има прогледнали, макар и по-трудния начин, макар и късно, все пак е някаква надежда.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • до компетентния по френски на 29.08.2021 в 11:07

    29 Авг 2021 15:10ч.

    Ами не ще да е "глупости" защото не отричате нищо написано от на 29.08.2021 в 08:47 , а го замеряте с факти които той нито е давал, нито опровергавал. В допълнение на написаното. Франция е /беше/ една прекрасна страна /за французите/ , но дали може да обясните защо българската диаспора във Франция е 5-6 пъти /!!!/ по-малочислена от българските диаспори в Германия, Испания, Великобритания, дори доста по-малка от италианската ...? Май е точно заради това което е изредено. Във Франция преобладават българските ученици и студенти, някои регламентирани професии /лекарите, някои преподаватели/ и толкова. Нямаше и няма масово преселение на българи във Франция, именно защото е "трудна страна".

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • консерватизмът фрисейският квас

    29 Авг 2021 15:22ч.

    ЗДРАВЕОПАЗВАНЕ НУЛЕВО.. Време е средната класа и милионерите не вярващи на 70 години да са адекватни в бизнесът и здравето, ВРЕМЕ Е да напуснат българия и да отидат в държави с хубави пенсии. Грантоедите също. Волгин и Карбовски са грантоеди. ........ Всичке слуги на задкулисието и крадци през преходът да се пръждосват, че проститутките не изкарват нищо когато са болни и стари. ... И КАПИТАЛИСТИТЕ да бягат, лъвовете и тях ги изяждат когато остареят или са болни.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Европейци в повече

    29 Авг 2021 17:22ч.

    И той стана гражданин на света, тоест напълно безотговорен човек.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • скука

    29 Авг 2021 18:07ч.

    Много яко го е шибнала този кризата на средната възраст. Ще се върнат с подвита опашка,нищо не става от него освен да ръси тъпи смешки по тв,и да опростачва населението.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Карл Маркс от Станке Димитров /днес - Дупница/

    29 Авг 2021 20:50ч.

    Още един глас и от мен, в подкрепа на Адвоката от София 50 г., относно Бай Ганьо. Този образ е саздаден от т.нар. "българяни", повече за които може да научите, като ви посоча линк по-долу. Тази прослойка се състои от индивиди, които ненавиждат народа си и произхода си. Към тях спада и Алеко Константинов. Това е бил изключително коварен удар върху българската нация от страна на част от нейния "елит". Така, и до ден днешен българите все са със усещането, че са грешни и прости. Този коварен удар ги отделя от тяхната автентичност, от тяхната идентичност. Кара ги да не се приемат такива, каквито са, вследствие на което погледът на повечето винаги е насочен някъде навън, но с една единствена цел - кого да копират. Това е ужасно и е една от основните причини за изчезването на България като държава. Какво, като миришел Бай Ганьо на лук? Да не би англичани и французи да не миришат? Но за разлика от нас, които миришем на лук и чесън, англичаните до 17-18 век са изхвърляли гърнетата си пред къщите си. Не са имали тоалетни. А през 16-ти век испанката Катерина Арагонска ги е научила да се къпят. Не са знаели въобще какво е това - баня. И още нещо - ваната се е появила първо във Франция и Англия, но не защото е някакъв лукс, а просто защото не са имали достатъчно вода под налягане, така че да тече от душ или от чешмата. За това. Къпането с душ е истинско къпане, а не да се киснеш във ваната в собствената си мръсотия, след което да излезеш от там и да облечеш хавлията, както гледаме по филмите им. Нашите българяни, обаче, го приемат като белег на цивилизованост не за друго, а поради липса на достатъчно интелект. Но англичани и французи въобще не се срамуват от това и от историята си, докато тези, българяните, правят с българите именно това. Карат ги да се срамуват и отвращават от себе си. Терминът "българяни" е изобратание на В.Вацев. Ето и линкове към двете интервюта с него, за които обещах. Едното е от 2009 г.: https://frognews.bg/inteviu/valentin-vatsev-niama-prokliatie-varhu-balgarskiia-gen-prokalnat-elitat.html А това е от 2015 г.: https://www.cross.bg/bulgariya-klasa-bulgarskata-1446697.html#.YSvGhvfivcs

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Asan

    29 Авг 2021 21:22ч.

    Kurvi zbogom

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Към Станкето по горе!

    29 Авг 2021 21:30ч.

    Искам да допълня нещо, към написаното по горе за "българяни" и Алеко! Трябва да се знае, първо че балканите са черво адово, много точно определение на дядо Вазов! Тоест тука има една лукава мистика, тясно свързана с една каста -"Дюнме"(парите) и взаимовръзката с родният "ЕСНАФ"(производството) за които нашите възрожденци и елит много добре са знаели и се наблюдава паралелно илюминиране на много от "елита ни"! Това прозрение как функционират нещата в 19ти век, много точно е описано в романа Бесове на Достоевски! Един човек когато разбере къде се намира и по какъв жесток над човешки закон и повеля функционират съдбините ни, разбира че всичко е сцена, и повечето индивиди са парцалени кукли на тази сцена! Предполагам Алеко поради високият си интелект е бил добре илюминиран, за това което се случва исторически и класово около него! Смятам, че удара по местният ЕСНАФ е достоен и ако има някой виновен то по скоро са учителките по литература и история, от колкото самият Алеко който е носил наистина цивилизованост във всичко с което се е занимавал, и най вече не е бил корумпиран! Но липсата на алчност и високият му интелект и талант, мисля му дават авторовото право, да критикува криворазбралият Еснаф! Мисля че е бил родолюбец и по скоро е гледал да предпази интелигентните хора от Барба Ганьос с джипката, който е жив и здрав, и това е проблем, защото нито е горещ нито студен, а хладък, по средата между два стола, и заслужава да бъде изплют от историята!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Карл Маркс от Станке Димитров /днес - Дупница/

    29 Авг 2021 22:20ч.

    До Станкето по-горе - благодаря за допълненията! Идеите ви са интересни и си заслужава да бъдат обмислени. Лично за мен това ще отнеме време, тъй като, за съжаление, този роман на Достоевски не съм го чел. А и както писах по-горе, работя много и свободното ми време е доста ограничено. Но, нали знаете, когато човек иска, винаги намира възможност. Такава ще намеря и аз. Винаги си спомням за Захари Стоянов - през какво е минал и какво е приел като съдба, само и само да се изучи. За мен този човек е пример какво значи да си отдаден истински на познанието /не на образованието/. Още веднъж - благодаря! Желая ви здраве и сила на духа!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Анонимен робот

    30 Авг 2021 2:08ч.

    От 28 години съм навън и съм се интегрирал до степен мечта на средния българин. Обаче мисля, че това бе просто щастлива случайност. Както един колега емигрант италианец ми каза на времето: "Тук е трудов лагер!" И беше абослютно прав. Освен работа почти нищо не си спомням за тези години. Чета българските вестници и от ден на ден ми става все по-мъчно за България - не само ме изучи безплатно и то да бъда конкурентно способен на местните, но и да бъда предпочетен пред тях. Та, с една дума - т.н. Зуек би трябвало да си помисли какво направи за България самият той за да се оплаква че напуснал защото законите и т.н. Не беше ли и той самият много добре платен манипулатор? Не беше ли от тия дето обявиха за инцидент в ядрената електроцентрала в Козлудуй? По чия поръчка беше извършена тази мръсотия? За да бъде туширано общественото мнение хранено с неподплатени обещания и да бъде затворена централата. Аз друг негов грях не помня, но съм сигурен, че дори само този да е - не може да бъде изкупен. Бих казал на всички мераклии да живеят на топло, чисто и меко. Ако имате пари, стойте в България! Ако имате пари - законите работят за вас - и не само в България! Оставете чужбината на тези които могат да си изкарат прехраната там, а не могат да го сторят в България. Ако въпросния разчита или наистина се прехранва с продажба на картини предричам, че след най-много година-две ще играе ролята на подсмърчащия блуден син се завръща...

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Helleborus

    30 Авг 2021 19:07ч.

    Бай Ганьо е със сигурност антигерой, той не е образ на здравомислещ българин патриот. По-скоро проблемът в тази творба е, че липсва истинския герой. Авторите по света, особено автори на бестселъри, поставят в центъра на творбите си героя, а антигероят е в борба с него. Така има двубой, битка и в тази битка се разкрива като поведение доброто и злото, а хората се асоциират с доброто. Нямам представа защо Алеко е предпочел просто да се надсмива на простащината, без контрапункт. Разбира се, донякъде контрапункт е автора, но в това произведение липсва истинския вдъхновяващ пример за подражание. Според мен това произведение не би трябвало да има такава голяма значимост в нашата литература, не може всяко дете да знае кой е антигероя. А кой е героя? Всяка култура разкрива преди всичко някакъв идеал, образ, модел, дори недостижим. Детето в училище трябва да иска да бъде като него, да му се възхищава. Може би тепърва предстои да се напише такава литература. Точно затова интелигенцията в България е често нещастна, понеже не иска да си носи кръста в отстояване и битки, а преди всичко негодува срещу байганьовците. Тя иска наготово да живее в свят, в която е призната и почитана, а не да създаде за другите такъв свят. За да създадеш за другите такъв свят, трябва малко или много да си носиш кръста или направо да си прикован на него. Тогава ще се появят и героите в нашата литература, мечтата, надеждата, а не раздразнението от действителността.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Карл Маркс от Станке Димитров /днес - Дупница/

    30 Авг 2021 20:47ч.

    Съжалявам, Хелеборус, но не съм съвсем съгласен. Кое точно е простащина? Да се секнеш на открито, да ядеш лук или домашно тъканите вълнени чорапи да са се отпечатали по кожата на краката? За мен простащината е нещо съвсем друго. Тя е преди всичко липса на интелект, съчетано с високо самочувствие от да речем заможен социален статус или нещо подобно. Това, което вие имате пред вид са само обноски, като част от някакъв приет етикет, а той винаги се променя с времето. И най-важното - измислен е от други, а по този начин българина го вкарват насилствено в някаква имитация, която той да върши без желание и с чувство за срам, без и той самият да разбере защо. Всъщност, ако се замислите, имитирането е основното, с което се занимава народът ни и неговият "елит" от освобождението ни, та до ден днешен. Имитират се държавни структури, копират се организации. Стамболов ги въвежда ударно и основно с насилие, с комсомолски плам и бригадирски блясък в очите. Но без въобще да се замисли това за нас приложимо ли е. Ако да - точно такова ли трябва да е или да се модифицира. Хората как ще го приемат. Последните 32 години правим абсолютно същото. Копираме законови текстове, създаваме борси, където си умирах да ги гледам в началото разни пишлемета по ризи със запретнати ръкави, с разхлабени вратовръзки и говорейки по два телефона едновременно и представяйки си, че са във филма "Уолстрийт". Това правим. Имитираме. За всичко първо мислим дали така е в Европа или САЩ или какво ще кажат от там. За това и двете капки вода беше толкова "интересно" шоу за мнозина. Всичко това идва до голяма степен от Бай Ганьо и от българяните.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Анонимен робот

    31 Авг 2021 2:32ч.

    Срещал съм много нашенски Бай Ганювци, но съм срещал дори повече Бай Ганювци из другите държави. Ето ви например т.н. северни македонци (шо е юнак, све е маке! и макЕдонско девойче...) - Бай Ганю може само да се учи от тях. Кажете ми моля, кои балканци не са Бай Ганювци? Такива ги има навсякъде - реднекът е не само Бай Ганю, но и агресивен простак. А Алеко е олицетворение на днешния български нихилист хълцащ в захлас пред небостъргач, водопад или каквото не е виждал до момента. От западо по-убао нема...

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Не сте чели скоро Бай Ганю, произнасяте се по български,

    31 Авг 2021 12:36ч.

    ако го препрочетете, ще видите че Алеко поставя Бай Ганю успоредно с други българи които описват какво са видели с него в Европа, после в България. Това е описание на дуализма на човешката природа, който кара всеки човек да избере кое да подкрепи, на кое да даде връх в себе си: на лесното животинско начало или на трудното човешко, което е резултат на надмогването на животинското. Това е изначална задача на всичко хора, но тъй като човекът е социално същество, тя се обуславя много силно от обществените норми и ниво на образование. Затова и във всяко общество резултатите не са еднакви, имат спецификата на икономиката, историята, географията. Човекът е подвластен на всичко тези фактори, те от една страна го подкрепят да се закрепи и добие самочувствие като същество в този материален и социален свят на борба за съществуване, само че после той може да ги надмогне и да прояви индивидуалното в себе си. Като всяко растение което пробива почвата която го е приютила дотогава за да изяви себе си по нов и различен начин в различна среда и условия. Така всеки човек избира и реализира себе си. В случая на следосвобожденска България на Алеко, това е било масово защото новите условия са докоснали всички съвсем директно. Сега не е същото, но не е и принципно различно, защото борбата в човека кой път да хване е от памтивека. Тези пътища са лесни и трудни, полегати и стръмни, широки и тесни, на мнозина и на малцина, разликата е че едните могат лесно да разберат избора на другите и не им е толкова смешно колкото тъжно.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Намирам за забележително,

    31 Авг 2021 13:03ч.

    че подобно аматьорско “товорчество” може да намери клиенти в свят, в който най-трудното е да продадеш нещо, камо ли изкуство и така да се издържаш. Ако човечецът нещо не се е объркал, разбира се, повел се след фантазиите на жена си. Той и в България продаваше аматьорски келешлъци, уж бил актьор, но около него имаше цяла система, която го подпираше. Ако и в Испания е успял да изгради подобна масонска непреодолимост, която да му осигури продажба на глупости, няма как да не остана в изумление, подобно на изумлението, в което изпадам, когато разбирам, че Джей Зи или Канье Уест надиплили по 300 милиона долара, защото били звезди, ни повече, ни по-малко. Те могат, а наш Зуек да не може. Хайде, де. Така и Скалата, а и Канье Уест се готвят да стават президенти, а и наш Григор Пулев ли беше, какъв беше, и той, чул недочул, ще става президент, а и онзи, Щъки ли, какъв там … Такъв е принципът и на който не му харесва, друм. Не е важно какво правиш, а какво надипляш. Проститутките в Швейцария, като се пенсионират на 25, заживяват в собствени замъци. Кой ще ги съди?

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • за ___ .. Европа за няколко години се превърна в помийна яма на 28.08.2021 в 14:27

    01 Sep 2021 21:09ч.

    Абсолютно поддържам. Мнението им е от зад океана. Не мога да понасям американци, които твърдят, че спасили света от Хитлер и че ако не са те, светът ще загине. Питам го точно днес един такъв отворен, кой спонсорита Хитлер, кой прибра екипа му след ВСВ? Колко бази имате по -света и защо, колко наброява американската армия, кого обслужва тя? ..... Когато му обяснявах банковата система преди демокрацията, и за простата лихва, той хълца, не било вярно! Ама бил горд, че като си изплащал трока, изплащал го бизнеса му, приспадали му от таксите. После се сети, че докато изплаща трока, застраховката му е двойна, ама ..... Та така с простата лихва! ...... ....................................... Да не говорим как се топят един друг пред общината, някой прави ремонт без пермит и айде, дошли чиновниците, щото има услужливи съседи! .... Та говорим за българите, та ние сме бели и пушисти, дето го каза и Путин в сравнение със западняци и задокеанци! ......

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Закъсал го е Зуека, не е изплатил апартамента в София

    01 Sep 2021 21:16ч.

    Не злорадствам. Е те сега ще види какво е да плащаш наем и да нямаш покрив! Повтарям, не злорадствам, но да хвалиш една система, която още не си опознал и закоето ти трябват години, не бърза ли мако. То щото гета там няма!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Спиноза на 29.08.2021 в 11:49

    20 Окт 2021 12:22ч.

    Спиноза е хем кратък, хем е синтезирано прав! Зуека се прави на палячо 9 сезона в най-травеститското предаване на ''пре-дуцента'' и академика по циркаджилък, в ''Като 2 капки Н2О '', а сега се е сетил, че не бил доволен от живота си в Ръ.Бъ.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Предвидлив Муек

    14 Фев 2022 13:08ч.

    Че тоя Зуек-Муек,заедно със Славуца бе съществена част от опростачването на българите. Пък сега... гроздето било кисело. Май много засегнати от простотиите му хора са му набрали? Предвидливо се е чупардисал.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Люба

    03 Авг 2022 13:57ч.

    Ваксан, глупав, мрънкащ. Прав ти път, колкото повече напускат България такива псевдо умници, толкова по добре

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи

Напиши коментар

Откажи