Велосипедистите - новите градски анархисти

Велосипедистите - новите градски анархисти
Преди няколко дни, както си пресичах пешеходна пътека, един велосипедист, минавайки покрай мен, ме перна с ръка по бастуна, защото не съм му спазил предимството. Получих и съответната дебелашка псувня със закана, че следващия път ще ми …..

 

Репликата ми не е към този индивид. Как да му обясня, че възпитанието не е въпрос на възраст. Възпитанието, както личи и от етимологията на тази дума, е нещо, което е над, отвъд питанието, тоест нещо, което е над храната, над ежедневното плюскане и наливане с бира и т.н.

 

Репликата ми е към общинските власти, със забележката, че от десет години аз нямам и не карам кола. Вело алеите, дами и господа, помнете ми думата, скоро ще станат кошмар и за пешеходците, и за шофьорите, и за гражданите. Те ще родят такива градски анархисти, че "жълтите жилетки" във Франция ряпа да ядат.  

 

Това е поредната глупост на неолиберализма:

 

да дава власт на градските еко-юпита, които са малцинства и тъкмо поради това са доста по-агресивни. Госпожо Фандъкова, да не говорим за тоталния провал при ремонта на "Славейков" и "Графа", но само заради вело алеята на "Раковски", трябва незабавно да си подадете оставката. Елате, подвижете се по тротоара на театрите и се нагледайте на привилегированото платно пълно с привилегировани и комплексирани хипстери, които яздят велосипеди, кънки, тротинетки, сърфове, електрически скутери, а наскоро видях и една дама да си тътрузи куфара на колела по вело алеята.

 

И тези всичките, само да видят някой застанал на тяхното платно, са готови да му резнат главата от висотата на своето положение. Не говоря за непослушните пешеходци, които са способни да спрат на пешеходната пътека, за да си доядат баничката или да си довършат разговора по телефона, но... Такси спира леко засегнал вело алеята, за да остави трудно движещ се клиент. Прас с юмрук по покрива на таксито. Кола спира, за да може шофьора да предаде лекарства на близък човек и да продължи по-натам - ритник във вратата на колата. Друг автомобил оставя група от хора, отиващи на театър, люс по калника.

 

Ами направете центъра изцяло пешеходна зона. Създайте клъстери от квартали и градски блокове, около които е разрешен трафикът на автомобили, но в рамките на които той е силно ограничен. Направете велосипедни „аутобани“, свързващи близко разположени градове. Но, за Бога, отделете автомобилите от новата привилегирована класа на

 

градските анархисти на две колела.

 

Те не карат велосипеди и скутери, не защото им дреме за въздуха в София, а защото нямат коли. Създава се сегрегация - на градски еко-юпита, налагащи прищявките си за велосипеди и скутери, и на предградията където селските хора, разчитат на своите автомобили. Впрочем това е задължителна тема за дебат между двете дами, които ще се изправят в битката за София и ще се конкурират за кмет на столицата. И да ви кажа, според мен възходът на мутрите вече не започва от колите, а от колелата.     

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Коментари

  • Мильо Лудия

    21 Авг 2019 13:18ч.

    Този объркан човечец явно никога не се е качвал на колело. Карането на колело на велоалея няма нищо общо с карането му преди да има велоалеи - и като безопасност, и като удоволствие от карането. Разбира се, пешеходеца е приоритет, след него е велосипедиста и чак тогава шофьора. Да не говорим за това, че в Холандия плащат, ако ходиш на работа с колело.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Куно

    21 Авг 2019 13:44ч.

    Напълно съм съгласен с автора. Родните велосипедисти по начало не са наясно, къде следва да карат и смятат, че за тях са не само велоалеите, но и тротоарите, и автомобилното платно и дори пешеходната зона на бул. "Витоша", където въпреки знаците на всяко кръстовище, изрично забраняващи карането на колело, непрекъсното се движат (често сякаш са на състезание) всевъзможни идиоти на две колела. А иначе нещата са прости - пълнолетните колоездачи (независимо дали са еко-юпита или червени старци) могат да карат колелата си единствено по специално отредените за тях велоалеи или по платното, заедно в автомобилите. Проблемът обаче е, че и "юпитата" са също толкова прости, както и останалия "лош матрял"...

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Пешеходец- инквизитор

    21 Авг 2019 13:48ч.

    Колко да са анархисти ? Знаете ли колко лесно се пада от колело и след това колко лесно се чупят крак, ръка, глава и т.н. и най-хубавото е, че много трудно се доказва кой лекичко е побутнал вело-идиота да пракира по нос :)

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Чародей

    21 Авг 2019 14:06ч.

    Няма по-големи нарушители на правилата за движение от велосипедистите, мотористите и подобните им. За не-повече от 20 000 велосипедиста в София се стесниха платната на улиците, особено в центъра, по които трябва да се движат над 1 000 000 автомобила дневно. Това затруднява движението в София, предизвиква задръствания и респективно замърсяване на въздуха. Пречи на почистването на улиците. Но те са прави-те искат, врякат, крякат и....получават. Елате да видите как се движат в Южния парк по алеите-да те е страх не да пуснеш детето си, а да се движиш и ти самият. Ама не всички били такива- несъмнено. То и сред нацистите сигурно е имало добри хора.....

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Бочко

    21 Авг 2019 14:34ч.

    Сега нещо не разбрах тоя бастун какво иска, да забраним колоезденето ли

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Читател

    21 Авг 2019 14:36ч.

    Абсолютно вярно до последната дума!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Читател

    21 Авг 2019 14:39ч.

    На пешеходната по "Борис" 90 % от велосипедистите минават на червено, редовно минавам оттам. Свиркат с противните си звънци на пешеходците, независимо от пол, възраст и прочие, включително престарели хора и майки с деца. Новите кучкари.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Дедо

    21 Авг 2019 14:44ч.

    Велосипеда е превозно средство и мястото му е на пътя, не върху тротоара. Имам вече близки блъснати?! от велосипеди на тротоар, и то умишлено.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Боко

    21 Авг 2019 14:51ч.

    Това, което иска този "бастун", е ти Бочко да се научиш най-сетне, къде можеш и къде не можеш да си караш колцето. Толкова ли е сложно бе "юпи" нещастно? Просто гледаш, къде има велопътека, а иначе си караш по шосето. Просто е дори за човек, дипломирал се в Университета на Севериозточен Нотингам или пък в Колежа в холандското село Гитхорн, където автомобилите са забранени...

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Петър

    21 Авг 2019 15:11ч.

    Абсолютно изчаткал ненормалник, простак и селяндур. Как пък на вас комунистите все градските юпита с образование са ви проблемът. И спазването на законите също ви дразни, отнемате предимсто, паркирате по велоалеите (което е не просто неудобно, но и застрашава живота на колоездача!) и изведнъж велосипедите и тротинетките са ви виновни, че съществуват и не можете да си правите каквото искате. Я си представете всички "юпита" да са с коли вместо алтернативни средства за транспорт, какво ще стане? Колко по-големи ще са задръстванията? Колко повече ще са катастрофите (едно е да ви бутне колело, друго е кола, нали?)? Какъв въздух ще дишаме? Така че изчаткали червени пенсионери да не се обаждат с глупостите си, а да се информират в кой век и на кой континент се намират.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Шк чифта ъьъпгонйпн 9

    21 Авг 2019 15:20ч.

    Не само имаме коли, но и те са хамерикански(като всеки уважаващ себе си хипстър) 5 метра и 25 сантиметра харчат много(освен бензин и кислород). Ако уважаемият инвалид(ако не физически, то менталем) разрши може ли да ги я караме? Но тогава ще бучи защо има толкова коли!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • ДИАЛОГ

    21 Авг 2019 15:23ч.

    ПЕТРЕ, ТОВА ГОРЕ сивито ТИ ЛИ Е?

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • До чародей

    21 Авг 2019 15:30ч.

    Колоездачите и всички алтернативни са доста повече от 20 000, проблемът е че не се забелязват защото подминават задръстванията за секунда, а в повечето случаи, шофьорите са ангажирани да си чоплят в телефоните и да чакат зелено, дори не ги и забелязват, колоездачите също чакат, но са и първа писта. А като колоездач, знам закона много по-добре от много други шофьори в автомобили, а и аз също карам кола, и жена ми кара, и колело, през повечето време, по-удобно, по-бързо и можеш да отидеш навсякъде, без да се притесняваш в каква зона и по кое време си. Стимулира кардиото, за разлика от тенекиите, които стимулират генерирането на сланина.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Мунчо Мънчев - Сливата

    21 Авг 2019 15:34ч.

    Чак сега разбрах, защо "умните и красиви" юпита никога няма да дойдат на власт и са обречени до края на своя умен и красив живот да протестират срещу Царя, Боко, Корнела, Слави и прочее "реалполитици" и противници на Истанбулската конвенция и наивно да вярват, че България ще бъде спасена от "умният и красив" Бойкикев, румънската унгарка Кьовеши и онзи варненец, дето обещава че ако го изберат за кмет на София ще ни докара тук морето...

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Рендосващ бастуни

    21 Авг 2019 15:41ч.

    Бастунът си е бастун - дървеняшка му работа. Пък отгоре на цялата оправия има и литературни претенции. Авторът е напипал и много смислено и убедително е пресътворил един парещ обществен въпрос, който заплашва да се превърне в проблем - много остър проблем. Досега имахме едно болно общество, което масово излъчваше индивиди, които се придвижваха на четири колела или крачешком. И двете групи излъчваха простотия, агресия, незачитане на правила и ред. Под отвъдгранична, далечна на обичайните ни традиции и на архитектурностроителните дадености диктовка, насила и заради някаква специфична модерност създават една нова група агресори, които се придвижват често по арогантно и безогледен начин на едно, две или три колела. Новата група е претенциозна, гласовита, ревниво пази права и територия, но е дързък нарушител при всяка възможност. Пример: в 9 от 10 случай велосипедистите и подобни пресичат пешеходните пътеки карайки, въпреки изричното по закон задължение да слязат от колелото и да го бутат пешком! В коментарите е споменат ЮПарк. Това е дено невинно явление в сравнение със случващото се в парка Борисова градина, в отсечката между долния ъгъл на стадион Народна армия, на изток покрай бившата къпалня М. Луиза и през подлеза и тенис комплекс Академик, до малката уличка Незабравка. През миналата година цялото пътно платно там без реновирано и преасфалтирано. Похвално, обаче!! Никой не се е сетил какво ще последва върху гладкото трасе. Маршрутът е набелязан от всъвъзможни "тротинетки", които понякога се спускат слалом по наклона между пешеходците с над 30 км. час. Повярвайте, не преувеличавам, субективното усещане е дори за по-висока скорост. Въпрос на време е там да се случи тежък нещастен случай. На този етап има само инциденти и наранявания, които биват последвани от псувни бой и и заплахи. Обществото ни реализира регресивен растеж. Групите идиоти от две станаха на три.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • 699

    21 Авг 2019 16:27ч.

    За съжаление попадаме в ситуация, за да се разреди движението по двулентов път (около 6 м), да натоварваме допълнително тротоар (около 1,5 м) с пешеходци, велосипедисти и тротинеткаджии.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Очевидец

    21 Авг 2019 16:31ч.

    Днес видях в тролей № 9 двама велосипедисти да си качват колелета вътре и една майка с две деца едвам се размина с тях. Изобщо не се потиснаха.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Те не карат велосипеди и скутери, не защото им дреме за въздуха в София, а защото нямат коли.

    21 Авг 2019 16:40ч.

    Те карат велосипеди и скутери, не защото им дреме за въздуха в София, а защото е МОДЕРНО и защото така правят на Запад. Всякое едно превозно средство, което стъпва на асфалт, т.е. на улицата и участва в уличното движение, било градско, селско или между градско трябва да бъде задължено да има Застраховка ГО и регистрация в КАТ и .

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • "Този объркан човечец явно никога не се е качвал на колело."

    21 Авг 2019 16:42ч.

    Този добър и очевидно разумен човек най-накрая повдига тема за града ни, която е важна и е набрала като цирей, поради калинковото невежество на градската управа. Липсата на здрав разсъдък и търсенето на модерност от индивидите в СО и Кметството ни превърнаха града ни в гето!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Абе, казано на кратко...

    21 Авг 2019 16:44ч.

    ...каквито са ни автомобилистите, такива са ни и велосипедистите, па такива са ни и социолозите и тротинеткаджиите, и политиците, те тава е положението...

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • До алтернативно умния Бочко на 21.08.2019 в 14:34

    21 Авг 2019 16:48ч.

    Човекът, който простакът е нарекъл бастун, иска да се спазват елементарни правила от колоездачите, защото те с убедеността си характерна за всички примитиви и столични нулево и първо поколение, че са уникални, красиви, умни и градски европейци, не се съобразяват нито с пешеходци, нито с ППЗДП, т.е. държат се примитивно, невъзпитано и селяшки.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • "Така че изчаткали червени пенсионери да не се обаждат с глупостите си, а да се информират в кой век и на кой континент се намират. "

    21 Авг 2019 16:51ч.

    Млоумникът сътворил горното вероятно е резултат на някаква нова еврогейска директива за безполово размножаване и няма ни родители, ни баби и дядовци ли?

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Напиши коментар

    21 Авг 2019 16:59ч.

    Да се молим упорито и всеотдайно псевдо европейчетата, столичанчетата и самообявилото се за елит градско дясно да не залитне по новата мода на Грета придвижване от т. А до т. Б с пладноходка, че рустикалите от градската управа ще започнат едно бясно копане на канали из улиците на Мордор, та белким да ги обявят за либерало-прогресисти и да забравят несофийския си произход!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Прот

    21 Авг 2019 17:12ч.

    Много прав е човека ! Проблема се отгледа по "модерни" подбуди, реши се с пари чрез обществени поръчки и последствията се трапосаха на целокупното софиянство. Подскачащите многознайковци да си овладеят претенциите, защото освен изнервен трафик, колоездачите създават допълнителен риск за всички участници в движението. Например като се метнат да правят леви завои или просто неглижират закона където пише, че на кръстовище трябва да слезнат и да пресекат като пешеходци.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Предлагам

    21 Авг 2019 18:24ч.

    в закона да се въведе право на шофьорите да газят велосипедисти където сварят. Ако не ги свитнат веднага на място, да имат право на препрегазване на предна-задна, максимум до три пъти. А за пешеходците като мен, да имаме право да ги опраскваме в движение с каквото сварим - я с чанта, я с торба от "Била" (държеливи били с тези червени дръжки пък и немско качество) пълна с камъни, въобще с каквито може подръчни средства. Така ще се реши за една седмица въпроса с велосипедистите с резаните чорапчета, розовите гуменетки, късите гащета, каско-корите-протектори и други модерни джиджафки. Мамицата им! Как пък едно време се карахме шибаните школници, лясточки и балканчета без каски и до ден днешен не мога да си го обясня? И то без велоалеи! Как оцеляхме без каски, наколенки и шишенце водица за вечна младост и вечен живот? И без никакви права? Ужас! Не че съм фен на миналото, ама то аман от истанбулоконвенционална еврогейска млада умнокрасивост!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • НАСКО

    21 Авг 2019 18:38ч.

    Автора на тази меко казано тенденциозна "статийка", (сложил съм кавичките неслучайно, защото това не мога дори да го класифицирам като статия) вероятно никога не се е качвал на колело и няма представа какво е да караш такова превозно средство. Тази "статийка" е нищо повече от поредното оплакване и мрънкане на засегнат индивид, който счита че е център на света и са му навлезли в личното пространство което незнайно как е станало цялото земно кълбо. И как да бъде иначе, когато ти си седиш в колата в задръстването например някой двуколесен да те задмине и да се се озове много пред теб, а ти да седиш в жегата, да дишаш азотните съединения, въглеродния диоксид и тежките метали понякога с часове... Вярно, много е дразнещо, право изнервящо, да ти иде да пребиеш някой такъв нахал! Как така ще ме задминава! Трябва да виси и той тука с мене в задръстването! Много от вас се считат значими в колите си - кой кара Мерцедес, кой БМВ, може и Порше, коли струващи хиляди левове, несравнимо по-скъпи с едно колело за примерно 300 лв и каращ го "беден" човек... За вас такива хора са бедни, не можели да си позволят подобна кола... Е трябва да ви разочаровам, защото повечето от така наречените анархисти, колездачи и прочие каращи двуколесни превозни средства са много по- интелигентни от вас, а и по-богати на мисъл, че и дори на пари. А до автора: мисленето ти е толкова ограничено, че ти дори не можеш да схванеш ползите от това да караш колело... а те са много повече от минусите както повечето от коментиращите тук безмозъчни иднивиди се опитват да прокламират! Плюсовете да караш колело са на първо място - здраве за този който го кара, нулево замърсяване, по-малко трафик и по-малко шум... и още много други ПОЛЗИ които няма нужда да изреждам, защото ограничените ви мозъчета няма да схванат.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Լուբոմիր Պետրով

    21 Авг 2019 18:55ч.

    Върху улични тротоари из градовете и другите населени места в България има изградени велосипедни маршрути, наречени велоалеи от някои административно обременени същества. Велоалеите върху тротоарите са изградени според някаква си строителна наредба и са в крещящо нарушение на императивната дефиниция на §6, т. 6 от Допълнителните разпоредби на Закона за движението по пътищата (ЗДвП). Освен това – на много места изградените върху тротоарите незаконосъобразни велоалеи са в нарушение на императивната разпоредба в третото изречение от чл. 167, ал. 1 на ЗДвП. В Прокуратурата на Република България има няколко сигнала относно незаконосъобразността на велоалеите върху тротоарите, но досега прокурорите не изпълняват служебните си правомощия: не са предприели нужните действия за отстраняването на нарушенията, включващо ликвидиране на велосипедните маршрути/велоалеите върху тротоарите и демонтиране на всичко, пречещо на пешеходците да се движат безпрепятствено по тях.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Отговорен

    21 Авг 2019 19:33ч.

    НАСКО на 21.08.2019 в 18:38 : Айде да не манипулираме, а?! Изобщо не става дума за "бедни велосипедисти" срещу "богати чичковци с поршета" ! По отношение на здравето ми е много чудно какво точно остава в дробовете на интензивно велосипедиращите софийския смог?! Наистина са анархисти (да кажем половината) от велосипедните приключенци в столицата. Движат се в абсолютно нарушение на ЗДП и Правилника за прилагането му, но демонстрират абсолютно превъзходство и самочувствие - луда работа. Агресивното отстояване на право не прави "правото" по-голямо !

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Алекси, застраховател

    21 Авг 2019 19:50ч.

    Незабавна забрана за велосипедисти по бул. Малинов! Това, че интензивно вдишват отровни отработени газове - да им е сладко от всички страни, НО пречат страхотно на движението. И без това, безумната бус-лента на бойковата слугиня създава ежеминутно конфликтни ситуации. Напушените мотористи продължават да са на терена. Скоро, велосипедист ще бъде размазан на бул. Малинов. Спрете ги, докато не е станало късно. Неколцина "хубавци" на колела объркват тотално движението по Малинов, един го бутнаха и проснаха на тротоара. Беше с каска и това го спаси. Прилегнал, келешът псуваше изнервено по колите. Поздрави.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • В Бургас всички велоалеи са по средата на тротоарит,

    21 Авг 2019 19:52ч.

    Тротоарът широк 1,50 метра, по средата велоалея, от едната й страна дървета и кошчета за отпадъци, от другата й - ако е останало място, можеш и да повървиш някак си. Стига да не си с бебешка количка, да не водиш малко дете за ръчица, да не сте семейна двойка, вървяща под ръка, или млада двойка, хваната за ръце - просто няма как да стане: или вървите в индийска нишка, или разделени от велоалеята. Особено трагично е положението пред училище "Княз Борис", когато се струпат на тротоара майки, водещи или прибиращи малките ученици.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Владимир Илич

    21 Авг 2019 19:52ч.

    Откога чакам такива интелектуални пролетарии като Наско за да започнем заедно нова световна революция -този път на умните, красивите и каращите велосипеди, срещу дебилите дето ходят пеш и така крепят диктатурата на онези с поршетата и мерцедесите....

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Арх

    21 Авг 2019 19:53ч.

    1. Велоалеите на Фъндъкова са очертани с избеляла линия части от тротоара, забранени за пешеходци. Край НДК за пешеходците е отделена частта с дърветата, където двама души трудно ще се разминат, а майка с деца ще наруши велосипедисткото пространство. Защото ако стъпиш на велоалеята, някой велосипедист ще те наругае, може и да те блъсне също така. 2. Другаде стесниха платното, като на Раковска, предизвикаха задръствания и логично замърсяване на въздуха. По тази причина там рядко ще видите любители на педалите. 3. Велосипедистите обикновено са нагли. Това се отнася за столичаните, в т.н. провинция са предимно нормални хора, не рядко избрали колелото от бедност. Те са други. Столичните обаче са умни и красиви. Зад ума и красотата им са скрити комплексите им, прояващи се в демонстративото им морално превъзходство над пешеходци и шофьори. Това са българските жълти жилетки, новите маргинали, които няма какво да губят,освен веригите на колелата си. Гневът им е постоянно състояние. 4. Откъде е гневът им? Ами не карат коли. Не могат да си позволят такива коли и такива разходи, които да отговарят на егото им. Не като на обикновените им съграждани, а като за такива като тях. Тогава остава позата и озлоблението. 5. Има и нормални велосипедисти, но те не блъскат пешеходци и не са те темата тук.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Психолог

    21 Авг 2019 20:15ч.

    Толкова години се говори за войната на пътя, но чак сега, в коментарите под тази статия, се разкриха движещите сили на тази война: Злоба, ненавист и нетърпимост към останалите участници в движението (коли, пешеходци, колоездачи, мотористи и пр.). Поздравления за автора, който успя да провокира тези ожесточени и пристрастни коментари със своите нелепи генерализации по адрес на всички колоездачи, породени от озлоблението му към някакъв грубиян на пътя.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • фдр

    21 Авг 2019 20:58ч.

    Поздравления за пубикуването на статията и за мнението на автора по проблемите с колоездачите. Но...нека да припомня на хулещите го, че И.Петров е обикновен гражданин а не представител на някаква последна инстанция, чието мнение по даден въпрос ще доведе до появата на закон против колоездачите. Нека хулещите да дадат своето мнение кротко и възпитано. Ако могат де, защото само потвърждават тезата на автора, че наистина колоездачите могат са или ще станат скоро кошмар за останалите участници в движението. И още нещо, специално за онези чугунени и замръзнали в своето развитие индивиди, обвиняващи за всички свои несгоди и липса на елементарно възпитание "пролетарията", яервените пенсионери и т.н. Авторът е бивш СЕДЕСАР, член на СДС, депутат в няколко парламента от листтата на СДС и ДПС. Така че много моля злъчните коментари да са насочени към правилните адресати!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Отговорен

    21 Авг 2019 21:03ч.

    Психолог на 21.08.2019 в 20:15 : Нелепа е логиката на направените връзки. "Война на пътя" има в главите на смешниците журналя. Има жертви на некачествени пътища, на зле организирано движение, на изкарани срещу подкуп книжки, на неработещ репресивен (правоприлагащ) апарат. Има тотално недоверие към регулациите по пътя, защото просто са от времето когато се караше москвич 408. Няма друго обяснение за ограничение 40 на завой, който се взима със 100 без проблем (нека ограничението е 80-90). Знаеш ли, че в Гърция българските джигити са агънца ?! "Нетърпимост" не е причина и е недоказуемо явление, за цели извън социологически проучвания, обслужващи новинарски поток.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • K@ra

    21 Авг 2019 21:08ч.

    До Куно: Ти май не си излизал от Бъл(х)ария за да коментираш толкова Неандерталски!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Велодипедист

    21 Авг 2019 22:25ч.

    Съгласен съм, че има много смотан велосипедисти,но и пешеходци бол....Водачи на МПС също. Ако всеки човек прояви разбиране нещата ще вървят добре. Сами се самоизяждаме. После другите са ни виновни.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Антон Михов

    21 Авг 2019 23:22ч.

    Сега срещу велосипедистите ли ще се настройваме? Отдавна не бях чел по безмислен и несъстоятелен коментар. Независимо дали човек е в автомобил, на велосипед, пеша или с молив в ръка, той или уважава обществото, различното мнение и в крайна сметка самия себе си или си мисли, че от него по-прав и от Витоша по-високо няма. Престанете да слагате определени категории хора под общ знаменател.Спрете се с опитите си да разделяте хората. Уверявам ви, че при младежите този номер няма да минава. Ако искате да бъдете полезни предлагайте алтернативи. Велосипеди така или иначе ще има. Езикът на омразата само ще амбицира простака и ще го направи още по нагъл, независимо как се придвижва той.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • До: Отговорен на 21.08.2019 в 21:03

    21 Авг 2019 23:51ч.

    Да бе! Само колко удобно е да приписваш вината на фактори, различни от човешкия фактор. Разсъждаваш точно като празноглавите журналисти, на които се присмиваш. Все едно регулациите, некачествените пътища и зле организираното движение са виновни за агресията на пътя - много умно!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Отговорен

    22 Авг 2019 0:02ч.

    До: Отговорен на 21.08.2019 в 21:03 на 21.08.2019 в 23:51 : А кое друго е в основата на агресията, умник ? Хранене с месо, сбъркан метаболизъм, проблеми с щитовидната жлеза, просрочен кредит ?! Точно изброеното от мен е "дребното", което отключва последствията. Както и фаворизирането на максимум 3% от участниците в движението за сметка на останалите.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Истина е, че велосипедистите бяха фаворизирани

    22 Авг 2019 6:17ч.

    Иначе нямаше да отнемат от пространството на пешеходците. Велосипедистите бяха представяни като новите праведници, утре това ще са веганите, може би, а в други ден някакви религиозни екстремисти. Сблъсъкът съществува, докато такива като тях са малцинство. Ако всички завъртят педалите, тези ще изгубят усещането си за изключителност.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Илка Гачева

    22 Авг 2019 8:06ч.

    Уважаемият господин, който е изписал всички тези глупости, просто да се замисли за списъка от нарушители на правилата, които сам е изброил- отиващи на театър, таксиджии, хора с куфари и т.н. и пак да помисли кои са простаците, за които правилата не означават нищо. А за простотията как велосипеди карали тези, дето нямат пари за колела... Може би да се запознае с цените на велосипедите? За протокола- имам две коли и два велосипеда. Колите карам основно извън града и очаквам чичото писател да оцени факта, че благодарение на това диша с една идея по-чист въздух.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • "Столичните обаче са умни и красиви."

    22 Авг 2019 8:51ч.

    Абсолютно правилно - столичани, а не софиянци! Така наречените умни и красиви столичани са в по-голямата си част пришълци от прованса!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • "Злоба, ненавист и нетърпимост към останалите участници в движението (коли, пешеходци, колоездачи, мотористи и пр.)."

    22 Авг 2019 8:56ч.

    На пътя няма търпимост и още по-малко толерантност. На пътя трябва да има единствено и само спазване на Правилника за приложение на Закона за движение по пътищата. Всичко друго /търпимост, толерантност/ са кухи приказки за наивници от хора без знания за материята!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Хипстър

    22 Авг 2019 8:58ч.

    Да, колелоездачите са най-простите и комплексирани участници в движението. Тия с гоуфовете и бмвта за по 2к са си направо интелектуалци. Само им погледнете фейсбук групите (за велоалеи алабала), където редовно си постват простотиите... И на мене ми е кеф да карам колело ама гледам да е някъде където няма хора, да не ме види някой и да ме помисли за част от тая измет :D Досега все съм се сдържал като ги гледам как нападат жени и старци, ама скоро време някой ще му влезне велосипеда там, където му е мястото. Такава измет с приказки не се оправя.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • ...възходът на мутрите вече не започва от колите, а от колелата.

    22 Авг 2019 9:13ч.

    Благодарение на коментара на някой си "Luben Handjiev на 22.08.2019 в 08:52", очевидно представителна извадка на т.н. алтернативно умни, смело можем да перефразираме заглавието на статията на: Велосипедистите - новите градски талибани. Прави впечатление, че защитниците на хаотичната велосипедно-тротинеткова вакханлия и нефелните чиновници от СО нямат никакви смислени аргументи защо е необходимо варварите на две колела да се държат из града ни като банда вандали, за разлика от умерените и аргументирани становища на разумните хора, страдащи от беззаконието на новите талибани!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Лекинка корекция на преждеговорившия

    22 Авг 2019 9:18ч.

    Откачалките с тунинговани голфове и раздрънкани беемвета са направо мъдреци в сравнение с 80% от озлобените, пристрастни и едностранчиви писачи тук.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • И освен това...

    22 Авг 2019 9:24ч.

    горещо благодарете на велосипедистите и тротинетковците, че дишате малко по-чист въздух /както добре го каза една госпожа по-горе/, отколкото щяхте да дишате, ако и те ходеха на работа, до мола, до кварталния магазин и до контейнера за боклук с коли.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Констатация

    22 Авг 2019 9:27ч.

    Очевидно "младите, умни и красиви" всъщност са също толкова прости, агресивни и комплексирани, като "старите, прости и грозни" техни сънародници. Изглежда нещата действително опират до "чипа" както беше казал "младия, умен и красив" Цар, както и до "лошия матрял", както беше уточнил бившия му "стар, прост и грозен" телохранител... А най-лошото е, че дебилите вече не са 80%, както твърдеше един самовлюбен червен нарцис, а бързо наближават стоте процента. Да живей България!!!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Уффффф, не разбирам каква е драмата на полугражданите с колелата и тротинетките?

    22 Авг 2019 9:37ч.

    Човекът ви го написал просто като за прости хора, за да го разберете и вие и кухите лейки - урбанисти: "На пътя няма търпимост и още по-малко толерантност. На пътя трябва да има единствено и само спазване на Правилника за приложение на Закона за движение по пътищата."

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • И освен това... на 22.08.2019 в 09:24

    22 Авг 2019 9:46ч.

    Тротинетковците замисляте ли се, ако това не ви затормозява, какво се "случва" с отработените ви акумулаторни батерии?! Тъй като в по-голямата си част сте от поколенията, които са жертва на средното образоване и пропаганда тип - Грета на`м коя си, дълбоко се съмнявам, че сте наясно колко струва утилизирането на старите ви акумулатори, какъв е въглеродния отпечатък на процеса и колко много батериите ви тровят въздуха, почвата и водата.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • До: "Уффффф, не разбирам каква е драмата на...."

    22 Авг 2019 9:47ч.

    Вярно е, че не разбираш. Ама никак даже. И ако само ти не разбираше, щяхме пием по едно за твое здраве. Ама проблемът са масовите недоразумения тук, провокирани от отмъстително настроения аФтор на горното умотворенийце.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Пешо Пешов

    22 Авг 2019 11:59ч.

    Абе лайно, какво общо има колата с колелото?? Аз имам кола и 2 колела, които си карам с кеф, защото обожавам да карам колело, не поради липса на кола. Кретен малоумен..

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • "Вярно е, че не разбираш. Ама никак даже."

    22 Авг 2019 12:09ч.

    Да, така е, не разбирам! Тъй че, хайде, обясни се, за да ви разберем?

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • мхм

    22 Авг 2019 20:28ч.

    Тоя е най-вече ментален инвалид.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • мамка му

    22 Авг 2019 22:18ч.

    Така съм се нахъсил по тая тема, че ми иде само да псувам. До сега не съм видял велосипедист да кара по велосипедна алея. Пъхат се в автомобилния поток едни кривокраки, разпасани дядковци, по къси гащи, по джапанки, с едни космати, огромни потни, голи шкембета, с две кошници (отпред и отзад), пълни с боклуци, на колелета от 40 те години на миналия век. Те сами, без бастун по пътя не могат да ходят, но качили се на колелото и според тях са сами на пътя и той е изцяло техен. Като наближа такъв, карам бавно след него и не смея да го изпреваря, щото не му знам акъла и какво ще направи. Другите пък са едни пишлемета, които тичат след пишката си и правилата на пътя за тях са досадни подробности. Те карат даже в насрещното. Но най ме дразнят напоследък едни електрически тротинетки, които не зачитат нищо, движат се с голяма скорост и са изключително опасни за движението, а не са регистрирани като пътни превозни средства. Пълен хаос! Някой взе парите по европрограми, очерта с бяла боя едни “велоалеи” по асфалта и създаде огромно напрежение.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • гази велосипедиста

    22 Авг 2019 22:29ч.

    И една торба в главата, за по сигурно.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • оле майко

    23 Авг 2019 0:25ч.

    Мачкай ги докато са малки, защото когато станат "кривокраки дядковци с потни шкембета, работата вече е изпусната.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • съвет към нормалните хора

    23 Авг 2019 0:31ч.

    Не изземвайте компетенции от Небесната канцелария. Намаляването на броя на идиотите не е лъжица за вашата уста. Е, може за кеф да смачкате няколко, но това не решава проблема глобално. За това, мернете ли пешеходец, велосипедист или тротинеткаджия, карайте бавно и го дръжте на дистанция от вас. Иначе, стане ли нещо, неговите проблеми изведнъж и завинаги престават да съществуват, но вашите със сигурност започват.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Мери

    23 Авг 2019 8:34ч.

    Не са просто анархисти, а безотговорни простаци, неспазващи нито закони, нито предимство. Вижте ги как се пускат в подлезите, където не се знае кой ще се подаде на завоя. Пред очите ми блъснаха на такова място жена с бастун и майка с количка с две близначета. Олигофрените със старите си колела без спирачки би трябвало да знаят, че в подлез и на пешеходна колелото се бута. Ама къде ти, в държавата на мутри и на кметове като Фънда никой никого не бръсне. Хората сами се избиват. Някой по-горе ми дава акъл със западни държави, нищо общо с българския манталитет на пътя. Невероятна напаст са колоездачите в София, гадна направо.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • БАЙ ХОЙ

    23 Авг 2019 11:22ч.

    ЗЗДП !!!!!!!!!! По тротоара имат ПРАВО да карат велосипеди САМО деца до 12 години !!!!!!!!!!!!!!!!!!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • БАЙ ХОЙ

    23 Авг 2019 11:25ч.

    ЗЗДП - МПС и ППС !!!!!!!!!!!!!!!!!! Кратко и ясно колелото е ППС , а новите тротинетки са МПС !!!!!!!!!!!!! Като тролеи и трамваи !!!!!!!!!!!!!!!!!!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Мери

    23 Авг 2019 12:22ч.

    Допълнение към предния ми пост: И аз на по-млади години съм карала колело с приятели състуденти по дестинацията ул.. "Гоце Делчев" (тогава "Емил Марков") - до Софийския университет. 2-3 пъти, не става в София. Освен това не мога да разбера как карат велосипеди или пък някакви тротинетки в тая мръсотия по София. Когато спортуваш, белите дробове се увеличават и мръсните газове нахлуват в тях. Само много прост и неук човек може да кара колело или тротинетка сред колите, за опасността от катастрофи не говоря, защото не желая да възпитавам простаците. Забележка към постващите: Не плюйте софиянци за всичко! Такива сме останали една шепа. Нахлуха простаците с кинти от провинцията, продадоха имотите на родителите си, разбиха жилищата ни и СТАНАХА МИНИСТРИ! МНОГО УМЕСТЕН МАТЕРИАЛ. Г-н Дачков си знае работата, макар че не винаги съм на неговото мнение! Поздрави, Мери

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Чоки

    26 Авг 2019 13:57ч.

    Авторът е безспорно прав. Абсолютни говеда и прасета са колоездачите. Следващите по наглост са кучкарите.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • А защо не правите предложения и решения за проблемите?

    26 Авг 2019 15:29ч.

    Кога ще имат задължителна регистрация, номера и застраховки за ВСИЧКИ превозните средства освен МПС-та, тротинетки, велосипеди, АТВ-та и др. подобни? И камери, които по номерата да регистрират нарушителите и автоматично да им начисляват глобите? Кога ще има денонощен телефон към КАТ при конфликтни ситуации? Кога НЗОК ще започне да получава данни за съдебни дела и списък на виновните лица, които ще плащат щетите при леченията на пострадалите лица? А какво стана с циганските каруци и ще спрат ли някога да се движат по градските улици? А кога общински и държавна администрация ще бъде задължена да ползва градски и държавен транспорт и да бъде рестриктивно ограничен платения транспорт, ако е с двигател замърсител?

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи

Напиши коментар

Откажи