Андрей Райчев: Румяна Желева изпя „Кен Лий” на европейска сцена

Андрей Райчев: Румяна Желева изпя „Кен Лий” на европейска сцена
Грешката е, че не повториха кандидатурата на Кунева. Не можаха да се разберат по този въпрос нито с нея, нито с Европейската комисия. Там започна грешката и тя се корени в много дълбоката установка, направила възможна партия ГЕРБ. ГЕРБ е антиелитистка партия. Цялата идеология на ГЕРБ, както и на „Атака”, на РЗС и изобщо на партиите след прехода, е построена върху това, че елитът е лош, това каза Андрей Райчев пред ГЛАСОВЕ. И още: Това е първият сериозен удар за това правителство. От първия удар никой не е умрял, но меденият месец свърши. Тези, които говорят срещу ГЕРБ, противниците на тази партия, вече не са хора, които трябва да изказват някакви предположения, подозрения и съмнения. Те просто имат един факт, на който могат да се позоват, един реален провал, и то пред очите на всички българи.
<p><strong>Как ще коментирате българското представяне в комисията по развитие в Европейския парламент? Това ли е първият голям провал на Борисов и неговото правителство?</strong></p> <p>Да, ако е имало някаква грешка преди това, тя е с г-жа Кунева. Грешката, че не повториха кандидатурата на Кунева. Не можаха да се разберат по този въпрос нито с нея, нито с Европейската комисия. Там започна грешката и тя се корени в много дълбоката установка, направила възможна партия ГЕРБ. ГЕРБ е антиелитистка партия. Цялата идеология на ГЕРБ, както и на &bdquo;Атака&rdquo;, на РЗС и изобщо на партиите след прехода, е построена върху това, че елитът е лош. Той е безусловно лош и значи всички трябва да се махнат, понеже са крадци и лъжци. Не казвам дали това съждение е вярно или не, само подчертавам каква е неговата цена. Когато решиш да махнеш целия елит, ти фактически казваш: &bdquo;Какво толкова, ще дойдат други, съвсем обикновени хора и ще заместят досегашните&rdquo;. Г-жа Желева е сътрудник в институт, с опит в живота и тя изглежда е решила, че да си външен министър и дори еврокомисар не е толкова трудно. Казваш &bdquo;наздраве&rdquo;, ходиш да режеш ленти, говориш официални речи &ndash; това е представата за тази дейност на външния, обикновен човек. Какво означава например да бъдеш банкер &ndash; возиш се в скъпи коли, раздаваш кредити, прибираш парите на хората... А това са много тънки, много трудни и елитни професии. Като казвам трудни, имам предвид, че там има капани на всяка крачка. И г-жа Желева хлътна в един от тези капани. За да докажа думите си, искам да ви покажа как г-н Борисов, който реши, че този конкурс е някаква дреболия, направи типово защитно изказване. Неговото изказване абсолютно минава в България &ndash; това, че комунистите организираха провала на Желева. <br /><strong></strong></p> <p><strong>Доколкото разбираме обаче, в Европа това обяснение не минава.</strong></p> <p>Не само че не минава, но това е да гасиш пожар, като наливаш бензин в огъня. Той получи удвояване на реакцията и едно крайно недипломатично обявяване на война от страна на европейските социалисти. А това не е дреболия, както за него като лично политическо бъдеще, така и за България. С други думи, докарахме я дотам, че колкото по-бързо Борисов прекрати мача, толкова по-малко удари ще инкасира. Сега е моментът да хвърли пешкира и да оттегли състезателя от ринга. Ако той продължи да го държи, просто ще гледаме още един нокдаун и още един нокдаун.<br /><strong></strong></p> <p><strong>Каква очаквате да бъде неговата реакция? </strong></p> <p>Трудно е да се предвиди. Той ще трябва да направи сериозен заден ход. Колкото по-рано, толкова по-добре. Не допускам изобщо възможността това да завърши по благоприятен начин. Въпросът е Борисов да осъзнае, че загубата е сигурна и колкото по-рано е осъзната, толкова по-малка ще бъде тя. Ако той продължи да играе за победа, ще продължи да инкасира голове. Въпрос на спортна психика. Има моменти, в които човек трябва да каже: &bdquo;Сбърках, слизам&rdquo;. Точка. Между другото, това пак ще стане, само че като в историята за солта, боя и парите. Помните ли я?<br /><strong></strong></p> <p><strong>Не.</strong></p> <p>На един човек му казали: &bdquo;Или ще изядеш половин килограм сол, или ще те бием един час, или ще платиш хиляда лева&rdquo;. И той казал: &bdquo;Дайте солта&rdquo;. Ял, ял, ял и казал: &bdquo;Не мога повече, бийте ме&rdquo;. Били го, били го и на двадесетата минута той казал: &bdquo;Не мога повече, ще платя парите&rdquo;. И платил. Така хем изял солта, хем изял боя, хем дал парите. Най-добре е веднага да платим цената, за да приключи историята. Ако се опитат да спасяват Желева, ще изядат и солта, и боя, и ще платят парите.<br /><strong></strong></p> <p><strong>Независимо какво ще решат оттук нататък председателят на Европейската комисия Жозе Барозу и Европейският парламент, това е една провалена кандидатура. Как ще се отрази този случай на вътрешнополитическата конюнктура и на рейтинга на правителството?</strong></p> <p>Това е първият сериозен удар за това правителство. Наистина сериозен удар, но все пак е първият. От първия удар никой не е умрял, но меденият месец свърши. Имаме нова политическа ситуация в страната. Тези, които говорят срещу ГЕРБ, противниците на тази партия, вече не са хора, които трябва да изказват някакви предположения, подозрения и съмнения. Те просто имат един факт, на който могат да се позоват, един реален провал, и то пред очите на всички българи. <br /><strong></strong></p> <p><strong>Ще продължи ли да работи досегашната риторика на министър-председателя &ndash; това, че другите са виновни?</strong></p> <p>Поначало тази риторика след Нова година не работи. Тя работеше до Нова година, защото психологически там някъде завършваше времето на тройната коалиция &ndash; времето на нейния бюджет. Сега вече и бюджетът е на г-н Борисов, и кадрите са на г-н Борисов, и решенията са негови. Всяко позоваване назад ще изглежда като безсилие. <br /><strong></strong></p> <p><strong>Да, но такава е неговата аргументация и сега за този провал.</strong></p> <p>Не, той просто се мъчи да отклони темата. Колкото до това, че БСП е виновна за това, че г-жа Желева не знае английски език, а иска да стане еврокомисар, няма никакъв начин нито Станишев, нито даже Тодор Живков да са окажат виновни за това. Българите може да не са много умни хора, но този аргумент те няма да чуят. <br /><strong></strong></p> <p><strong>Няма как този провал да не повлияе върху отношението към България и към българското правителство в европейския политически контекст. Ще има ли неблагоприятно отражение върху по-нататъшните европейски цели на България?</strong></p> <p>За огромно съжаление цената е много висока. Просто ние направихме решителна крачка, за да продължим сатанизацията си. Пак се чуват лоши работи за България. Между другото, искам да акцентирам върху някои несправедливости. Нека разгледаме две формални обвинения. Изключвам това, че г-жа Желева е явно некомпетентна за поста, за който кандидатства. Това, разбира се, е много тъжно и прави отвратително впечатление, че една страна издига за евродепутат човек, който не знае английски език, да не говорим, че не знае къде се намира Грузия или че Сомалия и Аденският залив са едно и също място. Да вземем двете фактически обвинения. Едното обвинение е, че г-жа Желева има собствени фирми. Това не е вярно по същество, вярно е само формално. Тя не е някакъв бизнесмен с голям бизнес, който крие. Тя просто е попълнила грешно декларациите. Вместо да си признае обаче, че е сбъркала, тя започва да се заяжда. Разбира се, резултатът е тежък за нея. Да вземем сега думите на г-н Мартин Шулц, който говори за бившия бодигард на бившия комунистически диктатор. Тези думи също са верни само формално. Истината е, че г-н Борисов не е бил бодигард на Тодор Живков, докато последният е бил диктатор. Бидейки частен охранител, Борисов е охранявал срещу заплащане бившия вече диктатор. Ако погледнем по същество тези обвинения, те са несправедливи, но са окончателни. В Европа никой не слуша подробностите. В този смисъл България трябва да си даде сметка къде се намира и че не се намира на много хубаво място. Г-н Борисов до днес живееше в обстановка на цветя и рози, обстановка, която му създаде посещението на Берлускони и други такива контакти. Истината обаче е, че той не е добре поставен в Европа. Към него има базисно съмнение и това личи във всеки разговор, във всяка публикация, във всеки текст. Там той не може да се държи като любимец на публиката, както е свикнал тук. Той е свикнал да бъде любимец тук, свикнал е неговите шеги и даже някои от гафовете му и малките му лични недостатъци да бъдат възприемани като симпатични, свикнал е публиката да му ги прощава, да се смее и даже да го потупва по рамото. Това не му се случва в Европа и той трябва да го осъзнае. Точно обратното &ndash; в Европа го гледат навъсено и с подозрение, с огромно подозрение. Той не се ползва със симпатия. Ето, първият гаф му се върна веднага по две. Това е много, много обидно. <br /><strong></strong></p> <p><strong>Няколко пъти споменахте първия гаф. Кои смятате, че са другите големи пробойни в кадровата политика на Борисов? </strong></p> <p>Парламентът. Ръководството на този парламент е отчайващо като равнище дори ако го сравняваме със самите себе си. Никога досега парламентът не е бил управляван по-дезинтелектуализирано, по-нетолерантно и по-неумело. Нямам чувството, че тези хора разбират къде се намират. Това е другото място, където цъка бомба със закъснител. Още нищо не се е случило, но подозирам, че там може да избухне проблем. В правителството не виждам толкова сериозни проблеми, въпреки че медиите много се нахвърлят върху г-н Дянков. Той е остър и е интересен като изказ. Понякога говори едни работи, пък после дава заден ход, но аз не възприемам това като гаф. Не мисля, че това е лошо. Досега никой министър не е правил неща, които да можем да наречем провал. <br /><strong></strong></p> <p><strong>Коментарите за скандалното представяне на Румяна Желева се групираха основно около две противоположни тези &ndash; за неподготвеността и некомпетентността на нашата кандидатка и за липсата на лоялност, която демонстрираха българите помежду си на европейската сцена. Кое от двете предизвиква по-негативна обществена реакция?</strong></p> <p>Това, разбира се, ще го говорят изгубилите, че други българи са им попречили. Нека видим какво са им попречили толкова. Дори епизодът с г-жа Първанова е фактически следният &ndash; г-жа Желева посочва в залата г-жа Първанова като някакъв виновник и Първанова реагира на това. Колкото до обвинението, че социалистите, турците и либералите не са искали тя да е евродепутат, това са смешни работи. Това е все едно отборът на &bdquo;Левски&rdquo; да се оплаче, че отборът на ЦСКА не му дава да стане шампион. Той, дето се казва, затова е там, за да не му даде да стане шампион. Естествено е да се борят срещу Желева, но особени удари под кръста аз не видях. Тя сама се удари по главата с чук. Между другото, аз не виждам как Желева ще остане министър, ако не успее да стане еврокомисар. Представете си как навсякъде тя ще бъде коментирана като тази, която се провали с голям скандал на изслушването за еврокомисар. Не виждам продължение за нея. <br /><strong></strong></p> <p><strong>Споменахте за новото отношение към елитите, което лансира министър-председателят...</strong></p> <p>Той не го лансира, а се възползва от него, за да стане министър-председател. Това е реакция на българите, които ненавиждат прехода. Това е крайната причината Борисов да стои там, където стои. И това е крайната причина Сидеров да стои там, където стои, и Янев да стои там, където стои... <br /><strong></strong></p> <p><strong>Това отношение, разбира се, е свързано с грешките и греховете на т.нар. елити. Съществува ли формула за реабилитация на въпросните елити? </strong></p> <p>Нека излезем от България и да видим какво се случва в други страни, които са 2&ndash;3 или 5 години пред нас, така че да си видим бъдещето. Няма голяма разлика със ситуацията в Полша. В Полша избраха близнаците Качински и целият свят реагира с огромно учудване и лека насмешка. Близнаците се ползваха с огромен рейтинг в Полша и с много, много нисък рейтинг навън. Накрая стигнаха в самозабравянето си дотам, че се скараха с Европа. Не знам дали помните що за идиотщини направиха тези хора и как причиниха на страната си беди, които ще й тежат още 20 години. При разпределениетона местата в Европарламента те поискаха от Германия да им отстъпи бройки, защото германците избили по време на Втората световна война много поляци и така поляците намалели, а германците станали много. С други думи, Германия да им отстъпи население. Как да коментираме този аргумент, който, първо, е идиотски и второ, е абсурден за обединена Европа?! Те обаче го направиха и това им вдигна рейтинга в Полша. Ако го мерим в пари, Полша загуби от това изречение може би стотици милиарди, като перспектива и като политическа тежест на международната сцена. Поляците обаче не само не осъзнаха тази загуба, но напротив рейтингът на близнаците се покачи. В крайна сметка разумът надделя и единият близнак беше махнат &ndash; говоря за министър-председателя, а съвсем скоро предстои и вторият близнак да се раздели с властта. Това е особена ситуация на страната след прехода. Тези близнаци управляваха Полша, защото непрекъснато обещаваха възмездие и правеха някакви символични действия. Да не дава Господ да се озовем в тази ситуация &ndash; да си избираме лидери за сметка на международния авторитет на страната. Не мисля обаче, че това ще ни се случи. Не мисля, че г-н Борисов е толкова слаб политик. Много се надявам, че тази история с Желева ще го сапикяса. ГЕРБ не е пропукана сграда. Те трябва много сериозно да помислят за бъдещите си ходове. Основният и единствен фактор на стабилност в страната в момента е доверието на хората в Бойко Борисов. Друг фактор на стабилизация няма. Само си представете какво би станало с България, ако махнете Борисов &ndash; да речем, той подаде оставка или по някакъв друг начин слезе от власт. Моментално, за седмици страната ще се дестабилизира, ще наскачат млекарите, кожарите, овчарите... Българите са крайно недоволни от ситуацията и ще получим Господ знае каква каша на върха. Стабилността не се дължи на това, което ГЕРБ прави. Стабилността се дължи на това, на което хората се надяват. <br /><strong></strong></p> <p><strong>Но това е поредната митология и няма как тя да не бъде развенчана рано или късно.</strong></p> <p>Това е социалнопсихологическо състояние. Не е чак митология, но действително граничи с митологията. Наречете го както искате, но това печели време за страната. На България й трябва време. Преходът беше страшно болезнен. Той беше ад за повечето от хората не само защото живееха лошо, а защото промениха класата си. Ние бяхме една огромна средна класа, всички живеехме еднакво. Сега станахме класово общество, има бедни и богати. Това е рана от хирургическа операция, която само времето може да излекува. Трябва време, за да свикнат хората с нея. В този смисъл донякъде митовете, легендите или илюзиите са инжекциите, които си бием сами, за да преживеем това време между операцията и оздравяването си. <br /><strong></strong></p> <p><strong>Само че раната не е толкова от този тип разделение, колкото заради несправедливия начин, по който се случи то.</strong></p> <p>Виждате ли, във вашата глава също са вкарали идеята, че може да има справедливо разделение на богати и бедни. Няма такова нещо в историята. Както е казал един от първите анархисти и социалисти, великият Прудон: &bdquo;Собствеността е кражба&rdquo;. Това е факт. <br /><strong></strong></p> <p><strong>Тази рана трябва да бъде приета и преживяна, така ли? </strong></p> <p>Трябва да бъде свикната. Това е рана, с която може само да се свикне. Просто трябва да дойде поколение, което не е виждало друго. А защо трябва да го търпим това нещо, защо въобще не върнем нещата към общество без бедни и богати? Ще ви кажа защо. Ние не избираме обществото, в което живеем, а само районът, в който живеем. Ние искаме да живеем в Европа и следователно трябва собствеността ни да бъде като в Европа. В Европа има капитализъм. Това е положението. <br /><strong></strong></p> <p><strong>Капитализмът в Европа е доста по-различен от онези форми на разделение между бедни и богати, характерни за т.нар. бананови републики.</strong></p> <p>Двеста години след като е възникнал, е по-различен. Повярвайте ми в България двеста години по-късно също ще бъде по-различен. В Европа капитализмът е възникнал още по-страшно, отколкото при нас. Много по-страшно. Капитализмът е много жестоко общество, и то особено в генезиса си. Едно от най-страшните неща, които са се случвали на човечеството. <br /><strong></strong></p> <p><strong>В един коментар заявявате, че ако се върши нещо съвсем безсмислено, значи има някаква скрита гадост. Ако приемем, че това, което се случи с българската кандидатура за еврокомисар, е безсмислено, каква е скритата гадост?</strong></p> <p>Не, тя не е безсмислена, тя е просто тежко надценяване. Ще го кажа много откровено, дано не ми се обиди някой. Това е провинциално. Това е ужасно провинциално действие. Това е представата, че номерата, които минават в България, минават и там. Но не, местната звезда, която чудесно дефилира в Каспичан, на софийска сцена се оказва &bdquo;Либу дибу даутю&rdquo;. Помните ли го? Това е същата сценка. Това е нашето момиче, което пее &bdquo;Кен Лий&rdquo;. Това го направихме за втори път, само че този път в политиката. Момичето, което пее &bdquo;Кен Лий&rdquo;, не е лошо момиче, то просто не е столично момиче и не си представя къде е попаднало, какви са изискванията, какви са критериите, какви са дрехите, какви са думите, какви са маниерите и какви са гадостите. Тя нищо не знае. Замислете се кой е избирал Желева. Тя е посочена от Борисов. Следователно качествата й, които се харесват на Борисов, са просто смешно недостатъчни там, където отива тя. Просто положението е &bdquo;Кен Лий&rdquo;.</p> <p><strong>С Андрей Райчев разговаря Димитрина Чернева</strong></p>

Коментари

  • Теодора

    18 Яну 2010 18:01ч.

    Заглавието ееееее....върха!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Срам ме е от тебе еврокомисарке….

    18 Яну 2010 18:20ч.

    Може да се каже, че си победител Руме, ама……. Абе квото и да стане, стига таз награда, га минеш по коридора и зад тебе да чуваш шушукане – „ Е те тая е НЕГРАМОТНАТА еврокомисарка от ГЕРБ”. Да ти е честито Руми…….. Еее те това аз нема да мога да издържа, ексикул съм и на десетките хиляди евра заплата и купищата далавери и привилегиии…..Срам ме е от тебе еврокомисарке….

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Питат радио Ереван

    18 Яну 2010 18:22ч.

    Copy/Pastе ВИЦ........ Питат радио Ереван: - Какво ново 6 месеца след изборите в България? - Радиото отговаря: - О-о-о вече има огромен напредък, от &quot;На тях им ги спират, а на мен ми ги пускат&quot; отиваме на &quot;На тях им спряха 1 милиард, на мен - 2&quot;!!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • коста

    18 Яну 2010 19:25ч.

    &quot;Не мисля, че г-н Борисов е толкова слаб политик. Много се надявам, че тази история с Желева ще го сапикяса. ГЕРБ не е пропукана сграда.&quot; Сляпото коте изпълзява от дупката, в която се е сринало, но това как да го &quot;съпикяса&quot; - то си е сляпо и се срива в следващата. Окат в махалата (в Банкя, в страната донякъде), но безнадеждно сляп извън нея. А ГЕРБ наистина не е пропукана сграда - то е просто зле построена сграда, с некачествено свързващо вещество, уви.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Фотона

    18 Яну 2010 19:27ч.

    Райчев харесва Прехода и това яко му личи. Но за Р. Желева е прав. Няма бъдеще по света и у нас, горката.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Стария

    18 Яну 2010 19:33ч.

    Пет дена коментираме Румяна, от устните ни вече бълва пяна. Какво се получава от това, какво излиза? Тя не иска да ни чуе и от “сцената” не ще да слиза. Желанието да помага на всички бедстващи народи, и да не търси материалните изгоди бе нейната амбиция, но бсп-то я изкара от кондиция. Тя се хвана на тяхната уловка и не показа знания и подготовка. Сега вече казусът е ясен,прост и лек. Изпратили сме неподходящия човек. И е крайно време, наш Бойко решението “Б” да вземе

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Reshenieto &quot;B&quot;

    18 Яну 2010 19:38ч.

    Bravo, Staria! Samo da vmetna, che reshenieto e lesno i otdavna e izvestno: Nadejda Neynsky to se kazva i za razlika ot Jeleva - na nikogo ne se podmazva!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • хамалин

    18 Яну 2010 20:06ч.

    трябва да свикваме с мисълта,че българете не сме много умни(или,че сме много прости)

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • ФДФ

    18 Яну 2010 21:55ч.

    този кумунист до кога ще си разиграва коня за наша сметка. Време е вече, вместо да ни поучава, да отиде в блек сии рама и да започне да прибира еврото и доларите, които спечели на наш гръб.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Райчо Андреев

    18 Яну 2010 22:00ч.

    КОЙ КРАЛ КРАЛ ПРЕХОДА СВЪРШИ- А.Р

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Harold

    18 Яну 2010 22:02ч.

    Не съм фен на Райчев, но заглавието му е страхотно! Казва всичко - кратко, ясно, убийствено. Това е! За съжаление &quot;Кен Ли-и&quot; звучи навсякъде в днешна България и дори се е превърнало в стандарт. Цецка, Цецко, Бойко, Борко мъчат &quot;Кен Лий&quot; отвсякъде. Е, ще каже някой - не е ли по-добре от &quot;бла-бла&quot; или &quot;тра-ла-ла&quot;? Все пак се опитват да пеят правилна песен, а не &quot;падмасковние вечера&quot; като опонентите им...

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • пич

    18 Яну 2010 22:08ч.

    еми големия (Райчев) си е голям

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Алеко

    18 Яну 2010 22:54ч.

    Браво за духовитоста на Райчев, какъвто и да е по произход ...:)

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • ruth

    18 Яну 2010 23:26ч.

    Райчев отново доказа, че е на най-голяма висота от своята гилдия! Браво за точния анализ!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • name

    18 Яну 2010 23:48ч.

    Или Райчев излезе от гъзолизна кома и се върна към действиотелността или обстановката се настрои към него, но е много добър. Хареса ми във всички детайли.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • водач на МПС

    19 Яну 2010 0:20ч.

    Е ,и? Човек трябва да чете между редовете Райчев като говори! А там между редовете е видно накъде клони Райчев. Подготвя почвата за тандема Костов-Първанов! Я гледай как всички тъмносини рубладжийчета му ръкопляскат въодушевено! И си викат : А дано! А дано! Ама аз им казвам : Надали!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Енки

    19 Яну 2010 3:39ч.

    Г-н Райчев вече се ебава с нами. Според него политиците трябва да са умни, компетентни и да знаят езици - там ... от член кореспондент на горе... На бързо малко примери за такива интелекти - Рейгън, Буш, Тато, Брежнев и т.н. Образователен ценз? Дано го въведат за елитите също... В битността си на капиталист и преподавател г-н Райчев явно е на мнението, че шефът на държавата трябва да бъде философ. По възможност и богат. А дали да не го вижда в огледалото? Къде бърка тогава Г-н Райчев? Политикът носи отговорност а експертътъ знания? Кунева, въпреки безупречната и работа, е политическо лице, а не експерт? Елитите са можещи и знаещи но не в областа на киминалното? Къде ли бърка Г-н Райчев? Ами ако знаех къде бърка щях да съм елит....

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Енки, като се вгледаш

    19 Яну 2010 4:09ч.

    малко по внимателно в неофициалния раздел на ДВ и видиш там фирмите на татко Венцел и сина му в ония мътни преходни години ще си обясниш много неща. И половинката му Виза не е останала назад, по едно време цяло радио имаха ама се отърваха от него за да не пита обществото как се раждат 5 деца, отглеждат, същевременно ЗАБОГАТЕЛИ и т.н.Много са въпросите енки.Другаря Райчев нека не забравя де рекъл др.Костов, че всички сме братовчеди и сe знаем много добре &quot;братовчедството&quot; все пак мисля аз...? Кои &quot;братовчеди&quot; от приватизациите на държавното забогатяха и кои обедняха нали? Др.Райчев е от забогателите а ся де? Роди ме майко с късмет и хвърли на смет... бъди живиздрав.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • глупости на търкалета

    19 Яну 2010 4:50ч.

    мен пък ми харесват герберите и истрено ненавиждам такива негодници като Рави райчев и жена му виза. Изобщо примера с онази малоумница дето пее глупости не върви. Може и да е сбъркал с кандидатурата, но това ли е най-слабата кандидатура в Европа? Дори да е най-слабата, тя е кондидатурата на Бойко и затова и ние я подкрепяме. Няма повече Кунева мунева. няма вече виза миза. Бойко го избрахме, за да скъса с вас, измисления т.нар. елит на празнодумците крадци, завършили английската с привилегиите на родителите си - &quot;активни борци&quot; за келепир. И лъжите на райчев са нагли - кога сме били общество от средна класа? при комунизма? Това просто е лъжа! бяхме бедни и без никаква надежда за по-добро. Бяхмве ОТЧАЯНИ, че такива плазмодий като него ще ни опрделят бъдещето и ще ни командорят цял живот - нас и децата ни. Сега е различно! Задейства се принципа на ентропията - дори човек със скромен произход може да стане относително независим от системата, ако е достатъчно умен и работоспособен. поне имаме шанс. това е което ви боли - че изпуснахте ТОТАЛНИЯ контрол, и сега имате само икономически средства. Поне с Бойко ще гледаме сеир. Поне няма да ви гледаме мазните мутри на серго и на тебе, мазни райчев. Затова - Бойко и Волен. И без Яне, който ви е сънародник (събезродник).

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Apolitichen

    19 Яну 2010 5:42ч.

    Едно време бяха глупави политидиолозите. И днес продължават в същия дух:&quot;Капитализмът е много жестоко общество, и то особено в генезиса си. Едно от най-страшните неща, които са се случвали на човечеството&quot; Да разбераме, че ако резнем главата на Райчев или на когото и да е, то няма да е страшно нещо. Даже ще е добрина! Ще дадем независимост, свобода и демокрация на тялото от главата. А раните така или иначе ще заздравеят рано или късно. Въпросът е СЕГА кой да бъде порязан. Резултатът е нарастваща престъпност и саморазрушаващо се общество. Ако гробарите ги брояха за лекари, склонен съм да приема Райчев за социолог.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • nikoj

    19 Яну 2010 6:04ч.

    Abe, za izlagacijata i naj-prostijat chovek razbra! A inache Rajchev stava vse po- nagyl! koj opredeli, che imenno toj tryabva da e ot bogatite???? Negovite spobstveni sposobnosti ili parite na partijata...A kak svyrshi sagata s igrishtata za golf, koito toj i Krasi Gergov iskaha da im kupi dyrgavata, a te da polzvat kato sobstvenici ??? Padna mi v ochite tozi chovek! Naglec! izvinjavam se za latinicata..

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Кънчов

    19 Яну 2010 8:53ч.

    Браво на Димитрина Чернева! Силен екип събирате, г-н Дачков. И поздравления за различните гласове, които звучават тук.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Лорд Вейдър

    20 Яну 2010 1:20ч.

    Г-н Райчев, казвате, че &quot;Цялата идеология на ГЕРБ, както и на „Атака”, на РЗС и изобщо на партиите след прехода, е построена върху това, че елитът е лош.&quot; А според Вас елитът, или хайде, нека да е в множествено число, елитите, съвременните български елити &quot;добри&quot; ли са? И нека първо да зададем мяра за &quot;добри&quot; и &quot;лоши&quot; елити, моля. Кой е, според Вас, достоен (морално) и професионално добре квалифициран кандидат за еврокомисар от България?

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • М. Попов

    20 Яну 2010 3:38ч.

    Обичам го тоя човек бе! (Райчев) Аз съм умерено десен и винаги съм бил, зокато Райчев го водят ляв, но винаги съм му се възхищавал, и винаги съм бил 100% съгласен с изводите му. Страхотен е! А това, че негово интервю намирам на този сайт ме радва още повече. Свалям ви шапка, Дачков.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • МЕГАН

    20 Яну 2010 4:04ч.

    Това е най-точния коментар за случая Желева сред стотиците други коментари по темата.Комплименти г-н Райчев

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • сандето1

    20 Яну 2010 18:56ч.

    Коментарите, без 2-3, са просто отвратителни. Много сте прости всички. Възхищавате са на Райчев, който казва &quot;Сега вече и бюджетът е на г-н Борисов, и кадрите са на г-н Борисов, и решенията са негови. Всяко позоваване назад ще изглежда като безсилие.&quot;, хайде сега кажете нещо за Костов, моля. Дачков да е първи! Казва още и &quot;че Сомалия и Аденският залив са едно и също място.&quot;, това е все едно да каже, че България и Черно море са едно и също място. Прави сравнение между Левски и ЦСКА и политиката - пълна глупост, и въобще този е супернагъл.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • ЦЦ

    20 Яну 2010 20:05ч.

    Райчев си смърди на комуняга, нищо че го раздава анархситче цитирайки техни пастори като Прудон... Смешен е...По определение един социолог е ПЕЗПРИСТРАСТЕН !!! И, Райчев... в България НИКОГА до сега не е имало средна класа!!!И скоро не се очертава.. Айде със здраве!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Васко

    20 Яну 2010 22:17ч.

    Не, Ипон винаги твърдеше, че охранява Живков безплатно, това е съвсем различно обяснение от това на Райчев

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • полковник

    21 Яну 2010 18:37ч.

    Да. Райчев тук е абсолютно прав. Румянка Румбичката изпя &quot;Либу-дибу..&quot; на Брюкселска сцена вместо хоремага в образно казано, Каспичан. НО, тук Райчев е ДВОЙНО прав. Знаейки, че той самия е един &quot;Валентина Хасан&quot; в неговата си област - &quot;стъкмистика, лаладжилък и политиканство&quot; - седи си кротко в Каспичанът на Европа, попдпява срещу приличен хонорарец неговото си &quot;либу-дибу-шмибу кен лий&quot; и много не се напряга. Знае, че само в неговия &quot;каспичан&quot; от читалище ентусиаст може да се прероди в крупен предприемач, само в &quot;каспичан-булгаристан&quot; в голф игрищата му тревичка ще расте. Другаде - с тояги биха го подгонили. Прав е Райчев, правилно е преценил за себе си - и ето с умерено сърфиране - ту по &quot;Гласове&quot; му се чува голф-гласеца, ту тук, ту там а звънчетата (♪♪♪♪♪ moneyyy ♪♪♪♪♪) от началото на известното парче на Пинк Флойд - звънят ли, звънят в главата му овча и в джоба му огромен...

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • колега полковник

    22 Яну 2010 1:31ч.

    В историческото интервю през 2003г., в три последователниброя на в-к Труд члена на ПБ на ЦК на БКП ЙОРДАН ЙОТОВ е издал четата и извършените промени през 1989г., ДВОРЦОВ ПРЕВРАТ посочилдаже и от коя канцелария е започнал преврата.Дъщерята на завеждащия канцеларията през 204г., бе водещ на екипа лапнал БТК. За нула време дъшерята на канцеларията станаМУЛТИМИЛИОНЕРКА за сметка на кого обаче? Та Йордан Йотов простарнно е обяснил нещата КОИ направиха преврата и защо.За никаква демокрация не може и дума да става както се облъчванарода20 години вече насам.Чисто и просто построеното от народа някога по СПИСЪК бе раздадено на точните хора и денс те и фамилиитеимживея в благоденствие а народамизерува.Естествено дали достатъчно на слугите си от всякакъв калибър вкючително и журналята вярна слугинска кохорта следваща и служеща вярно на господарите си. С уважение-друг и истински ПОЛКОВНИК. София,21.01.2010г.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Валерия

    25 Яну 2010 2:31ч.

    Обичате ли го тоя човек, г-н Попов? Жалко за вас, ако сте работещ човек. И за 1000 живота няма да можете да инвестриате милиони в игрища за голф, както прави вашият кумир Райчев и то с изследване на общественото мнение. ЗАми за целта му трябват риби, които да му се възхищавак, когато той буквално им плюе на фасона, &quot;изследвайки мнението им&quot;. Простосмъртният работещ човек няма и да се добере до голфовито игрище, в което изследователят инвестира.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Госпожо/це/ Валерия,

    25 Яну 2010 16:35ч.

    ТЕ затова си спретнаха ДВОРЦОВИЯ преврат 89-та, за дамогат да си строят необезпокоявани от никого дворци иголф игрища. Бай Тошо не им даваше кой знай колко много и това не им харесваше.Е, успяха, под формата на маска наречена - &quot;демокрация&quot;.Демокрация на баба им хвърчилото.Това може да се каже още &quot;демокрация&quot; по Оруелски... Надули си и заплатите с хилядарки народа да мре на минимална 240 де и за погребение не стига.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • anelia kaneva

    25 Яну 2010 16:58ч.

    miglena kuneva evro komisar na godinata borisov napravi ogromna greschka s koiato sloji nachaloto na kraia si kato faktor makar i ilizisioren v politicheskia spektar

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • dimitrov

    25 Яну 2010 17:06ч.

    ne vijdateli che boyko stava samo da rweje lentichki i da naduva muskuli po televiziyata a za cecka ili za laco da ne govorim sram me e za tyah

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Г-це anelia kaneva хич,

    25 Яну 2010 17:36ч.

    недейте да хвалите г-жа Уes защото няма кой да ви вярва.Отдавна умряха баламите... Нищо полезно за България не е свършила вашата любимка освен за себе си.Най малкото 500000 евро като завършек на безплодната и дейност.Да е жива и здрава но да не се пъчи като паун че била полезна. Есента 2008г., когато ЗАПАДА свали драстично лихвите на нива 1.12% тука в България Хампарцумян и Сие драстично вдигнаха на нива 17% включително по стари ИПОТЕЧНИ ЗАЕМИ. Какво направи вашата любимка тогава? Зъбките си дори не отвори по този въпрос. Поне да си бе отворила устата , атя мълчеше като риба. Една Норвегия от 125 годинине е пипала 5% -та лихва и за пръв път я намаля на 1.25%. Нима Миглена Кунева не знае това? Знае, ама китайските глупости де се занимаваше най и отърва...Много заблудени има като подценяват бълг.народ и мислят, че той яде доматите с колци. Яде нанай...

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи

Напиши коментар

Откажи