Костадин Костадинов пред "Гласове": За седем месеца кабинетът „Петков“ срина държавата

Костадин Костадинов пред "Гласове": За седем месеца кабинетът „Петков“ срина държавата

Автор: Калина Андролова за "Гласове" Следвайте ни в Телеграм

За седем месеца кабинетът „Петков“ срина държавата! Медийната бухалка е в ръцете на американското посолство, то контролира медийния пазар, то определя какво ще чуе и какво няма да чуе българското общество. Това е истината.

Американците са наложили тотална информационна диктатура в държавата ни. 

САЩ имат интерес България да бъде буквално раздробена, атомизирана, разпрашена. Прилагат тактиката на изгорената земя. В момента политиката на САЩ е основна заплаха за вътрешния, за гражданския мир в България.

Каква работа има шефът на „Информационно обслужване“ Ивайло Филипов да ходи в САЩ по време на кампания? Този човек трябва да бъде разследван от ДАНС. И трябва да бъде отстранен от поста веднага. Незабавно! В името на националната сигурност. Смятам, че се подготвя брутална фалшификация на вота.  

„Възраждане“ поставя като искане пред „Информационно обслужване“ достъп до софтуера за броенето на гласовете.  
Американците са наложили тотална информационна диктатура в държавата ни. Мачкат всичко и всеки, и организират тролски кампании за наклеветяване на всеки техен опонент.

- Г-н Костадинов, как ще коментирате изтеклия доклад на служебния финансов министър за бъдещи ликвидни проблеми, ако не се предприемат рестрикции? И изобщо какво мислите за икономическите авантюри на кабинета „Петков“? 

- Това е повторение на информацията, която излезе пак от финансовото министерство миналата година, в края на декември, когато се коментираше бюджетната рамка за 2023 г. Тогава в тригодишната прогноза за развитието на публичните финанси Министерството на финансите представи доклад, че за да можем да поддържаме същия размер публични разходи, предвидени в бюджета, трябва да теглим всяка година кредит от 15 милиарда лева. Иначе казано за три години дългът на България ще се увеличи с повече от 150%. В момента дългът е около 40 млрд. лева. И ще стане плюс 45 милиарда отгоре. Заради безумната политика на ПП, „Доносническа България“, ИТН и БСП. Това не е скандал, а повторение на нещо, казано преди няколко месеца, но тогава нито една медия не обърна внимание. Показателно е за инфантилното ниво на родната журналистика. Ние от „Възраждане“ направихме специална пресконференция, коментирахме въпроса и казахме, че това е изключително пагубно за държавата, защото скоро ще се налага да теглим заеми, за да плащаме пенсиите на българите. Веднага ни обвиниха в черногледство, казаха, че това не е вярно, че всяка държава тегли заеми, емитира дългове и всичко си е съвсем нормално. Даваха за пример САЩ, че имали дълг не знам си колко трилиона долара и пр. Тогава най-важното за българските медии беше дали ще има правителство. И този водевил концентрираше вниманието на обществото, а сериозната тема за рухването на публичните финанси беше отстранена. Трябва да подчертая, че публичните ни финанси са проблемни в момента само и единствено заради политиката на кабинета „Петков“. За седем месеца този кабинет срина държавата! Основната му вина беше в унищожаването на икономическите ни отношения с Русия. Заради прекалените антируски действия на кабинета „Петков“, България понесе много по-голям удар отколкото другите европейски държави. Ние предупреждавахме още тогава, че това не трябва да се прави, но въпреки всичко кабинетът „Петков“ го направи.

Аз зададох въпроса в парламента: когато налагате тези санкции, кой ще плати цената? Сега виждаме цената. Миналата година на 24 февруари България на практика влезе във войната срещу Русия с налагането на санкции и всичко останало. Година и месец по-късно вече говорим за състояние на предфалит на държавата. Решението за нас се състои в три неща, които трябва да се направят. Първо, да се премахнат санкциите срещу Русия. Второ, да се поеме ангажимент да не се влиза в еврозоната никога. И трето, трябва да се отвори една част от резерва, за да се инвестират свежи пари в българското производство. Ние все още можем да поемем този удар, който ни се случва и то не само в нашата икономика, но и вълната, която идва от световната икономика, тепърва ще се разразява огромна финансова и икономическа криза, която вече тръгва от САЩ, ще мине и през Европа. Можем да излезем без големи щети, защото имаме голям резерв и собствена валута, нещо, което другите държави в ЕС нямат. Ако тръгне да потъва Германия, другите държави ще потънат и те, независимо колко са добре, защото са скачени съдове. Бундесбанк завърши на загуба за първи път от Втората световна война насам. Докато ние не, защото имаме собствена валута. 

- След една нощ на размисъл въпросната министърка отмени собствения си доклад. Явно натискът през медиите си свърши работата. Каквито и факти да се извадят, те се елиминират през медиите. Как може да се промени системата на медийно изопачаване, става дума за една медийна бухалка и за уличен рекет? Ако не стане на тяхното, излизат на улицата и се върви към граждански сблъсъци. 

- Това е последната фаза. Но тактиката на ПП и „Доносническа България“ е точно тази, те искат гражданска война. Казвате, че министърката се е отрекла от думите си. Този доклад не е бил за публична употреба. Докладът беше вътрешноведомствен и беше изнесен. Заради това видяхме поредица от неадекватни действия на финансовото министерство. Опитват се да замажат ситуацията, но духът от бутилката е изпуснат. Медийната бухалка на ПП и доносниците всъщност не е тяхна. Те просто са слуги и лакеи на тези, които притежават медийната бухалка. Медийната бухалка е в ръцете на американското посолство, то контролира медийния пазар, то определя какво ще чуе и какво няма да чуе българското общество. Това е истината. Американците са наложили тотална информационна диктатура в държавата ни. Мачкат всичко и всеки, и организират тролски кампании за наклеветяване на всеки техен опонент. Имат си съответните фирми, имат си фабрика за тролове и пр. Всъщност те са измислили тази игра, много са добри в нея. Но защо въпреки всичко губят в България?! Защото българското общество през последните 33 години страшно много се напари и то не вярва вече на това, което се говори в националните канали. То търси отчаяно най-различни други видове източници на информация и ги намира. Защото едно от хубавите неща, които се случиха в България през въпросните 33 години е, че поне имаме информационна свобода. Тя е трудна за достигане, защото информационната среда е замърсена. Трудно е да се отсее сеното от плявата, но който търси намира. Много българи започнаха да разбират истината. И точно затова американците бавно, но неизменно губят позиции в нашата страна. Надявам се изборите да покажат това. 

- Политиката на кабинета „Петков“ изглежда ли Ви случайна, примерно от невежество, или можем да мислим за сценарий за хаотизиране и фалиране на държавата. За слагането й под контрол от международните институции, ЕС, МВФ и пр. 

- Това е сценарий за хаотизиране, да. Балканите още по време на Втората световна война са известни по думите на Чърчил като „мекото подкоремие на Европа“. Оттук започва възходът на Третия райх и пак тук приключва, защото тук са му последните издихания. Разклащането на България ще разклати и ЕС. Американците са в сложна ситуацията, виждат, че не могат да останат много дълго на повърхността. Единственото, което може да замаже тяхното състояние, е нестабилното положение в САЩ да се пренесе и в ЕС. Защо България е толкова важна и специална за САЩ? Те от години провеждат целенасочена политика на десоциализация, на пълна деградация на българската държава и превръщането й в територия. Има една проста причина. България е единствената държава в Източна Европа, която има исторически причини да харесва Русия. Да си го кажем направо. Огромната част от българския народ не вижда в Русия враг. Като цяло българите имат положително към неутрално отношение. И това нещо няма да се промени. Американците се опитват да налагат антируска пропаганда, но тя достига до истерия. Защото основната цел, създаването на антируски настроения, не се постига. Напротив.

Създаде се една секта от зомбирани психодесни хора, на които огромната част от нормалните български граждани се подиграват. И с право. Виждайки неуспеха си в тази информационна война срещу общественото съзнание в България, САЩ ще използват принципа на Сталин, има човек, има проблем. Няма човек, няма проблем. Има държава, има проблем. Няма държава, няма проблем. Точно поради тази причина САЩ имат интерес България да бъде буквално раздробена, атомизирана, разпрашена. Така действат отстъпващите войски пред превъзхождащия ги враг. Когато видят, че не могат да спрат врага, те прилагат тактиката на изгорената земя. Не му оставят нищо, изгарят всичко, унищожават всичко, взривяват всичко. И врагът, дори да спечели войната, получава една обезлюдена опустошена територия, която не може да му послужи като база. Това правят американците в момента. Те виждат, че започват да губят позиции, че ще бъдат принудени да отстъпят от България и точно по тази причина ще направят всичко, за да унищожат нашата страна. Ето защо в момента политиката на САЩ е основна заплаха за вътрешния, за гражданския мир в България. Не се съмнявам, че в ситуацията, в която се намира фронта в Украйна, където руснаците бележат успех след успех, няма да се поколебаят да организират провокации, с които да настървят общественото мнение в България срещу Русия. Те са майстори на провокациите. Такива провокации са правили винаги през годините назад във времето. С такива провокации са обосновавали включването си в поредица от войни. Една от тях припомням е по време на напрежението във Виетнам през 1964 г. Тогава САЩ си организират сами инциденти на сблъсък на свои бойни кораби с виетнамски торпедни катери в Тонкинския залив. Използват това за претекст, за да се включат във Виетнамската война. Не изключвам нещо подобно да се случи и в България. Примерно някой ден някоя ракета, изстреляна неидентифицирано откъде, да удари жилищен блок, хипотетично да кажем във Варна, или да се случи някакъв взрив на газопровод, както стана със „Северен поток“ или нещо друго, тогава цялата истерична американска пропаганда ще го раздуха и ще го обяви за удар на руснаците. Ще започне да се развява знамето на войната и т.н. Ето създаване на повод! Това обаче пак няма да подейства. Защото българите ще бъдат наясно с истината.

И аз не случайно го казвам сега, защото искам предварително да предупредя нашия народ. Обаче! Това ще даде възможност на „партията на войната“ да обвини всички нас, които не се поддаваме на провокации, че едва ли не сме предатели. И тогава САЩ наистина ще ни вкарат в гражданска война! И това е финалната цел на американските агенти в България. Под „американски агенти“ имам предвид всички партии без „Възраждане“, както и неправителствения сектор, всичко, което дълги години е било на хранилка в американското посолство, и което и сега продължава да се издържа от американското посолство.   

- Социологията казва, че ПП/ДБ са първа политическа сила. Повдигате въпроса за Ивайло Филипов, шефът на „Информационно обслужване“, че бил в САЩ, какво подозирате? 

- Не вярвам на социолозите. Вярвам на това, което чувам от хората, когато обикалям държавата. Не виждам къде е тази подкрепа на ПП и „Доносническа България“. Много е важно какво ще се случи при броенето на бюлетините. Това, което много ме притеснява е, че съвсем скоро, преди седмица-две лицето Ивайло Филипов, който е шеф на „Информационно обслужване“, се прибра от САЩ. Аз смятам, че неговото пътуване до САЩ изобщо не е случайно и че той е ходил на инструктаж. Каква работа има шефът на „Информационно обслужване“, който е най-важният човек в държавата по време на избори, да ходи в САЩ именно в този момент. Нека припомня, че ЦИК не брои гласовете. Брои ги „Информационно обслужване“. ЦИК просто организира изборния процес. Ведомството на Ивайло Филипов ще определи кой ще е победителят на изборите. Каква работа има той в САЩ? Това е безпрецедентна намеса. Той и преди е ходил. Но имам конкретни данни за сегашното му пътуване, прибрал се е на 6 март. Тоест кампанията започва и той отива на инструктаж. За мен този човек Ивайло Филипов трябва да бъде разследван от ДАНС. Трябва да бъде отстранен от поста веднага. Незабавно! В името на националната сигурност. Аз поисках среща с него през нашите секретари. Изключително нагло ни беше казано, че трябва да поискаме среща писмено, като уточним какво точно имаме предвид, за какво ще говорим и пр. Това, което „Възраждане“ поставя като искане, е достъп до софтуера за броенето на гласовете. Искаме да видим този софтуер как работи. Не съм сигурен дали и ЦИК изобщо имат достъп до този софтуер. Или дали някоя партия има достъп. Иинтересно е, че партиите нямат достъп до „Информационно обслужване“. „Възраждане“ няма достъп и до ЦИК. Ние вече трета година сме в парламента и пак ще влезем, и нямаме представител в ЦИК. 

- Тогава кой има достъп до „Информационно обслужване“, кой контролира тази структура? 

- Според мен единствен достъп има американското посолство. Няма кой друг. 

- Ха ха. Сериозно питам. 

- И аз съвсем сериозно отговарям. Ние миналата година, когато бяхме в кампания, изпратихме двама души от нашите кандидат-депутати, които са в Комисията по транспорт и съобщения, за да поискат разговор с „Информационно обслужване“. И знаете ли какво се случи тогава? ИЗВИКАХА ПОЛИЦИЯ И ГИ ИЗХВЪРЛИХА ОТ СГРАДАТА. По-лесно можеш да влезеш в сградата на ДАНС или на някои други секретни служби, отколкото в сградата на „Информационно обслужване“. Затова още веднъж казвам: лицето Ивайло Филипов трябва незабавно да бъде отстранено от позицията, която заема, и съответно да бъде разследвано от ДАНС. Между другото, изразявам тази позиция на „Възраждане“ съвсем категорично. Смятам, че се подготвя брутална фалшификация на вота. Смятам, че процентите на „Възраждане“ са много по-големи. Виждам го. Аз обикалям страната непрекъснато. 

- Понеже споменавате ДАНС, мислите ли, че нашите служби са подготвени за новите опасности, за новите промени в света, за хибридните практики на десуверенизация, например случая, който посочвате с „Информационно обслужване“, е именно такава мека интервенция.

- Нека да кажа директно. Считам, че са подготвени, но определено са контролирани. С други думи, те са подготвени, но няма да ги оставят да си свършат работата. Това е истината. Просто нашите служби не са под контрола на българската държава. Те са под контрола на американския посланик. Това е истината. „

- Ползват ли се службите за частни дейности на управниците? Събиране на компромати, за да махнат този, да сложат онзи. 

- В държавата единствените, които говорим за политики сме ние. Всички останали се занимават с елементарни неща, да махнем техния човек, да сложим нашия за шеф на агенцията и пр. И аз това нещо го наблюдавам вече трета година, откакто сме в парламента. Останалите партии не коментират политики, никога. Когато беше сблъсъкът в парламента за избор на шеф на БНБ, имаше две кандидатури – на Гюров и на Каримански. Получихме покана за разговори. Ние се отзовахме и казахме, че имаме две условия, за да подкрепим кандидата. Едното беше кандидатът да заяви, че България не трябва да влиза в Еврозоната. Другото беше, че кандидатът трябва да направи необходимите действия, за да прибере българския златен резерв обратно в Бългрия. Защото в момента 27 тона от българското злато се намира в трезорите на частна банка в Лондон. БНБ ми отговарят, че получаваме доходи като лихва в злато.

Иначе казано, когато е в България, то не носи никаква доходност. А като го държим в Лондон, получаваме всяка година лихва в размер на еди-колко си златни унции. Да, това действително е така. Получаваме лихви, които на фона на голямата вноска са нищожни. Но все пак, в случая става дума за национална сигурност. Държава, която си държи националния резерв извън своята територия, на практика се е отказала от него. Но когато поставихме тези две условия на двамата кандидати, Гюров и Каримански, и двамата заявиха: „Не, не, това не е сериозно! Кажете нещо друго, примерно да ви дадем някой подуправител.“ За пореден път стана ясно, че единствено „Възраждане“ говори за политики, а всички останали говорят за позиции. Те не се интересуват от нищо друго освен от позиции и от парите, които могат да откраднат от тези позиции. Това е. 

- Може ли да има в следващия парламент някакво обединение зад правителство на националното спасение, зад експертен кабинет и пр.? 

- Единственото правителство на националното спасение ще е правителството на „Възраждане“. Друго правителство такова няма как да има, защото другите партии нямат такава цел. Те не са програмирани за това. Те се вкарват в парламента, за да деградират и хаотизират българската държава, да я унищожат. Поради тази причина това, което ние от „Възраждане“ трябва да направим, ако не можем да управляваме, е да няма правителство и да отидем на нови избори наесен. Защото, ако има правителство, то ще е пряко съставено от американския посланик, пряко назначено от него и подбрано с една единствена цел – да вкара България във войната срещу Украйна. Ето защо отново искам да кажа на избирателите: всяка бюлетина за ГЕРБ, „Продължаваме подмяната“, „Доносническа България“, ДПС, БСП, „Български параход“ на дядо Стефчо (казвам го с презрение и усмивка) не е бюлетина, това е повиквателна! 

- Ролята на САЩ е ясна. Но този хаос не се ли подклажда и от едно нашенско задкулисие, две олигархични клики си създават проксита, бият се помежду си, правят си номера, слагат или махат прокурори?

- В България няма олигархия. В България има просто по-добре платени слуги на американското посолство. Ние имаме назначени милионери, хора, на които са им дадени едни пари и които в момента оправдават съществуванието на тези пари с верноподаничество към Вашингтон. Това е истината. 

- Въпросът е, че ГЕРБ и ПП/ДБ силно си приличат по евроатлантическите си страсти. Загадка е защо не могат да направят кабинет заедно, а ПП/ДБ са страшно яростни, чак глупавати в този инат. Аз отдавам това на олигархичното задкулисие, което взаимодейства с тези партии и ги направлява. Божков, Пеевски, Прокопиев, Бобокови, всеки срещу някой и т.н. 

- Всичките са метастази на американското посолство. Защото в България няма бизнес, който да не е нараснал под благата опека на американското посолство. Нека да си го кажем това нещо. Всички тези олигарси са създадени от американците. И точно поради тази причина те в момента се състезават кой да бъде по-по-най-верен. А нашите родни олигарси много добре знаят, че американците с едната ръка дават, а с другата вземат. Затова олигарсите ни са напълно наясно, че това, което им е дадено, утре може да го няма. Вие споменахте Божков. Ами, ето, примерът с Божков е налице. Американците го гледаха съвсем спокойно как развива своя бизнес, придобива ресурс и т.н. до момента, в който им беше нужен. Когато спря да им бъде нужен, просто го изхвърлиха на боклука. Небрежно, с включването му в един списък. И го превърнаха в емигрант. Направиха това, активизирайки други свои марионетки в България срещу него. Само че тези марионетки, които изхвърлиха Божков от играта, сега в момента също са заплашени да бъдат изхвърлени на свой ред. Американците периодично почистват кухнята си от такива вече недостатъчно полезни, вече похабени слуги. И това, че вакараха Горанов в „Магнитски“, е директна подсказка към Борисов. Не изключвам варианта Борисов да влезе в следващия списък. За такъв списък много се говори, включително и вицепрезидентката каза, че ще има следващ списък. И Зарков, министърът на правосъдието, и той каза. 

- „Магнитски“ е просто една бухалка. На всеки могат да измислят статия, по която да го сложат в списъка като ненадежден. Не може почти всички, поставени в списъка „Магнитски“ от Европа, да са в България. Има нещо нарочно тук. 

- Защото за американците какво е важно? Да изкопаят кървав ров между Източна Европа и Русия. Ров, запълен с кръв на убити европейци и на убити руснаци, един до друг. И единствената държава, която в момента им липсва в целия този антируски фланг, е България. Всички останали са готови, въоръжени, надъхани, въпреки че дори там населението ще започне все повече и повече да се бунтува, защото и те не са в цветуща финансова ситуация. Но единствената държава, която все още не им се е включила в картинката, е България. Повтарям, единствената държава! И това е заради пасивната съпротива на българския народ. От тази гледна точка за американците е изключително важно, първо, в България да има правителство. И второ, да бъде смачкана антиамериканската опозиция в лицето на „Възраждане“. Те няма да се спрат пред нищо. Може да ни направят и на нас някакви санкции, не знам. Може да организират някакви физически посегателства. Американците умеят тези неща. Но няма да ни спрат. Всяко едно такова нещо само ще увеличи подкрепата за „Възраждане“. Нещо повече, „Възраждане“ ще се превърне в общоевропейски флагман. Защото догодина идват европейски избори и „Възраждане“ ще участва в тях. Ще ги спечелим и ще имаме най-много представители в европейския парламент. Там ще направим своя парламентарна група с други представители, които са с нашите възгледи. Ние вече сме в контакт с поне десет политически партии от десет други държави. 

- Много хора считат, че „Възраждане“ всъщност не иска да управлява, а просто да заеме политическо пространство и да бъде в играта, за да се облагодетелства от възможността понякога да бъде решаващ фактор в едно или друго парламентарно решение. 

- Аз обаче не мога да разбера на базата на какво се говори това, след като ние през цялото време казваме, че сме готови да управляваме. Още когато минаха миналите избори, заявихме, че имаме готов състав на министерски съвет. Ние искаме да управляваме. Ние призоваваме българските граждани да ни дадат властта. Това е някакъв нонсенс. Ние през цялото време заявяваме, че искаме да управляваме и някой изведнъж казва: „Ама те всъщност не искат да управляват.“ 

- Това се появява, заради вдигането на нереалистични или популистки лозунги, излизане от НАТО, предоговаряне на участието ни в ЕС и пр. Заради доста живия антиамериканизъм. 

- Ама нищо популистко няма в това. Когато аз служих в казармата, нашата армия беше 48 хиляди души. Сега е 15 хиляди. Три пъти е паднала като човешки ресурс откакто сме в НАТО. НАТО ни разоръжи, НАТО ни ликвидира, НАТО не ни е дало нищо. За сметка на това ние сме дали четири американски бази безплатно и безпрецедентно в целия свят. Няма друга безплатна американска база никъде. Дори за базата Гуантанамо американците плащат някакви символични 100 долара или нещо такова. Плащат на кубинците. А тук в България не плащат. На фона на всичко това не може да наречем популизъм излизането от НАТО. Въпрос на национала сигурност. Целта на влизането на България в НАТО беше страната ни да се разоръжи. За да може да се аргументира добре това, че НАТО трябва да ни пази. Ние нямаме армия, защото НАТО го пожела. Нека да припомня на тези, които наричат нашите виждания популистки, че условието да влезем в НАТО беше да нарежем своите ракети. Ликвидирането на ракетните войски беше условие номер едно, за да влезем в НАТО. Кой военен съюз иска да приеме държава, която като влезе в него вместо да го подсилва, го отслабва?! Естествено само този хегемонистичен съюз, на който не са му нужни съюзници, а са му нужни слуги. Ние не искаме България да бъде слуга.

- Държавите в Европа разбират зависимостта си от НАТО, военен съюз доминиран в огромна степен от САЩ. Понякога се вдига темата за Европейски въоръжени сили. Но веднага се покрива. Франция и Германия не могат да отхвърлят американския контрол, камо ли ние, които сме най-мъничките в ъгъла на Европа. Затова въпросът е до каква степен тезите на „Възраждане“ изобщо са реалистични? 

- Първо, не сме най-мъничките. Второ, какво значи, че нещо изглежда нереалистично. Австрия например, съседката на Германия, е отказала досега няколко пъти да влиза в НАТО. И не е в НАТО. Какъв е проблемът?! Австрия е по-малка от България като територия, като население е по-голяма. Германия беше победена държава във Втората световна война. И тя все още е с много интересен статут, тя няма собствен пълен суверенитет. На територията на Германия има английски, френски и американски бази. Руснаците се изтеглиха след 1990 година. Що не се изтеглиха и американците? Във Франция имаше много сериозно движение срещу НАТО. Генерал Дьо Гол извади държавата от военните структури на НАТО, после Ширак я върна. След като САЩ буквално поставиха Макрон за президент на Франция, вече страната не е независима. Американците контролират изцяло медийния пазар, те контролират изцяло световния информационен поток, те са създали мрежа от свои агенти навсякъде. Тази държава, която представлява в момента един огромен геополитически тумор, контролира голяма част от най-богатите и най-развитите държави в света. Но това не може да продължава вечно. В момента бунтът на Русия се превръща във все по-привлекателен и заразителен пример за голямата част от света. И виждаме, че в борбата между Русия, от една страна, и САЩ и Европа, от друга страна, печели Русия. Санкциите, наложени на Русия, нанасят щети не на Русия, а на Европа, включително на България, която е изправена пред фалит. Три банки фалираха в САЩ в последно време. И това ще се очертае като начало на процес. Икономическите проблеми в САЩ представляват колода от карти за Европа. Буташ една и падат всички. 

- В медиите се говори само за загубите на Русия. 

- За първи път на 1 март миналата година прочетох в медиите, че на Русия й свършват боеприпасите. После й свършиха пак в средата на март. След това през април, през май и така периодично й свършват боеприпасите. Но през последните няколко месеца не съм чул да й свършват боеприпасите, така че не съм сигурен какво се случва. Това е информационна война. Ние живеем във време на пропаганда. Американците не са оставили тук, на местните слуги, да се се занимават с това сложно нещо. Директно им спускат както се казва комюникето. Затова огромна част от българите не вярват на медиите, не ги гледат, не ги слушат, не ги следят. Отвращават се от тях. 

- Еврокомисарят Тиери Бретон ни насърчава да произвеждаме повече оръжие. И веднага да дадем всичко, което имаме за даване. Един пишман експерт от синия период на България оня ден заяви по телевизията, че се чуди защо трябва да имаме наше оръжие из складовете, след като сме заобиколени от съюзници.

- Той технически не е прав, защото Сърбия не ни е съюзник. От другата страна на Черно море има и други държави, които не са ни съюзници като Украйна, която също не ни е съюзник, Русия, която според НАТО ни е враг, Грузия, която също не ни е съюзник и т.н. Аз нямам нищо против да произвеждаме повече оръжие. И да, ние трябва да произвеждаме повече оръжие. И трябва да възстановим българските военни заводи, ликвидирани през последните 30 години от американските режими в България. Но ние трябва да произвеждаме оръжие, за да превъоръжим българската армия. Да възстановим бойните резерви на нашата армия, които в момента са поизпразнени. Така че не бих спорил с Тиери Бретон. Доколкото чувам те щели да дават някакви пари за поощряване на военното производство, нека да ни ги дадат. Но не и за да ги даваме тези оръжия после на Украйна. В никакъв случай. Тези оръжия ще ни трябват на нас.  

- Сякаш партиите сами бутат властта в ръцете на Радев, за да управлява със серийни временни правителства. Този човек е непрекъснато на власт. 

- Не е така. Да кажа още веднъж: ние искаме властта. Искаме да управляваме. Но целта на „Възраждане“ е да управлява самостоятелно. И това рано или късно ще се случи. Ако Радев искаше властта, той имаше досега няколко хиляди брилянтни възможности, в които да направи необходимите ходове, за да спечели 90% от българската общественост на своя страна. Всъщност тя хлътва по генерали. Тя беше влюбена 12 години в един генерал от полицията, така че изглежда естествено да се влюби и в друг генерал само че от армията. Въпросът е, че в критични моменти Радев винаги заема страната на американците. Тогава когато трябва да се избира, когато нещата са или-или, когато ножът опре до кокала, става съвсем ясно кой командва в държавата. И именно това негово поведение ерозира силно подкрепата за него. Защото, ако неговият кабинет беше застанал на твърди позиции и беше направил някои от нещата, които ние поставяме, ситуацията в България щеше да е друга. Казвате, че говорим популистки неща, но не е вярно. Това са важните действия за българския народ. Отказът от влизане в еврозоната автоматично решава финансовите проблеми на България. Това не е популизъм. Да кажеш, че искаш да решиш проблемите на България не е популизъм, разбирате ли! А какво тогава да кажем, когато искаш да вкараш България във война, когато искаш да разрушиш публичните й финанси? Тогава какво, мислиш за държавата и за народа ли?! Няма как да се съглася с тази опорна точка. 

- Изпращаме около петдесетина български военни да обучават украинци в Мисията на ЕС за военна помощ на Украйна. 

- Да, и това е по решението, което беше взето миналата година през ноември за изпращането на оръжия в Украйна. Ние сезирахме Конституционния съд, защото няма как парламентът да задължи правителството да действа по този начин. Това е изцяло от компетенцията на МС. 

- Ние ли ще обучаваме украинците? Или нас ще ни обучават за нещо друго? Да не стане като оръжията на Кирил и Асен, дето уж нямаше такива, а накрая двамата много тайно спасили Украйна. Тоест вече какво казва правителството няма значение, защото никой не му вярва. 

- Ще кажа следното нещо. Притеснявам се, че тези хора в един момент ще се окажат в зоната на военните действия. И най-вероятно някой от тях ще бъде убит. Съответно няма да е съвсем ясно от кого ще бъде убит, но при каквито и обстоятелства да е убит, ще ни кажат, че е убит от руснаците. С идеята да накървят българското общество. С идеята да ни настървят срещу Русия. Без значение дали ще се наложи да убият някой или пък няколко българи в Украйна от този контингент, който ще бъде изпратен. Без значение дали цената ще е някаква провокация, примерно ракетно нападение или взрив в България на някакъв стратегически обект. Всичко това ще бъде приписано на Русия. Американците не се поколебаха да взривят „Северен поток“, те си го признаха, целият свят знае. Хайде сега да се върнем на тезата за мъничката страна, мислите ли, че ще се поколебаят за нас? Изобщо няма да им мигне окото.

Единствената преграда пред включването на България във войната е „Възраждане“. Точно затова искаме цялата власт! Защото, ако „Възраждане“ не управлява, България ще бъде вкарана във войната. Тогава, разбира се, „Възраждане“ ще се противопостави. Аз го казах и пак ще го кажа. Този, който го направи това нещо, ще плати с главата си за това. Защото ние няма да го допуснем. В една такава ситуация те ще излязат с мотива, че сме във военно положение, изобщо няма да се учудя ако въведат извънредно положение в страната. И тогава вече ще вкарат държавата в гражданска война. Защото ние няма да оставим това настрана. Ще ви кажа следното нещо. На мен ми се обаждат приятели, с които сме служили преди 21 години. Аз съм в мобилизациония резерв, аз съм запасняк, ефрейтор съм, служил съм във Военно-въздушните сили, в ПВО дивизион, обучаван съм да свалям самолети. Обади ми се един от моите подчинени, аз бях командир на отделение, и ме пита: „Абе, ефрейторе, ако ни мобилизират, какво ще правим?“. И аз му казах следното: „Нека да ни дадат оръжията, пък аз ще ти кажа какво ще правим!“ И той се смее: „И аз това казах на момчетата, нека да ни дадат оръжията.“ Чакаме ги! Така че, дайте ни оръжията, мобилизирайте ни, а ние оттам нататък знаем какво да правим с оръжията. 

- Така плашите населението, не е добре. 

- Кого плаша? Нека да припомня на електората онзи виц. Двама българи ги карали към бесилото. Ще ги бесят. Единият казал на другия: „Брате, дай да се пробваме да избягаме!“ А оня казал: „Недей, бе, недей! Ще стане по-лошо!“ Аз не плаша никого, напротив. Аз предупреждавам. Когато ние говорихме, че България ще бъде изправена пред фалит заради антируските санкции, нас ни нарекоха лъжци. Когато казахме, че е възможно да се теглят кредити, за да се плащат пенсии в следващите няколко години, нас ни нарекоха лъжци. Когато ние казахме, че е възможно да се промени курса лев/евро, например от две към едно да стане три към едно, пак ни нарекоха лъжци. Всичко, за което предупреждаваме обаче се случва. И когато говорим нещо, го казваме с огромна загриженост. Не бива да допуснем тези неща да се случат. Не е късно и после да оправим нещата. Но е много по-трудно да сглобяваме напълно разтрошената каруца, отколкото ако е счупено само едното колело. 

- И все пак има доста хора, които ще гласуват за ПП/ДБ, въпреки всичко, което направиха, докато управляваха. Кое държи последователите на Киро и Асен? 

- Пропагандата! Не само през последните няколко години. Имаме трийсет години пропаганда. Много хора си мислят, че като гласуват за тях, държавата ще бъде модерна, прогресивна и пр., защото те са близки с американците. Това вече се видя, че не работи. Защото, където са стъпили американците, там трева не никне. Колкото направиха Ирак или Сирия, която не са спрели да бомбардират от 10 години, модерни държави, толкова направиха и България. Обратното. Направиха ни клоаката на Европа. И докато не отхвърлим модерното американско колониално робство, няма да се оправи нашата държава. А нашите сънародници, които са повлияни от тази пропаганда, стават все по-малко и по-малко. Социолозите им дават първото място. Но дори и най-оптимистичните прогнози дават на ПП/ДБ с 3% по-малко отколкото имаха в предишния парламент. Никой не отбелязва, че те вземат заедно по-малко отколкото имаха преди. Защо? Защото голяма част от техните привърженици и симпатизанти постепенно проглеждат. Дори техните привърженици не искат да ходят на война, разбирате ли. Хората, които гласуват за тях, си мислят, че приказките, които ние им говорим, че ще ни вкарат във войната, са лъжа! Когато разберат, че това е истина, ще бъде късно. Познавам много хора, които на предишните избори са гласували за ПП, и които сега ще гласуват за „Възраждане“. Има и такива, които са гласували за „Доносническа България“, сега ще гласуват за „Възраждане“. Те видяха, че борбата на „Възраждане“ за съдебна реформа е последователна. Докато ПП и доносниците я саботираха. Избягаха от заседанията в парламента, когато трябваше да се гласува съдебната реформа.   

- Аз не мога да разбера кой и как излъга Радев да сложи тези хора за министри, да им повярва, да ги лансира?

- Американците му редиха на Радев кабинета. Мислите, че той си е редил кабинета сам ли? Той си сложи само няколко души, то си личи кои са неговите хора. Всички останали му ги сложиха американците. 

- Какво означава на един президент, дето е много силен и вдигаше юмрук, и ще бори корупцията, военен и генерал, и учил национална сигурност да му сложат американците тези двамата?

- Ами съвсем нормално е след като те са го сложили за президент. Естествено. Кой назначи Радев? Къде ходи да учи Радев? Нали ходи да учи в „Уест Пойнт“. В докладите там е споменаван като перспективен бъдещ лидер. Дадена му е добра оценка от страна на неговите ръководители. 

- Вдигането на темата за паметника на Съветската армия ви дойде дюшеш, вдигна малко емоцията на електората. Уважавам изкуството, но комунистическите монументи са едни от най-неуютните, грамадни и ръбати, те са основно носители на идеологическо внушение, а не на естетика. 

- Не съм изкуствовед, но на мен тези паметници ми харесват. Социалистически реализъм. Виждал съм такива паметници из цялата страна. Огромната част от тях са изоставени. Тези паметници се слагат на места, където е имало битки, където хора са умирали. И тези хора са умирали заради някакви свои виждания и идеали. Аз може да не ги разбирам тези идеали, може да не ги споделям напълно или въобще да не ги споделям, но уважавам мъжете, които са вдигнали оръжие в ръка, за да защитават своите принципи. И то са се борили за тези принципи във време, когато борбата им е изглеждала обречена. От тази гледна точка ние трябва да уважаваме мъжеството и принципността на тези хора. Това, че сме оставили тези паметници да буренясват, говори отвратително за нашата национална памет. 

- Не е ли по-добре да са в един добър музей на комунизма, на тоталитарната държава и т.н. Вие сте историк и ще се съгласите, че Съветската армия безспорно изнася войната срещу нацистка Германия, но и окупира Източна Европа, разполага марионетни правителства.

- По същия начин както САЩ окупират Западна Европа и слагат марионетни правителства. Окупират Франция, Германия, в Италия фалшифицират изборите, в Гърция дори правят гражданска война, избиват комунистите. Да не говорим, че извършват геноцид над българското население в Егейска Македония. Тоест това, което прави Съвеската армия в Източна Европа, го правят САЩ в Западна Европа. В Италия десетки хиляди души са избити от американците. Директно. В България няма нито един човек убит от Съветската армия. Нито един няма. Докато в Италия се водят военни действия, на практика цяла Италия е срината със земята. Един от сакралните символи на италианския католицизъм, манастирът Монтекасино, най-големият и най-старият католически манастир в света, е сринат от американците. 

- Е, това е в хода на войната срещу фашизма. Съюзническите сили, американци и британци, воюват с германците.

- Това не пречи обаче да има паметници на американската армия в Италия. Както има паметници и във Франция, Германия и къде ли още не. Когато премахнеш тези паметници и ги сложиш в един музей, ти всъщност казваш, че вече те не са нужни. Думата паметник идва от памет. Идеята е да напомня. Когато паметникът го няма, ти забравяш. Премахването на паметника, символизиращ победата над фашизма, означава възстановяване на победата на фашизма. Ето заради това много простичко и логично съждение ние сме против премахването на паметника. 

- Неразбирането и стълкновението в обществото ни идва от смесването на двете теми антифашизъм и комунистически режим. Съветската армия се свързва с налагането у нас на комунистическия режим. Което създава основата за този натиск за отстраняването на паметника. Вие казвате, че Съветската армия не е избила хора у нас, но след това комунистическата диктатура унищожи доста хора. 

- Това са факти, които са част от гражданската война. Комунистите режат главите на тези, които са им рязали главите преди това. Това не е правилно и в никакъв случай не мога да кажа, че е нормално. Не мога да употребя тази дума „нормално“, когато се свързва с убийства на хора. Но е обяснимо в хода на смяната на режимите. Защото такъв е характерът на гражданската война по принцип навсякъде по света, във всички общества. Първо имаме червен терор, 1923-1925 г., Септемврийското въстание и атентата в „Св. Неделя“. След това имаме бял терор, 1925-1927 г., когато на практика се избиват хиляди хора без съд и присъда, включително и Гео Милев, и Йосиф Хербст, първия шеф на БТА, и кой ли още не. И това са хора, буквално завлечени от улицата, за да бъдат убити. Защо? Защото са имали леви убеждения. А знаете ли колко хора са получили парични награди, по 50 хиляди лева за отрязани партизански глави преди 1944 г.? Няколкостотин души са. Тази сума по царско време е била достатъчна за едно жилище в София. Гражданската война е варварство. Но нейната същност е такава. Затова ние не бива да допускаме никога в България отново да има гражданска война. А тя продължава в момента, когато всяка година на 2 февруари се честват жертвите на комунистическия режим. А кога ще се честват жертвите на режима пред 1944 г.? Нима шестте ястребинчета не са жертви? Нима дечицата Васил и Сава Кокарешкови, нарязани на парчета, не са жертви? Нима партизаните, на които им рязаха главите, не са жертви?   

- Да, те са жертви и тяхната участ се отбелязваше паметно през цялото време на комунистическия режим. 

- Ами именно. Когато побеждава само едната страна в гражданската война, тя не е свършила. Защото гражданската война свършва тогава, когато и двете страни признаят, че са загубили. В гражданската война не може да има победител. 

- Така е, съгласна съм. Но задавам въпроса, инспириран от нашето минало, харесваме ли комунистическата организация на обществото? Искаме ли да се връща комунизма и трябва ли да поощряваме подобни чувства, настроения и мисли? Точно затова говорим за отстраняване на паметниците, свързани с комунизма...

- Аз съм живял десет години в комунизъм, но бях дете по онова време. Така че ми е трудно да кажа на базата на това, което съм видял. Тъй като детството на всеки човек е хубаво време, безгрижно, стига родителите му да са се грижили добре за него. Аз имах много хубаво детство, щастливо. Затова съм и пълноценен човек. Комунистическото общество, такова каквото са го предвиждали Маркс и Енгелс, никъде не се е осъществило. Имало е опити за различни варианти, но нито един от тях не се е получил. Очевидно е, че тази утопия не може да се случи и няма как да съществува. Това е факт. Това не означава обаче, че трябва да се отричат и някои положителни черти на комунистическото общество. И нещо много важно. Не трябва да се отрича и фактът, че ако не беше комунизма и комунистическата утопия, капитализмът нямаше да е с човешко лице. Защото капитализмът започва да се очовечава и да става социален след 1945 г., за да може да отговори на привлекателната сила на комунистическата доктрина към онзи момент, която тогава много хора споделят. За да може да отговори на промяната в Източна Европа.

Защото до края на 60-те години левите партии в Западна Европа са мнозинство. И ако не са били американските фалшификации на изборите и американската военна мощ в Западна Европа, то Франция, Италия, Гърция и много други страни са щели да тръгнат по пътя на комунистическата утопия, защото там комунистическите партии са били много силни. От тази гледна точка комунизмът има своята историческа роля. Да, той има и своите негативни черти. Безспорен факт, неоспорим. Но нищо в историята не е черно-бяло. А в момента американската пропаганда се опитва да ни обясни следното: комунизмът е само лош, капитализмът е само добър. Русия е само лоша, а САЩ са само добри. Ами не е така. И едното не е вярно. И другото не е вярно. 

 

 

 

 

Коментари

  • хахаха

    20 Март 2023 7:55ч.

    Е кой кретен,доведе ПП на власт ? Да си тъп е изкуство и не е лесно. Това е право и чест за всеки кретен закичен със всякакви звания ,титли и длъжности. Подобното привлича подобно.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Мери

    20 Март 2023 8:12ч.

    Поздрави за това интервю и на двамата. Всичко е вярно, няма по-отвратително нещо от гражданската война. Някой беше казал, че крачката до нея е много малка. Господ да ни пази и повече разум!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Не знам...

    20 Март 2023 8:26ч.

    Аз ще гласувам за Възраждане, обаче имам усещането, че изборите се фалшифицират от много време насам..Никаква логика не намирам ПП и ГЕРБ все да са на първите места, а всички познати с които съм говорил повсеместно да ги мразят.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Логика няма

    20 Март 2023 8:41ч.

    Има американско посолство и продажни българи.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Бог да пази България

    20 Март 2023 8:33ч.

    Вече има за кого да гласувам.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • И аз

    20 Март 2023 8:45ч.

    И аз, и аз

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • И аз

    20 Март 2023 8:45ч.

    Пишете ме и мен

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • ФЪРКАТИЧКО

    20 Март 2023 8:51ч.

    И аз ? Седесе, Седесе! ?❤️

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Косматичко

    24 Март 2023 15:18ч.

    За твойто седесе седесе под мишноцата на бат боко може да гласува само истински идиот минал комисията в ческе Будейовице

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Стефан

    20 Март 2023 8:47ч.

    Прав е почти зо всичко. Проблемът е, че това у един нечистоплътен шмекер, готов да продаде и майка си. Въпросът е дали може да преодолее себе си и да се издигне на нивото на историческия момент. Според мен не може. Най-малкото няма да стане чрез гласуване.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • истината и самата истина

    20 Март 2023 9:16ч.

    До момента четири пъти от едно посолство фалшифицират изборите. Помните ли как Слави победи един ден след изборите с половин процент, дошъл уж от гласовете от някакво училище в чужбина, където изобщо не е имало секция? Помните ли как гнусните ПП-та спечелиха, след като ГЕРБ водеше със 7% в края на изборния ден и как машинките отчетоха по 100 гласа в секции, където контролното броене показа, че няма и един глас за тях. Помните ли как изведнъж отнякъде на последните избори се появиха близо 100 000 невалидни гласа, което попречи да се създаде правителство, защото партиите от посолството оставаха атвън. Сега ще е същото. Изборите и резултатите се пишат в посолството - те казват кое и колко. Другото е лъжа. Да се молим тези гниди да бъдат смазани колкото се може по-скоро и де се изнесат от Европа, за да видим и ние малко демокрация. И дано се опазим от война - гражданска и пълномащабна, защото сега целта на изборите е такава - да се сформира и легитимира като законно именно такова правителство, ръководено от купените фашагите от ДБ - другите партии са само за фон.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Българските табулатори

    20 Март 2023 11:06ч.

    Единственият ни изход от този порочен кръг на фалшифицирани избори е машините които ЦИК под Борисов/Константинов избраха и закупиха за 142 милиона лв., (вместо само да ги наемат за да ги изпробваме в 2-3 изборни процеса и да ги върнем, ако сме недоволни), е да се преобурудваме с БЪЛГАРСКИТЕ табулатори по разработката на БАН от колектив с участието на акад. Бл. Сендов. Тези механични устройства само сумират гласовете и не използват Интернет.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Мари

    20 Март 2023 12:37ч.

    Когато са замесени флашки, всичко е много съмнително, не знаеш дали е лъжа или истина!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Копейкин

    20 Март 2023 9:56ч.

    А пък кабинета на шолц в Германия от партията Пп взе 300 евр млрд. Лъжлив варненски ром, който краде още в опозиция

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • !!...

    20 Март 2023 10:10ч.

    Не стига, че си дебил, ами си и неграмотен... Трагична комбинация.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Народен съд

    21 Март 2023 5:29ч.

    Знаеш ли в безумието си си прав. България е една “озаконена” от ЕК офшорка, която работи за централна Европа. Нашите данъци и всичко, което изработим отива там. За 33 години в България не е построен нито един завод на европейските концерни защото е ясно, че ние сме готвени за курбан. А на дебили като теб им пожелавам скорошно опомняне в окопите в Украйна.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • "ще направят всичко, за да унищожат нашата страна".

    20 Март 2023 10:08ч.

    Правилно поставената задача е 90% от решението. Нека не забравяме, че десетилетие преди 2014 г.властта в Украйна беше системно узурпирана,държавната машина беше впрегната да работи срещу интересите на народа си.С България се гони подобен резултат, но средствата са различни.Функцията на няколко хиляди фанатизирана тълпа ще играят спящите у нас "бежанци", но не бива да забравяме и физическото присъствие на чужди войници на наша територия, които не са под наше командване.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • >>>

    20 Март 2023 10:18ч.

    Добре, че го има "Възраждане", защото иначе щяхме да сме просто едни безцветни и безлични биологични единици, в каквито вече над 30 години се опитват да ни превърнат! Проблемът обаче е, че след 30 години чалга, мутри и мафия, БГ плебса в по-голямата си част са наистина са дебили, съдейки по продължаващата подкрепа за системните партии, като ГЕРБ/СДС, ПП/ДБ, ДПС и БСП. Докато не се отървем веднъж завинаги от тях и не ги изпратим в историята, бъдеще за нас няма да има.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Самотният вълк

    20 Март 2023 10:24ч.

    Даа и аз ще гласувам з Възраждане след има няма две седмици .Прав е Костадинв за много неща Иска човека да запази националнаа ни индентичност като народ и като държава .Но само това не е достатъчно за даизлезе България от пепевлищата във която я вкараха либерал фашистите .Друго трябва на България да излезе от разгащеният ЕС и НАТО и кандидатстване във най големите икономически организации във света ШОС И БРИКС във които членуват над шест милиарда народ . И най важното е прогонване на НПО -ТА на НПО-тата на американските терористи от България и излизане от ЕСПЧ и МНС ,защото тези органиозации за във бъдеще ще тровят политическият живот на Възраждане и Костадинов като нейн председател .

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • ще направят всичко 2

    20 Март 2023 10:36ч.

    Голямото предизвикателство пред коалицията на войната би било технологията на мобилизация,защото опита на партия Герб (Бойко-3)с репресиите покрай животинските "епидемии" и ковида показа, че мерките минават ако са достатъчно побългарени.В случая със залагането на живота на българските мъже,съпрузи,синове,няма да се получи друг резултат,освен тоталния хаос на гражданска война и съставяне на народно правителство в санка,зад граница разбира се.Сценарият изглежда доста неблагоприятен за щатските господари.По-големи шансове за успех би имала схемата за доброволен платен български контингент,който без много шум да замине и да пропадне в месомелачката.Това би било до някаква степен обществено приемлива цена,защото освен предотвратяване на гражданска война ще бъде отдушник за онези малцина душевноболни българи, които мразят Русия и обичат доларите.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • прав си

    20 Март 2023 11:08ч.

    Мобилизация значи всички мобилизирани да минат на страната на Русия и гражданска война вътре в страната. Всеки, с който съм разговарял, е на това мнение. Няма нито един, който да е готов да мре за НАТО, а за Украйна даже са бесни, само като и чуят името.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Пратят ли ме на фронта,

    20 Март 2023 11:15ч.

    драсвам при братушките. Слава на Россията.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • За седем месеца кабинетът „Петков“ срина държавата

    20 Март 2023 10:37ч.

    Много ясно. Че той за това бе сложен - да срине държавата ! Американците брутално го посочиха, дори зомбито Байдън му бе научил името, докат още беше служебен министър , и го спомена на някакъв съмит в Европа. Ние сме 100 % под американско робство , нулев суверенитет. Ако решат могат и магаре да ни назначат за премиер, или коза ... да не е сексистко.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Беден Бохем

    20 Март 2023 10:43ч.

    Само да отбележа, че Гражданска се нарича онази война, при която от едната страна на барикадата са гражданите, а от другата Държавата..

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • не точно - Майданът

    20 Март 2023 11:17ч.

    който е оранжева революция (изкуствена гражданска война),модифицирана за условия на сравнително по-развито общество и в среда на функциониращи държавни институции.При майдановата политтехнология имаш предварително обучена и мотивирана организирана тълпа от лумпени,нацисти и наркомани на площадите,майданно ориентирани вътрешни и външни медии,майданно ориентирани (т.е.блокирани) силови и правораздавателни институции, и разбира се неприлично активни чужди дипломати,които нагло раздават протестни понички.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • В какво казваш се състои разликата, че не схванах..

    20 Март 2023 11:30ч.

    Гражданите помежду си ли се бият в случая или пак Държавата изтребва несъгласните?

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • кой е твоята държава?

    20 Март 2023 13:36ч.

    Онзи, който дойде с погазване на Конституцията и взе поредица от най-високи и пагубни държавни решения? Или онзи с публичното самопризнание,че за 5 дни е бил 3 пъти еди-къде си? Или онзи, който се яви на молитвените закуски? Или онзи от Колониално Обслужване, който отиде да получи справка за резултатите?

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Държавата не е моя или твоя..

    20 Март 2023 14:09ч.

    Тя е инструмент за принуда на онзи, който е овладял властта по един или друг начин..

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Браво!

    20 Март 2023 10:43ч.

    Има май светлинка в тунела.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • bodar4uk

    20 Март 2023 11:00ч.

    Исторически всичко е правилно в статията. Дано и тоя път България да успее да се съхрани при разпада на умиращия американски неофашизъм, чието сботурясване вече дава резултат, след започването на СВО, но пак предстои голяма мизерия в света, дано да е по-малка за нас и доста за обединения побъркат запад.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Украйна=Тероризъм=Фашизъм

    20 Март 2023 11:07ч.

    Много е прав. Преди няколко дни тези психари и откачалки в Украйна решили да основават терористична организация /нарича се Отмъщение/ и да тероризират всички държави и гражданите в тях, които не искат да воюват с Русия. Колкото повече време минава, толкова повече съм убеден, че Русия много се е забавила с тези ненормални фашисти, терористи и всякаква измет. Щели да тероризират независими и суверенни държави и чужди граждани, защото не им ходели по свирката. Представяте ли си как се отнасят със своите граждани и какво става там? Те за какви се имат бе? Да ги приключват по-скоро и напълно, че вече на всички ни писна от техните малоумщини, оръжия, контраофанзиви, лъжи и простотии. Съсипаха целия ЕС.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Оценката

    20 Март 2023 12:47ч.

    Повярвайте, коментарите към този материал могат да са по-обемисти от самия него. Без никакъв майтап. Най-важното: 1. Генералната оценка е, че материалът е добър, дори много добър! 2. Партньорството м/у Костадинов и Андролова има в крайна сметка резултата, който ни дава основание за пореден път да твърдим, че сред действащите политици няма друг такъв като Костадинов, който да е в състояние да даде толкова разгърната и задълбочено анализирана картина на нашето общество, от миналото, през настояще към бъдеще. Сред бивши политици има такива, който имат повече информация, ерудиция и интелектуална мощ, но за съжаление са човешки и морално напълно дискредитирани. Следва продължение!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Оценката

    20 Март 2023 13:00ч.

    3. В сравнение с предишните си, скорошни изяви, Андролова се държи прилично, внушава частично усещане за относителна балансираност. Ще обърна повече внимание на нея, защото Гласове е много важно място в модерната ни журналистика и информационен поток, може да се каже почти уникално, особено пък бидейки свободна и непартийна медия, а по някакви причини Андролова взе много (сериозно, важно) място в Гласове! Предполагам, че действителна цел е да се постигне индиректно убеждение в публиката, че е първокласен специалист и на изявите и трябва да се вярва без резерви. Минали и бъдещи също :)) Тя е без капка съмнение майстор на перото, но напоследък е необяснимо пристрастна и творчески акцентирана към всевъзможни форми на промотиране на Герб. Много е дразнещо, много не и отива! Знам, че е много трудно да си журналист, още повече истински журналист! Знам, че хванеш ли се това хоро, трудно може да се намери подходящо, алтернативно житейско поприще! Внимателно проследяване на нейните въпроси и намеси, моментално разкрива, че по отношение на Герб тук не е произнесена нито една истински критична дума и оценка! Само по себе си това е пълен абсурд. Няма да споря с КК, че „за 7 месеца ПП били сринали държавата“ (не ми се нрави, че КК изпуска Герб), но че за 12 години Герб смаза държавността, че уби и смисъла – по това не може да има две мнения! Отношението към ПП е ярко негативно, неприемливо небалансирано, макар и критиката да е справедлива в същността си. На едно място тя произнася: „- Ха ха. Сериозно питам. “ Буквално не повярвах, че го виждам напечатано! Подобен непрофесионализъм направо смайва! Когато журналистът иска да се изявява еднолично, пише в лично качество полемична статия или отива при свой колега, който го интервюира. Не ме интересуват политическите и социални възгледи на интервюиращия, неговата роля е напълно различна! Ако поне едното „ха“ липсваше, някак нещата криво-ляво можеха да се смелят, сега е пълна гротеска!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Eiksblock - "Първо имаме червен терор, 1923-1925 г.,"

    20 Март 2023 13:41ч.

    Не е вярно! Първо е военният преврат на 9-ти юни 1923 г. и избиване на на малко хора от превратаджиите. А тези са по същество фашисти. После идва съпротивата и въстанията през 1923 г. по-късно! Така, че установяване на диктатура под сащисана ръка сега и натиск за влизане във война срещу РФ, действително може да бъдат запалката за нови сериозни събития с последвал ги Народен съд и Военни трибунали на краят. Както и да се гледа на ситуацията в момента, тя е отвсякъде само губеща!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Ако трябва да сме исторически коректни

    20 Март 2023 14:28ч.

    Гражданската война у нас започва с Войнишкото въстанше от 1918. И оттогава не е спирала с променлив успех за всяка от страните през годините..

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Оценката

    20 Март 2023 14:26ч.

    4. Тезите на Костадинов и Възраждане са познати и не бих казал, че виждаме напълно нови неща. Може би историческият преразказ и анализ са малко по-разгърнати и убедителни, но пък там има пропуснати и само маркирани неща, което е неизбежно! 5. Накрая искам да обърна внимание на вътрешнополитическата страна. Критиката на Костадинов е безпощадна, а оценките не могат да се оборят. Хора, който биха тръгнали да го правят, ще защитават личния, групов, но и в двата случая изцало користен интерес и ще ги игнорирам изцяло и напълно. Финансите не са първа сила на КК, пък не му и трябва. В идеите и програмата на Възраждане продължава да е едно напълно бяло петно едно потенциално българско бъдеще, в което са се реализирали техните намерения (без ЕС, без ОТАН)?! И какво, стоим си тук доволни, необвързани, честити, безгреховни и разоръжени, а всички ни се радват и ни помагат безкористно, кой с каквото може! По-сериозно, моля! България се върза към една група страни, чието обществено устройство е болно, разклатено, дефектно, безпътно и безидейно, а най-фрапиращото е, че износва някакъв плод и е в драматична предродова треска. Въобще не се вижда и не е ясно, какво ще се пръкне! Ако въобще нещо се роди. Не е за пренебрегване хипотезата, че и майката и плодът ще погинат! Причините са многобройни, дори отделно само да наблюдаваме войната, към която вкупом ни тласкат. Една фраза ехти в последниет дни: САЩ не могат да си позволят загубата на войната, която те водят, а пък Китай не може да си позволи лукса да разреши РФ да загуби тази война. Днес президентът Си отива в Москва! Ужасна ситуация! 6. Още един детайл с чисто практическо значение. Да, имам дълбоко подозрение, че има незаобиколими индикации, че нещо с резултатите на тези избори няма да е редовно. Дълбоко не разбирам и не приемам поведението на институциите, партиите, предизборната социология! Въобще не мога да изключа, че водещите агенции са стройно включени в изборния процес и им е разпоредено да ни убедят, че изборът (ще) е автентичен и честен. Единственият маркер, който може да включи червената светлина за „Тревога“, е излизане на резултати от Екзит Пола от страна на някоя НЕЕОБХВАНАТА ОТ СЕМИНАРИТЕ на партньорите, но достатъчно сериозно и професионално работеща социологическа агенция. Ако там констатираме сериозни разминавания с данните на „структурните“ агенции, които доказано често са твърде услужливи, податливи на внушения, нещата стават сериозни. Въпросът е коя ли би могла да бъде тази НЕОБХВАНАТА АГЕНЦИЯ, която може да даде този знак. Не твърдя, че тогава бихме имали реално много възможности за реакция, но поне ще знаем по доста надежден какво се случва!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Фак Били ГейЦ

    20 Март 2023 14:44ч.

    КК и Възраждане имат 2 основни тези по въпроса за зависимостите на Герб, ПП/ДБ, а те са: 1. Козяк има директно влияние в/у тези партии и най-вече в/у техните ръководства. 2. Козяк има интерес в България да се установи стабилно правителство. Да, обаче, когато Герб и ПП/ДБ не могат да се разберат за коалиционно правителство и ако това не е поредният им цирк, то тогава двете тези си противоречат. Или Козяк няма такова влияние в/у тези партии, или Козяк няма интерес от стабилна политическа власт в Бг. Кое от двете? Иначе Възраждане нямат разумна алтернатива за сега.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Козяк е печеливш във всяка една ситуация, изключая пълна победа на Възраждане, която ако и да е възможна, няма да бъде допусната

    20 Март 2023 15:02ч.

    По простата причина, че дори и ПП и ГЕРБ да не се договорят за стабилно правителство, властта ще бъде упражнявана от поредното служебно. А служебните правителства са също толкоз зависими, с оглед на това кой ги назначава..

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Ганьвските евроатлантици

    20 Март 2023 15:27ч.

    А радеф фокусника бърка в цилиндъра и вади министър? Че нали списъка му го дават козяците! И той е от картотеката на янките!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Фак Били ГейЦ

    20 Март 2023 16:07ч.

    Това е ясно. Въпросът беше за *стабилно* правителство. Служебното правителство може да закърпи положението със зависимостите, но не е стабилно правителство. Първо, то е с ограничени правомощия и второ, работи в отсъствие на парламент, който пък е една от основните власти в държавата.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Киро най-простия канадец и най-тъпия американски агент в България

    20 Март 2023 15:20ч.

    Това е истЕната!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Джак

    20 Март 2023 19:55ч.

    Изводът се налага от само себе си - всички да гласуваме за Възраждане. Само така можем да озаптим войнолюбците.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Бродяга

    20 Март 2023 21:11ч.

    Джак - Козяк държат в ръцете си целия изборен процес.Просто оттам ще разпределят процентите на партиите.Ненапразно председателя на "Информационно обслужване ходи преди 2 седмици в Щатите. Мутренската Герб и тези мърши от ПП и ДБ го играят противници засега преди изборите,но след тях по заповед на Козяк ще забравят дразгите и може да плеснат с ръце и в името н а България да се обединят. След това всичко е ясно.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Вие луди ли сте да гласувате за Костадинов

    20 Март 2023 22:29ч.

    и неговото "възраждане" в политиката след като не успя стане председател на ВМРО на конгреса им. Какво като казал верни работи, че кой здравомислещ не ги знае? Забравихте ли всякаквите му изцепки през близките години, поне от когато влезе във фокуса на медиите? Ммного правилно говорил, сякаш пепетата не казваха верни неща за корупцията на Герб, неща които отново не изненадаха мнозинството хора у нас. А какво стана после, като взеха властта, забравихте ли? "Мишки се ловят със сирене", естествено че ще ви каже това което искате да чуете и с което мнозинството са съгласни. Важно е друго: какво може да свърши той с неговия потенциал и какво конкретно предлага в сегашната ситуация. Той в коалиция няма да влезе, както и досега не влезе и това го спаси от дискредитиране, но това съвсем не означава че е показал някакъв потенциал. Точно обратното и в НС продължи с неовладяната си емоционалност, която го доведе до немалко абсурдни решения, описвал съм ги тук, който е искал е разбрал. Другите са ясни, „Лудите не може никой утеши, бесните не може никой укроти!“ е написал Ботев в "Смешен плач". Какво е показал досега Костадинов като потенциал през живота си, задавали ли сте си този най-важен въпрос? Един строител да наемете да ви направи кокошарник, пак ще искате да знаете какво е построил досега, не колко правилно разсъждава политически. А Костадинов написал негов учебник по "Родинознание" за най-малките, до там му стигнали двете висши образования. После бил на заплата в ръководството на ВМРО и после съветник във Варна, само че се изложи с непремереното си говорене и до кмет не можа да стигне. Това е, толкова му е потенциала. Петър Дънов обяснява в една беседа за талантите, че трудностите на българите идват от това че те слагат за управници не хора с пет таланта, не даже и с три, а само с един талант, това е от библейската притча за талантите, прочетете я. Реториката е нужна в политиката, но само донякъде, трябват и други таланти, но Костадинов с нищо не е показал че ги има. Мислете с главите си, те не са само за подстригване, бръснене, фризиране, гримиране и прочие по-лесни занимания, не вярвайте на думи приятни за ухото, а търсете делата и възможностите на този който ви ги говори.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Развеселен читател

    21 Март 2023 0:14ч.

    Еленке, Гунчевицо, като разбраха, че си предателка, започна всеки ден да пишеш простотии против Костадинов. Наясно сме, че си влюбена в него, но той не те отразява, примири се вече.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Много весели филми гледаш

    21 Март 2023 2:38ч.

    затова не ти се отдава да мислиш.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • "САЩ ще използват принципа на Сталин, има човек, има проблем."

    20 Март 2023 23:20ч.

    И този човек е специалист, дипломиран историк, но говори като някой хванат от улицата. Сталин никога не е казвал това, камо ли да да му е било принцип. Това сложи в устата на Сталин писателят Рибаков в трилогията си "Децата на Арбат". След десетилетия. когато перестройката отдавна бе свършил и страстите се успокоиха, същият Рибаков се самопохвали колко убедително бил излъгал и така помогнал на "правото дело". Някои руски историци все пак преровиха томовете на Сталин и намериха една дискусия, в която един съветски генерал изказва това изречение, когато предлага на Сталин да бъде премахнат техен опонент в Югославия, на което Сталин отговорил че това е глупаво, ще махнеш един и после ще дойде друг.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • До горния отворко

    21 Март 2023 0:24ч.

    Да не очакваш Коцето да е прочел трудовете на др. Сталин и целия архив свързан с него? Не си спомням някога да е твърдял, че е специалист по делата на Сталин. Ама направо сте смешни, като търсите под вола теле. Защо с такава страст не коригирате Кирчо, Кокорче и Боко? Ама Коцето ви е мишената. От Козяк така са наредили. Пукнете се от завист. Огромно мнозинство българи ще гласуват за Възраждане. Гризете си ноктите и после си хапете пръстите.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Не им е първица да гласуват за поредния бърборко

    21 Март 2023 2:47ч.

    всъщност който не мина, той не ги излъга, а те после се чудят защо вкупом отиват на кино. Ако можеш да мислиш, запитай се защо все пак твоето Коце говори на твоето ниво, това на човека от улицата? Къде му е ерудицията, къде е овладяността на изказа? Няма ги, щото никога не ги имало и затова ти е толкова близък. Само че от такива Коцета, Славчовци, Бацета и вся остальная се оказахме бедни и последни. Това едва ли ще го разбераш, щом смяташ че в Козяк знаят трудовете на Сталин.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Очевидно,

    21 Март 2023 9:30ч.

    целта на коментара ти е да се изперчиш колко си по-ерудиран от Костадинов. Костадинов има кауза и се бори за нея. Ти, освен претенции за превъзходството ти, какво друго предлагаш предлагаш на света?

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • До коментатора от 21 Март 2023 2:47 ч.

    21 Март 2023 10:03ч.

    Стана ясно какво е Вашето ниво, щом приравнявате по изказ и ерудиция Костадинов, Борисов и Трифонов. Критериите Ви са заровени под жълтите павета, а поръчковото хулене е Ваша страст.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Каузата на Костадинов е самия Костадинов

    21 Март 2023 15:19ч.

    както на всички досегашни "патриотични" водачи, чийто коронен номер сега Костадинов повтаря. А той е най-елементарен: имаме един славен народ който целият е в бяло, но има и едни черни душмани отвънка които го потискат до немай-къде. Същият номер играе и лекар който отдава болестите на болния само на външни фактори като някаква зараза например, но не му казва че същата зараза се проявява различно, според кондицията и начина на живот на болния. Лекарят го прави за да не си загуби пациента ако почне да го критикува как живее, а политикът за да не загуби гласовете на невежите, които от всички неща на света най-малко познават себе си. Затова и не сравнява резултатите на други народи имащи същите черни душмани, като унгарския народ например. Елементарно, Уотсън! А нашите най-големи проблеми идват от начина по който живеем и затова са вътрешни, те са свързани с неспособността ни да мислим като общност, за да можем да се борим заедно за правото да имаме суверенно образование, здравеопазване което да не е черна дупка на лудите пари които наливаме, транспорт, икономика и другите съставки на националната ни сигурност. Професор Иво Христов който не чака на вашите гласове да ги изстрелят в политиката го казва отдавна, че е разрушена социалната ни тъкан и че сложните проблеми нямат прости решения. Ще кажете че и Костадинов говори подобни неща, да говори ги защото те са явни, но ги поставя на сметката на черните ни душмани и нищо не казва какви качества и опит има той самият, за да може да предложи и прокара работещо решение. Това той щял да направи когато му дойде времето, тоест когато получи пълната власт да управлява. Този номер игра и Слави Трифонов, само че точно време нямаме за още експерименти с поредния спасител на българския народ който няма елементарни познания и качества за това което иска да направи. Всички досегашни спасители си приличат именно по това. Вярно че е човешко да се греши, но явно е българско нищо да не научаваш от грешките си. Коренът на всичко е у необразоваността и невежеството на мнозинството от хората у нас, професор Христов го оцени на около 80%, знаете това. Ако този процент остане същия, вие какво си въобразявате че ще случи ако досегашния хегемон загуби, че ние ще се освободим ли или той ще бъде заместен от нови чужди господари, които може да се окажат и по-повратливи? Мераклии не липсват. Невежият не може да бъде свободен, той не е способен да прозре истината първо за самия себе си, а само истината прави хората свободни според Христос. Затова не чакайте на мерките на поредния самозванец, а търсете мерките за да вдигнем нивото на тези 80%, от тях зависи всичко друго, колкото по-малко хора чакат на Коцета, Славчовци, Бацета, Кирета, Кобурги и вся остальная, толкова ще се доближим до свободата си.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • viva

    21 Март 2023 6:34ч.

    Тоя Петков бил голяма работа! Някои за 30 години не се справиха, тоя за 7 месеца!?

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи

Напиши коментар

Откажи