Прогресивният нов свят

Прогресивният нов свят
Светът все още е това, което винаги е бил. Джунгла. С много зверове, които искат да впият зъби и нокти в плътта ви. Преди 2000 години нашият Спасител успя да направи единствената успешна революция в историята. Той (и никой друг преди или след него) направи от звяра човек. Той, а не друг ни научи да обичаме, както своя брат, така и невъзможното, дори за мислене - своя враг. И това роди европейската цивилизация. Това ни даде свободата. Това ни даде мира. Това ни даде благоденствието. Вярата в Него и в Неговите закони.

 

След поредния ислямистки атентат снощи, този път във Виена, четирима души бяха убити, седем все още се намират в критично състояние между живота и смъртта, а други 15 се отърваха с по-леки наранявания. И това броени дни след като трима души бяха убити с нож от фанатизиран ислямист в катедралата на Ница, а много други ранени. Терористът отрязал главата на една от жертвите си – възрастна дама. Няколко дни по-рано пък друг ислямски теророист отряза главата на учител в Париж. Не знам какво още трябва да се случи, за да може европейците най-сетне да осъзнаят простичкия факт: либерализмът и мултикултурализмът не работят. Могат да ви харесват на книга, могат да Ви звучат мило и забавно, но просто не са верни. Светът няма нищо общо с вашата представа за него - той не е Дисниленд и обитаването му не е неделна разходка в парка.

 

Светът все още е това, което винаги е бил. Джунгла. С много зверове, които искат да впият зъби и нокти в плътта ви. Преди 2000 години нашият Спасител успя да направи единствената успешна революция в историята. Той (и никой друг преди или след него) направи от звяра човек. Той, а не друг ни научи да обичаме, както своя брат, така и невъзможното, дори за мислене - своя враг. И това роди европейската цивилизация. Това ни даде свободата. Това ни даде мира. Това ни даде благоденствието. Вярата в Него и в Неговите закони.

 

Преди няколко века обаче, посаден в тази благодатна почва, се появи прогресивизмът. Той не можеше да се роди другаде, защото щеше моментално да бъде откъснат из корен, но тук можеше и го направи. Обяви тържеството на Разума над Вярата. Отрече Бог и поиска от Него да изчезне. Създаде идеологиите на либерализма и социализма. Национал-социализма. Вдигаше революции. Водеше войни, по-кървави от когато и да е по-рано. Обезглавяваше крале и кралици. Палеше църкви. Реши, че някои хора не са хора и започна да ги избива методично и научно. “Доказа”, че инвалидите и хомосексуалните не са съвсем хора и ги вкара в лагери. Замени думата убийство с евтаназия. После “доказа”, че и евреите не са съвсем хора и вкара и тях. Измисли “хуманни” начини за избиването им в газови камери. Ликвидира милиони. Беше толкова прогресивно, ах толкова... Тогава го спряха. Но хуманизмът и прогресивизмът са неуморни. Намериха се за щастие будни умове, които откриха други не съвсем хора. Които “доказаха”, че неродените хора все още не са хора. Узакониха убийството им и го нарекоха върховно право. Ах, какво настъпи тогава!!! Този път избиха милиарди. “Хуманно”, стерилно, научно, в болници, а не в концлагери... Най-прогресивните умове решиха, че убийствата могат да се разширят още. Защо да не се евтаназират тежко болните? Или дори просто депресираните? Заговориха за правото на смърт.

 

Освен да убива, разбира се, прогресивизмът имаше и други задачи. Да руши. Да разруши всичко онова, което беше наследено от миналото ни и от Църквата. Всяка очевидност трябваше да бъде оборена. От зората на историята си например, човек знаеше, че има мъже и жени. Че едните обладават физическа сила и затова ходят на война и вършат тежката физически работа, а другите са грижовни и нежни и затова отглеждат децата и вършат леката. И че само заедно, само когато мъжът и жената с любов създадат едно цяло - те стават човеци. И могат да създават човеци. Всичко това беше толкова очевидно. Но ето, че се намериха хора прогресивни, които го отрекоха. Попитаха що за равенство е ако от едните очакваш едно, а от другите - друго. И сложиха край на красивите легенди за рицарите и техните дами. Пратиха дамите да работят във фабрики и колхози. Издевателстваха над тях и телата им. Третираха ги просто като хора. Беше ли това достатъчно? Не. Полът продължаваше да съществува. И жените продължаваха да са така реакционно красиви и грижовни, а мъжете тъй ретроградно силни и безразсъдни. Тогава обаче прогресивните учени доказаха, че пол няма. Звучеше абсурдно, но беше толкова велико откритие. Полът не е само биологическа категория. Нима няма социален пол? Всъщност не може ли всеки да си избере, който пол реши да бъде? Не е ли това негово право? Един, два, три пола...? Двадесет, тридесет? Не можеш ли да си сменяш пола всеки ден. Да решиш, че искаш да си например жена, да отидеш на лекар и той да те осакати. Звучи прекрасно. А можем ли да го разрешим на деца? Младо момиче навлиза в пубертета. Хормоните му бушуват. Не знае какво е и какво иска да стане... Защо не му разрешим да се осакати завинаги? Ах, колко красиво е всичко това. Разбира се, никой няма да брои самоубийствата сред тези осакатили се физически и психически хора. Не е политически коректно. И въпреки всичко гадните полове продължиха да съществуват. Момченцата продължиха да се бият по градинките, а момиченцата да играят с кукли. Колко остаряло! Дали не можеше да им го забраним някак си. Да забраним стереотипите със закон. Още търсим решение на въпроса. Искаме жените да имат мустаци, а мъжете цици. Искаме да премахнем браковете, като нещо старо и ретроградно. Не, момент... Всъщност искаме да има бракове, но да са между мъже и мъже, или жени и жени. Полиаморни бракове с повече партньори. Ще мислим още.

 

Беше ли всичко това достатъчно за прогреса? Не, не и не. Човекът се съпротивляваше на новото, защото беше в плен на хиляди атавизми и предразсъдъци. Вижте например кръвта! Човекът продължаваше да се чувства син на баща си и майка си. Принадлежеше на род. На племе. Трябваше да го изтръгнем от това. Да го откъснем невръстен от дома му и да го хвърлим в обществена ясла. А племето? А нацията? Усещането, че принадлежиш на древен род, че поредица от предци са те направили това, което си... Че си длъжник на тази Традиция, че тя те детерминира... Колко ужасни идеи, пречещи на Прогреса! Какво можеха да направят либералните учени по този въпрос? Вече беше лесно. Щом полът може да е социален конструкт, какво остава за етноса? Кой всъщност може да ме спре да се мисля за аржентинец или чех? Или ескимос... пардон за некоректния термин... - за инуит? Защо трябва да съм българин само, защото майка ми и баща ми са се мислели за такива? Не мога ли да съм македонец? Да си съчиня мое си минало, по-велико и по-славно? И започна поредният погром върху миналото. Ах, колко красиво стана. Как красиво пренаписахме историята! Вече нямаше да учим, че нашите предци са били смели, храбри и добри. Всички щяха да са равни. Леонардо и Микеланджело с техните фрески, Платон и Аристотел с философиите им, Августин, Златоуст и Палама, Моцарт и Бетовен, Сервантес и Шекспир...

 

С какво те и тяхната култура бяха повече от културата на кое и да е племе людоеди от някой тихоокеански остров? Бяха ли велики завоеватели Александър, Цезар, Атила и Наполеон? Бяха ли велики откриватели Колумб и Магелан? Трябва да ги изтрием. Нещо повече - да се срамуваме от тях и техните постижения. Трябва да ни е срам от римските легиони, от кръстоносците, от конкистадорите... От литературата ни, дело само на бели! От паметниците ни. Можем ли да ги унищожим? Защо не? Колко му е да обезглавиш един паметник или да го хвърлиш в реката? Или да изгориш книгите на класиците? Всъщност, защо да ги гориш? Не можеш ли да ги пренапишем по нов прогресивен начин? Да смениш некоректните думи в тях с коректни? Да смениш основната идея на автора с прогресивна? Пола на героите? Расата им? Не могат ли чернокожи да започнат да играят във филмите, ролите на великите европейци? Не може ли Ахил и Орфей да са черни? Хенри VIII и Ан Болейн? Анна Каренина? Красота, каква красота просто!!! Трябва някак да помогнем на този процес, защо не например като обявим, че вече ще награждаваме само филми, в които играят цветнокожи? Че изкуството ще мине на втори план зад идеологията.... Можем ли да организираме церемонии, на които бели да се извиняват на черни за предците си? Да целуват краката им? Да си слагат вериги на вратовете... Прекрасен нов свят!

 

Какво остана? Разбира се Църквата. Омразната ретроградна Църква на Христос, която именно ни даде свободата и гарантира живота. И която ни позволи да бъдем всичко това. Можем ли да я унизим? Да я смачкаме? Можем ли да я сринем в калта? Тук вече е трудно, защото Църквата е израснала, отстояла и победила в далеч по-трудни времена, на по-големи главорези и по-откачени фанатици. Но можем да я натикаме в ъгъла. Да я осмиваме, да се гаврим с нея, така че никой да не иска да пристъпи през прага й. Ще богохулстваме денонощно, ще скверним тайнствата й, ще осмиваме светците й... Или ще се правим, че я няма. Ще празнуваме Коледа, не като Рождество, а като ден, в който ядем свинско. А Великден наместо Възкресение ще стане ден на яйцата.... Белким се получи.

 

Е, това е новият прекрасен свят на прогресивизма. Изграден само за два века навсякъде, където Христовото учение за любовта, позволи на прогресивните хора да говорят, каквото мислят и да правят, каквото искат. Само, че...

 

Само, че светът не е Дисниленд и карнавал. Той все още е джунгла. С много зверове, които искат да впият зъби и нокти в плътта ни. Някога, когато бяхме себе си, когато не избивахме неродените си деца, когато мъжете бяха мъже, а жените - жени, когато почитахме героите си и благоговеехме пред знамената си, когато над нас гордо сияеше Кръстът, тогава ги беше страх от нас. И ни уважаваха. Европа беше крепост, която не можеше да превземат. Свещена земя, осветена с кръвта на безброй герои, която никой не би подарил даром. Земя на свобода, вяра и слава. Днес просто ни презират. И избиват като в кланица. Не знам какво още трябва да се случи, за да могат европейците да осъзнаят простичкия факт, че ако не се отърсят от заблудата, в която са изпаднали, скоро просто няма да ни има. Дори като спомен, защото него го изтрихме самите ние.

 

 

 

 

 

 

Коментари

  • "Ликвидира милиони. Беше толкова прогресивно, ах толкова... Тогава го спряха."

    03 Ное 2020 17:05ч.

    Кой го прогресивизма? Църквата или дивизиите на Съветска Русия?

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • "И сложиха край на красивите легенди за рицарите и техните дами."

    03 Ное 2020 17:10ч.

    Хахахахахахахахаха… Наивизмът на Петър ще съсипе окончателно прогресивизма. Петър явно не е наясно за селския пък и градския бит из света до края на ВСВ?!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • "Не, момент... Всъщност искаме да има бракове, но да са между мъже и мъже, или жени и жени. Полиаморни бракове с повече партньори. Ще мислим още."

    03 Ное 2020 17:19ч.

    Да припомним на автора становището на една не малка част от християнската Църквата и нейният Понтифекс: "Хомосексуалистите са Божии чада, които имат право на семейство, заяви папа Франциск. Това е първият случай, когато прави подобно изказване в качеството си на глава на католическата църква, коментира „Дойче веле”. Папа Франциск защити правото на гей двойките да влизат в законно признати граждански съюзи в документален филм, чиято премиера се състоя днес на кинофестивала в Рим."

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Спиноза

    03 Ное 2020 17:48ч.

    Ислямския терор в Европа го докараха либерали и прогресисти, защото чичко Сорос им плащаше за това, сега мълчат че са яли американски долари и се правят че не разбират, още мако и ще се окопитят, и ще заповтарят новата мантра на Сорос, че за ислямския терор, са виновни "популистите", както наричат европейските патриоти.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • С наглото си отношение към неудобните ви коментари напомняте уж отречения от вас тоталитаризъм

    03 Ное 2020 18:47ч.

    Така от отличаващ се с интелигентност сайт се превръщате в инструмент за пропаганда и манипулация.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Админ

    03 Ное 2020 18:55ч.

    Трием само коментари, които са обидни или прекалено глупави.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • до Админа

    03 Ное 2020 19:39ч.

    Тоест, триете коментари, които СПОРЕД ВАШЕТО МНЕНИЕ са глупави? Благодаря ви за свободата на словото!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • СПОРЕД ВАШЕТО МНЕНИЕ са глупави

    03 Ное 2020 19:48ч.

    Едо на нула срещу админа, " на 03.11.2020 в 19:39" е умен човек! ха ха

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Чичовото на Чичо

    03 Ное 2020 20:07ч.

    Добре написано, но-о-о-о - оставам с резерви относно Църквата. Дали случайно е пропуснат факта, че именно на нея, като на преди всичко политическа и властова институция, се дължи религиозният фанатизъм и Инквизицията, държали Европа в мрак и безпросветност цели 15 века! Това са 1500 години! Земята е плоска, всичко се върти около нея, богатите били от Бога дадени и пр. и пр. Ако не си съгласен - на кладата. И въобще не съм убеден, че Църквата била "устояла в далеч по трудни времена", както пише авторът. Тази църква възниква по решение на един император, с чисто политико-икономическа цел. Спасителят не е оставял заръки за литургии с шамански обреди, "духовници" в скъпи одежди, позлатени храмове и църковни имоти. Нито пък е проповядвал, че богатите са от Бога дадени. Всичко това е дело по-късно именно на същата тази Църква, дето била "устояла" .... на какво?!? На създаденото от нея ли? И как точно е устояла? Чува ли се гласът и днес не само у нас, но и по света? Нещо прави ли? Противопоставя ли се на напълно извратилия се вече свят? Май не, нали. Нашите църковници се обявиха в защита на правителството, нищо, че миряните протестират срещу корупцията, цензурата, своеволията и издевателствата от страна на прокуратурата над обикновени граждани, кметове, че дори и на президентската институция. Може би, защото богатите са от Бога дадени ....?!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • София

    03 Ное 2020 20:26ч.

    "Само Православното християнство със своя църковен образец за духовен живот и своите напълно пречистени учения за духовното проникновение, може да пресече отведнъж всички илюзии на нашето време. По тази причина сатаната го има за свой най-голям враг и прави всичко , което е по силите му , за да го дестабилизира отвътре." Йеромонах Серафим Роуз

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • незнайко

    03 Ное 2020 20:28ч.

    Уважаеми пишещи. Свободата на словото няма нищо общо с толерирането на глупоста. Свободата е право на всички, а глупоста не извинява никого. Не се сърдете, че не ви харесват коментарите. Помислете, дали някой е длъжен да ги хареса само за да не ви обиди. Приятна вечер на всички.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Спиноза

    03 Ное 2020 21:08ч.

    Либералите ни убеждаваха, по времето когато Сорос чко плащаше, че истина е също релативна, че няма една истина, тоест, дори мнението на глупака е истина, така че да се сърдят на себе си и да не дискриминират глупаците, щото ще се оплачем на комисията по дискриминация! ха ха ха

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Анонимен робот

    03 Ное 2020 21:21ч.

    Админ на 03.11.2020 в 18:55 Трием само коментари, които са обидни или прекалено глупави. *** Твърде субективни критерии имате за да оправдавате триенето с обидност и прекалена глупост. Лично на мен ми се струва, че вашият коментар е обиден и несмислен. Просто потвърждава тезата: "у мен и ножа, у мен и хлеба" (аз решавам кой обижда и кой е прекален глупак?!). Аз пък намирам горното за типичното за днешно време лицемерие и скудоумие. Ако намирате мои постове за обидни и прекалено глупави, защо публикувате статии с които съм напълно съгласен? В крайна сметка се надявам, че горното изявление не е написано от служител на Гласове, а от самозванец и напълно заслужава да бъде изтрито. Кой е авторът - вярвам ще стане ясно ако моят пост бъде изтрит.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Цялата гмеж

    03 Ное 2020 21:58ч.

    Престъпленията на Инквизицията далач,далеч бледнеят пред кървавите вакханалии на Прогресивизма. Имало е две вълни на инквизиция. Първата е срещу катарите,патарените и тамплиерите. Не и намирам нищо укоримо,защото почти всичките са съдени в съдебни процеси. Които катари са се отказвали от ерестта не са били наказвани. Процесите са се точили дълги години,подобно на сегашните процеси в България. Тия еретици са дуалисти и са презирали всичко живо защото то било творение на Сатаната - плътта се е изтощавала или чрез отшелничество и аскетизъм или чрез сексуална разюзданаст до изтощаване на плътта. Втората вълна е основно в Испания срещу псевдохристияните марани и мориски,т.е. евреи и араби приели лъжливо християнството. Испанците много повече са мразили евреите защото при Халифата са били привилигировани и точно те са събирали данъците. Има и процеси срещу вещици - там по-нахъсани са протестантите. Несправедливо пострадалите като Джордано Бруно,Галилей и Ян Хус са единични бройки,но са раздути от прогресистаката пропаганда като балон до безкрай. Нека прогресистите да вземат да преброят колко десетки или стотици милиони са загинали в Холандската,Английската,Френската,Младотурската,Руските революции,нацизма,франкизма,маоизма,Корея и Камбоджа,както и във всички войни след така префърцуненото Просвещение и цялятя гмеж от либерални идеологии.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Добре написана статия, с мисъл и чувство

    03 Ное 2020 22:07ч.

    Какво искате от автора, да изкаже вашите мисли точ в точ, за да се съгласите с него? - хващате се за отделни детайли или отделни идеи, които не харесвате, а губите поглед на цялото. Не един църквата му виновна, и който я спомене, трябва да се сравни със земята; друг не може да схване метафората за „рицарите и дамите" , и затова разбира се авторът е наивник; Чичо напр. не разбира и бъкел от християнско учение, но се смята компетент за живота, вселената и всичко друго (както гласи 3 книга от Пътеводител на галактиката :) ...

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Айде пак църквата е виновна на Гмежта

    03 Ное 2020 22:11ч.

    Прав е авторът - само Църквата остана като кърпа да си обършем мръсните уста. Толкова злоба, толкова омраза, само религията на мира от изток може да ви помогне....

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Браво, авторе!

    03 Ное 2020 22:13ч.

    Вдъхновено, поетично и точно си писал. 100% те раабирам и подкрепям.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Спиноза на 03.11.2020 в 17:48

    03 Ное 2020 22:22ч.

    Никой няма нужда да се окопити - от началото знаят какво правят, сорос е сатанист, а тия, на които плаща, са глупаци или ислямисти или просто пълни с ненавист атеисти .

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • terrarium

    03 Ное 2020 22:58ч.

    Прогресивизмът е форма на тоталитаризъм. Сорос е по-зъл и опасен и от Хитлер.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Пак от Чичовото на Чичо

    03 Ное 2020 23:07ч.

    Не бе, не се смятам за компетентен по всичко. И аз съм грешник, като всички останали. Но, мога да различавам фактите от желанията. Наистина мога. За това става въпрос. И за това пиша. Представям факти, уличаващи Църквата в лицемерие, стремеж към власт и най-важното ..... контрол /в интерес на богатите/ върху големи маси от населението. Истинските християни не са имали нужда от посредници в пътя към Бога. Докато при другите две монотеистични религии /както и при т.нар. "християнска" Църква/, посредниците са направо задължителни. Това са Юдаизма и Исляма. И трите заедно, разчитат на "посредници" между човека и Бога. Защо е това? Ами много просто. Посредниците са поповете, свещениците, епископите, ходжите, мюфтиите, равините и пр. и пр. Те ти казват: "Слушай сега, ти не си наясно с тези сложни за разбиране неща. Не слушай там - разните му богомили, катари и т.н. Няма да ги разбереш. Слушай нас. Имай страх от Бога и изпълнявай стриктно това, което ще ти казваме. И така, един ден, ако си послушен, ще достигнеш до Божията Същност и ще бъдеш щастлив". Е?! Ами, това е основната цел - да се страхуваш. Да имаш страх от Бога. Е защо? Нали Той е съвършенството, красотата, любовта?!? От това ли трябва да се страхувам? Не, разбира се. Имайки страх от Бога, внушен от самоназначилите се самозванци за посредници между човека и Него, ти всъщност ще се страхуваш от .... посредниците. И това е целта. Така, чрез страх, се постига перфектен контрол над големи маси от населението. Нищо ново под Слънцето, както е установил автора. Само дето не е включил и "Църквата", в това "нищо ново". За това става въпрос.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Vvv

    04 Ное 2020 8:07ч.

    Истината пронизва като куршум и не понася на всеки. Само, че авторът е постигнал целта си и всяка глупост изтърсена в коментарите е доказателство за това.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • грейки

    04 Ное 2020 8:55ч.

    Секуларизмът е следствие, а не причина. Следствие е от дуалистичната политика на официалната монотеистична църква, която умишлено гони сакралното от непосредственото общуване между Бог и човек, предоставяйки го единствено на своите служители в качеството им на привилегировани посредници. Умишлено държат народа в невежество и безпросветен мрак, за да властват те, съединявайки в едно църква и държава в името на властта. Накрая на хората им писва и заклеймяват църквата чрез хуманизъм и модерна наука, което е още по-голямо заблуждение и довежда до днешните извращения със "свободата". Прав е чичовото в основата.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • "Не и намирам нищо укоримо,защото почти всичките са съдени в съдебни процеси"

    04 Ное 2020 8:59ч.

    Не можеш да съдиш в съдебни процеси за идеи и да се обявяваш за априорен държач на истината, а същевременно да претендираш, че си като Христа. Това си е чиста проба тоталитаризъм. И как ти лично чрез уж праведното си учение си преодолял дуализма в онтологичен план? Не ни карай да те поставяме в неудобно положение!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • пъв на 04.11.2020 в 09:12

    04 Ное 2020 9:18ч.

    Научи се да отсяваш зърното от плявата!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Въпрос

    04 Ное 2020 9:38ч.

    Този господин не е ли зам. министър в правителството на Борисов?

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • гугъл

    04 Ное 2020 9:39ч.

    Социализмът и християнството рушат основите на прогресивното човечество. Битката от векове е една и съща доброто срещу злото, свободата срещу социализма/ християнщината.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • ---

    04 Ное 2020 9:45ч.

    Авторе, атаките срещу християни и църкви в Европа нямат нищо общо с логиката и прогресивизма, а точно с липсата на логика и следване на сляпа вяра вместо нея. Защото френските карикатури се гаврят и с християнството дори повече отколкото с исляма, още по-малко пък с юдеизма. Самите карикатури да не би да изразяват прогресивизма, изразяват само френската национална емоция за подиграване. Всяка държава има своята тъмна страна, толкова по-тъмна колкото е по-ярка светлата й страна. Същото важи и за християнството, макар че си избегнал коментар на неговите престъпления срещу човечеството. А е нужно да се обсъждат именно тези тъмни страни за да се видят ясно причините за сегашната ситуация. Защото най-лесно е да се изтъква само тъмната страна на исляма. А всъщност първо французите трябва да признаят че желанието за осмиване на вярата е глупава емоция която трябва да бъде вече надживяна ако и да е започнала с Френската революция. Защото тогава не е имало само желание за свобода и равенство, но се е споменавало и братство. Ама какво ти братство когато без особено съдебни церемонии са обезглавили толкова хора водени от същите тъмни емоции. Преди това същите тъмни емоции са позволили във Франция избиването на различните по вяра като хугенотите и катарите. Това са фактите, те са в дъното на нещата сега.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Слон в стъкларски магазин

    04 Ное 2020 10:11ч.

    "Не и намирам нищо укоримо,защото почти всичките са съдени в съдебни процеси" В подавлявящото число случаи Инквизицията се е противопоставляла на учения,ереси и религии торпилиращи хуманната същност на християнството.....,както срещу доктрината за предопределението,така и срещу дуализма,така и срещу жестокостта и безпрекословното подчинение в исляма и юдаизма. Дреме ми за дуализма на богомили,катари,патарени или сатанизма на тамплиерите.....,ноооо само до момента в който започват да учат хората да живеят като отшелници,аскетици или пък върли хедонисти и сексуални развратници. Ами кой щеше да произвежда ,да храни,да открива и въвежда нови технологии,ако цяла Европа се беше превърнала в живеещи изолирано отшелници или пък континент - публичен дом? Тооо в Индия тези две крайности на борба за победа над плътта ги имаше и ги има в много по-голям мащаб... и какъв е резултата? Ами не случайно има израз "Тъмна Индия",не случайно популация от над 500 000 милона беше колонизирана от Британия и менажирана от няма 50 хиляди британци колониална администрация. Не случайно там хората мрат като мухи и човешкият живот не е ценен. Същоото неценене на живота е насадено от манихеите в Иран,а шиитите и въобще ислямът лицемерно го доразвиха . Християнството още от самото начало е атакувано от антихуманисти и над 2000 години опитите никога не са преставали. Прогресизмът нахлу като слон в стъкларски магазин и за малко над 200 години потопи света в кръв,кръвожадност съпоставича само с исляма и монголоидите на Чингис хан и Тамерлан.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Ами кой щеше да произвежда ,да храни,да открива и въвежда нови технологии

    04 Ное 2020 10:29ч.

    Господ е казал: не мислете за утрешния ден, той сам ще се погрижи за себе си. Защото, кой от вас с грижене е прибавил един лакът на ръста си? Освен това е заявил: погледнете полските кремове, с техния красив блясък, и вижте как Бог се е погрижил за тях... та даже самият Соломон с всичкото си богатство и блясък не е могъл да ги надмине по красота. Всичкото това, за което си се загрижил, най паче технологии, е вече в тебе, а не извън тебе. Царството Божие няма нужда от технологии, а от будно съзнание. Т.е. земното царство на сатаната, заради което са съдили, е вече в последствията на греха. А когато грешници тръгнат да съдят праведници, закономерно ще дойде Апокалипсисът и вратите на вечния пъкъл ще се разтворят за сухите треви измежду човеците.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • "Следствие е от дуалистичната политика на официалната монотеистична църква..."

    04 Ное 2020 11:26ч.

    Без да се задълбочава нашият прост, но не и глупав народ не случайно е рекъл по повод "политиката" за съжаление на голяма част от свещенството, че - Дядо поп бил рекъл: Не ме гледай какво правя, а ме слушай какво ти говоря. Бъдете здрави!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Партия: СДС (1998 – 2004); ДСБ (2004 – 2012); ДБГ (2012 – 2016)

    04 Ное 2020 11:45ч.

    "Заместник-министър на образованието и науката[редактиране | редактиране на кода] На предсрочните парламентарни избори през 2017 г. Петър Николов изненадващо се явява като кандидат на коалиция Обединени патриоти, едновременно в листите в 25-и Софийски избирателен район (четвърто място) и като водач в 11-и Ловешки. Макар в Ловеч резултатът му да е доста над средния на коалицията за страната (10,21% или 6967 от подадените гласове), той отново не влиза в парламента. При преговорите за съставяне на коалиционно правителство между ГЕРБ и Обединените патриоти, първоначално Николов е спряган за поста на министър на културата[15], но в крайна сметка, при съставянето на третото правителство на Бойко Борисов е назначен за заместник-министър на образованието и науката."

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • bg-to

    04 Ное 2020 11:53ч.

    Текстът е много обобщаващ и емоционален. С една дума- посредствен. Въобще не ми харесва и е далеч от конкретната истина.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • НБУ не беше ли люпилнята...

    04 Ное 2020 11:55ч.

    ...на бг-прогресивистите под бащинското крило на чичко им Шорош? Момчето дали не преживява 5-ия си политико-идеен катарзис след СДС, ДСБ, ДБГ и Патриотите да минава на консервативно-клерикална вълна? Голем бояджия ше излезе тоя?

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Наблюдател

    04 Ное 2020 13:25ч.

    Статия основаваща се на емоции. Емоциите са най-опасното нещо и на тях се основават ВСЯКАКЪВ вид терористи. Казвам всякъкъв, защото тероризъм не е идентичен с някоя определена религия. За пръв път тероризъм за постигане на определени цели е използван от евреите, за да получат държавата си Израел и успяват. Истината за положението в Света е в това, че ПАРИТЕ взеха връх. До 1900г Света и човечеството се развива в съвсем друга насока - култура, хуманност, състрадане, честност. След 1900г насоката е друга - пари, пари и пак пари. ВСИЧКИ класици живеят и творят преди 1900г, Всички богаташи са натрупали парите си след 1900г.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Наблюдател на 04.11.2020 в 13:25 "Статия основаваща се на емоции. Емоциите са най-опасното нещо и на тях се основават ВСЯКАКЪВ вид терористи."

    04 Ное 2020 13:59ч.

    Таке е 100%, но според учебника по Философия на някое от любимите на соросоидните калинки във властта издателства, основното, което дефинирало и изграждало душата били емоциите... И децата зубрят ли зубрят идиотиите на Идиотите?!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Термити от 2000 години

    04 Ное 2020 14:09ч.

    "Ами кой щеше да произвежда ,да храни,да открива и въвежда нови технологии" Типично бла-бла-блабочене на лъже и псевдохристиянин. Познайте от първи път кой го пише? Ами тое ясно Сатанаил,лъжехристиянинът,богомилът,катарът. Сатаната имал земно царство...а? Ми дай да не дишаме,ядеме и ебеме та по-бързо да идем в божието царство! . ейба и шушумигелската философия. Е така от 2000 години термити се подвизават в християнството.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • учебника по Философия на някое от любимите на соросоидните калинки във властта издателства, основното, което дефинирало и изграждало душата били емоциите...

    04 Ное 2020 14:26ч.

    Не по философия бе, по обща психология...

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • "Ми дай да не дишаме,ядеме и ебеме та по-бързо да идем в божието царство!"

    04 Ное 2020 14:31ч.

    Ми стой си тогава в княжеството на княза на тоя свят, никой не те спира. Никой не ти казва да не си задоволяваш нуждите, но защо съдиш ония, които виждат ясно и знаят какъв е техният собствен път към Бога, ако нищо зло не са ти сторили на теб лично. Никой не те е спрял да си плюскаш, да си говориш глупости и да се лигавиш в леглата на ку*ви колкото си искаш. Всеки сам избира своя път - плащаш данък на кесаря, но което си е Божие, за него кесарят няма право да те съди, защото ако го направи, се самоосъжда за вечен пъкъл. Писано е в писанието за кого не е достъпно Божието царство: за лихвари, чревоугодници, лъжци, крадци, прелюбодейци, лъжесвидетели и пр.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • До слона в магазина

    04 Ное 2020 14:35ч.

    Имаш силно изкривени представи за богомилите, драги. Не се учудвам, тъй като за това доста са се погрижили - както от църквата, в лицето на "най-заслужилият" в тези деяния Презвитер Козма, така и на управлявалият държавата ни елит - както политически, така и на историци и пр. "интелектуалци". Катарите, патарените, албигойците и т.н., водят началото си от богомилското учение, което пък се корени в учението на първоапостолите, проповядвали първичното християнство първо по нашите земи. Така че, не е зле да свикнеш с мисълта, че истинското християнство е именно то, а не силно изкривения му и съзнателно политизиран бизнес-вариант след Никейския събор и който, всъщност, би следвало да се счита за ерес. А не обратното. Отшелници и аскети е имало винаги и навсякъде, но богомилите/катарите изобщо не са били такива. Трудът в комуните, в които обикновено са организирали живота си, е бил задължителен, а плодовете от него са били общи. Считали са, че усъвършенстването в какъвто и да било занаят или умение е основната цел и смисъл на живота. Начело е стоял просветен /дедец/, достигнал до просветление чрез дълги години на обучение. През 90-те излезе книгата "Светата кръв или свещенният граал" от трима англичани. В нея ставаше дума за катарите в южна Франция. Развивали са изящни изкуства и са живеели скромно, но не аскетски. Естествено, в един момент църквата е решила, че така повече не може и им е видяла сметката. От тези времена е известната фраза, произнесена от пълководеца, когато го попитали как да разпознаят еретиците - Избийте всички - казал той. - Господ ще познае своите.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • какво са твърдели катарите...

    04 Ное 2020 14:38ч.

    Казано е, че Божието царство е по-тясно от прашинка - как ще влезеш тогава в Божието Царство, ако си угаждаш като светски човек и се водиш по злобата на света? Господ ни е завещал: не можеш едновременно да служиш на Бога и на мамона. Работи за Бога, отдай му се изцяло, а всичко останало ще ти се придаде, според каквато ти е разумната нужда, а не за да пилееш живот в разточителство. Онова, с което не са били съгласни богомили и катари, е по същество следното: не всяка власт е дадена от Бога, както е казал апостолът (Павел), а само власт, която е праведна е от Бога. Борбата не отменя смирението, както и смирението не отменя борбата.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Helleborus

    04 Ное 2020 15:02ч.

    Бог не може да се спазва по канон, по буквата на кои да е свещени писания. Той не може да се спазва и според човешката представа за добро! Това означава, че наричащи себе си християни, които следват буквата мотамо, могат да бъдат и едни чудесни модерни фарисеи, лишени от каквато и да било прилика със Сина. А други наричащи себе си християни, които държат на любовта, могат да бъдат и най-обикновени блудници и грешници, следващи една емоционална представа за любов, толерираща греховната природа и липсата на трансформация (Възкресение). Поради тази причина (погледнах спора в коментарите), човекът изпада в заблуждение, понеже нарича тези хора църкваТА. Истината е, че Христос никога не е спрял да поставя пред хората препятствието да разпознаят истината чрез вяра. Не чрез доверие на външното положение на попове и самозванци, но чрез вяра на Духа, Който говори на сърцето на човека и всеки или му вярва или не, Който свидетелства за Истината. Така, както откри на апостолите и учениците на Христос, че трябва точно Него да последват - хуления, гонения, обявения за еретик и обсебен от бяс, враг на официалната религия (приета с ангелско служение и отслужвана от наследниците на Авраам по плът). Съблазънта на кръста все още стои, все още христовите са в подобно положение, те не ходят облечени в злато и отличителни царски знаци. Свещени писания (по очевидни причини не включени в библията) разказват как имперски слуги са изгонвали свещеници със сила и поставяли свои хора, как са обсебили външното тяло на църквата, като верните последователи са отново поставени в незавидното положение на гонените пророци. Което явно те ще имат до самия край на този свят, какъвто е сега и чието дело и послания не са включени в канона. Канонът е заключен до един етап така, както фарисеите заключиха писанията в една догма и не приемаха никакво ЖИВО пророческо слово. (и Христос им разказа притчата за пратениците, които те убивали) Така и официалната догма днес не приема никакви живи пратеници, а се е разпростряла върху мъртвата буква, заключена до един етап в миналото. Затова не е правилно да боравите с лека ръка с понятието църква, след като през всички векове тя е в някаква степен в немилост и тайна. В Откровение църквата е сравнена със жена, преследвана от змея, побягнала в пустинята и скрита там, но хранена от Бога. Това прилича ли ви на държавните църкви, тържествуващи и флиртуващи с политиката и отглеждани от нашите данъци? Доброто и злото са в постоянно движение, злото постоянно обсебва добра традиция, за да я опорочи и обсеби, то преследва авторитета на доброто, а доброто постоянно напуска една обсебена от зли работници форма, за да търси нови места и нови хора, които да откликнат на призива на Човешкия Син. Ако хората Го познаваха, нямаше и през ум да им мине за корупция в Църквата, те щяха да знаят, че всичко, в което има корупция, не е Негово дело. Всичко добро в нашия свят е взето от неговите пратеници, но нищо не е последвано докрай, поради самата природа на хората (ново вино се налива в нови мехове). И точно затова хората няма на кого да се сърдят, освен на себе си, против кого да протестират, освен против себе си. Бидейки стари мехове, хората правят света такъв, какъвто е. Те си намират и църкви и пророци по страстите и сърбежа на ушите си и си ги следват, било то религиозни или атеистични. Прогресистите са съвсем явно антихристи, без да се крият и са толкова напред с материала, че почти успяха да напишат в законите, че истината е злото. Т.е. те почти успяха да кажат на черното бяло, но това показва колко замърсени "мехове" са станали и човеците, които възприеха това.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Helleborus

    04 Ное 2020 15:33ч.

    А идеята за задължителното образование на 4-годишни не е в християнския тренд. Християнството означава свободни семейства, защото без да са свободни, те не могат да прилагат никакви свои убеждения, не могат и да възпитават децата си в своите ценности, да избират средата им. Да се вземат децата от държавата е точно идея на "прогресивния свят". Ако християни работеха в министерство на образованието, те биха отменили монопола на това министерство над съдържанието на учебниците, щяха да позволят създаването на свободни и независими училища. Каквито е имало и преди комунистическия преврат. Имало е арменски, гръцки, еврейски училища, техните собствени общности са ги поддържали и през ум не им е минавало да питат дали може. Никой родител не е длъжен да пита дали може да си образова децата. Интеграцията и социализацията е измислена от точно тези, които се критикуват в статията, от комунисти, които искат общи ценности за всички, а общото никога не е доброто. (за съжаление стадото е малко) Цялото разложение на света да се вкара на едно място и нито едно дете да не бъде защитено от лошия пример, всяко да види примера на порнографията, чалгата, агресията, цалото поколение да се оцапа. Защо го споменавам, понеже авторът на статията работи в тази посока. Вкарването на всички четири годишни в училище, където се събира накуп всичката дивотия и простотия на света, (виновни са уж семействата), но точно в опита си да защитят децата от тези семейства, всъщност МОН признава, че става обратното, тези семейства заразяват останалите. Всички яйца в една кошница никога не е било разумна мярка.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • "Имало е арменски, гръцки, еврейски училища, техните собствени общности са ги поддържали и през ум не им е минавало да питат дали може."

    04 Ное 2020 16:33ч.

    Ха-ха-ха, а дано, ама надали... Били са надзиравани от държавното Министерство на просвещението и учебния материал е бил одобряван от експертите му и проверяван на терен от инспекторите му.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • до: Чичо

    04 Ное 2020 17:04ч.

    Представяш факти за Църквата, и поповете като посредници между човека и Бога. Не искам да споря, спорът никога не променя мнението. Само казвам: християнското учение е много по-дълбоко от фактите - които не отричам - факти всеки може да намери каквито му прилягат на вече изграденото мнение. Ако искаш, можеш да разбереш повече като говориш с някой по-млад свещеник. Защо по-млад? - имат повече търпение и желание да говорят. Поповете не са посредници, само знаят повече от мене и тебе за учението. Страхът не е задължителено условие. Ако имаш желание да научиш, не само да повтаряш недоразбрани мнения на другите, можеш за себе си да научиш нещо. Не бой се, нучаването НЯМА да те направи цръквар или дори християнин.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • От Чичовото на Чичо

    04 Ное 2020 17:46ч.

    Виж сега, посредниците са тези, които превръщат едно учение в религия. Разбира се, че никога няма да знам достатъчно и винаги ще има нещо, което да науча още. Но вероятността то да промени някои мои базови убеждения вече е нищожно малка, даже нула. Може само да обогати някои детайли и толкова. В изтока можеш ли да кажеш, че има религии? Според мен там са по-скоро философски школи, учения. Но не и религии. И това е защото няма посредници. Да, има учители, но те не те карат насила на нищо. Ако искаш, ще ти покажат или ще поговорите, но винаги ще държат да знаеш, че пътят следва да го намериш ти сам. За това и всичките им учения са насочени към това да се вглеждаш в себе си, да се наблюдаваш и анализираш. Тогава, опознавайки себе си, ти ще опознаеш и света, вселената. Защото, както е казал Хермес Трисмегист - каквото горе, такова и долу. А не да те анатемосват, да те сочат с пръст и да те заклеймяват. За това, появят ли се посредниците, нещата вече коренно се променят. Върху теб ще завалят какви ли не изисквания. Все такива, че в крайна сметка да видят в теб индивид, който се подчинява. Който предпочита да вярва, пред това да мисли. Да присъстваш на пищни литургии с неясни за никого ритуали и да слушаш монотонното мърморене на някой, който е наизустил нещо си и го повтаря механично, докато си мисли какво ли има под полата на оная млада булка ... . Да ходиш в неделя на църква, да не ядеш блажно в съботата преди незнам какво си, .... и все ей такива глупости.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Хелеборус,

    04 Ное 2020 17:53ч.

    Само за информация - детските градини, детските ясли са изобретение на Робърт Оуен - фабрикант, сиреч - капиталист, а не на държавата. Необходима му е била работна ръка, предимно от жени, в памучната му фабрика и за това е измислил детските градини. Някой да гледа децата, ама не едно или две, а цели 30-40. Така се е стигнало до отделянето им от родителите като съвсем малки и най-вече от най-свещенното - Майката.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Абе Павлик Морозовци

    04 Ное 2020 21:26ч.

    Нерде Ямбул,нерде Стамбул! В статията става въпрос за прогресивизма,който отрече и Бога,и Вярата,и религиозните институции, и какво ли още не. Църковната институция е само една от многото мишени на прогресивизма. Ами вижте им на французите "Нотр дам дьо Пари"......Че това отдавна не беше църква,а прасе-касичка. Тя и без това си беше нацвъкана със сатанински символи още от времената на тамплиерите,после револУционерите я превърнаха в конюшня,а пък по-после в храм на Разума,т.е. Разум върху конски фъшкиии..... Ами тия отрекоха не само християнството,но и религиите въобще. Тия отрекаха половете,отрекоха моногамния брак,узакониха содомията,на път са да узаконят педофилията,отрекоха расите,отрекоха етносите,отрекоха родЪт,отрекоха роднините, на път са да изземат децата в полза на социалното им инженерство.....абе направо Павлик Морозовци. Прозорецът на Овертон в действие.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Когато

    04 Ное 2020 21:37ч.

    хората доскоро, до преди 3 месеца, влизаха в отношения, дори и лични отношения се представяха по най добрия си артистичен начин и беше цяло изкуство да се представиш, като най добрия, най човечния най добрия и т.н. Виждахме всички делата на хората, а и Христос е казал, че по делата им ще ги познаеш. Но светът се обърна. Тази маска излезе на заден план, като напред излезе истинското лице на хората. Сега се вижда, колко злобни и жестоки са хората, завистливи, лоши. Аз си мисля, че с дейността на Бог и на църквата хората ще станат по добри, ще станат с християнска ценностна система, а няма да си направят нова маска и пак да станат лицемери. Църквата ни също е лицемерна. Единствено Христос е бил този който е дал истинската ценностна система, цивилизованата. Надявам се хората да възприемат неговите ценности, записани в Библията - Бог Слово, както и ценностите създадени във живота на християните от преди 2000 години досега, както и правата на човека записани в ООН. А самите свещеници да реформират църквата.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Когато още при появяването на статията отбелязах нейната глупост и неискреност,

    04 Ное 2020 21:38ч.

    бях моментално изтрит. След което писах, че елиминирането на неугодни мнения напомня на практиките от тоталитаризма. На което пък автор нарекъл се “админ”, а може и да е точно това, отговори, че така постъпвали с глупавите мнения. Със задоволство отбелязвам, че и други са мислили като мен, а един е дал и справка за политическото хамелеонство на автора.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Милко Пендов

    04 Ное 2020 21:49ч.

    В общи линии статията е добра. Служи за размисъл на мъдрите и за съблазън на овчедушните, медийно промитите мозъци и тези с „научни“, идейно политически и религиозни предразсъдъци. Просто светът е доведен до положение да вижда себе си в негатив: Злото замаскирано като добро. Лъжата прдставяна и разпространявана чрез купените медии, като безусловна истина. Християнството (не традиционното) носещо истината за спасение чрез вяра в Христос, като измама а източните религии, като носещи истината. Скоро се очаква причинителите на световната измама пландемията с COVID 19 да излезнат „Спасителите на света“чрез чудотворна (задължителна) ваксина, която всъщност има за цел, не само печалби от продажбата и, но и – намаляване броя на световното население предизвикваща аборти, стерилност и ранна смърт. Благодаря на автора че (не много успешно според коментарите) се старае да събуди спящите и да отвори очите на слепите. За щастие, не всички са такива.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Държавата и църквата.

    04 Ное 2020 23:29ч.

    Първичното християнство, такова каквото е било до 313 година, когато започва да се пригажда християнството към империята, се променя от Светите Отци на Никейския събор 325 година, на Сердикийския събор 345 година и на двата Константинополски събора в 390 и 392 година, когато окончателно става държавна религия на Римската империя. Приема се Светото предание, по което православните служат, както и Катехизиса и Символа на вярата. Светото предание се приема по думи на Христос, които не са били записани от Апостолите, но ги пишат Светите Отци, като ги обръщат на 180 градуса, като преди това са предавани от ухо на ухо. Свещениците и патриарха си приписват способности, все едно че са със Святия Дух в себе си както Апостолите, макар че това не е било вярно и се представят, че са посредници между Христос и Бог Отец - и миряните. Слагали са си златни корони, златотъканни дрехи, кадят тамян, ръсят със светена вода, целуват им ръце, кланят им се и са все едно Богове. Така те са станали феодали.Тук работата е била затова за да се създаде държава, която да се легитимира от Бог и от църквата и никой да не оспорва властта на императора или царя, както и властта и имотите на велможите им - феодали. Държавата е защитавала и църквата и патриарха, а свещениците, и те са получавали земи и богатство. Тук може да се каже, че класите - феодали и крепостни селяни са диалектична система и се е организирало голямо производство, най вече селскостопанско производство. Но е нямало изобщо учение в Светото предание как да се развива обществото със следващи по висши класи за по голямо производство. На Запад в протестантските държави, на които няма сега да обяснявам устройството, са успели с реформите на църквата, да създадат и култура и предпоставки за развитие на по голямо производство, манифактура, и машинно производство. Както казва Макс Вебер - голям германски учен равен с Маркс, или от калибъра на Маркс : Християнския "протестантски етос е създал духът на капитализма". Затова , в Руската империя, в другите православни държави не може да се създаде капитализъм, защото културата на православното християнство е съвсем различна от протестантската. Затова в Руската империя и СССР не може отдолу - от масите - да се създаде капитализъм, а царе, като Петър Първи и ген сека Сталин се създава капитализъм и държавен капитализъм все отгоре, от държавния връх, както и сега Путин се стреми и той да създаде съвременно технологично Информационно общество отгоре. Но той го прави по силово административен начин. Не може да има еднополюсно общество, както иска Путин. Без модерна църква Русия никога не може да стане водеща държава. Новото общество трябва да е от две класи - диалектична система. Затова днес се върви към нова епоха, нова ера в човешкото развитие и цивилизация. Тя трябва да има модерна съвременна църква и държава, частно икономическо общество и бит и семейство. Но Бог и църквата трябва да дадат отношенията, базата, културата, манталитета, съзнанието на обществото, за да се изгради глобален пазарен конкурентен организиран капитализъм. Бита и семейството ще са същите, както при първичното християнство. Църквата трябва да се развива и да стане много по силна и да оказва огромно влияние върху обществото, за да се получи това ново християнство, което ще е по добро и от първичното християнство, за което пишат, че е като на Богомилите. Но Богомилите са имали учение, като на първична църква и не е могло да се развие държавата и цивилизацията. Затова и са го преследвали.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • витиеват

    05 Ное 2020 8:41ч.

    Някой може ли да ми обясни човешки, със здрави логически аргументи, в какво се състои предимството на юдейската монотеистична религиозна схема, твърдо дуализираща светско от свещеническо в полза на "професионални свещеници", пред тази на арийското философско-религиозно светоусещане, което се учи да умее да контролира екстериоризациите (т.е. техногенната страна на живота) без мяра?

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Милко Пендов на 04.11.2020 в 21:49

    05 Ное 2020 10:41ч.

    Милко, Вие Петър ли сте?

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Helleborus

    05 Ное 2020 18:20ч.

    на 04.11.2020 в 16:33 Това, че са били наглеждани не е проблем, предполагам, че целта на този надзор се е ограничавала до следене за антидържавническа дейност, нищо общо с това Америка за България да определя цялата политика за всички деца. на 04.11.2020 в 17:53 Аз не съм против детските градини, против съм родителите да нямат правото да ги правят и да са принудени да дават децата си в монополна форма, която може и да не одобряват. на 04.11.2020 в 21:26 Всичко, което изброяваш, че са отрекли е редът, даден отгоре, религията се занимава с всички тези неща. на 04.11.2020 в 23:29 АБВ, Бог отдавна е решил тези неща, Той е глава на църквата, не ти или кои да е човеци.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • за властта на църквата

    06 Ное 2020 2:59ч.

    тъй да, друго си беше в периода 400-1400г. Когато църквата владееше света и хората бяха прости или мъртви (ако искат да поумнеят - на кладата/бесилката).

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Едно обобщение.

    06 Ное 2020 8:07ч.

    Постингите са най вече за богомилите и църквата. Първичното християнство, създадено от Апостолите, и създаването на църквата от Светите Отци на църквата, която изопачава християнството в интерес на свещениците, които се пишат посредници между бога и миряните - са противоположности. А това свещениците го правят, за да станат част от класата на феодалите. Друга теза е, че богомилите, катарите, албигойците са като първичните християни, по време на господството на църквата в християнския свят и са, като еретици, които са избивани от Инквизицията. А още повече богомилите са живеели в комуни или в първични църкви, което е било в разрез с учението на църквата, която е създавала цивилизация и развитие на държавата, икономиката, и бита и семейството. А класовото общество, което е диалектична система, е прогресивно. Но тук хората с леви убеждения казват, че комуните на първичната църква, след създаване на църквата стават богомили и са като ерес, която обаче е по добра от църквата и е като комунизъм. С това църквата се осъжда, като нещо което е реакционно, като опиум за народа. Но последната теза е, че за да се развива обществото, църквата трябва да се развива, Бог трябва да дава нови идеи и комунизмът, но десния комунизъм, фактически е с жив Бог, развита църква, развита държава, икономическо общество, бит и семейство и прогрес. Или прогресизмът трябва да се развива и ще с развива, като има още много неща, които ще се изказват и развиват. Но корона вируса, който премахва всякакво събиране на хора заедно е против колективизма и в момента е пречка пред развитието на прогресизма и новата реалност. Надявам се на скорошна победа на човечеството над вируса, а ваксини и лекарства могат да създадат само модерни и развити общества, а не богомилите.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • плерома

    06 Ное 2020 8:52ч.

    Фундаментализацията на идеята за душа не се занимава с никакво обществено и икономическо развитие. Душата е светоносна, светът е само осветеното, сиреч вторичен и кален. Икономика означава крайно разумна достатъчност в разпореждането и консумацията с благата на "тоя свят". Трябва внимателно да се чете Аристотел по въпроса. Т.нар. "икономика на общетвеното развитие и конкуренцията" вече е хрематистика и обслужва съвсем други цели и друг проект - този на дявола за единен свят, една история, тотален контрол. Самият Господ Иисус Христос е осъдил на кръста княза на тоя свят, който одържави църквата. А въпросът що е църква, който е дълбоко мистичен и метафизически, даже изобщо не е бил поставян. Богомили и катари са имали предвид църквата като неръкотворен храм, а не фарисейщини, защото без самоизмами са следвали завета на Първоучителя (по евангелист Иоана), че Храм Божий е самото тяло на ученика. Без идея за ученичество, по подобие на Изтока, и че няма ученик по-горен от Учителя си, няма автентично християнство... или, както се пееше в оная песен за циганката - "и да има, файда нема"...

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Helleborus

    06 Ное 2020 13:43ч.

    на 06.11.2020 в 12:59 АБВ, фантастика не се пише върху исторически сведения. Да подменяш идентичността на исторически личности и учения е някаква форма на фалшификация и измама, включително и спрямо предците. Тия хора са казали каквото е имало да кажат за себе си и то е вече история, при това общоизвестна. Можеш да ги следваш или не, но не може да подменяш учението им със задна дата и да паразитираш върху него.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Helleborus

    06 Ное 2020 14:31ч.

    на 04.11.2020 в 17:46 Опитваш се да вземеш положителното от изтока и отрицателното от църквата. (като пак казвам, че много хора само си играят на църква). Ще ти го обясня така, трудността идва от това, че доброто и злото са духове, те имат своите мотиви. Но умът на никой човек не може да се сравни с техния ум на милиарди години... Представи си едно зло, което е трупало ужасно дълго време памет как да вреди, като един дракон, който съпътства човека от самото начало и го мами постоянно и го мрази извън мярка. Той знае как да мимикрира, как да заблуждава едни човеци, толкова усилено тичащи след страстите си. Представи си и божествения ум, още по-могъщ и несравнимо по-виждащ и знаещ от нашия. Човек разпознава добрия дух по начина, по който детето разпознава родителите си, по един сетивен начин, усещайки любовта и доверявайки се на майката и бащата. Иначе всеки възрастен може да го измами, ако опираше до способности, затова и всеки дух може да измами човека. Задачата на човека е да разпознае баща си, като този сетивен начин се нарича откровение. Божият Дух е най-добре разпознаваем за човеците, когато се яви в плът, когато има ясна форма и поведение, ясни граници и позиции, поради тази причина, ако човек отхвърли пророците на своето време, живите носители, отхвърлил е и Бога. Но ако прецениш, че някой поп само ти каканиже и прави всичко служебно, кой ти казва да го следваш? И в нашия свят има истински пророци, ако можеш да надмогнеш как светът ги гледа и нарича... Но без такава категоричност, както ми го говориш за изтока, само да си философстваме, вечно да търсим и никога да не намерим, това не е Пътя. Пътят е нещо реално, той е точно определен тесен път, който гарантира резултатите.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Мисля

    06 Ное 2020 14:40ч.

    Хеллеборус, че Христос, когато е писал своето учение, в много по голяма степен е променял учението на Мойсей и пророците, като обаче е давал нови идеи. Например: "око за око, зъб за зъб" на евреите и "не прави на другите това, което не искаш те да правят на теб" на Христос. После той слага ново лице на Бог, а именно себе си, като Бог Син, докато вярата на евреите е била с две лица на Бог - Бог Отец(Яхве) и Святия Дух, който е бил в Пророците. Така образува Светата Троица - Бог Отец(Яхве), Святия Дух и Бог Син(Исус Христос). А Християнството признава и Новия и Стария завет. Аз слагам четвърто лице на Бог - Бог Слово - Библията и се образува четириединен Бог. И то не си го измислям, а го пише в Библията в началото на Евангелието на Йоан. И прибавям и четириединен женски - с четири лица - Бог. Затова казвам че жените са равни с мъжете. Затова излезе движението Ми Ту, някои започнаха да говорят за феминизъм и т.н. В Библията - Бог Слово - най накрая има текст, че Бог ще накаже този, който добави или отнеме нещо от Библията, и понеже аз се мъча да има промени, се подписах пред пастора си, че ако сбъркам нещо , което да е голяма грешка - ще бъда наказан от Бог. Така, че бих те помолил, не пиши постоянно хули към мен и да говориш, че подменям учението на Бог. Христос казва, че "там където са събрани двама или трима в мое име, то аз съм с тях" Двама и Христос - трима и това е в Библията и това, за което говори Христос. Аз се съсредоточавам в отношенията между трима и Христос. Пиша само за отношенията при които има трима и Христос. Това е новото при мен и от мен. Това е пак християнство, но със Света Четворица. И аз добавих, че човек мисли със 100% от възможностите на петте си мозъка и с цялата си нервна система, а не с три процента, както беше доскоро. И още: човек е обиталище на четириединния Бог и сам е Бог. Мисля, че ти си се убедил, че пишеш много по точно и по добре, и за религията и за политикономията, и за обществените системи, и ако не го виждаш, то аз го виждам и редовно чета всеки твой постинг.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Vicomte

    07 Ное 2020 8:34ч.

    ??!!??!!??!!??!! Амин!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Helleborus

    10 Ное 2020 17:42ч.

    на 06.11.2020 в 14:40 АБВ, ти нямаш пастор (пастир), понеже ако имаше, щеше да го следваш, а той със сигурност не ти е говорил за Христос и Христоска или за четириединен бог. Ти просто събираш така липсващата ти информация за нещата, за да изглеждаш автентичен и просветен. Затова да ти помогна малко, Христос нищо не е ПИСАЛ, нито пък е променял. Трите лица на Бога са иманентно свързани така, както слънцето, светлината и топлината му. Просто си представи, че Отца е слънцето, Христос е неговата светлината, Духът е неговата топлина . (имай предвид, че е само опит за обяснение, а не точна метафора). В този смисъл те никога не са идвали на земята по различен начин от днес, винаги Слънцето е недостижимо, а винаги светлината и топлината са били заедно с нас. Тук няма значение дали човекът ще стои на тъмно или зимата ще е студено, това не променя природата на слънцето и неговите три лица, няма значение и как ги нарича. От най-древни времена всички човешки легенди за произхода на света съдържат идеята за троицата, а първата руна, с която е изобразяван Бог, са три знаменца, по най-древните артефакти! По нашите земи траките са познавали триединния Бог, те са познавали и Отца и Духа и Словото Бог (Сина). И се откриват различни техни имена, които са имена на техни проявления. Евреите, които от тях са приели вярата си, не знам, какво точно са разбирали или не, но точно Синът ги е водил в пустинята и с Него те са общували единствено. Затова Той каза, че е дошъл при своите Си, но своите не са Го приели. За тях Той е бил Бог, (което си е вярно, понеже е такъв) , но после Го отхвърлят, като им се явява като Син Божи. Т.е. те Го следват при изхода си като невидим, а после Го разпват като въплътен. Така че пак ти го обяснявам, трите лица на Бога са иманентно свързани и винаги са идвали към нас, човеците, по един и същи начин, човечеството винаги е било водено от Сина, наричан Дион Исус, Ре и по други начини! А разни човешки записки на хартия, писма и книги, които са написали хора, включително пророци, не са богове, библията е мъртва буква, а не бог. Ако я обожествяваш, това е идолопоклонство. И женски бог няма, тъй като жената е взета от мъжа, т.е. от творението. В небесния свят НЯМА жени и мъже, понеже на нито едно ангелско или друго същество не е отнета част от природата, за да се отдели във втори пол. Това се е случило само с човека, само човекът е раздвоен в тези два пола, за да търси да има другар до себе си. Не всичко, което Бог е създал, съществува в полове.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи

Напиши коментар

Откажи