Янев: Имаме двупистов подход към Русия

Янев: Имаме двупистов подход към Русия
"Имаме двупистов подход - срещу Русия за погазване на международното право, но и за диалог с Русия". Така служебният премиер Стефан Янев на въпрос на водещата по БНТ дали може да създаде проблеми изказването на президента Румен Радев от миналата седмица. В дебата по националната тв с опонента си проф. Анастас Герджиков, запитан каква територия е Крим, Радев отвърна: "Руски, разбира се. Какъв да е?" Янев смята, че в дългосрочен план казаното от държавния глава няма да има негативен отзвук, защото позицията на България била формирана много отдавна, тя е в съзвучие с тази на ЕС и няма да се променя. "Черно море стана много интересно след 2014 г., анексията на Крим и стана поле за изява на демонстрация на сила на НАТО и Русия. Къде е България? България си е на мястото, България е черноморска държава", каза Янев. Той допълни, че стремежът на страната е да има отбранителни способности, като не е заплаха за никого, цитира "Сега" интерввюто на премиера пред БНТ.

 

Относно проектобюджета за следващата година, премиерът съобщи, че "законът не упоменава какъв вид правителство трябва да подготви бюджета, но е постановил срокове. Затова служебният кабинет е подготвил негов базисен план, по които парламентът да дебатира", посочи служебният министър-председател в интервю по БНТ, продължило почти час. Стефан Янев, който е най-дълго заемащият поста, коментира още, че "версията на основния финансов документ на държавата за следващата година дава основните насоки - подпомагане на бизнеса и неговото развитие, и запазване на функционалността на социалната система". Той подчерта, че редовният кабинет ще има свободата да оформи бюджета така, че да може чрез него да изпълнява своите политики и приоритети. В момента първата политическа сила "Продължаваме промяната" на Кирил Петков и Асен Василев води интензивни разговори с "Демократична България", БСП и "Има такъв народ" по управленските приоритети на редовен кабинет. Очаква се идната седмица да бъде конституиран и новият 47-и парламент.

 

Стефан Янев коментира още, че би обмислил покана за министър в новото правителство, ако я получи. Засега нямало оферта. Янев посочи и условие - че е съгласен с политиките, които се предлагат.

 

Служебният премиер съобщи, че ръководените от него две правителства са оставили анализ за актуалното състояние във всеки един сектор, като са дадени и насоки, какво може да се промени във всеки от тях. В отговор на въпрос, той каза, че резултатите от всички ревизии, направени по министерствата, са предадени на прокуратурата и органите на съдебната власт, като почти няма ведомство, което да не е пуснало сигнали до тях.

 

Премиерът заяви още, че правителството подготвя промени в Закона за обществените поръчки, свързани с "ин хаус" процедурите. Измененията ще бъдат предложени на 47-ото Народно събрание. По думите му казусът с възложените поръчки за строежа на отсечките на АМ "Хемус", които все още нямат разрешителни, е не само законен, но и морален.

 

"Обещах да не налагам локдаун и го спазих. Ваксинацията не е задължителна, въпреки че мерките навеждат на тази мисъл. Хората обаче са достатъчно умни, за да разбират нещата", коментира Янев по отношение на справянето на кабинета с ковид кризата.

 

Запитан за исканата оставка на здравния министър Стойчо Кацаров, той заяви, че това е по-скоро политически акт. "В случая правителството е назначено, екипът на Кацаров се справя доста добре в тази ситуация. Мненията са различни, варират в целия спектър. Няма да има министър, който да не бъде критикуван", обясни премиерът.  "Въпросът с оставките е морален. В крайна сметка решенията, които се взимат, са колективни. Нямам притеснения или горчиво чувство, че нещо не е свършено. В търсене на баланса и чуването на всички мнения се взимат правилното решение. Може да не са идеални, но са взети колективно", твърди Янев.

 

Източници: БНТ, "Сега"

 

 

 

 

 

 

 

Коментари

  • ама много ва са мола

    25 Ное 2021 9:23ч.

    Предпазване от подобни инциденти в бъдеще време няма как да се случи с изваждане само на лицемерни поуки, защото това е колективна карма, навлечена на България и народа й от деянията на политиците, които и до днес не са си извлекли поуките и продължават да вървят срещу народа си, принуждавайки го да следва съмнителни ценности против волята му. Престъпление срещу волята на свободния избор. Това е карма, която ни е настигала и преди вас, настига ни и при вас и тепърва ще ни състига и след вас, защото само така ще бъде свидетелствано от най-горе, че политическите предателствата срещу България и народа й са се вършили и продължават да се вършат тайно и задкулисно. Дори й в деня, в който едните явно и демонстративно се договарят, как мъдро отново да водят стадото, но правят това в мола. И не в кой да е мол, а в онзи наречен Парадайз, пред чиито двери на Православен Великден 2020 в гръб убиха журналиста Милен Цветков, докато в същия мол, година по-късно здравият българин вече няма право да влиза без да е сертифицирано кодиран от лукавия. Тези, които се канят да го водят, изглежда че са сертифицирани именно от лукавия. Иначе нямаше да са в мола, който е забранен за 80% от дънъкоплатцте не носещи знака. Е няма друг начин Господ да ни съобщава за тези предателства, освен чрез подобни огнени потресения от единия до другия край на България. И винаги загиват невинни, нищо неподозиращи хора, за да се отварят очите на другите. Съмнявам се, че можете да си извлечетее каквито и да е поуки, защото престъплението вече е извършено и ежедневно се върши, под формата на "грижа за здравето на хората". Нормалните и мислещи българи отказват да бъдат сертифицирани от лукавия. Ако наистина ви е грижа заздравето на хората, то тогава не ви е необходимо да ги бележите като прокажени, задето не са болни от срамната политическа болест на човечеството, че да трябва и да го доказват с бъркане в носа или плюене в учителя.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • зелен чорап от НАТО

    25 Ное 2021 11:15ч.

    Нов шедьовър на глупостта - две писти. Или си с НАТО и ЕС, че Крим е окупиран незаконно, или си с Русия - че е изконно руски, което цивилизованият свят не приема, защото Русия нарушава не само международното право, а и собствените си ангажименти, през 1994 подписва в Будапеща меморандум, че никога няма да променя границите на Украйна.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • В крайна сметка решенията, които се взимат, са колективни.

    25 Ное 2021 11:55ч.

    което от своя страна предполаг,а че вместо поемане на личната отговорност се крием успешно зад колективната безотговорност.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Кара дениз

    25 Ное 2021 11:55ч.

    Абре Янев, след като си стерео, значи амитата са зад тебе. Обади се на Айше-то Мустафова да звънне на Кирчо-канадеца да те пуснат на новата правителствена софра. Иначе по Русия не е дадено вам да имате някакво мнение. Евала на Радев. Имаше куража да каже истината за Крим, но веднага го попровиха и той сви опашка. Ако не беше онзи метеж от 2014 в Киев, за който амитата се изръсиха с 5 милиарда $ и където Г-жа Нюланд раздаваше курабийки, а наетите снайперисти стреляха по двата лагера и окървавиха мегдана, Крим щеше да си е украински. А Украйна след 8 години е една руина. Бързай Янев, защото ония могат да дойдат на друг акъл…

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • пак ви са мола

    25 Ное 2021 12:00ч.

    Гласове, като си редактирате заглавията и се променяте съдържанито на текста в тях, редактирайте си и коментарната рубрика. Преди няколко часа заглавието и текста беше съсем в друга посока. За някакви поуки идеше реч, не за Русия. Сега по коя писта да караме?

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • вала на Радев. Имаше куража да каже истината за Крим

    25 Ное 2021 12:09ч.

    Радев не е казал "истината", а само констатира клиничен факт ! Нима някой не знае че Крим е в Русия, контролира се от руските военни, свързан е с мост с Русия, и 70 % от населението е силно про-руско ? Това са общоизвестни факти, известни и на нас, и на европейците, и на американците. Освен това са непоклатими факти, тъй като НИКОЙ няма да тръгне със сила, да отнеме Крим от Русия. Ерго - никаква смелост не е проявил Радев , просто Герджиков го "поднесе" с настойчивите си въпроси - "Какво мисли за Крим ? Чий е Крим ?" Радев не се усети и каза фактите. Забрави да направи задължителните идеологически допълнения-уточнения за "незаконността на анексията" , направи ги чак на другия ден след другарската забележка от ДД. След уточненията го потупаха по рамото и всичко е ОК ! Няма драма, няма кривване от правия път на "синергията"...

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Янев е балансьор, нека продължи

    25 Ное 2021 12:29ч.

    Живеем в хибридни времена, хибридна политика, двупистов подход - съвсем правилно. Свикване на парламента и гласуване редовен мандат на кабинета на Стефан Янев. Иначе партиите нямат доверие и компетентност да решат нито един от големите въпроси, само спекулират и ще ни докарат до гражданска война. Партиите да се доказват в парламента какво могат. Иначе избори до дупка.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Пияния майстор

    25 Ное 2021 12:29ч.

    Макрон - НАТО е в мозъчна смърт! Радев - Крим е руски! Хора на усърдните царедворците - Царю, какви прекрасни копринени дрехи!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Черното е новото бяло.

    25 Ное 2021 12:47ч.

    За това се движим по осевата линия

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • нема да повтарям!

    25 Ное 2021 14:13ч.

    Никой не може да се движи по две писти едновременно, Янев, дори да са успоредни! Нещо повече - ако не са успоредни, а са в различни посоки т.е. си противоречат, значи едната е грешна и свършваш над Кривина, да речем! Кой ли ви ги пише тия глупости, та да изглеждате не генерали, а професори!?

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Ддр

    25 Ное 2021 14:41ч.

    До вала на Радев. Имаше куража да каже истината за Крим на 25.11.2021 в 12:09. По вашата логика българино Кърджалийско и Разградско са турски след като населението е масово от турци т.е про турско. Предлагам ви тези райони от България да бъдат пресъединени към Турция. Точно както по вашата логика Крим е руски.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Калин

    25 Ное 2021 14:51ч.

    Ами тези области са си турски Ддр, гласуват за турска партия, говорят на турски, културата им е турска и са етнически турци.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • vessi

    25 Ное 2021 15:00ч.

    след това изказване на Янев,руските дипломати ще се хванат за главата.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Телекомпанията BBC

    25 Ное 2021 15:05ч.

    ⚡️⚡️⚡️ПЪЛНАТА ВЕРСИЯ️⚡️⚡️ на интервюто на Президента на Белорусия Александър Лукашенко дадено на телекомпанията BBC (+sub) https://www.youtube.com/watch?v=KsA5eJxhzMI

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Щурчо

    25 Ное 2021 15:08ч.

    Плакат в Барселона: https://i.ibb.co/ZLVy4gF/Ijg-YZQJWDy-A.jpg

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • мантинела

    25 Ное 2021 15:41ч.

    С една дума, между две писти, та пак у мантинелата! И с какво е виновна мантинелата?

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • съждител

    25 Ное 2021 17:29ч.

    Всеобхватна тема. Нека използваме факта на присъствието на хора от стратегическите аналитични и планиращи структури на нато, че да им заострим вниманието, макар и само телеграфно, за проблемите на нашата Родина, която видимо не е тяхна Родина, доколкото се отнасят крайно лековато към проблемите и рисковете, които я заплашват. Съвсем пресно събитие - През изминалата седмица, член на върховния изпълнителен орган на турската ПСР (партията на Ердоган) каза в прав текст, че са готови при конфликт с Гърция да са в Атина за 5 часа. Стъпваме на знаковото и незабравимо изявление на бившия премиер на Турция - Давутоглу: Като се изправя в Истанбул и погледна на запад, първото което виждам е ... Виена! Това помага да започнем да виждаме в някаква степен по-ясно голямата картина. В западна посока нещата са ясни, Турция възприема територията като едно аморфно, ентропично, пространство, а ние стоим първи в списъка. Г-н Давутоглу не е дал конкретни заявки за другите посоки на света. Обаче, нали знаете слогана: По делата ще ги познаете! Насочваме боязливо внимание първо на север и ... какво да видим?! Турция взе практически пряко участие във войната (последната) между Армения и Азербайджан за Карабах. За незапознати е подходящо уточнението, че Турция гледа на Азербайджан като на един народ, но поради разни обстоятелства, отделен в друга държава. С растящо напрежение отправяме взор в източна посока. Големи части от територията на Северна Сирия продължава да е окупирана от турски войски. Какво прави, апропо, турската армия в Сирия, на основание на кой акт на международното право, на основание на какъв договор?! Тук е крайно подходящо фиксираните любители на кримската тематика да се позамислят. После се залавяме с юга. Той поне е ясен и лесен :)) От 1974 г. Северен Кипър е окупиран незаконно от Турция, като по този начин на практика Турция "окупира" и цялото Източно Средиземноморие. Говори се, че там имало газ :)) В прав текст Турция нееднократно казва и показва, че ако някой посмее да им попречи, ще срещне турски щикове. Почти 50 години вече никой не признава СКТРепубрика, но в Анкара това никому не прави впечатление. С действията си, току-виж Турция положи начало на решаване на близкоизточния проблем, като се започне от превръщането на Израел и Египет в съюзници :)) Неведоми са пътищата Му! Тук задължително не изпускайте из внимание, че турските войски са и в Либия, ама там най-вероятно са уж поканени от уж „законното“ правителство, което между другото не се признава от Египет. Ряпа да ядат фараоните, щото и те са на топа на устата! Всеки, дори и последният глупак, при разглеждане на визираните посоки и територии, лесно ще се ориентира, че става дума за ясни и категорични претенции на Турция за възстановяване на Османското "наследство". Да, дами и господа, става дума за нещо, което те считат за тяхно, което по някаква иронична историческа прищявка е попаднало под чужда юрисдикция! Съвсем и само временно!!! Ще ми се да питам всички, които имат някаква връзка с въпроса: Какво ще правим ние, когато Турция тръгне да си взема своето?! Нима вие не усещате, че поне от територията на България вече е започнало да намирисва на тлен и мърша. Добре, че поне можем да разчитаме на подкрепата на братските, велики македонски войни, защото историческият опит сочи, че когато турците се канят да дойдат, сърбите ни нападат в гръб. Кой друг ще вземе отношение?! Онези с лакираните нокти на краката?! Да, ще напишат възмутена декларация! Толкова! САЩ?! Да, те дори и нота може да напишат: Абе, ефенди, не сте прави, не постъпвате хубаво, някак нелюбезно е! Толкова! И тази нота ще е резултат на това, че Турция ще се засили прекалено! Тя няма да има никаква връзка с обстоятелството, че България вече може да я няма. Англо-саксонската култура е такава. Те се вълнуват само и единствено от своите интереси. Интереси и пак интереси! САЩ никога няма да жертва живота дори на един свой войник за нас. В това отношение на Запад вече отдавна има установена традиция. Тя е положена още при железния канцлер Бисмарк, ама не ме карайте да го цитирам, че може да се обиди и друг наш съюзник. Преди ок. 15-тина години формално се създадоха някакви условия за пречупване на разрухата и поемане на някакъв позитивен път. Обаче, не! В този момент ни нахлузиха шайката тъпи и крадливи ненормалници, които вместо да вдигат тази страна, се загрижиха за суджуците си! Що за организация е нато, след като първата и втората военни сили в него са във враждебни отношения. Игнорирам ядрените потенциали на Франция и ГБ. Завоюване и заприходяване на територии става след стъпването там на войнишки ботуш, а турската армия, особено след придобития боен опит, далеч превъзхожда тези на посочените две. Погледнете истината в очите, никой няма да трепне, никой пръста си няма да мръдне за нас. Крайно време е България да започне да обслужва собствения си интерес. Нека да е внимателно, нека да е деликатно, но фокусът не трябва да се губи. Това трябва да е задача на зрели хора, реалисти, професионалисти и изявени родолюбци, а не такива, които имат някакви зависимости, мръсни тайни и могат да бъдат мачкани! Гледайте делата им и лесно ще ги познаете!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • баба мара

    25 Ное 2021 19:17ч.

    крим е руски а ние сме в нато и ес без референдум това не го забравяите

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Любопитно!

    25 Ное 2021 19:29ч.

    Радев получи тези дни официална покана да гостува в Крим! Дръжките що не питат как е отговорил прецедентина ни?

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • рис

    25 Ное 2021 20:56ч.

    Думата двупистов е замяна на "двуличен". тоест лицемерен, тоест не заслужаващ доверие. О боже кога ще нарекат нещата с имената им, вместо да се преобръщат като фурнаджийски лопати.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • "Който е приятел на всички, не е приятел на никого!"

    26 Ное 2021 11:38ч.

    Румен Радев на президентския дебат цитира Аристотел. .... Автокомпромат. ... Опитват се да "танцуват" някакви танци и с едните, и с другите. ....... Тези кредити, които се теглят от какви банки са? ... Понеже може да си "танцуват" с когото искат, но БАНКИТЕ управляват. ............. Та някой знае ли от кои банкови институции се теглят заемите и в чия ЗАВИСИМОСТ поставят България?! .............. Иначе може да си говорят и за две, три, пет и 55 писти... Помним ли историята ... капитан Петко войвода, вече като адвокат във Варна как се ядосваше, че Стамболов тегли кредит след кредит от западни банки и поставя в зависимост държавата?!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • хахаха

    26 Ное 2021 12:01ч.

    тя и полша има двупистов подход - хем кълне Русия и всякак се бори за затварянето на Северен поток-2, хем се моли на Русия за по-ниска цена на газа... то целия запад е на тия писти... и ние, барабар Петко с мъжете...:)))

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Ддр на 25.11.2021 в 14:41

    26 Ное 2021 12:06ч.

    не показвай колко с неук....Крим беше АВТОНОМНА РЕПУБЛИКА в състава на Украйна със собствен парламент и правителство...Крим реши да се отдели от Украйна и да се присъедини към Русия на референдум...кърджалийско и разградско са ОБЛАСТИ...

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Провинция Хатай 1939 г. същото като провинция Крим! :)

    26 Ное 2021 13:00ч.

    През 1939 година Франция позволи на Турция да присъедини към територията си провинция Хатай, която дотогава бе част от подмандатните на Франция земи на Сирия и Ливан (след разпадането на Османската империя през Първата световна война - б.пр.). ........... Дамаск продължава да смята и днес този район като негов и окупиран. .......... Провинция ХАТАЙ, която някога е била част от френския мандат в Сирия и Ливан, е ПРИСЪЕДИНЕНА към Турция през 1939 година в резултат на РЕФЕРЕНДУМ, чийто резултат Дамаск и досега не признава. ....... Получилата независимост през 1945 година Сирия, смята до днес тази провинция като окупирана част от своята територия. ........... СДЕЛКА .... Към края на 30-те години на ХХ в., изправена пред нарастващата мощ на хитлеристка Германия, Франция търси съюзници в Европа и в Близкия изток. ........... Така тя предлага на Исмет Иньоню, наследника на Кемал Ататюрк начело на турската държава, да подпише договор за приятелство. ............... Той се съгласява, при условие че неговата страна придобие провинция Хатай. ................ Такъв пазарлък е в противоречие с Договора от Лозана, подписан през 1923 г., !!!!! за да определи границите на кемалистка Турция, и затова Франция решава да организира РЕФЕРЕНДУМ, за да придобие отцепването на Хатай някаква легитимност!!!!!! ............. В крайна сметка през юли 1939 г. тази територия е присъединена официално към Турция. .......... Град Антакия е административен център на спорната провинция Хатай. !!!!!! Това е библейският град АНТИОХИЯ, разположен на река Оронт близо до вливането й в Средиземно море. !!!!!! .......... СЛАДКАТА ВОДА ...... До началото на сирийския конфликт през 2011 г. двете страни подписват споразумение за изграждане на "Язовирна стена на приятелството" на река Оронт. ............. Но последвалите събития в Сирия доведоха до спиране на амбициозния проект и, както изглежда, няма да бъде подновен скоро." .......... Нищо ново под Слънцето. ....... Легитимността е ясна.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Съединението прави силата !

    28 Ное 2021 11:18ч.

    Президента Радев каза " В момента Крим е руски " , което е самата истина . Всякакви инсинуации и погрешни тълкувания са на ГРОБ и Мафията , за да злепоставят Президента на България . Над 90 % от кримчани избраха за са руска територия , всичко останало е намеса във вътрешните работи на Крим .

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи

Напиши коментар

Откажи