Пеканов: С Асен Василев и Кирил Петков имаме различни визии

Пеканов: С Асен Василев и Кирил Петков имаме различни визии
Не бих проявил интерес да участвам в проекта на Асен Василев и Кирил Петков. Визиите ни, според мен, не съвпадат навсякъде. Аз съм за кейнсианска политика, необлагаем минимум в данъчната система и безвъзмездна помощ на бизнеса. Това каза пред Нова тв вицепремиерът Атанас Пеканов.

 


Вицепремиерът Атанас Пеканов заяви, че не е коментирал с Кирил Петков и Асен Василев до момента евентуалното си участие в техния политически проект и няма интерес да участва в него.

 

„Не бих проявил интерес да участвам в такъв проект. Считам, че най-важното са програмата и политиките за хората. Визиите ни според мен не съвпадат навсякъде. Моето виждане е, че в момента живеем във време на доста сериозни интервенции в икономическия живот. Т.е. политиките на по-лекия икономически либерализъм на 90-те години, както и само антикорупционната реторика, не са достатъчни, за да тръгне страната ни по нов икономически път. В този смисъл може би визиите ни съвпадат”, каза той в студиото на „Здравей, България”.

 

„Мерките срещу корупциите са важни, трябва да правим много повече и в сферата на върховенството на закона, но това не е достатъчно, за да гарантираме, че няма да продължаваме да сме последни в Европа, да имаме ниски заплати и нисък стандарт на живот”, каза още той.

 

По думите му правителството работи по изготвяне на конкретни мерки, които да преборят инфлацията и драстичния скок в цените. Пеканов е категоричен,  че помощ за бизнеса трябва да има.

 

„Инфлацията е негативен фактор, но е нещо очаквано във времена на много силен икономически растеж и ниска безработица. Реално тя е страничният ефект от икономическото възстановяване. Големият фактор за нея е не само това възстановяване, но и за съжаление притеснителите тенденции на световните пазари на енергетика. Такова поскъпване има не само в България, но и в цяла Европа”, коментира Атанас Пеканов.

 

„Подкрепям да има помощи и компенсации за бизнеса. Опитваме се да намерим начин, по който да им помогнем”, добави той.

 

Той потвърди, че има създадена работна група в правителството за справяне с тревогите в енергетиката. Пеканов заяви, че проблемите на бизнеса са разбираеми.

 

По темата с въглищните централи, вицепремиерът обясни, че се чуват "стряскащи" призиви дори за излизане от ЕС, но да се запазят тецовете. Пеканов настоя, че Европа върви към зелена енергия и в един момент ще трябва да вземем мерки. Той обаче каза, че трябва да се ангажираме как да се запазят работните места на хората.

 

Пред Nova той коментира и Плана за възстановяване, който все още не е внесен в Брюксел. Успокои обаче, че въпреки забавянето парите няма да се изгубят.

 

По думите на Пеканов в Европа има притеснения, че ще направим обещания, които няма да изпълним. Друга въпросителна е, че на власт е служебно правителство, а не редовно.

 

Атанас Пеканов разкри смущаващи новини по Плана за възстановяване: ЕК няма да ни го приеме

 

"Доста твърд тон срещаме. Те явно не разбират, че е доста странно, ако най-бедната страна не получи тези пари, когато най-много се нуждае от това", коментира Пеканов.

 

Преброяването

 

Скоро 2 милиона души ще се преброят онлайн. Пеканов призова хората да се регистрират. Преброяването е удължено с още една седмица.

 

"Обадете се и помогнете на всички, които не могат да го направят сами. Физическото преброяване започва сега. Ние имаме нужда от пълната картина за населението", заяви още министърът.

 

Битката в политиката

 

Той отговори на критиките на лидера на ГЕРБ Бойко Борисов, че промяна няма, а само повишение на тока.

 

"Аз винаги съм ценял специфичните комуникационни похвати на бившия премиер", каза вицепремиерът и вметна, че такова говорене ще продължи с оглед на предизборната кампания.

 

Междувременно Пеканов призна, че няма да се присъедини към проекта на Кирил Петков и Асен Василев "Продължаваме промяната".

 

"Не бих проявил интерес да участвам в такъв проект. Считам, че най-важното са програмата и политиките за хората. Визиите ни според мен не съвпадат навсякъде", каза той.

 

Ще се върна към академичния си живот най-вероятно, каза той за бъдещите си планове. Пеканов заговори и за поскъпването на тока на свободния пазар. "Аз подкрепям помощ за бизнеса. Не сме взели решение за точните параметри", каза вицепремиерът. Запитан дали става дума за директна финансова помощ, той отговори положително.

 

 

 

 

 

Източници: NOVA TV, "24 часа", epicenter.bg

 

 

 

 

 

 

Коментари

  • Стефан

    23 Sep 2021 8:41ч.

    Божке, тези наистина си вярват. Бил за "кейнсианска политика". Кой им даде на тези да си правят следдипломната практика като министри.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Поне си признава.

    23 Sep 2021 8:58ч.

    Но отива малко по-далеч от Кейнс и е част от стадото “икономисти”, “обучавани” от неомарксисти от типа на Пикети. От предишни изказвания на момчето стана ясно, че е голям адепт на Мodern Monetary Theory (ММТ), на която в момента се кланя всеки централен банкер. За тях - и за господина - дефицитът/дългът е мит, печатането на пари е перманентен “стимул”, инфлацията - “преходна”, а всеки обед - безплатен

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Христо

    23 Sep 2021 9:52ч.

    Милата ни родина става полигон за извънкласно обучение към Харвардския университет...лелелеле. Тези мамини еничарчета въобще май не стават...

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Доказват на практика, че не разбират от ИСТИНСКА икономика!

    23 Sep 2021 10:03ч.

    Присъединявам се към мнението на всички колеги, че НЕ РАЗБИРАТ нищо от истинската реална икономика и което е по-важно НЕ "виждат" от ПОТРЕБНОСТИТЕ на държавата! ............ В Харвард не се учи МАКРОикономика за ВЪЗХОДЯЩО развитие на една държава, ................... а ги учат как да "разхвърлят" едни милиарди. .................... Жалко за хубавите ни български деца, учили неприложими теории, неща в престижни по име, университети. .... А и както се разбира покрай Киро канадеца - в интернет може да се ЗАКУПИ ХАРВАРД - сертификат диплома ха-ха-ха .......... Мила ни Родино Българио!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • "в интернет може да се ЗАКУПИ ХАРВАРД - сертификат диплом"

    23 Sep 2021 10:19ч.

    Ние понеже сме специалисти по ментетата, не можем да си представим, че човек който действително е учил в такова училище не би рискувал репутацията си с ... фалшив сертификат... "Мисирките" дори поискаха от Кирил Петков да си покаже дипломата. Пипнаха я. С какво ли са я сравнили?... А може да са виждали такава и друг път. Трудно и мъчно развитие.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • "в интернет може да се ЗАКУПИ ХАРВАРД - сертификат диплом"

    23 Sep 2021 10:24ч.

    Само глупаците си купуват дипломи ментета от интернет, по интелигентните си ги правят сами (има си Фотошоп за тая работа). Не давам пари за нещо, което мога да си направя сам. Че ме нямало там в някакви списъци, много важно. Объркали са се и това е. Стават грешки.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Желев Желязко

    23 Sep 2021 10:44ч.

    В песчаных степях аравийской земли три гордые пальмы зачем-то росли.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Мильо Лудия

    23 Sep 2021 12:50ч.

    Христо на 23.09.2021 в 09:52 Бъди рахат няма да стане, щото никой няма да има мнозинство. Но виж досега Б ългария беше полигон за строителство на магистрали от които се облажиха твоята Мутра, Герб и стотина строителни фирми с офиси в Дубай.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • похвално за Пеканов

    23 Sep 2021 13:00ч.

    Това момче ще излезе по-печено от онези двамата лево-десни. Без претенция за точност, но за първи път в публичното пространство чувам лице от най-висшите държавни постове да коментира /макар и в негативен аспект/ хипотезата за излизане на страната ни от евросъюза: "По темата с въглищните централи, вицепремиерът обясни, че се чуват "стряскащи" призиви дори за излизане от ЕС, но да се запазят тецовете." Това не са случайно хвърлени думи, а следва да се отбележи като важен пробив в когнитивната матрица. Електоралните нагласи подкрепят посочената хипотеза, доколкото граждани за европейско развитие на България по прогнози слизат под нето 10% от всички избиратели.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Тихомир Томов

    23 Sep 2021 13:14ч.

    Едните са активни, а другите пасивни според Истамбулската Конвенция !

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • До "похвално за Пеканов"

    23 Sep 2021 14:13ч.

    Избрал сте да сте анонимен. Аз съм на същото дередже и няма да ви питам за причините, но единствено изказвам съжаление, че няма поле за разговор и дебат. За съжаление нашето общество няма стопански, политически и ... в по-общ план дори кулутурен ресурс (в най-широк смисъл) за да се развива извън ЕС. Последното натъртвам, доколкото няма смислена алтернатива на ЕС - в регионален, континентален и дори световен план. Иначе, държа да отбележа, че очевидно не четете широк кръг от източници и мнения. Гласове за излизане от ЕС има. Те не са малко, мненията им не са напълно лишени от мотиви и основания, но за съжаление не съм чувал цялоста реалистична, обоснована доктрина в тази посока. Пишете по начин, заради който не мога да ви прескоча просто така. Настоявам да изясним едно нещо. Държа еднозначна ориентация. Казвате "доколкото граждани за европейско развитие на България по прогнози слизат под нето 10% от всички избиратели"?! Да не би да искате да кажете, че герб е единстевният радетел, защитник, стожер и гарант за европейското членство на България? Благодаря в аванс за отговора.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • похвално слово

    23 Sep 2021 15:32ч.

    Знаете, че в един момент започна да се говори за "трима служебни министри". Спрягаха ги първо за потенциални участници в постоянен кабинет (там изплува Денков, обаче), после за евентуални учредители на новата формация. Изпускам нарочно подробностите, но първосигнално си помислих за Петков, Василев, Пеканов. Радвам се на грешката си. Това е някакво индиректно доказателство, че все още има млади хора, които заради идеи, идеология, или както е подчертано тук в текста - "визии", не желаят да направят компромис със себе си заради участие в проекти, които най-вероятно са основно мотвирани от перспективата за усвояване на средства. От какво още са мотивирани не мога да знам с пълна убеденост. Имам хипотези, при това не малък брой. Изводът ми може и да е повърхностен, никога не изключвам хипотезата да съм се загубил в превода поради липса на важна информация. Във всеки случай едно е ясно и видимо - тримата са със сходен профил, възраст, вид и бекграунд. Това със сигурност предполага, че ако става дума за нещо автентично, за начинание на млади специалисти с близко образование и опит, то Петков и Василев със сигурност са се обърнали първо към Пеканов. Заверата не е станала по някаква причина. Но пък има и друга хипотеза: Козяк не е разрешил на двамата да го привлекат като съдружник в начинанието. Ако има нещо вярно, защо би могло да е така??!! Не искам да предлагам други хипотези.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Христо

    23 Sep 2021 15:38ч.

    Имам обосновано предположение, че ни чака тотална фалшификация на изборите: – партиите нямат представители в контрола на машинното гласуване, а социоложките на повикване вече обявиха Куки и Пипе за спечелили изборите; – кремълските власовци „по дърварски“ откраднаха тридневните избори в РФ и най-вече с помощта на електронно гласуване; – Бидончо открадна изборите в страната на господарите ни. … Не е ли по-добре да гъбарстваме?

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • До Христо - разликата между Кремълските и Бидончо !!

    23 Sep 2021 17:26ч.

    Разликата между Кремълските и Бидончо колега е гигантска! ........ В Русия гласуваха масово с ХАРТИЕНИ БЮЛЕТИНИ, които се пускат в машини (подобие на факс-машината) за да отчетат вота - тоест НАЛИЦЕ са и хартиените бюлетини и електроннот отчитане! ............. Отделно имаше он-лайн гласуване с електронен подпис и прочие, както са изискванията. .............. За ПРИМИТИВИЗМА с гласуване по пощата и РЪЧНОТО БРОЕНЕ на "писмата" просто не заслужава да се анализира1 ...... :)

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Не разбирам, как Северен поток 2 е факт

    23 Sep 2021 18:28ч.

    А сме вървели към зелени енергии. Изобщо зелените енергии са чуш, дето викат руснаците.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Разбира се, че е по-добре да гъбарстваме

    24 Sep 2021 5:16ч.

    Нали дефиницията за глупост е да повтаряш едно и също с очакване за различен резултат. А този млад мъж изглежда не е глупав. Може да е, защото има солидно австрийско, а не кич-кеч американско образование.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи

Напиши коментар

Откажи