След нобеловите награди за химия неолибералният трансхуманизъм чука на вратите ни

След нобеловите награди за химия неолибералният трансхуманизъм чука на вратите ни
Нобеловата награда за химия за 2020 г. вече е в ръцете на двете дами, които коментирах преди повече от 2 години - Еманюел Шарпентие и Дженифър Дудна - за "разработване на метод за редактиране на генома". Нямам какво да добавя към написаното тогава освен едно - неолибералният трансхуманизъм чука на вратите ни. Има ли действащ политик, който да го забележи, осъзнае и да отговори по достойнство? У нас не виждам. Всъщност темата следва да е биология, но химията явно е по-добро прикритие.

 

Генно инженерство и полов релативизъм

 

През 2012 г. молекулярният биолог проф. Дженифър Дудна и нейният сътрудник Еманюел Шарпентие (Калифорнийски университет) изследвайки как бактериите се предпазват от вирусни инфекции, откриват CRISPR – технология за генно редактиране, която бързо навлезе за приложение върху бактерии и спори, растения, животни, а вече и върху хора. Откритието се състои най-общо в установяването на факта, че когато една бактерия бъде „нападната“ от вирус, тя произвежда частица РНК генетичен материал, който е идентичен с кодони на вируса. Тази частица, съвместно с протеина Cas9 (ДНК режещ ензим), блокират ДНК-то на вируса и така го неутрализират.

 

Това става по следния начин - когато РНК-то намери комплементарна последователност, Cas9 извършва прерязване на нуклеотидната верига и вкарва РНК комплекса на точно определено място в генома. Революцията е, че системата на практика позволява всяко нещо, което има ДНК, да бъде променено по усмотрение на оператора - учените вече могат лабораторно да пресъздават същия процес и да внасят, изтриват или поправят ДНК, което се явява основата на генното инженерство, а CRISPR Cas9 засега се очертава като най-прецизната технология, с която се допускат най-малко грешки. Технологията TALEN вече от доста време се използва за генно редактиране в медицинската практика, но интересното е, че през 2017 г. CRISPR получи разрешение за извършването на експериментално генно редактиране на човешки ембриони във Великобритания в института „Франсис Крик“.

 

Така идеята за "дизайнерски" бебета изглежда все по-реална, а притесненията относно потенциална злоупотреба с технологията за целите на евгениката (подобряване на човешката наследственост) са основателни защото бързо могат доведат не само до генна дискриминация, а до елиминиране на еволюцията въобще и до отваряне на ера на генно-модифицираните техно-хуманоиди.

 

Ето защо на 15.01.2018 г. постнах във Фейсбук следното:

 

Явно приближава края на любовното биологично творчество на мъжът и жената. Отварят се новите бизнес-ниши на донорите на сперма и яйцеклетки, крио банки, ин витро центрове и производството на дизайнерски бебета с CRISPR Cas9 генетични технологии. Третият райх ряпа да яде, еволюцията също - настават нови времена на пазарното производство на деца по поръчка на всички социални полове (засега 31). Е, какво значение би имал биологичният пол, след като той вече няма да служи за възпроизводство, а само за донорски бизнес и препитание, и... експлоатация от социалните полове! Запомнете тази прогноза - след време Истанбулската конвенция ще бъде синоним на края на човечеството и началото на ГМО хуманоидите. Съчетани с дигиталните технологии и роботиката (техно)хуманоидите ще бъдат новите арийци. А мъжът и жената като такива вероятно ще останат единствено индивиди развъждани в сепарирани донорски ферми.

 

Източник: Фейсбук

 

 

 

 

 

 

 

Още от Интервюта

Коментари

  • Коба

    08 Окт 2020 14:16ч.

    Да, ама наскоро бе публикувано изследване, което доказва, че повечето от "заченатите" ин витро са със сериозни здравни и психически проблеми! Бог поруган не бива!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • ха ха ха

    08 Окт 2020 14:16ч.

    Вземи си трансхуманизма и безлюбовието, и ги прати при изкуствения интелект, дето не става за нищо! Докога ще се заблуждавате, че може да създадете нещо по-добро от човекът? Нито може да се създаде, нито ще бъде създадено, а тия двете, дето са наградени напълно умишлено, ако можеха да резнат и удоволствието от сексът, ама не могат... дете в епруветка не може да ти даде онази химия, която образува детето заченато с любов!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • До еха в интернет кипи

    08 Окт 2020 14:22ч.

    Дори да е вярно това, което пишеш, какво общо има с темата на статията?

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Любовта е живота и живота е любов...

    08 Окт 2020 14:31ч.

    и няма нищо друго на земята, което може да я замени! Кът така че - опитите са абсолютно напразни! Подобни опити за налагане на нов стереотип са жалки и смешни и се чудя, наистина ли живеете с идеята, че ще успеете или просто иде реч за едни пари?

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Вуйчо

    08 Окт 2020 14:42ч.

    Това,което го пише уважавания от мен Д-р Семерджиев,си признавам чистосърдечно,че не мога да го "смеля" Усещам обаче,че е много страшно!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • СМЕХХХ

    08 Окт 2020 14:50ч.

    Абсолютно вярно и така ще стане! И то в близко бъдеще! За съжаление, дори първоначално да има някакъв мораториум за производство на бебета, той ще отпадне в последствие! И не заради друго, а заради пари - това ще стане огромна индустрия!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Биолог

    08 Окт 2020 15:01ч.

    Написаното е абсурдно и идва от човек, който не осъзнава колко ценно е генното инженерство за културните растения, опазване на околната среда и предотвратяване на нелечими генетични заболявания. Човек, който не знае законови нормативи в биотехнологиите, предклинични и клинични изпитвания и агроинженерство, няма право да изказва мнение. Отново малоумие в медийното пространство.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Пореднито отместване на прозореца на Овертон

    08 Окт 2020 15:03ч.

    Задава се нещо страшно и зловещо. Сегашните джендъри и трансполови сексуални девианти ще ни се сторят като детска игра. Това е новият Хитлер,ноооо....на качествено ново технологично ниво. То и навремето така е станало и с нацизма - от левичарски лозунги и постановки,като днешните джендъри та...... се е стигнало до висшата раса и унтерменшъни. И това ще е поредният прозорец на Овертон.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Разбирам страховете ви, но няма да стане...

    08 Окт 2020 15:04ч.

    Те така говореха и за изкуствения интелект, а като гледам, още не е минал нивото да ти пали печката... няма и да го мине. Правят се опити отдавна, но всичко е един голям провал и понеже това е краят на силите на една отвратителна клика, се правят последни опити за спасение и понеже виждат, че нещата са пред пълен провал, се опитват да активират страховете у хората. Опасни вируси, опасността да те заменят, опасността от неизвестното... Страхът е използван винаги, когато искаш да контролираш голяма група от хора, защото тогава силата не минава, ще бъдеш смачкан! Колкото до конвенцията, тя в България няма да се ратифицира по никакъв начин!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • ЗИП

    08 Окт 2020 15:18ч.

    Отричащите трансхуманизма са съвременните лудити ! Искат да се върнат в пещерите. Тяхното е кауза пердута. Няма сила, която да спре човешкия прогрес към съвършенство и безсмъртие ! Мое да си дуднат колкото искат. Но няма сила, която да спре генното инженерство и изкуствения интелект....

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Идеалист

    08 Окт 2020 15:54ч.

    Няма нищо чудно, че в Коронавируса SARS -1 e изрязан ген и е вкаран друг, за де намали агресивноста му и да се увеличи заразноста му. Не е удобно Нобеловата награда да се даде на създателите на SARS 2 причиняващ Ковид 19.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • до ЗИП

    08 Окт 2020 16:33ч.

    Що не идеш на доктор, приятелю? Кажи едно нещо, което е подобрило качествата си след генна намеса?

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Молекулярен биолог дето това работи вече 40 години

    08 Окт 2020 16:34ч.

    Да, докроре, има нещо вярно в приказките Ви. Но, и това е голямо НО! Не бива да сте толкова сигурен като не работите в тази сфера. Първо, както някой по-горе беше казал далеч сме още от това да получим каквото си искаме (напр. изкуствен интелект, а в случачая "дизайнерски бебета"), независимо от използването на CRISPR. А, създавването на транссексулани, е толкова далче от възможностите ни в момента, че не мога да го опиша! Знам, защото тази техника използвам в лабораторията от 5 години. Второ да напомням ли, че винаги когато се появи нещо ново възникват и нови страхове, голяма част от които не се оправдават. Когато се пояавил автомобила хората предсказвали, че при скорости от над 30 км/час пътниците ще се задушат от насрещния вятър! Вашите предсказания малко много ми напомнят тази история. И трето, за съжаление всеки скок в науката или техниката води със себе си ползи за обществото и опастности, които недоброжелателни индивиди могат да използват за да вредят на обществото. Например атомното оръжие и ядрената енергия. Но, причините за това не е в науката и техниката, които се развиват, а в зрелостта на обществото. Няма да пиша повече, макар, че има и четвърто и пето и .... Само да кажа, че ако бяхте толкова голям специалист и визионер щяхте да знете, че ДНК означава Дезоксирибонуклеинова киселина (женски род) и следователно е "селско" да я наричате ДНК-то. Напомня ми за доста лошо преведени сериали по FOXcrime. Същото се отнася и за РНК. А, глупостите в коментарите, чe Доудна и Шарпентие били направили SARS-2 чрез CRISPRизобщо не заслужават коментар.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Последствията...

    08 Окт 2020 16:38ч.

    Дъждовете, които валят в САЩ са жив пестицид, унищожиха насекомите, отровиха почвите и водите си, и щели да създават хуманоид "безсмъртен", който да живее без вода и храна - БОЖЕ, слез си прибери вересиите, за да не ти ги пращам аз! Няма никакъв трансхуманизъм - всичко това са пълни глупости! Цели се единствено унищожаването на населението, което изглежда се е случвало много пъти досега!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Не се карайте!

    08 Окт 2020 16:38ч.

    Просто започва разделянето на човечеството на две раси - трансхуманоидите и естествените. Ще трябва да се научим да живеем паралелно, без да си пречим. :)))

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • до "не се карайте"

    08 Окт 2020 17:17ч.

    Тва ми прозвуча като ковида... всички говорят за него, а никой не го е виждал :DDD

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • До "Молекулярен биолог дето това работи вече 40 години"

    08 Окт 2020 17:58ч.

    Илко опитва да види бъдещето, вие гледате настоящето. Той търси панорамен изглед към гората, а вие не откъсвате поглед от дървото /ДНК-то/ :)) Вашите твърдения сигурно са доказуеми, неговите за бъдещето са недоказуеми. Визионерите винаги звучат налудничаво на съвременниците си. Излишно е да спорим кой крив, кой прав. Времето ще покаже. :)

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Хайде и за РНК

    08 Окт 2020 18:57ч.

    "Молекулярен биолог дето това работи вече 40 години" Господинът многознайко дали знае ,че за ДНК и РНК се учеше по биология в средното образование още в края на 60-те години на миналия век? Ами с цел да ни образова .... ,да беше написал и развърнатото име на РНК. Значението на абревиатурите ДНК и РНК е известно от над 50 години на всеки човек със средно образование. Двойноспиралната структура на ДНК е доказана от 1953 до 1958г. Не сме все още африканска държава за ни затрудняват общоизвестни абревиатури още повече ,че тук четат все пак образовани хора. Господинът молукулярен биолог май нещо много си е повярвал?

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • иван йорданов кожа и костов

    08 Окт 2020 19:55ч.

    Зъболекарят-импресионист илко е с голям принос за геноцида на Българския народ.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Отговорен

    08 Окт 2020 20:33ч.

    Ще ми се молекулярният биолог, на база 40 годишният си опит да отговори на един прост въпрос. Ако пред негго на масата има салатка от американски ГМО домат и такава от баш селски, розов с неправилна форма и израстъци наш си домат от коя би хапнал с ракийката. И втори въпрос. Това, че някакви, дори и нобелови лауреати, не знаят и 10 % от смисъла на известните "частици" на генома, а и това което знаят е приблизително и несигурно е ясно. В същото време факт ли е, че не спират експериментите около ДНК ?! Кое точно ще спре N-тия менгеле да си поиграе на Господ ? Нали разбирате, че ще разберете докъде е стигнало като видите опашката на внук си....

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • без имена

    08 Окт 2020 20:34ч.

    "Гатака-имаше такъв филм.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • ха ха ха

    08 Окт 2020 20:48ч.

    Интелекта не е генно заложен... излезте вече от матрицата и спрете да давате ухо на всяка идиотия, която ви предложат!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • толкова ли не виждате

    08 Окт 2020 20:51ч.

    че от години вървят едни процеси, които връщат хората на дърветата, точно защото изпитват страх, че губят контрола, а аз викам, че вече са го загубили, но се преструват, че не са ;) Свърши се тяхната! С оглупяването на индивида, само си увеличават проблемите.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • иван йорданов кожа и костов на 08.10.2020 в 19:55

    08 Окт 2020 22:11ч.

    Мноо си тъп, баце!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • "Пътят към ада е послан с добри намерения"

    08 Окт 2020 23:14ч.

    https://nauka.offnews.bg/news/Meditcina_21/Gennoto-redaktirane-Kade-e-granitcata-predi-antiutopiiata-Gataka_118362.html

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Бъдещето на спорта ще са ГМО-спортисти

    08 Окт 2020 23:17ч.

    https://nauka.offnews.bg/news/Novini_1/V-badeshte-samo-GMO-sportisti-shte-chupiat-rekordite_54278.html

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Ще клонираме изчезващи видове животни или ще създаваме нови "чудовища"?!

    08 Окт 2020 23:20ч.

    https://nauka.offnews.bg/news/Novini_1/Genetitcite-sa-gotovi-da-sazdadat-mamut_6600.html https://nauka.offnews.bg/news/Novini_1/IUzhnokorejtci-shte-klonirat-peshteren-lav_39740.html

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Безпорно методът за генно редактиране CRISPR предлага много чудеса, но и чудовищни експерименти, освен обичайните простотии за задоволяване капризите и свръхегото на хората

    08 Окт 2020 23:24ч.

    https://nauka.offnews.bg/news/Biologiia_16/11-chudesa-na-metoda-za-genno-redaktirane-CRISPR_42154.html https://nauka.offnews.bg/news/Novini_1/Monsanto-poluchi-litcenz-za-tehnikata-za-redaktirane-na-geni-CRISPR-Ca_58444.html

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • 999

    09 Окт 2020 7:54ч.

    Надявах се коронавирусът ще вразуми хората. Не стана. Всяка намеса в работата на природата работи против хората, дори това да не се забелязва на пръв поглед. И ядреният разпад е изследван с добри намерения, но получава човешка реализация в Хирошима и Нагазаки. Така, че по-спокойно с великите нови открития. Не можем да контролираме природата. Като се напънем да доказваме обратното, докарваме суша, наводнения, катаклизми, влошаване на климата, превръщаме в пустиня огромни територии. Но сме велики….

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • логореята

    09 Окт 2020 10:13ч.

    Трансхуманизмът не е невъзможен, въпреки основателните критики спрямо изблиците му. Просто съпротивителните сили не са адекватни - хората, които имат ума, нямат волята и обратно - които имат волята да налагат промените, нямат ума, затова и действат като зомбирани. Хората на волята са във властта - а властта подсигурява преди всичко себе си, желаейки да намали съпротивителните сили спрямо себе си и да се самоувековечи. Тук авторът и сума ти постове са описали извращенията с нормалната човечност, които (ще) се правят. И те ще продължат да се правят, защото социалното инженерство и технологиите за манипулация напредват все повече, и на човека все повече започват да гледат като материал за експериментиране. При това с нас експериментират не по-висши същества от нас, а хора като нас и даже по-долни от нас... а пред магнетизма на печалбата и новото, те задръжки нямат. Така че - прав е ЗИП-ът, от определени гледни точки погледнато, няма как да спреш прогреса, въпреки разумните аргументи срещу него.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Ще се мре така или иначе

    09 Окт 2020 15:06ч.

    Очевидно ще създадем нешо различно от човека, но дали ще е по добро е много съмнително. Човек и динозавър не са се засекли в историята, но с комар да. Очевидно не става дума за катаклизми, което е абсурдно, а за селекция, и тя не е правена от човек. Сега ни тестват до къде можем да стигнем и за колко време. Напоследък процесите се забързаха доста. Като не отговорим на очакванията, ще направят с нас това, което правим и ние с лабораторните провали.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Затова

    13 Окт 2020 12:14ч.

    Затова танковете трябва да идват навреме

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • До молекулярен биолог

    13 Окт 2020 13:54ч.

    Няма да подлагам на тест знанията ви по молекулярна биология, защото аз самият не съм такъв. Но с образованието което имам и клиничния опит смея да се усъмня... Как да е. В голямо телевизионно интервю от тази пролет Нобеловият лауреат по вирусология и откривател на вируса на СПИН проф. Люк Монтание директно описа как вируса на ковид 19 е "вирус-химера". Създаден е с методиката на генното инженерство като в РНК на някакъв коронавирус (първично непатогенен за хората) е вмъкнат сегмент от около 1000 нуклеобази от генома на ... вируса на СПИН ! Което той и екипът му са установили с компютърен анализ ( геномите и на двата вируса са разчетени и официално публикувани) . И обясни как такъв голям фрагмент (около 3 % от цялата РНК на вируса на ковид 19) няма как да се "вмъкне" като плод на случайна мутация. Нобелиста директно заяви че това е генно манипулиран вирус и в първите седмици след появата му е имало свиреп натиск и заплахи над няколко изследователски центъра , които са се опитали да оповестят този факт. Монтание даде пример с негови колеги от индийски център. Предаването с професора е широко разпространено в интенет, все още го има в ютуб.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Има такава книга

    13 Окт 2020 21:07ч.

    Прекрасният нов свят. Ето тази: https://chitanka.info/text/20241-prekrasnijat-nov-svjat А иначе това може и да е добро. Могат да се поправят генни дефекти и да се избегнат лоши болести.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Името ми е Червен

    15 Окт 2020 14:27ч.

    Всъщност, това докъде може да стигне намесата на човека в генома, не трябва ли да се определи и ограничи юридически? Т.е. да е разрешена намеса само за лечение. Иначе трябва да забраним и други методи на лечение "защото са намеса в божиите работи" :)

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Observer

    16 Окт 2020 9:08ч.

    Глупостите на стоматолога д-р Семерджиев са известни отдавна. Щом взе и от CRISPR да разбира. Първо, технологията се разработва от Danisco от 90-те години насам. Има един мъж в екипа близък до Дудна, който върши по-голямата работа. Второ - метода е с основен интерес в биотехнологията -з а генно-редактиране на растения и животни. В ЕС се третира като ГМО, подобно на технологията на Монсанто, Синджента и др. - Решение на ЕС от 2018г. Трето - само един китаец официално призна за манипулация на успешно износени ембриони. Ккаъв ще бъде ефекта е неизвестен. Четвърто - малоумие е да се твърди, че методът ще "лекува" генетични заболявания. Такова нещо няма как да се случи след първоначалното делене на клетките. Преди това пък е невъзможно. Пето - Абсолютен нонсенс е наличието на генетично обусловени заболявания. Всички големи бази данни дават корелация до 5-10% за унаследяемост на определени състояния при съвпадения на цял генетичен клъстър - т.е не може да се предскаже нищо освен със слаба вероятност, което обезсмисля усилията. Шесто - развитието на ембриона не е обяснимо с методите на молекулярната генетика. В генома няма АБСОЛЮТНО НИКАКВИ данни за морфологията и диференцирането на клетките, както и времето като параметър не е кодирано. Така, че на д-р Илко му препоръчвам да вземе да чете по-сериозна литература, ако иска да не звучи повече от празнодумец.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи

Напиши коментар

Откажи