Светско-католическата Франция и пробуждането на старата нетърпимост

Светско-католическата Франция и пробуждането на старата нетърпимост
Ислямът и неговите обичаи, смятани за ретроградни, са обвинени, че разрушават националната общност.

 

 

 

Напрежението в обществото непрекъснато нараства. На 28 октомври 80-годишен бивш военен, кандидат на Националния сбор на местните избори през 2015 г., откри стрелба пред джамията в Байон. Двама души бяха ранени. Така ненавистта към мюсюлманите доведе до кръвопролитие. Три седмици преди това ислямският гняв удари полицейското управлянеие в сърцето на Париж. В резултат на нападението загинаха четирима души.

 

Трагично объркани умове прибягват до насилие.

 

Но нека не се заблуждаваме, тази тема разпалва целия национале дебат. Въпреки закона и етичните правила, депутат от Бургундия изключи от регионалния съвет жена с бурка, съпровождаща ученици на екскурзия. В същото време президентското мнозинство се пука по шевовете, а в Сената дясната опозиция настоява да се приеме закон, забраняващ носенето на тази религиозна дреха по време на ученически екскурзии. По темата за исляма хората се нападат по време на всевъзможни ток-шоута. В резултат на това, нещата вече стигат до крайност. Над 78 процента от французите са убедени, че секуларизмът е в опасност, а ислямът е несъвместим с ценностите на републиката (61 процента).

 

Знаем, че страната е склонна към религиозни войни.

 

Вартоломеевата нощ, отмяната на Нантския едикт, Вандейската война и изгонването на конгрегациите, доведоха до колективна травма. Основаното на съюз между престола и църквата, кралството се превърна в република, едва след като през 1905 г. беше приет либералният закон за отделяне на църквата от държавата. Уважението към религиозните свободи и неутралитетът на държавата успокоиха големия разкол на модерността.

 

Щастливи ли са вярващите във Франция? През последните 40 г. нарастването на френското мюсюлманско население възражда старата нетърпимост в обществото. В името на секуларизма, който сега се аргументира с „християнските корени на Франция“, исляма и неговите обичаи се смятат за ретроградни и са обвинявани в разрушаване на националната държава.

 

Това е светско-католическата Франция, новият продукт на синкретизма.

 

Дали това е старата борба между духовенството и републиканците? Разочарованият деколонизатор на Алжир и основател на нашия държавен строй, Дьо Гол не вярваше в асимилацията. По този повод той казваше: „Моето село сега ще се казва „Коломбе на двете джамии“, а не „Коломбе на двете църкви“. Яростната защитничка на голизма Надин Морано оглави кръстоносния поход и намери „решение на проблема с исляма“: Да се забрани строителството на нови обекти за изповядване на култа. А към властите отправи призива: „Скрийте вече тези мюсюлмани, които повече не можем да гледаме!".

 

За либерала Макрон това е много сериозен проблем.

 

Президентът заяви, че не желае да смесва „ислямския тероризъм“, „комунитаризъм“ и „организацията на исляма във Франция“. Принуден да вземе страна, той заяви, че възнамерява да действа във всички направления, без да се поддава на истерията. Може ли тази технократска рационалност да успокои страстите? Президентът знае, че неговото мнозинство е дълбоко разделено на дясно крило, което бърза да реагират на разтревоженото обществено мнение, и ляво крило, отвратено от заклеймяването на едно малцинство от французи, заради етнорелигиозния им произход. Това подсказва търсенето на балансираща позиция. Трудно е да го упрекваме, че протака, за да отсъди като безпристрастен съдия. А в очакване на решението, публиката на стадиона кипи от ярост…

 

Превод от френски: Никола Стефанов

 

 

 

 

 

Коментари

  • Де Гол

    02 Ное 2019 17:32ч.

    беше французин и след това политик. Макрон е либерал и след това чиновник. Няма място за сравнение.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Helleborus

    02 Ное 2019 19:57ч.

    Задкулисията искаха мигранти, за да може да реализират лявата си идеология за разрушаване на нациите и традициите, чрез малцинствата. Без значение какви малцинства, деца, жени, ЛГБТИ, мюсюлмани. Идеята беше да има достатъчно противопоставяне между несъвместими и враждебни идеологии, за да може като вариант на помирение (прословутия мир на папата) да се поиска от всички да изоставят довчерашните си разбирания и да се подчинят на един нов комунистически интернационал. Точно това каза и Макрон тия дни, няма да допусна различни общества в обществото или нещо подобно. Под претекст за помирение, хората ще бъдат помолени да се откажат всеки от каквото има, един от християнския кръст, друг от фереджето, трети от родителските си права, четвърти от плурализма. Т.е. случва се едно заличаване на различията и възприемане на съвсем измислена доктрина за човешкото поведение, в която да се каже какво е одобрено и какво не и останалото да бъде недопустимо. Както днес е недопустимо християни да възпитават децата си какво е правилно и грешно, защото джендърите се оскърбяват. На пръв поглед друг изход няма, защото мюсюлманите са вече поканени, те не могат да се върнат обратно и заради сигурността, ще има затягане на контрола над всички европейци. Така, както го правят и от ВМРО, заради циганите, да вземем децата на българите на 4 години, да прекъснем връзката със семействата. Така подобно, заради мигрантите и техните абсурдни култури, европеецът ще бъде вежливо помолен да изостави своята хилядолетна традиция, за да се възцари културата на толерантност, без правилно и грешно, без добро и зло, без авторитети и учители, без млади и стари, без мъже и жени. Т.е. Макрон няма да озапти мюсюлманите, заради християните, неговото възмущение ще доведе до това, че новите правила ще ощетят всички. Преди много време казах, че човечеството върви към комунизъм, най-лошия, в духовната, културната и интелектуалната сфера.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Аборигените ненавиждат, но пришълците се гневят...

    02 Ное 2019 22:13ч.

    "Двама души бяха ранени. Така ненавистта към мюсюлманите доведе до кръвопролитие. Три седмици преди това ислямският гняв удари полицейското управлянеие в сърцето на Париж. В резултат на нападението загинаха четирима души."

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Констатация

    03 Ное 2019 9:41ч.

    Нормално е ислямисткото насилие да ражда "католическа" нетърпимост...

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Капитан Кук

    03 Ное 2019 9:58ч.

    Helleborus, за пръв път да прочета нещо смислено от тебе, поздравления! (Може да е имало и друго, за което се извинявам, че ми е непознато но навестявам този сайт само от време на време).

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • observer

    03 Ное 2019 10:21ч.

    Френските духовни терзания ме вълнуват точно толкова, колкото новината, че Рено са пуснали нов модел на пазара.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Vassil Zdravkov

    03 Ное 2019 15:00ч.

    Не ми дреме за разлагащата се Франция. Ние трябва да вземем отношение към непрекъснато нарастващите претенции на резаците в България. Идете в Севиля, Кордоба, Гранада. Ще видите каква култура са занесли там халифите от Дамаск и Багдад. А у нас прадедите на тези, които непрекъснато искат някакви права защитени от Конституцията не са оставили камък върху камък. И трябва да бъдат озаптени.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Ханибал Барка

    03 Ное 2019 15:07ч.

    Липсва ми генералът! По негово време Франция беше нещо различно. Обожавам френските филми от 60-те, 70-те и началото на 80-те. Франция и нейните филми бяха нашият прозорец към света, когато бяхме деца. В компютъра си имам колекция от френски филми с Ален Делон, Дьо Фюнес, Фернандел и Белмондо. Обожавам онази Франция, в която ченгетата бяха "флик" и биеха наред, Марсилия бе гангстерски рай, цигарите "Житан" не спираха да димят в устата на французите, а в Париж всеки прозорец гледаше към Айфеловата кула. Беше една по-груба и в същото време по-истинска и по-уютна Франция от този либерално-левичарски бардак - тази клоака на европейската цивилизация. Преди седмица гледах един от клиповете на Серж Генсбур, който го показваше как скита по тесните френски улици, как спира тук и там, как пие кафе... Този груби и леко мръсен, като нешлифован диамант Париж, е моят Париж, а не сегашният.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • 112

    03 Ное 2019 21:42ч.

    България трябва да иска изхвърлянето на Франция от съвета за сигурност на ООН, ядреното и разоръжаване и закриване на атомната и индустрия. Франция се срива в ислямистка кочина и това не може вече да бъде спряно. Всички врагове на България ще платят жестоко за престъпленията си.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Helleborus на 02.11.2019 в 19:57

    03 Ное 2019 22:21ч.

    Съгласен с насоката на коментара. Несъгласен с едно: че под претекст за помирение, хората ще бъдат помолени да се откажат всеки от каквото има, един от християнския кръст,друг от фереджето, трети от родителските си права, четвърти от плурализма - така може би го мислят , но НЕ-реалистично, защото исляма никога няма да се откаже. Не е обвинение, а наблюдение. В проядената западна демокрация се влива нов поток на хора, за които религия и държава са едно, демокрацията е слабост, агресията е сила. Исляма не е прояден (или поне не се вижда да е ) от безкрайни дебати за повече или по-малко демокрация или регулация, за правата на човека или защита на животните и природата, нито от критика към клириците, нито от съмнения в религията, нито си търсят вината за избитите в техните войни или какво направила онази империя с онзи народ ... Еднопосочни, затова целенасочени .... Горко на Европа.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • anonimen robot

    04 Ное 2019 0:29ч.

    Ислямът и неговите обичаи, смятани за ретроградни, са обвинени, че разрушават националната общност. *** A mozheshe vmesto tiah da byde obvinen Putin... ili vsichki bylgari zashtoto bili rasisti, no nqmalo koi da im go kazhe!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • anonimen robot

    04 Ное 2019 0:40ч.

    Преди много време казах, че човечеството върви към комунизъм, най-лошия, в духовната, културната и интелектуалната сфера. *** Haide nerodeniat komunizym pak se okaza vinoven?! Dai pone edin primer za izvrashteniia podobni na komentiranite ot teb sluchili se pri komunizma! Imashe li rasizym ili obratno - dundurkane na vsiakakvi subekti ot Afrika i Blizkiia Iztok? Imashe li gei paradi? Imashe li cigasnka slobodia i prestypnost? Da si chul niakoga Brezhnev da se izcepi, che bylgarite sa zhivotni i rasisti? Sbyrkano mozyche s pretencii za intelekt!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Helleborus

    04 Ное 2019 8:47ч.

    anonimen robot на 04.11.2019 в 00:40 Хора, които не са дали никакъв избор на обществото се опитват да изкарат, че са ги отглеждали добре като добитък, затворен в обор. Хората не са добитък, в света е нормално да имо всичко, каквото искат те, при това всеки един от тях, а не каквото искат една шепа болшевики, които ги държат с полицейщина и репресии. Това не можеш ли да го схванеш? Не е твоя работа да определяш дали някой ще бъде гей, докато затваряш в концлагери свещеници и будни граждани и отнемаш на хората бизнеса, нивите и добитъка. По това време нямаше престъпност, понеже най-големият престъпник беше на власт и плашеше останалите. На повърхността имаше ред, платен с кръвта и униженията на стъпканите под повърхността - християни, бизнесмени или хора с увреждания, извадени от това общество. А в умовете на хората нямаше друго, освен битовизми, материализъм и връзкарщина.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Helleborus

    04 Ное 2019 9:06ч.

    03.11.2019 в 22:21 Ислямът няма такава сила, понеже в него няма любов. Има само един, Който не може да бъде пречупен, Сина Божи. Единствено Той не търгува с Истината и Правдата, понеже същността Му е да обича. Ислямът се поддържа чрез страх, традиция, суеверие и фанатизъм. Но и от още нещо – „стария човек, с неговите страсти и похоти“, който Сина разпъна на кръста. Ислямът е рай за мъжете, понеже утвърждава тяхната похот за жени, похот за власт и притежание, той не изисква вътрешна трансформация и събличане на старото естество. С какво е ислямът по-различен от тази джендърна култура, за която говорим? Тя също се опира на стария човек, с неговите страсти и похоти - прави каквото ти душа иска, задоволявай си всички страсти. Случайно ли мюсюлманите и джендърите са в една партия, случайно ли джендърите се борят с ислямофобията, а ислямистите гласуват за гейовете, случайно ли се борят за едни и същи „човешки права“, случайно ли ДПС и Манолова искат едновременно касиране на изборите? Нашата цивилизация пада, защото ние ставаме плътски и примитивни, егоцентрични като ислямистите, а не защото те идват тук. Това, че те идват тук, е понеже нашите примитиви намират в тях съюзник за своята примитивност и коз срещу древната ни християнска култура. От памтивека европейските отрепки се съюзяват с мюсюлмани, за да нападат християни. Повярвай ми, че джендърите и мюсюлманите ще се разберат отлично!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Helleborus на 04.11.2019 в 09:06 -- реалността

    04 Ное 2019 14:36ч.

    Кой нямал сила? - отманската империя е премачкала християнска България и християнска Византия. Константинопол е превзет след двумесечна обсада на 29 май 1453 година. Градът става новата столица на Мехмед. Сина Божи не е от този свят, нали беше казал, че царството му не е тука. Или онези християни от 13-14 век не са били достатъчно християни - според кого? - Според вашите мерки ? Силата на Господ го заведе на кръста, както християни в Сирия бяха мъчени и разпъвани в днешно време, знаете ли от кого? Този свят се подчинява на грубата материална сила, изградена с пари, не на любовта.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Helleborus

    04 Ное 2019 16:47ч.

    Всеки може да съсипва и опустошава, за това не е нужна човешка сила, а зверска, а мисля, че говорихме за силата да устояваш на манипулации и налагане на контролирана духовност. Дори в земния смисъл на воюването, никой не може да бъде победен, ако Бог е с него, но Бог не винаги е с така наречените християни, когато са фалшиви и отстъпват от истината. Проблемът за масите е, че Бог изисква много повече от този, на когото е дал повече, затова цивилизовани народи в позицията на блудния син, са в много по-окаяно състояние от онези, които изобщо не са достигнали до Отца. ..„наказва всеки син, който обича“ Това е истина, видима в историята, ако историята се преподаваше като приказките с поуки. Нашият народ има много поучителна история, когато попадайки във водовъртежа на световния упадък, вместо да учи останалите народи, е започнал да се учи от тях на техните мурафети, за което е наказан. И се е смалил от най-големия народ след индусите, (според Херодот), до най-бедния в ЕС, та дори не знае кой е всъщност. Колкото и хората да се бунтуват и роптаят, Бог не се проявява в това да имаш късмет, пари или власт по човешките представи. Така че този разговор може да е безсмислен, а аз няма да направя глупостта да обещавам невъзможни неща. Иска се много повече от суетна вяра, за да се материализира вътрешния успех във външното битие. Възможно е, реално е, има такава технология, но няма хора за това от наша страна, от човешка страна. Това е двустранен договор (завет).

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Торо

    04 Ное 2019 17:34ч.

    "Толерантността и апатията са последните добродетели на едно загиващо общество." Аристотел

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • anonimen robot

    04 Ное 2019 22:44ч.

    Helleborus на 04.11.2019 в 08:47 Хора, които не са дали никакъв избор на обществото се опитват да изкарат, че са ги отглеждали добре като добитък, затворен в обор. Хората не са добитък, в света е нормално да имо всичко, каквото искат те, при това всеки един от тях, а не каквото искат една шепа болшевики, които ги държат с полицейщина и репресии. *** Ne e nuzhno da dokazvash viarata si v dobriia kapitalizym i loshiia komunizym povtarqiki razduti izmislici. Mozheshe prostichko da kazhesh kak silno sa ti lipsavali bananite i da okachish kartata s cherepite. Edinstvenoto obqsnenie e che si preial... s banani i che teiko ti e kandidat-aktiven borec sreshtu komunizma - ot oniia deto dazhe edna mandra ne sa ograbili... A propos, za svobodata na dobituka - zashto taka dnes wratite na zapad sa otworeni, no wratite za tezi ot Iztok otkrehnati?

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи

Напиши коментар

Откажи