Румен Гечев към Горанов: Да наречете 1 млн. българи "маргинали" е цинично

Румен Гечев към Горанов: Да наречете 1 млн. българи "маргинали" е цинично
За Румен Гечев е голяма загадка как правителството е изчислило, че рекапитализацията с 500 млн. на Българската банка за развитие ще доведе до 2,5 млрд. кредити. "Към момента Българската банка за развитие не изпълнява основната си функция- средствата да отиват основно за малки и средни фирми. За голямо съжаление, по наша достоверна информация, значителна част от кредитите се предоставят на крупни български "бизнесмени" - една малка група, свързана с властта, която получава изгодни кредити за десетки и стотици милиони. Ние нямаме никаква гаранция, че тези 500 млн. ще стигнат до фирмите в засегнатите отрасли, които сега изпитват остра нужда от кредити при преференциални условия", каза още Румен Гечев. Според народния представител от левицата правителството отново прехвърля отговорността като оставя Банката за развитие да предостави 500-те млн. на търговски банки, които от своя страна да решават на кого и при какви условия да ги дават. "Ние категорично се разграничаваме от понятието "маргинали", използвано от финансовия министър Горанов - като говори за маргинали, той говори за 800 хил. души от българския народ. Това са представители на българската интелигенция, които се самоосигуряват, това са 500 хил. души, които са самоосигуряващи се от селското стопанство. Наричането на близо 1 млн. българи "маргинали", които няма да получат никаква помощ, е цинично и абсолютно неприемливо", заяви Гечев.

 

"Приветстваме, че макар  с известно закъснение, българското правителство излиза с такъв пакет от икономически мерки, които се очакваха от българския бизнес и цялата общественост в тези трудни времена. Освен това, ние приветстваме някои конкретни стъпки, предприети от правителството като 500 млн. за заплащане на извънреден труд в Министерството на вътрешните работи, на отбраната и в здравната система. Ние подкрепяме предоставянето на 500 млн. лв. допълнителна капитализация на Българската банка за развитие, тъй като такива мерки са предприети в почти всички страни членки на ЕС и страни извън него.

 

Също така, подкрепяме покриването на определени разходи за възнаграждения на временно освободени от заетост в българската икономика, съответно 60%  от работна заплата за сметка на държавата и 40% за сметка на работодателите. Тези основни мерки, предприети от правителството, ние принципно подкрепяме - те са в правилна посока и са свързани с европейската практика". Това каза проф. Румен Гечев, народен представител от ПГ "БСП за България", на пресконференция на "Позитано" 20.

 

Той обаче подчерта, че в същото време БСП има сериозни бележки и допълнителни въпроси към правителството. "Буди недоумение как правителството и премиерът ни съобщават, че са заделени 4,5 млрд. в пакета за стимулиране на българския бизнес и обезщетяване на семействата, които са в нужда. Нашите сметки показват, че даже с т.нар. данъчна ваканция от 600 млн. лв., сумата е 2,27 млрд. лв. Като се извадят тези 600 млн. данъчна ваканция, които ще са изискуеми от българския бизнес след тези 3 месеца, сумата става по-малко от 2 млрд. лв.", обърна внимание проф. Гечев.

 

За него е и голяма загадка как правителството е изчислило, че  рекапитализацията с 500 млн. на Българската банка за развитие ще доведе до 2,5 млрд. кредити. "Към момента Българската банка за развитие не изпълнява основната си функция- средствата да отиват основно за малки и средни фирми. За голямо съжаление, по наша достоверна информация, значителна част от кредитите се предоставят на крупни български "бизнесмени" - една малка група, свързана с властта, която получава изгодни кредити за десетки и стотици милиони.

 

Ние нямаме никаква гаранция, че тези 500 млн. ще стигнат до фирмите в засегнатите отрасли, които сега изпитват остра нужда от кредити при преференциални условия", каза още Румен Гечев. Според народния представител от левицата правителството отново прехвърля отговорността като оставя Банката за развитие да предостави 500-те млн. на търговски банки, които от своя страна да решават на кого и при какви условия да ги дават. 

 

"Нашите сметки показват, че при това съотношение- процентът 60 към 40 - няма да бъдат много фирмите, които ще се възползват от тази преференция. Считаме, че това съотношение не е в интерес на бизнеса. За много от българските фирми при тези условия даже 40 на сто ще бъдат непосилни за покритие. Много от тях все ще имат по-голям интерес да съкратят хората, отколкото да покриват тези 40%", категоричен е Гечев. Той отбеляза, че според условието на правителството, само фирми без задължения към държавния и общинските бюджети ще имат достъп до тези 60%. "Не е трудно да се досетим, че не са много фирмите, които нямат никакви такива задължения", добави той.

 

"Ние категорично се разграничаваме от понятието "маргинали", използвано от финансовия министър Горанов -  като говори за маргинали, той говори за 800 хил. души от българския народ. Това са представители на българската интелигенция, които се самоосигуряват, това са 500 хил. души, които са самоосигуряващи се от селското стопанство. Наричането на близо 1 млн. българи "маргинали", които няма да получат никаква помощ, е цинично и абсолютно неприемливо", заяви Гечев.

 

По неговите думи БСП има сериозни възражения по отношение на липсата на механизми и детайли как точно средствата ще бъдат разпределени.  Той добави, че държавата няма разчети и правителството не знае за какъв период се предлагат мерките, както и не  казва колко души ще се възползват от тези мерки. "Като направихме сметка- виждаме, че  има много сериозни противоречия", сподели Гечев. 

 

"Ние сме напълно наясно какъв пакет от алтернативни мерки като насока ще предложим от БСП. В момента нашите екипи работят заедно с представителите на браншовите организации. Предстоят ни допълнителни срещи с тези браншови организации, за да стиковаме техните предложения с нашите виждания", завърши Румен Гечев.

 

 

 

 

 

 

 

Коментари

  • БАЙ ХОЙ

    25 Март 2020 15:23ч.

    Ами бъркат ги с Маргините !

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • жжжж

    25 Март 2020 15:28ч.

    фалиращият банки професор

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • БАЙ ХОЙ

    25 Март 2020 15:32ч.

    Не всеки може да купи "СИ" банк на гаджето си ! При това между 22:00 и 04:00 !!!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Айде, айде!

    25 Март 2020 15:34ч.

    Във времена като днешните богатите стават по-богати, бедните по-бедни. Стара истина. Въпросът е ще позволим ли тя да се претвори в реалност?

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • висок

    25 Март 2020 15:37ч.

    Професор Гумен Речев е велик! Трябва лика му да е на знамето на БСП!!!! Така на следващите избори ще се борят за 4% бариера!!!!!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • observer

    25 Март 2020 15:45ч.

    Горанов най-вероятно не познава смисловия отенък на думата маргинали. В противен случай нямаше да подлее по този начин вода на вожда си, който полага неистови усилия да се реализира като спасител на нацията. И децата знаят, че политиците не говорят и не трябва да говорят това, което мислят. Иначе не са за тази работа.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Атанасов

    25 Март 2020 16:01ч.

    Никой не е по-мразен от онзи, който говори истината.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Горанов най-вероятно не познава смисловия отенък на думата маргинали

    25 Март 2020 16:17ч.

    Така си е. За смисловия оттенък на думата марж да не говорим. За това сладурче опрощаването на данъци на бедните било неморално. Ма немъ лошу, щом глобалистите са ни го нарочили за премиер.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Отговорен

    25 Март 2020 16:31ч.

    Не е тайна, че рендето определящо се като професор ми е антипатично. За пореден път се изявява като семпъл политикан. На т.нар. бизнес пари не му трябват в следващите 3 месеца. Свиването на икономиката ще доведе до обратното - рязка редукция на потребност от оборотни средства. Замразяването на инвестиционни проекти е изцяло в правомощията на "бизнеса" - форс мажора е елемент от всеки договор. Обслужването на експозиции/кредити ще е затруднено, но няма съмнение, че става дума за 3-6 месеца. Преценката на затрудненията не може да става в НС и не само защото са полуграмотни. Всеки случай е специфичен и е най-познат именно на тези дето са отпуснали кредита, т.е. банките. Всъщност ББР ще получи целева капитализация точно по модела на г-н Орешарски от 2008-2009. Силно подкрепям това нито един със задължения към обществото (т.е. дължащ данъци) да не получи и стотинка помощ. В общият случай дребното тарикатстване на шиптарчето ресторантьор е знаково и добре известно на всеки, който поне малко е виждал "български предприемач". С две думи, ресторантьорите да вадят необлагаемите бакшиши и да си плащат на хората, а строящите жилища до шпакловка и замазка ще си свият "маржа" от 60-70% на 30%. Некви илитерати дето да се чудиш дали да си пуснеш детето в заведенията ми се правят на "бизнес" и ще ми ревът за помощ.... Всеки от тях има зад гърба си по няколко наказателни постановления по ДДС и т.н. ... Иначе ревете къде са липсващите вземания/приходи на АДВ за 16 млрд. еми при тези са и при "строителите". Между "маргинал" и "марж" общото е колкото между "прочетох" и "изаках", драги ми смехурко.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Един обикновен маргинал адвокат Николай Хаджигенов

    25 Март 2020 16:41ч.

    Вчера, министъра на финансите беше така “любезен” да нарече 15% от работещите у нас маргинали, защото не му попадаме в графите за неплащане на наем или нещо също толкова смислено. В рамките на ЕС, самоосигуряващи сме повече от 35 000 000 души. Действащите адвокати в Република България – самоосигуряващи се лица, сме над 14 000, като всеки един от нас внася всеки месец дължимите осигуровки, данъци и прочие. Съгласно тълковния речник: Маргинал е Периферен, изхвърлен, на границата. Маргинал, маргинален човек (от латински margo – край) – човек, който се намира на границата на различни социални групи, системи, култури, намиращ се под влиянието на противоречащи си норми, ценности и т.н. Маргинална група от хора – група, отхвърляща определени ценности и традиции на културата на групата, в която се намира и утвърждаваща свои собствени норми и ценности. Самоосигуряващите се лица заплащаме данъци, такси, осигуровки и прочие, вземаме дейно участие в не само в данъчни, но и в обществения живот на страната, т.е. обективно не е възможно да сме маргинали и социално изолирани само защото нямаме „работодател“, който да ги е освободил или изпитва затруднение по повод на кризата или не са социално слаби. Предвид горното, намирам че с определянето ни като „маргинали“ и „социално изолирани“ и изключването ни от българската социална система от министър на финансите грубо нарушава правата ни, гарантирани от Конституцията, Хартата за закрила правата на човека и Закона за защита от дискриминация, като намираме, че спрямо нас е налице тормоз и дискриминационно третиране, основано на белезите по чл. 4, ал. 1 ЗЗДискр. – лично или обществено положение. Не смятам да позволя на никого да ме използва, като дойна крава, особено на държавен служител, какъвто е министъра на финансите, чиято заплата идва от нашите, на маргиналите данъци! Днес, по идея на колегата Aлбена Боянова, която беше така любезна да изготви жалба до Комисията по защита от дискриминация, изготвих и изпратих по мейла собствена жалба срещу горанов, доколкото намирам, че е недопустимо да бъда наричан маргинал и да бъда дискриминиран, защото нямам господар. Пардон, работодател. Не сме подстрекател, но вие останалите маргинали от всевъзможни свободни професии, не само адвокати и счетоводители не можете да отделите 2 минути и да изпратите жалба до комисията срещу горанов.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Ачо

    25 Март 2020 16:50ч.

    Др. Гечев, да поговорим за фалита на страната през 1996/97 г.!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • за - Др. Гечев, да поговорим за фалита на страната през 1996/97 г.!

    25 Март 2020 16:57ч.

    За какъв фалит да говорим? България след 1989 година имаше промишленост оценена на повече от сто милиарда лева без земята и фалитът беше част от играта диктувана отвън да сринат всичко това. Днес нещата се водят пак към умишлен фалит, с тази разлика, че преди целта беше да се окраде всичко, а днес целта е да се прикрият колосалните кражби. Така, че говори си, Ачо!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Ачо на 25.03.2020 в 16:50

    25 Март 2020 17:10ч.

    Ами давай да говорим. Разкажи ни за подвизите на Андрей Луканов, Дьорд Шорош и Рем Вяхирев в тая насока.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • ГЕРБ-ЖЕНИ подкрепя нашата всеотдайна сътрудничка жжжж, написала нещо велико в 15:28

    25 Март 2020 17:45ч.

    Когато хората ставаха в четири часа сутринта, за да се редят на опашки за мляко, когато пред „Света неделя” разни благотворителни дружества разливаха безплатна супа... КОМУНИСТЪТ Бойко Методиев Борисов от СИК раздаваше платени бухалки и ритници по дюкяни и пазарища. И процъфтяваше. И той, и фирмата му... Същият Генерал Бойко Методиев Борисов, три пъти Министър-председател на територията България... Атентат срещу приближени на СИК-31 март 1997 г. в. Капитал: „Адска машина направи на парчета джипа на столична бизнесдама, която е приятелка на висш служител от средите на СИК. Пострадалата Цветанка Карагьозова излиза с бодигарда от охранителна фирма „Ипон“ Бойко Борисов , който работи в тясно сътрудничество с акционерите на застрахователна компания СИК и Интергруп Румен Николов-Пашата и Младен Михалев-Маджо. Атентатът е направен, за да сплаши човека от „Ипон“...“

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Ачо ли си, Инджев ли си, все тая

    25 Март 2020 17:48ч.

    Но всеки фалит има цел и определено не повече от 1/10 от фалитите са реални. Повечето фалити са предизвикани умишлено и точно затова отбелязвам, че 1996/7 година целта беше една, тотална кражба на безценица, имаше много за крадене. А днес целта е държавата и не само нашата, коронавирусът има финансови коренища, да обяви фалит за да се прикрият колосалните кражби. ........................... Когато една фирма фалира, работниците и получават ли някакво обезпечение? Никакво. И фирмата не носи отговорност, тя е мъртва. И да се заведат дела срещу фирмата, никакъв шанс нали? Изобщо, за какво изобщо сравняваш несравнимото. 1996 година България имаше все още индустрия, днес няма нищо. .......................... Що се отнася до Луканов, за съжаление така го прехлъзнаха, че обра цялата парса за случващото се, а беше си чиста сакрална жертва. В едно интервю оня с маската на окото каза в прав текст, че Луканов не може да направи прехода, защото мисли прекалено социалистически. И го ликвидираха, Луканов де. Стана това, което беше според плана Ран Ът И вече сме цъфнали!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Божидар

    25 Март 2020 18:10ч.

    Венцислав Мутафчийски казва че има 4 пъти повече болни от обявеното, регистрираното. Значи ли, че има и повече от десет загинали нерегистрирани. Това показвал математическият анализ. А има ли тест за ковид-19? ТОВА Е ВЪПРОСЪТ? Не за корона вируси, което е всяка настинка, или за някакви антитела. Всички вярващи, че това не е мистификация, вярват - че има тест безупречен като фотография. САМО НА ТОВА СЕ ГРАДИ ВЯРАТА ИМ, ЧЕ НЯМА КОНСПИРАЦИЯ.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Желязко Желев-лява вълна

    25 Март 2020 18:12ч.

    Не е цинично да ги нарича маргинали.Циничното е да прибира мин.20% ДДС от маргиналите за издръжка на нему подобните.Колкото по цинични толкоз по добре.Да стърчат високо та вълната да не ги пропусне.Между другото преди европейска лявата вълна у нас ще се случи маргинална вълна.Мерките няма да им помогнат.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Иван

    25 Март 2020 19:46ч.

    Да не е ставало въпрос за мангустите ?

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Желязко Желев-за Иван

    25 Март 2020 20:33ч.

    Точно за тях говореше иносказателно.И аз вчера се възмутих защото и каквито и да са маргинали му пълнят хазната.Дори точно сега в най критичния момент ще влеят спестяванията си ''изработени''в чужбина тук.Гечев набързо е съобразил ,че може да захапе Горанов ,разбирам политик е.Обаче не разбирам адвокатите за какво реват.Те ДДС май са освободени?Ми нямало за тях.Бе държавата да ни Ви е баница? Май Борисов ще е прав.Трябва да му го призная.Щото на тая територия чуе ли се дрънченето на черпак най -охранената твар ще се самоизяде кой пръв да се облажи. Тия дето действително се нуждаят ще си огаснат далеч от хорските погледи без звук и стон Някои трябва да се засрамят.Ама надали.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Zavinagi CSKAR

    25 Март 2020 21:05ч.

    МРАЗЯ ПЕНСИОНЕРИТЕ!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • SIMO

    25 Март 2020 21:20ч.

    Маргиналчето гОРАНОФ да обясни КАК с една министерска заплата построи имението в Плана?????? Нали депутатстката му беше малка и не можеше да храни трите си чавета.....ЗАЩО в тъпата Великобритания ДДС за храните е 10% за детските др. подобни а в Бъгария не е???? Въпросчета......

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи

Напиши коментар

Откажи