Цацаров: Ясно е какъв е бил съставът на едно неформално "Политбюро", което е определяло кой "да има конфликт" и кой да няма

Цацаров: Ясно е какъв е бил съставът на едно неформално "Политбюро", което е определяло кой "да има конфликт" и кой да няма
В първата си официална реакция на скандала с тефтерчето на Златанов, главният прокурор атакува "предприемачи с медии, защитаващи корпоративни интереси".
<p><strong><em>Прокуратурата отговори официално за първи път на вихрещия се скандал с подправените инициали в тефтерчето на Филип Златанов. Пред агенция &quot;Фокус&quot; главният прокурор Сотир Цацаров е дал мнението си за скандала. Ето пълната позиция:</em></strong></p> <p>&quot;От гледна точка на доказателствения материал, с който прокуратурата обосновава обвинителната си теза, бележникът на подсъдимия - бивш председател на КПУКИ, съвсем не е основното доказателство. Златанов не е обвинен за воденето на записки в бележник, нито за съдържанието на тези записки.</p> <p>Обвинението касае негови длъжностни нарушения по образуване и движение на преписки в комисията, начин на реакция на сигнали и така &ndash; решения, които в значителна степен са се превръщали в бонус или в бариера за проверяваните лица. Това се доказва със самите преписки за конфликт на интереси, приложени по делото, както и със свидетелски показания. Подсъдимият отказва да дава обяснения &ndash; това е негово право.</p> <p>В самото начало на производството, след извършените претърсвания, той потърси контакт чрез адвокат с разследващите и предложи да говори &ndash; да разкаже всичко за начина на въздействие и за източника на всяка &quot;инструкция&quot; в бележника си, срещу споразумение за условна присъда. Тази &quot;оферта&quot; бе валидна една нощ &ndash; на другата сутрин бе предадено, че е готов на всичко /обвинение, съд, затвор/, но не и да дава обяснения. Защо, може би не е толкова трудно да се отговори ...</p> <p>Така тефтерът не е толкова доказателство, колкото символ - символ на определен властови механизъм. Записките в него са водени може би защото за автора им е било трудно да запомни всички указания или защото е искал да бъде стриктен в изпълнението им. Липсата на такива записки / в бележници, в компютри или където си представите/ у ръководители на други държавни органи или дори органи на съдебната власт означава ли, че точно този механизъм не е действал там? Има бележник &ndash; има манипулации и нарушения, няма бележник &ndash; няма &quot;този да се удари, онзи да се забави&quot;? Затова казвам, че тефтерът е символ &ndash; той е материална изява на определен начин на мислене и така порочен начин на работа в държавния апарат.</p> <p>Подсъдимият не идентифицира никой от инициалите с действителни имена, нито хора, носещи имена с такива инициали, припознават себе си в стриктните записки. Тогава, наличието или липсата на инициали Д. П. ще реши ли проблема с това, дали някой, чиито имена започват с тях, е бил част от този механизъм, за който говоря? Ако ги има, Златанов ще мълчи, а някой Д. или П. ще отрече. Ако ги няма &ndash; значи ли че кръгът на хората, които са дърпали конците на председателя на комисията се изчерпва само с тези, които фигурират в страниците или пък че КПУКИ е единствената държавна институция, в която това се е случвало? Не се иска кой знае каква прозорливост, за да е ясно какъв е бил и какъв е съставът на едно неформално &quot;Политбюро&quot;, което е определяло кой &quot;да има конфликт&quot; и кой да няма &ndash; подсъдимият е само изпълнител на чужда воля. Д. и Ц. , или А, Б, В ...Ю и Я не са в този &quot;клуб&quot; защото инициалите им са в това тефтерче или пък не биха членували в него, ако не са записани там? Те са били и са, независимо от това, което си е писал Ф. З.</p> <p>Опитите сега да се разпали скандал са обясними. Един скандал ще удари част от политическата класа, защото ще постави &quot;в пакет&quot; Д. до Б. Един скандал ще удари отново и отново държавното обвинение, защото то &quot;фалшифицира&quot;. Няма значение, че е назначена проверка в столичното следствие, няма значение, че това, което е било показано на пресконференцията е било предоставено на всички журналисти, които са поискали слайдовете, както и на г-н Кирил Добрев. Ако тогавашният говорител на прокуратурата е действал със съзнанието, че тефтерът е манипулиран, дали е щял да предоставя слайдове &ndash; същите, които сега се показват на страници и екрани? Всъщност, и резултатите от проверката не интересуват сценаристите на скандала.</p> <p>В продължение на близо две години прокуратурата прави всичко, което може, за да работи. За същото това време тя е основен обект на атаки отвсякъде. Няма някой, който да не е се е упражнявал върху тази институция, а и върху името на главния прокурор. Не че сме безгрешни, просто сме посочени за мишена. Не е нужно да припомням упражненията на политици, бивши прокурори и настоящи деятели на националната сигурност, синдикални лидери, лаборанти и стажанти и кой ли още не на наш гръб. Не е нужно да давам и примери &ndash; достатъчно е гузното мълчание сега на всички, които в началото ни разпъваха на кръст заради КТБ.</p> <p>Сценаристите нямат нужда от силна и работеща прокуратура. За тях всеки опит за независимост на държавното обвинение е заплаха. И това не са само хора, които си вадят хляба с политика. В авангарда са и &quot;честни предприемачи&quot;, които освен всичко друго издават медии, защитаващи корпоративните им интереси - с или без опорни точки, но с ясно подредени пред тях мишени.</p> <p>Толкова за бележниците.</p> <p>А за призива &quot;Не можете да заличите границите между гражданите и мафията&quot; - грешите, можем. Като посегнем на това, което наричаме мафия. Въпросът е дали всички го искаме, или за една част е далеч по удобно ние като институция да останем на граничната бразда, за да ни замерят ежедневно и от двете страни.&quot;</p>

Коментари

  • galfonizator

    25 Ное 2014 5:15ч.

    \&quot;лаборанти и стажанти...\&quot; фабриканти, спекуланти, комедианти? шопи със сопи? скот като скот? хиляди, маса...

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • SIMO

    25 Ное 2014 5:25ч.

    \&quot;Мишо бирата\&quot; проговори и какво се случи???? А след него и жена му, едно година по-късно от мъка по мъжа си.....А \&quot;Вальо топлото\&quot; мълчи като комунист на разпит и се е жив и здрав.....Ех НАРОДЕ!!!!!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • galfonizator

    25 Ное 2014 5:41ч.

    Прав си, SIMO. Той и Ф.З. затова е още читав.Ма се осъзнало момчето още след първата нощ. Явно някой го е убедил, че някоя и друга годинка в затвора е за предпочитане пред свиждане с Мишо Бирата. Учудва ме само Цацата, Ясен му е състава на политбюро, пък не ще да ни го каже, да си закачим и ние портретите им. Или... и Цацата такова... не смее.Зер доста зачестиха тия ПТП-та по родните шосета.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Кой предаде от Прокуратурата и на кого информацията за споразумението?

    25 Ное 2014 5:56ч.

    В самото начало на производството, след извършените претърсвания, той потърси контакт чрез адвокат с разследващите и предложи да говори – да разкаже всичко за начина на въздействие и за източника на всяка \&quot;инструкция\&quot; в бележника си, срещу споразумение за условна присъда. Тази \&quot;оферта\&quot; бе валидна една нощ – на другата сутрин бе предадено, че е готов на всичко /обвинение, съд, затвор/, но не и да дава обяснения. Защо, може би не е толкова трудно да се отговори

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Ели

    25 Ное 2014 9:55ч.

    Защо не си признае, че ДП му пише есетата? Имаме два скандални факта: 1. Тефтерите са преправени /прокуратурата знае или не знае или е извършител, но при всички случаи не е направено от самия Златанов, направено е някъде по пътя до онази пресконференция на която показаха 10 вместо ДП 2. Тефтерите са изчезнали, докато за тях е отговаряла именно прокуратурата. Никой не вярва във версията, че били изчезнали, вещото лице е замесено, защо никой не го прибере на топло и не го подложи на детектор на лъжата, на други следствени методи? И тези две колосални скандални мегагафове на прокуратурата са по важно политическо дело и се разминават без оставки, без уволнения, без нищо, само едно неразбираемо, претруфено, егоцентрично писъмце от цацата. Ей за това докладът на ЕК този път ще е още по унищожителен.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Протестен мрежовик

    25 Ное 2014 18:37ч.

    Набираме доброволци за протести със свирки. Очакваме финансиране.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • ;)

    25 Ное 2014 20:12ч.

    ЦАЦАРОВ е много злопаметно зло куче. Също като босовете си, на които им откраднаха инициалите и вече виновни няма. Според Цацаров виновни са \\\&quot;сценаристите\\\&quot;, които представете си искали да ударят \\\&quot;политическата класа като поставят в един пакет ДП и ББ\\\&quot;. И особено \\\&quot;лаборантите\\\&quot;, или по-скоро \\\&quot;лаборантът\\\&quot; (названието беше продукт от мисловната дейност самият Главпрокурор, който определено си пада по прякорите, защото нарича и Златанов - \\\&quot;Тефтерчето\\\&quot;) за който лаборант и Иво БЕРОВ каза, че е виновен, защото като много зъл човек се подписвал за заблуда като ИФ, което всъщност значело Иван Фкостов ;) ======== ББ, всъщност, може да значи и \\\&quot;Бай Будьо\\\&quot;, или \\\&quot;Будьо Банкянски\\\&quot;, но пък тогава Цацаров, ще изпадне в толкова тежко недоумение (и тежка амнезия за агентурните имена) за кого става дума, че е по-добра да не му го причиняваме на него и на \\\&quot;силното, работещо, независимо обвинение\\\&quot;

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • pnv

    25 Ное 2014 20:18ч.

    Не разбрах само репликата му за \&quot;гузното мълчание\&quot; на сценаристите за КТБ. Какво очаква Цацаров да говорят повече? Той си свърши светкавично бързо и \&quot;професионално\&quot; заданието относно банката, ББ и ДП са доволни - само те, застанал смело на граничната бразда, не го обстрелват; банкаат фалира, а ние ще изплащаме 4.5 милиарда + онези които ББ и ДП ще ни изсмукват допълнително, като наша предварителна награда за тях, че пак са се хванали с тежката задача да ни оправят. Виновни пак няма, но пък и ни се пада, след като продължаваме да избираме да ни управляват криминални типове, с техните главни прокурори. Лошото в случаят, обаче е, че за милиардите, които ще изплащат и поколенията ни, от РБ покорно гласуваха в парламента, мълчи и \&quot;Протестната мрежа\&quot;, мълчи и Президентът, а по жълтите павета, в момент, когато трябва да се излее цялата нация, никой не вувузели.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи

Напиши коментар

Откажи