Шарл Гав: Путин смята за свой дълг да защити Русия от западната морална мръсотия, която ние смятаме за прогрес

Шарл Гав: Путин смята за свой дълг да защити Русия от западната морална мръсотия, която ние смятаме за прогрес

Следвайте "Гласове" в Телеграм

Автор: Андре Беркоф, радио “Сюд”

"Има един английски историк, когото много харесвам, казва се Арнълд Тойнби. Той е написал една голяма книга от хиляда страници - “Изследване на историята” -, в която казва, че ролята на елитите е да отговарят на предизвикателствата, които възникват пред страната. Той казваше: ако елитът не успее да отговори на предизвикателството, се сменя елитът. Неприятното е, че няма никой на опашката. А ако няма никой на опашката, продължават същите грешки. Втората възможност е смяна на режима. Може да има бунтове, смяна на режима, т.е. изгонват ги с вили, а след това хората, които са били от другата страна на вилите, вземат властта. Третата възможност е, ако нещата не вървят, не смяна на политическия елит, а на формата на управление - преминаване от кралска власт към република - Френската ревоюлюция. И последната възможност е изчезване на страната и смяна на цивилизацията. Не знам как ще свърши това при нас, но ако продължават да пречат на първото, има само насилствени решения. А това, което много ме плаши, е, че ако няма други решения, ще ги бият по главата", казва Шарл Гав, президент на Institut des Libertés и икономист, в предаването “Лице в лице” на Андре Беркоф по френското радио “Сюд”.

- Шарл Гав, този приятен глас, с който започнахме предаването, беше на самата Урсула фон дер Лайен, която поучава народите по целия свят и в частност в Европа да си мият ръцете икономично. Преди известно време я видяхме да си мие ръцете с възможно най-малко вода, възможно най-малко сапун и да се показва величествено. Тя току-що обяви впрочем няколко милиарда долара помощ за Украйна от името на всички европейски страни. Антъни Блинкен също обяви от името на Америка няколко милиарда долара. И всичко това в името на свободата, на ценностите. Но Шарл Гав, дали наистина в името на свободата и ценностите и поради какви причини Европа дава от шест месеца оръжия и боеприпаси, дава всичко това в момент, когато ние преживяваме тежък недостиг?

- Поставяте ми капан с въпроса за Украйна. Това е въпрос, който дразни, но ми е все едно. Никога не ми е пречело да дразня хората. Но мисля, че трябва да се опитаме да поразмишляваме в исторически термини, защото всъщност тези земи са белязани от историята. Мисля, че на руски “Украйна” означава “граница”. И това е била границата между католическия свят и православния свят. По времето на схизмата двата се разделят и впоследствие имаше кръстоносни походи - познавате историята.

- Минали са няколко века.

- Минали са няколко века. Това са два напълно различни начина на мислене за религията. В Русия винаги се е практикувал цезаропапизъм, т.е. главата на Църквата е нещо като ръководител на изпълнителната власт. Докато при нас винаги е имало разделение между Църквата и държавата.

- Съюзът между меча и аспергилума (литургичен инструмент за поръсване със светена вода, бел.ред.) там е много силен.

- Аспергилумът няма много какво да каже, когато говори мечът. Струва ми се, че тази украинска криза наистина е криза на начина, по който разбираме света. Ние имаме определена представа за свободите, те имат напълно различна представа и са много по-закотвени в религията си. Ние сме закотвени в една светска религия. Когато слушам Путин, имам впечатлението - може и да бъркам -, че той смята за свой дълг да защити руския народ от моралната мръсотия, идваща от Запад, която ние смятам за важен напредък.

- Получава се цяла схизма, това се вижда в икономически план, в цивилизационния конфликт…

- Цивилизационен конфликт ще рече, че ние стигнахме докрай във възхвалата на индивида - “мисля, следователно съществувам” днес стана “мисля, следователно чувствам”, следователно имам право на… Не това е идеята на тези страни, които много повече се основават на географско и културно единство. Не бива да забравяме, че руснаците ни отърваха все пак от монголите, които бяха заплаха за Европа.

- И дори малко от нацистите все пак.

- Даже много от нацистите. Искам да кажа, че представянето на това (конфликтът между Русия и Украйна - бел. пр.) като борба за свобода срещу тиранията ми се струва малко опростенческо. Още повече, че Украйна е особена страна, защото такава, каквато бе очертана след рухването на СССР, в нея има почти една трета поляци, една трета руснаци и една трета украинци. И тези хора не искат да живеят заедно. Знаете, че нацията е желанието за съвместен живот. И това се видя добре по време на държавния преврат на Майдана…

- 2014 г.

- Да, и когато проукраински настроените взеха властта срещу проруски настроените, срещу проруския президент, те започнаха да провеждат насилствена политика срещу украинските руснаци. Беше направен опит да се попречи на това с Минските споразумения, които не бяха спазени, така че това е история, която датира много отдавна.

- Вярно е и конфликтът няма да се разреши по този начин. Виждаме го много добре, защото войната продължава и е финансирана и от двете страни. И можем да се надяваме, че ще бъде направено всичко - което не е така - за да свърши тази война. Иска ми се да се върнем във Франция, към “Електрисите дьо Франс” (“Е Де Еф”) и г-н Леви, който скоро ще бъде бивш генерален директор на компанията. Шарл Гав, чуйте какво каза той вчера пред “BFM бизнес” - интересно е и ще ви помоля да го коментирате.

(Адиозапис на Жан Бернар-Леви: “Общото усещане, което преобладава в Германия, е, че “Е Де ЕФ” е в напълно отчайващо състояние. Скорошно проучване на едно икономическо списание в Германия говори за лошо управление, липса на планиране, за нехайство на акционера, т.е. на държавата, поради което днес това е едно разнебитено предприятие, че сме свидетели на погром, именно заради ядрения въпрос във Франция… И, представете си - Германия ще ни продава ядреното си електричество, а ние ще ѝ продаваме газ!”)

- Какво става и какво стана - вие ни гостувахте преди три месеца и говорехте за Европа, която си изстрелва куршум не в крака, а в корема, а днес тази история с Жан-Бернар Леви, генерален директор на “Електрисите дьо Франс”, който бива уволнен, както впрочем Пиер дьо Вилие, началник на Щаба на армията, който беше уволнен. Какво става?

- Случва се едно необикновено явление и отново трябва да се върнем назад. Преди 20-30 години Франция доминираше във всички аспекти на производството на електроенергия - урана с “Арева”, ядрените централи с “Електрисите дьо Франс”, електроразпределението - контролирахме всичко. А след това природозащитниците започнаха да се сдобиват с власт и по време на правителството на Жоспен затворихме, например, АЕЦ “Суперфеникс”. Зад тази омраза към ядрената енергия и автомобилите с двигатели с вътрешно горене стои едно дълбоко антинаучно движение от религиозно естество, което казва, че всичко това причинява зло на Гея, богинята на земята, и че трябва да му се противопоставим, независимо от цената, в крайна сметка независимо какво струва това на обикновените хора, защото когато намалява потреблението на енергия, обикновените хора умират от глад. Имаше много силно движение срещу ядрената енергия с много важни последствия. Днес, например, ако искаме да започнем нова ядрена централа, вече нямаме инженери, защото от 25 години на всички хора, които завършват Висшето училище по изкуства и занаяти, има казват: “Преди всичко недей да ходиш в ядрената сфера, защото тя приключи, ще я закриваме”.

- Това каза Жан-Бернар Леви впрочем преди няколко дни и го линчуваха, защото иска да възстанови ядрената енергия! Искам да припомня, че и през 2021 г. Франция беше първият износител на електроенергия в Европа!

- А настоящият президент каза, че ще спази обещанието на Оланд да затвори АЕЦ “Фесенхайм”, което и направиха, после реши да затвори половината ядрени централи в следващите 18 месеца. И министърката на енергетиката не каза нищо! Това е лудост, тя е инженер, мисля, че е завършила Политехниката, така че знаеше, че това е научно малоумие, но го прие спокойно.

Освен това, под натиска на Европа, принудиха “Е Де Еф” да продава ядреното си електричество на загуба на конкуренти, които след това продаваха това електричество на трети страни, без те самите да произвеждат нещо сами. Това означава, че са създали фалшив пазар на препродажба на ядрено електричество - една четвърт от оборота на “Е Де Еф” отиваше за субсидиране на конкуренти, които бяха приятели на властта в момента - това е съучастническият капитализъм в целия му ужас.

- И тези конкуренти не произвеждаха нищо?

- Нищо не произвеждаха, идват при мен, при вас и казват: “Имам специална цена при “Е Де Еф”, продавам електричество”. Цената нарасна от 45 на 1000. Така че “Е Де Еф” е във фалит и правителството го национализира. Аз съм финансист. Ако преди 20 години ми бяха казали, че цените на петрола ще се скочат така, щях да кажа: “Пълнете, цените ще скочат”. Правителството успя да вкара във фалит “Е Де Еф”, а това беше производителят с най-ниската цена в света.

- Страхотно!

- Трябва да си учил много, за да направиш това.

- Не забравяйте президентския лозунг: “Гордейте се, че сте аматьори”. Шарл Гав, чухте за затварянето на тридесет байсейна във Франция поради липса на енергия. Редица заводи и  предприятия затварят. Цените на газа, цените на електричеството скачат. Урсула фон дер Лайен, която чухме, казва, че задължително трябва да намалим потреблението на електроенергия в пиковите часове - тя казва, че това е задължително - санкциите срещу Русия и т.н. и т.н. Всъщност на какво сме свидетели? На избързване? Има нещо учудващо - казват “стягайте колана”. Защо?

- Защо? Мисля, че основната причина е компетентността на онези, които ни управляват. Освен че прецакаха “Е Де Еф”, инвестираха десетки милиарди евро в това, което наричам вятърни мелници и вълшебни огледала…

- Вятърни турбини и слънчеви панели.

- Точно така.

- Вие ги наричате вятърни мелници и вълшебни огледала?

- Да, знаете, че още Архимед е открил това. И когато няма вятър, няма електричество, защото то не може да се складира, и когато няма слънце, както, например, през нощта, което се случва често все пак, няма електричество. Следователно пред всяка една от тези инсталации, които би трябвало да произвеждат енергия…

- Които са непостоянни.

- Да, непостоянни. Към всяка една от тях всеки път е залепена централа, за да произвежда електричество, в случай, че другите две не работят. И знаете ли с какво работи тази централа? С газ. От двадесет години ни досаждат с енергийния преход. Може би сте си мислели, че до тези инсталации ще създадат електроцентрали, които работят с местни продукти - въглища, например -, но преди всичко не и с газ, тъй като целият газ идва от Русия. Тогава спираме вноса от Русия - нашият собствен лидер, който искаше да спазим задължителните правила -, и се оказваме напълно лишени от газ. Това, което ни се случва, е неподготвеност и интелектуално бедствие. Това е икономическо бедствие, но на първо място е интелектуално бедствие. На моите клиенти от две-три години казвам: “Ще настъпи чудовищна енергийна криза”. Така че щом аз от моето скромно ъгълче мога да го видя, не разбирам защо всички тези хора са неспособни да го видят.

- Но откъде идва това интелектуално бедствие?

- Мисля, че вече обсъждахме тук в предаването защо нивото на управляващата класа във Франция се срина така. Това не е нещо ново. Ако сравните хората около Макрон с хората около Дьо Гол, до Дьо Гол имаше хора с тежест, това има значение. Това бяха хора, които се интересуваха от Франция, разсъждаваха дългосрочно и т.н. Сега имаме марионетки, т.е. хора, чиято основна цел в живота е да спечелят изборите следващата седмица. Те разсъждават единствено от гледна точка на избирането и преизбирането си. И това, което ме убива, е, че когато правите енергийна политика, вашият хоризонт е 30 или 35 години и това е в ума ви. Така че имаме цяла серия от некадърници. Но истинският проблем, който виждам навсякъде в Европа, е сриването на политическите кадри. При демокрацията, когато един човек е твърде негоден, го отстраняват и правят избори. Но няма страна в Европа, в която да има някой в списъка на чакащите. Какво искам да кажа? Кого ще сложат в Англия - г-жа Тръс, която няма никаква плаформа; в Германия е страшно. Погледнете навсякъде - как така навсякъде в Европа има толкова незначителни кадри?

- А нямаме ли политиците, които заслужаваме?

- Ако ме накарате аз да направя нещо във Франция, нищо не мога да направя, защото не контролирам парите, не контролирам лихвените проценти, не контролирам бюджета, не контролирам закона, тъй като всичко вече е направено, така че какъв е смисълът да съм начело на правителство във Франция? Неизбежно няма да имате никаква власт, така че привличате само хора, които надушват външната власт, но не и истинската власт.

- Тоест истинската власт днес е при г-жа Фон дер Лайен и Европейската комисия?

- Те вземат решенията и ги оставяме да ги вземат.

- Те не са избрани между другото.

- Не са избрани, нито един от тях не е избран. Прочетох една интересна статия на американски политилог, в коята казва, че сме напът да заменим правовата държава с правилата на съдиите. В Брюксел има цяла серия от хора, в Европейския съд по правата на човека или в Съда на Европейския съюз, които в действителност създават закони, докато това би трябвало да е отговорност на всеки парламент на всяка страна и на гражданите. Те не са избрани от никого и създават закони. Не можем да изгоним един действащ аятолах, който е говорил неприятни неща във Франция за Франция - трябва да искаме разрешение от Брюксел. Следователно има чудовищна загуба на суверенитет във Франция, която не е компенсирана с нарастване на авторитета на Европа, която да си върши работата, да защитава, например, европейските граници. Това е предателство на елитите и затова хората вече не гласуват.

- Ще говорим за това след малко и със слушателите на радио “Сюд”… Шарл Гав, обяснете ни - затварят басейни, предприятия, не само във Франция, но и в Англия, в Германия -, трябва да се опише този напълно удивителен механизъм: откъде купуваме нашия газ и петрол, как става това, кои са веригите, тъй като с руснаците е приключено?

- Руснаците продължават да ни продават газ, тъй като продължават да спазват дългосрочните договори, така че по-голямата част от френския газ не беше купен за 1000, а за 200-300 евро. Но това приключи, тъй като, както изглежда - не знам дали е вярно, това казват руснаците - европейските обслужващи компании, които трябваше да поддържат руския газопровод “Северен поток 1” отказват да оперират, тъй като има забрана да се търгува с Русия. Така че Русия затваря своя газпоровод и забавното е, че казва: “Хора, направихме втори газопровод, който се казва “Северен поток 2”, който затвориха преди да проработи, защото вече не искате да купувате газ. Ако искате, можем да ви изпращаме газ по “Северен поток 2”. Но тъй като “Северен поток 2” е нещо като дявола, няма да има руски газ. Зимата ще бъде малко дълга, особено ако е студена.

Какво се случва? Една част от руския газ отива в Китай, правят каквото трябва да се направи, товарят го в танкер за втечнен метан, който прекосява цялата земя и идва в Европа.

- Значи  Европа купува руски газ, но той се казва “китайски газ”?

- Китайците не са от Марс. Но го купуваме в долари и то два пъти по-скъпо.

- Ясно, както купуваме и американски шистов газ.

- Купуваме американски шистов газ, но американците нямат всички необходими кораби, както невинаги има пристанища, където да го разтоварят. Така че това, което става и което обясних още първия път, когато бях тук, след началото на войната, когато г-н Макрон каза, че ще взаймодействаме за нашите покупки в Европа, за да имаме най-добрите цени. Но аз казах: ако има недостиг на газ и петрол, няма да имате най-добри цени, защото търговецът определя цената и никой друг. Няма да има газ и петрол, така че цената им ще скочи и г-н Макрон може да взаймодейства, колкото си иска, няма да има никаква отстъпка в цената.

- Какво конкретно се случва днес? Китай, Индия също…

- Индия се снабдява с руски петрол, но интересното е, че европейците решиха, че ще се опитат да определят максимална цена за руския петрол.

- Това каза Урсула фон дер Лайен, че ще поставят таван.

- Да. Нямате право да печелите повече, в противен случай няма да ви застраховат. Добре, вярно е, че застраховането в света се прави от “Лойдс” в Лондон. Но като си представите, че страни като Китай и Русия нямат застраховател, който да застрахова корабите им, това е детинщина. За пореден път това е  надценяване на силата, която ни е останала на нас, европейците, и американците. От БРИКС - Бразилия, Индия, Китай - вече казаха: може да си определяте курс за цените на петрола, ние няма да спазваме абсолютно нищо. И ако си мислите, че г-жа Фон дер Лайен плаши Си Дзинпин или Моди… Тоест имаме хора, които се държат все едно, че имат някаква власт, вдигат шум все едно, че имат власт. Европейското управление е толкова нищожно и самодоволно, мислят си, че хората се страхуват от тях, че се интересуват от тях, чe са бъдещето на човечеството.

- Смятате, че днес Европа е обект, а не субект на случващото се, че е голямата отсъстваща, безпомощна?

- Тя не е безпомощна. Холандия и Белгия, например, бяха безпомощни срещу нацистките войски през 1940 г. Има моменти, когато сте безпомощни, защото сте по-малки. Ние не сме безпомощни, но сбъркахме в анализа. Европа излезе напълно от историята като субект на историята. Тя сега е нещо неясно, което означава, че Европа днес е ужасяваща: тя има най-високите цени на енергията в света, което е нещо ново; има най-високата цена на труда в света; най-неблагоприятната регулаторна среда в света и пълна липса на умения за вземане на решения - похарчи целия този бюджет за Ковид и т.н. Следователно европейската икономика ще се срине, защото ние не сме конкурентноспособни в нищо.

- Може би парфюмите и вината. Но не това прави икономиката. Съгласен съм с вас, Шарл Гав. Но може ли тази ситуация да продължи с години?

- Когато имате напълно негодни типове на власт, които са овладели всички форми на упражняването на властта, затъвате постоянно, най-ярките хора напускат страната, вие оставате заедно с кретените…

- Тези, които нямат средства да напуснат страната, не са кретени.

- Не. Има един английски историк, когото много харесвам, казва се Арнълд Тойнби. Той е написал една голяма книга от хиляда страници - “Изследване на историята” -, в която казва, че ролята на елитите е да отговарят на предизвикателствата, които възникват пред страната.

- Това е тяхната роля и за това им се плаща.

- И те претендират за титлата си “елит”. Тойнби казваше: ако елитът не успее да отговори на предизвикателството, се сменя елитът.

- Защото има нужда от елити.

- Неприятното е, че няма никой на опашката. А ако няма никой на опашката, продължават същите грешки. Втората възможност е смяна на режима.

- Може да има бунтове, както каза Мишел Мафезоли.

- Може да има бунтове, смяна на режима, т.е. изгонват ги с вили, а след това хората, които са били от другата страна на вилите, вземат властта. Третата възможност е, ако нещата не вървят, не смяна на политическия елит, а на формата на управление - преминаване от кралска власт към република - Френската ревоюлюция. И последната възможност е изчезване на страната и смяна на цивилизацията. Не знам как ще свърши това при нас, но ако продължават да пречат на първото, има само насилствени решения. А това, което много ме плаши, е, че ако няма други решения, ще ги бият по главата.

- Когато реалността вече не чука на вратата, тя разбива вратата, прозорците и всичко останало.

Мисля, че имаме слушатели.

- Обажда се Лоран от Монпелие. Добър ден, Лоран!

Лоран: - Добър ден на всички! Добър ден, г-н Гав! Искам да направя едно уточнение относно ядреното електричество - то представлява само 17% от енергийния микс във Франция. Искам да кажа също, че в момента финансираме войната в Украйна и от двете страни: помагаме на украинците да се отбраняват, отпускайки пари и оръжия от Европа и Франция, и помагаме на Русия да атакува, купувайки горива, с което наистина финансираме войната и от двете страни. Това е интересно, това е реалността. И накрая искам да кажа, че Брюно льо Мер е гений, след като ни обеща да срине руската икономика. Г-н Макрон иска да го надмине, сигурно сте го чули по телевизията, той каза, че Франция ще стане износителка на газ.

- Да, ще продаваме газ на германците и ще купуваме електричество от тях.

Лоран: - Да, да. Но терминът, че Франция ще стане “износителка” на газ, е фантасмагоричен!

Шарл Гав: - Няма връзка с реалността! Тези хора живеят в свят, който не е нашият и е някъде другаде, някакъв утопичен свят. Последното газово находище, открито във Франция, доколкото знам, беше през 1955 г. в Лак, и го беше открил братът на майка ми, който беше геолог. Оттогава нищо не е откривано във Франция.

- Но ще изнасяме газ, Шарл Гав.

- Къде ще го произвеждаме?

- Благодаря, Лоран!

- Обажда ни се Пиер от Париж. Добър ден, Пиер!

Пиер: - Добър ден! Аз съм слушател на радио “Сюд” и безусловно подкрепям Шарл Гав! Един малък въпрос, който ме безпокои: защо новите депутати мълчат за скандала с “Е Де Еф”, който според мен е исторически скандал?

- Пиер, нали знаете, че са във ваканция до октомври? За първи път от двадесет години няма извънредна сесия на парламента.

Пиер: - Да, да.

Шарл Гав: - Това е един от най-трудните въпроси. Аз например от години съм изумен от мълчанието на съдиите пред всички посегателства към основните права на французите. Дори Петен, когато е поискал клетва от съдиите, един от тях е отказал.

Конституцията на Петата република е невероятен боклук и няма никаква законодателна власт, няма съдебна власт, изпълнителната власт доминира напълно, няма контра-власт в нито една област във Франция, а медиите бяха купени от хора, подкупени от правителството, и казват онова, което са им казали да кажат. Не всички медии - има някои места на съпротива, като това предаване, например. Следователно, ако избирате само подлеци, какво ще получите днес?

- Голяма бяла тишина.

- Помните ли “Големите гробища под луната” на Жорж Бернанос? Той спря да се шегува с факта, че християнската десница не каза нищо срещу кланетата, извършени от франкистите. За него и за всички това беше невероятен скандал. А днес тези хора, които претендират, че са демократи, не казват нищо срещу избиването на народа от тези, които са натоварени да го представляват.

- И срещу унищожаването на свободите... Шарл Гав, един последен въпрос, който много слушатели задават и аз съм техен говорител: къде отиват парите? Ние сме 25-30-40 млн. данъкоплатци. Ние сме съсобственици на къщата “Франция”. Никога не е имало одит, така че да разберем къде отиват парите. Говорят само за дълг, дефицит и т.н., а ние “о, да, ужасно е”. Това е истински демократичен дефицит!

- И това наистина е демократичен дефицит. Демокрацията започва с Лок в ХVIII век и контрола на държавните разходи чрез данъчно гласуване.

- Да, контрол на държавните разходи. Къде е този контрол?

- Някога това правеше парламентът, но както казахме при предишния въпрос - парламентът си е там, той е много доволен и всичко е наред. Ще ви кажа нещо, което не знам дали все още е вярно, но до миналата година беше така: направен е одит на бюджетните разходи на Европа, не знам от коя одитна компания, 25  години тя отказва да подписва сметките, защото има такива измами в Европа, че просто отказва да подпише… Нещо, което ме изуми, последният път, когато бях в Прованс, е, че краденето вече не е срамно, станало е нормално. Когато бях дете да откраднеш беше най-голямото безчестие. А за четиридесет години научиха децата в училище, че да откраднеш не е нещо сериозно.

- Цинизмът на примирението.

- И това кара гражданите да се надяват да се включат в някакъв извор, който да им позволи да живеят без да работят.

- Благодаря, Шарл Гав, благодаря и на слушателите на радио “Сюд”!

 

Свързана статия: Шарл Гав: Ембаргото върху руския петрол ще вкара Европа в невъобразима рецесия

 

Превод от френски: Галя Дачкова 

 

 

 

 

Коментари

  • Цезаропапизмът означава обратното на казаното

    18 Sep 2022 16:20ч.

    а именно "Цезаропапизъм е принципът и идеята, че в една държава цезарят или царят има по-голяма власт от папата. Такава е държавната традиция на всички източноправославни държави... В крайната форма на цезаропапизма, държавният глава е върховен глава и на църквата.... Това е осъществено от Иван Грозни и от Хенри VIII."

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • обективен

    18 Sep 2022 16:59ч.

    Добро интервю, браво.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • thenewone

    18 Sep 2022 17:51ч.

    Значи не само в Бг положението е "Кой ще си свали гащите пръв". Или - в лудницата, който от лудите докопа първи бялата престилка - той е докторът.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Дет се вика, Guten Morgen

    18 Sep 2022 18:03ч.

    "Следователно европейската икономика ще се срине, защото ние не сме конкурентноспособни в нищо"

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • 2700 долара, не рубли

    18 Sep 2022 18:15ч.

    Дава др. Путин на мужик който се запише войник. Мераклии няма.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • 2700 $, казваш, и мющурии няма?

    18 Sep 2022 18:34ч.

    Баце, а връзчица кум това твърдение? Или? Козяк, незачет! Опорките козяшки днес много нефелни, бе! И козяшки лебец днес няма да има! Анадънму?

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • пинко

    18 Sep 2022 18:18ч.

    Всичк е така, умно изговорено. Но слушателят, който твърди, че "ядреното електричество представлява само 17% от енергийния микс на Франция", изобщо не е в час.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Ина

    18 Sep 2022 20:07ч.

    Затова Англия напусна ЕС, не искаше германия да ѝ поставя условия, глоби, квоти

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Majren

    18 Sep 2022 21:59ч.

    Англия напусна без да разбира какво прави, но пък по случайност това се оказа най-доброто решение в историята им. Да се отървеш от ЕС, съзнателно или не, е историческо събитие с фундаментални (положителни) последици.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Да, "царят е гол"!

    18 Sep 2022 21:30ч.

    Поздравления за "Гласове"!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Mihail Konstantinov

    19 Sep 2022 3:14ч.

    Делът на ядрената енергия във френския микс е не 17%, а 71%. Читателят просто е разместил цифрите.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • СЪВСЕМ НА КРАЯ НА ТОЗИ РАЗГОВОР БЕШЕ ФОРМУЛИРАНА ИСТИНАТА, НО НИКОЙ ОТ ГОВОРЕЩИТЕ НЕ ПОКАЗА, ЧЕ Я РАЗБИРА!

    19 Sep 2022 11:50ч.

    "И това кара гражданите да се надяват да се включат в някакъв извор, който да им позволи да живеят без да работят." Това е целта на цялата операция, провеждана от Урсула ф. д. Лайен: УНИВЕРСАЛЕН БАЗОВ ДОХОД. Universal Basic Income - много скоро ще бъде предложен на европейците като спасение. И ще го приемат, както приеха ваксините.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • УБД, точно така

    19 Sep 2022 21:19ч.

    Това е целта на данданията. А европейците ще го приемат, без да съзнават, че ги угояват за Коледа. Те са научени да приемат и да вярват, а не да мислят. Второто е далеч по-трудно.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Стефан

    19 Sep 2022 15:19ч.

    Благодаря на Гласове, за смелостта да публикуват толкова истинни думи, от все сърце. Интервютата с Mr. Яков Кедми, текстовете на професор Григорова и супер удачните богословски изложения за Вярата, са само върха на голямо количество Истина. Благодаря!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Стефан

    19 Sep 2022 15:24ч.

    Често маниернича с твърдението, че думите не променят света, и доказателство за това са вагоните прекрасна литература в библиотеките. Но. Интервюта като това, ако бяха преобладаващи в ефира, светът би бил по-добро местенце. Раят не е на земята, да. Но лъжата надделява напоследък, затова приветствах истината по сайта.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • kukinfar

    19 Sep 2022 16:26ч.

    Е...ако и тая зима европейските оФце не хванат тоягите и мотиките, значи си заслужаваха и бустерите и универсалния базов доход, но с него ще останат без къщички. Ха, честити еврогейски ценности.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи

Напиши коментар

Откажи