Проф. Иво Христов в подкаста на Явор Дачков: Америка има нужда от войната в Украйна, която окончателно ще закопае Европа

Проф. Иво Христов в подкаста на Явор Дачков: Америка има нужда от войната в Украйна, която окончателно ще закопае Европа

„Асансьорът на Америка слиза надолу, а този на Китай се качва нагоре. Америка има нужда от таймаут“. 
Явор Дачков разговаря с проф. Иво Христов за войната в Украйна, многополюсния свят и европейската бутафория. 

 

"Ехо Медия Студио"

Акценти от разговора:

Мисля, че у Тръмп никога не е имало желание за мир в Украйна. Не трябва да бъркаме фразеологията и пропагандата с действителните намерения на отделните играчи в конфликта. За Тръмп и за неговата реторика, за неговата стилистика може да говорим много, но тя не е съдържателна. Това е част от играта, разбира се. Не твърдя, че това е дори съзнателно провеждана от него демагогия.

Това е част от природата му, но той очевидно играе добре с оглед на функцията и ролята, която му беше поставена. Аз съм обхванат от съмнението, че дълбоката държава допусна Тръмп до властта. Има някакъв консенсус с реалните властови американски елити, че така повече не може и че трябва да се промени курсът.

Елементарно и примитивно е да се смята, че новият курс в Америка се свързва с личността на Тръмп и още пет-шест души около него. Става въпрос за драматично обръщане на геополитическите процеси и пластове в Америка. Истинският американски елит, властническият елит – това, което сега наричат финансово-технократична върхушка – си дава ясно сметка, че с този ограничен и намаляващ ресурс не може да осъществява глобалните функции, които имаше до този момент.

Америка има нужда от таймаут. Тя има нужда от това, както казваше княз Горчаков по отношение на Русия след поражението ѝ в Кримската война: „Русия не се сърди, тя се съсредоточава“. Америка има нужда да се съсредоточи. Дали ще се съсредоточи? Аз лично съм умерен скептик. Че все още това е най-могъщото и богато място в света – това е повече от ясно. В условния триъгълник Русия – Китай – САЩ Америка е най-мощна, но вече има нови кандидати за славата. Техният ресурс непрекъснато се увеличава и с тях трябва да се съобразява.

Америка влиза не в структурна криза на системата, а в системна криза. Това не е просто криза на един елит, на една форма на икономика или на една култура. Това е цялостна системна криза, от която няма излизане.

Тези кризи могат да траят много дълго. Има нещо, което наричаме „акселерация на историята“ по Хабермас. Но Римската империя е умирала 300 години. А тази работа може да свърши за 30 години. Като я умножим по чудовищните деструктивни възможности, които има съвременният свят, това може да се превърне в кошмар. Проблемът е, че асансьорът на Америка слиза надолу, а асансьорът на Китай се качва нагоре. В хода на тези два процеса САЩ се опитват или – образно казано – да прережат въжетата на качващия се асансьор, или по някакъв начин да пуснат разпънките за спиране на движението на техния асансьор надолу. От плавно слизане надолу това може да премине в свободно падане.

Ако новата американска администрация искаше мир в Украйна, за 24 часа можеше да прекрати всякаква помощ за режима в Киев. Европа по никакъв начин не може да замести САЩ в това отношение. Подозирам обаче, че на Америка ѝ трябва конфликт с ниска и средна интензивност в тази част на света. По този начин тя постига каскада от цели.

Първата, много важна цел: в момента Русия е готова да скочи на врата на Америка. Това е тяхната тайна мечта – да се превърнат в стратегически партньор. А на Америка ѝ трябва Русия като контрабаланс срещу Китай.

От друга страна, един конфликт като този в Украйна окончателно ще закопае Европа, което е и целта на американската администрация. Заради това и тя не противодейства особено на лунатиците в Брюксел и Лондон.

Гигантските за европейските мащаби средства, които уж ще се дадат за превъоръжаване, за демилитаризация – логиката на този процес е ясна. Те с Русия няма да воюват. Както каза Тръмп на Старнър: „Ти имаш ли възможност да се изправиш срещу Путин?“

С целия този милитаристки бяс и пропаганда те си купуват историческо време, показвайки гигантския враг – Русия. От една страна – бензиноколонка с ракети, която не е в състояние и утре, даже вчера щеше да фалира. От друга – щяла да стигне до Бискайския залив. Да решат кое от двете – и двете едновременно не може.

Ясно е, че това има по-скоро консолидационни задачи вътре за Европа, тъй като Европа нищо не я обединява. Европейският проект е американско изобретение след Втората световна война с една-единствена цел. Лорд Исмей, първият секретар на НАТО, беше отговорил просто на въпроса каква е целта на НАТО: „Да държим руснаците отвън, ние отгоре, а германците – отдолу“.

Големият проблем е, че Европа не може да съществува, и тя е съществувала само като американски инструмент в геополитическото противодействие. Това беше причината за европейския златен век, за социалната държава, за ниските военни разходи. Момчетата от Оклахома щяха да ги бранят, докато тези богатеят.

За Америка това беше удобна сделка, тъй като по този начин тя финансираше своето присъствие в Европа. И отглеждаше елит, който сега се оказва изцяло отгледан от американците. Но тъй като в момента геополитическите пластове и цели се изместват, а техните ресурси намаляват, те трябва да ги концентрират в решаващото направление – Китай. Това ще доведе до нейното изтегляне от Европа и залозите, които Европа дава.

Русия може да продължи войната в Украйна дълго. Решила е, че ще я води до изтощение и че времето работи за нея. Зад Русия са гигантските арсенали на Китай и Северна Корея. Само Северна Корея произвежда толкова снаряди, колкото обединена Европа не може да произведе. Смята се, че хиперинвестициите във военния сектор ще доведат до възраждане на европейската икономика – френската, германската и частично – английската. Но аз си мисля, че това са сметки без кръчмар.

Големият проблем е, че българските русофили и русофоби въобще не познават предмета на техните любов и омраза. Те не познават руската история, не познават руската култура, не познават руските цивилизации, не познават съвременна Русия. Те моделират и работят с техните клишета. Като Мечо Пух, който винаги в зоологическата градина заставаше до клетката на любимото животно и не поглеждаше никакво животно встрани. Или: „Като Русия няма втора – тя е земният рай, отражението на Бога на земята.“ Или пък: „Това е Мордор“ – и целият словесен блудкаж, който се използва от нашите провинциални русофоби.

Съвременното руско общество няма аналог с това, което е било в Русия. Това е градско общество. В СССР и в Русия беше извършен гигантски преврат – социален. Това е урбанистично общество. Това не е селско общество. Нова сталинска диктатура не е възможна. Това са градски хора, те искат други неща.

На второ място – това е страна-континент, и тя не е нито на Изток, нито на Запад. Тя е там, където е. Тя е ориентирът.

Сегашната Германия е иронична реплика на великата страна от преди Първата и Втората световна война. Прави се опит Германия да се използва като острие на антируската политика.

Тези опити са логични – който контролира Германия, той контролира Европа. За първи път начело на Германия е човек, който е на директен повод на международния капитал. Германия е била победена, окупирана, разпарчетосана, но никога нейната управленска върхушка не е била на такъв ръчен повод, както е в момента. Сегашният канцлер идва от „Блекрок“. Дори Меркел го отстрани от голямата политика.

 

 

 

 

 

Коментари

  • ?????

    31 Май 2025 20:38ч.

    Общо взето има какво да чуят Бацетата, Шишитата и Кикитата. А и Тошковците заедно с бившето БСП.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Иво глупост нивга не казва

    31 Май 2025 20:50ч.

    , за разлика от Тръмпа.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Густав

    01 Юни 2025 5:58ч.

    Аз съм по-умен от иво защото съм комунист а това звучи гордо.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • праведен

    01 Юни 2025 8:32ч.

    Може да се мислиш за по умен но първо нарежи праза в чинията и го залей с армеяна чорба преди да изгони овцете на паша.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • ВИК

    01 Юни 2025 15:27ч.

    Малко ми идва в повече самочувствието на "социалния мизантроп". Пляскането на изречение от Хабермас, извън контекста на цялостното мнение, е манипулативно. Нооо, реч иде за друго. Г-н Христов, бъдете по-въздържан в изказванията си за това дали русофобите или русофилите имат своите "обосновани" пристрастия за защитаването тези. Всеки от тях, за да се определи такъв или онакъв, има своя прочит както на исторически факти, така и на лични, емоционални опорни. Мисля, че в този сайт се изявявате, защото има четящи от 20%. Моля, бъдете по- внимателен в изказите си.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Бялджип

    31 Май 2025 20:39ч.

    Вероятно авторът живее с илюзията, че Америка още влияе на всичко в света?! Че все още светът не е мръднал съществено от края на Студената война. Не мисля, че е така. Светът е коренно различен, въпрос на време е да го разберем. При това не дълго време...

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Ми кат не влияе,

    01 Юни 2025 10:31ч.

    Що матушката ти я прие за посредник ?

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Густав

    01 Юни 2025 12:07ч.

    Никой никого не е приел за посредник,невменяем олигофрен

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • логото

    31 Май 2025 20:45ч.

    Удоволствие е да слушаш умен човек като него. Но все пак си мисля, че с т.нар. "познаване" на Русия (вкл. и в съвременния й цивилизован вид) и обвиненията, че не я познаваме, малко преиграва. Тук става дума за спонтанна любов, за то любовта на признателния българин, която няма чисто и просто статистически измерения. А именно от такава любов се ражда, и то без излишни предписания и каталогизации, цяла една метафизика.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • автопоправка

    31 Май 2025 20:46ч.

    * за то = И то

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • rusnak

    31 Май 2025 20:47ч.

    А след краха на еврогейщината, идва ред на Българските еничари допнопробни Бедна им е фантазията, как ще си припомнят работните навици, като на народа когото псуват и държи на раменети си територията, но отрепките ще са в Белене 2!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Еврокомисар

    31 Май 2025 21:12ч.

    Марш обратно в обора.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • rusnak

    31 Май 2025 21:14ч.

    Поне е мекичко от сеното и пия млекце от животинките. При теб как е в септичната яма, пиеш ли диариите на господарите?

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Най много да се окажеш

    01 Юни 2025 10:32ч.

    Там откъдето си се пръкнал, тоест Коми.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Густав

    01 Юни 2025 12:08ч.

    Всъщност ти ще се окажеш там където ти е родното място - в Анадола при козарите

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Майна

    31 Май 2025 20:52ч.

    Погледът ми е доста различен... Учудвам се, на подобен ..анализ. Нещо ми липсва лондонското сити в него... Някога го харесвах професора...

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Този професор

    31 Май 2025 21:04ч.

    Не знам по какво е професор, но твърди, че Европа не е нищо и е имала златен век само заради САЩ видиш ли. Той явно не знае, че когато е Европа е имали много златни векове под различни форми (Рим изток/запад, та дори и българската държава е имала златен век и е била като империя) Русия още е била азиатска кочина. А и другото, което явно не може да разбере е, че Америка е разширение на Европа и не случайно казват, че е новият Рим. А да и също, че Европа мого дълго време е владяла почти целия свят.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • полуграмотните ти изцепки

    31 Май 2025 21:10ч.

    Само предизвикват смях... Какво общо има тук Русия в един напълно условен европейски контекст, и защо й даваш такова просташко определение под една все пак заформила се в академичен дух дискусия? Крайно време е да си лекуваш антируската обсесия, вместо да киснеш тук по 24 ч и да задаваш глупавите си въпроси към крайно умни хора.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • rusnak

    31 Май 2025 21:13ч.

    Когато в гейропа са си изливали гърнетата с екскременти от прозорците по главите на хората и са се къпали веднъж в годината, в Русь, която наричаш кочина каквато е БГ всъщност, са направили външни тоалетни и сауни. Понял, дебил?

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • хаирсъзин

    31 Май 2025 21:27ч.

    rusnak, леко по завоите. БГ е всичко, вероятно и кочина, но ти е духовна майка. Никой не си псува майката !

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • rusnak

    31 Май 2025 21:30ч.

    А не може ли да ми е мащеха бе, неблагодарник?

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Нов Кмет

    31 Май 2025 21:46ч.

    Чемодан, вокзал, Масква, при останалите роби.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • rusnak

    31 Май 2025 21:48ч.

    Мокавев сак, счупен бус, Брюксел, тъпак прост.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • хаирсъзин

    31 Май 2025 22:03ч.

    Не разбра какво ти казах. Апропо, чети княз М. Оболенски - до 18 век имате само преписи на автентично български книги. Със сигурност за това има роля и факта, че още когато варягите са излизали от "полските" блата, в столицата на щедрия дарител на книги и вяра (до 1050 патриарси са ви българи), България, къщите са с отопляем под и баните са с топла вода. За сауната не знам, сигурно си прав.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • rusnak

    31 Май 2025 22:15ч.

    Да, знам че са имали и климатици в къщите. Колкото до разпространението на книжнина и духовност, това е бил общ Източен процес на всички народи и е смешно да си приписваш нещо едностранно. Но запазването на книгите и вярата на Българите, барабар с Кирилицата си е чисто дело на Русь. Нали не вярваш, че ако Русь не се беше договорила с Високата порта да не се пипа Православието, щяхте да го имате след 500 години пърдене под юрганите и гурбет по Гръцко?

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • rusnak

    31 Май 2025 22:16ч.

    Та вие, като хуни за 35 години разбихте Държава образец!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • до тъпака от 21:04 ч ............. "Русия още е била азиатска кочина"

    31 Май 2025 22:58ч.

    тъпака дори не знае, че руснаците всъщност идват от северозапад, а не от изток!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • хаирсъзин

    31 Май 2025 23:45ч.

    Кой точно източен процес и кои народи бе ??! Един презвитер мних, една императорска братовчедка, товари книги. От нас толкова. Минават векове докато ви дадат архитектура, кораби и ви научат да говорите на немски и френски в императорския двор. Нищо не си присвоявам. Само казах че никой не си псува майката ! А това, че сте опазили дара е похвално ! само не трябваше да го цапате със славянската боза на католици (еретици) от днешно хърватско, но ... голяма държава, империя, следващия Рим - разбирам.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • rusnak

    01 Юни 2025 0:37ч.

    Виж сега, и аз не знам от кои народи сте, както и вие след 1300 години. Първо се разберете помежду си, дали сте мангали от Каракорум или същите такива от Персия, после ми се обяснявай за няколко книги. В момента най-здравите строежи в Русь са дървени многоетажни дворци с уникална архитектура на стотици години.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • rusnak

    01 Юни 2025 0:45ч.

    P.S. Искрено се надявам, да не ме разсмееш и ти, че сте Траки?

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • хаирсъзин

    01 Юни 2025 1:50ч.

    И аз не знам какво е руснаци. Вие самите се срамувате да се наречете варяги, а ако сте взели нещо от Кавказ - най-много да е кавказка пленница :)) Макар и досега от там да идват бойците. В момента най-здравите строежи в Русь са построени от китайци, проектирани от италианци и не са на стотици години. Няма как да си ги виждал, те са за олигархата на който си крепостен селянин. Точно колкото и ние на нашия олигархат.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • rusnak

    01 Юни 2025 3:11ч.

    За тебе и подобни, Руснаци са тези, които са те извадили от 500 годишна анабиоза и са те върнали в цивилизацията, след традиционните набивания на кол от съжителите ви. Иначе незнам дали си наясно колко е кавказкия процент бойци в армията, потърси и се засрами. Не ме интересува кой строи в момента, както и ти не знаеш по цял свят кой строи на богаташите, особено тези корпоративните с по 100 000 000 бонуси, но иначе не и олигарси. Мантрата за крепостничеството много я обичам, след 150 години, от екземпляри, които пак са си в робство, нео робство в което даже сами се набутват. Понял?

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • До "този професор"

    01 Юни 2025 9:36ч.

    Когато говори един професор е хубаво да внимаваш като приказваш, защото сигурно е прочел повече книги от теб. Та, той говори за по-днешна Европа, а не от 9 или 10 век. И драги смехурко днес май любимата ти Европа върви към оная кочина, с която плюеш по азиатските страни. Да те светна само, че аз живея в една такава "азиатска кочина", за която можеш да си мечтаеш - тя е вече в 22 век. Хайде, продължавай с глупостите си.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Коми-то е

    01 Юни 2025 10:34ч.

    Плод на отиде за Волга, върна са с Олга.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Живееш

    01 Юни 2025 10:51ч.

    В Столипиново.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Нов Кмет

    01 Юни 2025 12:09ч.

    Как позна ?.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • хаирсъзин

    31 Май 2025 21:17ч.

    Ето един добър повод да помолим г-н Дачков да си сравни това интервю с бозата на Горанов .... Да, темите са различни, CV-то на гостите също, но все пак разликата е на порядък и на много класи.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • хаирсъзин

    31 Май 2025 21:23ч.

    А по същество : Христов е безусловно прав за посредствеността, която убива България. Тя обаче има две страни - едната е вродената менталност на селектираният "елит". Втората, обаче, е култивираният егалитарен нихилизъм, артикулацията на отказ от бъдеще и себереализацията като вестител на Армагедона. Ще оставя г-дата Дачков и Христов да поровят за библейски, митологични и исторически препратки.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • ?????

    31 Май 2025 21:52ч.

    Горе-долу разбрах. Така е.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • за отказа от бъдеще

    01 Юни 2025 9:53ч.

    Добре забелязано, но аз не одобрявам заяжданията ти с руснак-а малко по-горе именно заради това. Ние сме деградираща нация във всяко отношение, а си приписваме заслуги за една всъщност доста измамлива историческа интерпретация на миналото. Защото още Маркс правилно е забелязал в "Светото семейство", че има два вида история: история на човечеството и история на очовечаването. Днес ние сме в криза на очовечаването, отъждествявайки се със западната цивилизация, и добре че са руснаците, за да ни показват като коректив, че пътят, по който вървим, е грешният, и трябва да сме донори на суверенна духовност днес, а не в разказите на миналото, което така и така не съществува извън реконструкциите, които му правим днес.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • хаирсъзин

    01 Юни 2025 11:26ч.

    руснака така и не разбра какво му казвам. Има си релса, тича си по нея. Единственият шанс на руснаците да претендират успешно за цивилизация е да се научат да уважават полученото. Тук даже няма място историята, а просто осъзнатата сила на правилното, щедростта на благодарността. Масовката им реве, че сме неблагодарни и във всички войни сме против тях. Да ама сме воювали само веднъж и то когато те, заедно с румънци дойдоха на българска земя .... Поклон до земята за Освобождението! Историята, обаче, не е дебит-кредит, баланс и константа "вечна". Ние сме също толкова деградиращи колкото и те и въобще виртуалните европейци. В чисто културен и исторически план вероятно войната им с украинците (няма разлика между тях) е някакъв шанс да забавят и обърнат процеса ....

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • концепцията за линейно време се нуждае самата тя от проверка, но емпиричното в случая се оказва безпомощно

    01 Юни 2025 12:48ч.

    Не се знае дали е точно такава историята. Искам да кажа, че не се знае и от историците днес какво точно е имало на север от Великата китайска стена. Някои казват, че цяла цивилизация Тартария е изчезнала, или че съществува успоредно с нашия разказ за епохата. Други казват, че първата древна култура в Итдустан е основана от хипербореите на Северозапада (Арктогея в днешна Североизточна Европа и приполярна Азия, където са живели преди голямото заледяване на Арктика) и всъщност санскритът, ведите и арийството са тяхно привнесено, а не местно изобретение. Нека не забравяме, че според друга парадигма времето зависи от епохалността, а не епохалността от времето, защото има същества и индивиди, които знаят какво е да направиш деструктивно епохе на ефектите от овременяването. Така че казионната история не е нещо повече от хипотетична такава, а трябва да се отчете, че има и алтернативни истории, които също си имат своите източници, парадигми и основания.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Майна

    31 Май 2025 21:39ч.

    Днес Българския народ показа, че е жив! Сам! Без платени протестъри! Той не е 20% този народ .. ( това за 20% е много преди професора казано , за човечеството, мислещо, а професора го приши на българите) . Мога да ви направя много по- различен анализ , но да не си изпрося .т.н. т.н... Русия винаги е била Русия! Велика ! Кой и как оплете целия Свят? Китай, хм... Не ми се подхваща и тази тема... Между другото помните ли откъде тръгна паникатаката за коронавируса? Помните ли кадрите, които даваха по телевизията от Китай ? Изпуснат вирус, който никога не е бил изолиран ..,до днес. Айде да не започвам... Давай , Тръмп! За Путин - той граничи с гениалност!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Нов Кмет

    31 Май 2025 21:57ч.

    Пийни една студена вода и си лягай, нищо особено не се е случило, да не говорим, че изобщо не е отразено по водещите медии.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Коментар

    31 Май 2025 22:04ч.

    Водещите медии не са коректив. За да се водиш по водещите медии сега, е все едно да си партиен секретар, който се води само от това, което пишат във в. Работническо дело.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • игри на тронове

    31 Май 2025 22:13ч.

    Вече пенсиониран кмете, по данни на МВР 270 000 души са протестирали, от които в София 50 000. Имам едно страхотно меме с олюляваща се примка. Може да го погледаш..

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • rusnak

    31 Май 2025 22:18ч.

    Ти се вярвай на медиите, но бъди внимателен в реалността.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Нов Кмет

    31 Май 2025 23:06ч.

    При 6.6 милиона българи имащи право да гласуват, бройката протестиращи палячовци е просто смешна.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • 6.6 милиона ? Глупости!

    31 Май 2025 23:09ч.

    Ние сме почти 9 милиона, нали "кмете"?

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • rusnak

    01 Юни 2025 0:41ч.

    Ей малоумен, БГ е 5М и 4М които имат право на глас. А на протеста в страната са излезнали 500К, три пъти повече от жълтопаветните отрепки и малко по-малко от мафията ГРОБ.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Коментар

    31 Май 2025 22:02ч.

    Много ми хареса за русофилите и русофобите. Първите живеят в е безплатен пионерски лагер, а другите -в Гулаг. Сегашна Русия няма нищо общо с онази елцинска Русия от 90-те години. Нещата са мръднали толкова напред в положителен смисъл, че са ни задминали. Просто защото Русия е огромен пазар, за ние сме просто слугите в ЕС.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Слугите

    31 Май 2025 23:23ч.

    Все така, 35 години по-късно, с по-голям доход/глава населението от “най-богата на суровини страна” в света…😆

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • rusnak

    01 Юни 2025 0:53ч.

    Аха, а сега като влезе и юрото, ептен ще разбереш каква е разликата хляба в Русия да е един съпоставимо лев, а в България 2 юро, тъпак.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • до 31 Май 2025 23:23ч.

    01 Юни 2025 10:00ч.

    Отде я изкопа пак таз вехта стъкмистика бе? Сайтът на ЦРУ ли ти я даде? Ай стига ни омайва със смехории, голодранец нещастен.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Трудна работа

    31 Май 2025 22:20ч.

    В основното е прав. САЩ имат нужда от войната в Украйна ноо като че ли си сменят ролите с европейците , тоест САЩ да участват с реторика,клянкане-млянкане ,а европейците с ресурсите,оръжията и пушечното месо. Трудна работа - все едно да накараш грък да харчи колкото изкарва. В две световни войни САЩ бяха мускулът който тъпанарски спасяваше ингнгелизи и франсета от немцте и европците и сега си мислят,че Америка им е длъжна. Ама САЩ сега за втори път след Граждандката война имат вътрешни проблеми ,.а Китай им диша във врата.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • рукола Z

    31 Май 2025 23:04ч.

    Ако има състезание по омраза, този ще го спечели безапелационно! 🤣🤣🤣Колкото и да си умен, ако носиш такава злоба в себе си, то тя неизменно ще те унищожи отвътре!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • rusnak

    01 Юни 2025 0:55ч.

    Явно толкова ти е капацитета, да смяташ реализма му за омраза. Много си е добре Ивчо, черпи енергии от Изток, а ти, говна от Запад.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • рукола Z

    01 Юни 2025 11:23ч.

    Бля бля бля... Ивчо черпи енергия от Фурсов, само че няма и на половина мозък колкото него, а и не знае как да го поднесе на аудиторията си 😉

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Дегенерат rusnak

    01 Юни 2025 4:34ч.

    Като те гледаме май живуркаш в омразната ти България? Що не си на фронта бе, алкохолен дегенерат? Много си нещо руски патриот, но зад клавиатурата! Да тиеба в страхливия дегенерат…

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • ей, булгаристанец

    01 Юни 2025 10:02ч.

    Вземи да млъкнеш, че както винаги, освен че излагаш жълтопаветната пасмина, излагаш и нас като народ брет братята ни.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Джани

    01 Юни 2025 5:55ч.

    Много добро интервю,но нищо утешително.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • 007

    01 Юни 2025 8:06ч.

    Пр.Иво Христов, разбира се, е тежка артилерия...чрез словесни фигури и авторска ирония извлича есенцията на глобалните и локални процеси.До него черешовата цепеница от Банкя, че и угоения търгаш на платен цигански вот - изглеждат като ориенталска свирня на селска сватба пред концерт в миланската Ла Скала :)

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Европа винаги си е била кочина

    01 Юни 2025 9:06ч.

    Мирише та се не трае.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Тоя полуукраинец ли е

    01 Юни 2025 10:34ч.

    Или полуруснак.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Ти полуидиот ли си

    01 Юни 2025 12:06ч.

    Или цял ?

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Схемата

    01 Юни 2025 10:38ч.

    Брей, здраво сте се захапали! Навсякъде има парчета откъсната плът и локвички от засъхнала кръв. Яки сте, ама ползата от това е малка. Тезата на Христов като цяло е позната, но като критичен, остър ум, който не робува на необходимостта да се хареса на сегашните елити, той винаги намира възможност да ни каже още нещо. Далеч не най-важното е изброяване на събития, състояния, емоции, имена, а концентриране и систематизиране на познанието и обясняването на процесите. В тази връзка, доста съм изненадан, че коментарите се въртят предимно около русофилофобството и омразите, което то ражда. Това нито е тема, нито е новина! Да, Христов ги е споменал, напълно легитимна тема за обсъждане са, но субективно на мен далеч по-интересно ми е нещо коренно различно. Режимите в САЩ, Европа, РФ, ОК - явни и като сенчести мрежи, които стоят зад тях, в голяма степен са ни известни и по тази причина на мен са ми безинтересни. Христов си служи с някаква особена игра на думи и говори за две явления, които са много различни като съдържание: 1. структурна криза на системата и 2. криза на системата. Той е учен-теоретик, сигурно го е премислил. Аз лично предпочитам класическите - циклична и системна криза, което индикира по-ясно, за кое точно говорим. Очевидно е, че нямаме векове за чакане, че да видим какво точно ще се пръкне от недрата на старата система! Споменато е ясно за акселерирането на историята и е напълно възможно нещата да се случат доста по-бързо. Ето това вече е много интересна тема за спорове, дори и избуяване на омрази. Как би се наричала новата система е още рано да предвиждаме, но по-интересно е, каква система от производствени отношения ще залегне в основата и?! Особено пък това се отнася за основното ОБЩЕСТВЕНО и ПРОИЗВОДСТВЕНО ОТНОШЕНИЕ - СОБСТВЕНОСТТА!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Ям, пия и си нося новите дрехи (друго не ми остава)

    01 Юни 2025 13:06ч.

    Ой, ребятки! Ой! Съвсем скоро ни чака една голяма изненада, която ще видим на картата на Европа — нова държава! Не че не я е имало и през Средновековието, но сега тя ще пее други песеньки. Столицата ѝ ще е вероятно Одесса (мать!) и тя ще замести (дори и да не е напълно) днешната Укровия, която си е изпяла песенька-та. Дори и да остане някакъв спомен от Укровия, то ще е локално — около Кіів (второто і е с двумя точками), — пропит с безпочвени Великополски мечти. Новата държава ще е обаче онова, което Путин ще създаде като буферна зона — за защита на своята Московия. Нищо не можа да се пригоди и да стане буферна зона на Московията, та ще се наложи Путин да си я измайстори със собственото си ДЛЕТО…

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Канцлера Мерц идва от Брекрок! Русия е страна-континент, нито Изток, нито Запад, тя е там, където е - Русия е ориентирът

    01 Юни 2025 14:36ч.

    Русия е Хартланда (по Халфорт Макиндер) - центърът, земята със съществено значение. И веднага след "филсофско- географското откритие и сътворената геополитическа "идеология" на Макиндер - по случайно съвпадение започва Първата СВ, после и Втората СВ и опазил ни Бог да не гръмне и Трета СВ. .... И двете първи световни войни започват държви от Периферната дъга или от Вътрешния полукръг. ..... Все да ПРЕВЗЕМАТ Хартланда, централната част на Планетата, според Макиндер, англ.географ и историк, създател на геостратегията. .... "Географската ос на историята" той публ. през 1904 г. И от тогава зор, та зор ДА СЕ ПОКОРИ И ЗАВЛАДЕЕ ХАРТЛАНДА - РУСИЯ! И нищо не може да спре поколения Английски лордове, демократи, протестанти и пр. да "атакуват" измисления Хартланд. ....... Вместо да си партнират с търговийка и сделки тези най-богати Блекрокаджии в света с Русия и Китай, и човечеството да си живее щастливо живота, тъй кратък. ... И като завземат всички богатства на Планетата, тези най-богатите, какъв по-различен от сегашния живот ще живеят? Властта - като виагра на Егото, е най-тъпата нещастна мисъл на ограничени разуми. .... ..... п.с. Поздравления за Я.Дачков и проф.Иво Христов - двама високоинтелигентни българи!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Тряс

    01 Юни 2025 17:47ч.

    Да, блестящ геополитически анализ на положението по света и у нас...! Но очевидно мнението на проф. Христов за българския народ е идентично с това на управляващата мутро-соросоидна банда: безнадеждно лош матрял, който знае само да мрънка, да слугува и да оцелява... Е, професоре, поне веднъж анализирайте в детайли възможните пътища за България занапред. Може ли да бъде предотвратена задаващата се поредна национална катастрофа, какво ТРЯБВА СЕГА да се направи и кой МОЖЕ да го направи, за да има поне някаква средносрочна перспектива страната, която Ви плаща професорската заплата?

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • рукола Z

    01 Юни 2025 23:16ч.

    Ако докторът ти всеки ден казва "болен си, умираш, болен си, умираш".. какво ще стане? Каква беше пропагандата по телевизията?.. ковид, ковид, ковид, тестове, тестове, смърт, чували, ваксини, ковид" защо, за да ви паникьосат! Къде работи този господинчо и кой му позволи да обработва децата ви? Нищо случайно няма на земята.... ту туууу, господин "отворено общество" от ротари клуб, случаайно ли все е прикрепен за някой?

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи

Напиши коментар

Откажи