Право на отговор

Право на отговор
Не, Диана, не можеш! Реплика кьм статията на Диана Попова “И аз мога” инсталациите в зала “Индустриална”, бр. 17, 30 април – 6 май 2010 г.За всяко произведение на изкуството трябва да се съди по онези критерии, които залага в себе си самото изкуство. Това е единственият правилен и честен подход в случай, че съдникьт е изкуствовед – т.е. човек, който би трябвало да  владее езика на съответното изкуство. Статията на Диана Попова, озаглавена провокативно “И аз мога” инсталациите в зала “Индустриална”, няма силата на изкуствоведчески труд.
<p>В текста липсва базисна информация: кой участва в изложбата, каква е обединяващата концепция, кои са акцентите, ако има силни и слаби творби &ndash; какъв е аршиньт за измерването им. Авторката нарича участващите в изложбата Клуб на (вечно) младия художник (неизвестно защо това неуместно и не особено остроумно наименование е повторено пет пьти в текста). Всьщност в акцията участват 60 художника &ndash; и студенти, и професори, и начинаещи, и утвърдени имена. И да се слагат всички под един знаменател е повече от нелепо. Диана Попова разглежда изложбата като кураторска и всьщност не улавя основния замисъл на организаторите: да съберат инсталации на свободен принцип. <em>Например, когато погледът на зрителя е отровен още от входа на галерията с работите на Ромил Калинов, той става подозрителен и недоверчив към всичко останало в нея. </em>Например в това изречение критически анализ липсва &ndash; думите са емоционално натоварени и читателят остава подозрителен и недоверчив към отровния текст на Диана Попова. Непрофесионално са представени и трите снимки, съпътстващи статията: не са отбелязани авторите, нито заглавията на творбите. Подобно отношение разкрива високомерие или нелоялност. Или и двете. Авторката пише: <em>Впрочем не трябва да забравяме, че макар и вече с 20-годишна история у нас, изкуства като инсталация, пьрформанс, видео и пр. не се преподават в Художествената академия. </em>Та как могат да бьдат научени младите хора на свобода, на неконвенционалност, на артистизьм? Самият генезис на не-стереотипното изисква да не бьдеш научен. Незнанието на този факт говори за некомпетентност. А теоретични лекции по история на изкуствата (и сьвременни) в Академията има. Незнанието и на този факт говори за некомпетентност.</p> <p>И така: текстьт на Диана Попова не достига нивото на изкуствоведска работа. В такьв случай се налага изводьт, че авторката е писала есе на зададена тема. Вьпросьт обаче е: ако не е изкуствовед, а просто зрител,<em> защо си позволява да сьди (после смекчих малко &ldquo;присьдата&rdquo;)</em>. Когато Трюфо прави прословутите интервюта с Хичкок, майсторьт на ужаса пита френския си колега:<em> <strong>А Вие лично какво мислите за моя филм &ldquo;Набери &ldquo;М&rdquo; за убийство&rdquo;?</strong></em> Трюфо отврьща:<em> Че кой сьм аз да Ви кажа личните си пристрастия?! Тук сьм&nbsp; единствено в качеството си на критик-професионалист.</em> Та: щом не пише като критик-професионалист, защо Диана Попова се осмелява да пише като колега &ndash; художник? Защо си позволява лични нападки като: <em>...но това е по-малката беда. По-голямата е, че в изложбата има творения на автори, решили да се поупражняват в т.нар. неконвенционални форми. И тяхната самодейност на принципа &ldquo;и аз мога&rdquo; компрометира изложбата.&nbsp;</em> Това мнение е неаргументирано, звучи като пасквил. <br />От около 100 творби, наредени в галерия Индустриална, Диана Попова избира да опомене в статията си единствено моята инсталация, наречена Хипертрофия на ума. И я заклеймява. Преди около година арогантните бьлгарски политици се припознаха в работата на чешкия художник Дейвид Черни. И я заклеймиха.</p> <p>Диана Попова използва следния шаблон:<em> ...младите художници, при които изказът все още не е ясно артикулиран.</em> В изкуството няма млади и стари, неузрели и съзрели. Рембо до 19-та си годишнина написва всичките си гениални текстове, Чарли Паркьр на 25 годишна вьзраст измисля нов стил в джаза... Примерите са безкрайно много. Има талантливи и неталантливи творци. Тоест някои могат, други &ndash; не, Диана, не можеш!</p> <p><br /><strong>Ромил Калинов, художник<br /></strong></p> <p>Текста на Диана Попова можете да прочетете<strong> <a href="../../article-8180.php">тук</a>.&nbsp; &nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;</strong></p>

Коментари

  • Ромиле, другарю Калинов,

    06 Май 2010 20:16ч.

    всеки може. Вие сте продукт на изкривената от юдеите представа за естетика и изящество. Вашето &quot;изкуство&quot; е толкова Богвдъхновено, колкото мащабните сивокафеви платна с изображения на шумкари на духовния ви баща Светлин Русев. Всички сте правени по неговия калъп. Затова от 1940 г. насам България не е произвела нито една достойна творба в областта на музиката, изобразителните изкуства, литературата... Вие сте продължението на Татовата естетика в съвременни условия. Вървете при баща си - Луканов!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Позитивен

    07 Май 2010 4:12ч.

    Чак пък да няма нито една достойна торба? Вярно че хиператрофията е налегнала здраво изкуствоведите, след като не могат да открият нищо-а в Париж казват браво и излагат достойни и значими картини на български художници. И не само там, но някой трябва да се събуди...

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Вестник &quot;Шепоти&quot;

    07 Май 2010 6:52ч.

    Не сме гледали изложбата, но Ромил Калинов дрънка отнесени глупости за изкуството като такова. 1. Колега не се произнася за колега от колегиалност, а не защото не може и не разбира. 2. В изкуството ИМА млади и стари - в смисъл на навлизащи и зрели. Моцарт е писал на 5 години, но едва ли с качеството като на 35. 3. Сниманите инсталации, които представляват намазани уста, са глупави и грозни. 4. Естетичното се познава и не е необходимо да се защитава. Може да е неясно, но кога има скрит смисъл и кога е хубаво, се разбира веднага. 5. Абстрактна, но хармонична творба, е изкуство. Вибратор в задника, представен в Младежкия театър, не е изкуство, а грозна модерна перверзия на разхайтването, че всичко можело да е изкуство. Провесени сини макарони от уста на олигофренясало момиче са равностойни на вибратор в задника. Може да е имало и нещо по-естетично от това, който не е бил, не може да каже, но щом това е допуснато, човек очаква всякакъв боклук. :-)))))

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Вестник &quot;Шепоти&quot;

    07 Май 2010 7:02ч.

    Клозетите на Черни бяха подигравка без скулптурна стойност. Със същия успех може някой да клекне да сере насред изложбата и да каже: &quot;Вие нищо не разбирате от изкуство! Това е пърформанс! С него провокирам обществото по авангарден начин и протестирам срещу социалните неправди!&quot; &quot;Хипертрофия на ума&quot; също ли е на база клозети или там умът е увеличен другояче? :-))))) Виц от 70-те на миналия век. Седят двама в &quot;Ялта&quot; и гледат празно през витрината. Единият казва: &quot;Копеле, толкова ми е тъпо, че ми идва да се изсера на масата.&quot; Другият го успокоява: &quot;Недей, копеле, никой няма да те разбере.&quot;

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Вестник &quot;Шепоти&quot;

    07 Май 2010 7:29ч.

    Всеки зрител може да съди. В тази дума се включват както положителните, така и отрицателните оценки. Художникът именно затова излага, а не за да не бъде съден и със захлас да се акламира, че е намерил отнякъде някакви пари. Авторът може само да съжалява, че работата му не се приема добре и да се постарае следващия път да е по-естетичен и по-ясен. &quot;Ромиле, другарю Калинов&quot; не е прав. И между 1944 и 1989 г., и след това освен поръчковите и подмазваческите конюнктурни и поръчкови произведения има много хубави творби във всички изкуства. Понеже тук темата е изобразителното изкуство, само напосоки: http://www.gashar.dir.bg/HTML/03SofiaCatalogue.htm http://www.google.bg/images?client=opera&amp;rls=en&amp;q=Йоан Левиев&amp;oe=utf-8&amp;um=1&amp;ie=UTF-8&amp;source=og&amp;sa=N&amp;hl=bg&amp;tab=wi http://www.google.bg/images?um=1&amp;hl=bg&amp;client=opera&amp;rls=en&amp;tbs=isch:1&amp;sa=1&amp;q=Иван Кирков&amp;aq=f&amp;aqi=&amp;aql=&amp;oq=&amp;gs_rfai=

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Вестник &quot;Шепоти&quot;

    07 Май 2010 7:41ч.

    Да се чете &quot;... освен поръчковите и подмазваческите конюнктурни произведения...&quot;

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Европски сценограф

    07 Май 2010 16:27ч.

    1 ) за другаря всезнаийков от цървуланковския словестен шаддиовер - Вестник &quot;Шепоти&quot;, една препоръка : понамали малко графоманския ентусиазъм ... 2) ако имаш ниакаъв аргумент към добре и компетентно написаното от Калинов, опитай ( ако можеш ) да го представиш кратко, смислено и без тези селки лакардии и клишета сос здраве

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Вестник &quot;Шепоти&quot;

    07 Май 2010 16:56ч.

    От Европа артист приемаме да отговори. Такъв сигурно и по би знаел български. От европски не приемаме. :-))))) За истински критичен отговор че требе да си платиш, бадява не дават. Ако Калинов беше Ставри, а не Ромил, можеше и по-литературно. :-)))))

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Вестник &quot;Шепоти&quot;

    07 Май 2010 17:26ч.

    http://glasove.com/pictures/a0df8ee85b74.JPG Това и ние също го можем - и да се омацаме, и да се снимаме, и друг да омацаме и него да го снимаме. :-)))))

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • анти-вестник Шепоти

    07 Май 2010 21:26ч.

    Вестник Шепоти, струва ми се, че статията на Калинов ви е засегнала лично?! Че защо иначе ще изпишете толкова много пост-ове?! Хммм... Явно сте се разпознали в работата на Калинов &quot;Хипертрофия на ума&quot;...

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • ШШШШШ

    07 Май 2010 21:38ч.

    Ш-ш-ш-ш-ш-ш-ш Вестник Шепоти! Нали знаете, че само комунистите шъткат! Какво сте се разсмърдяли тук с вашите глупости

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Вестник &quot;Шепоти&quot;

    07 Май 2010 21:45ч.

    Да, засяга ни лично, защото сме социалноотговорна медия. :-))))) Само дето Калинов не е написал статия (или статуя, как е по-правилно?), а едно дълго: &quot;Коя си ти ма!&quot; Не сме виждали &quot;Хипертрофия на ума&quot; и се страхуваме да отидем. Ами ако е атрофия, товага какво, валидол ли да взимаме? :-))))) Художникът рисува, критикът критикува, такъв е редът. Когато художникът критикува критика, значи не е художник. :-)))))

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Вестник &quot;Шепоти&quot;

    07 Май 2010 21:58ч.

    Тоя Ромил абсолютно безпомощен. :-))))) Я го тука как се е оформил и с каква концепция: &quot;Ромил на един от своите пърформанси в София, наречен &quot;Всеки герой рине лайна&quot;.&quot; http://www.novinar.net/news/uvria-li-bobat-za-romil-i-liza_Mjk1ODszNw==.html

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • ..

    08 Май 2010 6:21ч.

    Ромил Калинов е просто смешен...

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Liza Boeva

    08 Май 2010 17:13ч.

    Gospogo Popova, v momenta se namiram v nai-malkata staia na svoia apartament. Vashata statie e pred men. sled broeni minuti shte bxde zad men...

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • kanareplikana

    08 Май 2010 17:34ч.

    Drugarkata Diana Popova, vmesto da pishe sreshtu istinskite otroviteli na bulgarskoto iskustvo kato 4lena na CK na BKP Svetlin Rusev i drugi..drugari..... se podkvi4kva s gotini avtori kato Romil Kalinov !

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • cosio

    08 Май 2010 17:54ч.

    strah,strah,taia Diana ia e strah.Ta nali komunizama uj si otide ? ha ,ha, ha.strah loze pazi.oplela se e kato tupa patka v kal4ishta.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Вестник &quot;Шепоти&quot;

    08 Май 2010 18:29ч.

    Страхотни философи се въдят в нета. Другарката Попова е комунистка, защото е против господин Калинов, който с творчеството си заплашва тя да изгуби комунистическите си привилегии. Тя има опасност да ги изгуби, защото Калинов е демократ. Той е демократ, защото е свободен творец, а е свободен творец, защото прави инсталации &quot;Всеки герой рине лайна&quot;, &quot;Дупки и процепи&quot; и &quot;Увря ли боба&quot;. И е боядисал една ръчна шевна машина &quot;Сингер&quot; цялата червена. Най-голям демократ обаче е с теорията, че за да е оригинален, творецът трябва да не се е научил как се твори. :-))))) &quot;Та как могат да бьдат научени младите хора на свобода, на неконвенционалност, на артистизьм? Самият генезис на не-стереотипното изисква да не бьдеш научен. Незнанието на този факт говори за некомпетентност.&quot; Така постепенно наложеният с диктатура от комунистите терор да се учиш на това, което смяташ да правиш през живота си, ще отпадне и всички ще станат артистични и оригинални творци, без да се налага да се мъчат несправедливо с излишни и глупави неща като научаване на нещо. Естествено, този, който ги подготвя да не учат, трябва да бъде най-подготвен. Това е господин Калинов и се предполага, че той е най-ненаучен на изкуство и затова е най-компетентен. И най-готин. Смърт на Попова, свобода на Калинов! Да живее демокрацията!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Вестник &quot;Шепоти&quot;

    08 Май 2010 18:37ч.

    По-голям творец от Калинов е само КристО, който е скъпо платен опаковчик. :-))))) Останалите са комунисти. :-)))))

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • svetlio

    08 Май 2010 20:20ч.

    ne moga da razbera - vestnik 6epoti da ne e avtorkata na opliutata statia 6oto ako e tq e tapo da se krie

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Зори

    08 Май 2010 20:25ч.

    Изчетох и двете статии. Ето какво разбрах: Диана Попова е видяла само работата на Ромил Калинов от 100 творби. Калинов се чуди защо Попова се осмелява да критикува. А аз като чета всичко това имам усещането, че двама бивши любовтици си разменят реплики чрез публичното простарнство.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • cosio

    08 Май 2010 20:29ч.

    hahahahaha - za da imate takova chuvstvo , znachi ne ste vigdali kak izglegda drugarkata popova...

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Вестник &quot;Шепоти&quot;

    08 Май 2010 21:25ч.

    Моля, моля, не може да се разменят реплики ЧРЕЗ пространство. През - да, чрез - не. Пространството си е пространство, празно нещо, в което да се слагат инсталации. Ето, горе на снимката е представена фланелката-инсталация на Ромил Калинов, наречена &quot;Петна&quot;. Тя идва да допълни инсталацията му &quot;Дупки и процепи&quot;. Хубавото на инсталациите е, че са изкуство, което може да се прави и без да си учил. :-))))))))))

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Вестник &quot;Шепоти&quot;

    08 Май 2010 21:28ч.

    Допълнение. За разлика от електрическите инсталации, които не могат да се правят, без човек да е учил много сериозно за тях. :-)))))

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • виж ти

    09 Май 2010 0:55ч.

    ама тоя &quot;вестник шепоти&quot; го раздава лично обиден май...

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • 7ZW5

    09 Май 2010 1:01ч.

    Щом вестник &quot;Шепоти&quot; си прави труда да изпише толкова много пост-ове във връзка с работата на Калинов, значи провокацията му си е свършила работата...

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • stefan ivanov

    09 Май 2010 19:07ч.

    Kakto ot nujnika na David Therni iznikna rodoliubiva mosht,taka ot uma na Diana Popova iznikna partizanska nujda i goliama neobhodimost ot zashtita na izkustvoto !

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • habamhaba

    09 Май 2010 19:31ч.

    Politik da se hvane na vudicata moje,ama izkustvoved,leleee,rezil !goliam rezil ! Vidiah izlojbata i tvoite raboti ROMILE , mnogo mi haresaha!Ta nali neconvencionalnoto triabva da prpvokira.Hubavo si ia provokiral taia.Durji e kato nastupana jaba. Litshi si kolko razbira taia ot suvremenno iskustvo.Shtom ia surbi zashto se 4esha s donosi ot vremeto na socialistitsheskia plasticizam? Mishkata vlesna v kapana ha,ha !Drugia put da hodi na islojbi s protivootrova i 4erno parcal4e !

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Жак Атали

    09 Май 2010 23:40ч.

    Агентът е таен, ама май е явен. Всички разбраха, че Дяна Попва се крие зад &quot;Вестник Шепот&quot;. Така е, като се окакаш. И като си нямаш друга работа. Надявах се, че изкуствоведството не се състои в това да интригантстваш. Достойният човек би се засрамил. Познавам я - тя обича единствено спонсорираните артисти. Сега се кара за дрехата, утре - за цвета на очите ще направи забележка. Не й показвай бельото си, че и заради него ще ти се развика. Но може би само това влиза в изкуствоведските й способности... А може и на това да се е научила, докато се е учила...

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • бие на кухо

    10 Май 2010 1:53ч.

    каквото изкуството, такива и изкуствоведите....

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • ае по-кротко!

    10 Май 2010 1:59ч.

    копеле,Ромиле, ама ти си Чарли Паркър ,Рембо , Трюфо или Хичкок ли се имаш!? Не виждам смисъла в тези примери!? ти винаги ще си останеш казионен художник...не си на свободния пазар, а на топло преподавателско място в академията, както някой сподели....

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Европски сценограф

    10 Май 2010 14:43ч.

    &quot;ае по-кротко! ,&quot;&quot;Шепоти&quot; - оди да шепнат на село ! Чалгата вън !! Буламачът забъркан от простотия и провинциалиЪм е основното ястие с което се гощават нашенските &quot;куратори и куратурки&quot; Учили -недоучили, чули-недочули ..накрая отиват групово да се изджабуркат от писуарчето на Марсел Дюшамп ... Ей деца , писах ви и по-рано : Тая работа - иска работа ! ( няма да стане с няколко книжки , филмчета,, бай - ганыовски разходки по Ивропа, до Чикагуту и назад !...) сос здраве !

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Диана Попова

    10 Май 2010 18:45ч.

    Не, не съм аз &quot;в. Шепоти&quot; - твърде дълго съм в критиката, за да имам нужда от анонимност. Но псевдонимът &quot;Вестник Шепоти&quot; е истинска находка - поздравления! За тези, които се интересуват от съвременно българско изкуство, К(в)МХ и Секция 13 - вижте Хронология на съвременното българско изкуство - има я в мрежата. За тези, които се интересуват как изглеждам - вижте портрета ми от Андрей Даниел - има го в мрежата. За тези, които искат да ме чуят - вижте &quot;Музей в ефира&quot; (БНР, програма Христо Ботев) - има го в мрежата. За тези, които са обсебени от Светлин Русев - вижте статията ми &quot;Абстракцията - фон на едно поколение&quot;, в. Култура,1995, не помня броя - няма я в мрежата, но може да я намерите в библиотеката.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • ?

    10 Май 2010 18:55ч.

    На глупостите провокация ли им казвате? Коментарите са абсурдни, както и снимката на &quot;провокативния художник&quot; изглеждащ, като избягал от 4-ти километър. И понеже няма таке и триножник, за да се разпознава, че не е просото обикновен чалнат, си е облякъл тениска, изпрана с цветно пране и оцветена на случайни петна :)) Адски е артистичен :))

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • ето:

    10 Май 2010 23:18ч.

    http://borislavborissov.eu/866/

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Вестник &quot;Шепоти&quot;

    10 Май 2010 23:21ч.

    &quot;Но псевдонимът &quot;Вестник Шепоти&quot; е истинска находка - поздравления!&quot; Тенк ю, пийпъл, тенк ю. :) Ето откъде произлиза този израз - &quot;Д-р Хук енд дъ медисин шоу&quot;. :) Казва го накрая. http://www.youtube.com/watch?v=Dc6EWYws_X4 Аз не съм защитник на Диана Попова, дори не я познавам, а обичам да познавам възпитани хора. Поназнайвам нещо от тези неща... От 30 години, ако не ми хареса какво прави художникът, казвам: &quot;Извинявай, би ли се отместил малко, искам да видя какво ще стане, ако...&quot; Обикновено става веднага, а когато го предлагаш на хората срещу пари, има едно особено чувство за отговорност, защото който го купи, ще си го занесе вкъщи и ще го гледа, все ще му се изпречва пред очите и няма да е учтиво, ако си го подлъгал да купи нещо грозно. Не съм имал възражения по нищо, направено от мен. Портретът на г-жа Попова прилича малко на Мариана Фъркова. :-))))) Не я познавам лично (Диана Иванова). Това, което ме накара да се обадя, беше, че за да не изпадам в пълна неосведоменост, а да се изказвам, написах в търсачката &quot;Диана Попова&quot; и натиснах Enter. Когато не знам нещо, правя така. Диана Попова се е изразила възпитано, а би могло и по-невъзпитано, ако правилно се досещам какво е видяла, за което има индикации в текста. Независимо от това, теорията, че ненаученият е по-спонтанен и по-оригинален е много известна, но винаги е била еднакво глупава. Странно, винаги когато чуя името Диана, се сещам за &quot;Ах, този джаз&quot;, където продуцентите питат главния герой: &quot;What about Diane?&quot; и той им отговаря: &quot;What about Diane?&quot; Едни такива рефлекторни реакции... :))))) Но и аз потвърждавам, че не съм Диана Попова. Не знам дали губя от това, но истината е такава. :-)))))

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Вестник &quot;Шепоти&quot;

    10 Май 2010 23:24ч.

    Извинете, дза се чете &quot;Не я познавам лично (Диана Попова).&quot;

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • до Европски сценограф

    11 Май 2010 4:29ч.

    мислиш ли, че има шанс да изгоним чалгата? аз силно се съмнявам...дори допускам, че и Ромил, и Диана , а най-вероятно и ти гледаш тв програми с чалга привкус...ето този тъжен факт прави неравна битката с чалгата...

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • za ave ivanova

    14 Май 2010 18:36ч.

    posledvalata statia na ivanova e kliukarska. ama zashto ne sa ia slogili v net-a?! strah ia e da ne ia pliem li, shto li? shtoto shte ia pliuem, daaaa

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • чочо

    15 Май 2010 15:58ч.

    Диана попова не е права в изказването си ,че изложби като тази не помаган на публиката,защото тя нямала ориентири.Има достатъчно информация за съвременното изкуство,стига да не си средно статистически българин.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Лизче,

    16 Май 2010 5:29ч.

    Сложи си кирилица.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • сега?

    16 Май 2010 7:02ч.

    По-добре ли е?

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи

Напиши коментар

Откажи