Възможният сблъсък между Радев и Борисов на президентските избори

Възможният сблъсък между Радев и Борисов на президентските избори
Необичайният начин, по който Румен Радев заяви готовността си да се състезава за втори президентски мандат, говори, че не му липсва амбиция, кураж и оригиналност. Самопредлагайки се за президент, той направи един „пиратски” ход, който вероятно ще се увенчае с успех. Председателят на БСП Корнелия Нинова нарече позицията на Румен Радев „честна и откровена”, но аз се съмнявам в нейната искреност. Доколкото перспективите за представяне на социалистите на парламентарните избори не са блестящи (социолозите са учудващо единодушни, че те ще загубят, макар и с малко), Нинова просто няма друг ход, освен да подкрепи Радев. В случай че лансира друг, не толкова рейтингов кандидат за президент, тя рискува да инкасира две последователни изборни загуби, което няма да ѝ бъде простено.

 

„Изнудваческата” стратегия, приложена от Румен Радев, е може би ефективна, но не е оправдана от гледна точка на демократичните стандарти. Защо?

 

Издигайки сам кандидатурата си за президент, Румен Радев силно затруднява политическата си идентификация.

 

Прието е една президентска кандидатура да се издига или от някаква партия, или от инициативен комитет. В това има определена логика: кажи ми кой предлага на общественото внимание даден кандидат и аз ще ти кажа какво би могло да се очаква от него.

 

Ако ще избираме един човек за президент, редно е да знаем какви ценности изповядва. Понеже саморекламата често се разминава с действителността, избирателят се нуждае от нещо като „банкова гаранция”, че политикът, който се афишира по определен начин (като честен, принципен, ляв, десен, либерал, консерватор и пр.) е наистина такъв. Когато Румен Радев беше избран за президент, се предполагаше, че макар и абсолютно неизвестен на широката публика, той се ползва с пълното доверие на ръководството на най-старата българска политическа партия, родена от социалистическия идеал. Това не значи, че през целия период на прехода политиката на БСП е била такава, каквато е трябвало да бъде, т.е. социалистическа не само на думи, но и в действителност.

 

Румен Радев стана президент с голяма доза късмет:

 

неговият основен опонент беше толкова невзрачна личност, че българите избраха генерала авиатор просто защото им беше писнало от безличните политически фигуранти. Аз не мисля обаче, че в досегашния си мандат Румен Радев е  показал с нещо, че е ляв президент. Коментаторите отбелязват, че в контраст с традиционно русофилската ориентация на левия електорат президентът прегърна като своя кауза антируската инициатива „Три морета” и си позволи да признае Алексей Навални за жертва на политическа репресия, каквато по принцип е позицията и на българската десница. Това, разбира се, не прави от Румен Радев десен политик. Изобщо казано, трудно е да се повярва, че човек с неговата биография би могъл да бъде десен в смисъла, в който тази квалификация функционира в българския политически речник. И до каквито и хитрости да прибягва президентът, десните хора в България никога няма да се разделят с предубежденията си и да го припознаят за един от тях.

 

По някаква причина, за която ние можем само да се догаждаме, Румен Радев флиртува с русофобите, които у нас са преимуществено десни и спазва една „здравословна” дистанция от БСП. В това има нещо озадачаващо (да не кажем друга, по-силна дума), защото именно БСП беше партията, която преди четири години го вкара в политиката.   

 

Образът, който Румен Радев се опитва да изгради за себе си, съвпада с клишето за ревностен евроатлантик,

 

какъвто трябва да бъде всеки натовски генерал. В личен план той създава впечатление на стегнат, амбициозен и много интелигентен човек, който няма вкус към далаверите. Ляв ли е обаче Румен Радев или десен? Либерал ли е той или консерватор? Какво е отношението му към българската образователна система, здравеопазването, пенсионното осигуряване, състоянието на науката, екологичните и демографските проблеми? Как той оценява моралното равнище на нацията, нейния духовен живот? Какви са възгледите на Румен Радев за развитието на българската икономика? Как по-точно според него трябва да се реформира сегашната българска правосъдна система?

 

По всички тези въпроси Румен Радев или не е казвал нищо, или нищо такова, което си заслужава да се запомни. Ето защо за неговата политическа ориентация ние, строго погледнато, не знаем нищо. И не е ясно защо – на какви идейни основания – мераците му за втори президентски мандат би следвало да бъдат подкрепени от Българската социалистическа партия. Може ли Корнелия Нинова да каже на своите съпартийци, че кандидатурата на Румен Радев трябва де се подкрепи, защото е печеливша, а всичко останало, включително и идеологията му, е без значение?

 

Има политици, които до съвършенство владеят изкуството да говорят, без нищо да казват. Последните изказвания на Румен Радев, които минават за политически, са от този тип. Това е тактика, която в общия случай върши добра работа, доколкото българската публика не е особено придирчива. Но за политическа идентификация е нужно нещо повече: един социалист чака от своя кандидат за президент определен вид конкретни послания – нещо повече от „Мутри вън! и „Да си върнем държавата!”. И ако тези изконно социалистически послания ги няма, самата предизборна кампания губи смисъл. Защо социалистите да поддържат кандидат за президент, който демонстративно се разграничава от тяхната идеология?

 

Някой би казал, че искрената вяра в определена идеология не е необходимо условие за участието в политическия живот - че това е остатък от една наивна теория за демокрацията, критикувана още от Йозеф Шумпетер в средата на миналия век.  Нека благоразумно да заобиколим това възражение, което може да ни отведе твърде далеч. Тук само искам да подчертая, че въпросът дали президентът Румен Радев съзнателно крие политическите си пристрастия или просто няма такива, е относително маловажен: и в двата случая липсата на ясно артикулирана от него политическа позиция поставя в трудно положение ръководството на БСП, ако то реши да подкрепи кандидатурата му за втори президентски мандат.

 

Редно ли е да подкрепяме Румен Радев, само защото по стечение на обстоятелствата той се смрази с Борисов?

 

Единствената ясно изразена политическа позиция на президента Румен Радев е противопоставянето му на Бойко Борисов и на групировката, която го поддържа. Румен Радев не е просто опонент, а противник на Бойко Борисов. Как се стигна до това неестествено за една нормална държава противопоставяне?

 

Може да се предположи, че президентът, който е командир по призвание, е честолюбив човек. Това е недостатък, който лично аз съм склонен да омаловажа. Още в началото на своя мандат обаче Радев стана мишена на отровни подмятания, отправяни някак между другото не от самия Борисов, а от неговия тогавашен фаворит – Цветан Цветанов. Това изглежда беше някаква мутренска тактика, която остана неразбрана за широката публика. Много хора си задаваха въпроса с какво Радев дразни Борисов. Смислен отговор на този въпрос може да даде само психолог, защото от рационална гледна точка тази конфронтация и тогава, и сега изглежда безсмислена.

 

Междувременно се появи и първият сериозен повод за противоборство – спорът за въоръжаването на ВВС. Коя опция  трябва да бъде предпочетена - „Грипен” или F-16 ? Работата се оказа „дебела”, защото тук ставаше въпрос за много пари и още нещо, което коментаторите по правило премълчаваха. Накрая въпросът беше „замазан” с решение на българския парламент. Лично аз обаче така и не разбрах с какво позицията на Борисов превъзхождаше тази на Радев.

 

После в конфликта между Радев и Борисов на преден план излезе прокуратурата. Появи се някакъв запис на телефонен разговор на президента, свързан с жена му Десислава Радева. Никой не разбра с какво този разговор компрометира президента, но, ако не ме лъже паметта, по този повод имаше питане до Конституционния съд за евентуалното снемане на имунитета му. После прокуратурата отправи обвинения към определени служители в президентството и дори изпрати там спецчасти да търсят някакви много важни доказателства. Днес само малцина тънки специалисти (като фамозната съдебна репортерка Силвия Великова например) могат да кажат какви точно бяха обвиненията към президентските сътрудници и докъде стигнаха досъдебните производства, възбудени по този повод. Лаици като мен обаче, които бяха втрещени от това твърде неочаквано развитие на нещата, в крайна сметка останаха с впечатлението, че от цялата тази дандания и пушилка не излезе нищо.

 

Опитът на Борисов и Гешев да компрометират Радев претърпя пълно фиаско.

 

И когато през лятото на 2020 г. президентът подкрепи демонстрантите срещу Борисов и Гешев с вдигнат юмрук, много хора си казаха: „Това май не е много редно, ама хак им е – търсеха си го”.

 

Нека сега да допуснем, че за разправията между Борисов и Радев е виновен Борисов и само Борисов. Какво следва от това? Че заставайки в случая зад Радев, ние трябва да подкрепим неговата президентска кандидатура? По никой начин. Днес има много хора, които изпитват непоносимост към личността и поведението на Борисов. Те обаче не би следвало да подкрепят Радев в похода му към втори мандат, просто защото и той не харесва Борисов. Има поговорка, че приятелите на моите приятели са и мои приятели.

 

Не ми е известно обаче някой да е казал,  че враговете на моите врагове са мои приятели.

 

С това искам да кажа, че ние би следвало да съдим за един политик преди всичко по политическите му убеждения. На второ място идват личните му качества и чак после - хората, с които въпросният политик по някаква причина не се погажда. Това, че Румен Радев враждува със „злодея” Борисов не би следвало да се тълкува като някакво особено достойнство - бонус в неговата бъдеща президентска кампания. Независимо от това дали ние адмирираме борбата му с Борисов и Гешев, справедливостта изисква да признаем, че неговото политическо верую и до днес си остава една загадка. А това от гледна точка на политологичните канони е един сериозен дефект на кандидатурата му  за втори президентски мандат.

 

Радев и Борисов – конкуренти в президентската надпревара

 

Изказаните дотук съображения са общи и принципни. Те обаче до голяма степен губят смисъл, ако на президентските избори срещу Румен Радев се изправи самият Бойко Борисов. Според мен това е много вероятно и ако някой отхвърля тази възможност, просто си затваря очите пред неизбежното. И ако стане така, както много коментатори прогнозират, българският избирател ще се изправи пред един „хамлетовски” въпрос - кое е по-достойно за душата: дали да избере за президент Румен Радев, който и до днес крие политическата си ориентация и се опитва да играе роля, която никак не му подхожда? Или да подкрепи Бойко Борисов, за чиято политическа ориентация е някак несериозно да се говори Защото Бойко Борисов е типичен популист: политическата идеология е последното нещо, което го интересува. За него са важни две неща: да бъде харесван от възможно най-голям кръг хора, без значение интелигентни ли са или не; да осигурява печалбата на икономическите кръгове, които го подкрепят.

 

Вярно е, че номинално ГЕРБ е дясна партия - от 2008 г. тя е член на Европейската народна партия. Това обаче, което най-точно характеризира политиката на ГЕРБ, е пълната липса на някаква по-обща цел или стратегия за управление на обществения живот. Типично за решенията, които досегашните правителства на ГЕРБ вземат, е че те са „от днес за утре”. Самият Борисов подозрително често сменя мнението си по важни държавни въпроси, за което никой „не му връзва кусур”. Той е усвоил един набор от политически клишета, които пуска в обръщение, щом се наложи да обосновава решенията си, но никой не се отнася сериозно към тази плоска политическа риторика. (Най-комичен е антикомунизмът на Бойко Борисов, но тук ще оставим този въпрос без коментар). Казано изобщо, 

 

гербаджиите нямат изявени идеолози. Тяхната сила не е в идеологията, а в далаверата.

 

Ето защо ГЕРБ не е партия в класическия смисъл на думата, а обединение на принципа на Бай Ганьо „келепир има в тая работа”. Поставяйки „на кантара” президентските кандидатури на Румен Радев и на Бойко Борисов, ние сме принудени да признаем, че по този въпрос една чисто рационална дискусия е невъзможна. Ние не можем да сравним двете кандидатури, защото не знаем нищо за идеологиите, които стоят зад тях. Това, на което в случая трябва да се облегнем, не е идеологията, а личните качества на кандидатите.

 

Ако въпросът се постави по този начин, моят избор би бил за Румен Радев. Тук могат да се изтъкнат различни аргументи, които са повече или по-малко субективни. Ще изложа само един от тях, който ми изглежда неотразим. Той е свързан с представителната функция на президента.

 

Според член 92 (1) на Конституцията държавният глава представлява Република България в международните отношения. Миналата година обаче бяха тиражирани няколко скандални компромати (записи на телефонни разговори на Бойко Борисов и снимки от апартамента му), чиято автентичност до този момент не е оспорена. Автентични или не обаче, тези компромати представят в негативна светлина личността на Бойко Борисов и го правят непригоден да изпълнява успешно представителната функция, която Конституцията вменява на българския президент. В случая истината не е от значение – над всичко би трябвало да се постави международната репутация на България, която при евентуалния избор на Борисов за президент би била силно накърнена.

 

 

 

Коментари

  • ташаклийски, хиндо

    08 Фев 2021 9:12ч.

    ...странна статия, появила се по никое време ... личното ми мнение е, че генлей д-р др. Борисов Б.М. няма да се кандидатира за президент, първо, защото не е сигурен, че ще спечели (по-вероятно е да загуби), и второ, защото го е страх - от последствията да остане извън парлемента, извън властта, без имунитет ...

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Президенто

    08 Фев 2021 9:36ч.

    Борисов - президент? Никога. Самият той няма да поиска. За него е важно да командва, а за това му трябва банда. Затова му трябва изпълнителната власт. Далаверата.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • кай

    08 Фев 2021 9:51ч.

    От това, което съм гледал на Радев като лекции пред студенти и друга аудитория, по-скоро ми се струва, че е прагматик, който смята, че за определени проблеми са подходящи леви решения, а за други - десни. Освен това президентската институция няма правомощията на изпълнителната власт, така че не се очаква от един президент да прокарва лява/дясна политика. Той има представителна функция и дори да оставим настрана образа на Боко, чисто естетически и лингвистично Радев стои с нива над мутрака...За мен изборът е елементарен, ако те двамата се изправят на президентските избори.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Антон Сираков

    08 Фев 2021 10:03ч.

    "Не ми е известно обаче някой да е казал, че враговете на моите врагове са мои приятели." Ами жалко е, че не Ви е известно, г-н професоре. Защото го е "казала" същата арабска цивилизация, която е установила и правилото "Приятелите на моите приятели са и мои приятели." Та дори го е изразила и чрез правилата на аритметиката: "Минус по минус дава плюс". В случая обаче не е толкова важно - кой кого превъзхожда като лични качества; определено Радев е много "повече" от Борисов (което не е особено трудно). Важното е, че и двамата провеждат една и съща политика. И че тази политика е проамериканска. Което пък е пагубно за България. Така че никой от двамата не бива да стане президент на предстоящите избори.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Маги

    08 Фев 2021 10:04ч.

    За него е важно да командва всички, но вече желаещите да се подчиняват на командите му рязко намаляват, така че нищо не се знае! Предвид бъдещата му спешна нужда от имунитет, може и да се опита да закваси морето и да рискува, пък каквото сабя покаже...Един 4 годишен имунитет ще го избави от съдебна отговорност, докато се позабрави и докато се пенсионира и тогава шапка на тояга и в чужбинско при внуците. Освен това и ще задоволи вярата му че е "изключителен" и че е над всички в страната, предвид голямото му его, макар и без никакво покритие. Така че живеем в интересни времена, жалко само че те не са никак добри за икономиката на страната ни, а от тук и за нас, българите. Но са добри за ББ, без съмнение!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Тома Неверни

    08 Фев 2021 10:05ч.

    Когато "левите" подкрепят Тръмп и Путин е трудно да определиш дали Радев е ляв или десен. Разбирам желанието на "лявата" КорНи да приватизира Президента ама няма да се получи.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Пламен Станчев

    08 Фев 2021 12:01ч.

    България има нужда от Румен Радев и това е истината. Всичко останало са дрънканици на хора с вродено чувство за хаос. Обявяването на желанието за втори мандат по инициатива на президентската двойка направо лиши Борисов от куража да се кандидатира за президентския пост от една страна а от друга даде шанс на Корнелия Нинова да се съсредоточи върху изборите. Ако БСП успеят да спечелят дори 81 места ще бъде истинска победа. Защо ли, защото искам да видя кои е този който ще направи коалиция с ГЕРБ и ще се закопа окончателно и ще изчезне от политическия ландшафт.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Кой би се изправил срещу Радев?

    08 Фев 2021 12:24ч.

    Като че ли няма по-популярен, с по-висок рейтинг и по-достоен кандидат. Роден прагматик, и фактът, че не стана президент като професионален политик, според мен е само в плюс. Всеки греши, и Радев допусна грешки през тези четири години, но са простими. На фона на корупцията, грабежите и лъжите от другата страна, сравненията са излишни.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Въпрос

    08 Фев 2021 17:10ч.

    Защо триете постовете на колегата Лев Давидович? Да не би да сте станали политкоректни?

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Злите приятелски езици

    09 Фев 2021 9:54ч.

    говорят напоследък, че "мутрака" си е осигурил авариен изход чрез двойно гражданство (И*раел), така че какво му пречи да опита? В случай на неуспех - ще си се прибере при милиардите си и ще се наслаждава на пенсийката... Ние да му мислим, че 12 годишното МУ крадене (заделяне на мазнинки) и преместване на откраднатото ще бъде финализирано ... за благото на друга държава... а нашите пенсионери - пак на хляб, кисело мляко и лекарства...

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Доказано: ОПОРТЮНИСТ (на български - използвач)

    09 Фев 2021 11:11ч.

    Професор В. Кулов отбелязва в статията си: "...да съдим за един политик преди всичко по политическите му убеждения." Чуди се професорът какви са политическите убеждения на натовския генерал. Но забравя да отбележи, че преди да е натовски, генералът е редно да е български. ДОКАЗАНО Е, че Румен Радев се е заклел през 1982 г. във вярност на социалистическата си родина Народна република България. Клетвата е дал пред родителите си, родителите на другите курсанти във Висшето Народно военно-въздушно училище "Г. Бенковски" в гр. Долна Митрополия. Целунал е знамето с герба на НР България и се е подписал в клетвения лист под текста на войнишката клетва, че ще защитава социалистическата си родина НР България с цялата си войнска чест и достойнство, и дори с цената на живота си. ВЪПРОС: Как Румен Радев изпълни войнишката си клетва като офицер на служба във Военновъздушните сили на НР България през месеците февруари и март 1990 г., когато на "кръглата маса" течеше конституционния преврат срещу Конституцията на НР България. ВЪПРОС: Как Румен Радев изпълни войнишката си клетва като офицер от ВВС на НРБ, когато се демонтираше социалистическата му родина НР България, която се беше заклел да защитава с цялата си войнска чест и достойнство, и дори с цената на живота си? ДОКАЗАНО Румен Радев по собствено желание е станал член на БКП, а не както се лъже в уикипедия, че членството в БКП ставало насила, защото видите ли, без да си член на БКП не можело да си офицер на служба в НР България... Нищо подобно! Румен Радев като първенец на випуска е имал право на избор къде да служи, а като курсант във ВНВВУ е имал избор дали да членува или не в БКП. В крайна сметка, ако не членува в БКП, не би могъл да заеме висша длъжност в армията, но би могъл да бъде офицер - било то военен пилот или пилот от гражданската авиация. ВЪПРОС: Защо Румен Радев собствено е подал заявление за членство в БКП и с каква мотивация? - За да работи за комунистическата идея в НР България, на служба във ВВС на Българската Народна армия, или за да стане НАТОВСКИ генерал, т.е. обратното на това в което се е заклел. Защото когато се полагаше клетвата за вярност на социалистическата ни родина Народна република България, родината ни беше във война (студена, но война) с НАТО. ВЪПРОС: Реши ли Румен Радев да се възползва от военното си образование и да остане на служба като военен летец (премина ли в гражданската авиация) след като социалистическата му родина НР България беше заменена с несоциалистическата (буржоазната) държава Република България (не-народната)? Въпрос: Използва ли Румен Радев БСП и АБВ, които му издигнаха кандидатурата за президент на НЕ-народната Р. България? Въпрос: Използва ли Румен Радев гласовете на българските РУСОФИЛИ, които го припознаха за русофил и с вота си за него го направиха президент на Р. България? Въпрос: Изплю ли се Румен Радев в лицето на българските русофили, като се възторгна от американо-полската русофобска инициатива от 2016 г. (ТРИ МОРЕТА), В КОЯТО ПРЕДХОДНИЯ РУСОФОБСКИ ПРЕЗИДЕНТ РОСЕН ПЛЕВНЕЛИЕВ ВКАРА БЪЛГАРИЯ? ВЪПРОС: Поиска ли Румен Радев домакинството за 2021 г. за русофобската инициатива "Три морета" в Р. България, което се падаше на някаква балтийска русофобска държавица и с каква цел? ВЪПРОС: С КАКВО РУСОФОБИЯТА НА РУМЕН РАДЕВ Е ПО-ДОБРА ОТ РУСОФОБИЯТА НА РОСЕН ПЛЕВНЕЛИЕВ? ВЪПРОС: ДОКАЗА ЛИ СЕ РУМЕН РАДЕВ КАТО КАРИЕРИСТ И ИЗПОЛЗВАЧ (опортюнист) ИЛИ ИЗПЪЛНИ ВОЙСКАТА СИ КЛЕТВА ЗА ЗАЩИТА НА СОЦИАЛИСТИЧЕСКАТА СИ РОДИНА НР БЪЛГАРИЯ, С ЦЯЛАТА СИ ВОЙНСКА ЧЕСТ И ДОСТОЙСТВО, И ДОРИ С ЦЕНАТА НА ЖИВОТА СИ? НАТОВСКИ ГЕНЕРАЛ, т.е. ОПОРТЮНИСТ ЛИ Е РУМЕН РАДЕВ ИЛИ ЗАЩИТИ СОЦИАЛИСТИЧЕСКАТА СИ РОДИНА НАРОДНА РЕПУБЛИКА БЪЛГАРИЯ?

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • 111

    09 Фев 2021 11:28ч.

    другари,за какъв избор на др.борисов,говорите,за да бъде кандидат президент,първо,трябва да сключи брак,с лице от противоположния му пол,така е по българската Конституция,освен ако на тъмно,е гласувано на точката,за отмяна на члена,който изисква това.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Силвестър Дръмбозов

    10 Фев 2021 0:06ч.

    "Единствената ясно изразена политическа позиция на президента Румен Радев е противопоставянето му на Бойко Борисов и на групировката, която го поддържа." Това не е политическа, а гражданска позиция, която е напълно достатъчна за почтените хора да припознаят Радев като един от тях. Но, авторът на полюцията, която Гласове са счели за статия, явно не принадлежи към тази изключително отъняла напоследък прослойка. Той (авторът, с извинение) държи Президентът да се заяви като десен или ляв, по две причини: Първо: Хора като автора (този път се извинявам за "хора") са свикнали да класифицират нещата само в две категории- добър/лош, ляв/десен, русофил/русофоб и т. н. Всеки, който не се вписва в биполярния им начин на мислене, предизвиква брум в системата и може да доведе до залепване на релета, изгаряне на радиолампи, прескачане на зъбчатки и, в крайна сметка, до пълен блокаж, т. е. статията е защитна реакция на авторовото съзнание (или подсъзнание). И Второ-категоричното отграничаване на Президента като ляв или десен, такъв или онакъв, би позволило отново да бъде атакуван Президентът за кой ли път като "разединител на нацията", "политически пристрастен" и т. н., за което всъщност на г-на Кулова му се плаща, нали? Т. е., втората функция на статията си е чисто келепирджийска, или прагматично-финансова, както му викаме ние на село.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • ивайло

    10 Фев 2021 16:11ч.

    Радев не дава покой на Тиквата и шайката му , да си крадат на спокойствие... Много е лош :)))

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Ганьо

    11 Фев 2021 7:45ч.

    "Ляв ли е обаче Румен Радев или десен? Либерал ли е той или консерватор?" Това, уважаеми авторе, няма никакво значение...важното е, че Румен Радев е патриот! Дано повече хора го разберат навреме!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • волк

    12 Фев 2021 20:07ч.

    Съгласен съм с почти всичко от аргументите на статията, която се върти около ключовата теза, че Радев така и не афишира ангажираща политическа позиция по време на мандата си. Това навярно е изгодно за новия му мандат, но не и за бъдещето на България, доколкото, както са отбелязали пишещи преди мен, такава конюнктурна евроатлантическа политика е пагубна за бъдещето на България.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи

Напиши коментар

Откажи