Илко Семерджиев: Смущава ме всеядността на ДСБ и заиграването им с ГЕРБ

Илко Семерджиев: Смущава ме всеядността на ДСБ и заиграването им с ГЕРБ
Ако сте приятел на д-р Илко Семерджиев във Фейсбук, може да прочетете любопитни диалози между него и лидера на ДСБ Радан Кънев. Не е необходимо да сте съгласен с тезите, но ще отчетете, че това са едни от редките смислени разговори между политици в българското публично пространство.
<p>&nbsp;</p> <p><em>Д-р Илко Семерджиев е учредител на БЛС през 1989 г. и три мандата член на УС, два от които е зам.-председател; създател е на НЗОК и е нейният първи директор; заместник-министър е на здравеопазването в три правителства и министър на здравеопазването в правителството на Иван Костов. Към момента е почетен председател на Международен институт по здравеопазване и здравно осигуряване.</em></p> <p>&nbsp;</p> <p><strong>- Г-н Семерджиев, вие не припознавате Реформаторския блок (РБ) и си останахте редови член на ДСБ. Но резултатите от изборите, и особено от последните, показаха, че в ДСБ трябваше да се случи нещо радикално, за да оцелее. Съгласен ли сте по принцип с тази идея?</strong></p> <p>- Радикалното в ДСБ се случи с приемането на &bdquo;Платформата на модерната десница&ldquo;, а всичко друго като цитирания от вас резултат на последните избори е в графата &bdquo;малоценни и малотрайни&ldquo;. Казвам го, защото трябва ясно да се знае, че ценностната и идейната платформа е най-важното нещо, което всяка партия дължи на избирателите. Засега само ДСБ се осмели да се презентира през ценности и политически код, което я прави оценяема и предвидима за хората. Загубата на изборите беше резултат от предизборни интриги, с които ни препънаха &ndash; това дава светкавичен резултат, за разлика от промисленото припознаване на една платформа, която предопределя решения, поведение и политически стил за десетки години. Отказът от стратегическо поведение съобразно платформата и залитането към безпринципно семплата борба за власт ме накара да остана на редови позиции в ДСБ и да съм въздържан относно включването в РБ. Държа на дясната ценностна идентификация и не съм готов да я променя заради властови постове или изгоди.</p> <p>&nbsp;</p> <p><strong>- А сега по-конкретно. Казвали сте, че РБ не съществува в правния мир, но това е поправимо. Кое смятате за сгрешено в тази коалиция като политически субект?</strong></p> <p>- На първо място, не приемам левия завой, центристкия популизъм и неуставните и неизборни действия в рамките на партията и особено в рамките на Реформаторския блок. Смущава ме непостоянството и заиграването с ГЕРБ, както и всеядността спрямо хора и политически субекти с неприемлива история. Смятам за непоправими компромисите с принципи и ценности, а не толкова регистрациите и странните формати за сътрудничество. Недопустимо за мен е самоуправството и пренебрегването на устава и дадения мандат.</p> <p>&nbsp;</p> <p><strong>- Още ли смятате, че в последните 12 години дясното става &bdquo;все по-автентично&rdquo;? Бихте ли обяснили какво точно означава това?</strong></p> <p>- Да, определено. Т.нар. люспене всъщност беше отделянето от партиите и коалициите на внедрените агенти и вредители, които чакаха своя час, за да нанесат удара, който им е бил възложен. Споменах вече, че автентичността се появява чак когато писмено, вербално и в действителността се приложат ценности, принципи, платформи и програми, които са предварително одобрени и обявени на обществеността. Ако това не е направено, хората избират котка в чувал &ndash; НДСВ е ярък пример за това, ГЕРБ &ndash; също. Реална преценка и прогноза за бъдещето може да се прави само на основата на обявени и спазвани политически документи и позиции. Българският избирател се нуждае от такава политическа яснота и почтеното спазване на заявеното.</p> <p>&nbsp;</p> <p><strong>- Какво трябва да се прави в тази ситуация?</strong></p> <p>- Няма панацея за успеха, но съм категоричен привърженик на почтеното и прозрачно изграждане на истински десен политически субект, в какъвто партията ДСБ вече успешно беше започнала да се превръща. Зная, че нетърпението за власт изнервя някои хора, но партията не може да бъде еднодневка, проект, който обслужва нечий мерак &ndash; партиите са нещо много по-сериозно от проект и е крайно време това да започне да се разбира от ръководствата им, а също и от хората.</p> <p>&nbsp;</p> <p><strong>- Темата за сътрудничество с ГЕРБ остана висяща от страна на Реформаторския блок. Каква трябва да е позицията на коалицията към партията на Бойко Борисов? Възможни ли са компромиси?</strong></p> <p>- Проблемът наистина е в това &bdquo;висене&ldquo;, от което май няма спасение. Липсата на последователно поведение е една действена рецепта за провал, а що се отнася до компромисите спрямо ГЕРБ &ndash; трябва дефинитивно да стане ясно, че дясното е несъвместимо с политическите резултати от управлението им. ГЕРБ са консуматори, а не политици и заигравката с тях е равносилна на дясна смърт.</p> <p>&nbsp;</p> <p><strong>- Значи не сте съгласен с максимата, че политиката е изкуство на компромиса. Докъде трябва да стига той, защото дългото седене извън властта крие своите рискове за оцеляването на партията?</strong></p> <p>- Трябва да се направи едно уточнение &ndash; компромис с какво? Ако става въпрос за компромис с определени интереси &ndash; да, трябва да се правят компромиси, защото съвместното живеене го изисква, но когато става въпрос за компромис с принципи и фундаментални ценности, нещата стават различни. Там компромисите са повече вредни, отколкото полезни. А за стоенето извън властта ще кажа следното &ndash; ако една партия има солидна идейна и ценностна база, стоенето извън властта не е особен проблем. Липсата на власт е проблем само за консуматорските партии.</p> <p>&nbsp;</p> <p><strong>- Какъв е коментарът ви за случващото се между Сергей Станишев и Георги Първанов? Хитър ход на бившия президент по пътя към властта или външен натиск?</strong></p> <p>- Това е поредната битка за власт, чрез която да се получи достъп до ресурс и изгода. Първанов и групата около него са решили, че не могат да останат встрани от &bdquo;хапките&ldquo; &bdquo;Южен поток&rdquo; и &bdquo;Белене&rdquo;, както и от евросредствата в периода 2014&ndash;2020, затова атакуват. Безспорно някой от североизток им е дал нишан, иначе нямаше да са толкова решителни и безскрупулни. Сега се кове изгода за десетилетие напред и затова се играе ва банк. Същото се отнася и за Станишев &ndash; опитът да се инсталира Пеевски в ДАНС беше, за да може бързо и ефикасно да се неутрализира ГЕРБ, което обаче сглоби настоящото сътрудничество между Борисов и Първанов, то си има и своята успешна предистория.</p> <p>&nbsp;</p> <p><strong>- Вашият коментар за правителството. Възможно ли е да изкара мандата си?</strong></p> <p>- Ако удържат икономиката и се справят на евроизборите, въпреки атаките могат и да удържат мандата. Ако не виждат успокояване на ситуацията обаче, управляващите сами ще планират и предизвикат избори. Нито Борисов, нито Първанов са в състояние да катурнат държавата и единствено гражданското недоволство е факторът, който може да предизвика резки завои в поведението на мнозинството. Не подценявам склонността към интриги и задкулисни действия на групировките ГЕРБ и АБВ, но не смятам, че имат големи шансове за успех. Освен ако круто не се намеси и Големият им брат.</p> <p>&nbsp;</p> <p><strong>- Смятате ли, че Големият брат, онзи от североизток, все още активно се намесва в нашите български работи?</strong></p> <p>- Това е видно отвсякъде и не се отнася единствено до икономически интереси. Русия все още ни смята за своя Троянски кон в ЕС и основанията за това се коренят в поведението на конкретни политици и политически партии в България.</p> <p>&nbsp;</p> <p><strong>- Можете ли да прогнозирате какво ще се случи вдясно след изборите през май за Европейския парламент, ако РБ не успее да реализира плановете си?</strong></p> <p>- РБ заяви четирима евродепутати като програма минимум и по тази заявка ще се преценява доколко са способни да правят политически анализи, да работят ефективно и да постигат политически резултат. При непостигане на заявените цели мисля, че бъдещето на РБ няма да бъде особено добро.</p> <p>&nbsp;</p> <p>&nbsp;</p> <p><em>Следва втора част на интервюто с д-р Илко Семерджиев по темата за българското здравеопазване</em></p>

Коментари

  • Венко

    07 Фев 2014 19:43ч.

    Бих искал да попитам г-н Семнерджиев кой според него е този период от време, в който партията ДСБ успешно е започнала да се превръща в \\\&quot;истински десен политически субект\\\&quot;?

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Зарева

    07 Фев 2014 22:51ч.

    Ех,ако ги нямаше този,онзи,руснаците,ченгетата,БСП,ДПС и народа и т.н.,как щяхме да си управляваме завинаги.Никой не ви е виновен, никой.25 години оправдания и какво,какво?

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Ситуацията

    08 Фев 2014 0:09ч.

    за народа ни е \&quot;или режем тумора с живо месо наоколо, или си лягаме кротко на смъртния одър\&quot;. Какво дясно, какво лявво, какви 5 лева?! Крайно време е политици от горния вид да млъкнат веднъж за винаги. Реформаторският блок, Движение 21, Ранобудните студенти и всеки, който е готов да застане срещу Мафията - ЗАЕДНО!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Кирил

    08 Фев 2014 3:05ч.

    Да, всеядни са - най-накрая това ще изкристализира в една трансцендентална копрофагия (извинявам се за чуждиците - в едно лакомо лайноядство).

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Лаборант

    08 Фев 2014 4:34ч.

    Ако правилно разбирам тезата на г-н Семерджиев - ДСБ трябваше да остане автентично гнездо на най-чистите десни деснисти, което да не си сътрудничи с никого, щото ГЕРБ - лоши консуматори, партньорите от РБ - с кофти биография, а пък млякото - горещо. Като краен резултат - 1 /един/ % перфектни десни деснисти, най-чисти измежду чистите, които радостно се наслаждават на чистотата си в оазис насред пустинята България. Що пък не, въпрос на приоритети и предпочитания.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Началника на лабораторията

    08 Фев 2014 5:16ч.

    250 дни протестиращите това казваха - искаме истински десни, почтени и чисти хора във властта. Това, че ДСБ не го разбра и се заигра с ГРОБ, ислямисти и пръмовисти ще ги загроби. Който не го разбира значи не става за политика.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • гост

    08 Фев 2014 8:08ч.

    бедният луд, отново са го пуснали да се излага...

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • ДЯСНОТО Е КРИПТОФАШИЗЪМ

    08 Фев 2014 20:07ч.

    Защо соц елита премахна социализма.. Защото повярва на монетаризма на Милтън Фридман . чудото на икономиката - рогът на изобилието - безкрайния икономически растеж. Печатиш пари поне колкото е растежа, ако е 5%, тогава увеличаваш паричната маса с 5%. Пускаш кранчето на парите ако има дефлация или стагнация, ако има инфлация тогава забавяш потока и увеличаваш лихвата. Така са се въодушевили соц елита, че няма как да не повярват - че с марксизма е свършено - победен е, а пазарната икономика ще е перпето мобиле на безкрайния растеж. А соц елита ще са милиардери, но народа ще живее по-добре от всякога.... НАПРАВО ПРЕДСТОИ ЗЛАТНО ХИЛЯДОЛЕТИЕ, И ЗЛАТНА ЧИНИЯ ЗА ТОАЛЕТНАТА НА ВСЕКИ ЧОВЕК. Е БИЛО В СЪЗНАНИЕТО НА СОЦ ЕЛИТА В КРАЯТ НА 1980ТЕ Тодор Живков: Социализма е едно недоносче!! http://bg.wikipedia.org/wiki/Олигархия ОЛИГАРХИЯТА Е ДЯСНО, А БКП СИ БЕШЕ ОЛИГАРХИЯ - В оригиналното си значение в Древна Гърция олигархията е била разбирана като управление на малцина и се е отличавала от управлението на един човек (монархия) и управлението на мнозинството (демокрация). Олигарсите управлявали, водени от собствените си интереси и притежавали власт и привилегии, недостъпни за останалите. Тогава тези привилегии и власт на олигархията се базирали главно на притежаването на богатство (т.нар. “плутокрация”). От 19 в. насетне олигархията се разглежда все повече не като форма на държавно управление, а като начин на управление на организации (профсъюзите и политическите партии например), при който не богатството, а властта е в основата на привилегирования статус. В управлението на такива организации започват да се проявяват олигархични тенденции поради няколко причини. Управляващите олигарси разполагат с повече и по-пълни знания за организацията; колкото по-дълго заемат длъжността си, толкова повече реална власт концентрират в ръцете си; те съумяват да манипулират информацията и дори конкретни събития в своя полза. С течение на времето този процес се развива и олигарсите стават незаменими като управляващи на организацията. В резултат на това подчинените в организацията или членовете на политическата партия са принудени да отдадат още власт на управляващите, които укрепват още повече позициите си и процесът се задълбочава. В САЩ ИМА ПЛУТОКРАТИЧНА ОЛИГАРХИЯ. МАФИЯТА И ТЯ НЕ ИЗПОВЯДВА ЛЯВОТО, А БКП ОЛИГАРХИЯТА КАТУРНА НРБ - ЗА ДА СТАНАТ ПЛУТОКРАЦИЯ - ЗА ПО СИГУРНО И ПОВЕЧЕ ОБЛАГИ, АПЕТИТА РАСТЕ. КОИ ИСКАТ СВОБОДА РАВЕНСТВО БРАТСТВО?? НО БЕЗ ДА СЪЩЕСТВУВАТ ПАРИТЕ И ПАРТИИТЕ, И ОРГАНИЗИРАНАТА РЕЛИГИЯ, БИ СЕ СБЪДНАЛА ЕДНА ПЕСЕН НА ДЖОН ЛЕНЪН Сред най-известните научни публикации на Милтън Фридман е \\\&quot;Теория за функцията на потребление\\\&quot;, в която доказва, че не настоящият доход, а очакваният доход през целия живот влияе на потреблението на хората. Друг принос на Фридман е т.нар. монетаризъм - твърдението, че печатането на пари е причина за инфлация, че инфлацията не помага за борба с безработицата и че парите трябва да са стабилни. След 60-те години едновременното проявяване на инфлация и безработица доказва теорията му и слага началото на края на господството на кейнсианските възгледи, които не могат да обяснят какво се случва. Само, че.. Кейнс не е имал предвид такава инфлация, той е боравил с понятие за стокови, златни пари. Лъжат, лъжци са десните. Кейнс не е имал предвид такава инфлация, той е боравил с понятие за стокови пари, златни пари. След 1960те настава инфлация заради липса на златен стандарт. Петрола при златния стандарт е бил към 3 долара, арабите вярват на златото, и си остават на такъв стандарт. Знаем какво става с петрола, а когато златото се снишава след персийската криза, понеже Кувейт харчи авоарите си, петролът поевтинява, макар да горят кладенци.. Дефлацията води до намаляване възможностите за връщане на кредит - който е в твърда номинална цена. При валутен борд, стоковото повишаване на цените е полезно - ако се вдигат заплатите, така кредитите ще се плащат по-лесно. А ЦЕНИТЕ НА СТОКИТЕ НЯМА ДА НАРАСНАТ ПРАВО ПРОПОРЦИОНАЛНО НА ДОХОДИТЕ, ЗАЩОТО РАБОТНИЦИТЕ НЕ ВЗИМАТ 100% ОТ ДОБАВЕНАТА СТОЙНОСТ, В БЪЛГАРИЯ РАБОТНИЦИТЕ ВЗИМАТ САМО 20%, А В ДЕМОКРАТИЧНИТЕ СТРАНИ 50%. \\\&quot; \\\&quot;Никаква отсрочка\\\&quot; Иван Костов: В този момент исторически дълг на партията е да стартира без повече колебание едновременно с политическите и радикалните икономически реформи и така да даде шанс на бъдещето. В него тя вече ще съперничи на равна нога с формиращите се обществени и политически структури, но ще има това решаващо преимущество, че запазва ясен поглед за социалната перспектива от позициите на смела, радикална и подкрепяна от народа икономическа платформа. В противен случай ще плати докрай дадените в миналото кредити. в. \\\&quot;Работническо дело\\\&quot; - 30.11.1989 г.\\\&quot; - И КАКТО ПОВЕЛЯВА ОБЕКТИВИЗМА НА АЙН РАНД - ЕГОИЗМА ТЕ ПРАВИ КОМПЕТЕНТЕН - АКО КРАДЕШ И НЕГЛИЖИРАШ ПРЕДПРИЯТИЕТО КОЕТО СТОПАНИСВАШ - ТО ТОВА Е ЗАЩОТО НЕ Е ТВОЕ. ТАКА ЧЕ СИНОВЕТЕ НА СОЦ ЕЛИТА ЩЕ СТАНАТ КОМПЕТЕНТНИ - ЩОМ ПРЕДПРИЯТИЯТА СТАНАТ ТЕХНИ. .. - БЯХА МИСЛИТЕ НА СОЦ ЕЛИТА В КРАЯТ НА 1980ТЕ. Сега най-развитият сектор в България е зърнопроизводството, той е най финансиран от субсидии, и сега в кризата увеличи износа на България. На ниво на най-развитите държави е. Ако това го правихме от 1990та до 2000 та, с всички сектори, щяхме за десет години да стигнем Германия. Така е направено икономическото съвземане на ГФР след войната. Що е трябвало да чакаме ЕС, и без това сега даваме повече пари на ЕС, отколкото тя уж ни дава. Танов казва, че сега събираме 100 милиона от митниците и ги даваме всички на ЕС. Та че сме загубили и митническите си постъпления, и даваме 1 милиард на ЕС от бюджета на държавата ни, а има и бол внос от ЕС - за сметка на износа ни. Сега БВФ казва че ще се оправим след 50 години, нещо което със сигурност са го казвали на Индия и Африка преди 50 години- Буржоазните икономисти - десните - неолибералите, изчисляват производителността на трудът - по това колко долари се падат на зает в селското стопанство, като се смятат заетите в този сектор, и колко е произвел, БВП от селско стопанство се дели на заетите в селското стопанство. Ако на немец зает в селското стопанство се падат 100 000 долара, на българин 10 000 долара, на африканец 1000 долара. Значи немците са 100 пъти по-производителни от африканците, а спрямо нас - са 10 пъти. Една диня в Япония струва 50 долара.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Десен

    08 Фев 2014 23:01ч.

    Добро четиво! Браво!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • кичка

    09 Фев 2014 3:02ч.

    Боже, боже, гладна кокошка евродепутати сънува! Какви четири бе Илко? Ако вкарате един, трябва да викате ура, но с половин уста, защото ще ви изхитри червената кукувица Кунева, а вие лапнишараните си правете коалиции и мечтайтееееее!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи

Напиши коментар

Откажи