Паскал Донахю: Въвеждането на еврото ще отвори огромни възможности пред българската икономика

Паскал Донахю: Въвеждането на еврото ще отвори огромни възможности пред българската икономика

Снимка: Марта Младенова, БНР

България може да бъде част от еврозоната догодина – увереност в успешното присъединяване на страната ни към единната европейска валута изрази лидерът на Еврогрупата Паскал Донахю, който посети София на 15 март. В специално интервю за "Неделя 150" по Българското национално радио Донахю изрази надежда България да продължи да води благоразумна фискална политика.

Марта Младенова разговаря с Паскал Донахю, който ръководи заседанията на неформалната група на министрите на икономиката и на финансите на държавите – членки на еврозоната. Реалистично ли е да приемем еврото на 1 януари 2025-та? Ако слушаме посланията от последните дни, по-скоро погледът е отправен към по-късен етап догодина. Кога, ако не 1 януари? "Всичко това зависи от промените в икономиката, които България направи и които, вярвам, са в интерес на страната. Основното предизвикателство остава инфлацията. Вярвам, че България със сигурност ще се присъедини скоро. Наистина съм убеден в това, но инфлацията трябва да бъде овладяна. Публичните финанси трябва да бъдат запазени в добро състояние. Необходима е сигурност". 

Донахю е убеден, че 2025-та България може да започне разплащане с евро, дори това да не се случи точно от първия ден на годината. През юни – тоест след няколко месеца, се очакват редовните доклади, но тогава инфлацията все още може да е по-висока от изискуемото. Затова питам Донахю – може и трябва ли България да разчита на гъвкавост при оценките, за да получи зелена светлина за еврозоната?

"Има възможност правителството да поиска последваща оценка на икономическото представяне след регулярния доклад за готовността за присъединяване, който се очаква преди лятото. Тази възможност съществува. Изпълнението на критериите за присъединяване се оценява много прецизно и честно. Досега участвах в много оживена дискусия по темата. Мисля, че много важно за българската икономика да докаже, че категорично е изпълнила критериите от Маастрихт, необходими за въвеждането на еврото. Отново подчертавам, че възможността за последваща оценка съществува, ако правителството реши да я използва. 

Имам две препоръки. Първата е да продължите да пазите държавния дълг нисък и да не поемате големи нови задължения. Втората – да направите всичко възможно да понижите инфлацията. Това не са просто „задачи“, които изпълнявате, за да въведете еврото. Начинът да се грижите за икономиката и за хората минава през изпълнението на тези мерки".  

Казано по друг начин, няма необходимост от „гъвкавост“ при оценката на критериите, защото България трябва да се присъедини към еврозоната, когато изпълни всичките – това е по-доброто решение и за страната, и за останалите 20 държави, които вече са част от валутния съюз. Какви са ползите от членството в него? 

"Мисля, че доверието да се пътува и инвестира в България ще бъде много голямо. За тези, които искат да дойдат тук и са от държава от еврозоната, няма да се налага да обменят валута. Същото важи и за българите, които искат да пътуват до страни – членки на единния валутен съюз. Няма да има никакви такси за превалутиране. 

За бизнеса, особено за компаниите, които искат да изнасят продукция, ще има много позитиви. Знаете, българската икономика е експортно ориентирана. С въвеждането на еврото износът към страни от еврозоната ще стане по-сигурен и по-евтин. Има много позитиви. Убеден съм, че въвеждането на еврото ще отвори и огромни възможности пред българската икономика". 

Освен това България ще започне да взема решения във валутния съюз, тъй като ще седне на масата за определяне на паричната политика, а не единствено да консумира решенията за еврото, към което левът е обвързан с валутния борд. И преди нашия разговор, Донахю изреди още много предимства за членството в еврозоната, но тъй като монетата винаги има две страни, а времето за интервю е твърде ограничено, питам директно - в тези турбулентни за икономиката времена, точен ли е моментът да поискаме присъединяване към еврото и не поемаме ли твърде голям риск, ако станем част от валутния съюз? Как виждате икономическото представяне на еврозоната?

"Вярвам, че сега перспективите пред икономиката на еврозоната са много стабилни. Мнозина предсказваха рецесия, но тя не се случи. Говореше се за огромен срив, но не се стигна до такъв. Затова казвам, че перспективите са стабилни, а това е добър вариант за европейската икономика, която е пряко ударена от последиците от войната. Искаме да надградим тази стабилност с присъединяването на нови страни и с правилните решения, които да позволят по-висок растеж на икономиката". 

Още преди да задам въпрос за пълномащабната война на Русия срещу Украйна, самият Донахю я споменава, защото тя е един от сериозните, ако не и основният, геополитически риск. Председателят на Еврогрупата използва определението „awful– т.е. „ужасна“ война и във всеки свой отговор подчерта, че подкрепата е за украинския народ. А моят въпрос е за способността на Европейския съюз да подкрепя Киев „толкова дълго, колкото е необходимо“, каквото е официалното послание в условия на намаляваща подкрепа от Съединените щати и риск от пълното й прекратяване?

"Мисля, че ще продължим да подкрепяме украинския народ. Разбира се, съществува известна несигурност около това как Съединените щати ще продължат финансовата подкрепа за Украйна. От друга страна европейските лидери се договориха за допълнителна подкрепа от 50 милиарда евро за Киев за следващите три години. Посветени сме на подкрепата за украинския народ и неговите усилия за защита на свободата. Те са част от усилията Европа да защити собствената си сигурност. Убеден съм, че ще продължим да намираме начини и средства, с които да помагаме на украинците". 

Един от инструментите, които Европейският съюз обмисля, е използването на финансовия ресурс от замразените руски активи или от приходите от тях. С тях могат да се закупят оръжия за Украйна или парите просто да бъдат предадени на Киев. Остава обаче неясен казусът с легитимността на подобно решение? 

"Тази възможност се проучва в момента. Въпросът изобщо не е лесен, напротив – изключително сложен е. Насърчаваме България да приеме еврото. Аз лично я насърчавам. Именно в този аспект обаче трябва да гарантираме, че в глобалната икономика еврото продължава да бъде сигурна валута. Ето защо моят отговор е следният – проучваме възможността и какво да се случи с тези активи, включително каква роля могат да изиграят в бъдеще". 

Донахю настоява всяко решение да бъде взето според международните норми и като се обърне внимание всички възможни негативни ефекти, също както при решенията за всички санкционни пакети срещу Русия заради водената от нея война. Европейският съюз е на крачка от това да приеме санкционен пакет срещу определи лица, който да носи името на руски опозиционер Алексей Навални. Това обаче е само подробност от цялата картина, в която основният въпрос е санкциите срещу режима в Кремъл работят ли,  или биват заобикаляни?

"Санкциите са ефективни. Продължаваме с оценките какви допълнителни санкции могат да окажат влияние върху представянето на руската икономика. Трябва обаче да бъдем честни. Тяхното решение да превърнат икономиката си във военновременна я направи донякъде устойчива. Досегашната история на санкциите показва, че надценяваме ролята им краткосрочно, но я подценяваме в средносрочен план. Санкциите работят, но трябва да обърнем внимание, че Русия взе своите решения и намери други страни, които да и помогнат да финансира войната си". 

От петък насам в Русия избират президент във вот с предизвестен край. Западът вече остро реагира в опитите на Москва да проведе избори и в незаконно присъединените територии – от Крим през 2014 до Донецк, Луганск и останалите след началото на пълномащабната война преди малко повече от две години. Засега легитимността на самия президентски вот не е директно оспорена, но председателят на Европейския съвет Шарл Мишел вече саркастично поздрави настоящия президент с победата „без опозиция, без свобода и без избор“. Могат ли изборите в Русия да се превърнат в нов повод за санкционен пакет? 

"Вече имаме всички причини, за да налагаме санкции заради ужасната война, която се води срещу украинския народ. Изборите в Русия, които са с предизвестен резултат, няма да окажат влияние върху налагането на санкциите. Мотивът за тях е в пълномащабната война срещу Украйна". 

И най-вече страданията на украинския народ, добавя лидерът на Еврогрупата Паскал Донахю, към когото имам време за един последен въпрос – през декември името му се появи в ирландските медии като потенциален кандидат за управляващ директор на Международния валутен фонд. Мандатът на настоящия Кристалина Георгиева изтича на 30 септември, а вече е ясно, че тя има пълната подкрепа на страните от Европейския съюз. Питам Донахю – имал ли е наистина намерение да се кандидатира и ако отговорът е позитивен, какво го е накарало да не влезе в надпревара с Георгиева?

"Името ми наистина се появи спекулативно в публичното пространство, но единствено в контекста, ако Кристалина Георгиева реши да не кандидатства за втори мандат. Тя обаче взе решението да потърси подкрепа за втори мандат и я получи единодушно от нас в Европа, включително и от мен. Георгиева свърши изключително добра работа през първия си мандат. Убеден съм, че ще го направи и през втория. Отново подчертавам, спекулациите около потенциална моя номинация бяха в условия на липса на кандидат. Кандидат има. Кристалина Георгиева има пълната подкрепа на цяла Европа и ние силно вярваме, че тя ще постигне успех".

Интервюто на Марта Младенова с Паскал Донахю в предаването ''Неделя 150'' можете да чуете от звуковия файл.

Източник: БНР

Следвайте "Гласове" в Телеграм

Коментари

  • ???

    17 Март 2024 11:06ч.

    И какви възможности пред българската икономика след като я затрихте ?

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Нов Кмет

    17 Март 2024 11:12ч.

    Затрити са ти мозъчните клетки, не знаеш на кой свят си.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Алилуя

    17 Март 2024 11:13ч.

    Въвеждането на еврото ще отвори огромни възможности пред българската икономика, която отдавна е приключила съществуването си !!!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Не нов кмет, а пореден хомосексуалист

    17 Март 2024 11:13ч.

    Ти не знаеш на кой свят си, задноприводен предателю

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • а на бас и на вас

    17 Март 2024 11:30ч.

    Еврозоната ще сдаде багажа още преди да сме влезли в нея. В това ни е надеждата!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Каква Еврозона, какви пет лева?

    17 Март 2024 11:33ч.

    Чака ни рецесия и депресия. Америка също!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Нов нещо си, стар Идиот!

    17 Март 2024 11:37ч.

    Баце, евроджендърче недоклатено, жълтопаветниче некъпано, идиото! Ти си знаеш! Анадънму?😀

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Паскале, да го духаш

    17 Март 2024 14:03ч.

    Световните централни банки изтеглят златни и валутни резерви от западните страни

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • обединението за въглища и стомана изби в грозно лихварство

    17 Март 2024 11:10ч.

    Повече празни приказки и клишета от тия даже на женския пазар не съм чувал. Всичкото това беше актуално преди 30 години, когато повечето от хората безогледно лапаха мухите; сега е само повод за ирония и присмех.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Тихомир Томов

    24 Март 2024 10:14ч.

    Въвеждането на шекела ще е по-успешно .

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Ако (случайно) наистина бъде въведено евро, то ще бъде само (карткотрайна) прелюдия към преминаването към руската рубла

    17 Март 2024 11:16ч.

    Левът на времето ни е правен от братушките. Силно се съмнявам, че втори път ще се занимават с подобна благотворителност към неблагодарното племе. Все пак според мен никой няма намерение да въвежда тази обречена на изчезване в съвсем непосредствено бъдеще "валута" (всъщност дериват на долара). Целта на сглобкаджиите е да откраднат резерва на валутния борд.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Еврокомисар

    17 Март 2024 11:22ч.

    Пълниш ли памперса от кеф, докато си го представяш?

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Дивергента

    17 Март 2024 11:28ч.

    Резерва вече е откраднат. Чрез кредити. Сега остава просто да се погасят с него тези кредити, което потвърди и Емил Хърсев, като стандартна практика при влизането в еврозоната. Кражбите се случват елегантно през задължения, безстопанственост, ниска ефективност и подставени лица с връщане на комисионни.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Памперси носите вие, дъртите реститутки, а може би и внучките им, раждащи копелета на ротация

    17 Март 2024 11:30ч.

    Не бъркай останалите със собственото си нищожество, евроатлантическо недоразумение.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Щом резерва вече е откраднат, евентуалното невлизане може да скъси с по една глава редица местни пишман еврокомисари, нови кметове и прочие човекообразни недоразумения

    17 Март 2024 11:32ч.

    Ще бъде голям джумбиш, когато започнат да се самоубиват с по два изстрела в главата :D

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Евро-нещо си, "ентелегентино"!

    17 Март 2024 11:38ч.

    Не пожелавай лошо другимо щото сам ще го получиш! Анадънму?😀

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Дивергент

    17 Март 2024 11:40ч.

    Точно така. И затова им е много важно да влезем. А пък на мен и на всички нормални хора ни е много важно или да не влезем, или да влезем по-късно конвергирали, или евентуално да влезем на ревалвиран курс или в най-лошия случай изобщо не ни засяга този въпрос. Най-хубавото нещо би било да не влезем и всички които са заложили на скорошно влизане да го издухат яко. Това са всъщност финансови фашисти.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • сега всичко зависи от Дядо Иван. Както всеки път

    17 Март 2024 11:45ч.

    Свободата ще дойде на върха на руските щикове. Както всеки път.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Еврокомисар

    17 Март 2024 12:00ч.

    Айде, хапнете по една топла супа и към следобедния сън, папардаци ненужни.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Губите войната, ще изгубите и живота си, евродрисня

    17 Март 2024 12:07ч.

    Няма как да преживеете това, което се задава от Северното Причерноморие.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Мунчо

    17 Март 2024 11:18ч.

    Да, огромни "възможности" за лихварите. И за лайнарити от сорта на ено арменско лайно, бивш гоЕм банкер. Иначе, както казва финансовата министърка танте Асена- Да го духат бедните !!!!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • йас

    17 Март 2024 11:19ч.

    Поредният евробюрократ празнословец, който повтаря втръсналите мантри за спестените такси от превалутиране и възможността България да участва във вземането на решения по паричната политика на ЕЦБ(смях в залата). Чешката икономика също е експортно ориентирана, но това никак не ги мотивира да се хвърлят презглава в еврозоната. Само че никой няма да докара тука говерньора на чешката централна банка и да го пита що всяка година излизат с негатовни доклади по перспективата за присъединяване към валутния съюз. Хем изпълняват критериите отдавна и не се налага да правят фокуси и мошенгии като нас, за да натъкмят данните.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Дивергент

    17 Март 2024 11:24ч.

    Ахаам, значи се богатеело със смяна на валутата.. румен гечев ще излезе прав, само дето не е евроатлантик и затуй не се кльопа много с ганевата секта от псевдоикономисти. Нагли крадци.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • долар-песо

    17 Март 2024 11:26ч.

    Ако се забогатяваше със смяна на валутата, Пуерто Рико досега трябваше да са Сингапур на Карибите...

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Дивергент

    17 Март 2024 11:29ч.

    Така така :))

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • божке

    17 Март 2024 11:29ч.

    Тва структура на икономиката, демографска картина, състояние на основните ти търговски партньори - нищо няма значение! Приемаш еврото и вратите на рая се отварят пред вас!И най-забавното: почваш на равноправна нога с Германия да участваш в правенето на паричната политика! хахаха, трай, коньо, за зелена тревица

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Ангел

    17 Март 2024 11:31ч.

    Идиот! Колко ли милиони се раздават на банкери у нас и в ЕС да говорят глупости за положителния ефект от приемането на еврото. Първото нещо не си в състояние за месец да си направиш сметка за курса му. Той се мени всеки ден. И защо нито БНБ нито мф не написаха анализи за положителният му ефект? Защото всички “отговорни другари” са СТРАХЛИВЦИ и само могат да лазят пред българоубийците за повече облаги!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • а Президентът ни се прави на дипломат

    17 Март 2024 14:47ч.

    и се е прехласнал по думата "Шенген" както преди няколко години се прехласваше пред "Харвард"... Ще се осъзнае и той, но пристрастията и грешките му са ни фатални!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • иван

    17 Март 2024 11:44ч.

    Как ще стане по изгодно и по евтино за бизнеса, като в момента лева е вързан към еврото, това никой не може да ви обясни.Тоест дали стойността на една стока е 1.95 или 1 евро е все тая. Това не е плаващ курс. Тоест дали имаш 1.95 лева или 1 евро разликата е в хартията. Тоест ще сменяме една хартия с друга. Единствените които са заинтересувани са банките защото ще се отпушат едни пари които в момента са длъжни да дават на БНБ. Извън банковия сектор не го засяга изобщо стига да се превалутира правилно и не се експлоатира както ще стане. Ние тука ви гарантирам че изобщо няма да се напрегнем и само ще сменим евро с лева с думи тоест 1 лев става 1 евро и това е.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • мара канибала

    17 Март 2024 11:48ч.

    Напротив, натрапват ни го, защото 1 евро е почти 2 лева, което си е и същността на борсово-спекулативното ограбване. Такова нещо в никакъв случай не трябва да се допуска. То, впрочем тръгна, от съмнителната революция срещу лева през 1996-7 г., когато простият народ сам съдейства чрез режисирана революция за обезценяването на валутата си. Вследствие на това беше и въведен валутният борд при така зададения курс, който е, пак подчертаваме, спекулативен и би ограбил спестяванията на българите в лева.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • иван

    17 Март 2024 12:10ч.

    То ще бъде допуснато защото това не го решава народа. Както никой не ни пита за Нато и ЕС просто защото това го решава политико икономическия елит а не тия под него. Сега е същото, досега нашите да го бяха въвели ама техните приятели от запад нещо дърпат назадна засега. Ние гледаме държави като Чехия и Унгария че там не го въвеждат ама тем не го въвеждат защото политико икономическата класа не иска а не щото тия под тях не искат. Просто се получава съвпадние при тях на този етап.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • "нещо дърпат назад засега"

    17 Март 2024 14:53ч.

    е само привидно. Точно така работят и Украйна - не я искат, не я искат, но само за да я амбицират да се претрепва още повече... А ние ако можехме да кажем поне като румънците - "отлагаме. За сега." ще се претрепат да ни натискат... Но от такива "съветници" и образовани в Европа "експерти" като Наско Пеканов и цялата жълтопаветна пасмина какво истински полезно и правилно може да ни се случи?

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • другия път цоциолозите да си помислят дали да ни пробутват поредните квоти от назначенци

    17 Март 2024 11:45ч.

    Да се инициира нов референдум за еврото с прост и ясен въпрос. И да се промени конституцията по отношение на разширяване на пълномощията за плебисцитна (пряка) демокрация. Партия, която не поеме ангажимент за нещо подобно, изобщо да не дава заявка за властта чрез участие в избори. Щом за корпорациите можаха да променят конституцията, значи и за народа и неговите претенции също може.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Няма как да се случи, докато жълтите павета не станат червени

    17 Март 2024 12:09ч.

    Еврокомисарите, новите кметове и ротативните им курви трябва да боядисат паважа.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • тралала

    17 Март 2024 11:58ч.

    Пустият му Паскалчо, иска да сложим българския лъв в клетка, за да може западняците да го измъчват. Отдавна не пасем трева.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Eisblock

    17 Март 2024 12:01ч.

    Да, какво ще направят с Резерва? И въобще има ли го все още този "Резерв"? А и той след "присъединяването" ще отплува нанякъде... За другите "благини" от еврото - гледат да не споменават. На първо място е това, което ще УДАРИ ВСИЧКИ, е повишаване на цените със закръглянето им. Естествено, че Нагоре. Гърците направиха навремето закон за временно замразяване на цените и избягване на това поскъпване. Но в момента ЕС (и не само) се сурка в пропастта на сериозна инфлация причинена от безумното наливане в Черната дупка 404 на пари. Така никой няма да се осмели да слага бариера пред спекулативното повишаване на цените. ... Другото е, приемането на сенчести правила за "Солидарност" с задлъжнелите преди "Влизането" в зоната. Някой да знае повече по въпроса? И да ви подсетя на краят, че някакви масивни, сериозни инвестиции да има или да се задават отпред по Ширналият се светъл еврогейски път всред житата на Бъдещето?! Ниенте тавагищи, нема и не се предвиждат.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Дивергент

    17 Март 2024 12:45ч.

    Ама то е ясно къде ще отиде резерва - резерва отива за покриване на държавен дълг. Виж за какво е взет и къде е изхарчен и ще разбереш къде ще отиде резерва. Най-много дългове начислиха кокор и лорер и бойковата чета + дпс за техни си проекти. Източиха го през завишени цени и комисионни. Сега просто предстои да им платим сметката.. и да се радваме като малки деца, за туй, дето скачаха някои кухоглавци преди 30 г - евроатлантизма. За нас евроатлантизъм, за тях - опростени дългове.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • а мен ме притеснява това, че целият ни народ пазарува в чуждите ни продоволствени "вериги"

    17 Март 2024 14:59ч.

    Някои банки вече изписват сумите и в евро, и в момента... "Веригите" като кажат че ще приемат само в евро или по банков път, и левът ни е заминал в киреча... до такава степен сме станали зависими от Лидл, Кауфлянд, Билла ... Никога не можем да им организираме бойкот. Както в Сърбия изгониха едно KFC - за няколко месеца никой не влезе в ресторанта им, реклами, примоции... нищо не постигнаха, и накрая си вдигнаха партакежите...

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Наско Пеканов се разпореди още докато събирахме подписи за Референдум

    17 Март 2024 15:07ч.

    да започне сеченето на български евромонети на стойност 89 милиона лева! Още тогава карицарите си правиха оглушки... 89 милиона лв. затворени в монети! А за пенсионерите не можаха да намерят малко пари за НГ бонуси и закриха вагоностроителния завод в Дряново със 150 работни места и още колко потенциал за обновяване на БДЖ заради недостиг от 22 милиона ЛЕВА! А бюджета го актуализират всеки месец и вадят от невидими джобове каквото е нужно за да изглежда добре на хартия...

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Дивергент

    17 Март 2024 15:44ч.

    Ще пазарува ми.. Сами сме си виновни. Алчност, мързел и наглост.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Никога не можем да им организираме бойкот.

    17 Март 2024 16:01ч.

    Що па да не можем? В тия не съм влизал повече от 10 години. И последният път беше да търся нещо за приятел.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • malart

    17 Март 2024 12:07ч.

    Да бъде регистриран като чужд агент и да има инфо за продуктово позициониране. Плюс ЛГБТ пропаганда

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • рукола Z

    17 Март 2024 12:13ч.

    Ще отвори единствено огромна възможност да ни оберете до шушка и да ни поробите! …

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Наистина съм убеден в това (цитат)

    17 Март 2024 12:17ч.

    Любима фраза от арсенала на лъжците, "наистина", "убеден", абе ясно.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Мужик

    17 Март 2024 13:36ч.

    Ама на вашия Копейкин заема му, който изплати за 3 г беше в евро сметките на партията в евро.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Co-пейка

    17 Март 2024 13:46ч.

    Добрите лидери трябва да бъдат подкрепени. Кво, на улицата ли да го оставим Коцето? Като оня копелдак христо И - неговите покровители да му подарят апартамент в брюксел, че да не стои на улицата. Помиарска работа.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Жълтостотинково грантаджийче на "Америка затри България", колко цента ти плащат на пост унищожителите на България?

    17 Март 2024 13:47ч.

    Ще си платите всичко с лихвите, но не с пари.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Караман

    17 Март 2024 13:51ч.

    Пробваха с лошо, сега - с кандарма.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • предполагам, че това е само един от серия материали "ЗА"

    17 Март 2024 14:35ч.

    приемане на еврото от нас... Почти милион грантови лв. от US4BG се усвояват от медиите ни и много повече се дават на европейски чиновници за да ни прилапат... Дали или е достоен въпрос за референдум. Но тези демократични души просто не могат да допуснат да не стане тяхната...

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Жалка работа

    17 Март 2024 16:03ч.

    Цяло интервю с все коскоджамити "председател на цяла еврогрупа" (неформална организация, апропо, не фигурира в никой от договорите на ЕС), и накрая пак се стига до... таксите за превалутиране... Смех... Това ли са ви аргументите?

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • ганчо

    17 Март 2024 19:29ч.

    Никой не споменава нищо за златния резерв на БГ. Кой го изнесе и къде се съхранява. Чий е подписа за неговото изнасяне от България. Ееее, така е не народ, а мърша!!!!!!!!!!!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Маргаритка

    17 Март 2024 21:05ч.

    Тази работа с еврото ми прилича на работата с мутресите. И те имат пари, обаче ако слушкат. Като спрат да слушкат, парите свършват. Искаме ли България да се превърне в мутреса

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Маргаритка

    17 Март 2024 21:06ч.

    Не искаме, разбира се.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Антисоциалист

    18 Март 2024 19:07ч.

    Господа, да виждате в текста си господинът да изброява някакви полезни ни възможности пред българската икономика с въвеждането на еврото? НЕ?! Нищо чудно, такива няма... Ни на теория, ни на практика. Напомням, че гръцката дума "икономика" означава "стопанство". А дали господинът е наистина стопанин? НЕ, разбира се! А да казва на какво? Пак НЕ, разбира се!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи

Напиши коментар

Откажи