Денков: Стартираме реализацията на 7-ми и 8-ми блок на АЕЦ "Козлодуй" чрез уникална технология. За две-три години ще са готови

Денков: Стартираме реализацията на 7-ми и 8-ми блок на АЕЦ "Козлодуй" чрез уникална технология. За две-три години ще са готови

Днес с решение на Министерския съвет ще стартира строителството на 7-и блок. Ще бъдат отпуснати още 500 млн. лв. за капитализиране на предприятието, което ще отговаря за реализацията на проекта. То трябва да започне преговори със строителните фирми. Срокът, който се предвижда е 2033 г., обяви премиерът Николай Денков.

Със същото решение започва и строежът на блок 8. Идеята е той да върви успоредно с този на 7-и блок. "И двата трябва да бъдат завършени за две-три години", каза Денков без да обясни противоречието с предишното си изречение.

Двата блока ще имат обща мощност от 2300 мегавата. За сравнение - затворените втори и четвърти блок на АЕЦ “Козлодуй” са с обща мощност 1760 мегавата. В тях ще се вложи уникална технология, която позволява 2 пъти в много кратък срок да се променя мощността, което е важно за енергийната система, когато влезе в действие, каза Денков.

Част от дневния ред на заседанието днес предвижда кабинетът да обсъди проект на меморандум за разбирателство между няколко европейски държави за съвместно закупуване на наземни системи за противовъздушна отбраната в рамките на инициативата „Щит на европейското небе“. В инициативата, освен България, участват още Чехия, Дания, Естония, Финландия, Германия, Унгария, Латвия, Литва, Нидерландия, Норвегия, Румъния, Словения и Швеция. Вносител е министърът на отбраната. 

Одобряването на Национална стратегия за околната среда 2021 - 2030 г. също е част от дневния ред на правителственото заседание. Очаква се правителството да одобри участието на България с Национален щанд в Международното изложение за биохрани „БИОФАХ 2024“ в Нюрнберг, Германия, както и участието на страната ни в 60-ото издание на Венецианското бианале за изкуство. 

Кабинетът трябва да одобри и допълнителни разходи за 2023 г. за финансовото осигуряване на дейности по Програмата за изграждане и реконструкция на детски ясли и градини.

Източник: БНТ, Нова ТВ

Следвайте "Гласове" в Телеграм

 

Коментари

  • Ама, моля ви се,

    25 Окт 2023 9:56ч.

    Правителството тепърва ще превежда пари, предприятието(???) ще започне тепърва преговори с фирмите, които ще строят блока...??? Ама, моля ви се, скоро строителството няма да започне, еле днес ! Кое е предприятието, което ще преговаря и с кого (кои са фирмите) ?

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • ЗИЛ

    25 Окт 2023 11:40ч.

    В България няма подготвени кадри за изпълнение на обект в такъв мащаб.Да не говорим за материалната и техническа база,с която разполага България. Мишокът си дудня колкото да не зАспи.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • ввв

    25 Окт 2023 19:11ч.

    То само евроГейската процедурата по одобряването отнема 3-4 години и повече.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Симо

    25 Окт 2023 19:56ч.

    И заедно с двата АЕЦ-а и две совалки - една за Луната и една за Марс са предвидили лъжльовците. И всичко това за има няма две максимум три години.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Необичаен

    25 Окт 2023 9:58ч.

    Има ли съгласие на съседните страни ( както е едно от изискванията). За един плъх с очила питам....

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • каи

    25 Окт 2023 10:00ч.

    Сърбите няма как да не са съгласни, все пак такова добросъседство проявяваме към тях напоследък...

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Алхимикът...

    26 Окт 2023 7:01ч.

    ...да разкаже на населението ни, което апропо не го е избирало, кога и къде Уестингхаус е построила за последно действащ реактор и по каква уникална технология?

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Cicero

    25 Окт 2023 10:02ч.

    Този защо не си гледа съвършеното блокче сапун.?

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Денков: Стартираме реализацията на 7-ми и 8-ми блок на АЕЦ "Козлодуй" чрез уникална технология.

    26 Окт 2023 6:53ч.

    Уникалният учèн, Уникалното академиче...

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • това никога не е било и няма да бъде

    25 Окт 2023 10:06ч.

    Празни приказки на един празен човек. Който разбира от ядрена енергетика и моментната конюнктура на пазар и възможности на фирмите в тази насока, веднага ще разобличи мошеника.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • отвратен

    25 Окт 2023 19:57ч.

    Денков си мисили, че с тази "новина" ще замаже конфузната ситуация и унижението в Австрия.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • когато магарето стане професор, стартира през три небета и три морета

    25 Окт 2023 23:27ч.

    Ааа,стартираме,стартираме ! Старт даден старт приет ! Стартираме и всички видове рИформи. Кой как може стартира .............

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • 25 Окт 2023 10:06ч. Празни приказки на един празен човек. Който разбира от ядрена енергетика и моментната конюнктура на пазар и възможности на фирмите в тази насока, веднага ще разобличи мошеника.

    26 Окт 2023 6:55ч.

    Остап Сюлейман Берта Мария Бендер Бей е къде-къде с по-голяма експертиза от академика, не ли?

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • "Технологията на тези реактори е уникална в света"

    25 Окт 2023 10:06ч.

    Разбира се, защото вие сте уникални идиоти!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Амара

    25 Окт 2023 19:30ч.

    Когато 500 млн лв бъдат преведени, изчезнали или потънали, кои ще да са идиотите?

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • 25 Окт 2023 19:30ч. Когато 500 млн лв бъдат преведени, изчезнали или потънали, кои ще да са идиотите?

    26 Окт 2023 6:56ч.

    На остров с прислуга и коктейли?

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • той една улица няма сили да асфалтира, че АЕЦ щял да строи...

    25 Окт 2023 10:07ч.

    Празни приказки на един празен човек. Който разбира от ядрена енергетика и моментната конюнктура на пазар и възможности на фирмите в тази насока, веднага ще разобличи мошеника.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Тихомир Томов

    31 Окт 2023 19:13ч.

    ...................... и вода да докара до Омуртаг !

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Охи

    25 Окт 2023 10:10ч.

    Майко мила,ако е "Уестингхаус" изпълнителя,както е най-вероятно,хуквам до най-близката аптека,за таблетки йод и купувам по спешност Гайгеров брояч!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Охи

    25 Окт 2023 10:13ч.

    Майко мила,ако изпълнителят е "Уестингхаус",както е най-вероятно,тичайте за таблетки йод и Гайгерови броячи!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Геофизик

    25 Окт 2023 14:14ч.

    Гайгеровия брояч си го имам, който ми е бил и продължава да ми е нужен за много други места в България.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Амара

    25 Окт 2023 19:36ч.

    Не, ако, Уестингхаус ще са изпълнителите на реакторите, което означава - парите ще изчезнат и реактори няма да има в обозримо бъдеще. Справка - F-16.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • 25 Окт 2023 19:36ч. Не, ако, Уестингхаус ще са изпълнителите на реакторите, което означава - парите ще изчезнат и реактори няма да има в обозримо бъдеще.

    26 Окт 2023 6:58ч.

    Зависи... Ако Уестингхаус стане собственост на РосАтом може и да потръгнат нещата.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • баба Яга

    25 Окт 2023 10:13ч.

    Остана ли още някой да вярва на тези патологични лъжци? Вече лъжат и мажат на всеки кръгъл час. Ако не ги изметем, те ще унищожат България.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Идеалист

    25 Окт 2023 22:10ч.

    Не гласувайте за тях! Лъжци, джендъри и ДС внучета са техните кандидати!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • С върнати пари от Ф-ките ??

    25 Окт 2023 10:14ч.

    Парцалени мечти...

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • тралала

    25 Окт 2023 10:18ч.

    Доколкото разбирам, такава уникална атомна централа в толкова съкратени срокове звучи направо като заплаха. Спрете алхимика!!!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • 25 Окт 2023 10:18ч. Доколкото разбирам, такава уникална атомна централа в толкова съкратени срокове звучи направо като заплаха. Спрете алхимика!!!

    26 Окт 2023 6:59ч.

    Точно! ! !

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • ваксиниран веган

    25 Окт 2023 10:20ч.

    Само не разбах това след 4-те моста над Дунав и 5-те тунела под Стара планина ще е или след или успоредно ще се реализират.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Акаденков

    25 Окт 2023 10:25ч.

    ...естествено, че успоредно...дори паралелно...ако некой не промени ъгъла...

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • ?????

    25 Окт 2023 10:26ч.

    Уникалната технология звучи плашещо. Това значи че тя не е отработена, а ще сме в ролята опитни зайчета. Не съм се и съмнявал че ще направят нещо такова. Чакаме все пак да се изкажат специалистите що за уникална технология им е харесала.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Геофизик

    25 Окт 2023 14:16ч.

    Напълно си прав за "уникалната" технология. Май ще правим нов Челнобил.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Тупан

    25 Окт 2023 10:27ч.

    По-добре да чета новини за извънземни.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Уестингхаус, а?

    25 Окт 2023 10:28ч.

    "Ядрените технологии, мисля, са критични, не за оръжие, а ядрени реактори. Не мисля, че хората оценяват това. И знам... говорим за ИИ, биотехнологии и кватови компютри, но мисля, че светлината трябва да е насочена към ядрените техонологии, ето защо. САЩ имаха 104 реактора, сега са 93. С 10% по-малко. Китай отиде от 2 до 55 и са на път към1 50. 5% от тяхната енергия е ядрена. Ще бъде 20%, което наближава нашия процент. Но за много по-голямо население. Но не това ме притеснява. Това, което ме притеснява е, че те започват да изнасят технологията. И не за разпространение, а за създаване на зависимост. Мислете за всички крайбрежни държави в Африка, всички държави с Централна и Южна Америка. И причината... идеята, че нещо е по-евтино е привлекателно. АЕЦ-ът в Джорждия, който постоиха скоро тук, в САЩ, излезе $25 милиарда. Това е около $11.5-12 милиарда на гигават. Китай продава за $2 милиарда на гигават. Това е голяма разлика. Ако си чужда държава, Котай може лесно да дойде и да каже - ние ще ви го построим, ние ще ви го финансираме и тогава, ти се оказваш вързан за следващите десетилетия за гориво, обслужване и т.н. Това е област, в която трябва да доминираме, и както отбелязахте с Уестингхаус, АР1000 и много други стари реактори, трябва да направим така, че светът да купува нашите, а не китайските... " Част от сенатско изслушване, към края на клипа, малко преди 9-тата минута: https://www.youtube.com/watch?v=_aDJ3PpYmng

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • ... уникална технология, която позволява 2 пъти в много кратък срок да се променя мощността...

    25 Окт 2023 10:31ч.

    Tоя дали се усеща каква тъпня е изрекъл? Ядрените реактори винаги работят на пълна или близка до нея мощност, регулирането става с другите елементи на електроенергийната система (ТЕЦ за по-бавно регулиране и ВЕЦ за по-бързо). И дали си имате идея какво се готви, ако ТУК се мислят да тестват "бързината на регулирането" на ядрен реактор?

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Спокойно...

    25 Окт 2023 20:39ч.

    Нищо няма да построят. Просто лъжат. То само за разрешенията да строят нов блок на АЕЦ сигурно ще им трябват 10 години.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Идеалист

    25 Окт 2023 22:01ч.

    Гледайте американския филм за Чернобил! Когато тестваха и намалиха мощността.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • И пет моста над Дунав!

    25 Окт 2023 10:38ч.

    А ядрените отпадъци Денков ще ги складира в Министерски съвет.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Гадината панически лъже

    25 Окт 2023 10:43ч.

    И си съчинява фантасмагории. За “2-3 години” не може да се построи фундамента за атомен реактор, камо ли да е готов. И дори да приемем че не лъже. Защо тогава съсипва “Марици-те” , преди да има новата мощност ? Защо унищожават АЕЦ “Белене” като проект, който е на половина готов ? Построен !? Лъжец, нещастник…

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • онуфри

    25 Окт 2023 10:46ч.

    Това ще да е някаква "уникална академическа технология", разработена от @кадемик Денкоффф и базирана на ядрени сапунени мехури.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Бе нали

    25 Окт 2023 10:46ч.

    малките ни реактори бяха по 440 MW? Що за статия е това? Що за фантазии? По-скоро мисля, че ще ни монтират атомна бомба, щото по-големи балами няма да намерят. Опасно е да се допускат неграмотни хора на отговорни постове.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Мери

    25 Окт 2023 10:52ч.

    А Кунева дали ти подписа?!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • соф

    25 Окт 2023 10:54ч.

    Тоя химик е алхимик...това за 2-3 год като ефките има нема чакаме още,,,,,,,,,,,,,

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Телефонат

    25 Окт 2023 10:56ч.

    В "Европейска общност за атомна енергия" (Евратом) не са лицензирали такава технология и не са чували за реализация на такъв проект. Беше им зададен въпрос относно относно тяхното мнение за т.н. капитализиране на проектна компания, която започва преговори със строители. Дълго време не разбираха въпроса! Всичко било обърнато наобратно! Първо трябва да се лицензира технологията, после се правят предпроектни проучвания за да се установи принципно съответствие и да се подпомогне изготвянето на проектното задание. Примерно 2 - 3 години. Гаранции за успех - никакви!! Следват други етапи, примерно изготвяне на Задание за проектиране, Избор на Проектант, Изработване на технологичиски проект, изготвяне на строителен проект, Лицензиране на площадка, Одобрение на проектите, Процедури по избор на доставчици и строители, Договаряне. Разрешения. Това се само грубо нахвърляни примерни етапи и срокът за случването им е порядъково 4 - 6 години години. Самото строителство , доставка, монтаж, проби и пускане в експлоатация - порядъково 7 -9 години, но ако строят китайци или корейци. Най-накрая чиновникът плахо попита: А в коя страна ще се реализира този "проект"? България, отговорих аз наперено. Последва кратко мълчание, пък после господинът изрече: Ама, вие с това трябваше да започнете! Сега просто си губим заедно времето! Да не би да го е казал един, който се води академик по колоидните разтвори?!" Смутен прекъснах линията!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • На тъгъдък май ще я свършим работата!

    25 Окт 2023 10:59ч.

    На юруш!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • На час по лъжичка!

    25 Окт 2023 11:01ч.

    Да има за всички!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Точен

    25 Окт 2023 11:15ч.

    Това с "уникалните" променливи ядрени технологии чрез назначения говорещ микрофон Денков направо си звучи като заплаха предвид, че меркалията е фалиралата отдавна Уестингаус. Всъщност нищо няма да строят, целта е да закрият поредната енергийна мощност с руска технология. Нали Хаитянина каза, че всички връзки с Русия трябва да бъдат прекъснати.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Иван

    25 Окт 2023 11:18ч.

    Този вижда само 500 млн. лв. и проценти.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Сигналиста

    25 Окт 2023 11:35ч.

    Да бе, ама думите на Денков бяха, че първият ще е готов 2033 година, а втория две-три години след това. Тука що така е излязло заглавие, едва ли е нарочно, нали така?

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • ?????

    25 Окт 2023 11:47ч.

    Журналистите естествено търсят гръмко заглавие, но Денков сам им е дал повод за това като се е омотал като пате в кълчища - "Със същото решение започва и строежът на блок 8. Идеята е той да върви успоредно с този на 7-и блок. "И двата трябва да бъдат завършени за две-три години", каза Денков без да обясни противоречието с предишното си изречение." - Явно толкова си може академика.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • ?????

    25 Окт 2023 11:54ч.

    И да напомня все пак че реакторите които сега продаваме/подаряваме на Украйна щяха вече да дават ток (гледайте Турция с АЕЦ Аккую) ако имахме политици с топки, а не п*******и правещи се на мъже в управлението на държавата

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Абре ДЕНКОВ,

    25 Окт 2023 11:56ч.

    какви ги плещиш! Взимай каквото можеш да сложиш в джоба си по-бързо и бегай по-далеко от България! Такива пинизи сме ги гледали вече 30 и кусур години! Ще строиш атомни централи - не е за твоят умствен капацитет.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Взимай каквото можеш да сложиш в джо

    25 Окт 2023 13:48ч.

    И после кво ? Виденов направи инфлация, докарахте Костов ! Костов въведе корупцията, докарахте Царя ! Царят ви оправи за 800, докарахте Станишев ! Станишев не ви хареса, докарахте Тиквата ! Тиквата се забрави , докарахте Простото Киро ! Киро хвана парапета , докарахте този скункс ! Може ли още по-зле след него ? Доказали сте. Може ! Българският народ , както се казва , е един малък народ ! Но за сметка на това много ПРОЗД

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Не казва с какви/кои реактори

    25 Окт 2023 12:02ч.

    Дали няма да е с руските, но понеже им е забранено да споменават Русия, с години няма да казват произхода на реакторите.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Боби

    25 Окт 2023 12:13ч.

    РосАтом строи по принцип централи извън РФ за 5 години. При строежа на централата в Турция доведоха технологията со 4,5 години като започнаха някои неща да ги строят паралелно. Според РосАтом технологията може да се доведе до 4 години строителство ако още няколко сиситеми се строят успоредно. Това оскъпява и усложнява процеса но спестяване на време 1 година по-малко време за строителство се отплаща с лихвите така да се каже. РосАтом предлага реактори 3++ поколение включващи всички нови изисквания на МАГАТЕ след Фукушима като примерно висящи на електромагнити контролни пръти и буквално след натискане на един единствен бутон целия реактор се спира дори и без електричество контролните пръти се затварят под действие на гравитацията и ядрената реакция се прекъсва. Всички останали фирми стоят реактори за мин 5 години - да дори и Китайците. Но те прекрасно абсорбират нови технологии и идеи и след съвсем кратко време сигурно ще обявят подобни на РосАтом мерки за по-бързо строене на реактори.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Н.Н.

    25 Окт 2023 20:53ч.

    Че те контролните пръти висящи на електромагнити ги има отдавна при реакторите ВВЕР, включително при реакторите ни в Козлодуй (и работещите и закритите). Друг беше проблемът във Фукушима - дори и след спирането на основната реакция, има остатъчно топлоотделяне (http://ntne.phys.uni-sofia.bg/BG/Manuals/MP/NFP_15_full.htm), поради което охлаждащите помпи трябва да продължат да работят, а те тогава останаха без ток - дизеловите генератори, които трябваше да ги захранват бяха наводнени, а от другаде не можаха да докарат ток навреме.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Н.Н.

    25 Окт 2023 20:58ч.

    Та при 3+ поколение (каквито щяха да бъдат реакторите в Белене), има система за пасивно охлаждане на реактора, след спиране на основната реакция. Т.е. дори и да остане напълно без ток и без аварийни генератори, реакторът може да се охлажда сам и да остане стабилен за сравнително дълго време (нещо като поне 3 денонощия - 72 часа): https://www.neimagazine.com/features/featurepassive-safety-in-vvers/

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Н.Н.

    25 Окт 2023 21:02ч.

    Като тия 72 часа са само при много тежка авария със загуба на охлаждаща течност. Ако няма загуба на охлаждаща течност, реакторът може да се охлажда пасивно (без ток) неограничено дълго време.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • "...В тях ще се вложи уникална технология..."

    25 Окт 2023 12:31ч.

    Ясно, решили са да си правят експерименти с някаква бета версия да поизчистят бъговете за сметка на хърбите.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Wagner

    25 Окт 2023 12:31ч.

    За 7-ми реактор: 1. Колко ще струва? 2. Колко ще струва, в сравнение с предишната цена за Белене? 3. Белене нямаше ли да стане по-бързо? 4. За Белене нямаме ли готови платени реактори? (2/3 от цената на целия проект) 5. Площадките сертифицирани ли са? 6. Съседите ни, съгласни ли са, особено Сърбия, с оглед на таксите за газ? 7. Откъде Уестингхауз ще вземе реактори, като не произвеждат? 8. Откъде Уестингхауз купува обогатен уран за гориво? Не е ли по- евтино да го купуваме без посредничеството на Уестингхауз? 9. Откъде ще вземем обучени специалисти за непознати реактори и колко време отнема обучението им? 10. Какво ще се прави с отработеното гориво? 11. Колко ще струва произведената енергия? 12. Откъде ще дойде финансирането, за какъв период ще е? 13. Колко е вътрешната норма на възвръщаемост на проекта? 14. Колко е нетната му настояща стойност? 15. Проектът не ни ли прави зависими от запада и налаганите от тях “ценности”? 16. Наличен ли е цялостен бизнес план за проекта? 17. Бизнес плана отговаря ли на всички горепосочени въпроси? 18. Ако има наличен бизнес план, защо не се представи негово поне кратко резюме на обществеността? 19. Защо няма референдум, кое предпочитаме на фона на горепосоченото? Белене или 7 ми реактор в Козлодуй.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Кгйгигихохи

    25 Окт 2023 12:38ч.

    Абе изумения идиот не знае ли че само проектирането ще е 3-4 години и то при мноого добра организация?!!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • смях

    25 Окт 2023 12:50ч.

    БАСИ И ПАТОЛОГИЧНИТЕ ЛЪЖЦИ! Само едно не разбрах преди или след завода за електрически автомобили го почват тоя АЕЦ. г-н Академик Денков, е потресващ гьонсурат. Значи имало и по-дълбоко дъно от пеевски, бойко, доган ....

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • asdfghj

    25 Окт 2023 13:19ч.

    Аве тъпанари(коментиращи тъдява) , Вие от метафори не стопляте лѝ ? Денков Вѝ говори с метафори, отдавна и малките деца на село знаят , че става дума за газови базови мощности(ТЕЦ) . Метафоризирайки смислообразувайте ! Иначе само чешете тролската сѝ окраставяла кратуна...Нереализирани графоманстващи илитерати(със синдром на неокортексова инсуфициенция ) . Казах истината- Хау ! Работете за своята сѝ просветеност ,тъпотата е смъртноопасна , както сега така и всякогав исторически план . Дерзайте словоблудци , на пангара на историкоцивилизационния акселератор Сте- един вид ускорител на елементарни частици ! Честита реализирана ЦЕРН -новата машина на времето. Тя превръща полуграмотни балкански субекти в обекти на кортексова шлифовка-с други думи, преформатиране на изначално дебилизирани народонаселенски маси . Viva la Revolution !

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Илитерат

    25 Окт 2023 14:53ч.

    asdfghj, колега!!!! Вие сте едно уникално явление! Демонстрирате някакво уникално самочувствие и критичен дух, ползвате разни засукани, купешки думички и се опиянявате от жестокостта, с която обиждате публиката ! Прави впечатление, обаче, че сте твърде драматично скаран с правописа. Прегледах текста Ви и изброих 27 (двадесет и седем) правописни грешки, преобладаващо пунктуационни. Някой би ги нарекъл печатни, но по-внимателно вглеждане подсказва убедително, че дълбоко не познавате правилата за писмено изразяване на тези. Очевидно механичните грешки не влизат в сметката! Добре дошъл в клуба на илитератите!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Doksan Dokuz

    25 Окт 2023 13:47ч.

    Технологията наистина е уникална, но не е съвсем нова. Тестваха я украински учени още през 1986 г. в Чернобил. Сега теоретичната обосновка е доработена и дойде време за нови тестове на бързата промяна на мощността. Ако има някой от Козлодуй, да се изселва овреме.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • СМЕХХХ

    25 Окт 2023 13:49ч.

    Управляват ни безхаберни и некадърни престъпници!!! Няма такава технология и нищо няма да бъде направено за 2-3 г.!!! Даже документацията няма да направят! За сметка на това, строежът ще продължи поне 10 г. и ще се оскъпи двойно!!!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Eisblock - "без да обясни противоречието с предишното си изречение"

    25 Окт 2023 14:12ч.

    Това е много трудно да се обяснява. ... Първо трябва да се схване, за какво става дума. И да, не става дума за селски клозет на двора, а за ядрена централа. Една направиха лошите комунисти навремето, една недовършена - разпиляха "добрите капиталисти". Даже затриват и двата ГОТОВИ И ПЛАТЕНИ вече РЕАКТОРА?! Колко години минаха във връткане, лъжи и измами, с политиканстване - та стигнаха до откровено затриване на държавата?! Не само до реакторите. Ако и това сега не е БЕЗУМИЕ - то тогава няма друга такава мега, гига-АЛАБАЛА!!! ... Казуса е както с Кучето: - Когато кучето не скача за и според добруването на стопанина си, а е само за собствена облага, за кокала и мърсуването наоколо. Защото я няма тоягата, защото истинския стопанин на псето - народа нехае и то му се е качило на главата, лае го истерично, уринира отгоре му и дефекира усърдно върху нея! Затуй е всичко така - с разграден двор и вълци в него, с техен ортак - Кучето! Така и тогава Стопанина ще бъде изяден. Не само да го ръфат!!! Стигнаха до кокала.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Какво стана с малките реактори?

    25 Окт 2023 15:02ч.

    Политик да си за да ти е разрешено да си идиот и постоянно да говориш глупости. Важното е, че поне 4 години ще си пълниш джобовете.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • соф

    25 Окт 2023 15:12ч.

    Истинският академик би трябвало да има обща култура и да се съветва или да чете за това което не знае или да дава думата на експерти ,но явно дълбаем дъното...чисти случайници за мин.председател...Киро..Боко...Царо Горския...Серго с копчетата...антДемо кр И Кост.....аре Кришна ...карма ли плащаме...много идиот на ед.площ.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Бай Иван

    25 Окт 2023 21:21ч.

    Мисля, че имаме лоша карма, която ни преследва и накрая най-вероятно ще ни унищожи! Основата на лошата карма на българите е, че допуснаха в две световни войни, ( а сега в трета световна война) да воюваме срещу освободителите си в съюз с нашите черни поробители! Всичко на тоя всят се заплаща! Някой от вас ще каже, че сме малък народ и нямаме друг изход, но не е така! Не случайно от всички страни граничим с територии, които са населени с българи, а съседите ни постепенно разграбват българската земя, а и тази, която ни е останала, нашите еничари я продавват без да им мигне окото на турци и евреи! Ако не беше СССР и Сталин до сега да нямаме държава, защото Чърчил искал да се раздели територията ни между Югославия, Гърция и Турция, защото народ, който воюва в съюз със своите поробители срещу своите освободители, няма право на държавност!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Kubis

    25 Окт 2023 15:14ч.

    Този дали си вярва на това което казва? Като му гледам безличната физиономия, не си вярва! До сега умна приказка от него не съм чул. А уж бил образован! Сламен човек!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • 404

    25 Окт 2023 15:20ч.

    Тоя нещастен олигoфрен, който твърди, че е "академик" е вече пряка заплаха за България !!! Каква уникална технология, бе? Наясно ли е съществото денков, че Уестингхаус нямат НИТО ЕДИН завършен реактор по света, който да не е дал такива тежки дефекти, че да е опасен за употреба? В същото време Росатом само в момента строи ПЕТДЕСЕТ реактора по цял свят... защо нормалните държави търсят руснаците, а не американците за такава работа? А, денков? Защо в самите САЩ не е пускан в експлоатация ядрен реактор вече 30 години? Ако тия все пак направят нещо и то гръмне - тогава тоя мишок и на бавен огън да го изгорим, ще е късно !!! По-добре да беше викнал някакви сомалийци и етиопци да ни правят атомен реактор !!!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Rumen

    25 Окт 2023 16:26ч.

    Костенур Денков гледа умърлушено, след като го изгониха от Австрия. Дано да се е оклизмил сутринта, че да не изпоцапа центъра на сдуханата столица, ведно с гадната черноглава статуя на ужаса!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Калински

    25 Окт 2023 16:36ч.

    Тоя верно сутрин не си пие хапчетата. Поне една сутрин да изпие едно та да се сети да пита поне един ядрен физик или енергетик специалист в дадената област как стоят нешщата.... че да не се излага....

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • dabedabe

    25 Окт 2023 16:50ч.

    То вярно, че медиите ни са развален телефон, ама това още повече изисква всяка личност на отговорна длъжност да си мери думите. На лакърдии сме бактисали. Изобщо нашите "политици" много говорят, все в бъдеще време, и изтървават доста глупости.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • STARец

    25 Окт 2023 17:35ч.

    просто едни 500 милиона ще потънат някъде .

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Гражданка

    25 Окт 2023 17:53ч.

    Класически пример за кризисен PR .След унижението във Виена специалистът по сапуна се опитва с много пяна да намали щетите. ПП = прости перачи.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Шиши

    25 Окт 2023 19:10ч.

    До колко съм запозната няма още одобрено гориво на Уестинхауз. Да не говорим , че няма решение на Курчатовския институт дали да се смени горивото. Имам чуството, че нашите управляващи искат да унищожат АЕЦ Козлодуй. Още повече , че управниците не казват къде ще складират отработеното гориво, което до сега руснаците го прибираха. Загубихме АЕЦ "Белене" от чиста простотия и продажност.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Бат Ваньо

    25 Окт 2023 19:48ч.

    Уникалната технология никаде не е сертифицирана

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Това е

    26 Окт 2023 10:43ч.

    щото е уникална.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Идеалист

    25 Окт 2023 20:05ч.

    Днес от рано сутринта ми се случват само хубави неща. Забравям за вчерашния ден - влизаме в Шенген, ама той малко се позатворил. От тази сутрин правителството строи 7-ми атомен реактор. На обяд казаха: започваме и 8-мия . Цената на бензина пада със 70 ст, но ако Лукойл се изплаши от Шиши ( много е дебел, прилича на сумист ). От тревоги и генералният директор на Лукойл, умр

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Владигеров

    25 Окт 2023 20:05ч.

    Много е интересно в кои страни има работещи реактори от тази “иновативна “ технология. Да не стане като с тунелите под Стара планина и мостовете над Дунав .

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Идеалист

    25 Окт 2023 20:16ч.

    Днес от рано сутринта ми се случват само хубави неща. Забравям за вчерашния ден - влизаме в Шенген, ама той малко се позатворил. От тази сутрин правителството строи 7-ми атомен реактор. На обяд казаха: започваме и 8-мия . Цената на бензина пада със 70 ст, но ако Лукойл се изплаши от Шиши ( много е дебел, прилича на сумист ). От тревоги и генералният директор на Лукойл, сдал Богу дух ( като Мишо Бирата, да го споменем ). Тагарев готов да изпрати армията на Източния фронт, но ...няма армия. Тагарев има армия на Хамаз в Ивицата Газа, направи предложение на приятелите евреи, да тия дадат, че се чудят какво да я правят. Армията е обучена, настървена и висок боен дух. Повеждаш я срещу Русия и ставаш велик пълководец. За три дена си пред тръпнещата Москва. Само радости, радости...Благодаря на Сглобката на Войната за доброто, което ни дава и и за онова, което ни очаква!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Ghost

    25 Окт 2023 21:48ч.

    Дянкооф се оказа пишман академик.Човек без размах и фантазия. В туй предизборно време бе редно да обещае не седми и осми за три години, а девети и десети до Коледа. И до неделя да изобрети технологията. Дребен човек с дребни лъжи. А уж академик! Кат си почнал да лъжеш, поне го прави с размах!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • “ И двата трябва да бъдат завършени за две-три години”

    25 Окт 2023 22:42ч.

    Разбира ги и ги може тези неща Денков. Нали е химик. От пръдня боя може да направи.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • dabedabe

    25 Окт 2023 22:44ч.

    БХ, един обикновен професор, ама като те погледне, гол си като под рентген. Като ти каже прост си, прост си. Ами щом го слушаш.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Как така всички коментатори „преценят” по един и същи начин новината?!!!

    26 Окт 2023 7:32ч.

    Или се публикуват от редакцията само тези мнения. В „никакъв случай” не умишлено!!!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Зодия Прасе

    26 Окт 2023 9:27ч.

    Уникалността на технологията за 7-ми и 8-ми блок на АЕЦ "Козлодуй" се състои в това, че те няма да работят нито с бързи, нито с бавни неутрони, а с такива, които подскачат в неравноделен такт 7/8. Лично коши Кольо Академичето ще им пляска с ръце, за да задава такта. Преди всичко ще получим проект "на хартия", както стана със самолетите. Разбира се, ще предплатим всичко в пълен размер.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Зодия Прасе

    26 Окт 2023 9:34ч.

    П.С. Разбира се, проектът ще бъде съвършено безопасен, тъй като ще бъде осъществен само "на хартия".

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи

Напиши коментар

Откажи