Ако видим на афиша "Аида" или Пета симфония на Бетовен – там сме. За "Кармина Бурана" да не говорим! Нали с нея съпровождат по телевизията триумфа на спечелилия от някоя лотария. Но ако на афиша за симфоничен концерт пише Габриел Форе, и то първо изпълнение в България, никой не ще го погледне. Оказва се, че и в класическата музика нещата стоят като в театъра. Класическа музика за "забавление" и "сериозна" класическа музика. Като първият вид вече е индустриализиран по цял свят. Колкото повече "Аида", толкова повече приходи. Тогава за какво ти е Форе или "Катерина Измайлова"? Защо става така? И докога? Разговаряме с директора и главен диригент на Русенската опера Найден Тодоров.
Още от Галерия
Търсете котката!
- 26 Ное 2021
- 6195
- 100
Фердинандо Шана - Сицилианският майстор
- 14 Авг 2021
- 4230
- 7
Руи Паля: Черно-белите снимки показват цвета на душата
- 07 Март 2021
- 8288
- 1
Херберт Лист: Между концептуалното изкуство и живота
- 10 Sep 2020
- 3244
- 0
Коментари
Напиши коментар
Ние и нашите партньори използваме технологии като “Бисквитки” за персонализиране на съдържанието и рекламите, които виждате, както и за да анализираме трафика на сайта. Изберете “Приемам”, за да приемете използването на тези технологии. За повече информация, моля запознайте се с обновените “Политика за поверителност” и “Политика за бисквитки” на Гласове.ком ЕООД