Проф. Константинов: Ще разберем защо в Европа няма машинно гласуване

Проф. Константинов: Ще разберем защо в Европа няма машинно гласуване
Ще има трудности с машинното гласуване. Искам да припомня факта, че само между април и юли избирателите намаляха с 600 хил. души. Аз не виждам друга съществена причина, която да откаже хората, освен машинното гласуване. Това заяви в предаването "Тази сутрин" на бТВ проф. Михаил Константинов, бивш председател на Съвета на директорите на "Информационно обслужване". Той изрази притесненията си, че "ще разберем защо в Европа няма такова гласуване", като добави, че се надява това да не се случи "по лошия начин".

 

Според Константинов ЦИК е длъжник на българското общество, защото след последните избори е трябвало гласуването от 1/10 от машините да бъде проверено и кутиите да бъдат отворени, но все още няма данни за подобна проверка.

 

Проф. Михаил Константинов обаче все пак смята, че е по-добре изборите да бъдат "две в едно", за да не се налага избирателите да излизат до урните цели три пъти в рамките на месец.

 

Бившият председател на Съвета на директорите на "Информационно обслужване" коментира и бъдещото разпределение на партиите в Народното събрание.

 

"Не обичам определението "партии на промяната", има нови и стари. Старите стартираха на 4 април с 125-130 депутати, които намаляха на следващите избори, но ако гласуването бъде проведено утре, те отново щяха да имат около 140. Новите партии трябва да разберат, че с политическа надменност, високомерие и червени линии няма да стане нищо", каза той.

 

Проф. Константинов очаква първата политическа сила на новите избори да има около 70 депутати, а част от новия парламент да бъде и новата формация "Продължаваме промяната". "Ентусиазмът е толкова голям, че изглежда, че ще влязат. Не искам да казвам обаче колко ще изкарат "Изправи се БГ! Ние идваме!", защото ще започнат да ме търсят да ме бият, те в момента са под бариерата, така че трябва да се постараят малко повече", обясни той.

 

Според него новият държавен глава няма да бъде избран на първи тур, заради задължителното условие да гласуват поне от половината от имащите право на глас у нас.

 

 

 

Коментари

  • Flick

    24 Sep 2021 9:14ч.

    С двете си ръце гласувам "за" машините! Факт е, че по този начин елегантно отпадат неграмотни или полуграмотни гласуващи. А критерия Европа отдавна не е критерий - там от поне 25 г. се вземат стратегически грешни решения, последното от които е тоталното преминаване на т.нар. "зелена енергия".

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Дани Конституцията

    24 Sep 2021 9:31ч.

    Машинното гласуване е ОК, защото елеминира техническите грешки (леки зачерквания, излизане от полето и т.н.), които правят гласуването невалидно. Едновременно с това обаче трябва да се броят отрязъците от машината и да се сравнява с машинното отчитане. Така ще отпадне опасността от евентуални софтуерни грешки или недробосъвестна намеса в работата на машините. При гласуването всеки сравнява отрязъка дали вярно е отчел неговия глас и го пуска в урните. После тези орязъци се броят.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Кви проблеми с машинното гласуване, пуруфесуре?

    24 Sep 2021 9:59ч.

    Машинното гласуване работи идеално за този, който контролира машините и софтуеъра. Справка: избори 2020 САЩ. Политическият спонсор на ляволибералните пратийки в РБ - Демократическата партия в САЩ - задава алгоритъма на своите производни у нас. А "наште" даже надминаха учителите си с изборния закон - никакви хартиени носители и следи. След машинно гласуване в РБ не се знае нито точният брой на гласувалите, нито какъв е % на всяка партия. Черна дупка, от която се вади нужният резултат. Само дето е необходимо известно технологично време за уточняване на реалните цифри и последващо изваждане на нужните зайчета - в САЩ спиране на броенето за 4-5 часа, у нас - 3 дни. Какво тук значат некви избиратели и партии? Според гурутата-социолози, ляволибералите парийки в момента имат 40+%, същите "социолози" близо до датат на изборите ще двигнат този % до 50, за да свикне с него мътряла, а после машините ще изплючт подобен резултат. Честито почтено управление!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Анализ

    24 Sep 2021 10:09ч.

    Защото бг е колония,цик има договори с външни фирми за надграждане и контрол на изходния код,а и флашките се подменят лесно.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • старецът и реката

    24 Sep 2021 10:29ч.

    Проф. Константинов: Ще разберем защо в Европа няма машинно гласуване-Защото си нямат МишО, нямат Боко и Цецо.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • 100% ФАЛШИФИКАЦИЯ НА ИЗБОРИТЕ

    24 Sep 2021 11:02ч.

    Напълно съм съгласен с мнението "на 24.09.2021 в 09:59". Другият начин за фалшификация е фалшификацията в РЕАЛНО ВРЕМЕ. В центъра на фалшификациите имат възможност за интерфейс с машините на SmartMatic в реално време. Никой не знае какво има в машините, които уж не били свързани с ИНТЕРНЕТ, защото НЕ ТРЯБВА ДА СЕ ЗНАЕ. За целта ЦИК на Херо Мустафа (ЦИК назначен от нейния пудел на къса каишка Румен Радев - триморски) не си направи труда нито да провери разписките от предходното гласуване, като бройки поне, за уточняване на избирателната активност; нито проверява машина по машина - всички машини - дали в дънните им платки не са заработени приемо-предавателни антени, такива каквито са заработени в дънните платки на съвременните лаптопи. СЛЕД КАТО МАШИНИТЕ НАЙ-ВЕРОЯТНО (кой да ти каже) СА С ПРИЕМОПРЕДАВАТЕЛНИ АНТЕНИ И ПОДХОДЯЩ СОФТУЕР, какъв е проблемът да бъдат СВЪРЗАНИ С ИНТЕРНЕТ С ПОМОЩТА НА СМАРТФОН???? Съответният инструктиран, с помощта на функцията TETARING на смартфона (Bluetooth - изключено) се свързва с машината и служи на същата като WiFi, като в същото време осъществява и обмена на информация между машината и командния център за машинна фалшификация на изборите (например, само например - центъра от който уволниха професор Константинов - "Информационно обслужване АД" към МТИТС, с новия послушен министър на МТИТС, което по същество е Министерство на транспорта, корупцията и злоупотребата с власт). След това функционални неграмотници (или платени вредители) нато Flick на 24.09.2021 в 09:14 ще подскачат от радост и ще тръбят, че тези които са се отказали да гласуват за "А", а гласът им да отиде за "Б", са неграмотни или полуграмотни!!! ЕДИНСТВЕНИЯТ СМИСЪЛ ДА СЕ ИЗВЪРШВА на 50% или на100% МАШИННО ГЛАСУВАНЕ Е, КОГАТО МАШИНИТЕ НЕ СА НА SMARTMATIC (ОТВОРЕНО ОБЩЕСТВО, на което от януари 2021 г. президент е Molloch Brown, който е свързан със SMARTMATIC, като бивш председател на Борда на директорите на SMARTMATIC); КОГАТО СЕ ПРОВЕРЯВАТ ОТ НЕЗАВИСИМИ СПЕЦИАЛИСТИ ОТ РАЗЛИЧНИ ФИРМИ МАШИНА ПО МАШИНА; и най-важното - КОГАТО НАРОДНОТО СЪБРАНИЕ ИМА ВОЛЯТА ДА ПРОМЕНИ ИЗБОРНИЯ КОДЕКС така, че РАЗПИСКИТЕ ОТ МАШИНИТЕ ДА ИМАТ ПРАВНАТА СИЛА НА ПОПЪЛНЕНА И ПОДАДЕНА БЮЛЕТИНА, ДА СЕ БРОЯТ КАТО ПОДАДЕНИ БЮЛЕТИНИ ПО ПАРТИИ И ПО ПРЕФЕРЕНЦИИ, СИК да изготвят протоколите от гласуването само въз основа на подадените разписки-бюлетини и на подадените хартиени бюлетини, МАШИННИЯТ ПРОТОКОЛ в края на изборния ден ДА СЛУЖИ САМО ЗА СПРАВКА. --------- Въпрос: Защо в 45-то и в 46-тото Народно събрание не беше приета такава поправка на Изборния кодекс, която да направи безсмислена машинната фалшификация???? Отговор: Най-вероятно, защото всички партии в 45-то и в 46-тото Народно събрание, БЕЗ ИЗКЛЮЧЕНИЕ, ОБСЛУЖВАТ АМЕРИКАНСКИЯ ИНТЕРЕС В България. Защото иначе такива партии като ВЪЗРАЖДАНЕ могат да влязат в Народното събрание и да объркат конците в кукленото шоу на Херо Мустафа.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Мильо Лудия на 24.09.2021 в 11:06

    24 Sep 2021 11:21ч.

    Прочети горния пост, за да разбереш. И той като останалите се мазни на Херо Мустафа. И той се готви да провежда политиката на Румен Радев, така както Румен Радев провежда неговата политика, която е общата американска политика, продиктувана от Херо Мустафа. Единственото отклонение на Борисов от политиката на Херо Мустафа беше построяването на "Балкански поток", за което беше наказан с отстраняване от властта (засега, докато му дойде "правилният американски акъл" в голямата тиква).

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Мильо луд ли си

    24 Sep 2021 11:31ч.

    Каква проверка,тов.Сталин е рекъл: Важно е кой брои , а не кой гласува.Германскиот КС отсече, че се броят разписки и при разминаване са валидни разписките - преди това отрече машинното гласуване със съмнения за манипулации

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Ще разберем защо в Европа няма машинно гласуване

    24 Sep 2021 12:11ч.

    Щом и елементарният факт, че в Европа ИМА машинно гласуване, не е известен на професора, излишно е да се чеете по-нататък.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Не е важно как си гласувал,

    24 Sep 2021 12:34ч.

    а кой е правил софтуера на машините.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Желев Желязко

    24 Sep 2021 13:33ч.

    Вероятно сме опитна мишка на Държавни департамент.Ако мине добре,ще го приложат другаде например Турция.С танкове и самолети къде е по сложно,а и тия с танковете после не искат да си ходят.Къде по-лесно е с "'Стратегически визионер'' електронен плъх и синергично гласуване.Всъщност той експеримента беше в САЩ.Ние ще да сме от мултипликационния подход.Както и да е.Съмнението е налице.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Мильо Лудия

    24 Sep 2021 13:45ч.

    Този е същия натрапник като оня Кантарджиев - не може да осъзнае, че е вече пенсионер.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Мильо Лудия

    24 Sep 2021 13:48ч.

    Мильо Лудия на 24.09.2021 в 11:06 на 24.09.2021 в 11:21 Идеята да изкарате това елементарно същество от Банкя за застъпник на някакви руски интереси и играч срещу САЩ е по-безумна от идеята, че Радев е фалшифицирал изборите, за да може Тиквата да ги загуби.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • експерт

    24 Sep 2021 13:56ч.

    Всички неграмотни, незнаещи български език, психично болни, всички тези отпадат автоматично при машинно гласуване. Тези ли искате да ви дават тон в живота ? По добро и по справедливо от машинното гласуване не е измислено.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Перо

    24 Sep 2021 14:07ч.

    Защото нямат 15% невалидни бюлетини, за това не им е нужно машинно гласуване в Европа. В Република Молдова невалидните са 1%, в Румъния - под 2%, в Полша повтарят избори при невалидни 1,5%. У нас шефове на ГЕРБ като бившият пловдивски кмет Тотев правят инструктажи как да се инвалидизират бюлетини за опозицията с драскане на черта с химикал. В Румъния продължиха с хартиените бюлетини, но чрез промяна в изборния кодекс признаха за валидни редовно маркираните с печат в квадратчето само на една партия, ако ще цял роман да е изписан на останалата част от бюлетината. На Константинов му е много добре известно всичко това, но се прави на луд за пенсия, гробарът му с гробар.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • абе експерт, абе бръчет,

    24 Sep 2021 14:13ч.

    на твойте бълнувания им са вика "дискриминация" и "потискане на вота" - вкл. и от Дем. партия в САЩ, главен спонсор на ПП, ДБ, ИТН, ИБНИ, че и на "прогресивната" част от БСП. Мчи да ваведем тугас некъф ценз, бе бръчет? Сал умнити и кръсивити ша гласуват, нъл тъй? И ти ша раздаваш тапиите за ум и кръсутъ?

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • KOD

    24 Sep 2021 14:36ч.

    Значи така - "вярвайте в науката" за едно, ама за друго - не вярвайте. Егати диалектиката.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Р.Банкерова

    24 Sep 2021 14:39ч.

    Именно заради неграмотните , небългари , е най добре да е само машинно гласуването. Така се изчиства България от излишното, което пречи . За нас банкерите е все тая, но за пред света е по добре да има поне малко представителност на изборите, а такава със неграмотници и лум пени не става. Светът ще уважава българите само когато и те самите се уважават.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • ивайло

    24 Sep 2021 15:07ч.

    Първо, в Европа има, и машинно гласуване на някои места... Второ , в Европа си нямат купувачи на гласове като Боко , и Доган .

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Не се притеснявайте

    24 Sep 2021 15:22ч.

    Машинното гласуване е необходим етап от към онлайн-гласуване, и оттам в недалечно бъдеще към постоянна платформа за редовни допитвания до народа по всички държавни въпроси. Плебисцитна законодателна система.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Имам обосновано предположение, че ни чака тотална фалшификация на изборите:

    24 Sep 2021 15:37ч.

    Имам обосновано предположение, че ни чака тотална фалшификация на изборите: Имам обосновано предположение, че ни чака тотална фалшификация на изборите: – партиите нямат представители в контрола на машинното гласуване, а социоложките на повикване вече обявиха Куку и Пипе за спечелили изборите; – кремълските власовци „по дърварски“ откраднаха тридневните избори в РФ и най-вече с помощта на електронно гласуване; – Бидончо открадна изборите в страната на господарите ни. … https://www.youtube.com/watch?v=ETyAoDc9kSI

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • ДО "Мильо луд ли си на 24.09.2021 в 11:31"

    24 Sep 2021 15:47ч.

    "Мильо луд ли си на 24.09.2021 в 11:31", НЕ ЛЪЖИ! Й.В. Сталин не е казвал това. Цитираш евреина със славянско име Анатолий Рибаков и неговия пасквил Децата на Арбат.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Мамин Тотев не е съгласен с професора МишоК.?

    24 Sep 2021 15:51ч.

    Спомнете си как ГЕРБ печели избори и прави договорки задкулисно с ДПС… https://www.youtube.com/watch?v=lYeJYWk1RCE “Имаме 900 гласа в Столипиново… Без тях щяхме да загубим изборите”; “Г-н Захов, може да го похваля, направи доста бюлетини невалидни..има няколко начина. Всички знаем, че това е един от начините с който може да имаме преднина..” ”Официално има ден за размисъл, неофициално за нас няма!” “И както се молим за Исус, по 4 по 5 да гласуват ромите за нас….” Мамин Тотев

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Ето гербаджийските методически указания, които бяха спускани за изпълнение на местните координатори на ОПГ-то:

    24 Sep 2021 15:54ч.

    1) По схемата „Костинброд“ да се избере печатница, фабрикуваща празни изборни бюлетини и вече попълнени такива. Транспортирането на попълнените бюлетини се поема от доверени лица на ГЕРБ. 2) Препоръчително е в селата да се копира моделът „Галиче“ – по възможност в Секционните избирателни комисия протоколите за избор на кмет да се обработват от роднини на кандидатите. 3) В Районните избирателни комисии в София и големите градове да се прилага моделът „Зала Универсиада“ от 2011 г. – депутати от ГЕРБ да надзирават преброяването на бюлетините. 4) Творчески да се използва опитът на пловдивския кмет Иван Тотев, който на видеозапис от 2012 г. инструктира местната структура на ГЕРБ как изборните комисии правят невалидни 30 процента от бюлетините за други партии. 5) Да не се чистят избирателните списъци от т.нар. мъртви души (1,5 милиона) – вотът им е 100 процента резервиран за кандидатите на ГЕРБ. 6) Циганските гета са запазена територия на ГЕРБ. Изключения се правят само за ДПС и ОП, след съгласувателна процедура на национално ниво. 7) Избирателните комисии са алфата и омегата на изборния процес. Да се купуват цели избирателни комисии в малките населени места по актуализиран ценоразпис (5000 лева за шеф на комисия, 2000 – за редови член,1000 – за неграмотни)…

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Автор: Явор Дачков, в. Галерия

    24 Sep 2021 15:55ч.

    Костинбродската измама на ГЕРБ Автор: Явор Дачков, в. Галерия http://www.glasove.com/categories/skandalyt/news/kostinbrodskata-izmama-na-gerb Работата е там, че пропагандаторите на „Костинбродската афера” не могат да отговорят на простия въпрос – защо са отпечатани близо 400 000 допълнителни бюлетини извън необходимите и в нарушение на официалната поръчка и всички изборни правила?

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Цветан Седможилищник

    24 Sep 2021 15:56ч.

    Депутатът от 25-ти МИР и председател на ГЕРБ-Надежда - Иван Божилов. По време на местните избори през 2011 г. Божилов беше главен “герой” в един смехотворен и полукриминален етюд. Той бе заснет да пренася с чували с изборни книжа, заедно с колегата си от парламента Станислав Стоянов. Казват, че този, който влиза в парламента на мястото на Цвъки, е един от помагачите на бременните жени с чувалите. https://www.dnevnik.bg/shimg/zx860y484_1187423.jpg

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Дани Конституцията на 24.09.2021 в 09:31 го е казал най-добре.

    24 Sep 2021 16:36ч.

    Има начин за контрол, човекът го е описал по-горе, и ако се приложи, никой няма да има основания да протестира. Лично аз предпочитам гласуване само с хартиени бюлетини. В САЩ са много напред с материала - Джордж Сорос подари 2600 машини в щатите, които трябваше да гласуват за Х. Клинтън. Сега се доказва, че машините Dominion, по технологията SmartMatic, са фалшифицирали и тогава, но недостатъчно, та "оранжевият президент" попадна в Бялата им Къща. През 2020 направиха невъзможното за да бъде избран Джо Б... Кашата е огромна, в момента се обсъжда дали да направят forensic audit, като при криминалните разследвания, за всички щати... Но нашият проблем е различен. Сигурно 50 коментара написах преди да ЗАКУПЯТ машините, да не го правят, или поне да ги вземат само ПОД НАЕМ... Сега трябва да се чудим на кого да ги препродаваме... Но изборът им е специфично и точно на ГЕРБ и на Мишо К. ТЕ ОТХВЪРЛИХА българските машини по разработка БАН, с участието на Бл. Сендов, точно, защото нямаше да могат да шикалкавят... Само, че сметката им излезе без кръчмара... Бойко Рашков, и за това е тази предварителна врява.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Отвратен

    24 Sep 2021 18:30ч.

    Подкрепям мнението на "100% ФАЛШИФИКАЦИЯ НА ИЗБОРИТЕ на 24.09.2021 в 11:02".

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи

Напиши коментар

Откажи