Всяка вечер хиляди тийнейджъри, родени и израснали в посттоталитарните години - деца, които хал хабер си нямат от диктатура и комунизъм, грабват самоделните си плакати и с ентусиазъм изпълват площадите ни. Аз разбирам защо те са там - защото им писна от наглия Валери Симеонов, от карикатурния Дани Кирилов, от безцеремонни и неориентирани управленци със съмнителен умствен капацитет, които допълват инфантилизираното публично пространство. Всяка вечер господата Николай Хаджигенов, Велислав Минеков и Арман Бабикян дават знак, че точно те са водачите на протеста, че заради тях слънцето ще изгрее, а революцията ще победи. А аз все по-трудно разбирам как се върти земята, при положение че тези, които протестират, нямат нищо общо с тези, които ги “водят“ И на картичка не са ги виждали. Лошото е, че тези, които водят протеста, смятат, че те са началото и краят на гражданската съвест и цялото това море от хора е на мегдана заради тях. Кой какво си мисли всъщност няма кой знае какво значение в случая - по-лошото настава, когато водачите решат, че могат да дадат насоки на протеста. Тогава нещата отново се объркват и се стига до класическата руска версия - ”Искахме да е по-хубаво, получи се както винаги“.
Започналата тежка битка за "яхването" на протеста е на път да го обезсмисли

 

 

"Отровното трио" зове за масови граждански арести

 

Първата вечер на продължаващите повече от 2 седмици протести бе свикана от “отровното трио” по конкретен повод - нахлуването на спецпрокуратурата в президентството - няма никакъв спор по този въпрос. По същото време за пореден ден течаха един куп други протести - на инициативата “Правосъдие за всеки”, на БОЕЦ, на градската десница, на полуразпадналата се левица, че дори и на АБВ. Всички тези “лъчи” се събраха онази вечер около шадравана на президентството. Това е уникалното на този протест - симпатизанти на различни партии и различни идеи, хора, които никога не биха седнали на една маса, се събраха на едно място без команда с две прости искания - оставка на премиера Бойко Борисов и оставка на главния прокурор Иван Гешев. Точка. 



Нещата както винаги се оказаха доста по-сложни и отчайващи. Онзи ден прочетох, че Хаджигенов брани протеста от опитите на БОЕЦ да го яхне. Удивителна история.

 

Написа: “БОЕЦ продължават с опитите да яхнат протеста... Хората са доста по-умни от вас”!? Протестът бе до под кривата круша, исканията за оставки не бяха изпълнени и развръзка не се очертаваше на хоризонта, но вече имаше публичен спор кой е водач на протеста и кой иска да го яхне... Във вторник вечерта Бабикян обясни, че триото съзнателно не пуска партийни лидери до микрофоните.


Т.е. микрофоните са окупирани, до тях се пуска по списък

 

Кратка вметка - преди седем години всички пак бяха на площада в първите два дни. После дясноклонящите попитаха на висок глас как е възможно леви хора да протестират срещу правителството на Пламен Орешарски и на практика ги изгониха от площада, щото протестът не бил техен. После тръгнаха да гонят и недостатъчно десните хора и така бунтът стана дълъг, тегав и все по-рехав. Накрая, една година след "нощта на белия автобус", Орешарски си отиде, ама не заради протеста.



С две думи - онзи протест умря заради спорове за лидерство, а настоящият показа, че за 7 години някои уроци не са научени. Сега ситуацията е повече от странна -  “отровното трио“ страни от градската десница, която казва за Хаджигенов:  "Натягаше се да е фактор в "Да, България", но никой не му обърна внимание" (Емил Джасим). Вътре в десницата пак се появява напрежение между съставните й части. Христо Иванов е хиперактивен, а Атанас Атанасов подскача в опит постфактум да се включи в групата.


Във Варна се скараха какви знамена да има на протеста - национални или европейски.

 

В Пловдив тръгнаха да се изясняват кои са "соросоиди" и кои не. Червените пък протестират, все едно други освен тях няма на площада, но с ясното съзнание, че половината от тях търсят диалог с ГЕРБ. И цялата тази шарения повтаря мантрата за заедността, която всъщност бе измислена от Доган. Да, онзи ден всички заспориха чия е думата “ЗАЕДНО”. Важна дума - нали заедно протестираме. “На Националния протест на 16-ти изведохме посланието "Заедно", подчертават от БОЕЦ. "Слоганът "Заедно" беше на "Правосъдие за всеки", а не на "БОЕЦ", отвръща Хаджигенов. Когато ние правехме "Заедно за България", вас въобще ви нямаше, бутат се от БСП.
Шеги и закачки.


Толкова са заедно, че ще се избият. Адекватност - нула. 

 

Липсата на адекватност обаче е пагубна за каквото и да е начинание. Онзи ден "отровното трио" призова за блокади и саботажи, за граждански арести - ала "ВМРО гони мигранти в центъра на София", с две думи за тотално неподчинение и верига от окупации, които да блокират работата на държавните институции и съдебната система. Призив, който може да се чуе само от хора, които са абсолютно уверени, че по тяхна команда милиони ще се изправят и ще превземат всичко по пътя си.  Т.е. от неадекватни хора. Моментално след този призив в понеделник сутрин протестът рязко опустя - до такава степен, че 50 полицаи във верига попречиха на протестиращите да застанат на едно яйце разстояние от НС. 


Още два такива призива и ще говорим за протеста в минало време.


Този протест има потенциал, това е факт, който дори ГЕРБ забеляза. Но този потенциал не е революционен, не е опустошителен, не е разрушаващ, както зоват лидерите му. Този протест е мирен - чест прави на хората, които правеха живи вериги пред провокаторите.

 

“Отровното трио” трябва да приеме простата истина - този протест няма лидери. Той е спонтанен, масов. Единственото "лидерство" би могло да се ограничи до организационна дейност - кой да осигури озвучаването, примерно. Първата работа на партиите, които подкрепят протеста, трябваше да бъде проста - да се съберат, да подкрепят целите му и да се откажат от лидерството на този протест. И те не направиха това. 

 

Появата на “лидери” разводни протеста. Вместо да гонят малкото и ясни цели, сега лидерите на протеста, а и част от площада, говорят не за оставка на Бойко и Гешев, а за отвод на целия политически елит. По абсолютно същия тертип като при бунтовете срещу монополите, сега се заговори и за свикване на Велико народно събрание. Всички тези безсмислици се гарнират с някакви странни тегели по “Царя“. 

 

На практика под ръководството на "отровното трио" протестът не се концентрира, а започна да чертае нови и нови цели. А всяка нова цел е повод за ново разделение - и нова опорка на властта. Нали някой не си мисли, че тия ей така ще пуснат кокала, до който са се добрали. 

 

Всички тези белези на разкол в средите на опозицията правят безсмислени и каквито и да е било оставки в средите на управляващите - колкото безсмислен бе пропадналият пореден вот на недоверие. Защото оставките, падането на Борисов дори са малки победи по пътя към крайната цел, а тя е изхвърлянето от властта на шайката, която се срасна с държавата.

 

Истинската победа на площада може да се постигне едва след изборите и по-точно - след съставяне на адекватно правителство. При това състояние на протестиращите - може ли да бъде съставено такова?  Не. Картината, която имахме преди протеста, остана същата и след него - десницата е все така разслоена и некомуникативна, а левите очевидно са решени да продължат с разкола, поне до техния решителен конгрес. 

 

Накратко, вълната на нашето недоволство е видима и голяма, но споровете за лидерство на протестите могат да съсипят всичко.

 

 Източник: "Сега"

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Още от категорията

35 коментар/a

За съжаление на 25.07.2020 в 10:37
Протестите са справедливи, имат много и най-различни лозунги, отразяващи случващото се безобразие в управлението. Лидерите са важни, без тях не може да се проведат протестите. Все пак някой трябва административно да осигури средата за протеста. Спора между лидерите може да се реши чрез лична комуникация, всеки има право да протестира. Страха, че някой ще е по-успешен в протеста е безсмислен. Който лидер е по-силен в протестите, обединява повече хора. Важно е след края на протестите, как ще се създава единомислие за промени и качествено управление.
ЗИП на 25.07.2020 в 11:00
Всеки народ си заслужава и управлението и опозицията. Байганьовска власт, разпокъсана и блуждаеща , кат свободен електрон опозиция, чието ядро е събрано между булевардите Опълченска, Васил Левски, Патриарха и Сливница. Останалата страна е населена от страхливи и в голямата си част чалгазирани маси... Трудно ще стане. Ще има избори, в парламента ще влязат седем осем партии и олигарсите отново ще си ги купят. Поне Тиквоний няма да е повече премиер. Пак е нещо.... :))
легисти на 25.07.2020 в 11:07
Протестът е общо взето стихиен, защото нивото на гражданска култура и образование у нас е по традиция много ниско. Похвалното на протеста до този момент е, че остана в рамките на граждански и не изби в политически, но, както правилно е забелязал авторът, това е напът да се случи именно заради намесата на (псевдо)десните, които при нови условия олицетворяват барикадно-революционния болшевишки плам у нас от поне 30 години насам. Фактически (псевдо)десните, непрекъснато бълвайки съзнателен и несъзнателен антикомунизъм, разсипаха България, легитимирайки мутрокрадцията зад лозунги за демокрация и евроинтеграция.
ЗИП на 25.07.2020 в 11:14
И псевдолевите тоже. Те пък са в основата на мутренския преход. Въобще наистина трябва да минат 40 години и да си отидат всички които са били родени преди 1989г за да се оправят нещата... Да не говорим, че ние сме си "южняшка нация", ленива, страшно ниска политическа култура, като цяло. Съдя дори по косвени признаци. Кат хванеш един средностатистически гражданин и той веднага почва да мъца, да заеква, две приказки на кръст не може да каже.
Странно, тази статия на 25.07.2020 в 11:20
е публикувана в "Сега" вчера, а не е коментирана там. Намирам я за контрапродуктивна. Наистина такива спорове са сега крайно ненужни, на самите протестите те не са характерни. Там има и много партийни фигури, но, по мои впечатления, те сами избягват да вземат микрофона. "Боец" си има собствени активности и не се стреми да "яхне" недоволството. Има нужда от синхронизиране, включително и с полицейските служители, за да се избягват ексцесии, и ролята на "триото" е доста продуктивна в това отношение. Както и логистика. И те си имат политически пристрастия, но никой от тях не е поставял акцент върху това. Лесно да се изразяват подозрения от позицията на "диванни коментатори". По-скоро е добре да се помага, за да не се губи общата цел на протестите, да не се разпилява ценната енергия на младите хора. За това кой е по-по-най- нека да спорим после. Протестът е уникален, засега е различен от този през 2013 г. Засега. Дано да има шанс за успех.
до тов. ЗИП, без претенции за спор на 25.07.2020 в 11:53
Авторът правилно е констатирал с половин уста - тъкмо псевдодесните с тяхното политиканстващо психарстване от 30 г. тормозят гражданското единство. Антикомунистическа платформа 30 г. след демокрацията - това е самоубийство на всеки що-годе граждански протест. Никаква основа не са левите на мутрокрадцията, а именно чуждата (европейска и американска) намеса в нашите вътрешни дела - капиталът всякога силово прибягва до контрола на всяко едно положение именно чрез глобал-мафията и нейните местни производни... вчера му харесват лозунгите за свободен пазар, щото всичко е под лесен контрол... днеска вече е друго - от Изток палачинката взе да се обръща и свободният пазар го пращаме в кошчето за боклук - идат санкциите и протекционизмът, важното е да запазим контрола, да останем начело (Тръмп)... У нас неслучайно барикад-революционерите с псевдодесен уклон докараха ГЕРБ на власт с политпротести и окупации през лятото на 2013 г. и нататък. Прочетете си още един път статията, много точни са прозренията й, че антикомунистическият болшевизъм на псевдодесните изпортва всичките добри инициативи, а за международната кап мафия е най-изгодно тука да ни управляват най-тъпите мутри (те затова и бързаха да бият шута на Орешарски).
За пореден път на 25.07.2020 в 13:09
Протестите бяха справедливи и масови докато гонеха общата цел - сваляне на ГЕРБ и Каскета. Десните бързо си самоповярваха,че са станали най-масовите протестъри и започнаха да правят щуротии - Велико народно събрание и зъбене срещу всички НЕдесни. Сега им предстои да научат пак по трудния начин,че са малцинство,което водачите им ще заведат за присъдружие на ГЕРБ - за пореден път. Това е много гадно защото по принцип десните са образовани,а са обречени на присъдружие с простаци,функционални неграмотници,парвенюта и мутри.
Конституцията на унищожаването на България се казва План Ран-Ът: на 25.07.2020 в 13:47
Конституцията на унищожаването на България се казва План Ран-Ът: През 1989 г. НР България беше средноразвита европейска държава със силна икономика и армия и завидни социални условия… Една зловеща приказка, която ни остави на края на света … ПЛАНЪТ РАН-ЪТ, писан в в посолството на САЩ : https://thebulgariantimes.com/%D0%BF%D1%80%D0%BE%D0%B5%D0%BA%D1%82%D1%8A%D1%82-%D1%80%D0%B0%D0%BD-%D1%8A%D1%82-%D0%BF%D1%8A%D0%BB%D0%B5%D0%BD-%D1%82%D0%B5%D0%BA%D1%81%D1%82-%D0%BD%D0%B0-%D0%B1%D1%8A/
Яйца полетяха и по офиса на ГЕРБ в Сливен на 25.07.2020 в 13:55
Яйца полетяха и по офиса на ГЕРБ в Сливен Омазан с яйца е офиса на ГЕРБ в Сливен. Товавече се налога като друга форма на мирен протест. Снощи яйца от пъдпъдъци полетяха и по сградата на Министерския съвет. "Досега срещу властта хвърляме думи. Единственото, което ни остана срещу властта е хвърляне на камъни. Смяната на министри е шубе и няма да мине. Задържането на камиона също е шубе", каза адвокат Николай Хаджигенов. Русенският офис на ГЕРБ пък бе облепен с плакати и призиви към Меркел. Такива форми на протест има и в други градове на страната.
OLD на 25.07.2020 в 13:59
С уважение и към тримата, Българи, образовани и непримирими за свободата на Народа НИ и търсещи възможност да има по-добро бъдеще, от това на , " бананова обслужваща маса" ! Май ги пуснаха по пързалката, Ким и Херо, от Козяк . Знам , че им помагаха и пенсионирани български " Авакум Заховци и 007", но май някой стъпи на банан, като в оня велик филм на Юрий Никулин , " Диамантената ръка " ? За арменецът , ясно, но адвокат и скулптура, трябваше да се усетят. Не знам дали са ловци, но там си има стратегия и изкуство ?
observer на 25.07.2020 в 14:10
Една от добрите статии на Петьо Цеков. Между другото, в Сега неговите статии са закрити за коментари. Но пък тук не е така. А по темата, младите винаги ще имат мотивацията да се докажат. Всички бунтове и въстания са тяхно дело. И винаги ще има стари хитреци, които да се опитат да се възползват. Не е само Отровното трио, вижте колко позабравени имена се опитаха да се рециклират. В този ред на мисли протестите днес не са по-различни от всички други. Новото е епидемията, мерките, които изнервиха хората, чувството за несигурност, включително и за доходите на хората. Като добавим и втръсналия се Борисов, няколкото скандала и се получи това, което виждаме. Радев каза, че нямало леви и десни, но тях ги има, а битката понежду им предстои.
observer на 25.07.2020 в 14:14
Товарищ ЗИП никога не се е изявявал като русофоб. Напротив, той е почитател на имперското минало на Русия и на всяка военна мощ, появила се на хоризонта. Обича миризмата на напалм рано сутрин.
Зип на 25.07.2020 в 14:20
Тов.Observer напипва истината.... :))
Helleborus на 25.07.2020 в 14:34
Първо няма как един протест да е мирен и да вика мутри вън или мафията вън. Това са комунистически лозунги, без значение дали младите разбират в какво са повярвали. Аз преди броени дни ви дадох линк към няколко сайта на реал комунисти, революционни комунисти и там ви цитирах техните виждания, които напълно съвпадат с този протест. Трябва да се каже, че тези групи изключително много работят сред студентите и в университетите, особено като се има предвид купоните, на които се събират младите и там лесно имаш достъп да им говориш. Разбира се, говоренето е не винаги с партийни лозунги, става дума за едно основно внушение, че държавата се е превърнала във враг, че нейните институции не работят, че те вече не защитават обществото и че партиите обслужват само и единствено задкулисията. Там се говори за диктата на улицата и за отхвърляне на цялата партийна система, включително синдикати и други организации. Обясних ви също защо вече не се търси толкова държавен комунизъм, понеже се е дискредитирал в Русия и Китай, а се търси комунистическите лидери да оглавяват тълпите. По този начин липсва експертизата на партиите и институциите и кукловодите могат лесно да прокарват идеите си, като се правят на едни от тях, от хората, от гражданите, народа. Думи като гражданите и народа показват, че говорим за такава идеолотия. Лишен от каквато и да било експертиза, при липса на институционален дебат, на народа лесно могат да се подхвърлят лозунги против прокуратурата или против конституцията, за мажоритарни избори, президентска република или против ЕС, например. Скритата цел е да се обезсмисли държавността, за да могат кукловодите да нямат проблеми с партии и полиция, за да могат истинските мутри да направляват процесите, използвайки вечното недоволство на тълпата. Ако на този протест има поне малко мислещи хора, те не биха викали мутрите вън или мафията вън, защото биха схванали сложността на проблема със задкулисията и невъзможността те да бъдат прикачени само към една партия, освен това те биха имали уважение към демократичния процес и законите. Освен това умният човек не е хейтър, той е управител, когато тръгнеш да управляваш, тогава спираш да рушиш безогледно. Умният човек би видял и престъплението, което извърши Радев, като погази и трите власти едновременно и напусна конституционните си задължения. Младостта не е порок, но глупостта е.
Helleborus на 25.07.2020 в 14:34 Първо няма как един протест да е мирен и да вика мутри вън или мафията вън. на 25.07.2020 в 14:54
Мирен не значи мълчалив, куку!?
haho на 25.07.2020 в 15:08
Кукуряка още малко ще почне да скандира- Който вика "Мутри вън" е червен. Аман от промити мозъци които започват всяка тема с комунистите. Сигурно и след 50 години така ще започвате - комунистите и ДС ще са ви винаги виновни. Сигурно и всички имате по един дядо , убит от комунистите. Ама за всеки случай и някой роднина милиционер.
За съжаление на 25.07.2020 в 15:14
Както почти винаги Петьо Цеков е прав. Ако вървят по този път това отровно трио и боец аще отровят протеста и тиквата ще си пуши спокойно пурата гледайки по телевизията рехавата групичка на. протестерите.
observer на 25.07.2020 в 15:23
Ами вижте им само мазните физиономии на снимката. Нормалната реакция би трябвало да е на погнуса. Нормалното действие - да ги изгонят.
Сигурно и след 50 години така ще започвате - комунистите и ДС ще са ви винаги виновни. на 25.07.2020 в 15:24
Липсата на лустрация е единствената причина за сегашното безизходно положение и управлението на бойкоборисовците. А стана така, не щото има някакви свръхнадарени кукловоди на прехода, а защото значителна част от населението вярваше и още вярва в безплатния обяд.
ивайло на 25.07.2020 в 15:30
Протестите , няма как да бъдат обезсмислени, тъй като хората там са обединени от най - важното... Да се изгони мафията от министерският съвет, и прокуратурата.
волк на 25.07.2020 в 16:04
Това за липсата на лустрация е като онова за призрака на комунистите навсякъде и че гешефгурата била разклатена, щото се употребявали прокомунистически лозунги... Не ме карайте хем да се смея, хем да се ядосвам на глупостите ви... Хелеборусовите празни детински приказки няма повече да ги коментирам, те говорят сами за себе си на всеки средноинтелигентен човек, който не е клоун по природа. Но това за лустрацията си е шедьовър на безаналитичен ум. Всеизвестно е, че международната капиталистическа мафия, базирана в Нашингтон и Бръксел, разчита на и работи най-добре с ренегатите - сигурна работа, и почти безплатна! И ако някой вземе, че лустрира всички бивши кадри на компартията и службите, които за една нощ посиняха не по конюнктура, а по служба, това означава да провали работата на Запада, да го издирят и да го обесят за безпрецедентна недалновидност в ущърб на глобалния неолиберален западен ред. Лустрацията е празен лозунг в политиката, а извън нея е равносилна на расизъм, който Западът политкоректно преследва.
Зип на 25.07.2020 в 16:15
Волк, Тъй де.Още от времената на Лейба западняците най-обичат да манипулират комунисти.Те са им най-големите слуги. Княз Никита Лобанов разправяше как са му се молели за заеми още през 60-те . Простодушните славяни се хванаха на въдичката ама западняците удариха на страшен камък с ултраковарните китайци.... :))
Tenax на 25.07.2020 в 16:34
Не виждам какво общо намира Цеков между протестите срещу Орешарски, платени от Сорос, и протестите срещу Борисов. Христо Иванов е ясен като слънце и всичките му действия досега са за отвличане на вниманието от Гешев и Борисов. Напоследък май прежали Гешев, но още не е поискал оставката на Борисов. Боец се ошумоляваха една седмица като мишка в трици, докато съберат кураж да поискат оставката на ... Кошлуков! За файтонните партийки няма какво да се говори. Всичките тия гадинки трябва да се гонят от протеста "Мутри, вън!"
Разликата межди Сорос и Черепа е, на 25.07.2020 в 16:51
че евреинът е световен злодей, а мутрата е национален герой.
Не, "Липсата на лустрация е единствената причина за сегашното безизходно положение" на 25.07.2020 в 17:06
а липсата на честни и прозрачни избори, чувството, че сме прецакани от един платен примат.
Интересно защо около "Възраждане" се установи 'черна дупка'? на 25.07.2020 в 17:09
Защото тях реално ги тероризират и сплашват от няколко месеца... А коментаторите тук не са и чули за исканията им и за тяхната програма за бъдещето...
Коментатор на 25.07.2020 в 17:40
Хаджигенов като юрист може и да го бива, но е като кон с капаци, с поглед вперен в неговата си идея. Няма грам толерантност към останалите, има високо самочувствие, често без покритие, и силно изразен тоталитаризъм. Навремето му направих забележка във ФБ по отношение на негови грешни твърдения, като му дадох конкретни числа, членове и закони. Веднага бях подкрепен от други кометнтатори и Хаджигенов просто изтри мнението ми. Такъв човек спори за лидерство и се опитва да яхне протеста. А да не говорим, че е като бясно псе по отношение на полиция, прокуратура и съд. Някак не може да приеме, че и там има мислещи и можещи хора.
Разликите между Сорос и Черепа са много: на 25.07.2020 в 17:40
Черепа не ни кара да обичаме ЛГБТ под страх от затвор; Черепа не ни внушава, че хората не се раждат мъже и жени, а стават такива в процеса на социализация; Черепа не дава права на малолетни деца да съдят родителите си; Черепа не овластява НПО-та да отнемат деца от семействата им; Черепа много още други неща не прави...
Бориту Велчефф - бивш педерас на 25.07.2020 в 17:44
Ако се съберем наште. Ама чисто педерасите, ще ви покажем кой кой е ...
Како на 25.07.2020 в 17:56
Вчера гледах триото при Дикофф и Бабикян изрично пожела да благодари на всички партийни лидери, подкрепящи протеста, заради отказа им да говорят пред хората от импровизираната трибуна/камион. Цеков пък твърди, че "отровните" им били забранили да говорят.. Според мен Петьо малко е поизкривил фактите, та да се вмъкнат в тезата му без остатък;)
а липсата на честни и прозрачни избори на 25.07.2020 в 18:25
Само наивници могат да вярват ,че комунистическата партия внезапно решила да сдаде властта, напротив, всички процеси се контролират от бившите хора, а който твърди че нямало полза от лустрация, най- вероятно има личен интерес да няма лустрация, било като бивш бекапист, или десар.
@ волк на 25.07.2020 в 16:04 Това за липсата на лустрация е като онова за призрака на комунистите навсякъде на 25.07.2020 в 18:27
Ти нямаш полза от лустрация като бивш бекапист или десар.
Черепа много още други неща не прави... на 25.07.2020 в 18:30
Да, мястото на другаря череп е в панделата, няма 2 мнения по въпроса.
а който твърди че нямало полза от лустрация на 25.07.2020 в 18:39
То не е до твърденето, а до келепира на западните партнери. Келепирът им е голям именно използвайки онези, които смениха боята за една нощ. В името на какво ще лустрирате, след като се видя, че митът за капитализма е същото като мита за социализма, с тая разлика, че на България исторически по й приляга социализмът. Срещу фактите и боговете мълчат.
Ти нямаш полза от лустрация като бивш бекапист или десар на 25.07.2020 в 18:42
Нито едното, нито другото, просто мисля аналитично и не се самозалъгвам с празни емоции. А те, западните елити, нямат полза от такива като тебе, дето се правят на по католици и от папата.

Напиши коментар