ЕЦБ: В ход е подготвителната фаза за цифрово евро

ЕЦБ: В ход е подготвителната фаза за цифрово евро

Следвайте "Гласове" в Телеграм

Европейската централна банка (ЕЦБ) обяви в сряда, че е приключила фазата на разследване на процеса по създаване на цифрово евро и е навлязла в подготвителната фаза.

Според съобщение на ЕЦБ новият етап ще започне на 1-ви ноември с очакване да бъде изпълнен след две години. Фазата ще се състои от "финализиране на правилника за дигитално евро и избор на доставчици, които биха могли да разработят платформа и инфраструктура за цифрово евро" и "тестване и експериментиране за създаване на валута, която отговаря както на изискванията на Евросистемата, така и на нуждите на потребителите".

Банката добави, че в момента планът за разпространение на валутата ще бъде чрез "собствено приложение на доставчика на платежни услуги и онлайн интерфейс на потребителите или чрез приложение за цифрово евро, предоставено от Евросистемата", или "чрез използване на предоставена карта от публичен орган като пощенски офис".

Източник: БНР

 

 

Коментари

  • ЗИП

    19 Окт 2023 12:05ч.

    Тук Путин изпревари Европа! Явно заради близкото си приятелство с тов.Ротшийлд. Засега Америка се дърпа.Там Рокфелерите са за "свободата". Зададе ли се "цифров долар" сметайте ДЕМОКРАЦИЯТА за загинала... :((

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Не, не, имате грешка! Това беше конспирация!

    19 Окт 2023 12:07ч.

    ..............................

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • е, да де

    19 Окт 2023 13:22ч.

    Точно конспирация (заговор) си е. Срещу всички нас.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Е сега я втасахме! 1984 е тук!

    19 Окт 2023 12:22ч.

    Централизирана валута означава "робство"! Под фалшиви предтексти като "детето Ви няма да може да си купи цигари!" се отменя свободата - всичко, което купите ще се знае от кой, кога, как. Всеки ще може да бъде наказан с невъзможност да ползва парите си ако не слуша. ...

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • CBDC

    19 Окт 2023 12:33ч.

    По-скоро модела действа насочващо, не толкова ограничаващо. Т.е. детето ти ще си купува безникотинови цигари, а парите ще можеш да си ги харчиш само там където ти позволят, не там където искаш.. и всичко това ще е за твое "добро".

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • потенциални развития

    19 Окт 2023 12:32ч.

    Брутално и отвратително. Понякога опитвам да споделя размисли с някои млади хора, които се опияняват от мисълта, че се безкрайно "свободни", само защото могат да плащат с нещо като часовник. Първоначално погледите им замръзват, после започват да мънкат нещо като възражения и накрая ... млъкват. Обаче, видимо не приемат! За да направиш СТАДА, трябва да развъдиш животни. Процесът усилено върви. От друга страна има и добри примери - Австроия промени конституцията си, че гражданите имат право да плащат с книжни пари. Наблюдавайте и потенциални развития там. Дали ще се прилагат насилствени мерки или ще има следващи ЕКЗИТИ?!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • CBDC

    19 Окт 2023 12:37ч.

    Гаранцията за плащанията в кеш в Австрия е димка. Системата работи, чрез обезценяване на кеша и индексиране на дигиталните пари, а не чрез забрани. Междувременно се пускат всякакви непарични бонусчета, които можеш да откажеш, но не и да конвертираш в "пари". Гората подкрепящи гаранциите за кеша в констируцията, не разбират процеса на атака срещу кеша. А той е инфлационен. Т.е. проблема е в управлението на паричната система, а не толкова в технологията, макар интрузивната технология да е предпоставка за големи поразии свързани с дигиталните пари.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • потенциални развития

    19 Окт 2023 13:00ч.

    СБДС, готин ник :((, но на мен ми изглежда като реклама и по тази причина НЕ ТЕ ХАРЕСВАМ :))). Управлението на паричната маса и по-общо на паричните системи не е нещо, което се случва по правилата на ... Бог и в негова угода. Да не говорим за "на полза роду"! Анализът на системата, на дълга, на агрегатите НА МЕН ЛИЧНО ЯСНО МИ ГОВОРИ, че нито една от ГОЛЕМИТГЕ И ТЕЖКИТЕ БОЛЕСТИ на системата няма да бъде излекувана или дори частично решена с цифровата валута. Тогава ЗАЩО! Заради дребни и дори съмнителни "ползи", заслужава ли си трансформацията?! Май разбираш темата? Тогава заеми ясна и категорична позиция! Не занимавай публиката с дреболии! Т.н. бонусчета са просто песъчинка, която вадиш от обувката. Мисли за другото! Как ще се алокират стойности, собственост, власт, как ще се тпрансформира в ускорен темп цялото общество! А нашата полза къде е тук? А как ще се следят и мачкат хората, как ще управляват потребностите и дори вкусовете им по един брутален начин! Как дори ще намерят лесно способи за ПРИНУДИТЕЛНО възпитание, обучение, дори ... лечение и още Бог знае какво?! Това е ОТРОВА!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • CBDC

    19 Окт 2023 13:49ч.

    Реклама е до толкова, че да събудя любопитство към темата. Иначе, CBDC решава проблемите с дълга и контрола на потреблението. 2 насоки: 1. Проблема с дълга се решава с вдигане на лихвите, т.е. редуциране на парите в обращение. Понеже не може да се вдигнат, заради риск от колапс на икономиката, се предприемат други стъпки - вместо вдигане на лихвите, което да редуцира количеството на парите, се взимае решение за редуциране на качеството на парите, именно CBDC, дигитални пари, непарични бонуси.. да ги наречем УСЛОВНИ ПАРИ. Т.е. пари под условие. Тези пари са с по-лошо качество от кеш парите. Това са пари с ограничения. 2. Следва директно от тези условни пари. Следва тоталитарен контрол на потреблението, следва универсализиране, следва контрол на бедността и спестяеанията. Абе красота и мир. Такъв им е планът, който ако ме питаш, съм против, тъй като е антиприроден. Има и още доста, но си трябва четене с разбиране.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Стадо бяхте при соца

    19 Окт 2023 14:56ч.

    С телена ограда и вътре партията ти дава жилище, кола работа и пр.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • FinMal

    19 Окт 2023 14:58ч.

    @CBDC Може ли да обясниш какъв е този нечуван финансов механизъм, с който кеша на една валута се обезценява като в същото време дигиталния еквивалент на същата валута си покачва стойността? Едно книжно евро има същата стойност като едно цифрово евро. Освен това, ситуацията в Австрия има съвсем, ама съвсем друго обяснение. Както Швейцария е пералнята на САЩ, так Австрия е пералнята на Европа. Това предопределя и стария американски лаф "cash is King". Кеш ще има от тук до края на света.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • CBDC

    19 Окт 2023 15:15ч.

    @FinMal, "Едно книжно евро има същата стойност като едно цифрово евро" Ммне, има един и същи номинал. Стойността е различна, но се опасявам, че не знаеш какво имам предвид и мисля, че разговора с теб приключва тук. Приятен ден.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • При соца бяхме народ и имахме ДЪРЖАВА

    19 Окт 2023 16:12ч.

    Със армия, разузнаване, образование, здравеопазване и всичко, което ни беше нужно. Бадева ви оставиха да живеете, гниди.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Приятен ден CBDC

    19 Окт 2023 16:24ч.

    Какво ни казваш? Парите са стока. Стоката има стойност. 1. Потребителна стойност. 2. Пазарна стойност. Пазарната стойност се определя от пазара чрез цената на стоката - цената на парите - книжни и дигитални. Цената им е една и съща и е фиксирана на банкнотата, респективно в компютъра. Казваш ли ни, че потребителната стойност на дигиталните пари ще бъде по-висока от тази на книжните пари? И как дигиталните пари ще имат по-ниска цена, за да се ликвидират непогасимите заеми, без да се мине през фалит?

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • CBDC

    19 Окт 2023 16:38ч.

    Не, парите не са стока. Това са знания на ниво счетоводство и контрол в УНСС. Разбира се, че дигиталните пари имат по-висока стойност за ЕЦБ и респективно по-ниска за потребителите им, макар и с един и същи номинал! Иначе нямаше да ги налагат толкова упорито! Не е ли очевидно това! Опитай се да преоцениш условията за ползване на дигиталните пари и ще видиш всъщност каква е разликата в стойността между тях и кеша. Тук дори не говорим за техническите разходи по използването на кеш парите! Дълговете не се изплащат, а се обезценяват. Това е концепция в основата на фиатните пари. И това ли е новост за теб?

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • И това ли е новост за теб?

    19 Окт 2023 17:15ч.

    Парите са стока, поне докато може да се пазарува с тях. Парите, с които не може да се пазарува не са стока, но не са и пари, защото са загубили основната си функция - еквивалент на различни стоки с определена стойност - и не могат да служат за размяна. Могат да си стоят по сметките в компютрите до Второто пришествие. А и няма нужда от тях, ако не можем да ги ползваме. Истинският проблем е, че ПОДМЕНЯТ ИСТИНСКИТЕ ПАРИ С КОМПЮТЪРНИ ТОЧКИ ЗА ПОСЛУШАНИЕ. Допуснем ли това, вече сме поробени, защото ще изтеглят книжните пари от обращение и ще ни направят нищи - така както през 1929 г. американските банки са изтеглили доларите от обращение и са направили нищ американския народ, с изключение на тогавашната сатанинска мафия, която е държала частната юдео-масонска централна банка за печатане на пари - Федералната резервна система - и най-големите банки в САЩ. Над един милион граждани на САЩ умират от глад за периода от 1929-1932 г. Същото ни очаква, с тази разлика, че ако не искаш да умреш от глад, ще трябва да изпълняваш заповедите на новите си робовладелци, които ще ти пускат компютърни точки, с които да си купуваш робския живот. ТИ КАКВО ПРЕДЛАГАШ?

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • CBDC

    19 Окт 2023 17:34ч.

    Охх, уморявам се вече. Много е трудно да се гпвори с човек, който е неук, но се мисли за ук. 1. Парите НЕ СА стока. 2. Въпросното "пазаруване" има поне още 2 важни обстоятелства, които в случая на CBDC се поставят под въпрос. Въпроса КАК и въпроса КЪДЕ, да не говорим, че съществуват и други въпроси. Та всички тези въпроси подлежат на "монетизиране". Т.е. ще бъдат управлявани допълнително в реално време чрез CBDC. Това са всъщност новите функционалности. Това е тяхната добавена стойност за ЕЦБ, макар и при еднакъв номинал с кеша. Стойността им за редовите потребители разбира се е по-ниска сравнено с кеша, при равни други условия. За да се направят атрактивни за потребителите се готвят различни бонусчета и примамки. Вижте ясно е, че има терминологичен спор що е то пари, но трябва да сте готов да преосмислите понятийният си апарат, за да разберете какво всъщност са "НОВИТЕ ПАРИ".

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Хайде бе, CBDC, предложи нещо,

    19 Окт 2023 17:48ч.

    защото Дачков и Со. изтриха това което аз предложих - Въстание и нова социалистическа революция, основата на която е: връщането на народите на откраднатата от народите собственост на народите, в процеса на "легитимния" капиталистически грабеж, през скрития механизъм на капиталистиеското възпроизводство. Дачков и Со. недолюбват общонародната собственост върху финансите, средствата за производство и средствата за съхранение и разпространение на знания и информация. И най-вече, омразен им е формулираният от измрелите революционери израз "ЕКСПРОПРИАЦИЯ НА ЕКСПРОПРИАТОРИТЕ!" Съжалявам, не съм аз геният, който го е формулирал. Аз не виждам друг начин за избягване на надвисналото над народите робство. Дребните буржои ще трият, за да не си загубят това, което имат в момента, но ще загубят всичко и ще станат роби на своите робовладелци - свръх богатите капиталисти-сатанисти. Както казваше дядо ми, опитвам се да им отворя очите с кибритени клечки, но те жмът и стискат...

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • CBDC

    19 Окт 2023 18:01ч.

    Християните нямат нужда някой да им казва. Те знаят. И ти знаеш. Кое си сака, оно си требе, кое си требе, оно си сака.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • онуфри

    19 Окт 2023 12:33ч.

    Дигиталната купонна система е готова. На печелившите честито! Който гласува за грешната партия, няма да може да си купи хляб... докато не се научи да гласува "правилно". Който пише във фейсбук грешни коментари, няма да може да ползва интернет... 1984 народе!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • онуфри

    19 Окт 2023 12:37ч.

    Илън Мъск обяви, че ще въведе такса за откриване на нови акаунти в Х (туитър) срещу 1$. Уж, за предпазване от фалшиви акаунти. Той повлича крак, с цифровата валута ще се контролира кой може да плати и кой не, и пак стигаме до 1984.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • CBDC

    19 Окт 2023 12:39ч.

    Парадоксално, Елън Мъск е един от малкото, които обърнаха палачинката и са против дигиталния тоталитаризъм и финансов концлагер. Но му трябва органична база от поддръжници.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • онуфри

    19 Окт 2023 13:09ч.

    А дали Мъск просто не играе театър, за да събира поддръжници? Тесла следи всичко, което прави шофьорът. Космическата програма на Мъск праща хилади сателити в орбита за да разпространяват интернет из цялата планета, а автомобилите му са постоянно свързани с интернет. Неуралинк тързи доброволци за чипосване за четене (и писане) на мисли... Детето му е с име на робот... Иска да праща хора на Марс (така са колонизирали Новия Свят с престъпници и неудобни на властта)... Познайте кои хора ще бъдат пращани на червената планета! Но засега започват с тотална дигитализация, а другото ще последва, когато им е удобно.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • CBDC

    19 Окт 2023 13:53ч.

    Не мисля. По-скоро съвсем откровено тъче на два стана.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Как ги знаеш тия работи

    19 Окт 2023 14:57ч.

    100 на 100 си бил партиен секретар.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • CBDC

    19 Окт 2023 15:19ч.

    Не е задължително. Може и да съм масон. Може и да не съм.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • онуфри

    19 Окт 2023 16:23ч.

    Е, да. Парите не миришат.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Нямат пари за хартия

    19 Окт 2023 12:33ч.

    По-етино им е да пускат пари в обръшение, които нямат никаква стойност.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Стойността на банкнота от $100

    19 Окт 2023 16:29ч.

    е 4 цента. А може и да се е вдигнала на 5 цента. Инфлация!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • CBDC

    19 Окт 2023 16:39ч.

    Стойност, цена, номинал.. пълна каша ви е в главите.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • И какво е оправданието за въвеждането на CBDC?

    19 Окт 2023 12:35ч.

    Kakъв положителен принос биха имали, какво биха дали на човека или бизнеса, което още го няма?

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • CBDC

    19 Окт 2023 12:41ч.

    Положителен за кого? CBDC, дигитални пари = Контрол Контрол на инфлацията, контрол на потреблението, контрол на забогатяването, контрол на обедняването, контрол кой да живее и кой да умре. Борба за оцеляване.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Положителен за този, на който се опитват да я набутат

    19 Окт 2023 13:42ч.

    Щото негативите, поне повечето, ги знаем. Имаме и изказванията на Карстенс, и на някой от борда на директорите на Бундесбанк, и прочее. Каква е ползата за обикновения човек/бизнес, или поне каква му обясняват, че би била? Все някак трябва да го прокарат, и да не изглежда силово. Нищо не съм чул по въпроса за "ползите". Един вид, решено е вече, ти си трай там.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • CBDC

    19 Окт 2023 13:57ч.

    Разбира се, че има официална позиция на ЕЦБ и тя не е от вчера. Положителното според тях са онсовно 2 неща: 1. По-лесно прилагане на политиките, поради високия контрол върху паричната система. Разбирай неотменими контроли за СО2, ваксини и прочее регулативни извращения. 2. Елиминиране на сивата икономика заради проследимост. Това разбира се е пълна лъжа, защото и в момента не сивата, а черната икономика използва банки за пране на пари. По-скоро ще гонят кокошкари. Ползите за редовите граждани се свеждат до дигитализация, аппсове, АИ помагачи, планьорки и други дигитални ритуали.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Да де,

    19 Окт 2023 15:16ч.

    точно това ми е думата - позитиви за плебса няма, та ми е любопитно с какви мотиви ще се опитат да го наложат. Цифровите ритуали и сега си ги има, напоследък е много "куул" да плащаш с часовника и да имаш поне няколко виртуални портфейла на телефона.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • CBDC

    19 Окт 2023 15:21ч.

    Това, което е изброено в официалните документи са мотивите за пред плебса. Другото са полезни следствия, достъпни само за просветените и ръкоположените.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Чочо

    23 Окт 2023 14:18ч.

    Според мен сивата икономика ще процъфтява,защото хората ще търсят всячески да заобиколят системата.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Чочо

    23 Окт 2023 14:18ч.

    Според мен сивата икономика ще процъфтява,защото хората ще търсят всячески да заобиколят системата.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Няма да успеят да го прокарат. Еврозоната няма да съществува достатъчно дълго

    19 Окт 2023 12:39ч.

    Ножа е дървен

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Виктор

    19 Окт 2023 13:07ч.

    Да си дойдем на думата!!! CBDC, а тука аборингените си мислят за цвета на манистата, дано поне се сетят за предаването БигБрадър и в каква лудница се превръщаше само седмица след бляскавият старт... Жалко е че не усещат невидимият затвор който се изгражда около тях и вътре в тях, но електронните купони с екологични лимити, ще усетят, ще маат буболечки и ушите ще им пукат!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Виктор

    19 Окт 2023 13:10ч.

    Не случайно палят и унищожават цялата стара финансова система, за да може като се срине, да предложат "милосърдно и екологично" решение... Младите си мислят, че и сега е така, понеже разплащат със смартфоните, но когато им се надене тази невидима каишка ще почнат да скимтят, ама няма да има кой да ги чуе!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • рукола Z

    19 Окт 2023 13:18ч.

    Вие сами си създавате робството... никой не ви е виновен, че приехте всичките ви пари да минават през банките - още тогава се започна!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • рукола Z

    19 Окт 2023 13:25ч.

    Излезте и поискайте парите си - цялата система ще рухне, ще загубите парите си, но ще спечелите свободата си... ще го направите ли? Не, защото ви е страх за хартията без стойност, ще го направят децата ви, на които завещахте робство!!!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • CBDC

    19 Окт 2023 14:02ч.

    Не, но не защото ги е страх, а защото вече нямат пари. Вместо пари имат кредити. Взимането на кредит е сделка с дявола. Още при взимането на кредита се отказваш от свободата си. От свободата си вече да не можеш да си изтеглиш нищо от банката, защито нямаш нищо там. Взимането на кредит е ритуален отказ от свобода и хората го правят в замяна на съвсем прости неща.. и всичките порядъчно описани в Библията. Да, хората сами са си виновни.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Дигуталните пари

    19 Окт 2023 14:11ч.

    Не виждам как ще го наложат глобално. В ЕС ок, Русия , Китай…още в някои азиатски страни … Но в Индия ? Как ще стане без грандиозна колизия на милиард и половина човека ? Ами в Африка - това е нелепо ! Щатите също са “препъни камък” , Америките надолу още повече ! Цифровата диктатура в едни зони и по-голямата свобода в други региони ще породят глобални напрежения и потоци от човекопреселения , обратни на сегашните. Огромни турболенции ! Рогатите ги е страх от това ??? Така че до никъде няма да стигнат с дигиталните пари.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • CBDC

    19 Окт 2023 14:18ч.

    Не толкова рязко. Изобщо няма даже и да усетят разлика поне в началото, тъй като благодарение на картовите плащания над 90% от финансовото поведение вече е профилирано. Т.е. ще се смени системата, но тъй, че да не го усетиш. Поне в началото. После е въпрос на превъзпитание, адаптация, свикване и навик, а както знаем навикът е втора природа. Когато промяната е достатъчно бавна, тя е неусетна. Припомнете си онази приказка за жабите.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Как ще стане без грандиозна колизия на милиард и половина човека

    19 Окт 2023 15:20ч.

    Те вече се опитаха, в Нигерия (e-naira), и след време (началото/средата на тая година?) отмениха опита като неуспешен. Ще си взимат поуки и ще пробват пак. Вярно е, че там действаха по най-дърварския начин, де.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • CBDC

    19 Окт 2023 15:26ч.

    В Нигерия? Хаха. Отменили? Нещо сте се объркал. Просто настройват алгоритъма. Всичко ново първо се тества върху плъхове, маймуни.. даже Елън Мъск го знае това. Един жокер - CBDC са всякакви непарични бонуси. От отстъпки, през ваучери и допълнителни застраховки, служебни коли, апартаменти и прочее непарични средства. Т.е. средства, без възможност за натрупване, преотдаване и които се губят моментално при отказ от послушание. До тогава няма проблем. You will have nothing and you will be happy.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Чочо

    23 Окт 2023 14:21ч.

    В Нигерия се провалиха !

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • ДигитаУец

    19 Окт 2023 14:51ч.

    На 60 год. че ми променят дедовия… Да му мислят младите. И пак предвиждам, стъпил на демографиите и глобалната картинка с огромните неравенства, тая история за 10 години абсурд да се случи навсякъде. До 2033 - я камилата, я камиларя.???

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Плащайте им пенсиите

    19 Окт 2023 14:54ч.

    На тукашните сталинисти в дигитални рубли, бе. Ще ги зарадвате.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Абе олигофрен

    19 Окт 2023 15:07ч.

    Така ли не разбра, или не ти подсказаха началниците - тука 2/3 от пишещите сме на Запад. Ба си завършения тъпир !

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • FinMal

    19 Окт 2023 14:54ч.

    Побъркахте се бе, хора. Цифрово евро не означава край на кеша. Не е възможно ЕС да премахне кеш парите, защото паричната система не може без него. Дори да предположим, че в ЕС има само цифрово евро и никакъв кеш, и доходите ви биват превеждани по сметка в такова, какво ви пречи с него да си купите долари (или каквато друга валута искате), да отидете в банката (или финансовата институция през която преминава транзакцията) и да си изтеглите сумата в кеш? Или да си я депозирате в обикновена сметка и да теглите кеш или да плащате с карта? Цифрово евро не означава, че в Еврозоната може да плащате само с евро. С дебитната си карта в левове как плащате в долари по Ebay?

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • CBDC

    19 Окт 2023 14:57ч.

    Ами тогава защо ни е това дигитално евро изобщо? Да не жи да премълчаваш нещо важничко? Я най-добре зачети официалните документи на ЕЦБ по темата и спри да лъжеш.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • и да си изтеглите сумата в кеш

    19 Окт 2023 15:39ч.

    Да я изтегли, ама откъде? Като пример виж в Австралия, сега не ми се търси кой точно бяха банките - най-големите банки въобще отмениха кешовите разплащания, закриха клонове, а редуцирането на броя на банкоматите върви с пълна пара в "цивилизования" свят. И още един хинт - някои банки (в Холандия - rabobank и една шведска, не помня коя), преди няколко години изкараха "въглеродни" кредитни карти - да си следиш "въглеродния отпечатък". Усещаш ли накъде бият нещата?

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Чочо

    23 Окт 2023 14:26ч.

    Ще започнат с паралелно кеш и цифрова валута,за да роптаем по-малко. За Бога братя,не ползвайте въобще цифрова валута въобще ! Бойкот му е майката.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи

Напиши коментар

Откажи