Мъжът, изкъртил "перките" на "Граф Игнатиев": Това беше моята гражданска позиция

Мъжът, изкъртил "перките" на "Граф Игнатиев": Това беше моята гражданска позиция
"Това беше моята гражданска позиция. Аз твърдо исках да заявя, че някой нещо трябва да направи, за да събуди това заспало българско общество". Това заяви в предаването "Здравей, България" по Нова телевизия Александър Рогачев - мъжът, който изкърти "перките" на столичната улица "Граф Игнатиев".

 

 

Той допълни, че е направил това в момент на афект. "Видях, че жена ми лежи потънала в кръв. Брадичката й беше разцепена. Имаше рани по ръцете и колената й. Внесох я на ръце в магазина. Помолих комшията за един „кози крак”, защото тези неща са трудни за пренасяне и ги избутах на трамвайната линия абсолютно умишлено", обясни Рогачев, който стопанисва търговски обекти в района.

Действията му предизвикали разнопосочни реакции. "Половината хора ми ръкопляскаха, а другата половина ме обвиняваха във всички земни грехове. Разбирам, че може би съм постъпил неправилно", обясни Александър Рогачев. 

Той беше задържан за 24 часа след извършването на деянието. А Експертният съвет към главния архитект взе решение да демонтира „перките”. Те ще бъдат сменени с т.нар. боларди.

 

Коментари

  • Подкрепям напълно човека, чиято жена е пострадала от вероятно коруистното невежество на софийските чиновници?!

    22 Авг 2019 9:19ч.

    Неговата позиция е акт на отчаяние, който завалията е изразил с въпросния пърформанс! (от англ. performance – изпълнение, представяне, проява) Терминът възниква в началото на 60-те години на ХХ век в Съединените щати и най-общо обозначава „живите“ изпълнения на художниците. Пърформансът е интердисциплинарна форма на артистичен изказ, която би могла да обедини в себе си изразните средства на всички изкуства във всякакви комбинации. Няма ограничения относно времетраене и места за реализация. Единствената константа е живото присъствие на артиста, в чиято основа са поставени изразните възможности на тялото и поведението в естествени или преднамерени ситуации. Най-простото определение, което можем да дадем е: представяне на идея чрез публично изпълнение на живо. Корените на пърформанса могат да се открият още във футуризма, а проявления има в редица авангардни течения от първата половина на ХХ век, като конструктивизъм, сюрреализъм, Дада, Баухаус. Като равностойно изразно средство обаче, пърформансът е възприет чак през 70-те години. Тогава концептуалното изкуство е в апогея си. Тъй като набляга на идеята за сметка на продукта, то се изживява като изкуство, което не може да бъде купено или продадено. Често пъти пърформансът демонстрира и пресъздава точно тази концепция, оказала се твърде утопична в последствие. Поради характера си на живо изкуство, много проявления на пърформанса са причислявани към полетата на театъра и танца. В тази връзка е важно да отбележим, че пърформансите, като изразно средство, възникват именно в практиките и експериментите на художниците, а не на театралите или танцьорите. В последствие се размиват в граничните зони на различните изкуства.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Абе, какво ше стане, ако някой започне да боядисва перманентно акулските перки в червено или розово...

    22 Авг 2019 9:24ч.

    ...по подобие на пърформансите с паметника на Съветската армия?

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Анти-пърформанс

    22 Авг 2019 9:51ч.

    Според мен ще е ПОЧТИ толкова красиво, колкото боядисването на паметника на окупаторите!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • некадърната кметицца

    22 Авг 2019 10:14ч.

    явно е била и некадърна даскалица, та десет годин веч да кметува без да се осети...калинката поредна на тиквата неузряла/сп.Пашата/. Натози пост трябва да е или юрист,или стр.инженер , който да разбира от нещата които управлява. Ма той и банкянския келеш толкова разбира от управление, най малкото щом ги назначава такиз..Какъвто началника такъв и подчинения. Но ..постигнато от БММ-Герб !!! .А вие 80%-вите падайте,чупете си главите и пак си ги избирайте.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • ей ви на

    22 Авг 2019 10:19ч.

    вместо да изригнете вие с хилите и будалкате , та бядисване,та розово,та червено,та нерде паметници.Юруш по тиквениците бе!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Обикновен пейзан!

    22 Авг 2019 10:38ч.

    "ей ви на на 22.08.2019 в 10:19" - воевода?!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Я, глей, сякаш е писано за градската управа?!?

    22 Авг 2019 10:42ч.

    в. сега: "Много нещастия, които ни сполетяват, произтичат от факта, че в ужасно перфектния свят около нас вече никой не умее или не смее да каже “не знам”. Модерният идиот е акумулатор на всякаква информация. Телевизията и вестниците напояват паметта му с празни приказки, създавайки му илюзията, че човекът с универсални знания от Ренесанса все още е възможен и самият той е щастливо въплъщение на тази възможност. И най-малкият повод е добър за него, за да говори, независимо от темата, с тон на доброжелателна снизходителност, потопявайки събеседниците си (когато се случи да са прозорливи) в мрачните бездни на скуката. Истината е, че той не знае нищо и прикрива своята нищожност под този порой от бабини деветини, за които обича да вярва, че са голяма и завидна култура. В наши дни да знаеш, да знаеш всичко - вече не говорим за това да знаеш добре - е едновременно задължение и добродетел. Незнание не се допуска. И тъй като участниците в тази колосална измама знаят всичко, да научат - т.е. да признаят невежеството си дори в една-единствена мъничка област - е слабост, която малцина все още си позволяват. Хората, които вършат зле работата, за която им се плаща, приказвайки надълго по теми, които смятат, че владеят като никой друг, вече не могат да бъдат преброени. Те знаят много, но не точно това, което би трябвало да знаят. Поставени един от друг, тези индивиди, от които зависи добрия теоретичен ход на света, образуват огромна катастрофа. Колоните на античните храмове все още стоят, докато злополучните балкончета, проектирани само преди няколко години от инженери, които със сигурност са много учени, се срутват."

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Имам въпрос към общината.

    22 Авг 2019 10:52ч.

    Още след първите пребити хора беше оповестено, че перките се махат. ??????!!!!!!!! Неееееее, народе, НЕ СЕ МАХАТ, а чакат поредната се жертва. Може би трябва да се случи нещо с летален изход, та някой да се задейства? И тогава се съмнявам.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Може би трябва да се случи нещо с летален изход, та някой да се задейства?

    22 Авг 2019 11:02ч.

    Може би Общината е кръвожадна?! Да има нужда от човешки жервтоприношения като в древните времена?!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • баба мара

    22 Авг 2019 11:09ч.

    подкрепям позицията на гражданина мислете на местните избори защото ние сме потенциалните жертви на безобразията в софия

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Профинциалист

    22 Авг 2019 11:33ч.

    Тоя трябва да му навлекат оранжева униформа и да мете площад Славейков две седмици! Всеки у нас се смата за експерт и раздава акъл! И теменужки да сложат блейките ще се спъват! Софиянците не стига, че изцоцват всичките пари в държавата, ами и все реват!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Та пак да кажа (на инат на триенето на коментари в "Гласове")

    22 Авг 2019 11:40ч.

    че трябваше на падне поредната жертва и някой, заради това, да превърти от гняв, за да вземе най-после Експертният съвет към главния архитект решение за демонтиране „перките”!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Абсолютно го подкрепям!

    22 Авг 2019 12:00ч.

    Само че не той с оранжева униформа, а всички ние с жълти жилетки. И да ги пометем гадовете.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Болард Фандако

    22 Авг 2019 12:01ч.

    Благородните Софийски велможи ме поканиха да полежа на Графа, мерси боку.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Койчо от Конаре

    22 Авг 2019 12:42ч.

    „Правителството не решава проблемите. То ги финансира“. < Роналд Рейгън> Драги съграждани. За кой път ще се прави подмяна огражденията, перките на ,,Графа''. Отново всички ще платим. И защо защото за недосегаемите от властта няма контрол. Ако имаше някакъв граждански контрол, за който те не искат и да чуят нямаше да има такова безхаберие. Най-лесно се харчат чужди пари.(парите на народа) Те вече не са са оляли от власт, направо са се осрали.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Мери

    22 Авг 2019 12:52ч.

    Естествено, че подкрепям господина! Малко им е. Ако това се беше случило на мои приятели, или на мен, или пък на майка ми..... Дори не знам какво щях да направя! Господине, съдете общината или пък фирмата! Ние ще ви подкрепим! Преди месец в 11.00 сутринта паднах пред кварталния магазин (кв. Иван Вазов), разкъртени и счупени плочки, майката си трака (единият ми сандал се заплете някак си, добра марка сандали, та не е до сандалите). Момче и момиче веднага ме вдигнаха, слава богу, нищо страшно, щото Господ ме пази, но беше гадно. Влязох в магазина и вдигнах на главата си т. нар. управители. Гледат като насрани. Поправката зависела от хората в блока. Докато се разправяхме, две възрастни жени навириха крака на същото място. Някои от продавачките под сурдинка ми споделиха, че няколко пъти са падали на същото място. Съседи ме информираха, че 3-4 дни след това плочките са оправени, не ме интересува, в този магазин, иначе нелош, аз повече няма да стъпя! Кметът на София и заместниците му.... какво да ви кажа.... Грозна история!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Helleborus

    22 Авг 2019 13:01ч.

    Да и аз смятах, че вече са махнати, след множество новини в тази посока. И след множество жертви. Учудващо е престъпното спокойствие на общината да държи нещо толкова опасно, което може и да убие гражданин, ако той се препъне и падне на линиите в точния момент. Една от основните причини за злополуки в България е тази, че множество хора просто не изпитват страх от закона и от това да причинят щети, вярват, че отговорността ще се размие и вината им ще се покрие. Реакцията на човека е разбираема, може и да е спасил нечий живот, а животът е над всичко, както трябва да си припомнят и общинари и полиция.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • софиянец

    22 Авг 2019 13:27ч.

    Ако софиянци бяхме народ, а не страхлива и покорна мърша, да сме излезли масово с щангите. Ама мърша, която ето така под псевдоним,като мен, насилва клавиатурата

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Ами ние 500години не сме се събудили,

    22 Авг 2019 14:16ч.

    а искаме сега за 30....е поне трябват 300 и аха,аха отворили сме очи. Историята ,историята - честваме Априлско ,възстание , Ботев, Левски,Батак - шепа ентусиасти ,а а народа "чака".Е...как да не честваме Руско-турската война като освободителна ,че и след това - просто ъгъл за размисъл!!!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Айде, айде!

    22 Авг 2019 14:38ч.

    Предполагам че Европата чиито ценности споделяме, избирателно, общината вече щеше да е изплатила няколкостотин хиляди евро обезщетение на пострадалите. Но Данчето е съпричастна само към кражбите, не към софиянци. И така трябва да е щом я търпят!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • ASE

    22 Авг 2019 16:05ч.

    общината да плати за демонтаж

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Гери

    22 Авг 2019 17:19ч.

    Спонтанният протест на човека е категоризиран като дребно хулиганство-увреждане на общинско имущество, арести, глоби.... И всичко за да се оправдае скудоумието, безхаберието, инертността на общинската управа во главе с кметицата. И то след няколко такива инцидента. Да, перките може да са много арт, да са добри за окото, много авангардни и какво от това, ако те са опасни за здравето и живота на хората, минаващи от там. И тази въпросна кметица, толкова загрижена за софиянци, поне да беше посетила цената и да и поднесе, ако не извинение, то поне да изрази съчувствие и състрадателност за инцидента. И това ми било даскал, сега кмет с претенция за европейско, сиреч цивилизовано, поведение. А обезщетението, което ще заплати общината, защото пострадалата при всички случаи, ще ги съди и ще спечели, ще е от общинския бюджет, а не от джоба на кметицата и подопечните ѝ, съпричастни към инцидентите. А техните заплати и те излизат от джоба на данъкоплатците. Та обезщетенията в подобни случаи трябва да се изплащат от отговорните за това. Иначе най-много едно административно наказание от 100 до 500 и всичко е наред.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • OLD

    22 Авг 2019 20:23ч.

    Човекът е наистина , свободен, защото вече не се търпи , навсякъде. И пише " кървавото писмо " до каймакамката .Пример за подражание ли ще е ? Не като шоумена, чалгализирал младите и бъдещето им/ни , май ?

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Eisblock

    22 Авг 2019 23:19ч.

    Общината и кметицата Голяма Калинка, носят ПЪЛНА ОТГОВОРНОСТ!!! ЗА несвършената работа, за ЛЪЖИТЕ че щели да демонтират опасните "перки". Отговорност за всички управленчески безобразия на конвейер в София, но без всякакви възмездие. Да изреждам ли ново-старите квартали превърнати и превръщани в презастроени гета, за този пренаселен град без всякаква възможност на инфраструктурата да поеме много милионно население, за съсипаните и неподдържани улици, за аматьорските ремонти - само "Графът" да беше - да го намажем с мед! * Във всеки един град из "Светлият Запад", пример за ЕАТЦ-религиозните, всяко едно нараняване по вина на общината или кметството, води до съд и тежки парични обезщетения. Препоръчвам на пострадалите да заведат дела срещу Кметството и Фандъкова, като си извадят надлежни освидетелствания своевременно. Както и при всяко ново падане заради общинското нехайство в бъдеще, да се вика полиция през 112 с което се регистрира произшествието.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи

Напиши коментар

Откажи