Всички договори в енергетиката ще се проверяват от Европейската комисия

Всички договори в енергетиката ще се проверяват от Европейската комисия
Европейският парламент одобри закон, който предвижда съгласуване с Европейската комисия на всички договори в енергетиката между страните, членки на общността, и трети държави. Договорите ще бъдат проверявани за нарушения на съюзното законодателство. "Ако пазарът не функционира както трябва, това поставя Съюза в уязвимо и неблагоприятно положение по отношение на енергийната сигурност и подкопава неговите потенциални предимства", се казва в преамбюла на закона. Държавите членки ще носят отговорност пред Съюза за енергийната сигурност и в случай на съмнения при сключването на договори с трети страни трябва да се обръщат към ЕК.
<p>"Държавите членки в течение на три месеца след влизане в сила на закона трябва да представят на Комисията всички съществуващи двустранни междуправителствени споразумения с трети страни", се казва в официално съобщение на ЕП.</p> <p>В рамките на девет месеца ЕК ще трябва да даде заключения дали договорите отговарят на съюзното законодателство в областта на конкуренцията и функционирането на вътрешния енергиен пазар.</p> <p>В съответствие с точка 4 на Договора за ЕС държавите членки трябва "да избегнат или отстранят всякакви несъответствия между съюзното законодателство и международните споразумения, които те са сключили с трети страни".</p> <p>С този закон се приключва процедурата, започната през миналата година, когато беше предложено на страните членки да информират Брюксел от 1 януари 2012 за всички нови и съществуващи двустранни договори с трети страни в енергийната област.</p>

Коментари

  • безпилотни конструкции

    14 Sep 2012 20:04ч.

    Ами да си представим, че такива договори са държавна и търговска тайна, разкриването на която би могло да доведе до сериозни рискове за сигурността на определена държава, или до печалби за европейските държави с по-добро разузнаване (и техните фирми). Да си представим, че в момента в ЕС върви един доста рискован процес на федериране (с неясен край), и на валутна криза, от която някои вече загубиха милиарди. Кои ще са губещите от горното решение, ако ЕС тръгне сериозно да се разпада? С други думи, не противоречи ли то АВТОМАТИЧЕСКИ на националната сигурност на БГ? Добре ще е някой да се позамисли...

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • гого

    15 Sep 2012 0:19ч.

    Те ти булка Спасов ден!Значи,ние не можем да решаваме сами кое е по-добро за нас и всичко, подписано като договор, ще се прповерява за правилност от нашите европейски ръководители! Имаше време,когато бяхме членове на СИВ,ЗА КОГОТО ГВОРИМ С ОТВРЪЩЕНИЕ,но никой не ни забра-0няваше да търгуваме и сътрудничим с която си искаме държава! Нещо повече, купувания от СССР нефт за жълти стотинки, препродавахме на добри за нас доларови цени! А сега, кажете, кое е съюз и кое диктатура-става дума за СИВ и ЕС!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • ???

    15 Sep 2012 0:59ч.

    Пиеса играна през вековете многократно в две части: Част първа- \" Рицарите от Европа на поход срещу Русия\" и част втора \" Русия отива на гости в Европата\". Ако не вярвате питайте Шведи, Французи, Немци, Турци, Поляци... Японци и т.п. В две войни бяхме с/у Русия и какво стана след това? Историчеси факт е.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Лесно решение

    15 Sep 2012 2:34ч.

    Тук някои "другари" негодуват срещу правилата в ЕС. Щом искаме да сме членове на ЕС, ще трябва да спазваме правилата. ЕС е "общ пазар". Това е! Не е организация, в която да показваме колко велики разкопки имаме от вековете. Щом сме "общ пазар", в него има общи интереси, и ние сме заявили, че ще ги подкрепяме, та за това ще спазваме правилата. Но някои "другари" тук не желаят да се спазват правила. Та си мисля, че всеки има право да желае или да не желае нещо. Всеки има право да е съгласен или не, със спазването на дадени правила. Мисля, че проблемът има решение. Държавата се разделя на две, според това дали иска да спазва правилата на СИВ, или е съгласна да спазва правилата на "общия пазар", бившия "Бенелюкс". Ние сега сме членове на ЕС, който е т.н. "Общ пазар", или предишния "Бенелюкс". Хората са си създали организация, написали са си правилата. България поиска да членува в "Общия пазар", и стана член. От тук нататък следва пълноправно участие, т.е. ползваме се с правата на членовете на "Бенелюкс", на "Общия пазар". Но освен права имаме и задължения, и правила, които сме длъжни да спазваме. Но тук има "другари", които не харесват тези правила. Нека разделим България на две и тези, които не харесват тези правила, да останат в "другата" част. Тази част на България да излезе от ЕС, от "Общия пазар", от "Бенелюкс". Нека тази част на България да бъде свободна, независима от тежките правила на ЕС. Тя ще може да приюти всички българи, които искат да живеят свободно, без хомота на тези заробващи правила. Предполагам, че българите, които искат да не членуват в ЕС са поте 3-4 милиона, така че спокойно може и територията ни да се раздели наполовина. Северна България за едните и Южна България за другите. Има такива държави. Така няма да има напрежение между хората. Който иска да живее подруг начин - напуска едната държава и отива в другата. Толкова е просто... Между другото, поговорих с една позната, рускиня. Казах и, че при бай Тошо сме купували петролни продукти от руснаците за стотинки, а сме ги препродавали на трети страни много по-скъпо, за долари. Тя каза, че ние просто сме ги крадяли. Тук прочетох едно мнение на хора, които обичат Русия, които хвалят времето на соц-а, и руснаците, и в същото време ехидно заявяват как сме ги крадяли с евтиния бензин.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • хамалин

    15 Sep 2012 16:29ч.

    лесно е да се обича, всеки го е минал това. това е един житейски пик, трудното идва по-късно:да се научи човек да уважава:първо себе си, после партньора и домочадието. един народ да обича друг народ практически е невъзможно. човек сам себе си не обича, но продължава да се втълпяват в чивиите на българете умопобъркваници (помним една такава налудничава, че трябва да се учи, за да не се работи)пиша го по повод на това, че тук ми се говори за обич към русия (което не далеч и от темата)да уважаваш, е повече от да обичаш (тази добавка е за бг тъпанарщината, която ще ми се нахвърли,искам да спестя недоразумение някакво)който може да мисли, да помисли малко

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • До "Лесно решение"

    15 Sep 2012 21:35ч.

    Оказва се, че е много лесно да загубиш суверинитета си и да го предадеш в ръцете на Комисарите. Впрочем ЕС с комисарите, които командват без апелационно, не ви ли напомня за "Европейския комунистически проект" . По времето на социализма имаше СИВ и СССР хранеше Източна Европа, а пък сега СИВ и СССР ги заменихме с ЕС, Комисарите и Германия която храни останалите, но докога ?. Свидетели сме на успешните опити (от страна на Комисарите и техните опълномощени марионетки-разните му комисии, независими експерти и т.н.) в подмяна на Българската История и менталност, идва ред и на Православната църква и кирилицата Европейци от България, кога сме били по-независими? - замислете се.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • хамалин

    15 Sep 2012 22:18ч.

    ссср хранело източна европа, ссср сме го били заминили с ес, подменяли ни история и менталност (давай другарю, давай, още можеш)

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • пяснение

    15 Sep 2012 22:48ч.

    Ако някои под "подмяна на Българскта история и менталност"имат предвид Историята и менталността от времето на Социализма-ДА тази История и Менталност трябва да се подмени!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи

Напиши коментар

Откажи