Властите в Приднестровието поискаха от Русия защита от натиска на Молдова

Властите в Приднестровието поискаха от Русия защита от натиска на Молдова

Властите в молдовския сепаратистки Приднестровски регион поискаха днес от Русия да помогне за защитата му от натиска на молдовското правителство, предаде Ройтерс. Непризнатият сепаратистки регион, който на изток граничи със засегнатата от руската инвазия Украйна, поддържа автономно управление от правителството в Кишинев в продължение на три десетилетия с подкрепата на Москва, която има повече от хиляда руски военнослужещи, разположени там, съобщава БТА.

На т. нар. Конгрес на приднестровските депутати от всички нива, на който присъстваха няколко министри от сепаратисткото ръководство на Приднестровието, бе приета резолюция, в която се изразява съгласие то "да се обърне към Съвета на федерацията и Държавната дума на Русия (горната и долната камара на руския парламент) с искане за прилагане на мерки за защита на Приднестровието пред лицето на нарастващия натиск от страна на Молдова".

Правителството на Молдова тази година въведе митнически наредби, според което компаниите в Приднестровието трябва да плащат вносни мита в молдовския бюджет.

Министърът на икономиката на сепаратисткия регион каза на Конгреса, който се проведе в приднестровската столица Тираспол, че това е довело до намаляване с 18 процента на приходите от мита, които се внасят в бюджета на Приднестровието. "Върху Приднестровието има социален и икономически натиск, който е в пряко противоречие с европейските принципи и подхода към защита на човешките права и свободната търговия", се казва в резолюцията.

"Това е пропагандна проява, капан, който не заслужава вниманието на чуждестранни журналисти или сензационни заглавия на първа страница в новините", отбеляза преди приемането на резолюцията говорителят на молдовското правителство Даниел Вода.

Източник: БТА

Следвайте "Гласове" в Телеграм

Коментари

  • Коментар

    28 Фев 2024 18:53ч.

    Mdaa, много интересно.....Значи не може да има ДНР, ЛНР, Приднестровие, Палестина но може да има Косово. Защото така са решили някакви рептили на Запад. Донбас, Херсон, Крим, Запорожие и Приднестровие са с преобладаващо руско население, както в Косово преобладават албанците. Но на Косово не им викат сепаратисти, а направо ги заливат с милиарди и им направиха държава. Егати и двойните аршини.....Така или иначе Русия тано или късно ще свърже Приднестровието с останалите части.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Еврокомисар

    28 Фев 2024 19:09ч.

    Югославия трябваше да бъде разпадната и не разбирам сълзите за нашия отколешен враг. Да не говорим, че Тито се беше заиграл със САЩ.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • еврогейтак

    28 Фев 2024 19:15ч.

    Сега мазничко ще се възползват и други от прецедента, който създаде алчното НАТО. Много обичате сами да си правите свирките, макар да ви е трудно да си го налапате целия.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Коментар

    28 Фев 2024 19:16ч.

    Не визирам Югославия. Не говоря и за Дейтънското споразумение, с което направиха БиХ, с 12 парламента и кантона, където също се изливат милиарди за да съществува. Говорим за една област в която на дадено население му се дава автономност, а за други аналогични такива области, където населението, пожелало автономност бива наричано сепаратистко.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Паница

    28 Фев 2024 19:18ч.

    Един път и ти да уцелиш. Но както либерастите в Брюксел водят нещата, България и Сърбия ще влязат в Православната конфедерация на независимите държави. Германия и Франция ще го докарат до там, не друг.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Еврокомисар

    28 Фев 2024 19:25ч.

    Сърбия е цъфнала и вързала, но не пречи да ви извърти пак, вас балъците

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Коментар

    28 Фев 2024 19:29ч.

    Не се меси, когато нямаш грам информация какво се случва някъде нещо, и то много близо. :)

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Защо Югославия е трябвало да се разпадне

    28 Фев 2024 19:43ч.

    Защо да не се разпадне САЩ. Или им трябваше място за база на американците, затова създадоха военно напрежение в този район.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Евродрисня си ти, не еврокомисар

    28 Фев 2024 19:47ч.

    Епилирай си мустака и ходи да кърмиш копелето на Киро Простия.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • 28 Фев 2024 19:25ч. Сърбия е цъфнала и вързала, но не пречи да ви извърти пак, вас балъците

    28 Фев 2024 20:16ч.

    За съжаление еврокомисарят е прав

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • мда

    28 Фев 2024 20:51ч.

    дори само за Македония

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • длагнест

    28 Фев 2024 19:00ч.

    НАТО се разпадна. Засега не фактически, но от него няма смисъл, щом пак континентални европейци ще спасяват задника на наглосаксите. Явно от 1650 г. насетне континенталистите са хванати за топките и няма пускане. Никакъв западноевропейски политически суверенитет не е имало, а днес пък съвсем е невъзможен при тоя финансов тоталитаризъм. Защото в кюпа на изток са и Япония, и Южна Корея. Там ако войната се размине, ще е цяло чудо. Всъщност трябва да се пристъпи към физическо унищожение на назначените от дълбоката държава елити. Всички прозападни политици са продажници и назначенци, без изключение. Граждански войни са възможни и в източноевропейските лимитрофи, и в някои от традиционните западни страни, включително и САЩ. Защото там няма вече с какво да излъжат населението, вдъхвайки му вяра в светлото бъдеще. Капитализмът на международната финансова олигархия е изчерпан кяр.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Напълно съгласен

    28 Фев 2024 19:19ч.

    с мнението което споделяш!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Тихомир Томов

    28 Фев 2024 19:30ч.

    Това се очакваше. Путин следва плътно всички ходове на Фюрера в тази посока - Австрия, Судетите, Данциг .............................

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Русия не изповядва фашистка идеология, нацизмът е типично западно изобретение, а фашизмът - глобално-корпоративна идеология на талосокрациите

    28 Фев 2024 19:36ч.

    Изясни се. Постът ти е неясен - кое е нередното в тоя ход, особено при окупирани от НАТО бивши руски имперски земи?

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Шумислав Шумов

    28 Фев 2024 19:43ч.

    Путин следва РККА. Разгром на интервентите, Петлюра и Махно.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Тихомир Томов

    29 Фев 2024 17:14ч.

    След първата световна големи територии на Германия, Австрия и особено Унгария са отнети. Ние се простихме със Западните покрайнини !

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Монархофашист

    28 Фев 2024 19:10ч.

    Молдова ще бъде вкарана като страна в конфликта, чрез нея Румъния и НАТО ще си легализират намесата и оттам към Украйна.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • thenewone

    28 Фев 2024 19:14ч.

    Брей! Молдова->Румъния->НАТО!??? И как по-точно ще се задейства петият такова (член)? С виаграта на Ангел?

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • мда

    28 Фев 2024 20:54ч.

    Столтенберг заяви, че НАТО няма да изпраща войници в украйна, който иска сключва двустранно споразумение за безопасност, денков май е подписал

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • thenewone

    28 Фев 2024 19:12ч.

    Още миналата седмица в руските медии писаха за това. Клизмата е във факта, че в Приднестровието е най-големият склад за снаряди още от съветско време - 2 500 вагона. Очакваше се още ореди една година хохлите да се опитат да го прилапат. Така че, утре Жужо в обръщението си към федералното събрание, може да каже нещо по въпроса. Но ще е трудно за нещо по-решително - Приднестровието е конклав.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Еврокомисар

    28 Фев 2024 19:14ч.

    На колко фронта могат да се бият ватниците?

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • на колкото си решат

    28 Фев 2024 19:17ч.

    Те барем се бият, а западнярите само пикливо се криете.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • thenewone

    28 Фев 2024 19:17ч.

    На колкото трябва. Въпросът е вий на колко фронта можете да се разкрачите.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • thenewone

    28 Фев 2024 19:19ч.

    По-горе, "конклав" да се чете "анклав".

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Куци Коньов

    28 Фев 2024 19:19ч.

    Питай прословутата милионна Квантунска армия, която бе разбита само за 10 дни...

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Еврокомисар

    28 Фев 2024 19:24ч.

    Ще видиш подчовеци на Дунав в някоя паралелна вселена. Как е Москвича?

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Коментар

    28 Фев 2024 19:27ч.

    Комисарче с каскета, излез от 1988 година и влез в 2024г :))))) Виж си мафиотската кочина, която обитаваме.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Нов Кмет

    28 Фев 2024 19:31ч.

    Що не гласувахте за да я промените? За аутсайдери и ненужници е мафиотска, я виж в автопарка в София, кочина е в мозъка ти.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Коментар

    28 Фев 2024 19:41ч.

    Ако за една държава съдиш по автопарка в столицата й......тогава си много зле :)))) То ако видиш автопарка в Абуджа (столицата на Нигерия) ще ти падне шапката.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • мда

    28 Фев 2024 20:55ч.

    ами през ВСВ Япония подписа капитулация не след атомните бомби, а след като Сталин обяви война на Япония

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Бай Иван

    28 Фев 2024 23:09ч.

    Япония капитулира след разгрома на Квантунската армия! Хвърлянето на двете атомни бомби от американците над Хирошима и Нагасаки бе израз на първия атомен шантаж към СССР! Наскоро гледах филм по Хистори ченъл в който се признаваше този факт. Изтъкваше се, че амевриканските бомбрдировки на Токио и другите японски градове са били не по малко разрушителни и са предизвикали огромни пожари, поради масовото дървеното строителство в Япония!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Теория

    28 Фев 2024 19:20ч.

    Струва ми се, че Приднестровието е в обкръжение. Руснаците как ще пробият през Украйна.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • thenewone

    28 Фев 2024 19:25ч.

    Е, да де. Затуй написах, че е анклав. От друга страна, тези складове се охраняват от един немалък руски контингент, почти цяла армия. Мисля, че ген. Лебед навремето договорира нещата. Но, изобщо не съм сигурен - беше отдавна, преди около 30 години. А и населението, може би ще подкрепи руснаците.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Куци Коньов

    28 Фев 2024 19:26ч.

    Ще хванат бавния влак Херсон - Николаев - Одеса...

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • все още има шанс да не се стига до референдум, защото повече с приказки за руска анексия (както при Крим) не може да се минава

    28 Фев 2024 19:27ч.

    Има си как. Войната е изкуство на измамата, както е казал един велик древен китайски мислител. Всъщност да кажем накратко най-същественото за очертаващото се положение: Ще видим в следващите седмици дали на Западът ще му издържат нервичките да влезе в горещ двубой за отстояване на онова, което му подариха руснаците за т.нар. "победа" от Студената война, която считам, че е напълно фалшива. Фактически влизането в един подобен горещ двубой е подписване на смъртната присъда не само на днешния световен ред, но възможно и на човешката цивилизация като биологичен и социокултурен антропоцен.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • попр.

    28 Фев 2024 19:28ч.

    *на ЗападА

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Монархофашист

    28 Фев 2024 19:22ч.

    Абе смешници, Хитлер за няколко месеца стигна до Москва, докато блядовете две години мъчат източна Украйна.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • thenewone

    28 Фев 2024 19:27ч.

    Ми вий що не стигнахте? С Америка и англетата начело.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • мда

    29 Фев 2024 0:10ч.

    стигна, ама не влезе

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Не е само до Русия

    28 Фев 2024 19:43ч.

    И до генсека на ООН, и до ОССЕ, и до ОНД, и до ЕП, и до Червения кръст

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Kubis

    28 Фев 2024 19:56ч.

    Приднестровието ще има проблеми! Чак 2025 г. Русия ще реши проблема! Тогава Одеска област ще е присъединена с Русия! Всичко по реда си! Таз година Харков! Рускоезичните области ще се върнат в Родината си! Това дали харесва на еврогейските правителства или не е без значение!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • thenewone

    28 Фев 2024 20:23ч.

    Въпросът е в снарядите. Изобщо, тази молба, по всяка вероятност е съгласувана, а може и да е инициирана от Жужо.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • "не заслужава вниманието на чуждестранни журналисти"

    28 Фев 2024 20:33ч.

    Те, западните журналисти (повечето от тях) и без това не стават за нищо. Но заслужава вниманието на Русия.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • мда

    28 Фев 2024 20:49ч.

    молдова иска да въвлече НАТО във войната чрез румъния, вече приеха румънския език,но румънците не им харесва особено, 160 хиляди румънски войници са загинали при Сталинград, наскоро се обясняваха, че никакви самолети не излитали от румънски летища да бомбардират руски военни части при Херсон, поляците също заявиха че няма да пратят никакви войници в украйна, само латвия засега няма нищо против

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • хахаххаа, развеселих се

    29 Фев 2024 8:51ч.

    стана ми смешно !!!!!!! Молдова искала да въвлече НАТО във война чрез Румъния!?!!!!???? Румъния натиска от как се разпадна соц лагера Молдова да приеме измисления румънски! В началото на "демокрацията" там имаше кървави протести точно заради това че молдованците не са румънци и не искат насила да стават румънци! А това че Румъния е изпратила войска през ВСВ да помага на Хитлер срещу СССР си е тяхен проблем. Та съшност НАТО си търсе ръжен който да рови в огъня за да не се цапат западните фашаги!!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Румъняската

    28 Фев 2024 21:01ч.

    ще квичи. Макар че с паляките намазаха от ВСВ.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • мда

    29 Фев 2024 0:08ч.

    поляците тепърва ще патят, говореха за чл. 5, когато украинска ракета убу двама поляци на полска територии, но сега заявяват, че няма да изпратят войници в украйна, вече няколко месеци фермерите не пускат украинско зърно през страната, на път са да затворят границата, а в Полша вече около 10% от населението са украинци, всички досега си мислеха за някакво мистериозно НАТО, което да победи Русия, но забравят че всички наши страни са НАТО и ако участват натовски войници в украйна това ще са от най-близките страни, всички отказаха, само Латвия е съгласна, тагарев казва, че няма да изпращаме войници, а денков се похвали че със зеленски говорили за споразумение за безопасност, ако е подписал е лошо, защото едно такова споразумение предвижда ако украйна поиска военна помощ длъжни сме да я осигурим, точно на основата на такова споразумение за сигурност руснаците влязоха в Донбас.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • ЗИП

    28 Фев 2024 21:23ч.

    Думата вече каза, че още утре ще заседава по казуса а МИД преди час съобщи, че "Русия разбира се ще се отзове на призива за помощ". Тва е тотална класика. Ама било анклав.Абе вие ся зацепвате ли защо Путин говори за Данцинг с Тъкър Карлсън? :)) Путин иска Одеса.Чрез Приднестривието си намира повод. Въпросът е има ли "топки" за Въздушен десант? Идеята според мен е с 200 хеликоптера през Днестърския лиман. Да видим утре кфо ще рече пред Федералното събрание.... :))

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • мда

    29 Фев 2024 0:26ч.

    още в началото Путин заяви, че нищо не е забравено и че виновните ще си получат наказанието, имаше предвид убитите в Профсъюзния дом в Одеса

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • хахаххаа, развеселих се

    29 Фев 2024 8:58ч.

    какви ти 200 въртолета ?? Много холивудски филми си гледал за Виетнам!! Те за това украинците удариха десантните кораби.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • реагираш като магаре на морков - до 29 Фев 2024 8:58ч.

    29 Фев 2024 10:04ч.

    Май си с доста възпалено въображение и желаещото мислене ти е дошло в повече. Измаменото камилче, бухахаха!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • до агитатора 29 Фев 2024 10:04ч.

    29 Фев 2024 13:13ч.

    явно в опит да се измъкнеш от фантастиката, се опитваш да прехвълиш на някой друг фантасмагориите си! 200 въртолета ги казва ЗИП-а! Аз не пиша фантастики, знам какво означава да се вдигнат към 20 -25 въртолета и то Ми 24, Ми 8 и 17!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Наблюдател 13

    29 Фев 2024 2:34ч.

    Според доклада след избухването на конфликта полският износ за Русия е намалял с 33% (11 милиарда злоти), но се е увеличил с 57% (13 милиарда злоти) за страните от Евразийската икономическа общност и Турция. """" Путин ще вземе всичко което си е намислил и изглежда Запада няма с какво да отговори. Щом и полските бизнесмени продължават да изнасят стоки които се озовават в Русия смятайте. Излиза че, Запада не само недооцени Русия а и себе си. С други думи тотална некомпетентност. Мъчат ме едни смутни съмнения, че Одеса и Харков са само ордьовър.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • мда

    29 Фев 2024 11:05ч.

    тук имаше някакъв анализ на западен политолог, който говореше за още 4 области - Одеса, Николаев, Харков и Днепропетровск

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Моите имена

    29 Фев 2024 14:27ч.

    Да си дойдем на думата - рускоговорящото левобережие на Днепър. Да не издребняваме пък на деснобережието колко рускоговорящи има - като роден майчин език, а не, защото руският си беше официален и основен в УССР.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи

Напиши коментар

Откажи