Гръцки синдикати стачкуват днес срещу узаконяването на 16-часов работен ден

Гръцки синдикати стачкуват днес срещу узаконяването на 16-часов работен ден

Гръцки работнически синдикати обявиха протест този вторник срещу законопроект, който допуска 16-часов работен ден, предаде националната телевизия ЕРТ.

Организациите планират митинг в 12:00 часа пред Министерството на труда, тъй като миналата седмица беше обявено, че се разработва законопроект, който ще позволява на гражданите да изработват две пълни 8-часови работни смени при двама различни работодатели в рамките на едно денонощие.

„Никой не бива да се съгласява да работи по 16 часа на ден. Никой да не приема договори с нулево работно време [...] Никой не трябва да приема [...] криминализирането на синдикалните действия с глоби и дори затвор. Да не се осмелява да внася в парламента подобна мерзост, защото тя ще бъде противопоставена на войнствените мобилизации на работническата класа, без никакво отлагане и изчакване. [...] Ние трябва да изискваме въз основа на собствените си нужди: 35 часа [седмично] - 7 часа [на ден] - 5 дни [в седмицата]. Фиксирано дневно работно време. Смело увеличение на заплатите и пенсиите. Никой работник без договор“, пише в изявлението на гръцкия синдикат PAME (лат. букви).

Гръцката асоциация на служителите в сферата на търговското мореплаване (PENEN), както и Федерацията на миньорите в Гърция (OMED) също обявиха, че ще подкрепят протестните действия.

Източник: БТА

Следвайте "Гласове" в Телеграм

 

Коментари

  • Рави Овадия

    08 Авг 2023 12:09ч.

    Както казваше рави Лейба Бройнщайн гоя трябва да живее в трудови лагери и да работи непрекъснато за човешкото благо!!Защото гоя не е човек!!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • На всеки според заслуженото

    08 Авг 2023 12:47ч.

    Затова един германски работник в Мексико му пробил с пикел главата. Малко трудно умрял рави Лейба Бройнщайн, но успял.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Гост

    08 Авг 2023 14:21ч.

    Гърците все още имат профсъюзи за разлика от нас.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • бензинджия

    08 Авг 2023 18:37ч.

    да. до следващия път. когато ще протестират срещу 24-часовия работен ден. разбира се, и сравнение не може да става с територията. където лидерите на "профсъюзите" са добри единствено във vip-салоните по летищата. лични наблюдения.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Мицотакис

    08 Авг 2023 15:13ч.

    Е фронтмен на Сатанизма и НСР ! Гърците много ще си хапят трибуквията за дето не протестираха както трябва по време на ковид терора ? Там той беше един от най-злодейския терор. Сатанистът Мицотакис се окуражи…

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • САМО ДА ПИТАМ!

    08 Авг 2023 17:07ч.

    Ти да видиш. Не искат да работят византийците. А искат 15- та заплата, 18- та пенсия, отделно- за Коледа и Великден. И така- цял живот. Ай сиктир бе! Аз пък като неврохирург не си спомням кога за последно имам работен ден ПОД 18 часа. Да не говорим, че обществото принципно има наглостта да твърди, че "лекарят работно време няма". Всяко общество. Навсякъде. Ами не. Въобще не е така. Лекарят дължи на хората знанията, усилията и работата си. Не живота си. Така че гърчолята да си налягат парцалите и да работят!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Хайде без театри, докторе

    08 Авг 2023 17:32ч.

    Защо работите по 18 часа , и без почивка ? Коя е вашата основна и най-важна мотивация да работите толкова много, и пре-много ? Само не казвайте , че е заради Хипократовата клетва или за заплатата (ако сте на държавното)…нали ме разбирате ?? А иначе малаките отдавна не са това което бяха като права , тринадесети заплати, синдикални възможности… Първо ги удариха след големия Фалит, после с “вируса”.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Докторе,

    08 Авг 2023 18:47ч.

    с цялото ми уважение към лекарската професия, идете на психиатър! Ваш колега би могъл да Ви помогне. Това, вашето е мазохизъм, след което искате и другите да се мазохисти като Вас. Докторе, в лекарската професия няма роботи, които да вършат всичко вместо човека, нали? Иначе помагат... Има цели отрасли, ч които хората станаха излишни заради така наречения "прогрес". Прогрес на кое? - На алчността и античовечността. И това, което искате - да са мазохисти като Вас, не е човечност. Спрете се! Хората спокойно могат да работят не повече от шест часа на ден в 4-дневна седмица. Но алчността на капитала не им позволява. Не се самоизмъчвайте и не искайте това и от другите.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • САМО ДА ПИТАМ!

    08 Авг 2023 19:14ч.

    Какви прелюбопитни коментари. Обаче като опре до лекар и болница- ВСИЧКИ ревете, че лекарят е ДЛЪЖЕН. ВСИЧКИ се сещате ПЪРВО за Хипократовата Клетва- която един от коментиращите по- горе ИРОНИЗИРА. Но със сигурност използва като довод в своя полза, когато трябва! До този с "театрите". Не е Ваша работа нито заплатата ми, нито болницата ми. Не работя в България. В България идвам за тежки случаи и когато ме поканят колеги, които имат нужда от опита и квалификацията ми. Или от моите дванайсет патентовани метода за работа в моята област. Какво ме мотивира? Много неща ме мотивират, това е дълъг разговор. Все пак, за да започна да ходя на уроци по химия и биология от 12- годишна възраст, както и на уроци по латински- явно имам мотивация. Просто цял живот това е била целта ми- да бъда лекар. Колкото се може по- добър неврохирург. Имах късмета да го разбера достатъчно рано. Целият ми живот е подчинен на това, което съм днес. И не съжалявам. Нито за секунда. Мотивират ме пациентите ми. Развитието. Напредъкът. В моята област на медицината има много тежки и фатални диагнози- особено при деца. Да побеждавам тези диагнози е вероятно най- голямата ми мотивация. Колкото до обидния Ви намек, че ме мотивират САМО парите, ще го подмина. ВСИЧКИ работят за пари. ВИЕ също. Така че обвинявайте лекарите за това, че сме толкова "нагли" да работим И за пари! Да, те са важни. За да имам роботи за операции, за да имам отлични условия да спася нечий з....к. И, да- щом някой може да плати 8000 лева заплата на ГОТВАЧ, значи няма проблем да плати поне два пъти толкова на хирург! Кое е по- важно- правилно нарязаните марули или спасеният живот!? Колкото до Хипократовата клетва- тя не е мотивация. Тя е задължение. Ако зависеше ЛИЧНО от мен- сто процента щях да изключа от обхвата на Клетвата определени хора! Много едноклетъчни примитиви и зелени еуглени по тоя свят имат огромен късмет, че Хипократ ни е ЗАБРАНИЛ да избираме кого да лекуваме! Клетвата е спасила кожите на толкова много жалки нищожества. Твърде много. Другият коментиращ, който ме праща на психиатър- по- полека. Няма нужда. Поради спецификата на работата си и законодателството на страната, в която живеем и работя, се явявам на изпит за професионална пригодност всяка година. И на тест за психично здраве на всеки шест месеца. Така и трябва да бъде- животът е в ръцете ми. Буквално. Често- детски живот. В медицината отдавна има много роботи. Но те никога няма да изместят лекаря. По една проста причина. Няма машина, която има човешка интуиция. А интуицията на лекаря често е най- силното му оръжие. А защо работим по толкова часове, е повече от ясно. Защото такава ни е работата. Ако сме искали да ни е лесно- щели сме да станем депутати. Или мутри. Когато оперираш травма от катастрафо, когато трансплантираш орган, когато резицираш тумор в мозъка- не гледаш часовника. Защото не продаваш сирене в магазина. Не си автотенекеджия, да затвориш в пет. Ти си лекар. И стоиш в проклетата операционна, колкото се налага. За да има някой дете, съпруг, майка. Няма да ме разберете. Но поне не иронизирайте и не се подигравайте. И знаете ли защо? Защото рано или късно ВСИЧКИ стигате до мен. До лекаря. До моят кабинет. До моята маса. ВСИЧКИ стигате до мен. До някой лекар, някъде. И тогава НАСТОЯВАТЕ, че работното време няма значение, нали. И тогава не ви пука, че баща ми умира или детето ми има нужда от мен, нали. Не ви пука, че съм човек. За вас аз съм лекар, който е ДЛЪЖЕН. Ами не. Не е. Не и докато някой не ми плати достатъчно, за да остана 18 часа. Или колкото там се налага. И междудругото, бъдете благодарни на Хипократовата клетва, с която така се подигравате. Без нея аз ЛИЧНО щях да направя и невъзможното да не докосвам половината от хората, чиито животи са спасени от мен. Защото са неблагодарни, нагли идиоти. И, да. Имам ПРАВО да кажа това. Точно както вие си въобразявате, че имате право да наричате ВСЕКИ лекар убиец и търгаш. Така че бъдете благодарни на Хипократ. И на тия, които вярваме в Клетвата, която сме положили и спазваме с цената на всичко!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Докторе,

    09 Авг 2023 3:50ч.

    съжалявам, че Ви го съобщавам, но като на хуманен лекар Ви го дължа. В Матрицата сте. Взели сте синьото хапче и сте се гъгласил да бъдете батерия. По-лошото е, че искате и други хора да бъдат батерии. А още по-лошото е, че вече ме мразите и не разбирате за какво Ви говоря. Постепенно ставате агент на Матрицата и докато спасявате живота на отделни деца, се съгласявате Матрицата да убие милиони и стотици милиони деца. Защото това е матрицата - за мнозинството е смърт, за обслужващия персонал - източник на енергия, - а за Архитекта, Сатаната - забавление, собственост и упражняване на власт. Операционната не е проклета. Проклета е робовладелската матрица, която поробва с парите - синьото хапче. Казвам Ви го добронамерено. Релакс и си идвайте по-често в България.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • САМО ДА ПИТАМ!

    09 Авг 2023 13:21ч.

    До "Докторе, 09 Авг 2023 0:50ч." Никого и нищож не мразя. И рядко изпитвам презрение, съжаление. Рядко. Не мразя. Никога. По три причини. Първо- омразата вреди на този, който я изпитва, не на тези, към които е насочена. Второ- достатъчно интелигентният човек не следва да е на нивото на подобни примитивни инстинкти. А моят интелект е много нас средния. Доказано. Не от мен, от други хора. Дълбоко се съмнявам, че по тоя свят ходи човек, достатъчно съществен, че да го удостоявам с ценното си време и емоционално- мисловен ресурс, за да го мразя. Изключително се съмнявам в това. Старая се да се концентрирам в хората, които ценя и уважавам. Останалите игнорирам и не забелязвам. И трето. Много ценен- и правилен- съвет от мой любим филм. " Недей да мразиш. Омразата изкривява преценката". А грешната преценка води до грешни решения. Просто е. Колкото до останала част от потресаващо безумният Ви коментар- без коментар. Матрици, хапчета, батерии. Май на Вас ви трябва хапче! Розово. Дават ги със зелена рецепта обикновено. Поне така беше. Не си позволявайте да казвате на един ЛЕКАР, НИКОГА- без значение дали лекарят съм аз- на никой лекар, че е съгласен с нечие убийство. Това е оскърбление и към професията, и към лекаря. Повярвайте ми, спасените от мен хора са толкова много, че не можете да ги преброите. Не можете да броите до толкова. Евреите казват: " Ако спасиш един човешки живот, спасяваш целия свят". Така е. Защото никога не спасяваш само живота на конкретния свой пациент. Спасяваш и близките му. От ужаса, че ще загубят някой, когото обичаш. А "проклетата" операционна беше метафора. Явно твърде сложна метафора като за Вас. И престанете да се чудите как да ме провокирате. Намерете си нещо по- интересно за правене.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Докторе,

    09 Авг 2023 13:58ч.

    високомерието не е добродетел. Не се ядосвайте, успокойте се и идвайте по-често в България. И не забравяйте, че сте в Матрицата. Възможно е от пренатовареност да не сте имал време да гледате филма. Синьото хапче прави от хората батерии. Не Ви съдя. Има кой да ни съди.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • САМО ДА ПИТАМ!

    09 Авг 2023 15:55ч.

    Правилно. Има кой да ни съди. Всички. Колкото до идването в България- много благодаря. И четенето на български медии ми идва вповече. Ама на! Още не се отказвам. Да ми се чуди човек защо. Идвам по- често, отколкото предполагате. Казах и преди- постоянно консултирам или оперирам в България. Или и двете. И всеки път се убеждавам, че най- доброто решение, взето някога от мен, е да напусна България окончателно. Малко неща се променят, още по- малко- към добро. Да, имам един- двама приятели още упорстващи да стоят в България. Правя разни неща, плащам куп данъци, съдружник съм в бизнес, но...от страни нещата изглеждат различно. И не изглеждат добре. Така че това с връщането не вярвам да помогне на никой, чийто живот навън е подреден, нормален и предсказуем. Пък и честно да Ви кажа, аз от носталгия не страдам, така че...:) Страдам от липсата на ред и правила. Само от това.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи

Напиши коментар

Откажи