От 1 януари 2013 г. минималната работна заплата става 310 лева, а минималният размер на пенсията за осигурителен стаж и възраст е 145 лв., напомня агенция "Фокус". Тези изменения са заложени в закона за бюджета за 2013 г. Те предвиждат също така и изравняването на минималната заплата за служителите в администрацията с тази за страната. Платеното майчинство променя своята продължителност и става 410 дни, но месечната сума за издръжка на майките остава 240 лева.
<p>От тази година възрастта за пенсиониране нараства с още 4 месеца - промяна, заложена в Кодекса за социално осигуряване и свързана с пенсионната реформа. Текстът предвижда пенсионната възраст да се покачва постепенно и през 2020 година да достигне 63 години при жените и 65 при мъжете.</p>
<p>През 2013 г. възрастта за пенсиониране ще бъде 60 години и 8 месеца за жените и 63 години и 8 месеца за мъжете.</p>
<p>На същия принцип нараства и изискваният трудов стаж за пенсиониране, който през 2013 г. ще бъде 34 г. и 8 месеца за жените и 37 г. и 8 месеца за мъжете.</p>
<p>Очаква се, че през 2020 г. трудовият стаж за пенсиониране ще достигне съответно 37 години за жените и 40 години за мъжете.</p>