Заплатите и пенсиите през 2013

Заплатите и пенсиите през 2013
От 1 януари 2013 г. минималната работна заплата става 310 лева, а минималният размер на пенсията за осигурителен стаж и възраст е 145 лв., напомня агенция "Фокус". Тези изменения са заложени в закона за бюджета за 2013 г. Те предвиждат също така и изравняването на минималната заплата за служителите в администрацията с тази за страната. Платеното майчинство променя своята продължителност и става 410 дни, но месечната сума за издръжка на майките остава 240 лева.
<p>От тази година възрастта за пенсиониране нараства с още 4 месеца - промяна, заложена в Кодекса за социално осигуряване и свързана с пенсионната реформа. Текстът предвижда пенсионната възраст да се покачва постепенно и през 2020 година да достигне 63 години при жените и 65 при мъжете.</p> <p>През 2013 г. възрастта за пенсиониране ще бъде 60 години и 8 месеца за жените и 63 години и 8 месеца за мъжете.</p> <p>На същия принцип нараства и изискваният трудов стаж за пенсиониране, който през 2013 г. ще бъде 34 г. и 8 месеца за жените и 37 г. и 8 месеца за мъжете.</p> <p>Очаква се, че през 2020 г. трудовият стаж за пенсиониране ще достигне съответно 37 години за жените и 40 години за мъжете.</p>

Коментари

  • видка джамбазова

    31 Март 2013 19:32ч.

    на 62г и 10м имам 25г трудов стаж кога ще се пенсионирам?

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи