За председателя на СЕМ не е изненада поведението на Пеевски

За председателя на СЕМ не е изненада поведението на Пеевски

Снимка: БТА

За нея не е изненада поведението на Делян Пеевски в случая. "За мен е изненада може би забвението, в което изпадна стилът, по който г-н Пеевски управляваше медийната си група. Това е по-неблагоприятно за медийната среда – това да забравим кой е той", добави тя. 
 

Програмният съвет на Българското национално радио взе решение да препоръча на ръководството на програма "Хоризонт" да не излъчва интервюто с руския посланик в България Н.Пр. Елеонора Митрофанова в предаването "Политически НЕкоректно" заради неспазване на журналистическите стандарти. 

По този повод председателят на СЕМ Соня Момчилова заяви пред БНР: "Не съм запозната в детайли и не си позволявам да изразявам крайно мнение. Надявам се да ми бъде предоставено интервюто. Няма как да изразя категорична позиция, преди да познавам детайлите на това решение и предпоставките за него".  

"В случая, както каза генералният директор на БНР, се касае за опазване на стандарти – допускам, че това е така, надявам се, че това е така. Бих искала в случая да предполагам, че Вие не съответствате и не сте спазили въпросните параметри, на които БНР и информацията, която допуска в ефира си, би следвало да съответства. Допускам също обаче, че вероятно е зачестила тази страховита, зловеща диагноза на автоцензура, която АЕЖ постави преди време с едно свое изследване – че всеки 3-4 журналист самодекларира автоцензура в работата си", коментира Момчилова в интервю за предаването "Политически НЕкоректно".

Тя се обърна с призив към политиците: "Да се придържат към цивилизационните и цивилизовани норми на поведение, като гарантират спазването на принципите на плурализъм и равнопоставен достъп до информация на журналистите. Използването на подобен назидателен и необосновано остър тон от политически лица и представители на политически формации, както и желанието им да определят вида на въпросите и темите на журналистите, са печално известни практики от миналото, което за съжаление добре помним. Всеки опит за възпрепятстване на медиите в изпълнение на обществената им мисия е посегателство върху свободата на словото". 

За нея не е изненада поведението на Делян Пеевски в случая. "За мен е изненада може би забвението, в което изпадна стилът, по който г-н Пеевски управляваше медийната си група. Това е по-неблагоприятно за медийната среда – това да забравим кой е той", добави тя. 

Цялото интервю с председателя на СЕМ може да чуете в звуковия файл.

Източник: БНР

Следвайте "Гласове" в Телеграм

Коментари

  • ?????

    16 Дек 2023 19:11ч.

    Да лопуснем, да не би, това е така,допускам също така. Да ви таковам мамата СЕМ-овска. Искате да живеете в антиутопия? Живейте така щом ви е комфортно. Но това няма нищо общо със свободата на словото. И не забравяйте за купувачи на фабрикики на 08.09.1944. Историята има навик да се повтаря.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Su38

    16 Дек 2023 19:18ч.

    Нещо мажем и лъжем. Програмният съвет ПРПЕПОРЪЧАЛ на ръководството на Хоризонт да не излъчва интервюто. Интересно кога се е събрало това ръководство и как изобщо и от кого е взето това решение за спиране. Абе, не се научихте за толкова да поне привидно логично да се обосновавате. Или толкоз си можете? Явно липсва всякаква съвест у някои хора, щом си позволяват такава подигравка с ред, закон и морал

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • жорката

    16 Дек 2023 19:25ч.

    Предполагам, че интервюто ще се разпростани в интернет. Дори повече хора ще го прослушат щото малко хора слушат радио (освен ако пътува в колата)

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • онуфри

    17 Дек 2023 8:08ч.

    Ако Гласове го направят на статия и го разпространят в писмен вид, пак е вариант.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Ghost

    16 Дек 2023 19:26ч.

    Всъщност , при все че няма конкретен текст пред себе си, самото припомняне на битието на Мамин кат медиен империалист, е повече от достойна позиция, отчитайки деградацията в гилдията.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • жорката

    16 Дек 2023 19:26ч.

    Александър Сивилов: Цензура няма – интервюта също https://www.youtube.com/watch?v=aID-Xvvotl8

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Ghost

    16 Дек 2023 19:29ч.

    Все пак дамата не е редактор. Произнася се не по конкретно съдържание, а по официални мотиви за цензура.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Su38

    16 Дек 2023 19:47ч.

    Дали решението е легитимно? Кой го е взел? Очевидно не е програмният съвет. КОЙ тогава? Така че имаме много основания за нищожност на това решение. Волгин ще го атакува ли като нищожно? Или СЕМ? КОЙ???

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Моите имена

    17 Дек 2023 13:46ч.

    Не е така! СЕМ се произнасят по мотивите, но имат пълното право и задължение да видят/прослушат/прочетат и изобщо - да се запознаят със съответния журналистически материал, за когото се отнасят мотивите.. Волгин й каза, че няма право да предостави на СЕМ интервюто - каквото било странното решение на този програмен съвет, но въпросът е защо СЕМ не изиска от БНР това интервю. Някой/нещо забранява ли му това? Ако да - КОЙ/КАКВО? Впрочем, г-жа Момчилова каза, че цялата история е казус! Да ни помогнат колегите - юристи тук!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • жорката

    16 Дек 2023 19:32ч.

    Мартин Петрушев: Пускат интервю с американския посланник и забраняват интервю с руския https://www.youtube.com/watch?v=BFW69zndJ70

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Truman

    16 Дек 2023 19:37ч.

    Подкрепям напълно Дебелян, Асена,Кирето, БоЕко, Курнела и Румбата с аероплана...трябва да се скараме с целия свят..трябва да си изтрием историята, трябва да мразим държавата си, трябва да сме без скрупули....а бе в общи линии - в момента с това си поведение вървим с 200 надолу...и това е планът на Путин...само така ще ни затрие и ще има една неприятелска държава в минус...дори Посолството вече започва да недоумява какви айна забъркват изброените по-горе...но фактът е един ..ЗАТЪВАМЕ НА ВСИЧКИ ФРОНТОВЕ!!!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • жорката

    16 Дек 2023 19:43ч.

    За свободата на словото / Кръг Квадрат / еп.39 https://www.youtube.com/watch?v=AiMLInOMFvk

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Тоя квадратен кръг поканиха Карбовски, с цел реклама, че никой не ги гледа

    17 Дек 2023 6:30ч.

    Водещият не се държа като домакин добре, но Карбовски им направи предаване. Иначе за нищо не стават!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • онуфри

    17 Дек 2023 8:14ч.

    Що бе? Аз ги гледам. Може би аз съм никой. ? Всъщност, малко са тежки техните предавания и искат мислеща публика. Не са като "аху-иху"-то на Карбовски. Той разнообразява с всякакви гости. Но пък Кръг-квадрат с Райчев и Краевски е много добро.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Още един никой

    17 Дек 2023 11:58ч.

    Не е нужно да ги гледаш. Важно е да ги разбираш. Не всеки е Наполеон, да върши три неща едновременно, да гледа, да слуша и да разбира.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Шиши Беевски е еничар

    16 Дек 2023 19:59ч.

    Това нещо с корпулентно телосложение е на път да измести иван йорданов кожа и костов от пиедестала на най-мразения политик в подмандатната на Галя от ПосолствоТО територия.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • мда

    16 Дек 2023 20:18ч.

    това нещо иска да му свалят санкциите магнитски, но няма случай досега на заличен по тези санкции, просто няма, той ходи да ги съди и какво постигна

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Пико

    16 Дек 2023 20:07ч.

    Въпрос.На коя страна застанаха САЩ в конфликта между Турция и Гърция в конфликта им за Кипър.Как биха постъпили САЩ при евентуален конфликт между Турция и България.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • мда

    16 Дек 2023 20:16ч.

    а в конфликта армения и азербайджан в конфликта за Нагорни Карабах, в армения по същото това време имаше военно учение с американски военни части, а търсеха помощ от Русия

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Капитан Костя Копейкин (ТМ)

    16 Дек 2023 22:15ч.

    Е, доживях авторката на "Ръгай чушки в боба" и "Ще ти скъсам г@за" да призовава за цивилизовани норми на поведение.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Su38

    17 Дек 2023 11:39ч.

    Независимо от творчеството си, председателят на СЕМ се произнася точно като такъв и по друг начин не може и не следва да се изразява. На вас може да не ви харесва личността, това си е лично ваш проблем, който ложе да се реши с малко повече яетене и съвест, но поведението и като член на СЕМ е правилно. Бъркате Калофер и Калифорния и ми се струва, че то не е неумишлено.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Един Българин

    17 Дек 2023 4:49ч.

    БНР е национална, а не частнамедияи как се позволява на който и да било да се намесва в работата й. Не стана ли много този вече да определя живота в държавата.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Зеля

    17 Дек 2023 10:30ч.

    Зеля 17 Дек 2023 10:29ч. След като СМ не е "изненадана" от поведението на ДП, като шеф на институцията СЕМ да нареди интервюто незабавно да бъде пуснато!!! Какво го увърта по килифарски!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Гражданин

    17 Дек 2023 10:42ч.

    Що да реакция на СЕМ- да констатира?! Да се затваря този безсмислен орган!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • 404

    17 Дек 2023 12:13ч.

    1. Интервюто да бъде излъчено. 2. Програмният съвет на БНР да бъде наказан за необосновано налагане на цензура. 3. Cвинюгата пеевски да се разследва за зависимости от чужди посолства и ако това се докаже, да понесе предвиденото в НК наказание. 4. Уkропската прocтитутка, дето се води "посланик", да бъде прогонена от България за намеса в работата на Български институции и журналисти.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Моите имена

    17 Дек 2023 13:57ч.

    Колега 404, и четирите Ви точки са напълно анти-евриоатлантически! Не може! Иначе Ви подкрепям с две ръце! Но трябва да разберем - България е от едната (според мен - катастрофалната) страна на геополитиката и всичко - ценности, независимост, достойнство, бъдеще - е подчинено на същата тази геополитика. Промяна може да има единствено при смяна на геополитическата ни принадлежност.. И нека не бъдем наивни и да си мислим, че можем да бъдем в ЕС като Унгария! Не, не можем поради ред причини, включително и едни 700 години без самостоятелна българска държавност.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Моме

    17 Дек 2023 14:24ч.

    Това е най-големият ти тест в момента, дали ставаш за тази длъжност. Обикновенно светините хора с морал, като разберат че не стават, си подават оставката, и се оттеглят да пушат текстове на песни и да си правят селфита.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи