ЦИК: Твърденията на премиера Денков са недопустими

ЦИК: Твърденията на премиера Денков са недопустими

Следвайте "Гласове" в Телеграм

Обвиненията на премиера Николай Денков, че Централната избирателна комисия (ЦИК) е заблудила обществеността и незаконно е отменила машинния вот за местните избори утре, предизвикаха ЦИК да даде брифинг. Комисарите Председателят им Камелия Нейкова обвини Денков във вмешателство в работата на изборната администрация.

Заобиколена от повечето си колеги, Нейкова заяви, че ЦИК категорично отхвърля твърденията, че е нарушила закона с решението си да се гласува само с хартиени бюлетини. "Подобни твърдения от други държавни органи, публични лица и длъжностни лица намираме за недопустими. Те представляват вмешателство в работата на независим държавен орган и още повече рушат доверието в изборния процес", заяви тя. Думите й идват броени часове след брифинга на премиера, на който той говори точно в този смисъл. А също и спрямо ПП-ДБ, която от снощи повтаря същото като Денков по отношение на ЦИК.

МВР също попадна на мушката й. От вътрешното министерство твърдяха, че са имали разрешението на ЦИК да изнесат машините от склада, в който се съхраняват и да ги разнесат към избирателните комисии. ЦИК обаче твърдеше, че никога не е давала такова разрешение. Сега Нейкова заяви, че съгласуваният с ЦИК транспортен план, на който се позовава МВР, не може да се смята за разрешение.

Шефът на комисията заяви, че засега няма основание ЦИК да преразгледа решението си. По-рано днес комисарите от квотата на ДБ предложиха това, но мнозинството от колегите им не се съгласи. По думите на Нейкова, досега в комисията не е постъпила информация, която да опровергава данните в преписката, получена от ДАНС, в която се обвинява в неправомерни действия зам.-министърът на електронното управление Михаил Стойнов.

Тя цитира извадка от доклада на агенцията. Там се казва, че въпросните действия, извършени на 25 октомври, се изразяват в това "да се проведе отново процедурата по изграждане от изходен код на софтуера на машините за гласуване", както и „качването на преносима флаш памет и запаметяването на личния телефон на зам-министъра“ с цел „да си го гледа и да си поиграе с него“. И поиска от ДАНС и МВР да довършат проверките на действията на Стойнов.

Според Нейкова за решението на ЦИК, срещу което са внесени 8 жалби, трябва да се произнесе Върховният административен съд. Тя уверено заяви, че няма мотив да се очаква, че отмяната на машинния вот ще отблъсне избирателите.

Решението да се гласува само на хартия утре е окончателно. Това стана ясно още от брифинга на ЦИК.

"По повод призивите към ЦИК да преразгледа вчерашното си решение свързано с начина на гласуване към настоящия момент, ЦИК не намира основание за това", каза Камелия Нейкова, председател на ЦИК.

"Решението на ЦИК е обжалвано по съдебен ред и всички факти и обстоятелства за това решение ще бъдат разгледани от съда. Постъпили са осем жалби, всички те са депозирани пред ВАС. Така, че очакваме съда да разгледа тези жалби. До настоящия момент в Централната избирателна комисия не е постъпила информация, която да опровергава данните, съдържащи се в преписката на ДАНС относно неправомерни действия зам.-министъра на електронното управление, извършени на 25 октомври и изразяващи се в следното- да се проведе отново процедурата за изграждане от изходен код на софтуеъра на машините за гласуване. Процедурата по доверено изграждане на изходния код беше беше осъществена на 20 октомври в присъствието на присъствието на представители на ЦИК в министерството, като финалът приключи с подписване на изходния код с ключове, генерирани от ЦИК", обяви Нейкова.

"След тази процедура провеждането на изграждане на нов изходен код, каквото е извършено на 25 октомври, цитирам "качването на преносима флаш памет и запаметяването на личния телефон на зам.-министъра е недопустимо дори с цел някой да си го гледа и да си поиграе с него", обясни още председателят на комисията. "Ако някой си позволява да си играе с инструмент, свързан с изборния процес, смятаме, че това не само е недопустимо, но и е незаконосъобразно", добави тя.

Нейкова беше категорична, че ЦИК не е разрешила устройствата за гласуване да напускат склада, където се съхраняват. "Това, че МВР има съгласуван транспортен план, както и разполагане на машините на рампите с цел тяхното транспортиране не може да се счита за дадено разрешение", посочиха още от комисията.

Камелия Нейкова заяви също, че не смята, че ЦИК е погазила Изборния кодекс. "Подобни твърдени от държавни институции и длъжностни лица намираме за недопустими и смятаме, че те са вмешателство в работата на независим държавен орган. А също така още повече рушат доверието в изборния процес. Нека институциите ни дадат възможност да си вършим работата, така, че изборният ден да протече нормално", апелираха още от комисията.

Те гарантират, че вотът на всички избиратели е обезпечен с достатъчен брой бюлетини.

Опит за обяснение

Междувременно, от министерството на електронното управление (МЕУ) излязоха с обяснение на смущаващия факт, че обвиняваният в манипулации Стойнов е подписал удостоверението, че машините са годни за изборите. Липсата на такова удостоверение стана формалното основание, с което ЦИК отмени машинния вот. Същата вечер, когато ЦИК направи това, МЕУ прати удостоверението с подписа на Стойнов. Това на свой ред стана основание да бъде атакувана ЦИК, че не е изчакала да получи документа, а направо е заповядала да се гласува само с хартиени бюлетини. Комисарите реагираха като изразиха съмнение, че при дадените обстоятелства Стойнов трябва да бъде човекът, който да подписва този ключов документ.

От министерството повтарят това, което каза по-рано премиерът Денков - че законът позволява на министъра на електронното управление Александър Йоловски да оправомощава своя заместник да ръководи процеса по удостоверяване на машините, както е сторил. Същата практика е прилагана на два пъти в миналото, когато са били проверявани машините, изтъкват от МЕУ. И посочват: "ЦИК не само, че никога не е възразявала срещу това, но е приела без възражение и двете решения, при положение, че едно от тях също е подписано от заместник-министър на електронното управление." И накрая определят всякакви други интепретации като спекулация.

Така и не се обяснява обаче защо Йоловски не е поел отговорността, за да се избегне конфузната ситуация с подписа на обвинявания от ДАНС Стойнов.

 

Източници: segabg.com, "Труд"

 

 

 

Коментари

  • smb

    28 Окт 2023 20:07ч.

    Всеки знае, че цялата тази работа е следствие на действията на Русия и лично на Путин, който иска да ни отдели от атлантическия път и да ни направи Евразийска губерния ?

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Хм...

    28 Окт 2023 20:14ч.

    И на извънземните...Всъщност цялата работа е на ЦРУ и абсолюните НЕбългари от ППДБЛГБТ+

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Injectoplyactor

    29 Окт 2023 9:24ч.

    Ти си бил голям смешник бе! Със сигурност Путин е виновен и за шапа по чифтокопитните, и за слънчевото греене. Интересно ти за какво си виновен с пилешкият си акъл.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • @ Injectoplyactor - изпускаш ИРОНИЯТА, човеко.

    29 Окт 2023 11:29ч.

    Успокой топката, SMB казава същото, каквото и ти. Препоръчвам да цапнеш още едно кафе ;-)

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • viva

    28 Окт 2023 20:28ч.

    Действията на ЦИК са в нарушение на Законите на Република България и недупостимо да обвиняват други, че го казват! Достатъчно е да се прочете становището на водещи юристи в правния портал "Лекс", за да стане ясно каква отвратителна поръчка изпълняват в СИК.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Ахам

    28 Окт 2023 20:33ч.

    Чети си ги тия "водещи" юристи Лекс. Може и сълза да пуснеш, все тая

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Куци Коньов

    28 Окт 2023 20:38ч.

    Викаш ЦИК е накарало министърчето да отиде в залата и да действа в нарушение на собствената си заповед? Цитирам: "заповед МЕУ №17035-18.10.2023 година и "вътрешните правила за условията за съхранение, достъп и работа в Министерство на електронното управление с техническите устройства за машинно гласуване и съпътстващата ги документация в процеса на осъществяване на дейностите по удостоверяване на съотвествието по чл. 213А от Изборния кодекс". Заповедта е на самия Стойнов, който по думите на министър Йоловски е пряко отговорен и оторизиран за изборния процес и машините за гласуване. Според член 10 от правилата „работата с изходния код се извършва при следните правила: Осъщестествява се само в „контролирана среда“ в присъствието на поне двама представители на Министерството на електронното управление-МЕУ Използваните работните станции са без връзка с интернет, като са взети мерки те да не се свързват, без намесата на ръководител на екипите. Всички членове на екипите оставят личният си багаж и личните си електронни устройства, включително мобилни устройства на специална маса, като личните устройства не се допускат до работните станции Не се допускат устройства като флаш-памети в близост до работните станции След приключване на анализа на изходния код, всички файлове се изтриват от тестовата среда в присъствието на представител на МЕУ".

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Куци Коньов

    28 Окт 2023 20:39ч.

    Източник: https://www.standartnews.com/balgariya-politika/skandalat-treshti-ulicheniyat-zam-ministar-narushil-sobstvenata-si-zapoved-dokumenti-540248.html

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • ?????

    28 Окт 2023 20:49ч.

    Куци Коньов респект.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Министърът

    28 Окт 2023 20:56ч.

    бидейки нямайки хабер от материята, упълномощил заместник. И т.н. Полицейските номера са най-често плитко скроени. Досега не помня да сме имали такъв случай з а демотивиране на избирателите с толкоз плитки фатмашки номера. Кой би трябвало да отложи изборите в конкретния случай. Щото формално избирателят има свобода да гласува с бюлетини, но червеи на съмнението бол. Поне без нечия оставка не бива да се мине. И да не се допуска ахмаци да кроят избирателен закон всяка година.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Чезаре Ламброзо

    28 Окт 2023 21:35ч.

    Уау, водещите юристи от Лекс БГ! И ся кво ще праим? :D

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Водещите йористи

    28 Окт 2023 22:23ч.

    от Лекс ДГД! От дивана, без да поемам отговорност, и аз мога да давам мнение. Има административен съд и меродавно е неговото решение. А на Куци наистина трябва да свалим шапка! Поклон!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Лекс = Сиела = вносител на машините

    28 Окт 2023 23:36ч.

    Толкоз по повод "водещите".

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • каква отвратителна поръчка изпълняват в СИК.

    29 Окт 2023 20:04ч.

    В СИК, а? Демократино-сикаджийо.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • thenewone

    28 Окт 2023 20:48ч.

    Ми то и в ЦИК са силни юристи. И проф. Киров не е от слабите. На всички ни е ясно, че се забърка голяма каша. Но, ако ЦИК не се бяха намесили, кашата пак щеше да е голяма, но щеше да се добави и алабалата. Сега има неква вероятност, алабалата да не е толкова голяма. Кашата си остава. Какво предлага гражданинът viva - да се чака ВАС, най-рано в понеделник да се произнесе относно мишкуването на променливите. С други думи: "битият - бит, а втората част - няма да е весела". Впрочем, гражданино viva, Вие може не теленор, а тенор да ме наречете, но Манрико може да се засегне. Аз съм "thenewone". Задигнах го от един пич, с когото се дрънкахме в chesspro.ru срещу руснаците, по време на тоалетната война на Веско Топалов и Крамник.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • viva

    28 Окт 2023 21:01ч.

    Аз не предлагам, въпросът е тълкуван от водещи юристи по административно право! Башка, че решението е написано неграмотно и му липсват това, което евентуално би го направили изпълнимо. В моментта по българското законодателство то не следва да се изпълнява. Без значени дали има основания или не.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Митето

    28 Окт 2023 21:14ч.

    Е,ние всички знаем,че водещите ни юристи са вода ненапита.Както много други водещи какви ли не специалисти .

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Чезаре Ламброзо

    28 Окт 2023 21:38ч.

    Тези водещи юристи по административно, на косата, са шефове и акционери в Сиелата, бе пич. Нагледали съм се на много водещи юристи. Отблизо.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Stefan

    28 Окт 2023 22:50ч.

    Да напомня ли, че и Христо Иванов - гемийката е юрист? Вярно не е "водещ" и малко със спрени права, но все пак...

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • джо гладника

    28 Окт 2023 23:14ч.

    "въпросът е тълкуван от водещи юристи" -- не знам, технократ съм. това, което знам е, че всичките тия водещи минават редовно на "специализиции". в джърмъни, отвъд голямата локва и другаде. което не е добре за "водещи юристи" на територията. никак.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • viva

    28 Окт 2023 20:58ч.

    Благодаря за линка, но статията от Стандарт не върши много работа. Защото липсва важна т. 3 от нея. Която определя лицата, за които тази заповед важи. Към момента оставам с мнението, че зам. министъра не е нарушил нищо. И при условие, че каквото и да е направил го е направил в "контролирана среда". не е изключил камери или каквото и да е друго, което да направи действията му непроследини т.е. да не се знае какво прави и какви биха могли да са последствията от т ова, което прави. Фактът, че документът от ДАНС е неклафициран... би следвало да означава много за тези, които имат представа какво означава това. А в "лекс" ще прочетете, че решението на ЦИК не следва да се изпълнява, защото, най-малко, е написано неграмотно и му липсват атрибути, задължителни за подобно решение.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • thenewone

    28 Окт 2023 21:06ч.

    " Фактът, че документът от ДАНС е неклафициран... би следвало да означава много за тези, които имат представа какво означава това." А какво трябва да означава? Че нарочно не е класифициран, че да хванат Денков натясно? А защо трябва да е класифициран? За да не знаем кви ги вършат министри и зам.-министри? С какво е застрашена националната сигурност от публикуването? Това да не са доставки за Украйна?

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • viva

    28 Окт 2023 21:26ч.

    Защо следва ли? Ако информацията в един документ не включва дани и факти, описани в Приложение 1 на ЗЗКИ... не представлява нарушаване на националните интереси... Т.е. не е заплаха за националната сигурност и каквото и да е правил въпросния зам. министър може и да е НАРУШЕНИЕ, но най-вероятно не е ПРЕСТЪПЛЕНИЕ!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Бай Иван

    28 Окт 2023 22:09ч.

    Гражданинът viva без съмнение е от жълтопаветниците получаващи грантове от дядо шорош и много скърби, че "ала-балата" няма да може да стане и "нашият Васко" току виж не станал кмет, а това нарушава едни задкулисни договорки за 640 милиона най-малко! Ако жълтопаветниците бяха толкова сигурни в подкрепата на софиянци, то изобщо нямаше да им пука, дали ще се гласува с бюлетини или с машини, но се оказва, че не е точно така и Киро си го каза в записа колко им е подкрепата!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Su38

    28 Окт 2023 22:23ч.

    Има една малка подробност: за това дали има нарушение или престъпления, трябва да се произнесе прокуратурата. Толкоз.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • джо гладника

    28 Окт 2023 23:17ч.

    казват: "обърнете се в понеделник.".

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Куци Коньов

    28 Окт 2023 23:39ч.

    Виво, ясно е от коя секта си, no offence. При това не четеш с разбиране, защото т. 3 не липсва, а лицата с право на достъп до залата с ТУМГ са описани в чл. 2 и чл. 3 (2) от същата заповед, която е налична онлайн. Явно фактът, че в заповедта на зам.-министърчето от МЕУ пише изрично, че "Всички членове на екипите оставят личният си багаж и личните си електронни устройства, включително мобилни устройства на специална маса, като личните устройства не се допускат до работните станции Не се допускат устройства като флаш-памети в близост до работните станции След приключване на анализа на изходния код, всички файлове се изтриват от тестовата среда в присъствието на представител на МЕУ", а той е записал и изнесъл кода с личния си телефон и флашка, нарушавайки разписаните от него правила, но според виво "зам. министъра не е нарушил нищо". Фактът, че министърчето е държавен служител, клел се "да спазва Конституцията и законите на страната и във всичките си действия да се ръководи от интересите на народа", а не да смята, че министерството и машините са му бащиния, с които да си играе когато и както му скимне, също явно не е проблем. Фактът, че действията му не са мотивирани от някаква обществена, нито пък от правна, нито техническа необходимост, също явно не е проблем. Фактът, че зам.-министърът от МЕУ чака до последния момент, за да "сертифицира" машините, въпреки че другите два органа вече са ги сертифицирали и процедурата с генериране на кода е извършена дни преди това, също не е съмнителен. Фактът, че се сеща да ги сертифицира 30 Мин. след като ЦИК премахва машините, докато ДАНС го е привикал, а той не се е явил доброволно, също не е съмнителен. И прочие (не)съмнителни действия от (не)съмнителния зам.-министър от ПП... А фактът, че някои юристи си изкарват прехраната със защита на престъпници, било то крими босове, или корумпирани държавни чиновници, изобщо не поставя под съмнение "независимия" анализ в Лекс, който прилича на нещо средно между пледоария на защитник на престъпник и партийна демагогия с удобни опорки. Но щом ПП твърдят, че са честни, трябва да им се вярва. Все пак те никога не са лъгали на алангро.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • viva

    29 Окт 2023 0:02ч.

    Браво Су! За това иде реч! А поради що тогава се произнесе ЦИК? Това коментираме и се радвам, че си на моето мнение.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • viva

    29 Окт 2023 0:06ч.

    И къде ги видя тези " чл. 2 и чл. 3 (2) от същата заповед"? Нали искам чл. 3, който не СЕ ВИЖДА в публикацията на Стандарт :) В чл. 2 го няма въпросното описание. Не ти ли е интересно защо липсват членовете от 3 до 7 в тази заповед?

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Куци Коньов

    29 Окт 2023 0:54ч.

    Липсват за онези, които са интернет неграмотни! Цялата заповед е налична онлайн, включително чл. 3 до чл. 7! На, щом не можеш сам: https://tribune.bg/bg/politika/ministirat-s-flashkata-e-prene/ Пак ще повторя, нищо не налага, нито оправдава действията на министърчето! Нито има причина за повтарянето на процедурата, нито за заснемането й с личния му телефон, нито за качването на флашка, нито за изнасянето на кода. Сам е опорочил машинното гласуване със съмнителноите си действия. Или е обикновен дебил, или е имал задни мисли. И в двата случая няма нужда от защитници, а от уволнение!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • viva

    29 Окт 2023 6:37ч.

    Да, на този линк я има заповедта цялата. От което какво се вижда? Че въпросния зам. министър ИМА право да влиза и САМ. т. 3 и т.4. от чл. 3. Какви са "всичките" нарушеи правила? ЗАПИСЪТ на ПРОЦЕДУРАТА, никакви кодове не се говори да са записвани с "Справката" от ДАНС. А справка се изготвя, когато някоя я поиска! КОЙ? Давай нататък към дъното.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Куци Коньов

    29 Окт 2023 8:18ч.

    Ти определено си юридически ...... Никой няма право да влиза САМ в залата! В чл. 2 изрично е записано, че дейността по чл. 1 се осъществява от ЕКИПИ! Министърчето е записало с личния си телефон цялата процедура, заснел е и кода, качил е информацията и на флашка, въпреки изричната забрана за това в собствената му заповед (чл. 10)! Колкото и да се пънеш, заповедта е ясна, а министърчето е нарушил разписаните от самия него правила, гарантиращи сигурността на машините и кода им. Затова ще се повторя - Нито има причина за повтарянето на процедурата, нито за заснемането й с личния му телефон, нито за качването на флашка, нито за изнасянето на кода. Сам е опорочил машинното гласуване със съмнителноите си действия. Или е обикновен дебил, или е имал задни мисли. И в двата случая няма нужда от защитници, а от уволнение!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Куци Коньов

    29 Окт 2023 8:41ч.

    Пропуснах въпроса с ДАНС. ДАНС установяват, че лицето Хикс е нарушило правилата, разписани от МЕУ в гореспоменатата заповед и на основание нарушаването на правилата за сигурност, разписани от МЕУ в същата тази заповед, е уведомил по надлежния ред компетентните органи.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • viva

    29 Окт 2023 10:32ч.

    другарю куцият кон, пропускаш изводът, който са направили ДАНС! Нарушение има, но няма ПРЕСТЪПЛЕНИЕ и нарушението не води до МАНИПУЛИРАНЕ на изборите! За да се ползва ДАНС за изтривалка.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • viva

    29 Окт 2023 10:37ч.

    другарю куцият кон, освен това не четете внимателно! В чл. 3 ал. 2 т. 2 от въпросната заповед какво пише? ЛИЦАТА!!! В т. 3 от същата заповед? РЪКОВОДИТЕЛИТЕ! В т.4? ЛИЦАТА!!! Стига с глупостите! макар, че във въпросния случай зама не е бил сам, по справката на ДАНС е бил с екипа по сертифицирането! А това, което са вършили по никакъв начин не е определено от ДАНС, че не е трябвало да се случи, може да е било част от сертифицирането! НАрушението е в това, че се е НАПРАВИЛ ЗАПИС! С Устройство, което по същата заповед не би следвало да е в залата.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Куци Коньов

    29 Окт 2023 12:46ч.

    Казах ти да не се пънеш с ала-бала, че се излагаш! Вземи прочети цялата заповед, както и ИК, преди да пишеш, както и написаното от мен. Никой не е твърдял, че министърчето няма право по закон, или по съответната заповед, да присъства в залата, че да ми разясняваш какво пишело в заповедта. Но така става, когато ти не "четеш внимателно". Точно ти първо твърдеше, че "зам. министъра не е нарушил нищо", без да си прочел заповедта, сега пък си попрочел нещо си и той бил нарушил правилата, ама това не било кой знае какво. Леко бил ударил един пешеходец, шофирайки пиян, ама к'во толкова... Процедурата е била извършена, на два пъти, по надлежния ред - на 20.10., с всички упълномощени експертни лица, и на 23.10, в присъствието и на 11 представители на различни политически партии! Оттук насетне МЕУ е трябвало да сертифицира машините. Вместо това министърчето решава да си потрети процедурата на 25.10., без да има логично обоснована необходимост от това потретване на вече успешно завършената два пъти процедура, което само по себе си е съмнително. Като на всичкото отгоре директно нарушава правилата на собствената си заповед със записването и изнасянето на информацията. Което е още по-съмнително. Министърчето реално извършва четири съмнителни действия на (до) 25.10. - 1. не е сертифицирал машините, въпреки успешно проведените две процедури по удостоверяване; 2. Провежда необосновано потретване на вече успешно проведена два пъти процедура; 3. Заснема и изнася информацията извън залата, в явно нарушение на правилата; 4. Дори след третата процедура, която сам е поискал и на която лично е присъствал, не сертифицира машините, а продължава да тупа топката със сертифицирането им! Оттук съмнителните му действия продължават - ДАНС го привикват по надлежния ред, но той не се явява доброволно; въпреки разразилия се скандал, около неговите съмнителни действия, той си позволява да сертифицира машините, ЧАК след като ЦИК излиза с решението за премахването им, и въпреки уведомителното писмо от собственото му министерство (МЕУ) преди това, че машините не са сертифицирани. Няма да се измъкне с това, че крайният срок бил събота, защото нищо не е налагало чакането до последния момент, при положение, че още на 23.10., за втори път, успешно са приключили процедурите по удостоверяване на машините. Хубаво е, че тъй пламенно защитаваш любимото ти министърче, но то не ти е дружка, а служител, на когото ти си работодател и плащаш да работи в обществен интерес, а не да злоупотребява със служебното си положение и да си играе с машините. Пак ще се потретя - сам е опорочил машинното гласуване със съмнителните си действия. Или е обикновен самозабравил се дебил, или е имал задни мисли. И в двата случая няма нужда от пламенна защита, а от уволнение! А ти не се тревожи, пак ще си гласуваш с хартиена бюлетина, както винаги, щом машините са "просто принтери".

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • viva

    29 Окт 2023 13:48ч.

    Краен срок означава краен срок. А съм твърдял единствено, че няма престъпление. Което го пише и в справката на ДАНС. Престъпление извърши друг и се надявам да си плати. Иначе преразказ с елементи на разсъждения по справка... можеш си правш колкото искаш.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Куци Коньов

    29 Окт 2023 14:30ч.

    "Преразказ" са твоите свободни съчинения, без да бе прочел нито Заповедта, нито ИК, нито решението на ЦИК, нито справката на ДАНС. Като и след прочитането им, което направи на "порции", пак не си схванал вече прочетеното, затова и толкова упорито се опитваш да се самоубедиш, че сектата ти е жертвата, а не престъпникът в случая. Докато в справката на ДАНС пише точно обратното - категорични нарушения на разписаните от МЕУ правила от зам.-министърчето! На база на тези нарушения е направено "обосновано предположение" за потенциалните заплахи за сигурността на вота. От там нататък е в правомощията на ЦИК да вземе решение по казуса. А единствено съдът може да отменя решенията на ЦИК. Пък ти си вярвай сам на своите квази-умозаключения, че думата "нарушение", употребена в доклада на ДАНС е безобидна. Може би защото не знаеш и значението на думата "нарушение". Жокер - синоним е на "престъпление".

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • viva

    30 Окт 2023 11:06ч.

    Тъп ли си какъв си?! нали това съм написал: има НАРУШЕНИЕ! Или не можеш да направиш разлика между НАРУШЕНИЕ и ПРЕСТЪПЛЕНИЕ? И онова нали беше "доклад"?

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • viva

    30 Окт 2023 11:16ч.

    Не, не можеш... за съжаление куцият кон за това е куц. Малко образователно, няма да си пращам банковата сметка: "Разликата между административно нарушение и престъпление, се състои в степента на ОБЩЕСТВЕНАТА опасност. При административно нарушения тя е значително по-ниска, което предполага и по-ниска репресивност в предвидените административни наказания." Дрънкай си.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • thenewone

    28 Окт 2023 21:01ч.

    "Кой би трябвало да отложи изборите в конкретния случай." Никой. Президентът е издал указ с дата. Не знам обстоятелства, при които могат да се отложат изборите. Война, може би, когато мобилизацията е по-важна от кметските избори. Ма не съм сигурен.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • viva

    28 Окт 2023 21:14ч.

    Виждам, че сте мислещ човек, поради което ще Ви помоля да ми посочите поне едно ЗАКОННО основание ЦИК да отмени машинното гласуване? Т.е да ОТМЕНИ ПРАВА на български граждани? Основанието за отмяната не са СЪМНЕНИЯТА, породени от някакъв доклад, а липсата на някакъв сертификат, който сетификат е изготвен в ЗАКОНОВИЯ СРОК? Аз специално се чувствам в някаква форма на извънредно положение, обявена от ЦИК! Защото извънредните положения са свързани с ограничаване на граждански права! Каквото е ограничаване на правото, дадено ми с Изборния кодекс. Да гласувам с машина! Кой какви съмнения имал... да ги споделя по правния ред и отношение да взимат институците, призвани да вземат отношение по конкретни съмнения. Нали не отричате, че отмяната на машинното гласуване не е поради нечий доклад? За да ни се набива непрекъснато в главите. Прав сте, кашата, която създаде ЦИК надминава всяка създавана до момента. Най интересно е не кой какво снимал, а какво кара ЦИК да мине през законите като през рядка ръж? От какво се страхува по-вече? Да спази законите или да ги наруши?

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Бай Иван

    28 Окт 2023 22:12ч.

    Пак ще повторя! Гражданинът viva без съмнение е от жълтопаветниците получаващи грантове от дядо шорош и много скърби, че "ала-балата" няма да може да стане и "нашият Васко" току виж не станал кмет, а това нарушава едни задкулисни договорки за 640 милиона най-малко! Ако жълтопаветниците бяха толкова сигурни в подкрепата на софиянци, то изобщо нямаше да им пука, дали ще се гласува с бюлетини или с машини, но се оказва, че не е точно така и Киро си го каза в записа колко им е подкрепата!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Драги Viva,

    28 Окт 2023 23:51ч.

    Дали да не последваме твоето предложение "Кой какви съмнения имал... да ги споделя по правния ред и отношение да взимат институците, призвани да вземат отношение по конкретни съмнения." и да оставим ЦИК да взема решенията, за които е упълномощена? Ако не ти харесваъ-следвай собственото си предложение.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Куци Коньов

    29 Окт 2023 0:44ч.

    Съгласен съм с Бай Иван. Като ще допълня, че виво е и юридически ., защото според неговата логика до 2016 г., когато бе въведено машинното гласуване, българите са били с "ОТМЕНЕНИ ПРАВА" или с "ограничени права" за гласуване. Всъщност машинното гласуване е просто вид бюлетина, а основният принцип, записан в Изборния кодекс, не е отменен с решението на ЦИК, а именно "Всеки избирател има право на един глас". ЦИК пък отмени машинното гласуване на основание чл. 57 от Изборния кодекс ("[ЦИК] определя условията и реда за машинното гласуване"). Но това решение не отменя никакви граждански права, включително основния принцип в ИК - правото на глас. https://www.cik.bg/bg/decisions/2819/2023-10-27

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • viva

    29 Окт 2023 6:46ч.

    другрю куций кон, ЗАКОНЪТ ми ДАВА ПРАВО да гласувам с ХАРТИЯ и с МАШИНА. Какава е причината ПРАВОТО ми на избор да бъде отменено? До 2016 г. законът е бил такъв, какъвто е бил. Сега е такъв какъвто е. И се изпълнява така, както е записано в него! Какъв е смисълът да има закони, когато всеки чалгаджия може да реши, щот нещо го съмнява, законът да не се изпълнява. Подобни врътки унищожават обществото ни! Защото народонаселението започва да си мисли, че законът е това, което сам прецениш и законът се прилага така, както сам прецениш. Излизат от колите и се мятат с щангите. Защото тези над тях така правят. Е не винаги с щанги. Защото носенето на "политическа отговорност" у назе означава носенето на "никаква отговорност". В царството всеки на държавен пост от едно ниво нагоре е залагал ЛИЧНО имущество като гаранция, че ще си върши работата.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Куци Коньов

    29 Окт 2023 8:08ч.

    Не се пъни с ала-бала! Законът (ИК) ти дава правото да гласуваш! Това е основният принцип, записан в него (чл. 3, ал. 2), като това право не е отменено! Основното ти правото, е правото на избор, тоест за кого да гласуваш, а не с каква бюлетина да гласуваш! Машинното гласуване, по закон, е вид бюлетина. Има такъв раздел в ИК - "Видове бюлетини Чл. 206. (1) В избирателната секция избирателят може по свой избор да гласува с хартиена бюлетина или с бюлетина за машинно гласуване, освен в случаите на чл. 212, ал. 5 и чл. 269. (2) Гласуването с бюлетина за машинно гласуване е равностойно на гласуването с хартиена бюлетина." Обратната логика, съгласно ал. 2, би била "Гласуване с хартиена бюлетина е равностойно на гласуване с бюлетина за машинно гласуване". Законът, в същия член, ал. 1 пък дори предвижда 2 случая, в които НЕ се гласува с машина - чл. 212 и чл. 269, който е кръстен "Непреодолими външни обстоятелства при машинно гласуване". ЦИК, съгласно ИК, се занимава и решава всички въпроси, свързани с изборите, включително с машинното гласуване. Решението му е по чл. 57 от ИК! Никой, освен съда няма право да решава дали то е законно или не, особено пък партийно обременени юристи, защитаващи патологичните лъжци от дадена партия. Най-нелепото в упорството на ала-баладжиите, като теб е, че същите твърдят, че машинките са "просто принтери", а не броят гласовете, което на практика означава, че самите те признават, че и гласувайки с машина, гласуваш с хартиена бюлетина! И при двата вида гласуване накрая се броят хартиени бюлетини! И при двата случая едни и същи хора броят хартиени бюлетини от два вида! Което означава, че и при гласуване с двата вида хартиени бюлетини, всичко зависи от човеците, които ще броят, а не от машините! Затова отивай да пуснеш в урната хартиена бюлетина, точно както си направил и май месец 2023 г.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • viva

    29 Окт 2023 11:28ч.

    другарю куцият кон, след като законът ми е ДАЛ ПРАВО да гласувам с машина, на едно друго място пише, че ЦИК следва да ми ОСИГУРИ този вид гласуване! Не да ми забрани! Забраната е описана точно в какви случаи може да се направи! Четете бе!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Куци Коньов

    29 Окт 2023 14:07ч.

    Чети ти, бе, който нищо не бе прочел, а ми обясняваше как "зам.-министърът нищо не бил нарушил". А и още не си прочел. Основанието за решението на ЦИК е чл. 57 от ИК, а не чл. 212 или чл. 269! Вземи го прочи. Законът (ИК) ти е дал правото да гласуваш! Никой не ти е забранил да гласуваш! Видът на бюлетината не е от значение, тъй като двата вида бюлетини са равнозначни, дори е записано в закона! И при двата вида бюлетини пускаш хартиена бюлетина в урната! И с машините, ревящите срещу решението на ЦИК, губят от Мафиотската партия (май 2023 г.). И да гласуваш с машина срещу Мафиотската партия, пак Ши и Бо управляват. Тъй че не се пени, забрана за гласуване няма, та можеш спокойно да избереш за кой любим твой мафиотски клан да гласуваш.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • ???

    28 Окт 2023 21:05ч.

    Когато от мвр са изнесли машините без разрешение на цик, тези машини били ли са с инсталиран софтуер или са чакали Стойнев после да мине и да го инсталира?

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • ...

    28 Окт 2023 21:10ч.

    Абе сега без машини, кой ще гласува за внучето на Пешо танкиста? Май само студентите от факултето, ама там работата малко....

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • cihocah

    28 Окт 2023 21:38ч.

    Студентите от Факултето по традиция си гласуват за Фандъчката (последния път те я избраха), сега вероятно за нежния арменец с лакираните нокти. Активизират се в края на изборния ден.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • нежния с лакираните нокти

    28 Окт 2023 22:01ч.

    Ми той и племенникът бил нежен. За ноктите му не знаем.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • cihocah

    28 Окт 2023 22:12ч.

    И той не е стока , то е ясно. Но цветнокожите под строй си гласуват за Тиквата.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Митето

    28 Окт 2023 21:10ч.

    Сигурно от Руското посолство ни гледат сеира и се скъсват от смях.И може би си казват,че такъв идиотизъм те никога не могат да измислят.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • viva

    28 Окт 2023 21:23ч.

    Всъщност, от значение е НАТО-всикте държави да бъдат клатени и това е част от причините, поради което се случва това, което се случва. Няко много скора ще разберат, че "малко да се правя на послушен" не стига.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Бай Иван

    28 Окт 2023 22:18ч.

    "Кот сбросила котять , значит Путин виноват!" превод: Котката изхвърли котенцата, значи Путин е виновен! А бе вие колко гънки имате в мозъците си бе жълтопаветници? За всяка ваша глупост все ви са виновни руснаците! Оня глупакнарушил собствената си заповед и даже му направили забележка присъстващите, че това не е редно, но той защото няма пишка да си играе, щял да си играе в къщи с кодовете! Как ви зомбират такива не знам, но явно успяват!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Отвратен

    28 Окт 2023 21:10ч.

    АРЕСТ, СЪД И ЗАТВОР!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Ghost

    28 Окт 2023 21:15ч.

    Е това е не преврат, а революция. ЦИК се самоконституира като власт. Петросъвет срещу Думата. .

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Ghost

    28 Окт 2023 21:16ч.

    Властта се търкаля на Улицата.....

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Ghost

    28 Окт 2023 21:23ч.

    Революционните ситуации не са продукт на несъществуващото съзнание на масите, а лавина от грешки на самовлюбени управляващи. Пробл емът е липсата на Личност.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • thenewone

    28 Окт 2023 21:36ч.

    Много лошо ти е преподавано. Революционните ситуации имат обективна природа - "Тези отдолу искат, а тези отгоре - не могат".

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Ghost

    28 Окт 2023 21:56ч.

    Пропуснал си както Плеханов преди Улянов, така и Мао след него. Илитерат.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • thenewone

    28 Окт 2023 21:31ч.

    Софтурни тънкости, бюрократични тънкости, не са важни. Процедурите по изборите трябва да са кристално чисти и прозрачни. Честността на изборите трябва да е над всичко. "Един човек - един глас". Имаме ли съмнения, че бъзикането на машините нарушава принципа и честността? Имаме. ЦИК взема единствено правилното решение. Правата на viva за машинно гласиване са нарушени, но не е накърнено правото му на волеизявление. Демек, формата е нарушена, но съдържанието е непокътнато. А както ни учи др. Енгелс, формата не може да изкриви съдържанието.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • viva

    28 Окт 2023 21:38ч.

    Аз също имам съмнение, че СИк по някакъв начин ще направят гласът ми недействителен, когато гласувам с хартия /примери и ДОКАЗАТЕЛСТВА бол/ но ЦИК това не го интересува. Интерсуват го нечии СЪМНЕНИЯ! Без ДОКАЗАТЕЛСТВА!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • thenewone

    28 Окт 2023 22:00ч.

    Да. Всички имаме. Но имаме и един запис от преди няколко месеца с Откровения Кирови. "Защото истината е, че цялата схема, която ние направихме тези 2 години, интелектуалците са 7% до 10%. Ако пуснеш народа, както е структуриран в момента, ние трябва да сме 10% с ДБ, с всичко. " Прав е Велизар Енчев, че още тогава Киро и другите от шайката, трябваше да бъдат закопчани и вече да са дейни участници в затворническата хорова самодейност. Или танцова. Whatever. Но и сега не е късно.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • viva

    28 Окт 2023 21:35ч.

    Хайде четете професионалистите, не Стндарт: https://news.lex.bg/решението-на-цик-за-машинното-гласува/?fbclid=IwAR3j2rreuTotGYg8ahC96ZSDFBqHwoWXIF-Cz_sKSRaqmXiFKg6fACYZ7PE

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Айде сега

    28 Окт 2023 23:23ч.

    дай линк и на мнението на мамин Стойо, за да ги наставим мислите.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Ghost

    28 Окт 2023 21:54ч.

    Арест, съд и затвор? Бой и не само! Аман от бюрокрация, дай пряка демокрация!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • ?????

    28 Окт 2023 23:15ч.

    Пряката демокрация винаги е много лоша за управляващите щото предполага сопи и други тояги за тях.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Чезаре Ламброзо

    28 Окт 2023 21:56ч.

    Проф. Кино Лазаров ще го скъса този дето е изплющял тези дивотии в лекса, пък бил той и представител на видна адв. кантора. Решението на ЦИК било нищожно(!). Не било "отбелязано"(хаха) в него пред кой орган се обжалвала и в какъв срок. Нямало материално основание за издаването му. Не било допуснато предварително изпълнение по чл.60 АПК. Баси екзотиката! Правна!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Абе правистите

    28 Окт 2023 22:42ч.

    Имат готово решение за всичко. Сигурен съм , че и чиния могат въртя на клечка.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Коментар

    28 Окт 2023 22:05ч.

    Денков прилича (не само на външен вид) на най-смотания президент на САЩ - Хари Труман-продавачът на вратовръзки, който е избран от службите (предшественици на ЦРУ) да се издигне до конкресмен и после президент. Защо именно Хари Труман (Денков)? Защото им трябвал точно такъв мижав плъх, с комплекси, който е да податлив на "разврата на властта". Именно Хари Труман натиска червения бутон за бомбардировките с атомни бомби над Япония. Именно за това е "избран". Интересно ми е каква е мисията на посолството за нашия "Хари Труман"?

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • И той ще натиска бутон

    28 Окт 2023 23:39ч.

    Ще пусне водата.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • viva

    28 Окт 2023 22:06ч.

    бе ме кой кого щял да скъса! Намирам аргументите, че няма законово основание правата ми да бъдат ограничени за ок! Основанието да я има отмяната не отговаря на истината! Всички документи за машините са налични в законовите срокове! което ще докаже и съсдът. Но изборите ще са минали? И се очаква никой да не иска касиране "за да не клати"?

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • thenewone

    28 Окт 2023 22:18ч.

    "И се очаква никой да не иска касиране "за да не клати"?" Напротив! Лично аз, искам да "клатя"!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • д-р Гилотен

    28 Окт 2023 22:48ч.

    Когато съдът докаже, тогава твърденията ви ще са верни, но само оъ правна гледна точка. Докатосъдът се произнесе, твърдението ви е само твърдение.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • viva

    29 Окт 2023 0:10ч.

    д-р Гилотен, нали за това пиша - съдът да се произнесе! И на произнасянето на съда ЦИК да вземе решение! Е как тогава някакви съмнения са достатъчни на ЦИК?

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Самоизобличиха се.

    28 Окт 2023 22:29ч.

    При гласуването с хартия ще лъснат истинските гласоподаватели за ПП,и ще се разкрие още повече измамата с машинния вот,щом реват толкова много сами си признават,къде е разковничето им.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Да обобщим:

    28 Окт 2023 22:42ч.

    ПП и ДБ са същите л@.на като ГЕРБ и ДПС - последните фалшифицират на книжно ниво, първите на електронно. Остава един единствен начин за честно гласуване - с пръстов отпечатък върху бюлетина, май.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Чакайте малко!

    28 Окт 2023 22:49ч.

    Нека видим утре, активността, атмосферата, ще се вият ли хора с гайди, ще се чува ли чалга по маалите до посред нощ. Ще анализираме всички индикатори.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • д-р Гилотен

    28 Окт 2023 22:55ч.

    Дали КДС ще е в несъстояние да назначи Васко за кмет в Софето на първи тур-не знам, но воят на америкаските джендър труженички е приятен.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • мислещ

    28 Окт 2023 23:16ч.

    Браво на ЦИК! Единствената българска институция, която прояви доблест и се противопостави на колониалното правителство !

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Мика

    28 Окт 2023 23:18ч.

    Браво на Камелия Нейкова. Балансирано и хладнокръвно поведение. Браво !

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Свалям шапка,

    29 Окт 2023 0:10ч.

    госпожа Нейкова! Законът преди всичко.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • viva

    29 Окт 2023 0:12ч.

    На кой закон бе драги? Се е позовала Нейкова?

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • viva

    29 Окт 2023 0:29ч.

    Хайде, излезе текста на т.н. "Доклад"! Оказа се... "Справка". Което означава, че някой я е поскал. КОЙ и с каква цел? В "Справката" манипулация не се споменава ни веднъж! "Престъпление" - също! "Нарушение" - да! Четете и се наслаждавайте в каква кочина живеете! https://frognews.bg/novini/eto-doklada-dans.html

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Мен

    29 Окт 2023 0:31ч.

    Поклон пред Камелия Нейкова. Де да имахме повече като нея. Сегашното положение, при което соросоидите-слуги на чужда държава са във властта не трябва да продължава. Трябва да гледаме към Унгария, браво и на тях

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • адмирации

    29 Окт 2023 0:47ч.

    Адмирации за Камелия Нейкова, показа характер! С удоволствие я слушах по БНТ тази сутрин, не се знае какъв софтуер е инсталиран в машините, но и не всеки си гледа разпечатката от машината.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Идеалист

    29 Окт 2023 6:04ч.

    Браво на ЦИК!. От години не съм виждал и чувал за такова ясно и принципно решение. Колкото до т.н. академик Денков, назначен от зависими хора от Посолството за министър председател, бих му препоръчал, да събере подчинените му служби по сигурността и да решат какво да направят със този заместник министър Стойнов, който си е позволил произвол и подигравка със нещото, което поне формално е държава и не е бащиния на ПП от чичо им Петко. За сега поздрави на г-н Денков с песента на Тодор Колев "Фалшив герой" https://www.bing.com/videos/riverview/relatedvideo?q=%d1%82%d0%be%d0%b4%d0%be%d1%80+%d0%ba%d0%be%d0%bb%d0%b5%d0%b2+%d1%84%d0%b0%d0%bb%d1%88%d0%b8%d0%b2+%d0%b3%d0%b5%d1%80%d0%be%d0%b9&mid=FD937D436E34D30189EDFD937D436E34D30189ED&FORM=VIRE

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Идеалист

    29 Окт 2023 6:18ч.

    Браво на ЦИК!. От години не съм виждал и чувал за такова ясно и принципно решение. Колкото до т.н. академик Денков, назначен от зависими хора от Посолството за министър председател, бих му препоръчал, да събере подчинените му служби по сигурността и да решат какво да направят със този заместник министър Стойнов, който си е позволил произвол и подигравка с нещото, което поне формално е държава и не е бащиния на ПП от чичо им Петко. За сега поздрави на г-н Денков с песента на Тодор Колев "Фалшив герой" https://www.bing.com/videos/riverview/relatedvideo?q=%d1%82%d0%be%d0%b4%d0%be%d1%80+%d0%ba%d0%be%d0%bb%d0%b5%d0%b2+%d1%84%d0%b0%d0%bb%d1%88%d0%b8%d0%b2+%d0%b3%d0%b5%d1%80%d0%be%d0%b9&mid=FD937D436E34D30189EDFD937D436E34D30189ED&FORM=VIRE Отговори

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Алиса

    29 Окт 2023 7:49ч.

    Ех, ако можеха да знаят какъв ще е изхода от близкоизточната заварушка... А то сега как да се спогодяват...? Кокаин или асасин. Това е въпросът.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи

Напиши коментар

Откажи