Станишев: Това е протест на липсата на справедливост и на счупения обществен договор

Станишев: Това е протест на липсата на справедливост и на счупения обществен договор
"Протестите са предизвикани от чувството за несправедливост. Ако по-рано хората бяха склонни да търпят, сега те нямат тази склонност". Това заяви председателят на Партията на европейските социалисти (ПЕС) Сергей Станишев в предаването "Здравей, България" на Нова телевизия. Според него хората имат пълно право да протестират и да изразяват недоволството си. От ПЕС, като социалисти, подкрепят техните искания.

 

"Повечето от анализаторите гледат за конкретните поводи за началото на протестите и пропускат това, което се случва в страната през последните три месеца. Във връзка с пандемията, има много дълбоки социално-икономически причини. Блокирането на икономиката доведе до това, че десетки хиляди загубиха работата си, а стотици хиляди живеят с намалени доходи. И ако по-рано хората свързваха двата края, то сега всички изпитват затруднения", каза Сергей Станишев.

Според него ситуацията в страната е довела до оголване на всички нерви и изключителна чувствителност към всеки дразнител и повод. Станишев е на мнение, че истинската причина за протестите е липсата на търпение в хората и дълбоко нараненото чувство на справедливост.

"В повечето европейски страни правителствата влязоха в тежки бюджетни дефицити, за да помогнат на реалната икономика и хората. В България за май месец сме на излишък, което означава, че мерките на правителството не дават резултат. Това бездействие оголи всички нередности в управлението", добави председателят на европейските социалисти.

Според Станишев поведението на Корнелия Нинова е необяснимо. Той го определи като открит саботаж. Станишев отрече позицията на БСП да се формира от Васил Божков.

"Ние се намираме в политическа криза. Струва ми се, че всички политици трябва да проявят смирение. Те трябва да намерят изход от тази криза. БСП е намерил своя, още преди началото на протестите - вот на недоверие", каза още Сергей Станишев.

 

 

„Гледат се конкретните поводи за началото на протестите и се пропуска какво се случи в страната през последните три месеца във връзка с пандемията – има дълбоки социално-икономически причини. Десетки хиляди хора загубиха работа, стотици хиляди живеят с намалени доходи. Ако доскоро българите някак свързваха двата края, то сега всички изпитват затруднения. Мерките на правителството в икономическата сфера са неадекватни. Това води до оголване на всички нерви и изключителна чувствителност към всеки дразнител. И ако досега хората игнорираха редица скандали в управлението, то днес вече нямат това търпение. Истинските причини за тези протести са нараненото чувство за справедливост и нарушеният обществен договор в България“, това заяви лидерът на ПЕС Сергей Станишев в ефира на Нова телевизия.

Според него гражданите имат всички основания да протестират. В повечето европейски страни бюджетите са в дълбоки дефицити, защото правителствата се опитват да помогнат на хората, а през май месец българският бюджет е на излишък. Това означава, че мерките на правителството не дават резултат и бездействието оголи всички недостатъци в управлението.

„Изразих и своята лична позиция, вече информирах и левите комисари, както и Групата на социалистите и демократите в ЕП, а утре преди Европейския съвет ще запозная и левите премиери със ситуацията в България. Гледа се с тревога на случващото се у нас. Ние, като социалисти, подкрепяме протестите. Те трябва да са мирни и гражданите да не се поддават на провокации“, коментира Станишев

„Наблюдавам протестите внимателно. Те са доста разнородни и вчера видях най-различни плакати – от лични, групови, в това число и такива, които директно сочат капитализма като основна причина за неравноправието в света. Има, разбира се, различен политически дневен ред на участниците в протестите. Точно затова миналата неделя 79 членове на НС се събрахме в съответствие с Устава, за да обсъдим позиция на НС на БСП. Поведението на Нинова е необяснимо. Това беше един открит саботаж на идеята БСП със своя ръководен орган да излезе с позиция по случващото се, да начертае линия на поведение, да покаже единството на партия по отношение на основния политически въпрос – протестите. Ние имаме дълбочинни, същности различия. Исками да сме алтернатива на ГЕРБ и това управление. Хората протестират именно срещу този силов модел, който за 10 години изгради една пирамида от зависимости като база на своята власт – всичко се концентрира в ръцете на една партия, на един кръг и без реален диалог с обществото. Това, което се случва в БСП е същото. Ние вървим по посоката, която обществото отхвърля - към една вождистка партия. Неприемливо е и това е нашето същинското различие в НС и в партията.“

„Позицията на огромната част от протестиращите, както и на БСП, не се формира нито от Васил Божков, нито, от който и да било друг бизнесмен, с интерес в тези протести. Ясно е, че той има свой дневен ред и го заявява открито. Нашата позиция се формира от разбирането за нуждата от промяна, която изразяват хората. Ние се намираме в политическа криза и трябва всички политици да проявят малко повече смирение. Хората имат основание – живеят много тежко и политиците трябва да намерят решение на тази политическа криза. Решението на БСП е ясно - вот на недоверие.“

Станишев коментира и изявленията на някои представители на БСП как Борисов и Пеевски били свикали пленума на БСП в неделя. Той ги окачестви като пълен абсурд. „Трябва да се сложи край на маниера да се действа с клевети в БСП. Огромното мнозинство, не само в НС, но в партията, биха застанали зад позицията, която приехме в неделя. В нея се казва: подкрепяме протестите – те имат своето основание; трябва да бъдат мирни и се призовават хората да не допускат провокации; призоваваме гражданите да подкрепят вота на недоверие на БСП пред Народното събрание; и последно, което струва ми се никой друг не казва е, че БСП е против съставянето на нов кабинет в рамките на този парламент чрез някаква договорка. Търпението на хората е изчерпано. Няма потенциал за експертен кабинет. Това би било сделка и не е вярно, че един служебен кабинет ще счупи държавата. Трябва да се върви към избори“, заяви Станишев.

„От никоя тема не се бяга. В позицията ни от неделя има много сериозни критики към държавното обвинение, специално за начина, по който се влезе в президентството. Но ние не можем да следваме други политически партии. БСП трябва да има своя позиция, изработена от колективния орган на партията.“

„Изборите са една затворена кутия. Хората ще могат да избират между много възможности освен традиционните партии. Назрява желание за голяма промяна и който предложи достатъчно убедителна промяна, той ще спечели следващия вот. Притеснен съм обаче, че БСП основно се занимава със себе си. Трябва да се мобилизираме чрез вътрешна дискусия за сериозна алтернатива. Създава се изкуствено разделение – отгоре, поради липсата на диалог, раздаването на квалификации и заклеймяване, търсене на врага с партиен билет. Кому е нужно? Това беше идеята за този пленум – да излезем единни и с ясна позиция пред обществото. Досега освен изявленията на председателя, има само едно анонимно прессъобщение от петък.“

„Твърде рано е да се говори за коалиция в следващия парламент. Не се знае кои проекти ще се реализират. За мен е важно БСП да се представи силно и да спечелим изборите. След това ще има разговори на базата на много ясни критерии.

Следващо управление БСП-ДПС е много трудно на базата на опита, който имам. Винаги се получава така, че БСП плаща цената. Затова трябва да си изведем поуки и да не повтаряме стари грешки“, категоричен е Станишев. 

 

 

 

 

 

 

 

 

Коментари

  • Отвратен

    15 Юли 2020 9:35ч.

    Поведението на Станишев е непостоянно и недостойно. Както винаги се опитва да извлече изгоди от ситуацията. Всеки, който следи ситуацията си спомня, че преди няколко седмици той оглави групата в БСП, която на пленум се обяви против идеята на Нинова за своеобразен референдум сред народа за оставка на правителството. От деня, в който започна протеста, той заговори друго. На такъв човек не може да се има доверие! Свикването на сбирка по интереси, която се надяваше да превърне в пленум, ударите в гърба на председателя на БСП, незачитане на мнението на редовите социалисти и т.н., са само част от мръсните му номера, които отвращават и отблъскват социалисти и симпатизанти. Цял ден виси по медиите, а това дава обратен ефект. Мястото на този човек отдавна не е в БСП!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Б@Й ХОЙ

    15 Юли 2020 9:39ч.

    " И помни човече! Когато си на брега се движи лодката, когато си в лодката се движи брегът!" П.Вежинов

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Б@Й ХОЙ

    15 Юли 2020 9:46ч.

    Нищо лично, само факти: дипломна работа - ролята на униформата .... , трудов стаж - 0 дни , начело на ляво правителство въведе най-десния ( плоския) данък !!!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Е, байхуйо,

    15 Юли 2020 10:44ч.

    не може всеки да е народен герой като Черепа

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Tenax

    15 Юли 2020 11:03ч.

    Според др. Станишев, не трябвало да вървим към служебно правителство, а към избори. Нямало нужда Гешев да подава оставка. Да живей Глобална България! Да живей чичко Сорос!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Станишев: Протестите са предизвикани от чувството за несправедливост

    15 Юли 2020 11:15ч.

    #скрийсебе

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • И къде, троле на Черепа Tenax,

    15 Юли 2020 11:21ч.

    Станишев казва, че не трябва да има служебно правителство? Нали ако вотът на недоверие успее, точно служебно правителство трябва да има?

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • #скрийсебе

    15 Юли 2020 11:29ч.

    Протестите са предизвикани от чувството за справедливост

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Станишев: Протестите са предизвикани от чувството за несправедливост

    15 Юли 2020 11:37ч.

    и заради некадърници като теб, които стоят начело на институции в ЕС. Жалко за прекрасната идея, която унищожавате с присъствието си по корупционните етажи на власта.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • на 15.07.2020 в 11:21 Невежеството е сила, а?

    15 Юли 2020 11:59ч.

    Станишев го казва ей тук - http://afera.bg/wp-content/uploads/2020/07/STANI6EV.jpg А след оставка на правителството, президентът връчва мандат за съставяне на ново правителство на най-голямата парламентарна сила, тоест пак на ГЕРБ. Като едното нищо може да се състави "експертно правителство", за което Доган приказва от един месец насам, особено ако соросоидите в БСП гласуват за него.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Станишев: Това е протест на липсата на справедливост и на счупения обществен договор

    15 Юли 2020 13:52ч.

    Това шеф на крилото ГЕРБ в БСП ли е?

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • "Като едното нищо може да се състави "експертно правителство", за което Доган приказва от един месец насам, особено ако соросоидите в БСП гласуват за него."

    15 Юли 2020 13:56ч.

    Колко му е наближаващата икономическа буря да събере всички "противници" в един оркестър групиран около държавната хранилка под формата на "експертно правителство"?! А бедните? Те както винаги ще са в секцията на духовите инструменти в оркестъра!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Helleborus

    15 Юли 2020 14:15ч.

    "Протестите са предизвикани от чувството за несправедливост." А чувството на несправедливост е предизвикано от платени тролове и хейтъри. И е насочено по начин, който е изгоден за завземане на властта. Защото самото чувство може и да е справедливо (за определени неща) но методологията за поправление не само липсва, а всичко цели да дойдат на власт определени задкулисия.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Наблюдател

    15 Юли 2020 14:17ч.

    "Поведението на Станишев е непостоянно и недостойно. Както винаги се опитва да извлече изгоди от ситуацията. " И каква изгода има Станишев? Той се е подсигурил до дълбока старост. В момента получава заплата 8932 евро, което след данъците е 6962 евро ВСЕКИ МЕСЕЦ и ще получава пенсия равностойна на 70% от заплатата, т.е. 6252 евро. Изплащани от ЕС. А ти не го слушй и си живей в мизерия.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Наблюдател

    15 Юли 2020 14:19ч.

    Helleborus, и тук ли с твойте простотии? Кажи най-сетне, колко плащат на един демонстрант.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • При такава тълпа тролове на черепа, дето ги води по такова, мрежата

    15 Юли 2020 14:29ч.

    доскусията е толкова намясто, колкото с агитките на такова, Лески и Цецка Етрополе. Ония такова, с димките и такова, ъ-ъ-ъ, бомбичките.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Tenax

    15 Юли 2020 14:51ч.

    Наблюдател, според публикувания от каскетурата запис, Божков бил дал 10-15 хиляди. Снощи протестираха поне 50 хиляди души. Излизат по трийсе стинки на човек. Да им се чудиш на тия хора защо не се запишат при Боко, който дава по 50 лева.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • защо се появи пак съсела?

    15 Юли 2020 14:55ч.

    Защо изплува мишока! Кой го привика? Какви бъкии пак ша прави?

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • възмутен

    15 Юли 2020 14:59ч.

    Абе плужек гнусен, абе гьонсурат отвратителен, кой докара нещата до тук бе. Кой прави ортаклък с доган през 2005 г. и осра нещата, кой през 2009 г. съсипа партията си със закулисни договорки и раздаване на порции и хората му рекоха ВЪН, кой пак направи доган управляващ през 2013 г. и хората пак му посочиха вратата през 2009 г., кой излъга и партията си и съпартийците си и гласоподавателите, че няма да ходи в Европалмамента и после се извъртя и кой сега дебелее и се гои за наша сметка в Европаламента. Помниш ли. Не ти оттърва безочлив помияр. Защото ние помним. И сега нямаш никакво право да се обаждаш и да компометираш с лекьосаното си минало протеста на хората. Нито имаш право да даваш оценки и мнение. Наглостта ти е безмерна. Хората в селото не те иска, а ти за поповата къща питаш. Седни си на хемороидния задник, наври главата си до него и мълчи. Мълчи во веки веков другарю Искариотски.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • До: Наблюдател

    15 Юли 2020 15:53ч.

    Това, че сте си подсигурили живота със станишко, е известен факт. Всичко, което ви интересува е личен интерес и изгода. Не всички хора имат вашето мислене, затова запазете съветите за себе си и не се правете на много умна!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • За сведение на Наблюдател

    15 Юли 2020 17:24ч.

    Чрез подмазваческо и интриги, чрез използване на Столетницата станишко от НИЩО стана НЕЩО. Мандатът му в Европа изтича, там го разбраха що за персона е, и не го искат. Егоцентричната му същност не може да се примири, че дори и с пари, ще бъде г-н Никой, затова играе поредната си непочтен игра срещу Нинова и цялата БСП. Този път играта му няма да мине и с паричките си ще се върне в нищото!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи

Напиши коментар

Откажи