Русия премахва плоския данък

Русия премахва плоския данък
Русия ще премахне плоския данък и ще въведе прогресивното подоходно облагане, съобщава „Российская газета". Според изданието Държавната дума е решила да въведе прогресивното подоходно облагане от 2016 г., като хората с най-високи доходи - над 500 млн. рубли годишно, ще плащат 28% данък.
<p><img alt="" src="http://glasove.com/img/news/49043_QzUJdpz6MIYAUoJM97iLGyiZbXwnxd.jpg" style="height:305px; width:500px" /></p> <p><em>Аргументите на Кремъл за премахване на плоския данък са, че той не се прилага в нито една от развитите европейски страни. В България плоският данък бе &quot;спасен&quot; от ДПС на 19.11.2014 г., когато бе направен опит налогът да се отмени</em></p> <p>&nbsp;</p> <p>Властите са решили да разделят населението на четири категории.</p> <p>В първата влизат хора, които получават по 5 млн. рубли годишно и са най-много в Русия. За тях данъкът ще бъде 13%.</p> <p>Във втората група са получаващите между 5 и 50 млн. рубли годишно и те ще бъдат облагани с 18% данък.</p> <p>Третата група включва граждани с доходи между 50 и 500 млн. рубли, чийто данък ще бъде 23%.</p> <p>Най-богатите - с повече от 0,5 млрд. рубли годишен доход съставляват 0,2% от населението на Русия. На тях обаче принадлежат 30% от всички доходи в страната.</p> <p>Властите се аргументират с това, че плоският данък не се прилага в нито една от развитите европейски страни. Във Франция данъците растат в геометрична прогресия на доходите, а най-ниско платените са освободени от тях. В Германия действа приблизително същият принцип. Във Великобритания най-високата ставка достига 45%, а в Израел, Белгия, Дания, Швеция, Холандия плащат данъци от 57 до 75% от доходите.</p> <p>Плоският данък беше въведен в Русия през 2001 г. и според изчисленията това е повишило приходите в хазната с 25% само за година.</p> <p>На 19. 11. 2014 г. българският парламент не прие предложенията на БСП-Лява България и Атака за премахване на плоския данък.&nbsp;Запазването му бе спасено с гласовете на ДПС, което подкрепи управляващата коалиция в парламента, след като двете подкрепящи правителството формации АБВ и Патриотичен фронт гласуваха &quot;за&quot; предложенията на БСП и &quot;Атака&quot; за връщане на прогресивното подоходно облагане.</p> <p>&quot;Без ДПС плоският данък щеше вече да е в историята и първата реформа нямаше да е в посока, която Реформаторският блок (РБ) и ГЕРБ са заявили&quot;, отбеляза след гласуването Йордан Цонев от ДПС.</p> <p>&nbsp;</p> <p>&nbsp;</p> <p>&nbsp;</p> <p>&nbsp;</p>

Коментари

  • ДЯСНОТО Е КРИПТОФАШИЗЪМ

    10 Март 2015 1:49ч.

    Кейнс е успял защото е намалил капитализма, спесовността, и банковото кредитиране, чрез контрол на ликвидните пари в банките, чрез големи данъци които карат да се инвестира а не да се спестява, а капитализма го намаля като се въвежда минимална заплата - която кара 70% от добавената стойност да отива за заплати. Неолибералите за нов консерватизъм, казват - че заплатите на работниците отиват за тоалетната, а работодателите инвестирали и отваряли работни места. И техният човек Симеон Дянков - ни обеща да спечелим от кризата. Но логиката е че при криза външният пазар се свива, а дясната - експлоататорска икономика разчитаща на ниски заплати и данъци - но и на външният пазар - понеже те убиват вътрешният пазар чрез ниските заплати, ТА ЛОГИКАТА Е - ТАКАВА ИКОНОМИКА ДА СЕ СВИЕ ИЗВЕДНЪЖ, А ДА ОЦЕЛЕЕ ТАЗИ РАЗЧИТАЩА И ПОДОБРЯВАЩА ВЪТРЕШНОТО ПОТРЕБЛЕНИЕ. И Дянков сгреши. Неолибералната икономика плава само ако има световен кредитен бум - предизвикан от нова голяма ликвидност от ФЕД.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Мара Подробната

    10 Март 2015 2:28ч.

    Соросоидчета, къде сте? Неописуемият Путин удря любимите ви олигарси, а вие мълчите!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • jo

    10 Март 2015 3:29ч.

    Щом махат плоският данък ,значи положението е ЗЛЕ !

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • .

    10 Март 2015 5:14ч.

    Да наистина са много зле след санкциите и затова се отказват от плоския данък. А ние сме много добре и затова се държим за него като удавник за сламка.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • jo

    10 Март 2015 5:43ч.

    Е щом не го махаме ,значи сме по-добре от тях.Това е факт и той се подкрепя от продължаващото заселване на руснаци в лошата ,гадна ,бедна ,натовска и еврогейска мила ни Родина !

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • ГРАБВАЙТЕ ВИЛИТЕ И ДА ПОДПАЛИМ ДЕСНИТЕ

    10 Март 2015 6:57ч.

    Ние сме добре, държавата няма нужда от големи данъци тя взима заеми за да прави държава. Че как, десните ги интересува само да се запази ниският плосък данък облагодетелстващ капиталистическата олигархия. Когато рушаха автобуса, тогава ги интересуваше Орешарски да не се задържи дълго и да не промени данъците. Тоя десятък с който натоварват и най-малките заплати, не е за услуги за хората, и в полза на хората, те услугите ги финансират чрез осигуровки и такси. Пък и акцизи взимат, които не отиват за екология и здраве - за всички. И ако стане като в Гърция, те десните ще са още по-добре, ще обвинят хората че са мързеливи и ще правят приватизация и съкращения. България е номер едно в Европейския съюз със своите 32% дял на сивата икономика спрямо БВП. Всъщност, работниците в българия са с най-високи данъци и най-ниски заплати, което е в полза на некадърният български бизнес и чуждият капитал. В България и най-малките заплати имат удръжки - данък доход, осигуровки - които в скандинавскити държави се плащат от данъците, и тези удръжки в България са 30-40% и върху минималната заплата. В скандинавия нямат данък върху ниските доходи. В средата на 1990-те Естония и Латвия въвеждат плосък данък от, съответно, 24% и 25% с необлагаем минимум. Тук с облагане на стотинката, и 10% плосък данък. Идиотчето Мартин Димитров, твърди - че която партия е съгласна на 3% бюджетен дефицит значи иска да има дълг. Дефицитите са в резон с растежът на икономиката. Ако имаш 4% растеж, тогава защо да нямаш 3% бюджетен дефицит. Сега Китай има над 8% растеж, тогава защо да нямат 3% бюджетен дефицит, 5%, или направо 8% бюджетен дефицит. Мартин Димитров и бившият финансов министър - дебеланчото от орешарското правителство, преди 10 години твърдяха - че при 10% данък за фирмите ще има над 8% растеж. Но няма, растеж, не е и имало и първата година, защото тогава икономиката е усвоила 30 милиарда долара външен дълг. След втората световна война, растежът е бил над 20% в повечето страни, и бюджетният дефицит е бил толкова, вместо да харчат събраните данъци за 12 месеца - те са ги харчили за 10 месеца. От началото на 2001 в Русия е въведен плосък данък от 13% върху личните доходи, а Украйна приема същата система през 2003. През 2004 в Словакия е въведен плосък данък, като се използва една ставка от 19% за подоходния данък, данък печалба и данък добавена стойност. От началото на 2005 Румъния въвежда плосък данък от 16% върху личните и корпоративни доходи. Сега корпоративният данък на Словения е 20%, а подоходният 41%. http://www.economywatch.com/economic-statistics/Slovenia/Income_Tax_Rate/ Още 1989 година, живковистите и фашистите от дойче веле, ни даваха за добър пример Чили на Пиночет. Но вече не го дават за пример, за доказване че неолиберализма е добър, те нямат плосък данък дори - сега. http://www.economywatch.com/economic-statistics/Chile/Corporate_Tax_Rate/ http://www.economywatch.com/economic-statistics/Chile/Income_Tax_Rate/

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • ГРАБВАЙТЕ ВИЛИТЕ И ДА ПОДПАЛИМ ДЕСНИТЕ

    10 Март 2015 7:02ч.

    Ние сме добре, държавата няма нужда от големи данъци тя взима заеми за да прави държава. Че как, десните ги интересува само да се запази ниският плосък данък облагодетелстващ капиталистическата олигархия. Когато рушаха автобуса, тогава ги интересуваше Орешарски да не се задържи дълго и да не промени данъците. Тоя десятък с който натоварват и най-малките заплати, не е за услуги за хората, и в полза на хората, те услугите ги финансират чрез осигуровки и такси. Пък и акцизи взимат, които не отиват за екология и здраве - за всички. И ако стане като в Гърция, те десните ще са още по-добре, ще обвинят хората че са мързеливи и ще правят приватизация и съкращения. България е номер едно в Европейския съюз със своите 32% дял на сивата икономика спрямо БВП. Всъщност, работниците в българия са с най-високи данъци и най-ниски заплати, което е в полза на некадърният български бизнес и чуждият капитал. В България и най-малките заплати имат удръжки - данък доход, осигуровки - които в скандинавскити държави се плащат от данъците, и тези удръжки в България са 30-40% и върху минималната заплата. В скандинавия нямат данък върху ниските доходи. В средата на 1990-те Естония и Латвия въвеждат плосък данък от, съответно, 24% и 25% с необлагаем минимум. Тук с облагане на стотинката, и 10% плосък данък. Идиотчето Мартин Димитров, твърди - че която партия е съгласна на 3% бюджетен дефицит значи иска да има дълг. Дефицитите са в резон с растежът на икономиката. Ако имаш 4% растеж, тогава защо да нямаш 3% бюджетен дефицит. Сега Китай има над 8% растеж, тогава защо да нямат 3% бюджетен дефицит, 5%, или направо 8% бюджетен дефицит. Мартин Димитров и бившият финансов министър - дебеланчото от орешарското правителство, преди 10 години твърдяха - че при 10% данък за фирмите ще има над 8% растеж. Но няма, растеж, не е и имало и първата година, защото тогава икономиката е усвоила 30 милиарда долара външен дълг. След втората световна война, растежът е бил над 20% в повечето страни, и бюджетният дефицит е бил толкова, вместо да харчат събраните данъци за 12 месеца - те са ги харчили за 10 месеца. От началото на 2001 в Русия е въведен плосък данък от 13% върху личните доходи, а Украйна приема същата система през 2003. През 2004 в Словакия е въведен плосък данък, като се използва една ставка от 19% за подоходния данък, данък печалба и данък добавена стойност. От началото на 2005 Румъния въвежда плосък данък от 16% върху личните и корпоративни доходи. Сега корпоративният данък на Словения е 20%, а подоходният 41%. http://www.economywatch.com/economic-statistics/Slovenia/Income_Tax_Rate/ Още 1989 година, живковистите и фашистите от дойче веле, ни даваха за добър пример Чили на Пиночет. Но вече не го дават за пример, за доказване че неолиберализма е добър, те нямат плосък данък дори - сега. http://www.economywatch.com/economic-statistics/Chile/Corporate_Tax_Rate/ http://www.economywatch.com/economic-statistics/Chile/Income_Tax_Rate/ Някои източници твърдят, че Хонконг има плоска данъчна система, макар всъщност облагането по заплатите да има данъчна структура с различни ставки, вариращи от 2% до 20% след удържанията.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Rusofil

    10 Март 2015 10:24ч.

    Понеже българската демокрация следва руския модел,очаквам и тук да падне плоския данък.Крайно време е.Щом стана в Русия,ще стане и у нас,иначе ще останем единствените аборигени в Европа.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • руссиан

    10 Март 2015 17:55ч.

    Мууууууу

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи

Напиши коментар

Откажи