Ресторантьорите поставиха ултиматум за незабавно отваряне

Ресторантьорите поставиха ултиматум за незабавно отваряне
Незабавно отваряне на всички нощни клубове, ресторанти, барове, фитнеси и молове и обявяване на правилата, при които ще работят! Не на 21 декември! Сега! Това написаха в изключително остро отворено писмо Сдружението на заведенията в България и Българската асоциация на заведенията, часове след като Българският лекарски съюз препоръча частичният локдаун да остане до Ивановден.

 

Двете сдружения настояват властта да признае взетите решения за затваряне на редица бизнеси като "неефективни и грешни", както и повече да не се допускат дискриминационни забрани за извършване на труд на една част от бизнеса. 

Ресторантьорите искат да знаят ясно при какви правила клиентите им ще могат да посрещнат Нова година.

В писмото си те припомнят, че нощните клубове са затворени повече от месец, а общо през годината това прави 150 дни. Ресторантите са затворени от 20 дни и общо през годината трети месец. Това обаче с нищо не променило ситуацията с разпространението на заразата.

И привеждат следните факти за заболеваемостта:

26 октомври: Заповед за затваряне на всички нощни клубове в страната. Към тази дата, случаите на Covid-19 в национален мащаб са 2243 нови случая от 7659 теста или близо 30% положителни тестове.

27 ноември, петък: Заповед за затваряне на всички заведения, молове и фитнеси. Данни за разпространението на Covid-19: 3327 нови случаи от 9179 теста или 36,2%, положителни проби, 6647 в лечебни заведения, 1865 излекувани, 151 починали.

11-и декември, петък: 3097 нови случаи от 8587 теста, 36,1% положителни проби, 7151 в лечебни заведения, 4290 излекувани, 157 починали.

"Какво се промени? Отговорът е: НИЩО!", пишат гневните ресторантьори.

"Последните дни бяха достатъчно добро доказателство, че не заведенията са виновни за разпространението на вируса! Това, което всички се опитвахте да ни убедите и с всички сили настройвахте общественото мнение срещу нас! Фактите, обаче, вече говорят повече от всички останали глупости, които вие изрекохте и направихте! А когато фактите говорят и ЩАБЪТ мълчи!!!", се казва още в писмото им.

Двете сдружения цитират конституцията и нарушеното право на труд, както и задължението държавата да се грижи за създаване на условия за осъществяване на това право.

Повод за позицията са засилващите се гласове локдаунът да не се вдига от 21 декември. След като миналата седмица едва не отвориха предсрочно детските градини, министрите и Борисов рязко смениха тона и заговориха доста по-предпазливо. Това обаче стана едва след като премиерът забеляза, че колегите му в Европа удължават ограниченията при далеч по-ниска смъртност от нашата. Днес Българският лекарски съюз и представителството на СЗО у нас също се обявиха против разхлабване на мерките на 21 декември и призоваха да стиснем още малко зъби. "Тази година ще бъдем заедно със семействата си в по-тесен кръг. Така бяхме и по Великден. Не бива да допускаме повече случаи, в които пациенти няма къде да бъдат приети“, призова председателят на съюза д-р Иван Маджаров.

В последните дни България отчита леко намаление на смъртните случаи и на заболяемостта, но всички специалисти са единодушни, че това са твърде крехки тенденции. Високата смъртност у нас като цяло остава без внимание от управляващите, въпреки че само за три седмици България загуби 2806 души с COVID-19. За сметка на това властите непрекъснато се хвалят с "излекуваните", въпреки че в тази статистика просто се отчитат хората, при които са изминали 14 дни от положителния PCR тест, а както е известно, все по-малко заразени посягат към него заради трудния достъп и високата цена.

 

 

 

 

 

 

 

Коментари

  • ЩО ЗА НАГЛОСТ

    15 Дек 2020 16:28ч.

    ОТКОГА БАРОВЕТЕ СТАНАХА ЧАСТ ОТ СТРУКТУРООПРЕДЕЛЯЩИТЕ ЗА ИКОНОМИКАТА

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • нравствена полиция

    15 Дек 2020 16:37ч.

    И да иска да ви отпусне Баце, няма да му дадат началниците. В еврогейския съюз вземат мерки както за зелени енергии, така и против масовите събирания на тарикати да купонясват и на туристангели да се шматкат къде да е и как да е... Колкото и да се снишавате, ще се наложи и да се преустройвате, дотук беше с голямата разпуснатост, влязохме в Ново Средновековие.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Helleborus

    15 Дек 2020 16:41ч.

    Правото на живот е преди правото на труд, така че не ги съветвам да врякат толкова. Бизнесът изглежда е забравил най-важното, което винаги трябва да помниш, като се захващаш с бизнес, че може да фалираш. Никакви гаранции не може да има за човек, който инвестира, надява се да спечели, но може и да загуби. Този риск е част от бизнеса, в крайна сметка не е застрашен живота им. Докато те искат да застрашат живота на хора. Всеки век си има нови бизнеси и изчезващи бизнеси, исторически сума бизнеси са изчезнали. Неприятно е, че нямаха голяма възможност да се преориентират навреме, но ние не сме виновни за това, че да ни вземат от данъците или да ни рискуват живота.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • баба мара

    15 Дек 2020 16:41ч.

    ще отворите когато предлагате кафе за 50 ст и супа на обяд за 1 лев иначе никакво отваряне

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • БОЛЕН

    15 Дек 2020 16:43ч.

    Да се затворят хранителните магазини и обществения транспорт. За тях може, за ресторантите - не. Достатъчно е един път да отидеш до магазина. И никакво излизане от вкъщи! Който няма въже да си купи.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Ресторантьорите поставиха ултиматум за незабавно отваряне

    15 Дек 2020 16:46ч.

    Когато ресторантьорите бяха импресионисти... Трагедията не е в безумното искане на кръчмарите и барманите, трагедията е в това, че те са прави за едно, а имено Карантината като самоцел е безмислена. Тя не спира, а забавя разпространението на заразата. Трагедията е, че хората, от които се очаква да предприемат адекватни мерки за укрепване на здравната система, тъй че тя да може да лекува адекватно /по протокола на ВМА/ и простосмъртните си пациенти, а не само козяко-избраните, лежерно в шеги и закачки с умиление оставят това безценно време да изтече... Колко пациенти са на болнично лечение и колко от тях имат достъп до рековалисцентна плазма???????? Наличието на достатъчно плазма е в помощ не само на пациентите, но и на обикновените лекари, борещи си с болестта и с метастазите на здравната ни система.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Незабавно отваряне или какво? Кого плашим?

    15 Дек 2020 16:47ч.

    Само ресторантьори ли има в тая държава? Само ресторантьорството ли е бизнес? Другите кучета ги яли. То бива, бива, но е мината всякаква граница. Ами, както другите, като няма работа да си фалират и толкова, ще си намерят друга работа. Аз на ресторант не съм ходил от 30 години и няма и да отида, да им ям буламачите. И ей ме на - жив и здрав съм, оцелял въпреки липсата на ресторатски услуги.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Айде

    15 Дек 2020 16:52ч.

    Алибегович, обръсни се, подстрижи се, заприличай малко на човек, хващай мотиката и на село!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Фалирайте, кой ви пречи?

    15 Дек 2020 17:00ч.

    Готвачките и сервитьорките не може да са върховният приоритет на една държава, но в нашата може. В нашата са толерирани ритнитопковци, говачки, фризьорки и всякакъв обслужващ слугински персонал. Това е според манталитета на шофьора на жипката.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • висок

    15 Дек 2020 17:00ч.

    Алидагоебов пак реве! Погребалните агенции подкрепят исканията на ресторантите и баровете! Търсят се гробари, заплата 4 000 лв!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • "Helleborus на 15.12.2020 в 16:41"

    15 Дек 2020 17:14ч.

    Пак поучаваш абстрактно без връзка с действителността. В реалния живот правото на живот е тясно свързано с правото на труд. Когато последното ти бъде отнето, колко живот ти остава? Ако ти си със специален статут (банкер, държавен служител, едър бизнесмен близък до ГЕРБ, рентиер), ние повечето повечето българи сме обикновени хора, които издържаме семейства. Освен това, лобистките ти речи в подкрепа на слугинската политика на ГЕРБ са толкова плитки, че не съзнаваш как си противоречиш в базовите си постулати.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • ;-)

    15 Дек 2020 17:33ч.

    Когато алчността и и егоизмът са движещата сила е така!!!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Pi4

    15 Дек 2020 17:59ч.

    Незабавно отваряне!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Гларуса

    15 Дек 2020 19:09ч.

    Кукуряк,надявам се да не си държавен служител. То и рентиерите в това време вече .... НО,като човек /не/зает в туризма за съжаление НЕ съм съгласен с гилдията на "сърдитите".Защо не скачаха срещу Ангелкова ,която съсипа туризма като понятие? И колко от тях са учили медицина,правят ли разлика между бактерия и вирус?..... Наглеци! Да ги питам защо за тази година Б-я е на първо място по смъртност в света???!!! И всички тези статистики са дрън дрън..И любимеца Джендов щял да работи целия зимен туризъм!?..аман от наглеци.Защо не скачат срещу Милен Велчев,който обсеби парите по 60/40 и сега си реконструира хотелите?....И още и още

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Helleborus

    15 Дек 2020 19:22ч.

    на 15.12.2020 в 17:14 Мнението ти не е без логика, но не вярвам някой ресторантьор действително да умре от глад. Така или иначе има такива мерки, които да не позволят това. Но за заболелите не е сигурно, че ще оцелеят. Когато един бизнес е с изтекла необходимост, това не означава човек да не работи, търсиш как да се преориентираш. Лично аз не вярвам, че ще се завърнем към предишното положение, както е било. Мисля, че проблемите с вирусите ще се застоят, ще бъдат на дневен ред още дълго време, ако не един, то друг вирус. Колко време можем да поддържаме бизнеси, от които няма нужда. (говоря в крайност, ресторантите са хубав бизнес, полезен, най-добрите ще оцелеят, надявам се). Но какво можем да направим, няма нещо материално, което да е сигурно, животът предлага обрати, човек може да изгуби всичко и нищо да не може да направи. Животът си има определени права, да взема някои решения за нас, без да ни пита. Най тъпото е да си го изкараш на невинни хора или да им прехвърлиш загубата си. Хората отказват да приемат, че не всичко зависи от тях и не е задължително някой човек да им е виновен.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Ама, разбира се!

    15 Дек 2020 19:22ч.

    Ако ще свалят с ултиматома крадливата и некадърна власт, аз съм ЗА!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • MrBean

    15 Дек 2020 20:55ч.

    Helle 19:22 За жалост много лошо ще стане ако държавата продължава с безмислени програми 60/40.80/20 или 6/9 може би. Не само на ресторантьорите ще им се наложи да търсят работа. Просто държавата в лицето на празноглавите ГЕРБ не се досещат какъв глад ще настане.Дори в наглостта си през март община Варна поиска от тур бранша там да предоставят всички санитарни запаси доброзорно. Проблемът е в НС,МС и лично в ББ. Този за една година уби толкова българи колкото от 1945 не са умирали!!! И тогава ни ресторанти ни хляб. не подкрепям ултиматума,но те имат нужда от подкрепа...

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Костов

    15 Дек 2020 21:11ч.

    Обичам думата 'ултиматум'. И се чудя какво ли ще предриемат кръчмарите, ако властта не им обърне внимание.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • на платените тролове на герб

    15 Дек 2020 21:30ч.

    ще кажа-правото на избор е свещено право на индивида.Правото на труд е също свещено право.Правото на качествено образование също.Гарант за това е Конституцията.И не може едни хора подбирани по незнайни критерии- основно слугинашки-да отнемат тези права на хората само и само да получат определени облаги от всякакъв род.Но не бива да забравят че идва ден на ..........

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Helleborus

    15 Дек 2020 22:23ч.

    на 15.12.2020 в 21:30 Не всеки, който не е комунист е от ГЕРБ, просто това е дясното в момента. Обаче ти говориш малко като Христо Иванов и Манолова, които много често говорят за право, но още по-често лъжат. Това, че имаш правото да се трудиш не означава, че държавата трябва да ти гарантира професия, която не се търси, работиш каквото има и каквото е нужно, в момента ресторантите не са толкова нужни, ще работиш друго. Държавата не е длъжна и да ти осигури качествено образование, след като няма конкуренция, то няма как да е качествено. Повечето неща, които очакваш от държавата, се създават от свободното общество. Свободното общество може да създаде качествено образование, ако не бяха промити мозъци от комунизма. А ролята на държавата е да поддържа услуга за бедните и за които се задоволяват с по-малко. Но тя не може да го измисли, тя ползва интелекта на свободното общество във всички сфери, ако медицината се развива, държавната медицина също ще се развива. Но ако няма образование, което да се развива, то държавнтото няма откъде да копира, ще имаш напъните на Отворено общество, да социализират децата към собствената им глупост. (понеже те не позволяват много да им се бъркаме) Колкото до правото на избор, то е правото да избираш между опции, които не са закононарушение. А основното право, (което умишлено не си споменал) е правото на живот. Пак ще го кажа, в случая се е намесил Животът и е променил условията на играта, държавата няма задължението да поддържа илюзорната отминала действителност. Винаги нещо отива в историята и винаги е трудно. Но да искаш държавата да понесе последствията е да искаш другите хора да ти поемат последствията. Държавата трябва да подкрепи само модел, който има бъдеще и който е рентабилен, а на другите да помага да се преориентират и дори да ги насърчава в това.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Идеалист

    15 Дек 2020 23:12ч.

    Спмням си какви на какви цени бяха миналогодишните коверти. Не им ли останало от тогава?

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • OLD

    16 Дек 2020 8:56ч.

    Ресторантьорите поставиха ултиматум за незабавно отваряне на 15.12.2020 в 16:46; Смислен пост! И верен с изводите си! Изборите стават все по нужни и закъснели. А ресторантьори?

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • кръчмарщина

    16 Дек 2020 9:05ч.

    Никакви ресторанти не трябва да се отварят. Кръчмарите изнудват, поставят условия, сякаш са "сините каски" на ООН и от тях зависи мира на планетата. Кръчмарщината трябва да се изкорени, българинът не е по работата, а по яденето, пиенето, извращенията, изневерите, чалгата, потребителската простащина, парвенющината поради селския си произход. С една дума бай Ганьо е жив и е в стихията си.. Ако отворят кръчмите, в началото на януари няма да има никакви места в болниците. Българинът доказва, че не може да степенува нещата- поставя на първо място плътските удоволствия и после живота и здравето. Значи още не е преминал етапа на социалното общуване и съвместния организиран живот.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Ричард Мазната коса

    16 Дек 2020 9:10ч.

    Кръчмарите са натрупали достатъчно пари, за да издържат и персонала си. Ресторантите изобщо не трябва да се отварят, може да се отворят, когато заболелите спаднат до 5% от общо тестваните. . и поне 40 % от населението се ваксинира. Иначе ни чака смърт. А кръчмарите са едни от най-богатите хора, освен това са хора на властта, по времето на соца всеки кръчмар бе доносник на милицията или на ДС.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Кръчмарите!

    16 Дек 2020 9:12ч.

    Марш на площада, стига плюскали на чужд гръб!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • кукувици

    16 Дек 2020 16:13ч.

    Всички самотни злобни кукувици и куковци , които нямат приятели , и поради това не стъпват в ресторант, ликуват ! Нека се радват , за сметка на това пък първи тях ще ваксинират !

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Димо П.

    16 Дек 2020 18:41ч.

    https://www.trt.net.tr/bulgarian/covid19 в този сайт виждам, че България има най много умрели от заразените, бъркам ли?

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Гларуса

    16 Дек 2020 20:55ч.

    Когато се научат да готвят -тогава.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Кънчо Пенчев

    16 Дек 2020 23:27ч.

    Ресторантите не са виновни за разпространението на коронавируса.Аз съм ресторантьор и виждам как всичко се спазва.Има дезинфектанти има дистанция между масите и между хората.Подържа се чисто и всичко е изрядно.Да обърнат внимание на големите верига магазини,градския транспорт където е пълна безредица и тях да ограничат.Не ние да страдаме заради онези,които не спазват!!!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Радикално решение

    17 Дек 2020 7:44ч.

    Ресторантите разпространяват "заразата". И магазините - и те ! И хипермаркетите ! Всичко да затворят ! И по улиците да се ходи, зараза. Да се забрани напълно излизането на улиците. Но и в къщи е опасно - хората да се изолират в домовете си един от друг ! И да стоят с маски у дома ! Понеже няма да могат да се хранят и да пият /освен чешмяна вода/ , след няколко седмици ще почнат да пукат от глад ! Чудесно, така ще намалеят бройките на потенциално заразените ! А най добре всички да спрат да дишат. "ВирОсът" се предава чрез дишането, значи ако се забрани дишането, няма да има вирус ! Гениално. Спрете живота, да не вземете да умрете от вироса !

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи

Напиши коментар

Откажи