Крум Зарков: България не може едностранно да определи датата за влизане в еврозоната

Крум Зарков: България не може едностранно да определи датата за влизане в еврозоната

"Аз разбрах за окончателното решение на президента на 9 май - това е негово право, но мое право е да поема последиците от този акт". Това каза пред БНТ Крум Зарков, бивш правен секретар на Румен Радев, който напусна поста, след като държавният глава обяви предложението си за референдум за еврото. Зарков обясни, че Румен Радев не е приел становището му относно референдума и затова е решил да напусне.

"Когато президентът очевидно не прие моето становище, това е бламиране на моята дейност и ако правният секретар има елементарно професионално достойнство, разбира този жест и освобождава поста", обясни Крум Зарков.

Безспорната част от казуса е, че международните договори са над националното законодателство, заяви Зарков. Съгласно българския закон за референдумите не може да се провежда допитване по въпрос, който вече е уреден с ратифициран международен договор.

Спорът се поражда от това дали има конкретна дата за сигурното задължение на държавите членки да влязат в еврозоната, поясни той. "По този въпрос се е произнесъл нашият Конституционен съд (КС) - той пита и отговаря на въпроса може ли България да реши до определена дата да не въвежда еврото, какъвто въпрос по същество поставя президентът. И КС постановява, че България, по задълженията, които е поела по международния договор на ЕС, не може едностранно да определя датата, на която ще въведе еврото. България може да определи кога да задейства процедурата за реализиране на този ангажимент. Тя се задейства по два начина - първо с молба да се влезе в т.нар. чакалня. Второто е с поискване на конвергентния доклад. Затова референдум въпрос не би могло конституционно да бъде проведен", коментира юристът.

Президентството е еднолична институция и за разлика от парламента и съдебната власт, президентът има право да взима каквито решения намери за добре, обясни Зарков. Той определи като глупост твърденията, че зад референдума прозира "дългата ръка на Москва".

"Трябва да спрем, ако искаме да имаме демократичен дебат, да търсим зад всяка позиция някак конспирации. Президентът реши да направи ход, очевидно има своите основания. Според мен юридически този ход няма да доведе до нищо, остават само политическите последици".

Източник: БНТ

Следвайте "Гласове" в Телеграм и Инстаграм

 

Коментари

  • А Полша ,Чехия,Румъния Унгария

    18 Май 2025 9:47ч.

    Как могат . Пендел

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Ако България не може едностранно да определи датата за влизане в еврозоната, тя трябва едностранно да определи датата за излизане от престъпния, фашистки евросъюз

    18 Май 2025 10:08ч.

    Упрвляват ни крадци, безродници, майцепродавци.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • viva

    18 Май 2025 10:55ч.

    А имаш ли представа дали изброените не искат или не могат? Щото моето мнение е, че не могат. По различни причини. С Дания и Швеция случая е друг, спрямо тези, които си изброил.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Su38

    18 Май 2025 11:24ч.

    Вива, правилата трябва да са еднакви за всички. Иначе не са правила. Не може да има такива за една част от европейските страни и други за други страни.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • viva

    18 Май 2025 11:31ч.

    Тъй де! Еднакви - тези от Маастрихт. Ние отговаряме - влизаме. Не беше ли така по договора ни с ЕС? Тези четирите не отговарят - не влизат.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Анонимни чикиджии

    18 Май 2025 11:46ч.

    Тая вива е брутално тъпа

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Дърт комунист тръмпист

    18 Май 2025 11:46ч.

    Швеция и Дания не можели,България можела хахаха егати кухия трол

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • viva

    18 Май 2025 11:54ч.

    Дъртия комунист не може да чете. Защото е дърт или защото е комунист? За едни четири посочени в поста иде реч. За тия двете съм споделил нещо друго.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Внимание, Внимание!!!

    18 Май 2025 12:08ч.

    Пазете си котките!!! Любимецът на г-н Дачков се е активизирал!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Randalltit

    18 Май 2025 12:10ч.

    Yonca sembollü slot oyunu Sıcak 20 hatlı slot, klasik slot oyunlarının heyecanını modern bir dokunuşla birleştiriyor. Bu renkli ve ışıltılı oyunda, şanslı yoncalar ve büyük ödüller seni bekliyor. Hem yeni başlayanlar hem de deneyimli oyuncular için ideal olan bu oyun, her cihazda oynanabilir ve bol kazanç fırsatları sunar. Şansını dene ve yoncaların büyüsüne kapılarak büyük kazançlara ulaş <a href=https://yonca-slot-oyunu.com/>yonca slot oyunu</a>

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • До 11:54

    18 Май 2025 12:16ч.

    Какво си посочил,неграмотен трол,няма никакво значение.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Моля ви, излезте на площадите на 31 май!

    18 Май 2025 12:25ч.

    БРУТАЛНАТА ИСТИНА за визитата на Борисов при Ердоган. Продава се... Факла.бг Борисов отиде при Ердоган, за да иска благословията му да продаде и тръбата.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • ФЪРКАТИЧКО

    18 Май 2025 12:30ч.

    Благодаря за предупреждението! Който мрази животинките, той мрази и хората! Малкото кацамунче не е добър човек!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Корупцията на Боко Тиквата и Шишко убива!

    18 Май 2025 12:36ч.

    Борисов се откупи веднъж, като плати милиарди за самолети, от които получихме само един, и то развален, а сега отново е сложил България на тезгяха - ще предаде и газопровода! Явно основната причина да отиде при Ердоган е именно тази - да иска благословия да шитне един от последните останали доходоносни активи на Родината, за да спасява кожата.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • baba Pena

    18 Май 2025 9:52ч.

    И какво ще последва, ако откажем да влезем ? Ще ни изгонят от ЕС ли?

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Baba Zollla

    18 Май 2025 9:54ч.

    Де тоя късмет?

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Крум Зарков: България не може едностранно да определи датата за влизане в еврозоната

    18 Май 2025 11:27ч.

    Всъщност мнението на този човек има ли някаква стойност?!? Та, той няма и един ден трудов стаж извън компрометираната се вече столетница и извън яслата на Президента, не ли?

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Накратко!

    18 Май 2025 11:32ч.

    Не! Поредният безродник, който заработва сребърниците си, както може!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • baba Pena 18 Май 2025 9:52ч. И какво ще последва, ако откажем да влезем ? Ще ни изгонят от ЕС ли?

    18 Май 2025 11:57ч.

    18 Май 2025 8:30ч. Може и да имат основание да ни смятат за прости. Може и да отклоняват вниманието ни от най-страшното. До сега не съм чул някой да е споменал дори, че приеме ли еврото ставаме 100% послушници на банката в Брюксел. Никой не смее да коментира, да спомене дори, че Брюксел, когато реши и прецени може да ни забрани кеша. Да върже социално поведение към сметката, срок на харчене и т.н.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Нов Кмет

    18 Май 2025 9:53ч.

    Този не беше ли от вашите другари?

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Baba Zolla

    18 Май 2025 9:57ч.

    , ,беше, ама нече не е бе!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Нов Кмет

    18 Май 2025 10:19ч.

    Всеки месец съдържащ 31-во число да правите протести и митинги, навръх Нова година ще дойде неизбежното.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Нов нещо си, Идиото?

    18 Май 2025 10:59ч.

    Не знаеш колко си прав! Неизбежното, разпарчедисването на ес ще дойде и даже по-рано! Сега! Като няма грантец, как взехте да мислите, и то правилни! Вярно, урсулка, Ка-Ка и подобни каки не харесват това! Ама историята е предопределена ...! Анадънму, за теве, новия, do you understand? 😀

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • До 10:19

    18 Май 2025 11:48ч.

    Клошар,неизбежното е,че и другата година ще просиш левчета

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Cjcjvjgjc

    18 Май 2025 9:54ч.

    Лъжа след лъжа ръси този! Народното събрание погази Конституцията още когато Възраждане внесе предложение за референдум защото бяха събрали много повече от 400000 подписа!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • хамалин

    18 Май 2025 9:54ч.

    някой го вибрира това момче (днес е Уйййкиндъ нъ бългърете)

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Опа

    18 Май 2025 9:59ч.

    Ама той много доблестен, честен и почтен. В чий скут пие мазно кафе? Поне отявлено да отиде при работодателя си

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • OLD

    18 Май 2025 10:00ч.

    Като по калъп са правени подобни. В "политическите не представителства". И защото е неделя се сещам за Георги Любенов от "кошлукТВ" .

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Кумчо, върни си дипломата и спри да лъжеш

    18 Май 2025 10:02ч.

    Дори при положителен конвергентен доклад България, както всяка друга държава, има право на отсрочка от 3 години, преди да влезе в еврозоната. Поради което въпросът на президента за референдума е коректен и спрямо Конституцията, и спрямо европейското законодателство.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Ългарка

    18 Май 2025 10:11ч.

    Лъжлив плужек! Решението за дара на влизане е на страната, след “Конвергетния доклад” . И това е според европейското законодатлство и договора. Като твърди това защи не цитира дослоено текста на договора : чл. Точка и т.н. Защото знае , че лъже! Гад…

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • viva

    18 Май 2025 11:02ч.

    Да, когато въпросът за въпросния "референдум" ще може да бъде разгледан, конвергентния доклад ще бъде наличен... Няма да има повече въпроси. Каквото в доклада - това.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • До 11:02

    18 Май 2025 11:49ч.

    Този доклад ще бъде окачен на гвоздей в някоя външна тоалетна

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • viva

    18 Май 2025 11:56ч.

    при последното преброяване в РФ стана ясно, че 70 % от тоалетните са външни... От там ли е впечатлението ви, къде стои нещо, направено на хартия?

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • До 11:56

    18 Май 2025 12:06ч.

    Ти явно обитаваш външна тоалетна,нали ? Поредното доказателство че освен брутално тъп,ти си и абсолютен лъжец. Абе ти да не си поредния никнейм на ибрика ? Разкрих ли те 😄😁😁😄

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Стефан

    18 Май 2025 10:11ч.

    Лека злорадствам като гледам как разни червени дами и господа се разочароват (за 9999 път) от разните дебили, в които до вчера се кълняха. До миналата седмица Зарков беше ерудит, а Киселова върховен експерт по конституционно право. Обясняваше ми се как външният вид нямал значение, как нямало нужда да бъде манекенка, колко била интелигентна... А днес са "педал", "незадоволена грозоти". За Курнелия същата дъга от емоции имаше. А Радев - тримореца пак го припознахте за герой. За Путин да не говорим - прав е, дори когато греши. За брутално некадърното същество, Митрофанова даже писахте дитирамби. А назначението й е брутална обида към българите и особено към българите русофили. Другари. Другари!!!??? Вие сте огледално копие на умнокрасивите. Но сте по-бедни, по-дърти и по-маргинализирани. Абсолютно безпринципни с манталитет на футболни фенове.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • thenewone

    18 Май 2025 10:24ч.

    "Абсолютно безпринципни с манталитет на футболни фенове.". А тва лошо ли е? Нали футболните фенове са млади, демек богати и интегрирани? Или не?

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • baba Pena

    18 Май 2025 10:28ч.

    Ти като какъв раздаваш тези оценки ? Да не си въобразяваш, че наместник на Бог ?

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Мари

    18 Май 2025 11:23ч.

    Така е горе-долу, но не съвсем. Украинската посланичка е далеч по-голямо оскърбление за България, отколкото Митрофанова, която не блести, но е просто някакъв дипломат на средно ниво. Иначе за Киселова съм напълно съгласна. Беше ясна от самото начало - университетски преподавател, който не владее елементарен правоговор. Всички сме имали възможността да чуем нейното "билЕ".

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Много просто!

    18 Май 2025 11:36ч.

    Стефчо, как да не греши българина в избора си, като българското семе е изродено! Ти си поредното доказателство! Без памет, без чувство за признателност, най-малкото за почит и уважение към хората, които се опитват да спрат катастрофата надвиснала над България и света!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Стефан

    18 Май 2025 11:50ч.

    Аз съм рядко тъп,не ми обръщайте внимание

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Stefcho, признат грях,

    18 Май 2025 12:19ч.

    дали е половин грях?

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • По-добре почни да си търсиш работа,

    18 Май 2025 10:14ч.

    ако фамилията ти вече не ти е намерила

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Жената Котка

    18 Май 2025 10:20ч.

    Хора, пазете си котките! Синът майчин дебне!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • ВЪПРОС

    18 Май 2025 10:38ч.

    А България може ли да има мнение по някакъв въпрос, касаещ нас БЪЛГАРИТЕ продажнико??

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Миловидна

    18 Май 2025 10:47ч.

    Явно не може господине.Ние можем само да козируваме.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Миловидна

    18 Май 2025 10:47ч.

    Явно не може господине.Ние можем само да козируваме.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Причинно-следствена връзка

    18 Май 2025 10:53ч.

    Крум Зарков не е президент да става това което той казва. Този млад човек трябва поне да има малко уважение към президентската институция, да не говорим към сънародниците си. Като е такъв голям експерт да посочи коя дата сме ратифицирали в този "международен договор"? Няма такава дата, другото са празни приказки. България не може едностранно да определи датата за влизане, ама разбира се. Може да искаме ама да не удовлетворяваме условията. Същото е и една трезва оценка, че може още да не сме готови. Единствено разбрахме, че ни наричат "прости", което ясно показва че нашите "политици" и "експерти" са коне с капаци.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • viva

    18 Май 2025 11:07ч.

    Не е президент, но е юридически съветник на президента! Т.е. до него е за да го съветва по това да ли желанията му са в противоречие на Закона или не. А не да търси "законообразни" формулировки на противозаконни мераци.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Хайде сега

    18 Май 2025 11:36ч.

    Президента е пряко избран от народа, а съветника е избран от президента. Този съветник не е наставник, иначе се обезсмисля изцяло ролата на президента. Конституционно право на президента е да внесе в НС искане за провеждане на референдум, а НС трябва да обсъди това искане и да го приеме или не. Председателя на НС не е избрана пряко от народа за да изземва функциите на това НС.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • viva

    18 Май 2025 11:49ч.

    Вярно не е наставник, но ако приет за съветник, следва съветите му да бъдат приети. Това е казало и момчето по горе, както се вижда. Т.е. не приемате, че там с титлата "съветник", а реално ролята му да е на параван? Щото ако на някого не му трябват съвети, да не си назначава съветници. Ако и без другото е решил да си прави каквото му текне.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • До 11:49

    18 Май 2025 12:08ч.

    Абсолютно нищо такова не следва,трол неграмотен.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • thenewone

    18 Май 2025 10:53ч.

    "И КС постановява, че България, по задълженията, които е поела по международния договор на ЕС, не може едностранно да определя датата ..." Ся, когато се изтропва такова изказване, то трябва да се подкрепи с подробности - с кое решение, от коя дата, КС постановява това. И, което е по-важно - като не може едностранно, не може ли двустранно? Демек с преговори, както е постъпила Дания. Щом Дания може, значи може. Референдумът ще даде мандат на преговарящите от наша страна, чиято позиция би могла да бъде (както вече я писах няколко пъти): "Ще влезем някога, но не сега. Тогава, когато няма да можем да живеем повече без еврото. Иначе казано - друг път, или маняна."

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • viva

    18 Май 2025 11:38ч.

    Така де - датата по договора ни за присъединяване към ЕС е тази, която ЕС определи на базата дали отговарям на определени критерии. И НИЕ наскоро поискаме ЕС да направи точно това - да провери дали отговаряме на критериите и съответно да определи датата, от която да приемем еврото. И това да поискаме подобно нещо протече с подобаваща драма, достойна на онази - да бъде или да не бъде. Поискано това, което написах, че поискахме преди месец-два. Даже правителството се създаде с тази цел. И междувременно нЕкои спаха... И се събудиха. След като процедурата тръгна...

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • До 11:38

    18 Май 2025 11:54ч.

    България не отговаря на нито един от критериите за приемане на еврото

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • thenewone

    18 Май 2025 12:09ч.

    "и съответно да определи датата, от която да приемем еврото." - кой да я определи? ЕС? Едностранно? Нали отношенията в ЕС са равноправни, или не са? После, тази дата не следва ли да се разглежда като предложение - "от тук нататък, когато решите (евентуално в някакъв срок), от нас имате добро". Ся, тук има нещо смущаващо - ако сега - юни 2025-та сме ОК, така ли ще е след една година? Или пак ще ни атестират (така се казва периодичното оценяване в кантората ми), или няма - демек капанът като щракне един път - край. Тогава къв им е проблемът, освен забавяне на освобождаването на авоарите от задължителните резерви на банките, които са депозити на гражданите и фирмите? Следва експозицията им на кредитния пазар, гражданството задлъжнява (евтини кредити), излиза на потребителския пазар и среща импортни стоки (аз и Фъркатичкото имаме само немска техника), а при повишено търсене на стоки, продавачът вдига цените и инфлацията отива нагоре, и пак стигаме до въпроса: ОК ли сме с критериите на еврозоната. Или вече не е важно. "Битият бит, а втората част не винаги е весела, господа!"

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • viva

    18 Май 2025 12:31ч.

    Чудесен коментар за алтернативите! На датите. Което не предполага ли в един въпрос да няма само една дата, а поне две? Което поставя въпросът дали с него се цели точно датата или нещо друго? От там нантък е в стил "ще ви вземат шкембе чорбата и свинските крачета"... И бахура не ни взеха!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • жорката

    18 Май 2025 10:53ч.

    Този е зъвършил Сорбона, колкото Кирчу е завършил Харвард. Се Крумчо нека да изслуша адв. Ченалова. Ама много внимателно да я изслуша... Според нея има един тригодишен период, след одобрението на конвергентният доклад, през който период страната може да се подготви, да хармонизира законодателството си и т. н. Но никога няма задължение за влизане веднага след одобрението на доклада: https://youtu.be/HXuXzaWw9rc?t=1081

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • thenewone

    18 Май 2025 11:00ч.

    "Но никога няма задължение за влизане веднага след одобрението на доклада". То така ще излезе, че президентът, с така формулирания въпрос, пита дали да не задължим правителството, веднага да влезем - ако отговорим "ДА". :d) И Зарковци и останалите, всъщност искат да ни забавят.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • не е вярно

    18 Май 2025 11:01ч.

    в момента е поискан извънреден! доклад от ЕС. Юни 2024 докладът е отрицателен. Инфлацията за март 2025 на годишна база е 4%.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Su38

    18 Май 2025 11:23ч.

    Хм... Май всички юристи трябва да минат изпит по елементарна логика. Според Зарков, ако не можем едностранно да определяме датата на замяна на лева с евро, то това следва да бъде датата на конвергентния доклад, демек юни. Очевидно може да се договори и друга дата, например, както е направено по наше предложение, вярвам, от 01.01.2026. Все пак отложихме другата дата - 01.01.2025 год. Значи, датата на влизане е въпрос на договоряне с компетентните европейски органи. А щом може да се договаря и предоговаря тази дата, то може да се пита народът, дали е съгласен тя да бъде точно определена една. Така че тия дечурлига като Зарков и останалата "юридическа гмеж" (изключвам малкото свестни и разумни юристи) да се върнат някъде в 7-8 клас и да научат елементарни правила на логиката. А не да се опитва със засукани псевдоюридически (имам предвид употребата на термини, чиито смисъл или не е дефиниран, или те не разбират) да постигнат определена политическа цел, каквото е приемането на еврото, изнасилвайки правото и основните демократични правила и основи.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • viva

    18 Май 2025 12:21ч.

    Ми когато една дата може да се договаря елементарната логика сочи, че трябва да има критерии, по които да може да се оцени коя да е датата. Коя е алтернативната на тази, която е посочена в един въпрос? За да има причина да се пита.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • КОКО

    18 Май 2025 11:24ч.

    Тези хора са полудели. Датата се била определяла двустранно!!!! Ами това е така, но след като в резултат на евентуален положителен доклад ние официално поискаме да влезем от 01.01.2026 г. Не сме длъжни да поискаме и всеки тъпан който се изказва за незабавното ни влизане в Еврозоната знае това. Нека Крумчо каже кой и защо бърза и иска извънреден доклад, след като редовния е догодина .Дали няма натиск от закъсалата Еврозона да ни гепят парите и поради този мерак да приемат лъжите за състоянието на държавата за истина. Дали нещо е противоконституционно се определя от КС, а не от Киселова, която е длъжна да внесе въпроса на Радев за обсъждане. Може да е всякакъв преподавател, но тя действа в противоречие с Конституцията като изобщо не приема отправения към НС въпрос и го връща като недопустим. Тя няма подобни правомощия. А дали да влезем през 2026 г. в Еврозоната трябва да се реши на референдум от който управляващата престъпна клика от ГЕРБ СДС, ИТН, БСП НОВО НАЧАЛО И ДПС НОВО НАЧАЛО се страхува.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Погазване на Конституцията, в която са заложени правата на гражданите на РБЪЛГАРИЯ

    18 Май 2025 11:41ч.

    Пресата, училищата и обществеността все повече приемат противоконституционното, тоталитарно беззаконие като управление. Тази културна капитулация – където правата се възприемат като условни, а властта като неоспорима – бележи истинската смърт на Конституцията.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Смърт на институцията Конституционен съд

    18 Май 2025 11:47ч.

    Също толкова тревожно е и уважителното отношение на съдебната власт към твърденията на правителството за „национална сигурност“, което се е превърнало в магическа фраза, способна да суспендира конституционния контрол. В случай след случай съдилищата са приемали твърденията на изпълнителната власт, без да изискват доказателства или прозрачност. Тази тенденция е позволила системни нарушения на Петата и Шестата поправка , особено в контекста на Гуантанамо и тайните военни трибунали. Много задържани са останали в затвора повече от десетилетие без повдигнати обвинения или съдебни процеси, което е подигравка с конституционно справедливия процес. Абдикацията на Съда не се ограничава до изолирани моменти на криза. Тя се е превърнала в системен модел на плахост, уважение и безразличие към ерозията на Конституцията и нашите свободи. Съдиите често изглеждат по-загрижени за институционалната легитимност, отколкото за самото правосъдие. Те често издават тесни решения, които избягват трудни конституционни въпроси, оставяйки основните права в правна неопределеност. Когато високопоставени служители лъжат под клетва, когато цели групи от населението са наблюдавани или задържани без причина, когато бюрокрацията управлява безнаказано и когато правата на хората са отнемани от изпълнителни укази или законодателна малодушност, съдилищата би трябвало да кажат „Не“. Твърде често те не казват нищо.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Това става и в САЩ, това става в УЖ ДЕМОКРАТИЧНИЯ ЗАПАД. Това става и в България

    18 Май 2025 11:50ч.

    Само слепите не виждат

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • мнение

    18 Май 2025 11:47ч.

    При труден спор със съветниците си един американски президент им казал: "Като сте толкова умни, защо вие сте това, което сте, а аз съм президентът на Съединените американски щати?"

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Мнение

    18 Май 2025 11:51ч.

    ЗА еврото са само най големите мафиоти и най долните утайки

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Нищо по-различно

    18 Май 2025 12:00ч.

    И този плазмодий искаше да бъде избран за председател на столетницата, нищо по-различно от Насо Фритюрника. Най-подхощящото му място е при псевдодемократите и неофашисти от ПП-ДБ.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • мили хора!

    18 Май 2025 12:00ч.

    Тия сега се правят на прости, с тсел всичките да са против референдума и само Радев да е за, и като фалшифитсират референдума и Радев си направи партията, да спечели предсрочни избори и да формира правителство, което не само ще отложи приемането на еврото, ами ще направи и доста други неща, програмата е подробно разработена. А самите те не могат да се обявят против еврото, понеже партньорите ги държат в зависимости. Радев като единствен сравнително неопетнен има по-голяма свобода. И разбира се, че всичко това е проект на Масква, и е част от "антифашистката борба", която рушнятсите водят срещу "ЕС-натсисти" и тсели съботирането, а по-късно и разпадането му. Това също така е атака и срещу НАТО и 5-те протсента, и разбира се срещу плановете на ЕС за милитаризатсия и обща отбрана. Обаче в България борбата е с тсиркове, врътки и бягане по тъч линията, защото никой тука не е достатъчно силен да каже нещата както са - ясно, честно и подробно.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Дърт комунист тръмпист

    18 Май 2025 12:05ч.

    Мило гьотференче, освен че очевидно си абсолютен дебил,ти си и крайно неграмотен дебил. Пеевски да ви заведе на курсове по български език

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Майна

    18 Май 2025 12:14ч.

    Няма национални банки , изключвам 4-5 държави, всичко е подчинено на лондонското сити . Само че сега трябва законно да се откажем и от абсолютен контрол на капиталите ( национални ) в тях. Това беше замисъла на ЕС , в който беше Британия ( подвеждащо) и който напусна ( предварително планирано) . Какво очакваха дълбоките управляващите банкери ( това са истинските управляващи , поставили избрани " политици" по върховете на държавите) Очакваха, че Русия е вече тяхна - олигарсите избутани там от перестройката ( и далеч преди нея) оглозгаха руските постижения( общо) , получиха достъп до източване на ресурсите на тази богата Русия. Вървеше по план.. Но , Русия РОДИ Путин! Мога да напиша книга ( това ще го направят руските, те имат Право да напишат Епопея за великия руски държавник!). Та, Лондонското сити е във фалит- има достатъчно будни, човеколюбиви финансисти , които го обясняват ( в момента са репресирани по всички възможни начини) .. Дойде и Тръмп ..( давай , каубой) Събуждат се и хората ( хайде, можете..!) От будното гражданство зависи ще се бори ли за СВОБОДАТА СИ! БУКВАЛНО!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Договори могат и да не се спазват.

    18 Май 2025 12:17ч.

    Британия като страна членка също е подписала, че ще приеме еврото "когато е готова". Тя винаги си е била готова, реално няма по-подготвена държава в Европа, Ирландия щом го прие. След Брекзит не остава ли задължена да го приеме? Как Британия не си изпълни договорката за влизане еврозоната и всичко се реши с референдум, а при нас мърдане няма? Никой не излезе да каже какви ще са последствията ако се откажем, защото няма невъзможни неща освен в главите на онези хора които са си заложили бъдещето в тази сделка без нас да ни питат. Това е престъпна омерта която се разкрива пред нас. Политици, юристи, икономисти близко до властта до сега ни замазваха очите за ползите от еврото, но за 18 години членство никой не се сети да ни предупреди, че всъщност нямаме избор и нещата са необратими, чак сега се сетиха да ни го обясняват когато сме да финалната права и българите се колебаят, защото са си правили сметката да ни известят при вече свършен факт.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • thenewone

    18 Май 2025 12:27ч.

    Като имаме предвид, че става дума за конкретните наши пари (заплати, пенсии, стипендии, спестявания, кражби, рушвети и т.н.) има доста смущаващи неща. Очакванията ни са, че субектите, на които сме делегирали нашите властови права, ще се отнесат с подобаваща отговорност към нашите пари, което, разбира се, са наивни очаквания. Затова в Конституцията има и такива механизми като референдумите. Иначе ситуацията е: "Дай си мъжо жената, пък ти се хвани за ...". Оказва се, че надеждите ни на Конституцията също са наивни. А дали са наивни, наистина ли сме скапани наивници?

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • ИвКо

    18 Май 2025 12:34ч.

    "Крум Зарков: България не може едностранно да определи датата за влизане в еврозоната" --- Тогава какъв е смисъла от съществуването на България? Сега ако се огънем пред ЕС завинаги ще останем на колене, не може вечно да се подчиняваш безпрекословно, в края на краищата от ЕС трябва да разберат че и ние сме хора.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи

Напиши коментар

Откажи