Гешев: Ядосва ме бавната, страхлива реакция

Гешев: Ядосва ме бавната, страхлива реакция
Ядосва ме бавната и страхлива реакция, всеки пропуснат час може да бъде платен с човешки живот. Това заявява в интервю за "24 часа" главният прокурор Иван Гешев, пише "Епицентър". Основната тема в него е мерките по борба с коронавируса. "Някой депутат говорил, че щели да дойдат танковете. Какви танкове? Сигурно вече имаме само три и те работят, ако не вали! Обаждат ми се лекари от цялата страна. Продължаваме да не слушаме достатъчно експертите, които излагат живота си на опасност. Това, че говоря по този начин, е и защото аз не съм политик. Мен рейтинги и избори не ме засягат", изтъква Иван Гешев.

 

По отношение на мерките за справяне със заразата обвинител №1 е категоричен:

 

"Сега е моментът да се обединим и покажем най-добрите си качества като народ. Стотици хиляди са загивали за България по фронтовете или от глад и болести, но въпреки това сме възстановили държавата си. Сега не сме в такава ситуация, но кризата е пред вратата ни и се надявам да не сме закъснели. Това е отговорност на политиците и ги призовах да действат незабавно. Някои от тях не са осъзнали, че светът вече е друг и продължават все едно нищо не се е случило. Да мислят, че могат да извлекат политически дивиденти, да се позиционират за избори. А някои от политиците се държат като на пир по време на чума.


Въобще не разбират, че няма да съществуват на политическата карта, ако продължават така. Лошото е, че цената ще са прекъснати животи на българи. Трябва да се подготвим за най-негативните сценарии, за да можем да спасим колкото може повече хора. Това не направиха и допуснаха грешка, според мен повечето европейски държави и техните лидери.


Твърде много страх от политически и икономически последствия. Повече от седмица слушаме как във Великобритания животът си продължавал постарому, а какво имаме там сега - налагане на ограничения. Имаме късмета да сме след Италия и трябва да използваме всяка минута, за да се подготвим за това, което виждаме там, в Испания и в други държави от ЕС. Мисля, че почва да се осъзнава, но ме ядосва бавната и страхлива реакция. Защото всеки пропуснат час може да бъде платен с човешки живот. Някои продължават да говорят само за икономика. Чакат след края на здравната криза да яхнат политически неизбежните икономически проблеми, които предстоят.


Подсъдимият Прокопиев и той говори само за икономиката и цинично обяснява как щели да починат “няколко десетки хиляди българи, по-голямата част от които възрастни хора с различни други заболявания”. Вижте какво казва СЗО и информацията, която дава Националният оперативен щаб – младите също са в риск, а това променя пагубно приоритетите в тази криза. Единствено важното в момента е да се подготвим възможно най-добре, за да се спасят здравето и животът на максимално възможно повече българи, както и да съхраним държавата си.


Икономиката е важна, но в момента е на втори план. Разбира се, правителството и парламентът трябва да направят всичко възможно в тази криза за икономиката, бизнеса и за най-уязвимите социални слоеве от населението. Смисълът на ограничителните мерки е насочен и към минимизираме в голяма степен на щетите и на бизнеса, колкото и парадоксално да звучи. Без хора - няма бизнес, няма икономика, няма държава. Политиците трябва внимателно да начертаят планове за сега, но и за след кризата, когато икономиката ще е основният ни приоритет. Както казват японците - всяка криза е и възможност. Но трябва да сме умни, да планираме и да действаме като общност. Материалните неща се възстановяват, човешкият живот - не."


Иван Гешев отговаря на въпроса дали политиците се вслушват в предложените от него мерки, като се има предвид, че миналия вторник на заседание на правната комисия в НС той призовал Банско да бъде поставено под карантина и пет часа по-късно това се е случило.


"Не са само мои идеи. Аз повторих много от това, което искат повечето лекари. Напоследък ми се обаждат от цялата страна. Продължаваме да не слушаме достатъчно експертите - тези, които са и ще бъдат на първа линия в борбата с вируса, които излагат и ще продължат да излагат живота и здравето си на опасност. Имаме видим прогрес, но нямаме време, а някои продължават да мислят и действат като преди появата на вируса. Какви мерки ще се предприемат, е от компетентността на правителството и парламента. Надявам се да не стигнем до крайни негативни варианти, които вече виждаме в целия ЕС. И точно затова трябва да се готвим за най-лошото, точно за да можем да го предотвратим", е неговият отговор.


"Принципно подкрепям експертите, лекарското съсловие. Те са хората, които трябва да кажат какво, а политиците и всички ние да го направим. Прокуратурата има достатъчно правомощия", казва Гешев по настояването на Столичната лекарска колегия на БЛС, която призова за максимални правомощия на главния прокурор и МВР за овладяване на ситуацията.

 

"Предполагам, че са имали предвид адекватни промени в законодателството, за да може прокуратурата да ангажира наказателната отговорност на всички, които поставят в риск здравето на всеки един от нас. Виждам, че НС предприе първи стъпки в тази насока. Дали ще са достатъчни? Ще видим", е отговорът на главният прокурор.


"Всеки един от нас трябва да е активен в кризата. Всеки трябва да помогне с каквото може. Ще се справим само заедно, а не поотделно. Прокуратурата действа в рамките на своята компетентност – надзор за законност и наказателно преследване на лица, осъществили състави на престъпления по Наказателния кодекс (НК). Включително за такива, поставящи в риск здравето и живота на българите. Това правим и в момента. Ние сме длъжни да го правим активно, вече казах защо. Прокуратурата е организирана още преди извънредното положение по начин, че да не спре да функционира. Колегите по места дават всичко от себе си.


Тези от кръга на подсъдимия Прокопиев, Цветан Василев и други подсъдими и обвиняеми не са спирали да говорят и атакуват прокуратурата. Днес са рейтинги и човешки права. Вчера беше нещо друго. Утре ще е трето. Въобще не ме интересуват. Единственото важно за мен е прокуратурата да изпълни законовите си задължения по най-добрия възможен начин, за което и ни плаща българският данъкоплатец.


Това, че говоря по този начин, е и защото не съм политик. Мен рейтинги и избори не ме засягат. Тези хора продължават да са тотално неадекватни. Какво означава рейтинг, когато са застрашени държавата, народът и най-близките ти", казва Гешев по отношение на обвиненията, че трупа рейтинг.


Запитан дали контролните органи се справят в новата ситуация, Иван Гешев отговаря така:


"Виждам как колегите от МВР, РЗИ и други контролни органи дават всичко от себе си. Някои не са спали сигурно от месец. Затова призовах да бъдат подкрепени, включително и финансово. Те също са на първа линия. Мнозинството българи също приеха изключително отговорно първоначалните препоръки и спазват предписанията. Те са най-ощетени, защото заради шепа нарушители търпят повече ограничения, а накрая може да се окажат и потърпевши. Затова работата на контролните органи също е изключително важна. А иначе ВАП продължава да предприема действия по реда на надзора за законност. А за забавената инспекция в “Илиянци” какво да кажа? Дайте да вървим напред, да се учим от грешките си и да не ги повтаряме."

 

А по отношение на контрола в ромските гета казва: 

 

"Трудно ще е, но се прави всичко възможно. Вземат се комплексни мерки. Включително и прокуратурата поема своята отговорност в рамките на функционалната си компетентност. Дайте разбора да го правим, като приключим с тази криза. При едно нейно развитие вероятно ще трябват допълнителни мерки, включително и социални, за тези хора."


Главният прокурор отговаря и на въпрос, свързан с радикалните мерки, които предлага, като вечерен час и контрол на движението през деня. И обяснява как го вижда. 


"Мерките са от компетентност на изпълнителната и законодателната власт. Няма нужда нищо да си представям. То вече е факт в много държави в Европа и извън нея. Огледайте се. Затова да работим, за да не стигнем до най-лошите варианти, за които четем - Мярката, която действа от петък - да се спре пътуването между градовете, не е ли достатъчна? - Ще видим. И други ще го преценят. Дано", казва той.


"Скоро полицията няма да може да посрещне всичко. Затова приетият Закон за извънредното положение предвижда възможности да се ангажира армията и да се ползват съвременни технически достижения. Това е адекватен начин на предстоящите вероятно предизвикателства. Изписа се и се изговори пак много. Но вижте какво се налага да прави армията в Италия - да разнася ковчези, и как Южна Корея чрез мобилни приложения и техника свали смъртността под 1%. Дайте да не се занимаваме с дребни политически игрички, а да извличаме поука от чуждия опит. За да не съжаляваме пак после. Залогът в случая е животът", продължава Иван Гешев по темата дали полицията се справя.


Той информира и, че вече има образувани десетки наказателни производства в цялата страна за неспазване на карантината. "Следим ги и са взети на специален надзор от апелативните прокуратури. Вярвам, че скоро българският съд ще постанови първите присъди, добавя Гешев.


И не крие: "Възмущава ме безотговорността, която проявяват някои. Най-вече към близките си, но цената може да плати и всеки около тях."


Запитан какви съвети дава на по-възрастните си близки, отговаря:

"Казвам да спазват препоръките на здравните власти. Стриктно. Старая се да ги спазвам и аз. При мен е малко по-различно. Работата и моментът са такива, че трябва да се срещам с много хора. Старая се да давам пример. А за майка ми - постарал съм се да е максимално изолирана, докато не стане безопасно. Мисля, че така трябва да постъпят всички, за да спасим тези, които са ни дали живот и са ни отгледали."


В интервюто пред "24 часа" главният прокурор Иван Гешев коментира и нападението над главния редактор на “168 часа” Слави Ангелов. Запитан дали лично наблюдава досъдебното производство, има ли вече заподозрени и откъде идва поръчката, Гешев казва:


"Следя работата на колегите. Не е в интерес на разследването да се коментира сега. Уверявам ви, създадена е максимално най-добрата организация и за разкриването на престъплението участват най-добрите криминалисти. - Сякаш моментът не бе подбран случайно - време на извънредно положение, допълнително нагнетяване на напрежението. - Има и такава версия. Ще повторя - това е атентат, директна атака срещу държавата."


Към момента се вижда отчетлив спад в битовата престъпност, смята главният прокурор. "Подозираме обаче, че това ще се промени и може да се стигне до бум на битовата престъпност. Готвим се и за такъв вариант. Точно затова са важни приетите възможности в Закона за извънредното положение за подпомагане на органите на МВР", не крие той. 

 

Иван Гешев отговаря и на въпрос докъде е стигнала екстрадицията на Васил Божков.


"Българската прокуратура е направила всичко, което се иска и зависи от нея. От тук нататък всичко зависи от държавата ОАЕ", казва той.


И накрая споделя страховете си, свързани със заразата от ковид-19.


"Опасявам се, че все още не сме разбрали, че опасността е реална, идва и няма как да ни подмине, че продължаваме да мислим и действаме все едно нищо не е станало и да се боричкаме на дребно, а не се обединяваме. Много хора продължават да мислят за лични, финансови и партийни интереси, без да разбират, че цената за това вече ще се плаща в човешки животи и светът около нас вече не е и няма да бъде отново същият", казва Иван Гешев в интервюто за вестника, направено в неделя, преди президентът Румен Радев да наложи вето на част от Закона за извънредното положение.

 

 Източници: "Епицентър", "24 часа"

 

 

 

 

 

 

Коментари

  • OLD

    23 Март 2020 10:51ч.

    - :))

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Там е работата, че някои центарлни банки имат проблем и са в криза

    23 Март 2020 10:53ч.

    И за да си спасят задниците ни побъркаха медийно за болести и вируси. И се действа бавно що се отнася до финансовото обезпечаване на хората, другото е перфектно!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • OLD

    23 Март 2020 10:55ч.

    Жалък. "Добре дошли, г-н премиер, благодаря ви...Трябва да бъдем единни, хората трябва да слушат Министерския съвет..." Това - Радев. Преди малко, в президентството. Да, същият Радев, който само преди десетина дни обясняваше, че оттеглял доверието си от правителството, че имало диктатура, сговаряше се с Копейкин и русофилите да бута законната власт, инспирираше бунтовете пред МС и блокадите на Орлов мост. Сега се присламчил, прави се на смирен, сговорчив и национално отговорен. Аз лично няма да повярвам. Обърна плочата, щото се усети, че хората искат буквално да го пометат от "Дондуков" 2 и да инсталират Мутафчийски на негово място в кабинета му. В момента се мазни на Бойко от шубе. Това е най-точната, макар и купешка характеристика на душевния му статус. "Добре дошли, г-н премиер...Благодаря ви..." На кого благодари - на онзи, чиято работа саботира вече три години и половина? Онзи, когото мечтае да види зад решетките? Онзи, когото иска да "приключиш" със служебен кабинет? Ясно е, че в момента Борисов трябва да демонстрира институционална солидарност, политкоректност, но се надявам, когато кризата отмине, ясният спомен за демагогията на Радев да бъде своевременно реанимиран. Паметта е не по-маловажна от имунитета. Паметта е имунитетът на мисълта.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Мортиша

    23 Март 2020 11:06ч.

    Като чета логореите на управляващите, много ми липсват изказванията Цецо или на Плевнята в този момент - за раведряване на настроението,...

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • OLD

    23 Март 2020 11:08ч.

    "Харизанче и КО" маскиран като мен, добре дошъл при мама! Пак папка, без хигиена, а лешоядна храна? Ще се разболее, и като приносител.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • БАЙ ХОЙ

    23 Март 2020 11:12ч.

    Айде сега да видим като издава държавна тайна / това за танковете ни/ някой ще му потърси ли отговорност !

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • observer

    23 Март 2020 11:20ч.

    То е ясно, че не си ти, OLD, с тая логорея. А от друга страна съм изненадан от Гешев, много премерено изказване. И смислено.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • "Дайте да не се занимаваме с дребни политически игрички, а да извличаме поука от чуждия опит."

    23 Март 2020 11:37ч.

    Точно това НЕ правите! Защо не приложихте Сингапурския опит, който се доказа като най-ефективен?

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • А циганите?

    23 Март 2020 11:45ч.

    След като бяха установени стотици цигани, които не спазват извънредното положение, колцина ще бъдат подведени под съдебна отговорност? А, забравих, тази отговорност е само за българите, защото те не бият полицаите, когато навлязат в българските гета.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Предварително се извинявам за скептичния коментар!

    23 Март 2020 11:51ч.

    Гешев видя, че авторитарно-милиционерският стил не върви и сега го удари на дипломатичен тон и загриженост за човешки животи! А ще чуем ли за починалите заради отложени планови животоспасяващи операции в резултат от извънредните мерки? Както и за други починали като пряк или косвен резултат от извънредните мерки? Или за Гешев е важно само спасяването от коронавируса. От всичко останало е разрешено да се умира, само не и от коронавирус!!!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • хаирсъзин

    23 Март 2020 11:52ч.

    Момчето вярва, че има капацитет да успи и/или мотивира българите. Ще му припомня, че именно те имаха мъдростта да родят много симпатичен анекдот. Що е то две нули - тоалетна, а какво е три нули - къпан милиционер в тоалетна.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Помнещите журналисти:

    23 Март 2020 12:08ч.

    ОТ ФАБРИКАТА ЗА НЕЛЕГАЛНИ ЦИГАРИ НА БОРИСОВ В КРАЙМОРИЕ ДО НОВИЯ САРАЙ НА ДОГАН В РОСЕНЕЦ https://bivol.bg/velikdenska-ekskurzia.html Подминаваме Крайморие с неговия концесиониран плаж и няколкостотин метра след последните къщи ще видите не особено елегантна постройка, приличаща на хангар. Хангарът обаче е истински паметник на мутренската култура. В него се е помещавала незаконна фабрика за цигари разбита от БОП през 1995 г. (виж тук). Собственици на фабриката са съдружниците в “Тео Интернационал”: настоящият премиер Бойко Борисов, бившата му половинка Цветелина Бориславова, Румен Николов – Пашата, Ангел Бончев и един от местните олигарси на “прехода” – Емил Райков, който все още е издирван като кредитен милионер. Ударът на данъчни и бопаджии лишава от препитание половината баби в Крайморие, които пакетират готовата продукция. Случаят обаче е потулен от бургаската полиция, а тогавашният шеф, който предупреждава мутрите за готвената акция, за да демонтират машините в цеха, е издигнат за шеф на РДВР по времето на Гл. Секретар Борисов, а след пенсионирането си е изтеглен на ръководна работа в ИПОН Бургас, която охранява ЛукОЙЛ. През 1996 г. Бойко Борисов и Пашата продават фирмата на тимаджията Иво Каменов. Машините са изнесени по документи с кораб за чужбина, но всъщност заминават за Североизточна България, където продължават да работят за бизнеса на други чорбаджии. И до днес обаче в халетата, които днес са гараж на таксиджийска фирма, има остатъци от тютюна и опаковките, които са били складирани там. https://bivol.bg/velikdenska-ekskurzia.html

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Helleborus

    23 Март 2020 12:15ч.

    Според мен истината е някъде по средата. По мое мнение карантина трябва да има, няма проблем и да е строга, но тя не би трябвало да се изразява в задължително стоене у дома, без да правим нищо. Понеже който не работи, не трябва и да яде. Аз вярвам, че обществото трябва да се разслои на малки групи с постоянни контакти, семейства и бизнеси. Вътре в тези малки групи хората помежду си да се пазят и да спазват хигиенни изисквания, а да се ограничи събиране на хора на СЛУЧАЕН принцип - заведения, публичен транспорт, молове, игрища. Търговците и други, които могат, да развият онлайн услуги. Бизнеси, които работят в затворен кръг, производители на храни, облекло, строители и други, да продължат да произвеждат каквото произвеждат. Така от икономиката ще отпаднат САМО бизнеси, които разчитат на случайно струпване на множества, но ще се появят други ниши, където те да се влеят. Всичко останало ще се развива, нищо не пречи да произведеш и закупиш автомобил, например. Ако държавата не насърчи бизнесът да се адаптира и да продължи да бъде активен, ако не насърчим хората да продължат да работят, действително не само няма да устоим, но и би било самоубийство. По този начин болестта ще ни атакува бавно и ще може да бъде контролирана, докато придобием така наречения стаден имунитет или не се намери лекарство. Един такъв тип поведение примирява двете крайности и дава възможности за растеж.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Gen Gurko

    23 Март 2020 12:19ч.

    С всичко казано от г-н Гешев съм на 100% съгласен. Аман от напудрени за пред екрана, политиканстващи на дребно политици.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Вся власть Гѣшѣву!

    23 Март 2020 12:24ч.

    Който оди по улиците, е враг на народа и подлежи на карантина! Който не си купи маска по 10 лева от Женски пазар, да бъде карантиниран незабавно! Карантинираните да се дезинфекцират в инсинератори! Който мрънка, че се чуди какво да си купи - хляб или лекарства, да му се ударят десет тояги, а при рецидив - сто! Може и още, ама вече не е смешно.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Blackadder-хибридник

    23 Март 2020 12:28ч.

    Добре работещия с английското посолство защо толкова настойчиво настоява да закрием държавата - за неопределен период и без перспективи за последващо откриване? Много се е активизирал напоследък, по теми не от неговата компетенция. Не е работа на прокурора да казва какъв да бъде закона, нито да препоръчва кой какво да прави. В условията на криза всеки закон е недостатъчен, а повечето нарушения остават ненаказани, вършат се и грешки. Тенкю вери мач, г-н Пета колона!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • кукуряче, тва за онлайн услугите убу,

    23 Март 2020 12:30ч.

    само че онлайн уроците вече дадоха фира - учениците от бедни семейства нямат компютри, нямат и интернет. Двайсет процента. Да бе, знам, че бедните са бедни, защото са мързеливи и глупави - тая либерална идеологема ни я начукват вече трийсет години.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Кака Мара

    23 Март 2020 12:31ч.

    Преди петък не мога да се отърся от страха. Един охлюв ме е напънал тука...

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Яяяяя

    23 Март 2020 12:35ч.

    милиционера, си е милиционер. Чел е малко, умува много. Няма как да му обясниш, че силната икономика е здраве, а слабата смърт. В Африка от вирус не ги е страх, така или иначе голяма част ще умрат от глад.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • milevan

    23 Март 2020 12:37ч.

    ами типично за теб

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Kubis

    23 Март 2020 12:45ч.

    Този излезе на светло, за да не го забравим, и то за неща които не са в неговите ресор! И при това са изказани доста верно, значи някой /знаем кой/ му е подсказал какво да говори. Защо ли!??! Какво ни готвят неговите кукловоди!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Пълна глупост

    23 Март 2020 12:46ч.

    Дори да нямаше никаква карантина, резултатите щяха да са същите.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • висок

    23 Март 2020 12:51ч.

    Браво на Главатаря на прокурорите, слава!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • trasporter

    23 Март 2020 13:02ч.

    OLD за Президента: "... хората искат буквално да го пометат от "Дондуков" 2 и да инсталират Мутафчийски на негово място" - това ако не е призив за държавен преврат, какво е? Отделно, че "хората искат буквално да го пометат" е само негова мечта, без да знае, че от тази мечта може полза ще има вицепрезидента. Съгасен съм със средноаритметичното на Helleborus.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Надявам се. ...

    23 Март 2020 13:11ч.

    Повече тъпаци от ГРОБ да +

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • непрекъснато повтаря, че не е политик, а това говорене си е чисто политическо

    23 Март 2020 13:19ч.

    Не е работа на главния прокурор да прави оценки на политиците и да дава политически предложения. Арестувай си там циганските крадци на кокошки по селата или “неправилните олигарси” и не си пъхай каскета, където не ти е работа. Ние още чакаме да бъде извикан Борисов на разпит за пране на пари, за къщата в Барселона, за “зайчарника” в Банкя, за общите далавери с Пашата и Пеевски, а главния каскет на Републиката се занимава с други глупости.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • първо Гешев да свърши първо своята работа и тогава да дава акъл за чуждата

    23 Март 2020 13:27ч.

    Когато Гешев арестува Борисов, Пеевски, Пашата, Златев, Домусчиев, Донев, Ковачки и Марешки, а Цацаров им отнеме цялото имущество и им запорира банковитв сметки, тогава Гешев пак да заповяда да си каже мнението по политически въпроси като обикновен гражданин.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Българските средностатистически дебили

    23 Март 2020 13:53ч.

    реват на умряло. Това е положението , дами и господа. Има вирус, който е смъртоносен и правителството се опитва да го ограничи. Но със сълзи и сополи както правите вие не става. Хиляда пъти се възхитиха с умиление от Китай, който успял бил да се справи с желязна дисциплина. Ами това е положението. Нидерландският премиер също приказваше за `групов имунитет` както преди това Англия обаче на бърза ръка и Англия и Нидерландия установиха, че с групови имунитети не става. Вчера социалната министърка /ли беше/ съобщи, че всеки, останал без работа има право да подаде молба за 60%нтна компенсация. Кой знае дали ще е така и какви опашки ще настанат, но това е! За сега поне единственият положителен опит е КИТАЙСКИЯ. в Сингапур не съм проверил какъв опит имат.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Желязко Желев-за Гешев ОГР

    23 Март 2020 14:11ч.

    Потресен съм.В едно интервю Гешев е казал това което съм разхвърлял на много места. ОГРОМЕН РЕСПЕКТ. Към критиците; Не му било работа.Това е първата криза пред която почти всички са почти равни бедни/богати/властващи/измекяри.Доколкото разбирам от родителите на Гешев жива е майка му.Вероятно на възраст,с болежки.Вие как бихте постъпили на негово място с огромната информация за действие/бездействие която има?Да си трае и да подложи на риск най близките си хора.Някои и дори повечето политици или нямат майки или са ги прежалили.На негово място бих постъпил точно така.Престъпление?Предупреждени!Наказание! Още един път респект.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • баба мара

    23 Март 2020 14:51ч.

    да се забрани незабавно влизането на българи от чужбина защото те ни заразяват кои където е да си стои там след като всички искат пазарна икономика защо не пада цената на бензина след като ресторантите не работят продуктите за тях излизат на пазара защо не падат цените защото в българия всеки разбира пазарната икономика както си иска ще изхвърли стоката ама няма да я намали

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • г-жа Helleborus е права!

    23 Март 2020 14:57ч.

    Ако приемем днешната история на другаря Ганьо Борисов, за това как се е скъсвал от работа, за да купи „Хумана“ на дъщеря си по време на виденовата зима през 1997-а година, ще излезе, че младата другарка е била захранвана с бебешки храни най-малко до своята 14-та година, тъй като е родена през 1983-а.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Пешев

    23 Март 2020 15:00ч.

    Гешев е невежа. Но войнствена невежа , затова мнозина /герберугите/ го харесват. Карантината е необходима , тя трябва да продължи определено време. Но Гешев е глупак , който си мисли че само с репресии и ожесточаване ще получи търсения резултат. Ожесточенията не могат да променят хода на вируса . Неговото разпространение си има свои правила , те са в периметъра на експертите. Между по-леки ограничения и свръх-жестоки ограничения , съществена разлика в резултата за епидемията няма да има. Гешев това не го разбира. Той е примитвна насилническа тиква , която рязсъждава така - Малко насилие - малки резултати , голямо насилие - големи резултати , огромно насилие - огромни резултати !!! Това е примитивния модус операнди който се върти под каскета му. Всъщност единствената карантина и изолация , която може да даде 100 % резултат /или 99%/ - спиране на пандемията е тази , при която ВСИЧКИ ХОРА без изключение спрат на едно място , останат в домовете си 20 дена, навсякъде по целия свят , не си отварят прозорците , не купуват хляб , пият вода от чешмата и не мърдат ! Разбира се , не ходят и на работа. Е ли възможно това , Гешев ?? Риторичен е въпроса. При условие че голяма част от хората ходят на работа , при условие че магазините за храна са отворени , при условие че десетки хиляди полицаи по цял ден кръстосват градове , села и шосета , а вечер ... се връщат у дома !!! Лягат при жените си /под карантина/ пипат децата си /под карантина/ , обменят молекули и други работи ...Как я вижда Гешев тая карантина ??? Той знае ли че ковид 19 е с изключително висока контагиозност , почти като тази на морбили ? Знае ли Гешев че вирусът може да "зависва" във въздуха жив до 15 мин. ? Това значи че ако болен е кихнал на улицата , или във входа на блока , подмине , а след десет минути на същото място мине един здрав човек , само от дишането на същия въздух той може да се зарази ? Знае ли ги тези неща Гешев ? Има ли идея Гешев каква икономическа бездна чака България ако тези мерки продължат един месец ? А два месеца ?? Тъжно , много тъжно и трагично е това , че в това кризисно време начело на държавата останаха /завари ги момента/ такива нискочели и прости екземпляри.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • И vessi от ПИК е права!

    23 Март 2020 15:05ч.

    Барба ганьос копал на строеж за четиресе ле’а. Само да припомним на нашите зрители и радиослушатели, че 97 г. Бойко Борисов притежава и ръководи фирма Ипон и е съдружник с водещи за времето си бизнесмени. На следващата година Богомил Бонев му отнема лиценза. Какъв строеж, каква хумана, какви четиресе лева – този е патологичен лъжец.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • И на Мона от ПИК и го сложиха!

    23 Март 2020 15:17ч.

    Час и половина Боко дрънка глупости, за да си излее злобата срещу президента. На всякакви теми. Гъсто насядалите един до друг министри го слушаха чинно и кимаха. Те са и винаги ще бъдат съгласни, нали от това послушание им идва хлебецът, че и хайверът, и мерцедесът, и париците, и апартаментите, за които не са и сънували на село. Ма бил копал на строеж, ма бил бедствал, ма дедо му бил претрепан от комунягите… През 1997 година по времето на Жан Виденов г-н Борисов се возеше в джипа на Цветелина Бориславова, който го взривиха през същата година на Раковска и имаше охранителна фирма.В изказването си говори за управлението на БСП /56 минута да не каже ,че е фалшива новина/ и няма как да е работил по това време обща работа с кирката в Банкя. Ако говори за управлението на БКП в 80-те години, ами той по това време какво е правил като партиен член в тази партия като толкова го е измъчвала...

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Запретвайте ръкави, г-н Главен Прокурор!

    23 Март 2020 15:34ч.

    Полезно четиво за политици и изпълнителна власт, особено за прокурори: https://thebulgariantimes.com/%d0%9a%d0%b0%d0%ba-%d0%a1%d0%b8%d0%bd%d0%b3%d0%b0%d0%bf%d1%83%d1%80-%d0%bf%d0%be%d0%b1%d0%b5%d0%b4%d0%b8-%d0%ba%d0%be%d1%80%d1%83%d0%bf%d1%86%d0%b8%d1%8f%d1%82%d0%b0/

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Helleborus

    23 Март 2020 16:08ч.

    Пешев на 23.03.2020 в 15:00 Прав си, в общи линии. Няма значение кой харесва Гешев, най-сигурно е, че го харесват онези, които предложиха кандидатурата му с мнозинство и те НЕ са политици. Останалите просто приемаме резултата от един законен избор, направен по всички процедури. Наистина карантината трябва да бъде наложена с ясното съзнание, че след като тя не може да спре вируса напълно и след като положението може да продължи за неопределен период от време, тя трябва да е изключително разумна и премислена, за да не се предизвикат безредици. Тъй като в България има много хора, които са свикнали да обвиняват някой за проблемите си и ако проблемите им се увеличат и ако те продължат да търсят виновни навън от себе си и ако хибридчиците продължат да тровят съзнанието им и да им посочват удобни за тях виновни, човешкият примитив ще се задейства. Щом сестри правят каскади по прозорци, не ми се мисли какво ще правят други групи в обществото. Затова и щабът и Борисов и Гешев трябва да проявят разум. Например блокадите, аз не знам защо са, вирусът го има в цяла България, при това вече никой не ходи на екскурзии, по хотели или ресторанти, забранено е и по паркове, т.е. полицията разгонва всяко струпване на хора и се контролират съответните бизнеси, които могат да го предизвикат. Защо някой би отишъл в друг град, ако не може да се забавлява, да отиде в парка, на хотел и т.н. Но ако пречиш на населението от малкото крайградско село да иде до града да си напазари памперси, храни или други необходими стоки, да посети служби или банки, това си е за бунт. Или ако попречиш на хората от града да прескочат до извънградската си колиба и да си наберат пресен чесън или лук и да се разтушат на слънце, пак ще има бунтове. И това с нищо няма да допринесе за здравето. В момента само кучетата могат да се разхождат свободно, някой предлага ли кучета под наем? Не виждам и защо не мога да метна децата на колата и да ги заведа на пикник или за риба някъде на усамотено място. Както предлагам и в предния си пост, би трябвало да се следи за групиране на хора на СЛУЧАЕН принцип и да се позволи колкото се може по-нормалното съществуване на семействата живеещи в един дом и бизнесите, в които едни и същи хора са в контакт.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • подсъдимия Прокопиев, Цветан Василев и други подсъдими и обвиняеми

    23 Март 2020 16:15ч.

    Ногу ми ареса! Щом е подсъдим или обвиняем, значи е айдук и няма други граждански права, освен да си трае. А колко обвинителни акта е внесъл Гешофф досега? Ми що толку малку? Дали не е защото има един чалъм - държиш заподозрения в следствения арест 6-7 месеца, докато издивее и се съгласи да подпише споразумение?

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Прогноза

    23 Март 2020 16:36ч.

    Процесът на обновяване ще приключи, когато Горанов стане премиер, а Мутафчийски - президент. Те заедно с главния прокурор ще определят политиката на държавицата ни. Зад тях обаче ще стои друго, далеч по-мощно трио в лицето на днешните топ-дарители и честни олигарси: Кой, Гела и Цветелина... Без да споменавам контролния орган в лицето на кантората Херо&Ким...

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • незнайко

    23 Март 2020 17:44ч.

    А Гешефф какув точно го играе при извънредното положение, че всеки ден му четем мъдрото мнение?

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • trasporter на 23.03.2020 в 13:02

    23 Март 2020 20:35ч.

    Елементарен , като НИК-ът, който сте избрали. Дано вашата майка и татко, знаят какво правите !

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • OLD

    23 Март 2020 20:41ч.

    RE : Прогноза на 23.03.2020 в 16:36 ; Правилно съждения, за тази тяхна мечта . На шайката. Но , ние мъжете - и стари и млади/ не включвам крадците на пол,самоличност и смяна на пратийна принадлежност за келепир, и на НИК-ове , от наетите от милиционерите " мелиоратори и прочие мекерета", да ги пазят/ явно не сме в състояние да ползваме тояги, лопати, мотики за обществено полезен труд и бъдеще. Та добре, че жените ни от времето на Райна княгиня могат да шият и да въртят "точилките" , в защита на семейство , род и история- вярата е есенцията разбира се. Матриархат трябва да се случи, за да се освободим от манипулаторите ни. Напусналите Родината , какво мислят ?

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Желязко Желев-до Пешев ..............

    23 Март 2020 20:54ч.

    Пешев в.Вашингтон пост пусна графики/модели на разпространението на Ковит19 при различни степени на карантина разгледай ги.Бил Гейтс/единствения предупредил за такава възможна епидемия/ преди ден два даде интервю.25 въпроса/25 отговора прочети го. Следи информираните не книжните авторитети.Тия квалификации дето ги правиш най подхождат за теб.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Мвебус

    23 Март 2020 21:46ч.

    Г-н Гешев, точно мерките които налагате ще донесат бедите не сега, а когато пандемията отмине и после се завърне, ще бъде страшно когато се появи отново. Някои лекари това казват, но никой не ги слуша. Този проблем г-н Гешев не се решава с шамари, вие само от това разбирате.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Отговорен

    24 Март 2020 0:44ч.

    Ще ми се да имаше смисъл да се коментира екземпляра, но няма, няма смисъл. Личностните му качества са ясни, професионалните компетенции също. Този ще бъде запомнен като първият главен, който не е завършил мандат. Както е казал класика - палачи дете, баща ти е невинен .... Не съм му татко, да не се объркате, че ще ви избия без удоволствие :)

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи

Напиши коментар

Откажи