Доц. Мангъров: Ваксинирайте възрастните, лекарите не са най-важни сега

Доц. Мангъров: Ваксинирайте възрастните, лекарите не са най-важни сега
Вчера премиерът Бойко Борисов обяви, че е разбрал лично от доц. Атанас Мангъров, че той ще се ваксинира. Министър-председателят дори препоръча на здравния министър това да стане публично. "С него водихме много дълъг разговор, точно срещу Бъдни вечер, в който опитах да обясня как стоят нещата. Смисълът на тази имунизация не е всички да се набоцкат, а да се стигне това сакрално число - 70% от хората да имат антитела срещу коронавируса. Единият начин е дивият, който става в момента, когато хората се разболяват. Вторият е цивилизованият начин - чрез имунизация", обясни доц. Мангъров пред Bulgaria ON AIR.

 

"Това, което съм обяснил на премиера е, че човек като него, който е изкарал Ковид, и човек като мен, който също е изкарал Ковид, защото аз имам антитела, установих го преди 2-3 седмици, само че съм го изкарал безсимптомно - те няма нужда да се ваксинират", каза още инфекционистът. 

Той е категоричен, че в момента трябва да се ваксинират възрастните хора с по няколко придружаващи заболявания, тъй като ако се заразят, за тях има опасност заболяването да завърши лошо. 

"Лекарите на първа линия, с малки изключения, са хора на 25-30 години, които и да се заразят, няма да протече кой знае колко тежко. Не са най-важните за имузацията. Тези млади хора са тези, които би трябвало да посрещнат вълната на заболяването. Но хората на възраст са тези, които трябва да се ваксинират. Препоръчвам им да направят това", подчерта доц. Мангъров. 

По думите му има много спорове коя ваксина да бъде използвана. 

"Ако сте изкарал COVID-19 и срещу вас застане някой, който ви казва, че трябва да се ваксинирате, този човек или не разбира нищо, или просто ви лъже - не трябва да му вярвате", настоя доц. Мангъров. 

Инфекционистът добави, че при всяко заболяване лимфоцитите ни започват да произвеждат антитела. Когато организмът се справи с инфекцията, стойностите на тези антитела започват да спадат. Спада и броят на лимфоцитите, които ги произвеждат, но винаги малка част от тях остават в организма като клетки на паметта. Те дават възможност при повторна среща с вируса много бързо отново да се образуват антитела и човек да не се разболее. 

"Много е съмнително дали има повторно заразени или случаите са били само по документи", отбеляза доц. Мангъров. 

Той се съгласи, че от противоепидемичните мерки има ефект върху спада в броя на заразените, но предупреди, че в момента, в който те престанат, нещата ще тръгнат отново нагоре, докато не се стигне до колективен имунитет.

 

Източник: "Епицентър"

 

 

 

 

Коментари

  • ГЮРО

    29 Дек 2020 14:42ч.

    ДОКАТО ЕРЕТИКЪТ МАНГЪРОВ ПРИКАЗВА ПОЛИТНЕКОРЕКТНИ ПРИКАЗКИ, ЩЕ СТОИ НА ПОЛОВИН ЗАПЛАТА, ВЪПРЕКИ ЧЕ Е НАЧАЛНИК НА КОВИД КЛИНИКАТА КЪМ ИНФЕКЦИОЗНА БОЛНИЦА И ЕЖЕДНЕВНО ЛЕКУВА ТЕЖКИ СЛУЧАИ. ЗАТОВА ПЪК ЗДЛАВНИТЕ ЧИНОВНИЦИ ПО "ВЪРХОВЕТЕ" СИ РАЗДАВАТ ОГРОМНИ ПРЕМИИ, ВЪПРЕКИ ЧЕ ОБЩАТА ДНЕВНА СМЪРТНОСТ СКОЧИ ОТ 290 ЗА 2019Г. ДО 650 СЕГА.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • До: ГЮРО на 29.12.2020 в 14:42

    29 Дек 2020 15:37ч.

    Като казахте "еретик" и направих аналогия с Великата инквизиция, която пак от западните ширини се пръкна. И един национал-социализъм, и едни пещи и други "благини" на човечеството.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Представям си

    29 Дек 2020 15:43ч.

    премиер или министри да ходят на работа за половин заплата. Ей така, защото си обичат страната и хората в нея! В историята има такъв президент - Томас Санкара....... естествено убит за това, че е човечен!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Зайко Байко

    29 Дек 2020 15:53ч.

    Мангърка, до тук добре ти си красавец, ма айде ако може не се грижи са възрастните. Гледай си децата и недей д а се гъбаркаш лицемерно с възрастните хора,щото да си възрастен човек в България и без това си е брутална , дивашка гавра. Или викаш, те така и така си заминават,не са нужни никому , дали от ваксина или от друго ще отпътуват няма никакво значение ,над тях горките аутсайдери може всякакви лицемерни грижовни гаври от докторчета телевизионни артисти . Все пак ти с тоя номер за безсимптомното изкарване и антителата заедно с премиера удряш десятка и за шоуто е достатъчно. Вие двамата сте любов необяснима,но защо имам чувството,че се опитваш да ядеш медец заедно с баба меца не мога да си обясня.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • баба ви от Горно Нанадолнище

    29 Дек 2020 16:02ч.

    Доцент Мангъров, съгласна съм с вашите съждения, но бих искала да ви запитам следното: 1. Защо е тази истерична агитация за ваксиниране. Ние, хората идиоти ли сме за да не разбираме ползата от ваксинирането 2. Защо се пускат ваксини само от две фирми. ,не може ли да се доставят от повече фирми, вкл. и руски за да може да се ваксинират повече хора едновременно.Или да се изчака за се произведат достатъчно ваксини 3. Какъв е смисълът да се ваксинираме след като срокът на действие на ваксината е 6 месеца и защо фирмите производители не дават гаранция за евентуални отрицателни последствия 4. Това че малцината ваксинирани ще бъдат наблюдавани за ефектите от ваксинирането не навежда ли на мисълта, че тези ваксини не са добре и достатъчно изпитани.Например, аз като бях ваксинирана срещуТБЦ или кои да е други рутинни ваксини от нашето време никой не ме е наблюдавал след това.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Доц. Мангъров: Ваксинирайте възрастните, лекарите не са най-важни сега

    29 Дек 2020 16:15ч.

    Ако се опитаме да разгледаме относително безпристрастно развоя на събитията от началото на кризата, естествена или изкуствена е друг работа, стигаме до един извод и един въпрос. Изводът е, че д-р Мангъров се оказа прав за всичко, което предвиди, че сте се случи - за сухите съчки, за стадния имунитет и т.н., та това ни навежда на мисълта, че е прав и за ваксинирането... А въпросът е - колко народна пара допълнително върху здравния бюджет до момента, извън платеното на лекарите и медицинските сестри и братя на 1-ва линия, е профукана в сравнение с държави от нашата черга и какъв е ефектът от харченето й отново в сравнение с държави от нашата черга? Май въпросите станаха два, извинете?

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • observer

    29 Дек 2020 16:22ч.

    Мангъров пак е критичен, но този път с мярка. Що се отнася до възрастните, те са най застрашени от летален изход. Но пък и немалко лекари и сестри си отидоха. Имунизирането не е задължително. Всеки има право на избор. Доколкото го има изобщо. България е на края на опашката за ваксините.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Колеги писатели на този сайт,

    29 Дек 2020 16:22ч.

    имайте предвид че д-р Мангъров е лекар, и като такъв, е учил в университета теорията за ваксините и че ваксините са добри за хората, защото ги предпазват от ужасните болести - детски паралич, туберколоза, скарлатина, коклюш... Той не желае да се ваксинира не защото се страхува от ваксина по принцип, а защото е прекарал вече заболяването и си има изграден имунитет, а К-19 ваксината на Пфайзер, която ни налагат сега, е недостатчно изпитана... Всички ние останалите лаици с афинитет към т.н. "конспиративни теории" (които ежедневно доказват, че са си чиста истина), пипнешком сме достигнали до някакви информация / истини и се боим от действията на СЗО, Световното Правителство в сянка и от мултинационалните фармацевтични корпорации... Лично аз ваксинирах всички мои деца С БЪЛГАРСКИ ВАКСИНИ, точно на минутата от вакс. календара с ясното съзнание, че върша това за тяхно добро... Само за да се убедя години по-късно, че Биг Фарма си има техен дневен ред и че не им пука за здравето на хората, а само заради печалби нарочно добавят в тях специални невротоксини с цел реализирането на този дневен ред за контрол над населението.... Ето за това, ще се подложа само в краен случай, и то ако е родна или руска ваксина.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • лицемерна грижа

    29 Дек 2020 17:10ч.

    Каква трогателна грижа за възрастните хора в таз дива чалгария. Да се чуди човек ,какви хуманни и грижовни индивид населяват тази територия. Още неизпитана, още не ясна с маймунския геном,трайна за почти 6 месеца, дайте да я изпитаме върху възрастните хора. Ма изпитайте я върху себе си лицемерни маймунки. Тия възрастни хора ще ги уморите от грижа бе. Като ви е толко грижа,що не им вдигнете пенсийте, що не оправите старческите домове, оняь притча за топлата храна по домовете що не я превърнете в дело,

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Доктор

    29 Дек 2020 17:27ч.

    Браво на доц.Мангъров!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Sin

    29 Дек 2020 17:40ч.

    Pfizer и Moderna изпадат в остра конкуренция, да внимават с ваксините. Русия вече е продала 10 ваксини на Унгария и 20 на Сърбия ! Фирми, бдете !

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • И аз казвам

    29 Дек 2020 18:11ч.

    Браво, Д-р Мангъров! Уважението ми спечелихете, Докторе! Хората са с Вас!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • do баба ми от Горно Нанадолнище на 29.12.2020 в 16:02

    29 Дек 2020 18:19ч.

    „ 4. Това че малцината ваксинирани ще бъдат наблюдавани за ефектите от ваксинирането не навежда ли на мисълта, че...." -- като деца бяхме ваксинирани без нужда да ни спасяват от ваксината след това. Помни ли някой как сетрите идваха в класните стаи и ни ваксинираха. Сега обаче трябва да спасяват човека след ваксината. ЗНАЕТЕ ЛИ, че ваксините е препоръчително се поставят в мед. заведения където има РЕанимация, живото-спасяващo оборудване и обучен персонал --- това отговаря ли на въпроса ви?

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • ???

    29 Дек 2020 18:41ч.

    Може ли доц. Мангъров да разтълкува новината от СЗО, че поставянето на ваксината не влияе върху заразяването, предаването на вируса и заболяването? За какво са тогава тези ваксини и то от фирма, която е осъдена на 2.3 млрд.долара за лъжливата реклама на болкоуспокояващото средство Bextra, на невролептика Geodon, на антибиотика Zyvox и на лекарството против епилепсия Lyrica. Да не говорим, че върху човечеството се изпитва 3-та фаза на ваксината!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Helleborus

    29 Дек 2020 18:58ч.

    При положение, че в провинцията има отделения, в които работят един или двама лекари и при напускане, смърт или болест, отделението затваря, не мога да се съглася, че лекарите не трябва първи да се ваксинират. Ако приемем, че ваксината е ефикасна и безопасна. Според мен самите лекари не искат да се ваксинират, поради съмненията, които имат и се прави някакъв опит да се извинят. Всеки се извинява с това, че дава път на по-нуждаещи. Но всъщност се крие факта, че хората се страхуват от ваксината. Ако не се страхуваха, щеше да има наплив, всъщност всички биха си я поставили.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Ако не се страхуваха, щеше да има наплив, всъщност всички биха си я поставили.

    29 Дек 2020 20:53ч.

    Най-после да съм напълно съгласен с нещо написано от вас. Уж хората преживяха "ужасна пандемия" , "загубиха свои близки" , стояха в изолации и т.н. реални и измислени драми ... Но накрая, като им се докара "чудо средството" за справяне с "пандемията" ... не искат ! Що така ?? Щото хората виждат - всичко е една огромна зловонна ЛЪЖА . Вирус някакъв има(ше). Епидемия и пандемия не е имало в нито един момент от март досега. На лъжлива пандемия предлагат лъжливо решение. Затова хората няма да се "ваксинират".

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Идеалист

    29 Дек 2020 22:10ч.

    Простаците са си пропстаци, те се раждат такива. Аз до сега не съ =м общувал с умен гербер, но алчни глупаци - да! С тъпата си, нагла пропаганда зад която, се виждат користните им цели, тези глупаци провалиха ваксинирането. Като не се погрижиха за подготовката на цялата здравна система през лятото да посрещне втората вълна. Сега ни предлагат непроучени американски ваксини, заплашват управителите на болниците да се кълната и не се знае дали им поставят ваксини или физиологичен разтвор. Подготят терор с накави списъци и паспорти за ваксиниране., разделяне на хората и са се подложили за слуги на Байдановци, които разрушават Америка. Тази болест е изкуствена и много опасна. В бониците е пълно с хора с ранни усложнения на Ковид 19 и лечението им не ясно. Хората са изплашени и не вярват за нищо на управляващата шайка. Тя е изплашена за власта си комисионите си. Бойко Борисов има типични изменения от употребата на кортикостероиди с които е лекуван. Да се надяваме, че все още има лекари и учени и дай Боже, политици със съвест, дано се намерят и генерали за да се спре диктатурата на неогобалистите-троцкисти.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи

Напиши коментар

Откажи