Дачич привика българския посланик в Сърбия и заговори за Гоце Делчев

Дачич привика българския посланик в Сърбия и заговори за Гоце Делчев
Сръбският първи вицепремиер и външен министър Ивица Дачич е извикал българския посланик в Белград на разговор във външното министерство. По информация на държавната информационна агенция Танюг решението на Дачич е провокирано от "изказването на българския премиер Борисов, че новият върховен представител на ЕС по външната политика сигурност Жозеп Борел не може да се ръководи от позицията на Испания за Косово, а да защитава позицията на целия ЕС за независимостта на Косово".

 

"Като съседна на България страна, Сърбия иска добри, приятелски и съюзнически отношения, което предполага и високо ниво на разбиране за най-важните интереси на двете страни и на двата народа. Тъй както ние имаме разбиране по въпроса за българската национална идентичност, за езика или за Гоце Делчев, очакваме и разбиране за значението на косовския въпрос за сръбския народ. Това изявление на българския премиер не се отнася до въпроса за квотата за риболов или за качеството на сръбското сирене при преговорите с Европейския съюз, а става дума за териториалната цялост на Сърбия" - заявява Дачич, цитиран от Танюг.

 

Вчера беше съобщено, че по разпореждане на българския вицепремиер и министър на външните работи Екатерина Захариева посланикът на Република Сърбия в София ще бъде извикан в понеделник в МВнР.

 

Повод за срещата е изказване на сръбския първи вицепремиер и външен министър Ивица Дачич по адрес на думи на премиера Бойко Борисов в Познан.

 

От българското МВнР припомнят, че по време на пресконференцията на правителствените ръководители на Германия, Полша, България и Република Северна Македония Бойко Борисов бе попитан от журналист как ще се отрази на евроинтеграцията на Западните Балкани номинирането на испанския външен министър Жозеп Борел за Върховен представител на ЕС по външната политика и политиката за сигурност, след като неговата страна не признава Косово.

 

Българският премиер отговори: "По отношение на Върховния представител - когато се заеме такъв важен пост, последното, което трябва да правиш, е да защитаваш националния си интерес, а трябва да защитаваш интереса на целия Съюз. Ако Борел бъде избран, това не значи, че мнението на Испания ще бъде меродавно за другите държави, които сме признали Косово."

 

"По време на разговора със сръбския посланик ще бъде припомнена подкрепата до момента на Република България за европейската интеграция на Република Сърбия. От българска страна ще бъде повдигнат въпросът как такива изказвания от партньорите ни в Белград се отразяват на добрите българо-сръбски отношения." - обявиха в събота от българското външно министерство.

 

Източник: Офнюз

 

 

 

 

 

 

 

Коментари

  • Борисов е последния, когото ще защитавам.

    07 Юли 2019 11:42ч.

    Но да оставят Гоце на мира. почти 100 години години им промиваха мозъците как не са българи, печатаха им учебниците пълни с лъжи за България в Белград, сръбската и македонската преса изливаха тонове помия по България. А какво направиха след ВСВ Тито и Сталин! Да не говорим, че не само Гоце е бил българин. Ръководителите на борбата за освобождение на Македония са били българи и от България и от Македония. Те никога не са се чувствали небългари. Да прочетат спомените на Петър Манджуков, един от солунските атентатори, роден в едно село до Скопие... Сърбите отдавна трябваше да ни се извинят за това което правеха в Македония още от Първата световна война та до днес. Много грехове имат към България.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • В групата

    07 Юли 2019 12:03ч.

    Не става дума за миналото, а за настоящото и бъдещето, и затова че се води организирана кампания срещу православните християни - славяни. Част от борбата срещу Русия. Борисов е инструмент в тази борба. Слабо интелигентен, откровен мафиот, сложен на върха с парашут и държан там вече 10 години, през които най-вече заради него се пропиля огромен национален потенциал - не само пари, - и да изпълнява нарежданията на чуждите началници безпрекословно. Можем да се делим на сърби и българи и да се караме, а може и наше село срещу ваше село, може и аз срещу теб. Толкоз по-добре за враговете на България, които понастоящем се представят за наши съюзници.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Наблюдател

    07 Юли 2019 12:13ч.

    Косово е отцепено, за да бъде предадено на ислямистите - пласьори на наркотици ! Посещавам Косово при някои мои командировки - това е измислена държава, подарена на наркодилърите в региона. Всички хотели в Прищина са построени с нарко-капитали ! Утре, ако турците тръгнат да отцепват от България региона но Кърджали и Хасково, никой няма да ни защити ! А Борисов активно ще подкрепя предаването на части от България на Турция. Банкялията и сега е в твърде близки приятелски отношения с Ердоган !

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Мислите ли, че `утре ако турците тръгнат да отцепват Кърджали и Хасково,

    07 Юли 2019 12:23ч.

    Сърбия ще ни защити? Досега Сърбия винаги е била против България. Дори първата война, която водим след Освобождението е със Сърбия. Която се нахвърли да къса територии от още неукрепналата и недобре въоръжена държава. Нагледахме се и на 100 годишните им предателства по отношение на Македония. Да, много е хубаво ние християните да се подкрепяме. Но практиката показва, че сърбите са първи, които ще ни забият нож в гърба.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • "Това изявление на българския премиер не се отнася до въпроса за квотата за риболов или за качеството на сръбското сирене при преговорите с Европейския съюз, а става дума за териториалната цялост на Сърбия"

    07 Юли 2019 12:28ч.

    Напълно подкрепям думите на Дачич! Но Тиквата-борче и калинката Захариева най-сервилно изпълняват интересите на Великите сили за разделение и подклаждане на междуособици на Балканите.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Мери

    07 Юли 2019 12:32ч.

    Пише са ТАНЮГ (с главни букви) като БТА. И означава Телеграфна Агенция на Нова Югославия. Не ми се коментира нито единия, нито другия. Що се отнася до Косово, истината е, че е част от Сърбия.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • observer

    07 Юли 2019 12:37ч.

    Сърбите е крайно време да приемат реалността. Косово никога няма да си го върнат. Има наслоена омраза между сърби и албанци, а опитите за етническо прочистване, първите в Европа след Хитлер само задълбочиха кризата. Не им е виновен Запада за Косово. Същият Запад им създаде Югославия, даде им власт над народи, които не искаха да са под тяхно управление, затваряше си очите за антибългарската им политика в Македония, наливаше им милиарди заради търканията между Тито и Кремъл и тогава беше много обичан. Да вземат пример от нас със Западните покрайнини, признали сме ги от немай къде за сръбска територия и на никого не се налага да ни озаптява, за да не почнем война за тях. А какво е казал Баце, все тая. Не е в неговата незначителна персона проблемът.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • В ПОЛИТИКАТА

    07 Юли 2019 13:05ч.

    Трябва много добре да си мериш приказките когато слагаш Сърбия и Косово в едно изречение . Още повече че раната е прясна и спомена за бобрадировките над сърбите няма да премине никога . Да внимава гълъба който се изживява на миротворител , когато е бил от тези които са дали небето си за да се убиват братя с една религия . Може и да стигне и подалеч до Междусъюзническата война, до Втората Световна , до това кой какъв е бил кой на кой е враг и кой винаги яде хурката когато се заиграва със сърбите . Генерала който погълна отрова пред съда и не прие европейците да му казват какъв е, е герой за сърбите . Пълна противоположност на един друг манталитет готов да застане срещу своите само и само да получи погалване по главата .

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Мери

    07 Юли 2019 13:20ч.

    Когато човек не е проучил и не знае нищо по определени въпроси, по-добре да си затваря устата. Да си гледа Бистришките тигри, баби и пр.... Трябва да се внимава най-вече със съседите и с великите сили, като максимално си пазиш достойнството и честта - своето и на народа си... ама къде ти... Като се има пресдвид, че Дачич не е случаен човек.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Обсервър, много пъти съм писал против тебе,

    07 Юли 2019 13:46ч.

    Но този път си в десятката. Поздравления.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • В. Николова

    07 Юли 2019 14:14ч.

    Най великия споритист на Балканите Новак Джоковач (Ноле ) сърбин , с огромно сърце, нациоаналист , мразещ НАТО -празува с Македонско девойче ..."дали има на овой бели свет по убаво девойче от македонче ..нема, нема ..".И аз те обичм Ноле https://www.blitz.bg/sport/tenis/dzhokovich-praznuva-pobedite-na-uimbldn-s-makedonsko-devoyche-video_433983.html

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Айде-е, и observer заповтаря лъжата за

    07 Юли 2019 14:46ч.

    "опитите за етническо прочистване, първите в Европа след Хитлер"! Дето представителят на върховния комисар на ООН за бежанците заяви, че за пръв път вижда такива изтупани бежанци, на които изобщо не им личи, че бягат от нещо, по-скоро са излезли на семеен пикник. Е, след два дни вече имаше нов представител. Също като оръжията за масово поразяване на Саддам Хюсеин, дето никой не можа да ги намери.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • тиквонавт

    07 Юли 2019 14:53ч.

    Въпросът към Бай Суджук е бил елементарна журналистическа клопка. И Бай Суджук е паднал без колебание в нея щото няма нито акъл , нито дар слово , да се измъкне от нея... Признаването или не признаването на Косово не е работа на ЕС , а националните държави. 23 страни от ЕС са признали Косово. 5 страни от ЕС не са признали Косово. Очевидно е че няма и единно мнение между страните членки. Още по-малко трябва да се коментира "позицията на ЕС" , щото такава нито има , нито може да има.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • След като Сърбия от Освобождението та до днес

    07 Юли 2019 15:00ч.

    не защити нето един български интерес, а напротив чудеше се как повече да ни подлива вода и да ни плюе, както и да къса български територии /доколкото знам окупацията на Западните покрайнини си има срок на давност, но сърбите се правят на разсеяни/, не виждам защо пък ние трябва да защитаваме Сърбия днес. Хърватия и Словения едва дочакаха 90-те години да си дигнат чукалата от обединена Югославия. Май само макетата от всичките им република продължават да им се слагат и да им се навеждат.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Бореца

    07 Юли 2019 15:51ч.

    Не съм любител на Сърбия нито на сръбската чалга нито на сръбската плескавица но историческата истина е следната:първите опити за сърбизиране на българското население е започнато по времето на Османската империя спомнете си за братя Миладинови още през 1856 година пишат по този въпрос но тези писатели доколкото знам вече не се изучават поради много простата причина сърбите са стояли на по-високо ниво в йерархията на Османската империя а не "раята" след това следва 1885 година и войната между Сърбия и България и наистина под влиянието на Австро-Унгария ни нападат в гръб, но после и през 1913 година, през 1915 година, през 1941 година и през 1999 година винаги ние сме ги нападали в гръб.Освен това по време на Първата и Втората световна война ние избихме десетки хиляди сърби а може и стотици така че и ние не сме останали длъжници дори им го връщаме с лихвите за 1885 година и то многократно отгоре но по ирония на съдбата винаги се оказваме на страната на губещите а сърбите на страната на победилите и сега ще е така ние отново ще загубим всичко ако вече не сме го загубили!А Борисов е ясен той не неграмотен индивид но се е взел на сериозно за голяма фигура!!!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Борец, откъде го измисли това -

    07 Юли 2019 16:00ч.

    десетки хиляди избити сърби от българи. През войните всички понасят огромни човешки жертви. Да не говорим, че град Видин /откъдето ми е родата/ е бил на два пъти окупиран - единият път от французи, вторият път от сърби. И докато бабите ми си спомнят с удоволствие баловете, които французите организират в офицерския клуб, сърбите оплячкосват къде какво видят. Не остава неоплячкосана къща. Не ги защитавам нашите - може и те да са правили подобни неща. А що се отнася до това, кой ще е на страната на победителите - да това предстои да видим.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Поправка?

    07 Юли 2019 16:45ч.

    Колко е хубаво, че Ивица Дачич e командировал Сретан Йосич в Банкя!+

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Мери

    07 Юли 2019 18:00ч.

    До Бореца - В случая не става дума за отношенията между българи и сърби, те са сложни и е имало моменти, в които те са били виновни, и такива, в които и ние - войните превръщат хората в зверове. Войните са ужасни за обикновените хората, от тях печелят изроди, които мислят само за власт и пари, това е ясно. Става дума просто, че Косово е част от Сърбия и там живеят много сърби, подложени на репресии. Това е. А който не знае, да си рита мачлета...

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • От Д.Талев и някои други

    08 Юли 2019 8:08ч.

    В "Гласовете ви чувам" е казано всичко кой кого е драл на живо и за какво! Ако те деряха българите, те отровиха отношенията между България и Македония, то сега историята се повтаря, макар и недипломатично. Министърът на Англия Дизраели 1878 г. на Берлинския конгрес: "Македония да остане под турско. .........Това ще бъде ябълката на раздора на Балканите и там никога няма да има силна държава, която да застрашава нашите интереси." У.Чърчил: "Който владе Балканите, той владее Европа!" Зб.Бжежински: "За да не допуснем финландизация на Европа, ще я отделим от СССР (Русия) чрез Балканите и Полша" . Всеки да си прави своите изводи и кой какво може и как играе….

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи

Напиши коментар

Откажи