Тодор Живков: Всичко, което ви говорихме за социализма, все едно църният дявол ви го е казвал!

Тодор Живков: Всичко, което ви говорихме за социализма, все едно църният дявол ви го е казвал!
Тодор Христов Живков, управлявал България 35 години (1954 - 1989). Речта, която ще чуете, е произнесена преди 10 ноември 1989 г., но в нея е очертан моделът, по който ще протече преходът в България, както и трансформацията на политическата власт на БКП в икономическа. Живков откровено се отрича от социализма и го нарича недоносче. Документален запис.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Коментари

  • Констатиращ

    07 Sep 2016 15:27ч.

    Навярно това се публикува по случай рождения ден на Т.Живков 7 септември...

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Frrfxi

    04 Юни 2022 11:42ч.

    plaquenil price - <a href="https://baricitinib.store/">generic baricitinib</a> baricitinib 4mg brand

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Hiiyiy

    21 Юни 2022 16:03ч.

    purchase provigil sale - <a href="https://rbudesonide.com/">buy rhinocort sale</a> order rhinocort online cheap

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Sopcyd

    25 Юни 2022 1:08ч.

    cyclobenzaprine order online - <a href="https://rketorolac.com/">toradol 10mg price</a> buy inderal online cheap

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Hldlpf

    11 Юли 2022 20:22ч.

    gnc ed pills - <a href="https://sildenfr.com/">viagra 25mg prix</a> viagra 50mg generika rezeptfrei kaufen

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Hpmhsh

    16 Юли 2022 11:59ч.

    buy hydroxychloroquine 200mg online - <a href="https://cenforced.com/">cenforce for sale online</a> buy cenforce 100mg generic

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Qlsewo

    19 Юли 2022 13:10ч.

    write essays for me <a href="https://deslorat.com/">clarinex over the counter</a> order desloratadine generic

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • ИСТОРИЯ

    07 Sep 2016 16:01ч.

    Сега държавата притежава само дългове, а преди 30 години притежава индустрия за 300 милиарда долара и 1 милион жилища. И има 0,35% от световната икономика, срущу сега 0,11%. ТРИ ПЪТИ ПО-МАЛЪК ДЯЛ ОТ СВЕТОВНАТА ИКОНОМИКА, 27 ГОДИНИ. Да, икономиката леко закъса след аварията в Чернобил, износът ни спря, ЕТО ЗАЩО ИЗКЛАХА КРАВИТЕ И ТЕЛЕТАТА, ФУРАЖЪТ НИ БЕШЕ РАДИОАКТИВЕН, А СВЕТЪТ НЕ НИ ПОМАГАШЕ. http://www.theglobaleconomy.com/Bulgaria/Government_size/ ЛЕКО НАРАСТВАТ ПРАВИТЕЛСТВЕНИТЕ РАЗХОДИ, НО СЕГА СА ПО-ВИСОКИ. НО РАСТЕЖЪТ СЕ ВЪЗСТАНОВЯВА: http://www.theglobaleconomy.com/Bulgaria/Economic_growth/ но соц елитът - червената буржоазия иска капитализъм Харесвам · Отговор · Току-що Иван Иванов · Burgas, Bulgaria Десни утописти казват че Чехия ни е надминала заради бърза приватизация. През 1990г. Чехия има 12 700 долара БВП по паритет на покупателната способност. Ние стигаме Чехия от 1990г. чак през 2008г. Мао е съгласен с идеята на Сталин за увеличаването на класовата борба след събарянето на капитализма. Мао доразвива тази идея и стига до извода, според който в преходния период между събарянето на капитализма и окончателното въвеждане на комунистическото общество именно комунистическата партия и нейните кадри, функционери започват да играят ролята на буржоазия, която има интерес от възстановяване на капиталистическото общество. Целта на културната революция е именно това: сваляне от власт на комунистическата номенклатура, превърнала се в нова буржоазия. http://chetohche.blog.bg/…/poslednata-rech-na-todor-jivkov. Поради чешката пролет, и културната революция в Китай срещу червената буржоазия от партията, соц елитът в Източна европа решава да спаси елитът си като отрече марксизмът и напише тиранични конституции с насоченост излизане от социализмът и марксизмът-заплашващ елитът им - поради което за тях се оказва недоносче. Недоносче е ЕЛИТЪТ ТОГАВА. Недоносче изродено, присвоило си всичко. Въпреки това, Чехословакия успява да направи СОЦИАЛИЗЪМ С ЧОВЕШКО ЛИЦЕ, и прави голям социален и икономически растеж придружен с демокрация. Просто след пражката пролет, никой не слага некадърни синчета на бащи от партията, а слагат истински кадри - кадърни. Иван Костов обещава голямо бъдеще за партийният елит - червената буржоазия, и изтъква напредъкът на Чехословакия в социалистическата икономика, но настоява за капитализъм и приватизация - като най доброто за червената буржоазия от БКП и елитът им.( „Работническо дело” от 30 ноември 1989 г. със заглавие: „Никаква отсрочка” )

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • СОЦИАЛИЗЪМ С ЧОВЕШКО ЛИЦЕ има тогава,

    11 Sep 2022 16:40ч.

    когато не е срещу Христовата църква - Източно православната. Не такъв е случаят с Чехословакия. Юдо-болшевизмът и неговата разпространеност като ляв и десен троцкизъм (в НРБ подложката, след оплюването на Сталин, беше на левия троцкизъм) води до сатанизъм, който днес се практикува в САЩ и в новия съюз - ЕС - като продължение на десния троцкизъм.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • деконструкция

    07 Sep 2016 16:17ч.

    Още 1980те, Живков праща Гечев, Кристалина и финансовият на Виденов, да учат антикомунизъм и пиночетска икономика - неолиберализъм - банкерска икономика - икономика на дългът.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • ИСТОРИЯ

    07 Sep 2016 16:23ч.

    До този момент Робърт Максуел беше единствената връзка между социализма на трудещите се и външния свят, но непрекъснато се носеха слухове, че Брежнев се готви да подпише определена търговска спогодба или с мистър Вили Бранд от ГФР, или с мистър Никсън от САЩ, ала както бе отбелязано, не и с двамата едновременно. Горе-долу в този период партийците неочаквано се преместиха в господарската къща и заживяха в нея. И пролетариата отново си спомниха, че в началото са вземали решение против подобни действия, ала Живков пак успя да ги убеди, че не е точно така. Крайно необходимо било, рече той, партийците, които били мозъците на социализма, да имат спокойно кътче, за да работят. Освен това на високия пост на Вожда (защото напоследък той бе почнал да говори за Ленин като за „Вожда“) повече подхождало да живее в къща, отколкото в обикновена квартира. Въпреки всичко някои от пролетариата се смутиха, като чуха, че партийците не само се хранели в кухнята и използували гостната за почивка и развлечения, но и спели в леглата. Годините минаваха. Сезоните идваха и си отиваха, отлиташе краткият живот на обитателите на социализма. Дойде време, когато никой не си спомняше дните преди Бунта освен журналистката, историкът, евреина Мойсей и няколко партийци. Социализма вече процъфтяваше и беше по-добре организиран: към площта й дори се прибавиха две страни, закупени от мистър Чърчил. Вятърната мелница най-сетне бе успешно завършена, социализма разполагаше с вършачка и машина за прибиране на сеното, бяха построени различни нови сгради. Робърт Максуел си беше купил кабриолет. Ала в крайна сметка мелницата не беше използувана за производство на електрическа енергия. Служеше за мелене на зърно и носеше добра печалба. Работниците работеха усилено, за да построят още една вятърна мелница; говореше се, че този път, като я завършат, ще монтират в нея динамото. Но удобствата, за които Маркс бе учил пролетариата да мечтаят ? къщи с електрическо осветление, с топла и студена вода и тридневна работна седмица, ? повече не се споменаваха. Живков бе отрекъл подобни идеи като враждебни на духа на пролетариата. Истинското щастие, твърдеше той, е в това да се работи усилено и да се живее скромно. Искал да отправи само една забележка, рече той, към чудесната доброжелателна реч на мистър Рейгън. През цялото време мистър Рейгън говорил за икономиката на трудещите се. Разбира се, той не би могъл да знае ? защото Горбачов сега за пръв път го обявявал, ? че името Стопанство на трудещите се е забранено. Отсега нататък СССР щяла да се нарича господарство Русия, което, така смятал той, било правилното и истинското й име. ? Господа ? рече в заключение Горбачов, ? ще вдигна същата наздравица като предишната, само формата ще е различна. Напълнете чашите си догоре. Господа, пия за процъфтяването на капиталистическа Русия! Отново последваха одобрителни възгласи и халбите бяха изпразнени до дъно. Но докато трудещите се отвън се взираха през прозореца, стори им се, че става нещо необикновено. Какво се беше променило в лицата на партийците? Мътният старчески поглед на журналистката бързо се местеше от лице на лице. Някои имаха по пет брадички, други ? по четири, трети ? по три. Но какво тогава се размазваше и променяше във физиономиите им? След като приветствията секнаха, сътрапезниците пак взеха картите и продължиха прекъснатата игра, а пролетариата безмълвно се отдалечиха. Но не бяха изминали и двайсетина метра, когато изведнъж спряха. Откъм господарската къща се надигна страшна врява. Те се втурнаха обратно и пак се залепиха за прозореца. Да, вътре бе избухнала бурна свада. Чуваха се викове, удряне по масата, разменяха се остри подозрителни погледи, звучаха яростни опровержения. Изглежда, причината за цялата разправия бе в това, че Путин и мистър Сорос бяха играли асо пика едновременно. Дванайсет гласа крещяха гневно и всички си приличаха. Сега стана ясно какво се е случило с лицата на партийците. Пролетариата отвън се взираха от олигарх към плутократ, от буржоа към партиец и отново от партиец към капиталис; но вече беше невъзможно да се каже кой какъв е.  ............................................................ ... Мао е съгласен с идеята на Сталин за увеличаването на класовата борба след събарянето на капитализма. Мао доразвива тази идея и стига до извода, според който в преходния период между събарянето на капитализма и окончателното въвеждане на комунистическото общество именно комунистическата партия и нейните кадри, функционери започват да играят ролята на буржоазия, която има интерес от възстановяване на капиталистическото общество. Целта на културната революция е именно това: сваляне от власт на комунистическата номенклатура, превърнала се в нова буржоазия. http://chetohche.blog.bg/novini/2016/01/14/poslednata-rech-na-todor-jivkov.1422455 http://chetohche.blog/novini/2015/01/21/samiuel-beket-i-djordj-oruel-sa-dekriptirani.1331967

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Виждаш ли

    09 Sep 2022 14:22ч.

    розови слонове през прозореца? Излитай да си поиграеш с тях.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • платАта

    08 Sep 2016 8:30ч.

    Несравними са всякакви научнообосновани паралели между онова време и днешното. Мен, свиетелят на онова време, макар и като дете и юноша, днес ме е срам да кажа, че живея в съвременна и суверенна държава, да не говорим, че някак не ми се връзва езикът да изповядам дори и най-елементарната вяра в бъдещето - на тоя народ, на тая страна. Една е ключовата думичка за всичко онова, което ни постигна след 10 ноември: проклятие. Ние сме осъдени души.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Чавдар

    10 Sep 2016 13:20ч.

    Когато пуснеш в международни води младо предприятие, то не се научава да плува, а потъва във вълните или бива изядено от големите акули. Тошо не разбираше, какъв изключителен шанс ни се е паднал, да можем да развиваме у нас индустрия, да имаме гарантиран пазар, докато укрепне и стане конкурентна по света. Умът му разбираше това като наложен съветски модел, паднал от небето, свършил работа и станал вече излишен. А същите принципи прилагаха всички догонващи страни по света, включително латиноамериканските или далекоизточни, които не са и помирисвали комунизъм. Като правиш пазарна икономика, трябва да се въртиш като църен дявол, за да си осигуриш пазар. И като го захапеш, да не го изпускаш. Вместо това Луканов-Костов и техните специалисти претвориха последните речи в дела. От образец за догонващите страни станахме предупреждение, какво значи да оттеглиш държавната подкрепа от икономиката.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • .....................

    12 Sep 2016 7:45ч.

    Преди 1989 реално всичко е вървяло по план, само дето имаше партия, това е грешката, партиите събират на 80% натегачи, преди, а сега 101% са такива в партиите. .......... Най-доброто на времената преди 1989 включително и преди 1944 е семейството, цената да го имаш. Днес, да имаш нормално семейство е лукс, а без полвинка ти самият си просто никой ........

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • мдам

    05 Авг 2017 18:04ч.

    Много хора правят грешката да разглеждат прехода като нещо различно от социализма. Преходът беше проектиран и изграден от същите тези комунисти и ДС активисти, които ни тормозеха и преди това. Каква демокрация - ДС още кадрува навсякъде. Комунистите са си там, но вече се наричат демократи и евроатлантици, обикалят сцената на световната политика и се преструват на такива, каквито не са. ДС създаде СДС, ДПС/днес ДПС е крепостта на ДС, а Пеевски е официалното бизнес-лице на ДС, както Илия Павлов на времето/. Все едно да търсим бизнес в Б-я. Какъв бизнес? На едни ДС-арчета им бяха раздадени едни куфарчета... какви бизнесмени са тези? Затова няма и инвестиции - ако нашите "бизнесмени" се сблъскат с реална конкуренция няма да изкарат и седмица. Инвестиции, реформи, демокрация - ДС продължава да ни хвърля прах в очите, като в същото време тарикатски ни провокират да съжаляваме за соца, където видите ли, нямало безработни /пълни глупости - просто нямаше статистика за безработни/, където се строяли заводи /соцзавода е на загуба още на чертожната дъска/, нямало престъпност /не че нямаше - просто беше по върховете/ и прочее глупости. Соца беше най-отвратителното време в историята ни - за 50 години той направи повече мизерии, отколкото турското робство за 500, защото превърна българина от работлив земеделец, в крадлив работник на конвейер. Соца унищожи производството на най-добрата храна в света и я замени с производство на никому ненужни боклуци. Соца промени душата на българина и вкара в нея отровата на безверието, злобата, завистта и омразата /омразата винаги е била официалната политика на социализма - "врагът не спи, а ние бдим"/. Социализмът... който не си е тръгвал, но продължава да опитва да ни лъже. Нека опитва. Който е подценил българина, е сгрешил.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • някой се страхува да имаме държава!

    06 Авг 2017 9:26ч.

    Соца бил превърнал работливия змеделец в крадлив работник! Аферим, подлизурко! Крали, а? А какво изпродаде демократичната ни държава? Защо демокрацията продава, а не създава? Тежки грехове си слагат някои! Майната им! Българите нямаме държава, имаме тролска система като се започне от Борисов и се стигне до тоя по-горе, дето нарича родителите си крадци!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • JJJ

    07 Авг 2017 8:55ч.

    Тодор Живков не беше нещо повече от селски тарикат, простак, който оцеляваше благодарение на огромния си талант да усеща откъде духа вятъра и флексибилния си гръбнак, който му позволяваше да се превива до земята и целува краката на съветските държавни мъже. От Тодор Живков властта премина директно в ръцете на мафията и така до ден днешен, и то благодарение най- вече на атмосферата създадена от този "нежен" сатрап. При него тормозът беше бавен, организиран, мъчителен. Само един народ с робска психика би могъл да възхвалява този чудовищен И.. Социализмът бил недоносче! Че какво разбира този полуграмотен с образование 8 - клас интригант от философия, социализъм, комунизъм, от социална организация на обществото и държавата?

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • observer

    08 Авг 2017 20:07ч.

    Социализъма бил недоношче. Ами нормално. Никой не си мислил да направи нещо за другите, че те да са му равни и да няма никаква облага, че е над тях. Това е социализъма произлязъл от идеите на комунизъма, благодарение на дворяните и висшистите от еврейски произход в една феодална империя, по-известни като болшевики. Никой не е имал намерението да направи живота на обикновените хора по-добър, света по-справедлив и властта морална. Целта е била властта да се вземе от предишните господари, а те, ако се съпротивляват, да бъдат унищожени. Затова и преходът към "демокрация" роди династически фамилии от предишните комунистически лидери, народното богатство, с което преди се разпореждаха, стана тяхна лична собственост, и за петнайсет-двайсет години постигнаха това, което други народи са постигнали за сто (Г. Димитров) - див капитализъм, олигарси и социални контрасти като по времето на Дикенс (и Маркс-Енгелс).

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Живковият „социализъм“ беше наистина едно НиЕДнОНОСЧЕ, защото самият Живков беше една конюнктурна, политически недоносена личност.

    10 Авг 2017 11:57ч.

    През първата половина на 20-ия век с идеите на социализма се бяха заловили множество задълбочени интелектуалци, които, — ако нещата бяха оставени на тях, — може би щяха да намерят начин за осъществяване на социалната идея. Но нещата не бяха оставени в ръцете им, а се продиктуваха от ДРУГИ СИЛИ (поради което днес в една Испания — след няколкото десетилетия на Франко — е една далеч по-социална страна, отколкото е била България по което и да е време). Нашата родина имà нещастието да ѝ бъде поставен (пак от тези ДРУГИ СИЛИ) един полуграмотен човек, който хал-хабер си нямаше какво е това Маркс, но който успя да поонаизусти няколко фрази, които напомняха по звучение Социалната теория. В същото време старите изпитани интелектуалци — социалисти — бавно изгаснаха из лагерите (на равна нога с фашистите, което идва да ни убеди, че тези, които вкарваха в лагерите, имаха еднакво отношение както към фашизма, така и към Марксизма). Затова и социализма в България се оказа НЕДОНОСЧЕ.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Читател

    09 Sep 2022 18:17ч.

    Е, не може всички да са доносони като Вас! Няма нужда от дългите Ви писания! Все още има живи, грамотни хора, помнещи, знаещи и можещи да сравняват и да правят анализи и изводи!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • дрън-дрън

    10 Авг 2017 22:32ч.

    "Затова и преходът към "демокрация" роди династически фамилии от предишните комунистически лидери" .Да, бе и Пеевски и Доган и Йордан Цонев и Бойко и Цветанов - все от династически фамилии... :) Да, Живков беше един необразован човек от народа, но за разлика от всичките след него образовани головодници, поназнайващи "философия, социализъм, комунизъм, от социална организация на обществото и държавата" имаше здрав разум и беше държавник. По всички показатели РБ е далеч по-зле от от НРБ. Да загубиш 20% от населението си без война - само това стига.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • observer

    11 Авг 2017 8:56ч.

    Значи 20% да емигрират в търсене на по-добър живот за себе си и децата си е по-лошо, отколкото 10% да загинат във война? Напоследък ни повтарят често тази мисъл. А усещате ли, че в нея няма нищо от българското светоусещане, че е привнесена отвън? Ленин веднъж казва, че и 90% да загинат, социализмът трябва да бъде построен, за чие благо пропуска да каже, Мао е готов да жертва половината китайски народ в борба с империализма, но той самият естествено щеше да е от оцелелите, за да ги води по светлия път. И не става въпрос, че емиграцията е нещо хубаво, че стопяването на нацията трябва да ни радва, за оценяването на човешките съдби като бройки работна ръка говоря.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Свободни съчинения - observer 11 Авг 2017 8:56

    11 Sep 2022 15:45ч.

    Какво е казал Ленин си чул от "един милиционер каза", а какво е бил готов да жертва Мао си научил от задгробния си живот. Освен това, към днешна дата (2022 г.) остатъкът от българската нация е 2/3 от същата към 1989 г. Какво значение за българите има как ще изчезне България - дали поради кръвопролитие или поради емиграция, циганизация, старост?

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • До дрън-дрън

    05 Sep 2017 11:23ч.

    Да бе, без война! Истината е съвсем друга. Не само срещу България, а срещу цялата бивша ЦИЕ се обяви неофициално икономическа - под формата на икономически грабеж. С един американски закон приет седмица след падането на Берлинската стена. За което евала на службите на Големия Сатана - ПРОФЕСИОНАЛИСТИ! Американската търговска камара, не знам си $КОЙ ... а нашите мушмороци по службите единственото което ги интересуваше са 20 бруто и пенсийката и ето и сега ... да подсигурим социално кварталните доносници с новия антикорупционен закон. България никога не е и имала геополитически мозъчен тръст, та да проумее Голямата игра на Голямата шахматна дъска. България винаги е имала мишоци 7 млн. ченгета на ниво "комшията краде". Войната си е факт, но необявена, подмолна и гнусна като на Картаген срещу Рим. Молете са ПАК на дядо Иван, понеже края е близо! Вашият край. Иначе, евала за водородната бомба! По-добре истинска война, отколкото безславен край! SPQR - Ex oriente lux.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Защо падна социализмът?

    07 Sep 2018 21:57ч.

    Отговора е много елементраен. Той бе създал такива правила, при които комунистите имаха всичко. За галошите – работиници и селяни държавата полагаше грижи, каквито възможности имаше към онзи исторически момент. Нещата можеха да си продължават и до сега, дори и в бъдеще. Но тогава къде бе проблемът? Проблема бе в това, че комунистите не можеха да крадат колко сега и краденото да остава за тях и фамилиите им. Собствеността – това бе проблема, тя бе всеобща в разнообразните й форми и нямаше шансове някой комунист да я притежава, въпреки огромните желания за това. Другите обяснения са за 80-те % …. Тодор Живков бе мъдър и историята ще го оцени. Мир на душата му!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Мосю Воланд

    08 Sep 2018 19:22ч.

    Социалната държава /социализъм/ не е възможен в общество на завистливи, злобни, крадливи, работници и селяни, простаци и простакеси. Социализъм е възможен само и единствено във общества с висока култура - скандинавските страни, Франция, Испания, Белгия, Холандия, Люксембург. Никой не може да отрече, че въпросните държави имат силна социална система. А разни диви държави претендират за социализъм , ами няма как да стане - трябва двеста години да си имал колонии от които да смучеш, аристокрация, която да управлява със желязна ръка. Тези неща ги нямат повечето балкански страни.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • скука

    08 Sep 2018 19:53ч.

    Много скучен сайт...

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Петър Волгин, Фейсбук

    09 Sep 2018 8:56ч.

    9-ти септември 1944 г. е една от малкото дати в българската история, когато тържествува справедливостта. Наказани са хората, въвлекли България на страната на нацистка Германия, наказани са българските фашисти, които са убивали българи. Българките фашисти са убивали не само политическите си противници, но и напълно невинни и беззащитни жени, деца и старци. На България днес е нужен нов 9-ти септември и нов Народен съд. Голяма част от българския политически, икономически и медиен/!/ елит заслужава да застане пред него. Особено онези, превърнали се в ретранслатори на най-мракобесните либерални практики и вашингтонско-брюкселското промиване на мозъците. Едва когато тези агенти на влияние изчезнат от публичната сцена, България ще има шанс да развива като свободна държава.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Готика

    09 Sep 2018 13:38ч.

    Сега начело Ни е неговият наследник - селски хитрец, но не от Правец, а от Банки!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • observer

    09 Sep 2018 18:49ч.

    Айде пак да се включа. От старите си писания не се отказвам. Помня едно добро момче, свястно. Живееха на повече от двеста квадрата в стара кооперация от преди Девети, на някой друг е бил този апартамент. Когато се ожени, получи тристаен апартамент в блок монолитен, с тухли, че и почти в центъра, Лада с бележка без чакане, стана и началник. По-късно и директор. Сестра му пък заместник кмет веднага след дипломата. Бащата беше в ЦК. На нас, с двете си деца, ни предложиха боксониера, едно помещение за всичко, дневна, спалня, кухня. Е, тоалетната отделно. Отказахме я. Бяхме много млади, вярвахме в социалната справедливост и равенството.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Мильо Лудия

    09 Sep 2018 20:35ч.

    Китайците взеха от бай Тошо указ 56 и го приложиха на практика. Сега са първа икономика, а ние изчезваме. Толкова за бай Тошо и неговите наследници.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • реге, ска и фънк

    10 Sep 2018 9:04ч.

    Тука някой прозорливо го е казал по-горе: по правилата на догонващата модернизация и най-вече според концепцията за "световна икономика" (на чиято нелоялна конкуренция бившите аграри от европейския Изток просто няма как да устоят), социализмът бе по-добрият и по-далновиден избор за съществуване и развитие на народите от Източна Европа и Русия. Той затова и си съществуваше тъдява, макар и не толкова задълго. В сравнение с днешното време на де факто липса на икономика у нас, социализмът си беше един титан, макар и създал държавен капитализъм и икономика от сравнително затворен тип. Всичко това е било в името на това хем да не сме васали на богатите западни страни, хем да изградим една сравнително добре работеща социална система, каквато по обясними причини днес не могат да имат не само бедните като нас, но не могат да си я позволят даже и най-богатите страни. Вината на социализма като строй се приписва от страна на онези митотворци, които вярват в поне две основополагащи догми: 1) Че производството не зависи от географските условия, т.е. че конкуренцията е поначало нещо лоялно и прозрачно за всички участващи актори; 2) Че частното стопанисване е поначало по-ефективно от държавното в общия план на икономиката - оказа се, че не само това не е така, но и всички стратегически отрасли, оказали се в частни ръце, биват напълно източени или (по-перспективните от тях) изкупени от богатите западни корпорации. Благодарение на придържането към тия две догми, преходът ни към т.нар. либерална демокрация се оказа напълно ялов и несъстоятелен - даже слабо е да го наречем национален провал, при това във всяка една област, вкл. и извън икономиката.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Мосю Воланд

    10 Sep 2018 20:27ч.

    Пак да напомним - социализма беше спокоен, но скучен, капитализма е стресов, но интересен. Човекът не е свиня за да живее спокойно и да мляска и да др***а. На човек е нужна постоянна промяна за да се чувства жив и животът му да е динамичен. Затова и капитализмът победи скучния и сив социализъм. Да - при капитализма е неспокойно, стресово, но е благодат за творци. И най вече сега се пречиства човечеството от "лошата" кръв/некачествената част.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Карло Ангелов

    09 Sep 2022 16:20ч.

    Социализмът бил спокоен, скучен... Нима? "Как двадесет и пет годишни бяхме, а нашата коса се посребри, как не за дребно щастийце вървяхме по първата роса в зори... Потомци, вий напразно ще се ровите, докрай едва ли ще узнайте вий, когато се наливаха основите - какъв живот живяхме ний! " НЕ ЗА ДРЕБНО ЩАСТИЙЦЕ!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • OLD

    11 Sep 2018 7:23ч.

    Четейки постовете, човек да възкликне : " Да го има или няма посаденото от палицай Гешев" ?"Да живей , Албионът "? Дали новото му по-лошо подобие / като посадено и отгледано/ или по-добро ?, ще направи същото , което направиха дядовците и бащите / бабите и майките ни/. Да построят съвременна българска държава, от която / предишната / нищо не остана ?! А нова няма .

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • OLD

    11 Sep 2018 7:31ч.

    П.П. Дето казваше от трибуната на 7-то Великото народно събрание от края на 20 век, поетът и най-възрастен депутат- Йосиф Петров : ..." и какво направихме другарки и другари, госпожи и господа, всеки нормален човек бутайки стара къща , за да постори нова, първо строи новата тоалетна или поне не разваля старата. А ние не го сторихме и осрахме всичко около градежа ? " / Думите не са точни , но смисълът е точен . Малко избрани стихове от него в този линк , ведно с едно кратко CV .https://yosifpetrov.com/

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • до Мосю Воланд

    11 Sep 2018 9:03ч.

    Донякъде съм съгласен с Вас, виждам го с очите си относно раздвижения хоризонт на консумацията, но не мога да се съглася, че при капитализма е рай за творците извън икономиката и управлението. Интересува ме преди всичко художествената и хуманитарно-научната сфера, а тъкмо за тези двете капитализмът е пълна скръб, защото уравниловката на индивидите и свеждането на човека до хомо економикус (чисто и просто работна сила или придатък на технологията) са отчайващи, за разлика от стария соц, където не всичко с опредметяваше до такива крайности.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • За Т.Живков и коментариите

    13 Sep 2018 10:02ч.

    Кой е Т.Ж. -историята си казва думата. В коментариите не прочетох, че Т.Ж. освен всичко казано и писано за него, никой не смее да посочи, че той много ревностстно пазеше семейството си и който посегнеше на него-плащаше скъпо.Само един пример със синът му-той гледаше на него като на наследник, но службите го провалиха въпреки Лондонските му "дипломи" и "дисертации". Пропиха го и като отчаян алкохолик той просто пропадна в човешката маса. Но много началници бяха уволнявани, наказвани, тормозени, затова че не са го опазили… Т.Ж. нямаше смелостта на Г.Димитров да настоява за нов модел на социализма с много партийна система на държавно устройство,т.е. да сме народно-демократична държава, за която си упоритост, Той, Г.Димитров заплати с живота си! Т.Ж. се опита да лавира след това.Държавата достигана висок международен авторитет и хората имаха вяра в утрешния ден, за което не бяха мечтали по-рано: образование, здравеопазване, осигурена работа, просперираща култура…. Разрушителите, грабителите след 1989 г. не могат да се спрат да грабят и да демагогсват! Какво бе направено за държавата през времето на Т.Ж и какво при тези хиени грабители, които без страх и съвест не могат и не искат нищо добро да направят за народа си! Не "социализъма" на Т.Ж. отучи хората да работят на полето! Как тогава се произвеждаше по 10,5-12 млн.т. зърно от полята на България, как консервените комбинати произвеждаха денонощно хиляди тонове екологично чиста продукция, как пром. ни продукция си пробиваше пазари по света и т.н. и т.н. , а серверите вместо да чакат от държавата просторно жилище, като са толкова претенциозни да са си направили голяма къща, както правеха милиони българи! Бедата на Т.Ж. е според мен: Със своя личен пример на живот, Той позволи малката правда да убие Голямата! Той не успя да продължи големите Българи, които работеха и се жертваха за България!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Мосю Воланд

    14 Sep 2018 2:44ч.

    До коментара на - 11.09.2018 в 09:03 - За Европа можем да кажем, че капитализмът дава най-доброто образование - само за пример - University of Cambridge, UK University of Oxford, UK UCL (University College London), UK Imperial College London, UK ETH Zurich – Swiss Federal Institute of Technology, Switzerland Петте най-добри университети . Авангарда на образованието за Европа. При капитализма имаш възможност - ако си талантлив и упорит, успяваш. Лично. При социализма имаш изравняване - дори да си инициативен, зависиш от волята на ръководителя. При капитализма личността е на първо място, при социализма - обществото е на първо място. Понеже българите са индивидуалисти, пожелаха капитализъм и най вече , защото го прескочихме, когато трябваше да си го изживеем. Диалектика.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • За Т.Живков и коментариите на 13.09.2018 в 10:02

    14 Sep 2018 18:23ч.

    Хубав коментар. Вероятно точен извод , накарая. Въпросът е дали е прав политикът от дясното, Георги Гацев, заради чието участие не излъчиха предаването на Милен Цветков и сле дота го прекратиха. То има отношение към вероятните близки му по кръв- Златеви, Борисов, Данчев. П.П. А иначе горната , набедила се за " синя кръв" личност, вероятно все някога ще разбере, че истината е тази от трите каменни плочи , дадени на Мойсей / като философия/. дано не е късно.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Мосю Воланд & Co

    15 Sep 2018 11:16ч.

    Едно уточнение - социализъм в който всички са задоволени не може да съществува, най малкото поради факта, че между хората съществува завист, страх и омраза. В България беше направен опит за социална държава, но външния свят съблазни по голямата част от народа /над 80%/ и народът сам си събори държавата, градена от предните поколения за уж нова такава със лъскавите играчки и бананите. Да де, ама действителността е, че лъскавата витрина крие зад себе си кръв, пот и сълзи. Който могъл-разбрал.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Констатация

    07 Sep 2019 17:10ч.

    Преходът у нас приключи с връщането на автентичната БКП на власт и поставянето начело на държавата на бившия телохранител на Тато , който е на път да управлява страната , ако не 35, поне 24 години (2009-2032). Той, разбира се, също се отрече от социализма и дори се представя на антикомунист, също както щеше да направи и Живков, ако се беше задържал поне още няколко години...

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • бананова република

    08 Sep 2019 8:19ч.

    Тодор Живков за преходът - след НРБ: .. Един другар ... ми вика: Другарю Живков, не вкарваме ли ние вълка в кошарата? Ах, викам ... вярно е, вкарваме вълка в кошарата, но ... вълкът ще изяде мършата, а това което е здраво, то ще остане . Живков и живковистите сменяват социализмът с капитализъм, с оправданието за недоносен капитализъм. Демек Маркс казал, че социализмът се ражда от развит капитализъм. Нищо подобно не е казал Маркс. Имал е предвид, че колкото повече капитализъм, толкова по-зле, повече експлоатация и кризи, следователно повече революционно положение. Маркс е обичал капитализмът, но не е искал да е частен. Ако се въведе дори в джунглите на Амазония държавният капитализъм, би се радвал Маркс. Маркс не е мислил, че прави религия, но всеки елит превръща науката и системата в религия. Маркс иска научно виждане и решаване на проблемите, наука и демокрация. Мао, маоизмът, казва, че новата буржоазия е партийният елит, и те ще искат капитализъм. Лекарите докараха капитализмът отново. Даваш им образование, но усвоеното умение ги прави друга класа, нова буржоазия. Новата буржоазия, която има полза от възстановяване на капитализмът. Мао е казал, че това ся партийците. Но и Калоянчев казваше, че би бил богат като дениро, ако беше капитализъм. А сега пращим от робъртденировци, или преди 1944та от кларкгейбъловци. Но ситият на гладният не вярва, и си мисли че има умението да хваща Господ за шлшферът, дори и в джунглата, дори срещу цялата световна конкуренция, и плюе на баща си. раят на социализмът започна с корекомите. Партийците си купуваха всичко от корекомът и показният, ако замръкнат в някое село там имаше марлборо, кока кола, балантайнс, в хоремаг, всякакви вкусни бонбониери, и са забравили за това какво реално може да купи всеки българин. И сравнявайки изостаналата структура заради тях, но не знаейки за грешката си, те сравняват кореком и другите магазини, и казват социализмът е недоносче. Така е и с болниците, едни за тях други за народът. А командната икономика е отлична, стига да знаеш нуждите, а качеството също е командно - стандарт - стандартизация, ако стандартът включва златна опаковка с цветни надписи и картинки и гурме продукт, то така ще е. Социализмът е като семеен дом, няма нужда от етикети на бурканите и домашната фанела. Но настойниците в това семейство ядяха и се обличаха от комерсиалната търговия. Я купи Лаваца в някое село, само Нова Бразилия. През соцът имаше по голям избор. Шпеков от онова време нямя, и никога няма да има. Пилешко беше вкусно и ароматно, сега гадост. 120 лева минимална заплата, колкото сега 600лв, 100лв средно на човек доход, сега 250лв, но покупателно 100лв тогава са 500лв сега. Масово ядяхме краве масло, хляб топъл и ароматен, сега от мухлясало брашно от фуражна пшеница, пилешки пастет - чудо чудо, сега мирише на мръсни чинии и гъз, евтина създърма - чудо, сега мърша. Имаха пари купуваха, сега доходът два пъти по-нисък покупателно, и половината отива за ток и вода. Коя държава с такъв стандарт и БВП, е направила АЕЦ? БЕЛЕНЕ? И без това токът е в излишък два пъти, факт, и страни с нашият стандарт имат три пъти по-малко ток на глава и два пъти по-високи цени. Вкоя бедна страна има саниране, в коя бедна дясна държава има парно?

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • бананова република

    08 Sep 2019 8:32ч.

    Живков:Защо. Защото социализъма е и може да бъде само посткапитализъм, той не може да бъде преди капитализъм, ето това е генезисът на марксизъма ленинизма, те предвиждат да стане в една или две развити страни, историята така реши, той да възникне в една недоразвита страна, Октомврийската революция стана в една страна, която беше с недоразвити феодални форми на стопанисване и живот, той не може да се развива в недоразвито общество.Политбюро твърдо застана на тази позиция че ние имаме работа с недоразвито общество, което му е необходимо да натрупа всички ония количествени и качествени потенциал, за да може то постепенно да се развива и то при положение, че са назрели условията и в останалите, капиталистическите страни. Социализъма е едно недоносче, ето това е самата истина, недоносче. http://otzvuk.com/Knigi/New%20books/Revolutsia%20mente.htm Живков и живковистите сменяват социализмът с капитализъм, с оправданието за недоносен капитализъм. Демек Маркс казал, че социализмът се ражда от развит капитализъм. Нищо подобно не е казал Маркс. Имал е предвид, че колкото повече капитализъм, толкова по-зле, повече експлоатация и кризи, следователно повече революционно положение. Маркс е обичал капитализмът, но не е искал да е частен. Ако се въведе дори в джунглите на Амазония държавният капитализъм, би се радвал Маркс. Капиталист е стара дума за инвеститор. По време на Маркс, държавите са давали концесия на капиталист. Макар Османската империя да търси капиталисти да инвестират в железниците, тя държавата са всъщност основен инвеститор и поръчител, и собственик в управляваното от Добри Желязков. Та Маркс е искал държавата да инвестира, а печалбата да не се спестява. Частният капиталист не би инвестирал във всичко, и се влияе от конюнктурата. Взетата добавена стойност от частният капиталист, се спестява и се причинява финансова криза - ниско потребление и застой.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Александър Спасов

    08 Sep 2019 9:31ч.

    Тази реч описва времето, в което живеехме и продължаваме да живеем. На места се усеща накъсване на мисълта и неправилно произнесени думи. Като изключим това, какво ни смущава? Защо сме търпяли диктатора? Защо гласувахме масово за БКП? Правихме това, което правим и сега. Промяната е илюзия. Преди имахме възможности да реализираме каквото искаме да постигнем и сега е така. Спомнете си как се събирахме за да споделяме информация, книги, аудио и видео записи, дрехи, апаратура. Режимът официално забраняваше това, но то пак се случваше и беше масово. Живеем двойнствен живот.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Мидля, че най-ужадното на комунизма беше, че смаза духа на хората. Преди девети е имало партии и всеки е имал свободата да избира ,

    08 Sep 2019 12:53ч.

    преди девети е можел да пътува по света свободно. Колкото и да се пънат да ни занимават с фашизма /който не е цвете за мирисане/, все пак имаше свободи, за които през следващите 45 години можехме само да мечтаем. Да вземем само масовото гласуване. Гласуваха масово от страх. Ако не отидат да гласуват можеха да си донесат големи неприятности. Да бъдат обявени за врагове на народната власт. 45 ГОДИНИ МАЧКАНЕ И ТЕРОР И ДНЕС ВИЖДАМЕ РЕЗУЛТАТА. След турското робство 65 години Царство България ако не друго успя да внуши на хората, че са свободни да избират как да живеят. През следващите 45 години нямахме право дори да мислим, или това което мислехме не смеехме да говорим заради огромния брой агенти, с които се беше обградила `народната` власт. Мерси им за стандарта и нивото на живот ако те третират като добиче.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • nkk

    08 Sep 2019 15:22ч.

    Слава на бкп, пак ни води по верния път на капитализма !!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • ВЕРВАМ

    10 Sep 2019 10:20ч.

    РСФР през 1988г е имала 3% от световният БВП, сега е 2%. 176 милиарда долара има спестени в Руската част на СССР през 1989г., сега около 500 милиарда. Но тогава нямаше богаташи с милион и милиарди. НРБ 8 милиарда сега 12 милиарда. https://www.google.bg/publicdata/explore?ds=d5bncppjof8f9_&met_y=ny_gnp_mktp_pp_cd&idim=country:BGR&dl=bg&hl=bg&q=%D0%B1%D0%BD%D0%BF#!ctype=l&strail=false&bcs=d&nselm=h&met_y=ny_gds_totl_cd&scale_y=lin&ind_y=false&rdim=region&idim=country:IND:AFG:BGD:COL:NIC:MEX:PAN:PRY:RUS:BGR&ifdim=region&hl=bg&dl=bg&ind=false ... медии: "През последните две години хората, които имат спестявания са намалели двойно - от 14% в началото на 2010 година до 7 % или 511 000 души в началото на тази година. От седемте процента българи със спестявания пък едва 13 на сто имат депозити над 5 000 лв. или това са приблизително 66 000 души. Преобладаващата част – 46% от хората със спестявания имат спестени суми до 1000 лева, тоест това е 3,22% от населението." "90% от населението обеднява или поне спестяванията му не растат и около 10% или по-малко имат растящи спестявания. 75-76% от депозитите са с размер под 1000 лв. В следващия сегмент 1000-2500 лева попадат едва около 8-9% а в следващия – 2500-5000 лв около 5-6% от депозитите. Това означава, че около 88-91% от депозитите попадат в областта под 5000 лв, в която преобладава намаляване на сумите. В най-ниската категория, до 1000 лв, средната сума е около 114 лева, в следващата, 1000-2500 лв средната сума е 1654 лв а в категорията 2500-5000 лв средната сума по депозит е 3648 лв. Разпределение на депозитите при което 75% от тях са със средна сума от 114 лева фактически представлява катастрофа за покупателната способност. Сумата от 114 лева е по-малка от половината на минималната работна заплата. Това е сума недостатъчна за покриване на месечните разходи за ток, телефон, вода и централно отопление в големите градове. За такава ситуация свидетелстват и нароилите се напоследък небанкови кредитни институции" Медиите промиват ? мозъците на българите, че в България има най-много собственици на жилища, а малко живеят под наем. Колкото повече жилища и жилищна площ има на глава, толкова повече ще се отдава и под наем. През 2012 г. 17,2% от населението на ЕС-28 е живял в пренаселени жилища - най-високите нива пренаселеност са регистрирани в Румъния (51.6%), Унгария (47,2%), Полша (46,3%), България (44.5%) и Хърватия (44,1%). По жилищна площ на глава, Германия води пред България три пъти 55 кв.м срещу 18 кв.м... От 1984г. до 1992г., са построени 480 000 жилища от държавата, от тогава мина 3-пъти повече време. Бриго Аспарухов казва . че иска взаймоизгодно сътрудничество, търговия, капитализъм, във филмът "Вчера", където Георги Русев играе Тодор Живков. ИРОНИЯ И ПРЕХОД. Червената олигархия и червена буржоазия, пожелаха МИР ЧРЕЗ ТЪРГОВИЯ, взаймоизгодност, но ... Вижте олигархична путинова Русия и Елциновата. МИР ЛИ, ПРИЯТЕЛИ ЛИ? Путин каза уплашен и от участта на Кадафи: "САЩ не искат приятели, а слуги" 11 май 1989 г. - започна изтеглянето на съветските войски от ГДР Горбачов от март 1999 г. в началото на въздушната война на НАТО срещу Сърбия: „Западът мами Русия. Ние бяхме единни за Новия световен ред. Обединените щати – през Европа, Атлантическия океан до Урал, трябваше да са под управлението на Русия. Русия няма да забрави тази измяна.”

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • КАПИТАЛИЗЪМА

    10 Sep 2019 10:45ч.

    Кaпитaлизъм, И кaк щe имa aрмия, кaк щe зaщитим oлигaрхиятa кoгaтo ни въoръжaт. Нe cтaнa ли тaкa oктoмврийcкa рeвoлюция. Дa пeчeлим мeдaли зa Кaтaр, нe зa рoдинaтa oлигaрхичнa бeз здрaвeoпaзвaнe, и нищo. Живкoв aкциoнeрнo вcичкo дa e, нo крaй c държaвa и нaрoд. И бeз тoвa нaрoд eдвaм cъздaдoхмe cлeд 1944г, унищoжeн oт ocмaнцитe. . A пoвeчeтo 40 гoдишни 1990тa cмятaхa дa cтaнaт бизнecмeни c тлъcти пaчки, нo ceгa глacувaт зa БCП и взимaт 170 лeвa пeнcия.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • До: на 08.09.2019 в 12:53

    10 Sep 2019 12:20ч.

    А моят дух защо не е премазан като твоя дух? Не си единственият с премазан дух, т.е. с промит мозък от анти-комунистическата пропагандна машина. Нямам съмнение, че Glasove.com са част от тази анти-комунистическа пропагандна машина. Дали от страх, дали от користен интерес или просто защото не разбират природата на диалектиката, това е без значение. Важното е, че трият всичко онова, което е против техния частен интерес или което просто не разбират. И така - до скорошната катастрофа, която е планирана от непланираното стопанство на капитализма. Така ще си заминат - с широко вярващи очи във вечността на капитализма. Блажени са нищите духом.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Въпрос до Живков

    11 Sep 2019 15:50ч.

    Другарю / Господин Живков, изненадващо за всички ти споменаваш "Господи Боже и Исусе Христе" , и не мога да разбера от къде ти дойде на ум да се обръщаш Него. Би ли ми изяснил с прости думи, как се случи това?

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Дочака ли от умрял писмо?

    09 Sep 2022 18:30ч.

    все пак три години минаха, а чудеса се случват с вярващите.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • ГРАД КОЗЛОДУЙ

    12 Sep 2019 18:11ч.

    ЩЕ ТЬРСИМЕ СОЦА НО НЯМА ИМАШЕ СИГУРНОСТ РЕД РАБОТА А СЕГА

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • esoesiwikifav

    15 Фев 2020 9:35ч.

    http://mewkid.net/who-is-redistina/ - Cialis Generic <a href="http://mewkid.net/who-is-redistina/">Cialis</a> ekk.vdti.glasove.com.pxe.ef http://mewkid.net/who-is-redistina/

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • hydrochlorothiazide 12.5 mg

    22 Фев 2021 13:21ч.

    plaquenil hydroxychloroquine sulfate hydroxychloroquine acheter difference between chloroquine phosphate and hydroxychloroquine

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • doctors for hydroxychloroquine

    24 Фев 2021 16:50ч.

    hydroxychlor doctors for hydroxychloroquine hydroxycloro

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • buy cialis pills

    08 Юни 2021 6:06ч.

    tadalafil generic buy cialis usa tadalafil blood pressure

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • hydroxychloroquone

    04 Авг 2021 9:10ч.

    what is hcq drug https://plaquenilx.com/# hcq 200

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • cialis coupon

    15 Окт 2021 0:10ч.

    cialis generic cialis tablets

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • cialis dosage

    14 Ное 2021 1:55ч.

    cialis dosage cialis support 365

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Само преди 100 години таселението на България е било 90% селско

    09 Sep 2022 13:45ч.

    А от селянина социалист не става, той е дребен буржоа.. Няма способност да постави общото благо над личното..

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Дрънкаш на кухо

    11 Sep 2022 16:05ч.

    Укипедия за буржоазията: "Терминът идва от буржоа (bourgeois), в превод – жител на голям град (bourg) и започва да се използва през 1538 година." Няма нищо вярно е вова, че селянинът бил буржоа. Селянинът е пчеличката, която пълни питите с мед, а буржоата е лапач и крадец на меда. Неслучайно буржоязията отряза главата на Селянина Александър Стамболийски, който се опита да опази меда.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • щом казваш

    12 Sep 2022 10:15ч.

    Селянинът е дребен собственик, не е заинтересован от социалистическата идея, напротив ярък противник на национализацията е..

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Уилт

    09 Sep 2022 13:47ч.

    Тато е инсталиран на поста си лично от Дорогой Никита Сергеевич - недобит троцкист, поставил началото на демонтажа на социализма.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Уилт

    09 Sep 2022 15:03ч.

    Не съм аз от 13:47. Това е някакъв педал, който странно защо се е залепил като лайно на подметката ми. Грешка -- като дъвка.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Стъпил си на Уилт

    11 Sep 2022 16:15ч.

    И Уилт се е залепил на подметката ти като собственото ти лайно. За да го изчегърташ се консултирай с психиатър.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Мимето

    09 Sep 2022 15:49ч.

    Някой няма ли да напише нещо за мандрите?

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Мимето

    09 Sep 2022 16:24ч.

    Какви дълги постове са писали преди 20-та! Зле вървят нещата. ?

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • bodar4uk

    09 Sep 2022 17:16ч.

    Не ни е виновен социализмът, а социалистическите ни лидери, дето се мъчеха с гол гъз да излъжат Дявола, ама той демократично се наплоди и сега спасение няма. Трий куме, трий, дано ти олекне !

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Странно е, че така и не се разбра това сравнение с "недоносче", което означава някой който е бил роден преди времето нужно за утробното му развитие.

    09 Sep 2022 18:43ч.

    Затова на друго място Т. Живков нарича нашето общество "недоразвито" за социализъм. Социализмът следва капитализма, той не идва по желание само защото някой го поискал. Това се видя след реставрирането на капитализма, той си е див и просташки, каквато е и нашето общество, затова и водено от хора като Тиквун, който е управлявал само с няколко дни по-малко от Живков.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи

Напиши коментар

Откажи