За кого е изгодна катастрофата в Днепър и как ще повлияе тя на Специалната операция: отговори на най-важните въпроси за разрушаването на ВЕЦ Каховка

За кого е изгодна катастрофата в Днепър и как ще повлияе тя на Специалната операция: отговори на най-важните въпроси за разрушаването на ВЕЦ Каховка

Във ВЕЦ Каховка има общо 28 сектора, като към момента на написване на статията (по обяд на 6 юни) около половината от тях са разрушени, унищожена е сградата с турбинната зала. Снимка: Ройтерс

Военният кореспондент на "Комсомолская правда" Дмитрий Стешин отговори на осем главни въпроса за разрушаването на ВЕЦ-а в Херсонска област.

Кой удари язовирната стена?

Още в първите седмици на СВО нашите войски много бързо, почти без да срещнат съпротива, заеха сухопътния коридор по протежение крайбрежието на Азовско море и Левия браг на Днепър заедно с Херсон. След това започнаха тежки позиционни боеве за мостовете на Десния бряг на Днепър. Към средата на лятото Въоръжените сили на Украйна разбраха, че няма да успеят да очистят този плацдарм, няма да им бъде позволено. И тогава беше взето решение, не без помощта на западните съветници, да се отреже нашата групировка от основните сили. Заедно с Херсон. Към този момент на Украйна бяха доставени високоточните ракети „Hymers“, които целят много точно на разстояние под 100 километра. ВСУ имаше и свои разработки на високоточни ракети „Ольха“, като далекобойността на някои модификации е сравнима с „Hymers“. Точно с тях те започнаха да рушат мостовете над Днепър и най-вече язовирната стена на ВЕЦ Каховка. С целия осколочно-фугасен заряд на „Hymers“ – 91 килограма и на „Ольха“ – 250 килограма. Това не беше достатъчно за разрушаването на мостовете над Днепър.

Бандеровците избраха тактика – „удряме в една точка и рано или късно я чупим“. Към момента на изтегляне на нашите войски Антоновския и Дариевския автомобилни мостове бяха на практика разрушени от ракетите, след като бяха получили стотици попадения. Но стената на ВЕЦа при Нова Каховка още се държеше. Както ми разказаха жителите на този град и черноморските пехотинци, сражаващи се в Приднепровието, през октомври миналата година за един час са се пускали средно до 20 ракети. Пускани са в съотношение 10 ракети „Ольха“ и 2 „Hymers“. Украинските ракети претоварват и „пробиват“ ПВО, а неприхванатите „Hymers“ правят попаденията. Попадаха и в града. В един от дните Нова Каховка получи рейд от стотици ракети – освен стената на ВЕЦа те попаднаха и на пазара, и в жилищни квартали. Всяка вечер в Нова Каховка се включваха сирени за въздушна тревога и се започваше... Всички стъклопакети в жилището, в което бях аз, се държаха на скоч лепенки. И аз измах късмет, в съседните блокове до където поглед стигаше нямаше здрави стъкла. Разбира се, при такава плътност на огъня, язовирът постоянно се увреждаше. Постоянно извършваха поправки, доколкото това беше възможно под обстрел. Но водата отнася камъка, особено ако на водата „помогнат“ стотици ракети.

Кореспондентът на Комсомолская правда Дмитри Стешин е заснел обстрела на ВЕЦ Каховка от ВСУ

2. Напълно ли е разрушена ВЕЦ Каховка?

Във ВЕЦ Каховка има общо 28 сектора, като към момента на написване на статията (по обяд на 6 юни) около половината от тях са разрушени, унищожена е сградата с турбинната зала. Една от турбините все още е била в експлоатация до този ден и е осигурявала енергия на ВЕЦа и на Нова Каховка. Според експертите в момента „горното тяло“ на язовира е разрушено, долното все още се държи и има „преливане“ през него. Изхождайки от опита в строителството на такива съоръжения – който в СССР беше колосален – основата на язовира отдавна се е превърнала в монолит, поради давлението на огромната водна маса. Процесът донякъде е подобен на създаването на диаманти.

Но в този момент ремонтът на ВЕЦ Каховка е невъзможен, заяви кметът на Нова Каховка Владимир Леонтиев.

Водата залива ВЕЦ Каховка след разрушаването

3. Каква е заплахата за населението по течението на Днепър?

Днесният бряг на Днепър, на който са разположени ВСУ е много по-висок от „нашия“ ляв бряг. Всички селища под Каховската водноелектрическа централа са застрашени от наводнение. Това са Казшки лагери, Нова Маячка, Альошки, Карадашинка, Голая Пристан и Збуриевка. Така над 10 000 жители се оказват в наводнения район.

Херсон, който сега е под контрола на ВСУ, също е сериозно наводнен – по улиците му са се появили бобри. Специалистите смятат, че максималното покачване на нивото на водата – до 12 метра – ще настъпи, ако язовирната стена на ВЕЦ бъде напълно разрушена. Засега водата на язовира не намалява толкова бързо. Височината на наводнението може да стигне 5 метра. Властите се подготвят за евакуация при необходимост.

4. Как ще повлияе това на разположението на военните сили?

Съществуват две напълно противоположни мнения – обективно и пропагандно. Нека започнем с второто. Твърди се, че всички наши отбранителни съоръжения под Нова Каховка по брега на Днепър ще бъдат отмити, а минните полета ще бъдат наводнени. Възможно е Кингбургската коса да се превърне в остров и ВСУ да се опита да го превземе, за да деблокира пристанището в Очаково (Великобритания е успяла да построи там база на НАТО) при устието на Днепър.

А с падането на нивото на водата ВСУ може да се опита да форсира Днепър. Обърнете внимание, че всичко е на ниво предположения: „може би“ и „ще се опита“.

Съществува и друго мнение. ВСУ в момента бяга от островите в делтата на Днепър, които бяха завзети със старата украинска тактика „жабешки скок“. Нашата артилерия им „помага“ да се евакуират възможно най-бързо.

Отделно от това съществува перспективата на украинските военни сили за форсиране на язовир Каховка, който сега рязко става по-плитък. Слоят тиня на дъното на язовира достига 10 метра. Такива заблатени участъци без вода бързо се превръщат в непроходими тресавища. Горната кора от тиня изсъхва и става като камък, а под нея има утайка, която не може да се използва както от колесни, така и от гъсенични превозни средства. Дали тя може да издържи теглото на един човек е под голям въпрос.

Ако направим средно аритметично от тези две версии, ситуацията остава непроменена. Признавам, че получихме както наводнени позиции, така и дъното на язовир Каховка, което е напълно непроходимо за противника, а значителна част от позициите на ВСУ беше ликвидирана от самата природа.

Всички населени места под ВЕЦ Каховка са застрашени от наводняване. Снимка: Аварийните служби на Херсонска област.

5. Какво ще стане с водата за Крим?

Водохващането за Северно-Кримския канал се намира пред разрушения язовир на Каховската ВЕЦ и вероятно ще работи до последния човек. Ако тялото на язовира издържи, а поне засега няма признаци за неговото разрушаване. Кримските власти са напълнили язовирите до краен предел, веднага след като водата дойде на полуострова. По думите на ръководителя на Крим Серегей Аксенов, в момента в Северно-Кримския канал има 40 милиона кубични метра питейна вода. Кримчани не са особено уплашени, хората живеят без вода от канала от 2015 г. насам и са имали рекордни курортни сезони. Те ремонтираха протеклия „украински“ (или по-скоро съветски – Украйна не е инвестирала много в Крим) водопровод, научиха се да как пестят вода и изкопаха кладенци. Няма паника.

6. Опасно ли е това за Запорожката АЕЦ?

Разбира се, в западните медии и в интернет веднага настъпи паника с обещания дори за експлозии на ядрените реактори, останали без водно охлаждане от плиткия язовир Каховка. Експертите реагираха бързо на тези слухове. Съветникът на Росатом Ренат Карчаа каза:

„Басейните за охлаждане на отработеното ядрено гориво имат затворен цикъл, който няма пряка връзка с водохранилището Каховка.“

Директорът на Запорожкия АЕЦ Юрий Черничук също се включи в разобличаването на фалшивите новини, като написа в телеграм-канала си:

„Пет блока са в състояние на „студено спиране“, един е в състояние на „горещо спиране“. Нивото на водата в охлаждащото езеро не се е променило.“

7. Продължителни ли ще бъдат последствията?

Засега в техногенната и ръкотворна катастрофа във ВЕЦ Каховка имаме важен и напълно неизчислим фактор – не познаваме състоянието на тялото на язовира. Украинските въоръжени сили продължават да обстрелват района на около ВЕЦа с артилерия, като вероятно задачата им е да попречат на нашите специалисти да огледат язовира.

В мирно време водолазите вече пети час щяха да работят под вода, да инспектират тялото на язовира, може би вече щяха да са предприети някакви спешни мерки. Сега това е невъзможно да се направи.

Засега можем само да гадаем. Ако дебитът на водата от Каховския язовир в момента е 12 см/час, а дълбочината е от 30 до 8 метра, то ще са необходими няколко дни за пълното изпразване на този изкуствен водоем. А ремонтът на водноелектрическата централа и нейната язовирна стена може да отнеме години.

8. Кой ще бъде обвинен?

Русия, разбира се. Германският Bild, който все още се преструва, че не знае кой взриви Северен поток 2, вече побърза да обвини Русия, че е разрушила язовира. Вярно, след това се поправи, като премахна ключовата дума „руснаци“ от израза „Руснаци взривиха огромен язовир в Украйна“. Просто е станала катастрофа, „то само“.

Междувременно американски специалисти от НАСА изчислиха вероятността за еднократно изпускане на вода от язовир Кахова още миналото лято. Проучването съвпадна с началото на бомбардировките на ВЕЦ Каховка с американските „Hymers”. Странно съвпадение, нали?

Но е виновна Русия?

Визуализация от НАСА на скъсването на язовирната стена

 

Превод за "Гласове": Екатерина Грънчарова

Източник: kp.ru

 

 

 

Коментари

  • ЗИП

    07 Юни 2023 20:18ч.

    Мислете с главите си и просто гледайте видеата. Оказа се, че десния бряг е по-нисък и в момента настъпва Армагедон.Град Херсон с 300 000 души е почти целия под вода.Суровикин е умна фуражка и добре, че се омете от там.След дни започва биологичната катастрофа с пламването на епидемии.Стотици хиляди трябва да се евакуират.Ква специална операция, какво контранастъпление кфи пет гривни? :))

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Гост

    07 Юни 2023 20:24ч.

    ЗИП-е погледни картата и попрочети все пак. Десният бряг е по-висок.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Силата на Кориолис, обуславяща т.нар. закон на Баер

    07 Юни 2023 21:41ч.

    Закон на Баер, според който всички реки на северното полукълбо движат каналите си към западния си бряг, който поради това постоянно се ерозира и става стръмен, докато левият бряг остава равен, с изключение на местата на остри завои

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Ретранслатора

    08 Юни 2023 0:30ч.

    Отново по темата- https://www.kp.ru/daily/27513/4775219/

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • “ Оказа се, че десния бряг е по-нисък”

    08 Юни 2023 3:06ч.

    Кориолисови сили. Течението удря в дясно, в северното полукълбо. Всяка река се отмества в дясно и десният бряг е по-висок. Ходи да видиш бреговете на Дунав.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Динко

    08 Юни 2023 4:31ч.

    Я помисли трезво кои бряг е по ниско.Десния Руския.Кои има полза укра.Независимо че хората ще страдат.Колко пъти до сега укрите обстрелваха язовира.Аман от хора които не четат.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Боби

    08 Юни 2023 13:18ч.

    Динко гледа се по посока на течението на реката - десния бряг се контролира от Киев.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Земята се върти от запад на изток

    09 Юни 2023 16:02ч.

    Реките които текат по оста север-юг и близо ди тази ос са подвластни на силата на Кориолис, т.е. на силата, която е реакция на силата на въртене на земята. За тези реки, независимо в кое полукълбо текат, западният бряг, като правило, е високият бряг. За реките, които текат по оста изток-запад или близо до нея това правило не важи.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • ЗИП

    07 Юни 2023 20:31ч.

    А защо тогава Херсон е наводнен? И защо водата в Нова Каховка почна да се оттича? :)) Апропо спука ли се целата стена стаа мазало.18 милиона кубика вода! Тва са 36 язовира Искър...

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • еврогейтак

    07 Юни 2023 21:13ч.

    Евентуалното спукване ще прилича на вторични трусове от мощно земетресение. Същата ръка, която предизвика земетресението в Турция, може да го направи.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Херсон е наводнен частично

    07 Юни 2023 21:20ч.

    Това е крайречен град и има висока част, по-далече от брега. Има и ниска част, непосредствено до реката. Наводнени са ниските части на Херсон. А иначе десния бряг е по-висок от левия. "Руската" част е по-наводнена.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • далновидното есенно изтегляне от Херсон

    07 Юни 2023 21:37ч.

    За разликите между отговорния властник и политактивиста (в качеството си на ЧМО): https://politikus.info/v-rossii/152416-rukovodstvo-rossiyskoy-federacii-bylo-pravo.html

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Ако не беше изтеглянето от Херсон, укропитеците сигурно щяха да организират наводнението още тогава

    07 Юни 2023 21:43ч.

    Няма загадки тук.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Нулева логика

    07 Юни 2023 21:57ч.

    Ако не беше изтеглянето от Херсон, сега руснаците щяха да си са на високо, все така на сухо. А сега са само на левия бряг в блатото. Изтеглянето от Херсон имаше НУЛЕВА ВОЕННА НЕОБХОДИМОСТ. Кремъл го направи единствено в рамките на "Договорняка", и конкретно да "отпуше" някакъв износ /торове/ за запада. Кон за кокошка, както виждаме сега.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • без будалкания, моля

    07 Юни 2023 22:09ч.

    То не е достатъчно просто да си на високото, ами и да има осигурена логистика от базите в тила до там. (Тилът е в източната - ниска - посока.) Почвай да мислиш с тая глава, не ни се мятай като курица без глава.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • д-р Гилотен

    07 Юни 2023 22:40ч.

    Чувствата, като омраза, например, влияят негативно на логиката. Хората трябва да пият годна за пиене вода и да се хранят с годна храна, за да са живи, Големи групи от хора трябва да получават, горе-долу ритмично в нужното количество и качество вода и храна, за да са физически и умствено годни за работа. Особената група хора - войници по време на война, получават годни вода и храна от собствения си тл и много по-рядко от заловени припаси от противника. Руснаците на десния бряг на река Днепър трябваше да получават тези неща от левия бряг на реката. Освен това войниците по време на война имат нужда от подвоз на боеприпаси, допълнителна техника, въоръжение и хора, ремонт на повреденото въоръжение и техника, извозване на ранените и убитите. Тези всички работи по долното течение на река Днепър става/ставаше чрез постоянното пресичане на реката. Оставям Вам да прецените още веднъж дали е имало логика в решението и изпълнението му от ген. Суровикин.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • И какво липсваше на руската армия ?

    07 Юни 2023 23:13ч.

    Та изостави Херсон без един изстрел ? Къде бяха бойните действия преди да изоставят Херсон ? Бяха на 50-100 км западно и северно от града. И ВСРФ притежаваха ВСИЧКО за да защитят областния център на СВОЯ РУСКА ОБЛАСТ ! Новоприсъединена с указ на Президента и съставна част от РФ ! Вместо това предадоха областния център без бой - абсолютно продажничество на Кремъл. Сложиха Суровикин да им свърши мръсната задача и да обере политическите негативи. Почвай да мислиш с твоята глава. Да си за Русия е едно, а да не виждаш предателските действия на Кремъл е друго. Ако Кремъл не се управляваше от ДОГОВОРНЯКОВЦИ , до сега войната щеше да е свършила и да имаме руско-полска граница до Лвов.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • "И ВСРФ притежаваха ВСИЧКО за да защитят областния център на СВОЯ РУСКА ОБЛАСТ !"

    07 Юни 2023 23:18ч.

    Разбира се, че притежаваха всичко, но въпросът е за цената. Цената е много руски жертви, с голяма вероятност да са безсмислени, както през ВСВ, защото противникът е въоръжен и мотивиран, с цялото НАТО зад гърба си. Тази цена можеше да бъде платена, но тази война не е като онази, защото днешните времена са времена на извлечени грешки и събитията само привидно се повтарят.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • д-р Гилотен

    07 Юни 2023 23:37ч.

    Надеждни комуникации с десния бряг, постоянна заплаха от разрушаване на язовирната стена с очеизваждащите последствия в момента.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • ЗИП

    07 Юни 2023 21:58ч.

    Голямата река е една прекрасна естествена граница и преграда.Затова много държави ги разделят реки.Колкото е по-широк Днепър толкова за Русия ще е по-лесно да отбранява водната граница и да насочи силите си нагоре.Засега руснаците са в отбрана и не се вижда вариант да минат в атака.Така, че скъсването на язовира работи за тях...

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Бай Иван

    07 Юни 2023 22:19ч.

    Мисля, че много бъркаш в преценките! Руснаците са на ниския браг и там изградиха отбранителни валове от циментови пирамиди, минни полета, окопи и ровове, които сега са заляти с вода и след като се отече водата те ще са неизползваеми и запълнени! Предполагам, че укрите ще започнат настъплението си там, след като водата спадне и терена изсъхне! Целта им ще е да затворят сухопътната вввръзка с Крим и след това с ракети ще повредят до неизползваемост Кримският мост. Разберете на американците им трябва Крим за да си разположат военноморска база в Севастопол!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Дидич

    07 Юни 2023 23:22ч.

    Мислиш ли, че военни от ранга на Суровикин това не са го предвидили и не са взели необходимите решения?

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Стефан

    08 Юни 2023 0:18ч.

    Хахахах, и какъв му е рангът? Генерал "трудно решение".

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Няма ОЧАКОВО!

    07 Юни 2023 22:30ч.

    Има ОЧАКОВ!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Evgeni Vasilev

    07 Юни 2023 23:08ч.

    https://topcor.ru/35936-pochemu-propagandistka-simonjan-prizvala-k-novym-referendumam-na-spornyh-territorijah.html

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Братята укри

    07 Юни 2023 23:53ч.

    продължават да изпускат язовирите нагоре по течението на Днепър. https://twitter.com/ArthurM40330824/status/1666496316162072584 https://twitter.com/ricwe123/status/1666399374455259136

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Чета статията, коментарите и става ясно като бял ден

    08 Юни 2023 0:38ч.

    Стената е взривена от украинците с чужда помощ. Никакви разследвания не могат да го докажат, само последствията. Турският премиер нарочно предлага комисия. Троянски кон. Искат да победят Русия хибридно, навсякъде са я обградили като освирепели вълци. Правят й клопки с различен характер, за да отслабят силите й. Рано или късно ще го проумеят нашите управляващи генерали, надявам се наказанието им да бъде да се изпратят на фронта.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Стената е взривена от украинците с чужда помощ...

    08 Юни 2023 3:59ч.

    Днешни независими репортажи показват , че не е еднократен взрив. Стената се е скъсала след многократни обстрели от украински ракети , както и Хаймърс-и , които са вървели от няколко месеца. Просто сега горната част на стената не е издържала пораженията и е поддала.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Чужда или пряка, все от ПЕНТАГОНА

    08 Юни 2023 9:47ч.

    им идва НАГОНА.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Бармалей

    08 Юни 2023 6:41ч.

    Освен всички "екстри",които получават тези,които са хванали украинците за косите и ги влачат към дъното има една решаваща причина за подрива на стената.Ключът за "бараката"е Кинбурнския полуостров,който вече е...остров.От това парче земя руснаците напълно контролираха и прострелваха,намиращият се на километри град Очаков.Биеха без проблем по Николаев и Одеса,контролирайки всичко,което влиза и излиза в и от Украйна през Черно море и когато след няколко дни украинците извършат масиран десант на остатъка от Кинбурнския полуостров,всичко ще си дойде на мястото и на Зеленски и антуража му ще им приседне лъжата за подрива.Дори само да успеят да изхвърлят руснаците от това парче земя за тях ще е велика перемога и това донякъде ще е така,защото пристанищата на Одеса,Николаев и Очаков ще се изплъзнат от директния/дори визуален/контрол на руснаците.Много добре премислен супер-мръснишки ход.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Боби

    08 Юни 2023 13:26ч.

    Може ли да си толкова НЕВЕЖ по военните въпроси? Описания от теб полуостров представлява огромна дюна с години докарван пясък от Днепър. Мястото е абсолютно плоско няма никакъв скален масив дори окоп да си направиш трябва да си докараш строителен материал(дървени летви) от някъде.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Бармалей

    08 Юни 2023 16:32ч.

    Времето ще покаже дали съм прав или невежа.Да се чуди човек за какво ще използват украинците огромният брой бързоходни бронирани лодки и техника за масирано преодоляване на водни препятствия.На Кинбурския полуостров(вече остров)няма тежка военни оръжия,но там са "очите и ушите"на руснаците.Ще поживеем,ще видим....

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Pesho

    08 Юни 2023 10:27ч.

    Много бългериън този превод, бе! - мостовете на Десния бряг на Днепър - Hymers - черноморските пехотинци - Водохващането... вероятно ще работи до последния човек. (И авторът е сила. Напр. "Процесът донякъде е подобен на създаването на диаманти".)

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Саморазрушение или умишлен експлозив?

    08 Юни 2023 13:34ч.

    „Язовирите се саморазрушават, да, това е абсолютно възможно,” каза Грегъри Б. Бейчър, професор по инженерство в Университета на Мериленд и член на Националната инженерна академия, който е изучавал повреди на язовирни стени. Но той добави: „Гледам това и казвам: „Боже, това изглежда подозрително.“ От началото на май водата се издига над портите и се издига над върха на язовира. Сателитни снимки, направени миналата седмица, показаха, че повече от пътя е изчезнал. Когато язовирите се срутят поради необичайно силни водни потоци, авариите обикновено започват от земната част на язовира, на двата бряга, каза г-н Baecher. Но снимките и видеозаписите показват, че язовир Каховка първо е бил пробит в средата, до електроцентралата, граничеща с държания от Русия бряг. Отначало и двата края на язовира изглеждаха непокътнати, но с течение на деня все повече и повече от него се срутваше. Комбинация от повредени шлюзове и висока вода може да откъсне няколко порти, но не се очаква да разкъса толкова голяма част от язовира, каза г-н Бахер.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • На мераците на путьо трябва да се сложи категорично осмирителна риза, т.е. да си стои в границите на своята рашистка лудница!

    08 Юни 2023 13:36ч.

    „НАТО едва ли ще изпрати войски. Не мисля, че ще го видим. Но всяка държава решава сама за това, както и каква помощ оказва на Украйна. Според международното право - чл.51 от устава на ООН, Украйна има право да поиска помощ, а държавите – да предоставят“, отговори на въпроса й Андерс Фог Расмусен. „НАТО като цяло не е част от войната в Украйна. Отделните държави – по-малко или повече са част от войната, не трябва да го крием. Това е позволено от международното право“, е позицията на Андерс Фог Расмусен. Инициативата му предвижда няколко стъпки, с които Украйна сама да гарантира сигурността си. Сред тях - изграждане на силни военни способности на Киев, разширяване на сътрудничеството между разузнавателните служби, обучение на военнослужещи от страна на НАТО и ЕС, възстановяване и развитие на индустрия в Украйна, която да произвежда сама необходимото й въоръжение.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Тролчо, време е да се оглеждаш за НОВ СПОНСОР!!!

    08 Юни 2023 15:26ч.

    Да, Украина може да поиска помощ и от други държави - Полша ли, Латвия и другите "преебалты" ли... Но такава помощ НЯМА ДА СЕ ПОКРИВА от чл5 на НАТО :-) Ха познай кой е този луд, който ще отвори война с Русия без да бъде подпиран/защитаван от някой по-силен? Какво "изтропа" Дуда наскоро? Че Путин до сега не е изгубил нито една война! А ти ще тръгнеш ли да воюваш с някой с ясното понятие , че ще загубиш и ще те утепат???

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • минаващ

    08 Юни 2023 15:35ч.

    Интересно защо до сега разчетите за "доброволци" в Украинския чуждестранен легион показват едва 5 (ПЕТ, Карл!) души от България при над 30 дори от съседна Северна Македония... А иначе нашите "евро-англосаксонци" се натискат основно за Народното събрание, а не за виза за Украина - да воюват било с "комунизъм", било с "рашизъм"... Какво беше казал Ботив? - " ... не свойта душа брате, а душата на Народа!" Но Народа помни и Народния съд от 1945-46та, и може, като му писне - да го повтори...

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Чети с внимание - чл.51 от устава на ООН!

    08 Юни 2023 16:36ч.

    Междудругото Китай бавно и славно завладява Далечния Изток на рашата, без да води конвенциална война с нея, а само с прилъгване на путьо да подарява необятните зелени гори и земи на Далчения Изток на РФ. Така де, китайците възстановяват историческата справедливост за разлика от путьо, който не му се получи:) ---> (след 4 мунита ) https://www.youtube.com/watch?v=fNU6dtJs63A

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • “ Китай бавно и славно завладява Далечния Изток на рашата”

    08 Юни 2023 16:46ч.

    Как успяваш да измисляш тези идиотщини? Или ти е лесно, защото си идиот.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Предполагаше се, но никой не знаеше дали или кога ше се случи

    08 Юни 2023 16:45ч.

    Укрите обстрелваха станцията и стената на язовира с месеци. Понякога изстрелваха по 70 хаймърси на ден. И … се случи. Никой не знаеше дали ще стане или кога. Стената не издържа. Разрушена е само ГОРНАТА част на стената. Ракетите не могат да я разрушат в дъното, но това сега го прави водата. Разруши ли се стената до основи, тогава ще стане страшно.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • дърт анонимър

    08 Юни 2023 19:44ч.

    В историята на Втората световна война има такова събитие, на което сегашното много прилича. Това е бомбадировка на самолети "Ланкстър" на RAF на язовирни стени в Германия през 1943г. Водата е унищожила доста села и градчета по поречията. Дори има специален филм-хвалба по Виасат хистори на английски автори. Нищо ново, украйнците са добре посъветвани от британските военни. Май ножът удари в кокъла и затова прибегнаха до тази гадост. А Суровикин наистина е умна фуражка.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Норвежки учени регистрираха сеизмични трусове, потвърждаващи, че разрушаването на Каховската ВЕЦ е резултат от експлозия

    09 Юни 2023 4:21ч.

    https://theins.ru/news/262432 ( https://www.jordskjelv.no/meldinger/seismic-signals-recorded-from-an-explosion-at-the-kakhovka-dam-in-ukraine?fbclid=IwAR28PnsD2wd7vnCBbiQbkpYpa0kBTzrgtl-LT35Cnj0_PtTbQmLMy4cPRNw )

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи

Напиши коментар

Откажи