Г-н президент, този бюджет не е ли разхитителен? Все още не знаем за какво бяха похарчени 10 млрд. през декември

Г-н президент, този бюджет не е ли разхитителен? Все още не знаем за какво бяха похарчени 10 млрд. през декември
Все още не сме видели разбивката на 9-те (или 10.6) млрд. рекордни разходи за декември 2021 г. В тях може би има между 3 и 4 млрд. скатани пари от миналата година, които реално ще се излеят през тази. С тях вероятно ще наближим истински разходи от 67 млрд. Друг е въпросът, че такова счетоводство в особено големи размери прегазва всички принципи на публичните финанси. A може ли и фирмите авансово да осчетоводят всичките си заплати през следващата година в миналата? Не, не може, защото същото МФ ще ги удари през ръцете. Правилата и законите уж са за всички. Най-грозната фраза, която чух, е „вода газим, жадни ходим“. С нея обществото два месеца се подстрекава към актуализация на бюджета, вместо служебният кабинет да си върши текущата работа. Междувременно чуждите инвестиции намаляха, строежите се замразиха, в международните класации за корупция резултатът ни даже се влоши. Всъщност тази „вода“ под формата на впечатляващо нисък дълг като % от БВП е събирана капка по капка от 1997 г. досега, а някой дойде безотговорно да я разплиска.

 

Сигурно някой ще ме попита защо вече няколко месеца се фокусирам толкова върху бюджетните разходи и дефицити. Първо, защото днес в обществото реформаторските гласове (като на добрите икономисти от Института за пазарна икономика, ИПИ) далеч не са достатъчни. Второ, тази тема ме вълнува от студентските години досега и минава като червена линия през цялата ми политическа и бизнес биография. Трето, дори повечето обикновени хора да отбягват темата като сложна и неразбираема, трябва да разберат, че държавният бюджет касае всички ни – доходите ни, данъците ни, разходите ни.

 

Първата ми статия в българска медия да не се харчи излишъкът е от 1998 г. Имал съм подобни интервюта през повечето от последните години. Всички програми на НДСВ, чийто основен автор съм, предвиждаха балансирани бюджети и бяха преизпълнени. Коалиционното споразумение на Тройната коалиция започна с първо изречение (!) „да няма бюджетни дефицити“ и се постигнаха огромни излишъци от над +3% от БВП през всяка от годините. Но днес времената са други и „кръвната група“ на управляващите е различна.

 

Ще получим ли някога пълна разбивка на милиардите, изхарчени ударно през декември 2021 г.?

 

Смятах, че става дума за рекордните над 9 милиарда, а според данни на други икономисти сумата може да е набъбнала до 10.6 милиарда. Не трябва ние да гадаем, а Министерството на финансите (МФ) трябва да публикува информацията. Къде отидоха тези пари? Какво стана с обществената бдителност? Нито една от седемте парламентарни групи съзаклятнически не пита, нито една медия не задава въпроси. Управляващите мълчат – те биха предпочели темата да се замете под килима. Подхвърлиха няколко цифри на парче в публичното пространство, които далеч не покриват сметката, и се надяват никой да не се интересува повече.

 

Какво предвижда на пръв поглед макрорамката за Бюджет 2022?

 

- Разходи от 63.2 млрд. лв. при прогнозен БВП от 143 млрд. лв. Тоест 44.2% от БВП. Това вече е силен рекорд за целия преход, както показват графиките по-долу.

- Първоначален дефицит от -4.1% от БВП. Отново силен рекорд след 1997 г.

- Планирана актуализация в средата на годината – прецедент.

 

Реалните цифри обаче може да достигнат 69 млрд. или 48.3% от БВП

 

Все още не сме видели разбивката на 9-те (или 10.6) млрд. рекордни разходи за декември 2021 г. В тях може би има между 3 и 4 млрд. скатани пари от миналата година, които реално ще се излеят през тази. С тях вероятно ще наближим истински разходи от 67 млрд. Друг е въпросът, че такова счетоводство в особено големи размери прегазва всички принципи на публичните финанси. A може ли и фирмите авансово да осчетоводят всичките си заплати през следващата година в миналата? Не, не може, защото същото МФ ще ги удари през ръцете. Правилата и законите уж са за всички.

 

А актуализацията през юли? Едва ли има наивници, които да се надяват там да спестяваме нещо. За 100 милиона ли ще се хабим с двумесечен дебат по актуализация? „Залагам“ консервативно за 2-3 милиарда нови харчове. А може да се окаже, че съм подценил амбициите на управляващите. Ето така стигам до прогноза за 69 млрд. или 48.3% от БВП!

 

Дефицитът може да достигне -8% и да ни спре от Еврозоната

 

Управляващите предвиждат без мерките за пандемията (в тях може да се вкара почти всичко) дефицитът да е -3%, а заедно с тях: -4.1%. Такава половинчата сметка не ми допада. Все едно семейството да каже, че без разходите за парно и за ипотеката са в добро финансово състояние, но заедно с тях картината е съвсем друга.

 

Поради 6-те допълнителни милиарда, описани в горния раздел, е възможно крайният реален дефицит да е към -8%. Това, заедно с опасно високата инфлация, може да се окаже достатъчна причина да не сме годни за Еврозоната през 2024 г. Тези политики показват, че за управляващите членството в Еврозоната едва ли е приоритет.

 

Графика 1. Бюджетни разходи, 1997-2022, млрд. лв.

 

Николай Василев: Бюджет на прахосването – 2022

Благодаря на Любомир Дацов за това, че ми предостави подробни исторически данни за бюджета. Горната графика показва, че номиналният размер на държавния бюджет расте стабилно. Но скокът става рязък напоследък: +8.4 млрд. лв. през 2021 г. и +13.2 млрд. лв. според моята прогноза за 2022 г.

 

Графика 2. Бюджетни разходи, 1997-2022, % от БВП

 

Николай Василев: Бюджет на прахосването – 2022

Втората графика показва, че през последния четвърт век бюджетните разходи са над 33%, но никога не надхвърлят 40%. През последните месеци на 2021 г. и в плановете за 2022 г. се изкачват с десетина процента нагоре в съвсем различна „орбита“. Това вече не е същата държава.

 

Президентът нарече Бюджет 2021 с неговите планирани 52 млрд. „разхитителен“

 

Това беше в годината, когато бяхме „нагазили“ здраво в пандемията и все още нямаше ваксини. Подкрепях това прозорливо изказване и многократно го цитирах. Завършихме 2021 г. с 56 млрд. заради актуализацията. Само една година по-късно се пързаляме към 69 милиарда. Този бюджет не е ли разхитителен, г-н президент? И не е ли такъв, която и партия да го предлага?

 

Каква е риториката на управляващите?

 

През лятото те нарекоха своята политика „по-балансиран подход към бюджета“. И критикуваха моя „небалансиран“ идеал за балансирани бюджети. Това е най-измамната игра на думи. Все едно футболистите да се стремят към резултат от 0:4 или 0:8, но да го нарекат „равен“.

 

Най-грозната фраза, която чух, е „вода газим, жадни ходим“. С нея обществото два месеца се подстрекава към актуализация на бюджета, вместо служебният кабинет да си върши текущата работа. Междувременно чуждите инвестиции намаляха, строежите се замразиха, в международните класации за корупция резултатът ни даже се влоши. Всъщност тази „вода“ под формата на впечатляващо нисък дълг като % от БВП е събирана капка по капка от 1997 г. досега, а някой дойде безотговорно да я разплиска.

 

За Бюджет 2022 казват, че „вече няма да раздаваме пари на калпак и с чували“. Според мен ги изсипваме със самосвали. И това е най-голямото раздаване на калпак, което държавата е виждала:

 

- Над половината пенсионери получават еднаквата минимална пенсия независимо от своя стаж и осигурителен принос. Как това стимулира работещите да плащат данъци и осигуровки върху реалния си доход?

 

- Мораториумът за цената на тока субсидира бедните с малко и богатите с много. Крайно антисоциална мярка, облечена в популистки социални лозунги.

 

Има ли все пак добри неща в бюджета?

 

Да, има.

 

- Не се вдигат преки данъци. Засега. Да видим дали така ще завършим 4-годишния мандат.

- Детските градини стават безплатни. Т.е. субсидията за тях се вдига от например 90% до 100%. Не възразявам. Но щеше да е много по-важно да се построят всички необходими детски градини – и в столицата, и другаде. В бюджета има предвидени средства за детски градини, дано има резултати.

- Предвиждат се големи суми за пътна и друга инфраструктура. Отлично. Но щеше да бъде още по-добре, ако много от обектите – магистрали, мостове, тунели – бяха построени чрез концесии. Така щяхме да строим повече и по-бързо, без да увеличаваме бюджетните разходи. Но такава визия липсва.

- Отпада данъкът върху доходите от лихви и се облекчава „данък уикенд“.

 

Алтернативният бюджет на ИПИ би бил много по-добър вариант

 

Икономистите от ИПИ предлагат нулев дефицит – като мен. Подкрепям и всичките им идеи за структурни реформи, стимулиране на инвестициите и растежа. Предлагат общи разходи от 55 млрд. лв. – точно колкото и аз малко по-долу.

 

Какви алтернативни политики бих предложил?

1. Данъци

- Бих предложил да се намалят данъците върху печалбата и доходите от 10% на 9%. Това би било добър знак за инвеститорите и за работещите.

- Бих предпочел да се възстанови единната ставка по ДДС и да се търсят възможности за намаляването й до 19 или 18% за всички сектори. За туризма да има единствено изключение от 5%.

 

2. Бюджетни разходи

- Предостатъчно би било да харчим 54-56 млрд. лв. или 38-39% от БВП. Основните приоритети на нацията могат да се преследват с такава рекордна сума – спомнете си „скромните“ 45 млрд. през недалечната 2019 г. Постигнатите ефекти за обществото не са пропорционални на прахосаните допълнителни средства.

 

3. Нулев бюджетен дефицит. А без КОВИД-19 можехме да имаме излишък

- 2022 г. се очертава нелоша година с 5% растеж и ниска безработица.

- Дефицит ще е необходим, ако избухне война в региона (възможно е), ако ни залеят милиони мигранти (възможно е), ако има природно бедствие (възможно е), или ако изненадващо пак изпаднем в рецесия. Ние планираме огромен дефицит без никакви опасности. Ако те се случат, ще изпитаме големи трудности. Ами ако се случат едновременно?

 

4. Конкретни политики за скромни суми за следващите 1-2 г.

- Мощни програми за стимулиране на раждаемостта и за подкрепа на семейството, каквито никога не сме имали. Тук и милиард да дадем, малко ще е. Ето това би било „инвестиция в хората“. Има ли нещо по-важно?

- Да построим всички необходими детски градини. Да кажем с 200 млн. лв.

- Да предоставим безплатни лаптопи/таблети на стотици хиляди деца в затруднение. Например 200 млн.

- Да построим детската болница. Десетки милиони.

- Да осигурим средства за животоспасяващо лечение в чужбина на всички нуждаещи се български граждани. Милиони.

- Да закупим спасителни и медицински хеликоптери, кораб за търсене и спасяване. Десетки милиони.

- Да закупим най-после бронираните машини за армията, по възможност частично произведени в България. Всички наши съседи се въоръжават до зъби. До 2 млрд.

- Да заплатим членския си внос и да станем последният член на Европейската космическа агенция, че се излагаме пред партньорите от ЕС. Май става дума за 2 милиона лв.

 

Можете да добавите своя дълъг списък от мечти за модернизацията на България. С всеки милиард могат да се изпълнят много мечти. А с 22 милиарда ръст от 2020 до 2022 г.? Ще бъдем ли с 22 милиарда по-щастливи тази година? Не, според мен щастието не работи така.

 

Откъде ще финансираме тези предложени разходи? Ако само концесионираме магистралите, хем можем да ги построим всичките за един мандат, хем ще спестим милиарди от държавни строежи, хем ще избегнем потенциални злоупотреби. Освен това със сигурност могат да се спестят много милиарди по всички пера. Ще коментираме това, като видим целия бюджет.

 

Защо не е добре разходите да растат безкрайно?

 

Много хора интуитивно биха си казали: какво лошо има бюджетът да е голям, да ми дават високи доходи и да построят цялата необходима инфраструктура? Ще опитам да дам отговор в няколко изречения:

- Ресурсите на всяко семейство, фирма и държава винаги са недостатъчни да удовлетворят всички техни нужди и желания. Всеки трябва да приоритизира. За мен демографската политика би била пръв приоритет.

- Ако парите идваха като подарък от извънземните, щеше да бъде добре да харчим максимално. Но те идват от самите нас като данъци и осигуровки. Съгласни ли сме да плащаме високи данъци и да финансираме неефективните разходи на политиците?

- Ако държавата допуска дефицити и рязко увеличава дълга, после ние ще го плащаме. Или нашите деца – ако се родят и ако останат в България. Да купуваме лекомислени и полуненужни подаръци с потребителски кредит не е най-добрата идея.

 

Ключовият въпрос – големите разходи водят ли до по-висок растеж? Според мен изобщо не.

 

Този спор е стар. Редовно призовавам леви икономисти да дадат пример коя държава през коя година е забогатяла с дългове и дефицити и не получавам никакъв смислен отговор. Моите контра-примери са:

- Гърция и Италия харчиха без задръжки, задлъжняха и много изостанаха в развитието си

- Германия завърши без дефицит 7 години от последното десетилетие и днес е по-мощна от другите европейски държави

- Япония имаше четири десетилетия висок растеж с малки дефицити и три десетилетия с огромни дефицити и нулев растеж

- България растеше най-бързо през годините, когато имаше големи излишъци

 

Като ще харчим ненормално много през бюджета, защо не постигнем ненормален растеж, например +15%? Защото икономиката не работи така. Ако се спуснем по пързалката като едната ни южна съседка, че и като другата, някой ден ще си спомним кой ни засили надолу. Само че ще бъде късно. Пак сами ще трябва да се вадим от дълбокото.

 

Източник: "24 часа"

 

 

 

 

 

 

Коментари

  • Сиромах човек, като се види с пари,

    26 Яну 2022 11:55ч.

    особено ако са държавни. Това ли е цената на изборната "победа"? "Победихме" , а после сметката ще я плащат всички, нали ? Даже и русо-путинистите тук !

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Ина Чанова

    26 Яну 2022 12:35ч.

    Хм, а Вие ще кажете ли къде отидоха 110 млн лева, които имахте за електронно правителство?

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • потенциални затворници

    26 Яну 2022 12:54ч.

    Ама моля ви, това са международни бизнесмени с харвардски дипломи и боравят само с милиарди, ако може да са повечко и задължително чужди!!!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Лорелай

    26 Яну 2022 12:56ч.

    Едва сега започва Промяната. Вече ни съобщиха да се готвим за дефицит 7-8 млрд, като прибавим 'заделените' милиарди от миналата, става страшно. Какъв е планът? Големите инфраструктурни проекти са спрени, за тях няма да има пари. Няколко млрд ще отидат за социални плащания, да се приспи недоволството. Обаче голямата част ще се усвои през 'високотехнологични стартъпи'. Трепери, Елон!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Всяка война се води заради дълга ,който създава

    26 Яну 2022 13:04ч.

    С оглед на така изнесените данни, вече сме загубили войната, още преди да е избухнала..

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Николай Василев наистина ли е толкова проЗт?

    26 Яну 2022 13:11ч.

    Ми не... ти си прозд! Тия дето управляват в момента страната, са гейдружинката на Радев, той ги докара и той ги положи, затова той трябва да отговори, къде са парите???

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Наблюдател

    26 Яну 2022 13:15ч.

    "Графика 1. Бюджетни разходи, 1997-2022, млрд. лв." Кой ли е направил тази "графика"? Как успя да измисли разходи от 56.2 милиарда лева за 2021г? В бюджета за 2021г са заложени като разходи 15.8 милиарда лева. Но ... заложени по-високи разходи в бюджета за 2022г е МНОГО положително явление. До сега, разликата между приходи и разгоди бе почти 2 към 1, т.е. близо 50% от приходите НЕ ВЛИЗАХА в бюджетните разкоди. След което се раздаваха по "усмотрение" от Бойко. Казано по друг начин, 50% от приходите не се контролираха от НС като разходи.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • защо

    26 Яну 2022 13:38ч.

    Защо не пита какви стари заеми трябва да се връщат тази година? Нима не знае, не вярвам.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Отговор

    26 Яну 2022 13:43ч.

    Как къде бе, сами виж премиите, които си е връчил само човекът с големите топки...

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Славов

    26 Яну 2022 13:45ч.

    Като вземаш кредити,за да ги раздаваш на калпак си е цоциалистическа измишльотина.Всички детски градини безплатни - защо не и елеектричество,вода,хляб и ИТН. С доходд от 5/16 бона безплатна ддетска градина - това и при Тато го нямаше.Пенция с три апартамента под наем, 200 декара ниви и два язовира с добавка 60 лева за ковидаму.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • OLD

    26 Яну 2022 13:45ч.

    При всички положения, "Малкият М-к" си има своите не достойнства и бъркания в кацата ни с мед, но щеше да е по-логичен професионално министър на финансите или Премиер. От тези.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • гербераст

    26 Яну 2022 14:18ч.

    OLD на 26.01.2022 в 13:45 Аааа, не, най-добре е Буци с вицеприемир копейкин и министър на финансите Пеевски.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Николай Василев

    26 Яну 2022 14:26ч.

    До г-жа Ина Чанова Уважаема г-жо Чанова, Бихте ли уточнила кои са тези 110 млн. лв., за които говорите? Коя година, кое министерство? И какво общо имам аз с това. Ако изобщо има такива пари, не съм бил министър на електронното управление тогава. Тогава обезателно ще Ви отговоря. Поздрави, Николай

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Периодът през последните 32 години

    26 Яну 2022 14:29ч.

    представлява една от най-големите трагедии за България! Като си помисля колко милиони свестни хора бяхме подмамени и участвахме в онези митинги, подкрепяйки невежи и продажни същества, които един лев приход не са прибавили към нещастната ни родина, само са вземали! Господ да ни върне разума и да ни даде сили и търпение!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • OLD

    26 Яну 2022 14:34ч.

    RE :гербераст на 26.01.2022 в 14:18. Шега достойна, за празника на тиквите / Хелоин/. - :))

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • изтървал е само Божков

    26 Яну 2022 15:42ч.

    като шеф на тотото

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • висок

    26 Яну 2022 16:21ч.

    Все още чакам да видя една "втора" пенсия изплащана от УПФ? Защо тази тема е табу, и за Николай Василев ли е забранена? Та там са потънали над 20-тина млрд лв!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Пенсионер

    26 Яну 2022 16:36ч.

    Ники, Нещо не те чувам за пенсиите над тавана, а претендираш за честност, прозрачност, коректност... Нещастник!!!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • До г-н Василев

    26 Яну 2022 16:57ч.

    Николай, жената може би има предвид едни програми и големи обещания за електронно правителство, развитие на науката и иновациите. Още си пазя една книжка за развитие и насърчаване на научно и приложните дейности - Програма за развитие на високотехнологичните сектори в България. На корицата един колега с очила и лазерна установка. Издание на български и на английски, синя корица, book-size формат. Ти беше министър тогава - 2002/03 е издание по спомен. Нищо от написаното там не беше изпълнено. Науката ни все още разчита предимно на международни проекти и финансиране от Европейския Съюз. Ние помним. Знаем че сме глупаци за каквито ни и смятате. Доволни сте от толкова покорен и търплив народ.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Николай Василев

    26 Яну 2022 17:33ч.

    Уважаеми "висок", Никъде не са потънали 20 млрд. лв. Там са. А в НОИ текущо изтичат.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Николай Василев

    26 Яну 2022 17:34ч.

    Уважаеми Пенсионер, Това е статия за бюджета, не за всички теми. Ако видите от миналите години коментарите ми за пенсионната система, там предлагам да се махне таванът. Така че сме на едно мнение. Поздрави, НВ

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Николай Василев

    26 Яну 2022 17:36ч.

    Уважаеми колега от 16:57, Сигурно имате основание, че не всичко в държавата се е случило. Но аз съм бил в МИ до 2003 г. След мен е имало още десетина. Сега сме 2022 г. Не знам защо само към мен насочвате своя коментар. Ни иначе сте прав по същество. Желая успех! НВ

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Quo vadis

    26 Яну 2022 17:50ч.

    Никито просто задава въпроси и предупреждава! Единствен той! Не виждам що някои тука го громят за старите му прегрешения!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • висок

    26 Яну 2022 18:40ч.

    Вече 5 месеца нито една пенсия от УПФ ли не е отпусната, да я покажат, да се похвалят? А парите са потънали в активи като акции на Мостстрой и пътстрой...на Черепа, или в акции на кухи фирми. Общо постъпилите в ЧПФ суми за годините са над 25 млрд лв, а наличните в "активи" са около 19 млрд лв! В момента приключвам партидата на съпругата ми. Внесени до 2011 г суми, после безработна и сега при получаването се оказва че наличните през 2011 г са намалели с две трети до 2022 г! Само от такси и умни инвестиции! А това което написахте за НОИ показва че не сте Никито Василев!!! лека вечер. Статията ми хареса.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • висок

    26 Яну 2022 19:03ч.

    "Никито просто задава въпроси и предупреждава! Единствен той!" от Quo vadis Затова уважавам автора, редовно гледам поне по два пъти всяко негово ТВ участие или статия. Напълно подкрепям тезата му за тази глутница скакалци налазили финансите на държавата. Но не мога да преглътна казаното за НОИ. Категориен пенсионер съм в темата съм заровен от 2008 г. Виждам измамата ЧПФ и как държавата покрива техните кражби... Бих гласувал за него на избори но не и при глутницата неграмотници на Чалгаря! Леле, то стана като любовно обяснение към Василев, но съм му фен, както бях и на Каролев.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Славов

    26 Яну 2022 19:11ч.

    Г-н Василев, натоварвате Радев с прекомерни очаквания.Той има церемониални функции и за тази дейност получава месечно 40 среди пенсии. Потърсете инфо какво е съотношението заплата /пенсия в богатите страни: Дания,Германия,Австрия и т.д.Видях снимка на Александър Ван дер Белен как кротко си чете вестник в метрото, а нашият обграден с гавази, все едно държи ядреното куфарче. На последно място сме в ЕС по доходи, на челни места по салтанати.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • до висок

    26 Яну 2022 19:24ч.

    Не знам кой какво краде като ЧПФ, но разликите в пенсиите по стария модел и новия са колосални в полза на новия.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • до автора

    26 Яну 2022 19:29ч.

    едно лирично отклонение към заложените приходи в бюджета: Мислите ли , че юе се случат? Защото се очакват 22% ръст на ДДС, 35% ръст на корпоративен данък и 15 % ръст от осигуровки и ДОО. Ако ръстът при приходите от ДДС е пряко релевантен от раздадените милиарди, то как се очаква 35% ръст на корпоративния при 8% за 2021 съчетано със двойно увеличение на разходите за осигуровки и доо от персонала?

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Анонимен робот

    26 Яну 2022 20:04ч.

    И аз не знам колко разхити и разнесе горния барабар с аверчето велчев и дедовата завера, но не си давам и труда да питам щото няма смисъл...

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Васил Николаев

    26 Яну 2022 20:08ч.

    Николай Василев на 26.01.2022 в 14:26 *** Нехванатия... по-голям от царя... Поздрави

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • ташаклийски, хиндо

    26 Яну 2022 20:45ч.

    г-н Василев, Ващата активност не се ли дължи на факта, че Ви бламираха като кандидат-премиер? Нямам спомен да сте публикувал, хеле пък в "24 часа" нещо за бюджетите на Кирчо Ананиев или на Владислав Горанов!?! Що ли?

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • до SIMO

    26 Яну 2022 21:04ч.

    Симо, в случая цитатът е съвсем неумест, защото Василев предупреждава, че точно душата на народа ще извадят. Га Боце, си купи комфорт с палн за 16 мрлд заеми за 4 години, а реализира 9 мрлд. , можеше и да с екаже нещо. Но сега ще се емитира дълг за една година почти колкото при Боце. Приходната част няма да се случи и ще се наблегне пак на заеми, колкото Бице изтегли за4 години.А за Ананиев кибиците по-скоро да мълчим, щот този човек ни беше бюджетар 30 години и такива изтрещели работи няма как да сътвори.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Изтрихте коментара и 1 час по-късно Амбасадата пусна

    26 Яну 2022 21:14ч.

    колажа на НП Мустафа с Франклин, понеже припомнихме фактологията за обяд на НП Мустафа с Н.Василев в добил популярност ресторант в градинката Кристал от известен столичен сайт (може да не искате да споменаваме сайта ли? ... Но явно е факт - реакцията на Амбасадата е налице. ..... А Какво обидно имаше във въпроса: Пак ти бе, Н.Василев - какво добро направи за народа си, че да има право изобщо да се появява с ... "анализи" какво днес е добро и какво не за България. ... Написах че НЕ трябва да се вярва на такъв човек, който продаде стратегическата инфраструктура на Родината си на чужди държави и не само, че не осъзнава какво е направил, ами при представянето му като премиер на ИТН от Тошко Йорданов на репортерски въпрос най-нахално заяви, че пак щял да ги продаде?! .... .... Ми ще продаде нещо което е построил дядо му или баба му, но не и построеното от целия български народ - КОЛКО СТРУВА ЦЯЛАТА ЕЛПРЕНОСНА МРЕЖА на България, дали знае какъв ТРУД е вложен, Никито Василев?! ... и още .... Преноса на еленергия НЯМА нищо общо с Производството на еленергия - но има огромна роля за ЦЕНИТЕ на тока. И днес реват всички и граждани и бизнес на България, но на Н.Василев не му пука - той пак щял да продаде създаденото от българския народ на чужди държави. Какво добро направи за народа си Н.Василев, че да има право да се самопредлага днес за "будната мисъл" .... пак изтрийте, но това е Истината.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • изобщо

    27 Яну 2022 9:09ч.

    защо трябва да го слушаме какво говори това тарикатче .......едни и същи глупости от 20 години ....нещастно момче...

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • KOKO

    27 Яну 2022 10:18ч.

    Защо ми изтрихте коментара? Никито епълно леке!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • отвратен

    27 Яну 2022 11:46ч.

    Президентът не се занимава с бюджетиране и управление на бюджетните средста, това Василев сигурно го знае. Василев не стана министър-председател и сега напада ли, напада! Отчет на бюджета за 2021 г. ще бъде публикуван в определените за това срокове, когато мине годишното приключване! така че, нека Василев да не се пъне толкова!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • министър на икономиката

    27 Яну 2022 12:41ч.

    Кой е този дето ми държи сметка на джобните пари?

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Читател

    27 Яну 2022 12:51ч.

    Това недоразумение което беше предложен за премиер,ако това станеше реалност,така ли щеше да ломоти.Съсел,не закачай президента,той никога няма да иска от държавата онова,което заграби твоят патрон.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Наблюдател

    27 Яну 2022 13:50ч.

    Николай Василев не беше ли от онези дето щяха да ви оправят за 800 дни? Е "оправяха" ви, но е явно, че още им се иска.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи

Напиши коментар

Откажи