Социалистическият рок на Кирил Маричков и Щурците бе подкрепян всячески от държавата преди 89-а. Какви дисиденти, какви забрани?

Социалистическият рок на Кирил Маричков и Щурците бе подкрепян всячески от държавата преди 89-а. Какви дисиденти, какви забрани?

Автор: Гергана Пирозова, Фейсбук Следвайте "Гласове" в Телеграм

Само да напомня, че концертите на Щурците по време на соца се организираха от Държавата, така също - плащаха се от Държавата! На Щурците им се плащаше от Държавата! Стотиците им концерти и турнета се организираха и плащаха от Държавата, а те са 2600 на брой - обърнете внимание - ДВЕ ХИЛЯДИ И ШЕСТОТИН! Плочите, касетките с албумите им са платени от Държвата.

От 1968 до 1975 се издават шест малки плочи, последната 1975 цели две в годината. Следват осем албуми, единият от коите е концертен (от 1988 г.) Чак след десет години в демокрация издават шест нови ПЕСНИ. 

Записите на Щурците, правени в най-скъпите за времето студиа, са платени от Държавата! Щурците имаха скъпи инструменти и се смятаха за богаташите сред музикантите, пък и как не - с толкова участие те просто си бяха богати, защото соца поддържаше финансово много, много добре своите културни дейци - това беше част от студената война - да си премерваме кой колко филми, спектакли, музиканти, концерти прави и има. Тогава освен индустриална, войната беше и в надцакването в културата. И да, имаше я! Имаше масова, имаше и висока! Естрадата и рокът вървяха под ръка и се водеха за масова - т.е. обслужват вкуса и желанието за развлечение на масите. Те са и били такива винаги!

Да се върна на темата и да напомня, че сигурно нямаше ден, особено 80-те години, без прожектиране на поне една песен на Щурците по телевизията, единствената - и всяко прожектиране на група посочваше, че групата се харесва на властта.

Пропуснах - клиповете по соца, а на Щурците бяха много, защото късният соц искаше да се показва пред света, че си имаме рок-групи, се плащаха СЪЩО от Държавата. Ако някой отрече това, то тогава ще стане ясно, че частната дейност не е била просто забранена, а публична и поощрявана, нали така? Комсомолът изграждаше мрежа от репетиционни по читалища и културни домове за новите младежки (в повечето случаи рок, но имаше и естрадни и диско формации) групи през 80-те. Нови групи изникваха сигурно всеки месец. Даже аз на 16 години вече си имах моя група и трещяхме в мазето на Сашо Андонов на Обощире още през 80-те. А още в 5-ти клас имах "гръб" на дънковото елече на Мейдън. Та - Всички концерти с младежки групи (така ги наричаха тогава) през 80-те се организираха чрез комсомола. Това се случваше даже и в началото на 90-те, докато не разпаднаха Комсомола с цел грабеж на капитала му. Повечето участници в разграбването станаха политици, някои са още действащи. 

Още в средата на 80-те Щурците се смятаха за НЕмладежка група и повтарям се -  за статукво. Тогава в България вече се слушаше тежък рок и Щурците ни се струваха не точно рок, как да кажа - социалистически рок, което за нас не беше много ок, даже хич не беше гъзарско да слушаш Щурците, ако се сещате.  То тогава вече се появи пънка и нюуейва, представяте ли си да се изложиш и да кажеш, че слушаш Щурците. Колкото по-тежка музика ставаше популярна по соца, толкова повече ни прожектираха Щурците по телевизора. 

Била съм поне на два концерта на Щурците по соца. Никога не е имало "БАРЕТИ", имаше полицаи, които следяха за реда, но никога не е имало бой на концерти на Щурците, защото още тогава бяха СТАТУКВО и всички знаехме това. 

И така - искам да ви попитам, ако някой е искал да забрани Щурците, то защо, аджеба, му е плащал и организирал 2 600 концерти, десетки плочи и албуми, клипове и прожектиране, напоително, по телевизора. 

Моля, отговорете ми! 

Относно К. Маричков, имаше музикантска история в зората на 90-те за едно турне на Щурците в провинцията, където феновете ги носеха на ръце и те се преживяваха, пък и бяха, абсолютни звезди там. Та след един концерт най-тачените мадами в градчето следват Щурците по ресторанти и запои. 

В буйната нощ Маричков и фенка ползуват привличането си и в мига на сюблимация екзалтираната фенка изкрещява - Хубаво ми е, другарю Маричков! Хубаво ми е, другарю Маричков!

Та, тази фраза си беше култува в зората на 90-те за фенките на Маричков, реципрочно Щурците, ако се сЯщате.

Тъжно е, че един възрастен човек методично се опитва да създаде нов имижд на група, съществувала като водеща преди повече от 30 години. 

Тъжно е, че адресат на тези лъжи са единствено свидетелите на това време, защото никой друг не се интересува от тази група, уверявам ви. 

Чакам денят когато Маричков ще се обяви за дисидент и забранен бард, който въпреки преследването е осъществил тайно 2 600 концерта в България. Ммммммм!

Ако този човек има близки, спрете го! 

Ако ли пък именно обкръжението му го подкокоросва да създава нов образ на групата с цел изграждане на мета-образа на соца, като мрачно и безрадостно време на хора със сиви униформи и никога не слушали музика (тъй щото е забранена) - пак ви казвам, нямате вече адресат - младите абсолютно не се интересуват от това и им е повече от досадно да ви слушат. 

Тогава ще се попитаме - каква е целта на това! 

Ами да удовлетворят спонсора - ние знаем кой е - който спонсор много настоява светът да е устроен плоско - до края на соца е било ад, след соца - Рай... Хубаво, ама ние го живеем това време - и преди, и сега - и всичко виждаме!

Та, ако някой обича К. М., да го спре, защото идват още по стари години за него и там спомените ще стават все по-паталогично объркани и на финала ще стане - с вашите камъни по вашите глави! 

 

 

 

 

Коментари

  • гост

    29 Апр 2023 18:05ч.

    трудно може да се опише по-добре! браво на автора! измислените дисиденти да си стоят в ъгъла и да си живеят спокойно старините, с откраднатото по времето на костов!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Истината трябва да се знае

    29 Апр 2023 21:22ч.

    Това трябваше да се каже много отдавна. Не зная какъв е сега поводът, но все пак никога не е късно. Писна ми от “десиденти” и доносници на социалистическа хранилка. Свини, които само сменят копанята. Бил си какъвто си бил, никой не ти дири карез, ама не другите са мръсници, а ти си герой. Найс, а?

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Да е само той, с мед да го храниш

    29 Апр 2023 21:27ч.

    Ами всички други мижитурки (сега демократи)? Сърби ме езика, да изброя имена, но няма да го направя. Размърдайте си и вие малко мозъците. Живяха си царски, а сете “Развод ми дай….”

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • нека да сме обективни

    29 Апр 2023 22:44ч.

    Не виждам нищо лошо в това, държавата да е подкрепяла рока и Маречков, но е обидно точно от него да слушам всичките простотии, които той изрече последните 30 години. Като музикант е добър, като човек - посредствен, като политик - кръгла нула.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Прасета в космоса

    30 Апр 2023 8:45ч.

    Посрествен предствител представител на Левиевия род.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Д.Колева

    30 Апр 2023 15:28ч.

    Добър език,остър език,точен език!Приятно за четене.Прочетох всички коментари.Учудващо информирани хора.Да се чудиш как се покри истината за периода след Втор.световна война в България!Днес децата знаят,че даже банани не сме знаели какво е.А,К.Маричков и всичките му къде талантливи,къде не,колеги,бяха оръдие,рупор на комунистическата/социалистическа власт.Те служеха за същото,за което сега служат тези от Холивуд.Обясняват ни как да живеем по правилния начин,кога да се радваме и кога да скърбим.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Мария ...

    29 Апр 2023 18:13ч.

    Да, права е госпожата от първата до последната дума

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Добре, че беше соца

    29 Апр 2023 18:20ч.

    Тогава имаше някаква стойностна българска култура. Сегашната ни култура, 80% /по Иво Христов/ е кич - и музиката и театъра и киното и къде ли не.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • badfinger

    29 Апр 2023 18:21ч.

    Помня , че бяха абонирани за първото място на фестивала "Ален мак" в Благоевград .

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Авроооора знаачи "зорааааа"! Авроооора знаачи "зорааааа"!

    29 Апр 2023 18:25ч.

    Авроооора, Авроооора, Авроооора знаачи "зорааааа"!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • thenewone

    29 Апр 2023 18:33ч.

    "Аврооора, раа-рара-раа, Аврооора, раа-рара-раа , Авроооора, Авроооора, Авроооора знаачи "зорааааа"! Но не беше тяхна. Некви дечурлиги я пееха - сигур и те са биле дисиденти.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Щурците и хор "Бодра смяна".

    29 Апр 2023 18:44ч.

    Архивите, плочите, ролките, касетките, сидита, флашки и ютуби са живи и помнят. Най-важното: ние помним.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • "Корабчета книжни" се казва

    29 Апр 2023 18:46ч.

    аленият им дисидентски мак, разцъфнал в синьо и самотен нейде.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • ФЪРКАТИЧКО

    29 Апр 2023 18:29ч.

    Аз пък помня как още веднага след 9 септември започнаха да бият, стрижат и затварят в Белене припрасетата за слушане на рокенрол и диско! И биеха печати на всички момичета и момчета с къси поли и дълги коси! Никога вече кунистическа съвецка власт! ?❤️

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • ПЕРНАТИЧКО

    29 Апр 2023 18:54ч.

    Че к`во? И прасетата са живинки, и те трябва да ядат! В Англия и днеска им фърлят хора за храна, Гай Ричи показа това в "Две димящи дула"!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Митето

    29 Апр 2023 19:11ч.

    Фъркатия,издадохо доста книги,документални и биографични,за рок-музиканти и групи на Запад.Прочети някои от тях за да научиш,че и там,в демократичния и свободен Запад,хич не са им цепили басма.Ама ти само тука гледаш и най-вече вярваш на многократно раздухваните истории.Не че не ги е имало,но повечето от тях бяха просташки прояви на кариеристи и натегачи.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • доц. Карачибук

    29 Апр 2023 19:25ч.

    Споммените ти са се объркали, уважаема. Биеха печати на всички момичета с дълги коси и на момчета с къси поли. Удряха печати и на прасетата, които не слушаха Панчо Владогеров. А пък тези, които отказваха да наддават направо ги колех. Колеха ги жестоко, както турчин не ги е клал, безхощадно, пред всички. Още помня скръбните свински предколедни писъци.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • ФЪРКАТИЧКО

    29 Апр 2023 19:54ч.

    Звън, ?. Не пропусна да гепиш каламбура с момчетата, полите и косите. ?Професорът напразно те хокаше.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Петър

    29 Апр 2023 21:12ч.

    ФЪРКАТИЧКО ми е Байдън! По-малоумно няма как да е.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • На баба ти Фърчилото

    29 Апр 2023 21:30ч.

    Щом имаш спомени от 9ти септември, значи си баба Яга на 90 години. Яхвай метлата и карай към Отвъдното, там те чакат!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • за _ ФЪРКАТИЧКО 29 Апр 2023 18:29ч.

    30 Апр 2023 2:10ч.

    Какво говориш, къде лъде е по прогресивно вместо късите поли, направо да ти сменят пола. Тази демократична придобивка в Швеция я имат от 1970 година. И я моля ти се, я погледни дори американските филми, кога излязоха на мода късите поли! Нещо си объркал годинките.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Мимето

    30 Апр 2023 6:36ч.

    Че га прасе е яло мЕсо!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Помниш от мъдите

    30 Апр 2023 12:13ч.

    АВееее...,шемет непоръбен..., първата рок песен в САЩ успява през 1955г.,а на Елвис Пресли първата известна песен е от 1956г. Пресли стана известен в САЩ към края на 50-те години,а в България рокът дойде в началото на 60-те години. Какво веднага след 09.09.1944г. помниш, като тогава си бил на баща си в мъдите? Посерко.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Аз пък помня,

    30 Апр 2023 13:53ч.

    Когато бях ученик, очаквахме с нетърпение предаването на радио София "Музикална стълбица" с Возеща Неми Чилингирова. Близо шест месеца на първо място стоя "Рок енд рол мюзик" на Бийтълс, на второ място беше "Ай кен гет на сетисфекшън" на Стоунс, и на трето "Прити уоман" на Рой Орбисън. Щеше да е справедлива ако "Щурците" бяха в нея, дори на последното място!!! Годината беше 1968.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • thenewone

    29 Апр 2023 18:35ч.

    " съвецка власт! " не се пише така. Правилно е, според последния речник на БАН, "савецка влас". Ja, ja! ?

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • old_beggar

    29 Апр 2023 18:41ч.

    Let us ring now for his Knell, Ding dong ding dong Bell.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • гайки

    29 Апр 2023 18:51ч.

    Рок-музиката е с много дисонанси, и лошо честотно излъчване. Дори и по-мелодичните или по-силно арт парчета си остават музика на дявола. Няма как да не събориш такава сравнително по-чиста система от дяволския капитализъм, каквато е социализмът, с такава музика. С упоеност от ниски честоти се слиза в ада. А специално "Щурците", както правилно е констатирала авторката, си бяха обикновени социалистически труженици на естрадно-забавния фронт.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • В СССР даже е имало поръчка на Пугачова да влезе в ритъма на рока

    30 Апр 2023 2:13ч.

    Алла Пугачева ,,Реченька" 1998, един от първите и опити за нещо по западняшко, ...... лично на мен ми допада.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Съвременник

    29 Апр 2023 19:09ч.

    Това с десидентството може и да е вярно, другото си е глупост. Концертите на Щурците бяха пълни до пръсване. По-скоро държавата печелеше от тях, а не обратното. Години по-късно, още се пълнят залите с техните песни и си печелят от това.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Та тя държавата затова е държава, да печели

    30 Апр 2023 2:20ч.

    Тая войска дето поддържаше България, тя не е безплатна. Или тия болници, заводи, фабрики, язовири, та те точно затова се водят народни, а като дойде демокрацията станаха частни. На кой му харесва това, едва ли на всички. ...... Печелела държавата, а кой да печели!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • До съвременника

    30 Апр 2023 21:59ч.

    Когато такива концерти се организират от държава, от това не се печели. Залите бяха препълнени, защото билетите бяха евтини /разбирай - достъпни/. Явно не ви хрумва да остойностите по днешни цени всички други разходи, необходими за организиране на такъв концерт и да ги сравните пропорционално с цените на билетите днес. Това просто е част от културната политика на една държава, особено социалистическа. Но и да не е такава, всички що-годе икономически грамотни хора знаят много добре, че политики в областта на културата и науката изискват разходи, които трябва да се предвидят и бюджетират. Не се предвиждат печалби. Ако такива се появят - добре дошло, но това става обикновено по косвен път и след доста време, а за това няма закономерност и не може да се предвиди. А това с печалбите го измислиха в началото на 90-те от МВФ и то специално за соц.държавите /че трябва да се остави само печелившото, а другото да се унищожи/ и те, както и ние, налапаха въдиците. Разликата е там, че някои - като Русия, Унгария, Чехия, Полша успяха да се откачат, но ние продължаваме да вярваме в тази троцкистко-соросна измишльотина - че за да е добре една държава - всички обществено-икономически дейности трябва да са печеливши. Абсолютна глупост.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Ина

    29 Апр 2023 19:10ч.

    групата е била създадена от държавата по подобие на Бийтълс, слушатели на националното радио са избрали името, отново подобно на бийтълс, което означава бръмбари, участвали са редовно във фестивала на политическата песен "Ален мак", името показва какви песни са се пеели там, дойде десети и изведнъж не били комунисти и не знам какви не били

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Гжата несайдисана

    29 Апр 2023 19:15ч.

    Че как да е инак, почти всички бяха ухажвани от руския нефт 45г по 13ст./тона. А сега васална ограбваща ни диктатута.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Щурците - Посвещение (На партията) - ТЕКСТ

    29 Апр 2023 19:19ч.

    Не съм от пръст, и няма пръст да стана. И няма Бог със Дявол да спорят за моята душа - пред тях на съд, Аз нито жив, ни мъртъв ще застана! Дух от духа ти, плът от твойта плът! От теб дойдох, при тебе ще се върна! Когато твойто знаме ме прегърне! И твоите ръце ме понесат! На, на, на...

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • После палачинката се обръща

    29 Апр 2023 21:32ч.

    “Аз не съм комунист и никога няма да стана…”

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Уфф, на човек да му се догади от това...

    30 Апр 2023 2:03ч.

    Чудно ми е, някой насила ли им е спускал тези бълвочи или действително са се обяснявали в любов на комунизма и на главорезката му банда в местната болшевишка Съветска провинция?

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Изпусни малко пАрата.

    30 Апр 2023 9:07ч.

    Глави са рязали и са получавали за това добри възнаграждения едни други чичковци, преди да дойдат комунистите. И са се снимали с тия отрязани глави даже.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Много хора помним и трябва да разкажем на младите

    29 Апр 2023 19:23ч.

    Кой и какъв е бил, както прави г-жа Пирозова. Необходимо е заради новите "кръстоносци", които са си присвоили патента за истина, а в същност пресъздават събитията, така както им е угодно.Без да съм им била фен, присъствах на концерт на "Щурците", организиран от Комсомола по повод летните ученически и студентски бригади. Беше в летния театър. Някои от екзалтираните им привърженици се качиха на оградата на театъра, която беше поне 2 м. висока и тясна, и танцуваха там. Притесних се и очаквах тарторът на групата, Маричков, да ги предупреди за опасностите, но не би и аз напуснах събитието. Но не е само той, много са кандидатите за бивши дисиденти, които поклащат няколко секунди заговорнически глава, въздъхват и страдалчески отронват - нали знаете какво беше!!!? Дори един спортен журналист се оплака, че обожавал "Куин", но нали знаете какво беше...., един приятел му направил тайни записи. Споменаваше времето, когато си бях купил албум на тази група в България, произведен от..... Балкантон. Затова говорете, говорете и не спирайте, хора!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • rusnak

    29 Апр 2023 19:44ч.

    Дамата е пропуснала деликатно, че Маричков до толкова е толериран от Държавата, както преди, така и пребоядисана сега но със същите наследствени котила, че дори го оправдаха за една тежка катастрофа в която, ако не се лъжа почина едно момиче...

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Кирил е най-избран (от Бога)

    30 Апр 2023 3:38ч.

    по майчина линия - което е правилното, за да те считат за богоизбран...

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Helleborus

    29 Апр 2023 19:45ч.

    Рок музиката никога не е била напълно противна на режима, първо тя беше анти патриархалния християнски ред, който беше мразен и от комунистите, (we're not gonna take it Twisted Sister), движение, което преля в прогресисткото ляво, което си е комунизъм отново, в смисъла, че не търпят противно мнение и търсят монопол в една унифицирана общност. Затова рокът е допуснат, макар да е западно влияние, освен това той промотира ... знаете какво означава думата като глагол... а подобно по-свободно поведение се котира добре в началото на соца. Въпреки това, Щурците може да са имали проблеми, това е ситуацията, когато имаш лош господар, той си е лош, даже ти да си негов.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Благодаря, Човече, за точния коментар!

    30 Апр 2023 10:16ч.

    Първото ти изречение трябва да влезе в учебниците по "Глобалистките проекти на 20 век"!:) Това е такова парче от пъзела, че и слепец може да прозре истинната! Браво!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • ЗИП

    29 Апр 2023 19:48ч.

    Абе къф рок и Бийтълс бре? За вас танго или валс няма ли? :)) Иначе Кирчо Маричков обича да се праи на дисидент, но му е простено.Голям талант е. Иначе са пели за зората... https://m.youtube.com/watch?v=7AKjGss72Dg&pp=ygUb0LfQvtGA0LDRgtCwINGJ0YPRgNGG0LjRgtC1

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Петър

    29 Апр 2023 19:50ч.

    Точно и вярно. Браво?

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • fiba

    29 Апр 2023 19:52ч.

    Даааа, помнят се такива работи. По бригади са ни идвали на концерти и Щурците и Сигнал и други. Даже имаме един спомен, който си го разправяме на другарските срещи. Едни от нашите съученици им бяха отмъкнали един усилвател по тъмнинините при прибирането на техниката. Не съм много сигурен, но мисля на Сигнал беше.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Със ковбойски панталоооонииии, с пъстри кръпки тук и тааааам.

    29 Апр 2023 19:57ч.

    Пеем песента за Джооооонииии, приятелят от Виетнааааммм.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • thenewone

    29 Апр 2023 21:34ч.

    E, тя тая май беше на Джани Моранди.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Митето

    29 Апр 2023 23:25ч.

    Текст - Орлин Орлинов.Наскоро я слушах на една стара плоча.Казва се "Двете битничета".

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • thenewone

    30 Апр 2023 0:01ч.

    "Двете битничета пеят във кварталното бистро ..." Сигурно е както казвате.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Митето

    30 Апр 2023 9:59ч.

    Към 21:34 Джани Моранди имаше големи проблеми заради тая антивоенна и антиамериканска песен.Доколкото си спомнят беше тотално забранен за повече от година - това като информация за тези,които оплюват онова отвратително комунистическо време.Да знаят какви са ги вършели техните западни демократични идоли през ония години.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Що да Вида

    29 Апр 2023 20:02ч.

    Демек чалгата е творение на държавата, ако политиците ни пожелаят могат да я изчистят за отрицатено време, но явно им е угодна музика.Жалко, Бай Тошо напразно се е борил толкова време със Сръбската чалга да не влезе на наша територия.Също да отбележим още едно от постиженията му, за които няма никога да бъде оценен, Рок/Поп сцена на почти световно ниво.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Чалгата е творение на чужда държава

    30 Апр 2023 3:45ч.

    защото най-големи пари в чалга се наливаха от ... Саудитска Арабия, докато тихомълком настроиха 1500 джамии по държавата ни. Щом и Влади Априлов издаде плоча с чалга... Затваряха училищата, а строяха джамии... Под път и над път - нови джамии да искаш.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Чалгата

    02 Май 2023 17:07ч.

    е културата на новия елит..

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • СИД

    29 Апр 2023 20:08ч.

    Абсолютно вярно!!! К.М. пълен некадърник, дето казваше, че сме яли мухлясали картофи и дето утрепа човек, ама го покриха. Който не може да свири, става басист. Вчера по Панорама при оня плужек щях да повърна. Единствен Пеци Г.ставаше, ама щото се обърна към Бог. Сигнал - още по- големи некадърници и слагачи, сол ташака на властта.ФСБ- ако не беше студиото и инструментите на Балкантон, още щяха да пият студена вода. Абе, кой слушаше БГ рок по онова време!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • може да са го покрили

    30 Апр 2023 3:55ч.

    все пак баща му беше прочут софийски адвокат. Един Господ знае как се е уредил. А мухлясалите картофи едва ли са патент на "Плод-Зеленчук" и на онова време... Разгледайте какво продават сега на цени "по-евтино" във всичките блестящи западни "вериги"... "Само сега"!... По онова време цените бяха на килограм, а не на бройка. Кой пазаруваше по 1 ябълка или по 1 банан (когато ги "пускаха" за новогодишната трапеза)?

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • доц. Карачибук

    29 Апр 2023 20:48ч.

    Смтям, че Маричков е талантлив музикант. Самовлюбен повече от нужното е, а от майка си е наследил еврейската жилка винаги да е близо до силните на деня. И турско да стане евреинът Маричков пак ще успее да се хареса на върховете. Току-виж изпял: "Küçük aydınlık pencere dün gece geç saatlere kadar uyumadı, uzun süre açık kaldım, biri usulca şarkı söyledi. Karanlık, bu gece uyuyabilen ıhlamurların nefesini getirdi." Познахте нали? "Малкият светъл прозорец снощи до късно не спа, дълго стоя отворен, тихичко някой пя. Мракът донесе дъх на липи, кой тази вечер може да спи".

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Което си е вярно

    29 Апр 2023 20:49ч.

    още 1975 по най-големия "застой" на забавите кънтяха и Пърпъл, и Ролингстоунс, и Юрая и пр. Плочи ("тави") носеха от "свободния свят" хасъл тия, които са можели тогава свободно да шарят там. Както и Плейбой, Пентхаус, видеокасети с порно и други високохудожествени постижения - за напреднали.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Доцент Карачибук, тук Вие говорите като антрополог и политолог и сте прав,

    29 Апр 2023 22:39ч.

    но аз, като финансист искам да Ви кажа, че с течение на времето, големият портфейл побеждава и на-големия бай хой. Дет' се вика, тежко на победените.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Феликс Едмундович

    30 Апр 2023 6:58ч.

    Всички споменати групи са издавани от „Балкантон” през 70-те. За „износ”. Вероятно „вносните” „тави” са били български.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Възможно е и такива канали да е имало

    30 Апр 2023 9:16ч.

    Тогава и сега слушам друга музика, та не съм се много интересувал, но поне някои от малкото тави, които съм виждал, си бяха донесени отвън. Вервайте ми :)

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Шопите,

    30 Апр 2023 10:00ч.

    Така провинциалните музиканти наричаха софийските, които винаги се уреждаха чрез „Бюро естрада“ и/или „Концертна дирекция“. Да, права е авторката на статията за написаните неща, а за лицето КМ не ми се иска да коментирам. В Щурците талантливи бяха всички с изключение на лицето обект на материала тук. Сега, след славните години на групата през соца, лицето се е превърнал във всеяден халтураджия, дрънкайки стари стойностни неща създадени преди промените. А що се отнася до естрадната музика през онези врамена, тя наистина бе под закрилата на държавата и бе далеч по-качествена. Както „Бюро Естрада“, така и „Концертна дирекция“ и ++ бяха в основата нанейното осъществяване. Не знам дали са слагали печати, но който искаше да слуша – слушаше и „…Пърпъл, и Ролингстоунс, и Юрая“ и Чикаго и Би джиис и Мънго джери и Рита Павоне и Том Джоонс и радио Люксенбург и Супен сони и Европа либера и всичко. В този ред ние сме били много по информирани и познаващи западната култура от колкото те. Айде малко по-кротко с анти-кумунизъмът и нека сегашните пълководци на капитълизъмът да се вслушат в онзи дето го изритаха. Как се казваше – Тъкър, такър и подна коня в ряката.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Достатъчно е

    29 Апр 2023 20:53ч.

    да им погледнеш дискографията и веднага ти става ясно какво представляват и колко "лош" е бил социализма с тях. След промените Маричков не е издал нищо за 30 години. Всичко е разни антологии, компилации и едвам 5-6 нови песни. Може да се каже, че Маричков също е участвал в мафиотската приватизация в страната.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Анонимен робот

    29 Апр 2023 20:54ч.

    "Чакам денят когато Маричков ще се обяви за дисидент и забранен бард, който въпреки преследването е осъществил тайно 2 600 концерта в България. Ммммммм!" Маричков винаги ми е бил неприятен. Особено след като се пребоядиса около 10 ноември. Говореше се че баща му е бил представител на България във Ватикана, а той самият в пияно състояние шофира и убива човек. Все заметено под килима, затова пък стана изведнъж голям дисидент (типично за българските дисиденти впрочем). Днес възприемам думата дисидент, като мръсна. Единствената песен на Щурците която харесвах бе "Бяла Тишина", с пояснението че тази песен не бе тяхна.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Профилактика

    29 Апр 2023 20:55ч.

    Мернах някъде, че Веселин Тодоров - Кокала от "Фактор" е племенник на Станко Тодоров, но дали е така - кой, кой ще ми каже...

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Анонимен робот

    29 Апр 2023 21:03ч.

    Па и смееш ли да питаш...

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • И какво ако е така?

    29 Апр 2023 21:36ч.

    Аз познавам лично синовете на Станко Тодоров - Андрей и Калин. И двамата са пичове!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Профилактика

    29 Апр 2023 21:44ч.

    Ами, Весо Кокала все разправя, че били гонени от милицията, арестувани... Ми то смешно - чичо ти да звънне, където трябва. Ако му е чичо, де.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • И Весо и Станко

    02 Май 2023 17:16ч.

    са родом от Перник, ако Станко е имал брат или сестра, напълно е възможно

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Един Българин

    29 Апр 2023 21:47ч.

    Майката на Маричков е еврейка и тогава какъв е той? Евреин!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Само че

    29 Апр 2023 22:02ч.

    Маричков пее фалшиво на живо.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • F-тринаесе

    29 Апр 2023 22:26ч.

    Мдааа...не знам какво е припаткал Кирчо, та му се привиждат днес барети, нинджи и спиндермани. На бала ми 85-та свириха. С момчетата прекарахме повечето време в коридора на залата - имаше джаги, и разцъквахме с нелепите костюми. Беше яко.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • доц. Карачибук

    29 Апр 2023 22:44ч.

    Забавна история пропомня Пирозова - историята за провинциалната рокаджийка, която се люби следконцертно с Маричков и достигайки върповния момент крещи: "Хубаво ми е, другарю Маричков!". Колко велика и омайна е силата на рока! Момето сигурно дълго се е хвалило като земьовото либе от народната песен: "Мене ме, мамо, щурец оноди, щурец оноди, щурец ше ме земе". А дружките й любопитно са я подпитвали - "Кажи, Веске, хубаво ли е щурец да те полази вагинално?" Или пък - "Веске, ма, той другарят Маричков да не ти е посегнал и отзади, щото сме чували, че тия щурците били големи перверзници? Как не те бе страх, ма Веске!"

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • САМО ДА ПИТАМ!

    29 Апр 2023 22:47ч.

    Аплодисменти за авторката. Продължителни. Подкрепям. Не ги понасям. Никога не съм. Банални хорица. Маричков- компромисен певец. Мило казано. В тая държава, ако да е имало рок групи- Щурците никога не са били сред тях. Тангра- особено със Стенли, да. Нова Генерация, ФСБ. Но Маричков!? Ако там имаше човек, който има нещо общо с музика и дарба, това беше Петър Гюзелев. И още нещо за другаря Маричков. Всички знаем на кого е кръстен. Е, поне тези от нас, които четем достатъчно. Кирил Маричков, посланик във Ватикана от 1993 до 1997. Казват, в папската държава били с изключителни впечатления от него. Дипламат от кариерата, ерудит, много образован. И Кирето с китарката иска сега да ме убеди, че ползвайки ВСИЧКИ привилегии на въпросната дипломатическа служба, е бил дисидент и опонент!? Верно ли?! За протокола- папа Бенедикт ХVI отказва да приеме акредитацията на Маричков- младши за посланик във Ватикана. Причината- младежът нямал никакъв трудов стаж преди това и работил като адвокат, без да е правно лицензиран за това. Толкова за Маричков. Мижитурка и половина. Браво за анализа!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Митето

    29 Апр 2023 23:30ч.

    Говори се,че причината Папата да не приеме акредитивните му писма е написан от Маричков-младши роман в Италия с открито хомосексуално съдържание.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • сигурно

    29 Апр 2023 23:13ч.

    сигурно нямаше ден тогава, без всеки ден да прожектират, че земята първо била плоска, преди да стане после такава, каквато ни я прожектират. сега обаче знаем, че каквото посочваше всяко прожектиране тогава, не е било такова, каквато ни прожектират. и сам ставаш свидетел всеки ден - нали затова ти прожектират - колко упорито се променя света, а мисленето - не, бе!?

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Тази

    29 Апр 2023 23:14ч.

    Гергана Пирозова нито съм я чувал, нито съм я виждал, нито я знам коя е,но Кирчо го знам, и "Щурците" също. И песните им и до днес се пеят, даже и от хлапетиите. Ама от фенове на Лепа Брена и Шабан Шаулич какво да очакваш... А че барети по времето на "възродителния процес" имаше - имаше. Наричаха се "Вътрешни войски", баретите им бяха сини и поделението им беше в Разград. А аз помня, че последната година в гимназията -1988, си пуснах малко по-дълга коса, щото бях "метъл". Партийният секретар на училището - беше една проста даскалка - не ме остави цяля година на мира. Накрая ми каза - или си подстригваш косата -или диплома за средно няма да видиш. Те такива бяхя времената (поне в "провинцията"). А за Шоплука не знам - още тогава си беше друга държава.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • thenewone

    30 Апр 2023 0:09ч.

    Ама серьозно? 88-ма? Тая работа ми прилича на една история на Ламбовски Бойко от "Сега". Начи, в 87-ма година бил запас във Враца и се криели за да слушат "In the Army now" на Стейтъс Куо. Аз му се изсмях, щото точно в 87-ма, целия ноември бях запас във Враца (учихме некви нови танкове) и песничката на Стейтъс Куо, амен - амен денонощно я пускаха и в сладкарницата, а след 5 часа, и по радиоуредбата. Написах му да не лъготи. В резултат, сибил ме шибна във фризера за един месец.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Black Sea Tea Party

    30 Апр 2023 7:05ч.

    Тва за косата е заради хигиената, лек. Да не накачулиш съучениците си с въшки.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Малко неподготвен се изказа. Барети имаше,

    30 Апр 2023 9:33ч.

    естествено, както днес има жандармерия. Тук става дума за претенциите на псевдодесидентите "рокаджии", че милиция и барети едва ли не разгонвали публиката от концертите им. В интерес на истината, помня по възродителния процес, точно по времето на взривовете - в пощата, в тунела - на един концерт на Щурците в Русе имаше доста милиционерско присъствие, включително няколко милиционери с кучета служебни (при положение, че след месеци пак техен концерт на стадиона нямаше нищо подобно). Сега ретроспективно си мисля, че сигурно е имало сигнал, истински или фалшив, че се готви нещо по време на концерта.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • САМО ДА ПИТАМ!

    29 Апр 2023 23:15ч.

    Икони и мъченици има само в нашата вяра, Православието. Всички други сме си най- обикновени хора. Както викаше прабаба ми Йована- ора много, човеците кът! Права излезе. Та и аз дойдох на нейния акъл. И друг път е имало случаи да спомена- аз съм последният жител на планетата, дето ще жали за онова време. Не само заради дядото царски офицер, бабата, която говореше вкъщи на френски и другата баба, чието мото в живота беше: "Жена, дето не умее пиано и валс, хич не ми я хвали!". Каквото и друго да умее, нали...без пианото и валса за никъде сме в тоя живот. Всички вкупом. Та, нямам ни един повод да жаля за онова време. Но нещо много взеха да ми идват "демократите". Ако започна да си изброявам съучениците от 7- ми клас нагоре и после и в двата чужди университета. Ами все видни дечица на "мъченици". Все. Видната демократка Фучеджиева, която идваше на училище с охраната и колата на тате- шефът на Народния театър Дико Фучеджиев. И още много прочее. Иже упоменатият Маричков- тоже. Всеки може да провери какъв университет е Католика, Милано. Маричков не изтрая и семестър. Няма да влизам в подробности защо го изхвърлиха. ВЪПРЕКИ парите и връзките на дядо му. За сравнение- господин Кирил Карталов е само едно от многото български имена на стената на отличниците в този университет. Човекът написа изключителен труд за папската дипломация. Мисля, че това е докторската му дисертация всъщност. После постигна чудеса в Италия. До едно време следях. Прави ми впечатление- не го виждам из българското обществено пространство. Не защото няма какво да каже и да даде на обществото. И това е само един пример. Само едно сравнение. Айде малко по- полека с "иконите и мъчениците", а. Че всички сме го играли тоя филм. И го помним!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Лима

    30 Апр 2023 1:41ч.

    ХАХАХ! МАРИЧКОВ и Щурците никога не са били дисиденти.Роден съм 76г и много време прекарвах в апартамента на баба и дядо на Иван Асен 2ри.Имаха ВЕФ и слушаха българска музика.Слушал съм Щурците,Лили,Тоника,Кеца и мн други.И съм ходил на 2-3 концерта на Щурците в Борисовата градина .И ако те са дисиденти,то сигурно сега са такива,защото изобщо никой не ги пуска.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Аз пък се втрещих на една среща на випуска ни

    30 Апр 2023 4:15ч.

    като разбрах, че в абсолютна тайна от всички нас, не един а няколко мои съученици са били истински мъченици, родителите им са били много преследвани, и всичко в живота си са постигнали благодарение на личната си инициатива и труд. И безкрайния си талант. Въпреки, че са им пречили, заради австрийската им баба... Един дори си поръча биографична книга, а скоро ще излезе и филм по нея, за живота му... А тогава си беше един обикновен невзрачен съученик - с ученическа униформа като нашите...

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • thenewone

    30 Апр 2023 7:19ч.

    Те са членували в тайния Съюз на меча и ралото. Когато са ходили на манифестации, докато са скандирали "ка-пе-есес бе-ка-пе", тайно са се подсмихвали антикомунистически. Ja, ja!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Почти се сещам кой е съученика

    01 Май 2023 16:34ч.

    Един длъгнест доктор , бивш кмет на голям град , масон и адски корумпиран… НалЕ ??

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • thenewone

    30 Апр 2023 7:24ч.

    Един колега по-горе спомена "Бяла тишина". Там пееше и Георги Минчев - бог да го прости. И той бил репресиран. Толкова репресиран, че го бяха пратили да учи телевизионна режисура в Белгия.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Анонимен робот

    01 Май 2023 0:58ч.

    thenewone - и аз бях в Сега. Налага се да повторя Бяла Тишина не беше нито на Щурците, нито на оня дето написа Доктор Иванов от Пирогов (то с друго няма да го запомним). Мился че беше на Борис Карадимчев. Имах меудовослтвието да слушам нчкаква вулгарна изцепка Дядка на Ю Тюб, не бих се учудил акое дело на оня простак сугарев.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Пенсионер

    30 Апр 2023 7:48ч.

    Браво най-накрая някой да каже, че царят е гол! Браво на автора, точно така си беше!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Димитър Бъчваров

    30 Апр 2023 7:59ч.

    И аз мислех да кажа по темата, особено като отворих биографията "На прага на времето". Пораснах с Щурците, имам снимка с господин Маричков след един концерт преди седем осем години, след като вече ме беше разочаровал. Велик. Сега, той не е стар, той е уплашен, обхвнат от страх, че моделът за "вселената"който той е възприел, явно не работи. От страх е мисля. Имам такъв приятел. Баща ми който не се страхуваше от нищо почина в страх.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Поздрави за автора и

    30 Апр 2023 8:24ч.

    очаквам от това хубаво момиче още подобни материали с конкретни личности и техни “десидентски” изяви,личности като Минчев,Васко Дамаджаната и др. и др.!Някои от тях безспорно бяха и са талантливи като Стефан Димитров и то много талантливи но напъните на Васко,Маречков и & е доста отвратяваща!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Мери

    30 Апр 2023 8:53ч.

    Браво за материала, това се отнася и за много други "дисиденти", ходили на лов с др. Тодор Живков. Не слушам рок и не ме интересува, един случай с героя от материала обаче ме отврати. С приятелка дремехме в италианската сладкарница на "Витошка" и лицето цъфна на масата ни. Покрай нас мина малко момче, просяче, и двете веднага му дадохме по някой лев, след което господинът строго ни смъмри, като ни обясни, че пари на просяци не се дават..... Какво да ви кажа повече - такива дисиденти имахме, а истинските не ги и знаем.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • кат' не слушаш рок

    30 Апр 2023 9:45ч.

    защо се изказваш ?

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Мен

    30 Апр 2023 9:14ч.

    И щурците, а и много други лигльовци добре си живееха по времето на бай Тошо. 2600 "дисидентски" концерта. Тогава държавата добре ги хранеше, за да се появят после на митингите на седерасите. България винаги е имала предатели, и за това сме били 500 г. под турско робство. Ако не бяха руснаците, можеше да ни постигне съдбата на арменците през 1915г., думата е геноцид.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Анонимен робот

    01 Май 2023 1:05ч.

    Как да забравим дисидента Гаргов (бивш един от многото на Лилиту) и още известен като дипломатическо синче в Куба, за което пък приказката беше че изнасилил нечия съветска дипломатическа дъщеря дето се хвърлила през прозореца в Хавана. Той пък за някакъв развод ревеше, че даже гарсониерата и трабанта на жена си партийната секретарка даваше, сал въдуха да му остави. Как да се чудим на народната простотия с такава гнусна интелигенция?!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • добре чеги имаше и тях

    30 Апр 2023 9:15ч.

    Бунтарката имала елече и трещяла по мазетата....Ако беше така и баща и да е бил г-н никой, нито елече щеше да има, а щяха да я трещят по мазетата на ДС! Как се намираха плочи и кой ги имаше тогава!?! Хора като Янчо Таков и Иван Славков, останалите слушахме "метронома" и споделяхме долнокачествени записи помежду си! а щурците за бг бяха нещо и на концертите им се промъкваха и доста песни на големите групи от онова време! Но те никога не са били металисти! Останалото беше Кидика и гръцка музика!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • На кого ги продаваш тия краставици

    30 Апр 2023 10:14ч.

    бе готин. "По мазетата на ДС" може да са "трещяли" за музика някъде 50-та година. Иначе - много жалко, голема мъка, че нямало метал плочи. Остави, то наркотици нямаше! Как оцеля нашето поколение без трева, без хероин, без ЛСД! А без кокаин, дето го възпя Джо Кокър?! Изостанали диваци. Е сега в САЩ умират от свръхдоза по 90-100 000 годишно, а къде сме ние?!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • интересно...

    30 Апр 2023 17:49ч.

    За какви краставици говориш, за какво изобщо говориш, какъв Джо Кокър, какъв кокаин, какви САЩ, май я докара като краставицата на Мирча Крисан ?Къде си расъл, какво си пасъл, май не си оттука?!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Ким Чен Ун

    30 Апр 2023 9:20ч.

    Тая кака с петолъчка на челото на колко години е ?

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Колкото да ти бъде внучка

    30 Апр 2023 10:16ч.

    ...........

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Интерес

    30 Апр 2023 19:41ч.

    Ти с какво си на челото? Ще бъде много поучително да узнаем.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • ОЧЕВИДЕЦ и УШЕЧУЕЦ

    30 Апр 2023 10:53ч.

    1970 или 1971 г. Залата на ГУСВ. Новогодишен бал на Немската гимназия. След изпълнението на "Come together" и последвалата екзалтация на присъстващите, едни хора се засуетиха и разтичаха по сцената, изключиха осветлението и прекратиха празника по средата му... Иначе се учудвам, докъде може да стигне носталгията по соца.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • СИД

    30 Апр 2023 14:27ч.

    Имаш предвид т.нар.Fasching! Не си спомням, макар, че тогава ме приеха в 91 ва "Карл Либкнехт"!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • докъде може да стигне носталгията по соца.

    02 Май 2023 9:00ч.

    Добре и виждаш и да чуваш. Изключително и прекрасно е да мислиш и това да дава „плод“. Със сигурност има носталгия по соца, но тя основно е по справедливостта и моралът. Не че те не са били обект на репресии и насилие – не, а никога няма да им липсват (и репресиите и насилието). Въпросът е кое как е и кое как бе. Да рекламираме капитализма по времето на социализма е равно на това да рекламираме социализма по време на капитализма. Да оставим демокрацията – те я била и ще бъда най-добрата „завеса“ на човешкото безумие употребявано от силните на деня. Как добре сега се канселира (the cancel culture), а и паметници варварски се бутат. Да се задава ли въпроса – до къде стигна демокрацията? Така че за носталгията по соца и това докъде може да стигне тя трябва да се мисли с главъта. С уважение.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Митето

    04 Май 2023 20:16ч.

    1970 г.Пионерски лагер.Идва някаква средношколска група и започва да свири рок - Бийтълс,Ролинг стоунс,Крийдънс,Гес Ху,и още и още.Ние,все още малки любители на рока се кефим,танцуваме и пеем.Няма милиция,няма наказания,дори учителите се радваха с нас.Различни места,различни лица,различни действия.А иначе обществото беше еднакво за всички.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • ташаклийски, хиндо

    05 Май 2023 13:45ч.

    готин, не послъгваш ли малко? завършил съм през 1972 г. 91-ва НЕГ "Карл Либкнехт", не помня новогодишни балове - имаше карнавал Fasching, който обаче не беше по нова година, през февруари беше. Та така със спомените.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Мери

    30 Апр 2023 12:12ч.

    До кат' не слушаш рок 30 Апр 2023 9:45ч. Щото не става дума за рок, г-н/г-жо. Най-страшното са промитите мозъци, само с телефони не става!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • аджък де

    30 Апр 2023 17:51ч.

    Точно там те и проблема, г-жо/господине/другарке/другарю!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • "Борци" и летописци

    30 Апр 2023 12:27ч.

    Наблюденията и изводите на авторката са фактически коректни. Ако се загледате малко по-внимателно в текста, ще обърнете внимание, че се използват глаголни времена и специфичен наратив, който издава претенции, че авторката е съвременник и дори (вероятен) участник в събития и прояви по протежение на творческите изяви на групата Щурците. Доколкото принципно и симпатизирам - тя е една открояваща се и дори на моменти забележителна личност, ще се постарая да бъда мек в изказа. Големите промени завариха Гергана като ученичка, примерно 17 -годишна (възможно е незначително отклонение). Напълно е реалистично да е присъствала на техен концерт от преддемократичния период, но освен да се е радвала по детски на музиката, друго не може да се очаква в този етап от живота на хората. Ярката и силно справедлива (музикална, но не само) критика е основана на притежанието на чувствителна, вътрешна информация. Било е редно да се спомене в статията, че авторката е правила грижливо проучване и работи със съответните източници на информация, документи и т.н., спомени на съвременници и т.н. Това би помогнало за автентичното звучене на нейния труд. Тя произхожда от много културно семейство, самата тя е била главен редактор на списание и няма съмнение, че има откъде да се сдобие с автентична информация. Лицето на групата Щурците - фронтменът Маричков, е една неприятна за мен фигура. Нямам право да съдя за него като музикант, но човешки въобще не му симпатизирам, далеч не само заради дразнещото експозиране на фалшивата му политическа окраска и претенциите да е инакомислещ борец от ънъдърграунда. Никакъв борец не е бил, гледаше си интереса и фенките! Няма да го удостоя и с титлата Муцуна. По-опитните сигурно помнят, че в началото на демокрацията Валди, Пепи и Георги Марков май повече предпочитаха да се изявяват като "Старите муцини", пък нещо не свързвам лицето на Маричков там и има нещо недоизказано в цялата работа. Е, това са човешки неща! Обобщение и извод: Браво на Гергана, крайно време беше някои неща да се кажат възможно най-директно, в прав текст!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Митето

    30 Апр 2023 14:52ч.

    В едно интервю преди години Валди каза,че магазин на кьоше не се разваля,а Щурците са направили точно това,когато вече са можели да печелят от музиката и славата си.Обяснението му беше,че групата е типична лидерска и лидера решава съдбата и /цитирам по памет/.За мен решението на Маричков Щурците да прекратят дейността си се крие в изчерпването на творческите му способности,а Егото му не търпи друг да пише музиката им.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • доц. Карачибук

    30 Апр 2023 12:47ч.

    Щурците имат песни, които ще се помнят. А Маричковата "Аз съм просто човек" смятам за образец на фалшива и грозно декларативна пропаганда. По-наивно глуповат текст рядко се среща дори и сред нароилите се безчет нови текстописци. Авторът навярно е "творил" по поръчка, притеснен от срокове и примамен от добра сума пари. Писал е с речник на римите в ръка - "Аз не съм комунист и никога няма да бъда. / Аз не съм нихилист и никога няма да бъда. / Аз не съм антихрист и никога няма да бъда". После се реди низ от още глупотевини, в които думите уплашено тичат и се строяват по команда на римата - екстремист, терорист, шовинист, бюрократ, тарикат, психопат, милитарист та да се стигне до неочаквано повиканите маоист, каратист и утопист. Тук вдъхновението напуска автора. Търпението му да дири рими се изчерпва. Той захвърля речника и изпрасква отново по детски наивния рефрен - "Аз съм просто щурец / Обичам ниското небе, обичам мусаката. / Обичам твоето дупе, обичам зимнината. Обичам вашите ръце-гребящи от чорбата! / И мразя всеки, който ми пречи да бъда Щурец! Авторът нетръпеливо поставя точка. Взема китарката, запява, хитът се е "случил". Ако бе по-търпелив можеше за прасне без усилие поне още два куплета: "Аз не съм китарист и никога няма да бъда. / Аз не съм онанист и никога няма да бъда. / Аз не съм тракторист и никога няма да бъда. / Аз не съм блед поет и никога няма да бъда . / Аз съм странен обект , аз не пия оцет . / Аз обичам омлет, аз не свиря с тромпет. . /

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • баба мара

    30 Апр 2023 16:01ч.

    тези борци защо не заминават за фронта в украина там да изнасят концерти на празни приказки сме царе ама на делата се ослушваме

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Достоевски

    30 Апр 2023 16:04ч.

    Пропуснато е, че е непредубеден убиец и и историята се замаза без наказание. Демокрация какво да кажеш. Скоро ще падне и Бухово ще приема ентусиазираните бригади на демокрацията.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Асен Аргиров

    30 Апр 2023 16:30ч.

    Кой ще бъде следващият по който ще се лее помия? Май Лили Иванова не е "захапана" все още. Искат да ни накарат "Всичко българско и родно да го ненавиждаме а не да го тачим и милеем".

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • ЗИП

    30 Апр 2023 18:30ч.

    Прекаленото заиграване с политическа позиция винаги е негатив за твореца защото той неминуемо губи част от феновете си! Сашо Петров, който има гениални текстове за песни разбра това и стана с годините доста умерен....

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Данчо Караджов от 30 години задължително говори в интервюта, че били гонени и прочие.

    30 Апр 2023 20:46ч.

    Там е работата, че през последните 30 години нищо ново ни съм чул от "Сигнал".

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Че то и Щурците

    01 Май 2023 0:58ч.

    след 10-ти ноември трябваше да станат 10 пъти Щурците, но не станаха. Нищо, че вече нямаше кой да ги гони от милицията, да упражнява над тях "терор" и пр.измислици. Единствените, които продължиха да поддържат качествено ниво, но не за дълго, бяха ФСБ. Защото отсъствието на държавата и заместването и с т.нар."пазар" си казаха думата.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Необичаен

    01 Май 2023 1:17ч.

    Не знам за Маричков, но на мен ми увисна ченето, когато партньорката на Димитър Воев в едно интервю пред бТВ, бързо и под сурдинка се изцепи в ефир, че я е било срам от това, че е работила в Комсомола, като фотограф. Казвайки това не и стигна времето да заключи средния и показалеца, да се завърти три пъти на един крак (обратно на часовниковата стрелка), и да хвърли камък зад гърба си. И ми стана жал за нея. Но, си дадох и сметка,че цял живот срещам такива нагаждачи от чиито уста не знаеш какво излиза - Слово или отрова....

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • thenewone

    01 Май 2023 8:04ч.

    Те ще почнат сега да разправят, че милицията ги е принуждавала да жулят "Столичная". Жулили са я, но с отвращение.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Щурчо

    01 Май 2023 10:16ч.

    Да, в Щурците наистина не липсваше талант и той си има име - Пеци Гюзелев. Голям китарист и чаровник. Но все оставаше в миманса заради напористия мускетар, пардон - мустакер. Супер певец? Виртуозен басист?... Това не е нищо повече от евтина реклама на биографичната му книга, заради което Пеци сигурно се върти в гроба, както тоя се увърта около всички власти.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • СИД

    01 Май 2023 13:54ч.

    Четейки коментарите оставям с чувство, че народът е жив и здраво стои на земята! Питане: кой е по- ПРОСТ? Киро Простото или Киро Тъпото?

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Аргументи и факти

    01 Май 2023 16:22ч.

    Доколкото си спомням, бях дете, Щурците имаха някакви пререкания с Властта някъде около 1971-1972 г, не съм прецизен. След което с “възпитателна цел” ги оставиха далеч от радио и телевизия , както и звукозапис до 1975. Тогава “Щурците” се покаяха и даже почнаха да творят “ангажирани песни” и тутакси ги върнаха по радио и по концерти. Писаха “Песен за атомната гъба” и “Училище за малки и големи” , последната впрочем доста приятна песен. Та от 1975 до падането на Соца , Маричков и банда си бяха привилегирована официална група на НРБ. Заедно с ФСБ, имаше вечен спор в училище, кои са по-добри. Не може 3 години да си бил настрана (даже не може да се употреби “в немилост”) , 15 години да си бил на гребена на вълната, и после да твърдиш че си бил “десидент” !

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Митето

    04 Май 2023 20:03ч.

    Бяха в казармата.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Тогава,

    01 Май 2023 17:59ч.

    особено за първите групи, не бе лесно. Бандараците бяха, до колкото знам, първите. А част от Щурците идват от тях. Следващите бяха Сребърните гривни. После бе групата ни във Варна - Особняците, от м. ноември 1964 г., просъществува до есента на 1970 г. В НГ- и Пролетните балове на 1970 г. в Спортната зала на Варна, участвахме и ние, заедно с останалата БГ-естрада. Там бяха и Щурците. Изпяха "Хей Джуд" на Битълс. Заради нея в последствие, ги бяха санкционирали за някакъв срок време. Не знам защо, но ми се струва, че имаше някакъв подтекст на реакцията на Концертна дирекция. Тя тогава, след Новогодишните концерти ни прекръсти на "Коралите" и така бяхме вече на афишите. Да имаше гърчове в тези години, когато съществувахме ние, но основно те бяха не заради самата музика или какво свирим, а заради английският език. Имаше правило в радиата и телевизията да спазват процентуален дял при различните жанрове музика, произхода и езика. През 70-те положението се поотпусна. Познавах се добре с Гривните, с Пеци, с Веско Кисьов и др. Но сега да се твърди и пише за миналото с приетото на мода охулване на Соца по този начин, особено от Придворните музиканти и други, на режима тогава, е меко казано - Голямо нахалство! Дори сега, демонстрирайки срещу ГМО-то преди години до Парламента в градината отстрани, покрай нас мина Героят на темата тук. Заговорих го защо не се присъедини към хората заради тази Важна тема, но бе доста рязко и резолютно отказано. Нищо - да е жив и здрав Киро. Грандоманията не е лечима, заразата и' се загнездва още от младини.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • А защо

    01 Май 2023 19:56ч.

    Цял живот са пели песни, написани с чужди текстове, музика и аранжимент.Колко свои са създали през всичките тези години, изпели по времето след 89, НИЩО.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • forsvaret

    02 Май 2023 8:50ч.

    Маричков си е чадо на висшата номенклатура. Вижте кой е посланик във Ватикана тогава?

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • сам

    02 Май 2023 10:42ч.

    щураците в анадола заедно с продължаваме разрухата и дебилска българия

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Михайлов

    02 Май 2023 13:36ч.

    До Автора: Гергана Пирозова. Явно не разбирате от музиката преди 1990. Имаше "Концертна дирекция" която казваше кой, кога, къде и какво ще пее и свири. Всички пари от билетите които купувахме от единствения билетен център отиваха в тази дирекция. Никаква държава не се е месила в концертната дейност. Явно не си запозната с дейността на отделите в тогавашната БКП "Пропаганда и агитация", "Идеологическа диверсия" и какви ли още не репресиращи и мачкащи малкото осмелили се..... Говориш за Маричков, а пропускаш други "естрадни изпълнители" възпели творчеството на Джагаров и клоаката текстописци на Партията... Не те познавам но не плюй там където моето поколение разбра какво е рок, балада, метъл и т.н.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • забавачницата

    03 Май 2023 9:13ч.

    Михайлов, много си скаран с голямото изкуство, за такива като тебе остава само забавата.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • СИД

    03 Май 2023 15:22ч.

    Абе, Михайлов, абе, ченге смотано! " Конц.дирекция" беше частна фирма или държавна? Кво ти разбира тиквата, като 70 и 80- те нямаше метъл. Или си чел инструкции? Всичко беше хард рок! Метъла се появи по-късно. Нема такова нещо като балада! Балада- при Бозица Кирилова!Аре, напиши ми една heavy metal група от 70/80 и се гръмни!И, не чети уикито!И, не ми казвай за чичо Ози!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • j.jelevban-за съжаление

    05 Май 2023 2:16ч.

    Описаното е всеобщо явление сред всички обществени групи в след соц.времето.При ''демократи'' ''социалисти'' ''комунисти'' ''журналисти'' ''поети'' ''писатели''.Забележете ''туин пийкса'' е най-вече сред хранените хора на държавата.Аналогията която ми идва на ум е с евнусите от ''Последният император''.Пълна липса на грам достойнство.Абсурдноста на поведението им е ,че сриват държавата която ги е хранилила и храни.Заради десерта от разни ''отворени''.Кой каквото ще да Ви казва,става въпрос за едни банани на едни хибридни свине.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Желязкова

    03 Май 2024 18:57ч.

    А аз като дете в пети клас през 82 , 83 си слушах с радост и удоволствие от радиограмофон песните на Щурците ...

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи

Напиши коментар

Откажи