Орбан: Путин не е военнопрестъпник, а Украйна вече не е суверенна държава. От САЩ зависи дали ще има мир, а не от Киев

Орбан: Путин не е военнопрестъпник, а Украйна вече не е суверенна държава. От САЩ зависи дали ще има мир, а не от Киев

Следвайте "Гласове" в Телеграм

Унгарският министър-председател Виктор Орбан заяви, че не смята руския президент Владимир Путин за военнопрестъпник.

"Не. Не и за мен", каза той в интервю, публикувано във вторник в германския вестник "Билд", коментирайки решението на Международния наказателен съд да издаде заповед за арест на руския лидер. "Можем да говорим за военни престъпления след войната. Ако искаме да постигнем примирие и да преговаряме, трябва да убедим тези, които са част от конфликта, да седнат на масата за преговори", каза министър-председателят.

"Лоша идея е да ги помолим да седнат на масата за преговори и да им кажем: "Елате на масата и ще ви арестувам", добави той. Според министър-председателя "е напълно неуместно да се говори за това [предполагаемите военни престъпления] сега". "Нуждаем се от ръководители на делегации за преговори. Кой ще ги води, ако не лидерите на участващите държави?", коментира Орбан.

Запитан дали унгарските власти ще изпълнят решението на Международния наказателен съд, ако Путин пристигне в страната, той отговори, че не разполага с информация за съответните планове на руския президент. "Това е хипотеза, която изобщо няма нищо общо с реалността", заяви министър-председателят.

Виктор Орбан отговори и на въпрос за метежа, организиран от ЧВК "Вагнер". Според него заключението, че властта в Кремъл е показала доста слабости не се опира на реалността: "Знаете ли, това е Русия. Русия работи по различен начин от нас. Структурите в Русия са много стабилни. Те се основават на армията, тайните служби, полицията, така че това е различен вид държава, тя е военно ориентирана държава.

Така че не забравяйте, че Русия не е държава като нас, Германия или Унгария. Това е друг свят. Организацията е различна, мащабът е различен, стабилността е различна. Така че, ако искаме да си обясним как работи всичко при тях, според нашата логика, ние винаги ще грешим."

Водещият на интервюто зададе и провокативен въпрос на Виктор Орбан, свързан с антисъветското му политическо минало.

- През 1989 г. изнесохте смела реч в Будапеща, призовавайки за изтегляне на съветските войски от Унгария. Защо десетилетия по-късно поставихте страната си до Русия, дори в Европа ви смятат за приятел на Путин?

Орбан: Провокирате ли ме с този въпрос? Знаете ли, да казвате на унгарците, че сме проруски настроени или приятели на руснаците, противоречи на нашия исторически опит. Боря се за Унгария. Путин не ме интересува. За Русия не ми пука. Аз се грижа за Унгария. Така че това, което правя са позиции и действия, които са добри за унгарците. И определено всичко, което се случва сега между Русия и Украйна, е лошо за унгарците. Опасно е за унгарците. Загубихме животи, там живе унгарско малцинство. Опасността от войната е и в нашия квартал. Не е като вас, знаете ли, вие сте германци, имате Полша и Унгария между Русия и украинската война“.

Мирът е в ръцете на американците

- Казвате, че войната няма да свърши, докато САЩ не спрат да доставят оръжия, докато САЩ не искат мир. Ако украинците нямаха оръжие, нямаше да могат да се защитят. А това в известен смисъл означава да ги оставим на произвола на съдбата. Това ли искате?

Орбан: Не, точно обратното. Ние искаме да спасим Украйна. И единственият начин да ги спасим е американците да започнат преговори с руснаците и да постигнат споразумение за архитектура за сигурност и да намерят място за Украйна в тази нова архитектура за сигурност.

Не искам да влияя на украинците, но винаги пледирам за мир, мир, мир. В противен случай те ще загубят огромно количество богатство, много животи и ще се случи невъобразимо разрушение. Следователно мирът е единственото решение в този момент. Мирът означава примирие сега. Така че, на тази основа, аз говоря как можем да постигнем най-краткия път към примирие.

- Говорите за най-краткия път. Срещнах се с президента Зеленски за интервю преди две седмици и той твърди, че трябва да си върнат цялата територия.

Орбан: Знам това мнение. Но това, което наистина има значение, е какво искат да направят американците. Украйна вече не е суверенна държава. Няма никакви пари, няма оръжия. Те могат да се бият само защото ги подкрепяме от Запад. Така че, ако американците решат, че искат мир, мир ще има.

- Но украинците много ясно казват: ние не преговаряме. Дори има резолюция.

Орбан: Да, така е. А Украйна е нация, тя е държава. И те имат право сами да решават бъдещето си, дали да воюват или не. Също така е наше право да дадем или да не дадем оръжия и пари, ако американците го искат. Затова ние на никого не даваме пари и оръжие, включително и на украинците, ние просто искаме да преговаряме и да се борим за мир. Така че мирът е в ръцете на американците.

Източници: BILD, ТАСС 

 

 

 

 

Коментари

  • джо гладника

    27 Юни 2023 18:54ч.

    освен да предложа на сивите, с цвета на дъгата, и други мишки от т.н. политическа класа на територията, да прочетат 100 пъти интервюто на г-н орбан, друго не се сещам.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Стоян Петров

    27 Юни 2023 22:35ч.

    Добра идея но виж какво става в САЩ Конгресът на САЩ гласува започване на процедура по импийчмънт срещу Байдън

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Jenifer

    29 Юни 2023 23:16ч.

    секс видео онлайн

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • old_beggar

    27 Юни 2023 18:56ч.

    България е основният донор на въоръжение за въоръжените сили на Украйна с всички рискове за нас. Време е българите да разберат как се държат наистина умните политици (като В. Орбан), а не прислугата на САЩ и да я изметат на изборите...

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Ето ви държавник

    27 Юни 2023 19:08ч.

    и затова няма да видите и намек за това интервю по европейския телевизор. И очевидно бърка много здраво по нервите на брюкселските плазмодии, та са решили до края на годината да приключат с правото на вето, решенията щели да се взимат с "квалифицирано мнозинство". https://www.euractiv.com/section/eu-reforms/interview/eu-reform-france-germany-confident-on-reaching-agreement-this-year/

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • viva

    27 Юни 2023 19:30ч.

    Шушумига.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Може и така да е!

    27 Юни 2023 19:39ч.

    Но тази шушумига си знае интереса!:)

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Ja,ja

    27 Юни 2023 19:40ч.

    Шушумига си ти! Всеки,който има собствено мнение според соевите тритонетки е шушумига,фашист, ит.н. ,а умнокрасивият планктон,яхнал тритонетки и наврял пера в задните си части са цвета на нацията!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Безпартийна

    27 Юни 2023 21:15ч.

    Шушумига е зеленото! Заради парите, с които е купен, той разреши на квъвопийците ат запада, да унищожат тази част от РУСКАТА ФЕДЕРАЦИЯ!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Лидия

    27 Юни 2023 21:27ч.

    Ти си шушумига, а Орбан е единственият умен държавник в ЕС!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • viva, нищожество, защо си още живо?

    27 Юни 2023 21:41ч.

    Срамота направо

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • bodar4uk

    27 Юни 2023 19:36ч.

    За съжаление, всички толкова се заиграха с тая Украйна, под гьостерицата на Сащ, че вече мирът не зависи от Сащ и Нато, а единствено от Русия и то когато и както тя реши.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Аха!

    27 Юни 2023 19:43ч.

    Отчаян вик за помощ е кражбата на православни светини! Те много добре знаят, че руснаците ще дойдат за своето! А заедно с това и ще ги освободят от колониалните марионетки! Ние също няма да се обидим!:)

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • 600 дена все идват, ама никакви

    27 Юни 2023 20:20ч.

    Ги няма,бягайте вие при тях.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Гражданин

    27 Юни 2023 20:20ч.

    ДЪРЖАВНИК И ДОСТОЕН МЪЖ! Мнозинството българи чакат совя В. Орбан.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Подкрепям

    27 Юни 2023 21:01ч.

    Напълно съм съгласен!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • мара канибала

    27 Юни 2023 20:58ч.

    Умен човек, кадърен политик, с неподкупна съвест. Защо? Защото не е алчен американски назначенец, а по Божия воля легитимно избран и де факто голям късмет за унгарския народ! Колкото и да са уж различни, всъщност двамата с Путин много си приличат! Хората, които не служат на сатаната, с право ще си спомнят само с добро за тях.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Безпартийна

    27 Юни 2023 21:21ч.

    Завиждаме, благородно, на унгарския народ за избора на своя президент, Виктор Орбан! Истински държавник и справедлив политик!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Всеволод Капустин

    27 Юни 2023 21:37ч.

    Вижда се, тук мнозинството възприема Орбан като русофил, тоест съмишленик. Грешите. В Унгария никога не са обичали руснаците, Русия, а също и Съветския съюз. В Унгария обичат богатите, от които могат нещо да спечелят, обичат парите и са готови да обслужат всеки, който си плаща добре. Трябва да сте видели унгарците в действие, тогава може би ще разберете, защо са се били при Сталинград, защо са се съпротивлявали на Червената армия до последно на своя територия и защо уж демократичното им въстание през ‘56 се превръща в бесене на комунисти по уличните дървета.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Това е ясно. Важното обаче е, че трън в гъзът на ФАЩ и васалите им

    27 Юни 2023 21:45ч.

    Мелочь, а приятно ;)

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Грешите, унгарците са като американците

    27 Юни 2023 22:10ч.

    и обичат само себе си, затова навсякъде търсят първо, а често и единствено, своите интереси. Без да имаш свобода не можеш да правиш това, затова те са се освободили и винаги ще воюват с всеки който иска да им отнеме свободата да преследват своите интереси. Ако прочетете авторите преди и по време на войната за независимост на САЩ, те повтарят само това: нека се борим за да сме свободни за да можем истински да защитаваме интересите си, дори и от страната от която сме произлезли в най-голяма степен, защото ние сме тук, а те са там, затова ние имаме нашите интереси, а те техните. Ако те временно съвпадат, тогава да, ще бъдем заедно, но после всеки със своя дял. Затова и американците, и унгарците са се били докрай, само и само за своите интереси, включително свободата си да ги определят. По тази причина Унгария е най-американоподобната страна в Европа, това не е отсега, още от времето когато с въстание са принудили Австрийската империя да стане Австро-унгарска и така да се зачитат и техните интереси. За съжаление в България нямаме подобно силно чувство за националните си интереси, които само като общност може да защитим. Затова нямаме и Орбан, и американските бащи на демокрацията. Всъщност демокрацията се разбира от тях като осъзнатия общ интерес и това е така, демокрацията винаги е била негов изразител още от възникването си в Гърция и Рим. В България няма как да имаме демокрация, при нас интересът не отива по-далече от този на групата с "нашите" хора, които са по-заслужили от "другите" българи. Затова нямаме Орбан, имаме Бойко Борисов, а от дедите ни имаме завещано "Интересът клати феса", т. е. "Е** им м***та на другите, гледай ти да си добре". Само че колко можеш да бъдеш добре в една бедна и последна по всичко, освен по смъртност държава? Няма как да намерим отговор от дедите си, те не са живели в собствена държава, а в чужда и нейната стабилност им е била последна грижа. Ето защо не можем да бъдем нито като унгарците, нито като американците, всъщност ние сме тяхната противоположност.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Ала Бала

    28 Юни 2023 2:39ч.

    "...и защо уж демократичното им въстание през ‘56 се превръща в бесене на комунисти по уличните дървета." Не комунисти, а унгарските чекисти /тайната комунистическа полиция/. Разликата е от небето до земята. И при все, че ако заговориш на руски в Унгария, най-малко те игнорират, а може и бой да ядеш, виж как разсъждава техният лидер и как отстоява интересите на държавата им. Затова унгарците бяха супер при соца и сега хич не са за оплакване. Ние да му мислим, с нашия "политически елит", дето и бай Ганя не може ги надцелува.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Всеволод Капустин

    28 Юни 2023 14:17ч.

    Ставаше дума за необяснимата симпатия у накои към унгарците. Е, гледали си интереса. Ами и петролните шейхове го правят, и какво следва? Унгария не може да ни е пример по една проста причина - Западът я възприема като част от себе си, България не. Унгария може да си позволи да се противопоставя, ние ще си изядем шамарите. България я пуснаха в замъка си през входа за слугите.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Според общността как си брани свободата, а значи и правото на собствен интерес

    28 Юни 2023 17:52ч.

    такова е и уважението към нея. В защита на Орбан излязоха над 1 млн. унгарци, а те не са много повече от нас по население. За справка в София и големите ни градове излязоха на похода за мир 1%, тоест един от сто жители. Единствено събирането ни на подписи за референдум за лева направи впечатление в ЕП, но отново се опитват да ги пренебрегнат ако няма големи протести в България. Никой не уважава безразличните към собствената си свобода, за интереси да не говорим.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Уместна забележка

    28 Юни 2023 21:06ч.

    Съгласен с вас. По тази причина си мисля, че изобщо не ни е мястото в ЕС /поне в този му вид и структури/, както и в НАТО. Ние сме отделна /и много по-древна/ цивилизация от западняците и мястото ни е при Русия /братски народ/, а защо не и Китай и Иран. Народите, населяващи държави, които са наследници на древни цивилизации, имат много общо в мирогледа, независимо от религията. Някой може да постави под въпрос Русия като древна цивилизация. Аз бих отговорил, че преди да стане Русия, тя, в по-голямата си част преди това е била България. Измислената държава Украйна - също. Но, тази "ерес" е слабо популярна - както у нас, така и в Русия.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Българин някакъв, неевропеец

    27 Юни 2023 21:55ч.

    Приятелю, кой и къде някога е казал, че унгарците са русофили? Що се отнася до това, че те обичат парите, то ние всички ги обичаме и може би не е срамно. Но каквото и да обича човек трябва да съхрани достойнството си. Затова харесваме Орбан - и русофили и русофоби. А ти навярно си видял обесените комунисти по дърветата, нали?

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • хамалин

    28 Юни 2023 11:38ч.

    кога bg е била независима.!!!!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • МИРЪТ Е МРЪСНА ДУМА, НЕ ГО ЛИ РАЗБРАХТЕ? ТОЧНО КАТО БЕЛИЯ ХЕТЕРОСЕКСУАЛЕН МЪЖ!

    28 Юни 2023 13:53ч.

    Всички коментари тук са толкова безсмислени. Сложиха ни в едно реалити шоу, в което играем ролята на "коментаторите". Когато политиката стане забавление за масите, масите са мъртви без да го знаят.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • хамалин

    28 Юни 2023 17:40ч.

    ми дай дъ си мълчим катп посрани умнико. мръсна е за идиотите, стремежът на човечеството е бил винаги за мир. дай да онанираме и да чакаме Горния да ни го подари. и пиши с малки букви,заштото ми малтретираш интилектъ (ясен ли съм ). Оруел не за глупави хора (казах )

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Пенионерски лакардии,

    01 Юли 2023 0:05ч.

    И Румъния ги задмина тия. 26 % инфлация, 13 % лихвен процент и най скъпия газ.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • унгарският бай Ганю

    03 Юли 2023 16:38ч.

    И с тез, и с онез, и накрая хитрата сврака...

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи

Напиши коментар

Откажи