Милена Нейова: Г-жо Бъчварова, некомпетентна ли сте или лъжете?

Милена Нейова: Г-жо Бъчварова, некомпетентна ли сте или лъжете?
Разбрах от приятели какво е говорила г-жа Бъчварова в сряда сутринта по „Нова телевизия“. Сега и прочетох какво конкретно е казала по случая с баба ми. От нейните обяснения става ясно, че тя или не е добре информирана, или не е пожелала да се информира, или откровено лъже. Това каза специално за "Гласове" Милена Нейова, внучка на пребитата във Видин и починала преди два дни възрастна жена.

 

 

За "Гласове" нашата колега коментира още:

"Случаят, както Бъчварова го предава, е, че престъпникът е задържан за 72 часа, пък после го пуснали, и ето сега вече има мярка за неотклонение. Само че това не е вярно, не е станало така. Случило се е това, че полицаите са дошли вечерта на местопрестъплението, видели са, че баба ми е изнесена на носилка пребита до смърт, образували са следствие за откраднато одеяло, след което убиецът е пуснат от ареста за по-малко от 24 часа. Не е бил задържан за 72 часа, както твърди министър Бъчварова от екрана.

Факт е, че полицаите го задържаха отново, но едва когато медиите се намесиха. И започнаха да си вършат работата (надявам се да я довършат). 

Според Бъчварова в някои от по-развитите държави битовите престъпления се отнасяли направо към застрахователите. Не знам как да го кажа по-ясно - това е убийство, и то извършено по особено жесток начин. И ако тя смята, че нейните подопечни си вършат добре работата, както я свършиха в този случай, горко ни.

Междувременно старши разследващ полицай Теодор Тошев си е направил самоотвод, защото не може да се справи със случая. Логично е тогава да си направи самоотвод и министър Бъчварова. Защото ако смята, че така трябва да работят българските полицаи, ако определя случая като "добре свършена работа", тя какъв министър е на вътрешните работи?!

Това е нонсенс, абсурд, който говори или за некадърност, или за нехайство. Не остана човек, който да не е запознат с този конкретен случай и е срамота министърът на МВР да говори такива глупости в ефир. Лъжат ли я, тя ли лъже? И продължава да говори за него като за битово престъпление, за добре свършена работа.

Нали затова се намесиха медиите. Защото полицаите - дали поради некадърност или нехайство - бяха образували производство за откраднати вещи, а не за опит за убийство. Не бяха взели отпечатъци и всичко щеше да приключи, ако не бях журналист и не бях огласила случая. Дава ли си сметка г-жа Бъчварова колко други хора нямат тази възможност. И кой, ако не МВР трябва да се грижи за безопасността на българските граждани? От изявлението на министър Бъчварова обаче излиза, че тя не мисли така. Как може да излезе и да каже, че полицаите си били свършили работата? Недоумявам... Самият главен разследващ си е направил самоотвод, самите полицаи признават, че не са си свършили работата. Не знам какво точно е посочил като мотив за самоотвода си Теодор Тошев, но говорителят на прокуратурата казва същото – че въпросният Тошев не е докладвал случая по адекватен начин, затова прокурорът е издал постановление убиецът да бъде пуснат. 

Вярно че полицията "ги хваща", а прокуратурата "ги пуска", но прокурорът решава това на базата на информацията, подадена от полицията. Остава разбира се въпросът: когато е постъпило това сведение от полицията, прокурорът размърдал ли се е да провери случая? Защото ако го беше направил, щеше да види, че става дума за рецидивист. Очевидно не го е направил. Какво е прочел: влязъл някакъв, набил една бабичка, взел едно одеяло - много важно! И хайде, пускам го!

Изказването на министър Бъчварова ме смая. Говори за "добре свършена работа" и разказва история, която не е вярна. Това е или некомпетентност, или лъжа. Друго обяснение просто няма!"

 

Коментари

  • Hans

    11 Ное 2015 17:16ч.

    Само малка вметка - не само е рецидивист, а е предсрочно освободен. И от тук въпрос: при какви условия е осовбоден? Кражбата (ако преписката е заведена само за това) не е ли и тя все пак нарушаване на условията на предсрочното условно? Някой направил ли си е труда да пусне една справка за въпросното лице докато е в ареста? И други въпроси, въпроси. А отговори ...

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • struto

    11 Ное 2015 17:32ч.

    Не занимавайте Бъчварова с глупости - нейният приоритет е създаването на Зоополиция!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Моника

    11 Ное 2015 17:32ч.

    Госпожо Нейова,т.нар.министър на вътрешните работи е и некомпетентна и лъже,тъй като всички,които участват в управлението на "бандита в Армани"не знаят какво е това истина и какво точно представлява тя.Яде ли се или се пие,а може би се "влага" в личните сметки на тези некомпетентни хора,нарекли себе си управляващи.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Гражданин

    11 Ное 2015 18:02ч.

    Мама Бъчи е трагедия - нито разбира, нито има морал. Това, което може ,е да гледа верноподанически господаря си и да върши услуги в целия регистър, за да остане на сладката си служба, която изобщо не заслужава.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Миро от НДК

    11 Ное 2015 18:11ч.

    И е некомпетентна, и лъже. Кога влезе в МВР, кога им усвои навиците?! Или, явно, поне по тези критерии си е баш на мястото...

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Анна

    11 Ное 2015 18:35ч.

    Моите съболезнования на близките на починалата жена. Жесток и много грозен начин да завършиш живота си! Интелигентна жена, човек на изкуството, любима баба... Можеше да е моята, може да е всяка. Може да съм аз, след години. Може да е и министърката. Никой не заслужава такова отношение. Нещастните илитерати трябва да си платят. Жестоко. Дори с риск БХК след това да издигне кандидатурата им за "Човек на годината"...

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • анонимен

    11 Ное 2015 19:03ч.

    некадърност невежество безхаберие позор за българия съболезнования на семейството

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Владислав

    11 Ное 2015 21:13ч.

    Сега разбрахте ли, защо ченгетата искат качествена реформа?

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • чугун

    11 Ное 2015 23:56ч.

    Това е умишлено убийство. Преднамерено, осъществено по най жесток начин от рецидивист и компанията му. Такива случаи ли се квалифицират като "битово престъпление, с което трябва да се занимават застрахователите"? Според министърката - секретарка, как така "не можете да защитите всеки един човек"? Кои можете да защитите от убийци рецидивисти посред бял ден нахлули в дома на жертвата -и кои не можете?

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • jcm

    12 Ное 2015 1:30ч.

    Хора, Това за използвания термин си е вярно, конвенционална или битова престъпност е едно и също - така е в криминологията възприето. Понятието „битова престъпност“ е съвкупност от престъпни посегателства, насочени срещу личността и имуществото на гражданите. В нея се включват кражбите, посегателствата срещу МПС, грабежите, престъпленията, свързани с наркотици, и умишлените убийства. Към понятието „битова престъпност“ могат да се включат и други престъпления, които поради своята масовост са проблем за конкретни населени мeста.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Eli

    12 Ное 2015 16:00ч.

    Поздравявам Ви за смелостта да наречете нещата с имената им !

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Янко Янков

    12 Ное 2015 17:47ч.

    Това е пореден повод, т. нар. Министър да се смени! Как може кифли и козунаци да ги лансират за политици, камо ли за министри, бре?!? Номенклатурният подбор си продължава веки над 50 години - нали и затова плюехме Комунизъма... Повечето се занимават с непривични дейности - ми да си гледа тая стъкмистика /пардон, Социологията/! Само Боклуци в таз държава! Кат не желаят да се справят с престъпността - да разрешат огнестрелното оръжие. За една петилетка ще се прочисти таз хубава Дунавска България...

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Славка Ангелова

    13 Ное 2015 1:55ч.

    Трябваше да поискате уволнение за нехайните и некадърни полица и и следователи!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Фурия

    13 Ное 2015 22:32ч.

    Разбира се, че лъже! Плюс това е лош човек, змия.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Васик

    14 Ное 2015 17:54ч.

    Да, но излиза че полицията има много по-важни задачи от едно убийство и затова трябва дори да се извиним на Бъчварова, че я занимаваме с дребнотемия. Това е цинизмът на Бъчваровото изказване. Правителството е в абсолютен срив, май и държавата

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Некомпетентна и неадекватна за този пост

    16 Ное 2015 20:27ч.

    Министърката е и двете - и некомпетентна и лъже. Бъчварова начело на МВР е едно голямо недоразумение и тази жена е толкова нелепа на този пост, че даже не е нужно това да се казва. Само предубеден човек би приел каканиженето на изпразнени от съдържание баналитети за нормално за оглавяващ МВР, който би трябвало да е врял и кипял в конкретиката на тази толкова специфична дейност. Но женицата не е виновна, а премиерът, който я курдиса на това проветриво място, за да си измива ръцете с нея. Нейната вина е, че упорства да заема този пост, след като по-скоро е вредна за системата, отколкото да допринесе каквато и да е полза, а нейната безпомощност и неадекватност са унизителни.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Велкова

    06 Дек 2015 21:05ч.

    Тук не става въпрос за "или - или " - и едното, и другото, и третото - некомпетентност, непрофесионализъм, недобросъвестност, несъпричастност ! Но има и БЕЗ -безхаберие, безсъвестност, безочие, безскрупулност ! Моите искрени съболезнования за смъртта на жената, която ще помня от интервютата й ! Съсипаха Видин, изтърбушиха заводите му, изгониха хората му, обезкръвиха един град с история !

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • безпомощен

    27 Март 2016 0:53ч.

    Г-жо Нейова, светла и вечна да е паметта на баба ви ! Колкото и жалко да е , че си отиде по този начин, тя със сигурност сега е на по- доброто място . Да му мислим ние, които все още сме на тази земя. Да мислим , живеем и правим така, както вашата баба е давала всичко най-добро от себе си , за поколенията. За съжаление сме обградени от марионетни властови фигури на всякакво ниво , които участват в черен театър , написан и режисиран така , че методично да унищожават психически и физически народа на когото уж служат. Те са истинските убийци на тези, които вече не са сред нас и на всички , които им позволяваме да правят това. Тяхната цел е ясна , а нашата е да опазим живота си . Става все по-трудно , но заради горчилката и загубата на нашите близки, не бива да се предаваме , заради самите нас и най - вече, заради нашите деца.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • бокотиквомразец

    30 Март 2016 22:30ч.

    ДОКАТО НИ УПРАВЛЯВАТ ГЕРБЕРООЛИГОФРЕНИ .....

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • ами

    31 Март 2016 18:32ч.

    Знаете ли що е ШМАТКА ?! Социоложка - мин. на МВР- от ГРОБ

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи

Напиши коментар

Откажи