Джон Миършаймър към Пиърс Морган: Русия печели войната и нищо не може да промени това. Какъв морал е да искате бой до последния украинец?

Джон Миършаймър към Пиърс Морган: Русия печели войната и нищо не може да промени това. Какъв морал е да искате бой до последния украинец?

Следвайте "Гласове" в Телеграм и Инстаграм 

Сблъсък между проф. Джон Миършаймер и журналиста Пиърс Морган в неговия Youtube канал Piers Morgan Uncensored за морала  и войната.

Морган твърди, че морално правилната позиция е на Украйна да се дадат всички оръжия, които поиска, за да не се допусне диктаторът Путин да спечели войната. Бой до последния украинец. Според журналиста страхът от ядрен отговор на Москва е пресилен. Всички червени линии, които Западът премина, не са довели до отговор от Кремъл въпреки заканите.

Джон Миършаймър твърди, че никакво вълшебно оръжие няма да помогне на Киев да спечели войната. Война се печели с хора и артилерия. И двете са в полза на Русия. Загубата е неизбежна следователно моралът изисква да се търси мир колкото е възможно по-скоро, за да бъдат спасени човешки животи. Оръжейната помощ за Украйна влошава драстично шансовете ѝ за по-изгодно споразумение при евентулни преговори. Колкото по-дълго продължава войната, толкова повече Киев ще губи територии.

Темата за войната в Украйна започва след 19 минута от разговора

Пиърс Морган: Има ли причина САЩ, Великобритания, Германия, Франция да спрат да доставят оръжия на Украйна, за да се защити?  Има ли морален аргумент за това извън страха от ядрен отговор на Русия? 

Джон Миършаймър: Мисля, Пиърс, че морално правилната позиция днес е да не предоставяме повече оръжия на Украйна, и да ѝ окажем натиск за започване на мирно преговори с Русия. Факт е, че Украйна губи тежко на бойното поле и затова има купища доказателства. Тази ситуация единствено ще се влошава занапред. Идеята на поддръжниците на изпращането на още и още оръжия, за да се държи Украйна в боя, ще доведе до загуба на нови територии и много загинали украинци. Украйна не може да спечели! 

Моралната позиция е да се спасят животите на украинците, това е и моята позиция. Войната трябва да приключи, колкото се може по-скоро.

- Как може да бъде морално прав безмилостен диктатор, незаконно нахлул в суверенна, демократична, европейска страна, който завладява чужда земя и извършва убийства... Трябва ли да го оставим да спечели? Това морално ли ще е?

- Вашето описание на действията на Путин не отговарят на фактите. Твърдението, че руснаците са отговорни за огромен брой убити украинци не е вярно. Не знам колко точно са убитите, но ако говорим за цивилни жертви, те са между 10 и 15 хиляди. Моята оценка произтича от проследяване на медиините публикации, а не от съобщенията на едната или другата страна. Те се разминават драстично. Трябва да имаме предвид, че не руснаците са убили всички тези хора. Много цивилни са убити и от украинците в продължаващите боеве.

- Ок, но за мен моралният въпрос е по-важен. За вас е морално да не помагаме на украинците да воюват, но те не го искат. Те искат да се бият до край. За мен това е морално правилно - да оставим това решение на тях. Главата ми не побира как ще е морално да оставим руския диктатор да спечели. Кое е по-морално от двете?

- Нищо не може да се направи, за да се обърне ситуацията на бойното поле в Украйна...

- А ако им дадем ракетите, които искат?

- Ракетите няма да променят нищо. Идеята, че давайки им ATACMS и Storm shadow, ще обърнат хода на войната, е несериозен аргумент. Украинците са загубени и това произтича от броя на войниците и артилерията на бойното поле. Руснаците категорично превъзхождат украинците и това няма как да се промени. И най-доброто за украинците е да се сложи край на войната. Това е моралната позиция от моя гледна точка.

- Не съм съгласен. И ще ви кажа защо. Спомнете си за британците по време на Втората светован война!

- Британците имаха за съюзници СССР и САЩ, когато влязоха във войната, което няма да се случи в случая с украинците. Ние не сме готови и няма да ангажираме сухопътни сили в защита на Украйна.

Затова моралната позиция не е да се воюва до последния украинец, както настоявате вие. Вие мислите, че това е правилната морална позиция...

- Аз бях в Киев и разговарях с хора от всякакви възрасти, които искат точно това - те искат да се бият и да спасят страната си.

- Ако погледнете поучванията на общественото мнение, те са в противоречие с вашето твърдение, че всички украинци искат да воюват за земята си. Но дори да е истина, че те искат да се бият до последния украинец, това, от моя гледна точка, не е морално оправдано. 

- А е морално да оставим руския диктатор да спечели?

- Можете ли да го предотвратите?

- Видяхме, че прогнозите Путин да спечели за две седмици не се сбъднаха, затова мисля, че трябва да им дадем всичко, от което имат нужда. Сега Путин използва ядрената заплаха, но видяхме, че нищо не направи, въпреки че преминахме всичките му червени линии - танковете, Ф-16... Няма доказателства, че въобще ще прибегне до ядрените оръжия. 

- Твоят проблем, Пиърс, е че живееш в последните месеци на 2022 г., когато Украйна се държеше много добре срещу Русия. Това което се случва през 2023-а и тази година е съвършенно ясно. Балансът на силите е категорично в полза на Русия и няма нещо, което можем да направим, за да променим това. Няма вълшебно оръжие, което да дадем на украинците, за да спечелят тази война. Те ще загубят войната и ние нищо не можем да направим. Морално е да сложим край на войната колкото се може по-скоро.

- Не съм съгласен. Не е морално да се предадат. Това е тяхната страна, техните хора и те искат да продължат да се бият. Техният президент иска повече оръжия, за да отблъсне руснаците. Морално е да им ги дадем вместо да ги заставим да се откажат от страната си: "Морално е, президент Зеленски, да ги оставите да победят и да им дадете всичко!" Мисля, че това е морално отвратително!

- Не разбирам защо сте толкова разстроен, Пиърс, след като американското правителство е съгласно с вас? Вие, САЩ, западноевропейските правителства и източноевропейските правителства сте готови да се биете до последния украинец. Аз мисля, че от морална гледна точка, и от гледната точка на украинците, това е дълбоко погрешно. 

- Проф. Миършаймър, радвам се че проведохме този дебат. Надявам се историята да покаже, кой е бил прав и кой крив.

Превод със съкращения: "Гласове"

 

 

 

Коментари

  • Зелените чорапи

    30 Sep 2024 9:56ч.

    Къде ги намирате такива отрепки ? Русийката убила само 10-15 000 цивилни, а другите украинците са си ги убили сами. Военните жертви кучета ги яли - Нато ги е убило.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Ъхъ

    30 Sep 2024 9:59ч.

    И последният украинец е излишен!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Отрепката си ти

    30 Sep 2024 10:05ч.

    Укронацистите избиха от 2014 до 2022 г. 13 000 цивилни украинци в украинския Донбас. Изгориха 42 живи хора в Одеса, сред тях и българи. Боклук мръсен си ти!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Абе, ей

    30 Sep 2024 14:49ч.

    панелно микробче - "русийката" умалително... ти за някакъв гигант ли се мислиш, за титан? Хахахха !!! Пурко, това са данни то независими източници - не руски и не укропски !!! КОЙ си ти да твърдиш нещо друго?

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Свинско без Зеля

    30 Sep 2024 16:10ч.

    В контролираната от Украйна територия Запорожие беше ударена сградата на СБУ с офицери от НАТО. 15 души са убити, съобщиха от проруската съпротива.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Еенн

    30 Sep 2024 16:13ч.

    Да им го начукам на майка им!!!!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • В Одеса изгоряха проруски симпатизанти

    30 Sep 2024 20:23ч.

    Проруските твърдят че бе умишлено убийство. Украинските националисти се защитават че пожара бил случаен. Склонен съм да вярвам на проруската теза. Но при всички случаи е отвратително ДА ЛЪЖЕТЕ !💩 Доказа се , писа се хиляди пъти че НЯМА БЪЛГАРИ сред изгорелите хора ! Защо продължавате да повтаряте тая гнусна лъжа ? Мръсник и подлец сте ! Насъсквате българите срещу Украйна на базата на ЛЪЖА 👎👎👎

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • 007

    01 Окт 2024 0:57ч.

    Не ми е нужно някой да ме насъсква срещу укрофашистите.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Дедо Мъде

    01 Окт 2024 3:11ч.

    даже, и да е нямало българи, а то е имало двама, разследването за варварското им изгаряне живи, изобщо не се, е провело никой, не е бил осъден, а за избитите деца и старци 15000 от 2013, до 2022 в ДОНБАС, ДОНЕЦК, И ЛУГАНС, никой също от западните ти приятели, не си отваря устата, а те руснаците заради тях влязоха , в УКРАЙНА, за да спрат, тези убийства, и очистят УКРАЙНА от ФАШИСТКИТЕ БАНДИ , на БАНДЕРОВЦИ и АЗОВЦИ!!!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Емо

    01 Окт 2024 6:49ч.

    По-прост си и от платеният журналист.Ясно е ,че на него му плащат,а на теб явно ти е толкова акъла!!!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Филибелия

    01 Окт 2024 15:51ч.

    До 007- Фашистите са били в Италия, другарьо-малоумник.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Не съществува таков анещо като украински народ. Украинството е изобретение на Австро-Унгарският генщаб

    30 Sep 2024 10:07ч.

    Западът ще трябва да осчетоводи някак поне един трилион загуби от поредният опит да сложи ръка на руските природни богатства. И този път не се получи 😁

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Митето

    30 Sep 2024 12:15ч.

    Колкото и истини да им набиваш в бетонните глави,евроатлантиците знаят и говорят само това,което им е от полза.Все пак удивителна е способността им да не приемат Истината,която не ги устройва.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • 2790

    30 Sep 2024 13:55ч.

    САЩ нямат проблеми с трилионите ;) Това е хартия. Ще изсекат горите в България, ще напечатат още.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • 34ф34ф

    30 Sep 2024 14:07ч.

    украинците са руските македонци

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • песимист

    30 Sep 2024 10:08ч.

    "Това е тяхната страна, техните хора и те искат да продължат да се бият. " Кои са ТЕ? И защо питате хора по улиците на Киев, а не по-на изток? Защото там отговорите няма да ви харесат, нали!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Няма и един да намериш по улиците на Киев, който да иска да се бие

    30 Sep 2024 10:59ч.

    Вероятно е имало такива, но в момента всичките мобилизации да насилствени. Така, че дори по улиците на Киев няма вече...

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • "Това е тяхната страна, техните хора и те искат да продължат да се бият. "

    30 Sep 2024 15:45ч.

    Аз ще ти кажа кои са тези "хора от улиците на Киев". Аналог на нашите жълтопаветници те са представители на укро-номенклатучиците, които са уверени, че каквото и да става нито те, нито член на тяхното семейство ще бъде мобилизиран в армията. Същите тези "хора от улиците на Киев" са на хранителната верига за усвояване на "западните помощи" и са точно онези жестоко забогатели от тази война крадейки и западните пари и продавайки "дареното" оръжие на терористичните организации по света. Лумпени, наркомани и крадци.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Вероятно е имало такива, но в момента всичките мобилизации да насилствени. Така, че дори по улиците на Киев няма вече...

    30 Sep 2024 15:51ч.

    Зеленски не мобилизира хора от Киев, а от провинцията. Затова тук пишат олигофрени като "зелените чорапи" горе защото знае, че при една евентуална война неговите деца няма да бъдат мобилизирани, а ще вземат децата на други, които ще загинат безсмилено. Повярвай ми, в България има много хора желаещи влизането на България в тази война защото те ще правят наистина луди пари за кратко време.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • ЗИП

    30 Sep 2024 10:13ч.

    На британските англосакси им е широко около врата защото от 1945г от тях вече нищо не зависи.И затова са толкова "решителни". От Чърчил с неговата операция "Немислимо" та до Борис Джонсън.Клоунска история. Реднеците, кат имали досег и използвали ядрено оръжия и запознати с "Кубинска криза" от 1962г и ИМАЩИ КАКВО ДА ГУБЯТ винаги са "гласа на разума" в англосаксонската глутница.От Труман през 1945г та до днес.... ,😊

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • ИвКо

    30 Sep 2024 11:21ч.

    По точно през 1949 год в полза на САЩ официално се отказаха да едноличен лидер на света.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • този Миършаймър е кремълски агент на Москва

    30 Sep 2024 10:13ч.

    ще подам сигнал в на ДАНС и органите

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Сигнала -с поне едно изключение

    30 Sep 2024 10:27ч.

    подмини органа на Зелените чорапи, че комай се е спекъл яката... сигур някой боклук му е влязъл

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Наблюдател 13

    30 Sep 2024 10:25ч.

    Професор Миършаймър е убеден, че руснаците няма да гръмнат бомбите а професор Сакс е убеден, че ще ги гръмнат. Аз също се колебая и не мога да заема категорична позиция. Но Батька каза, че натовски ботуш стъпи ли на беларуската граница отговора ще е ядрен и няма други червени линии. В приказките му за червените линии личи подигравка към началника му.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Друго мнение!

    30 Sep 2024 11:34ч.

    Батька много говори. Той е нещо като огледален образ на нашия Тиквоний. Зад Батька обаче стои як Гръб, затова и си позволява такива изказвания! Т.е. има кой да се впише за него! Жалко, че ГЛАСОВЕ така и не извади в отделна статия изказванията на Путин от знаменитата му Мюнхенска реч, та досега! Всичко друго до изхвърляне, но в никакъв случай подигравка! И няма какво да се колебаеш, човече! След като противника в открит ефир многократно заявява за употребата на това оръжие, защо въобще се съмняваш, че няма да получат по башке?

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • жорката

    30 Sep 2024 10:26ч.

    Не бях срещал по-гнусно използване на думичката "морално" от стрна на журналиста

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • “… Всички червени линии, които Западът премина, не са довели до отговор от Кремъл въпреки заканите.”

    30 Sep 2024 10:47ч.

    Да-а а. Ето до такива изводи докараха колебливите действия на Путин. А гинат хора.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Путин трябваше да удари Лондон с 1 мегатон, не повече.

    30 Sep 2024 11:08ч.

    Досега всичко да е утихнало. Скимуцането на опечените плъхове не се брои.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Светещите топки

    30 Sep 2024 22:05ч.

    Тъй, тъй. Един мегатон по Лондон. И Лондон ще стои и ще гледа. И няма да удари със своите Трайдънт II по Русия, всяка ракета с до 8 блока по 475 килотона ?? Как я виждате тази история - ние ще ви бием , пък вие ще ни гледате ? Льольо.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • ха така другарю путиняга !

    01 Окт 2024 8:34ч.

    Изпусна си нервичките. Мегатон ракия за вас да се успокоите? Но първо хапчетата. Путинягите сте олигофрени.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Филибелия

    01 Окт 2024 16:05ч.

    До "Путин,трябваше да удари Лондон..." Абе уръфляк, нали там учат децата на всички българо-русофили? Включително и на руските комуняги.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Наблюдател

    30 Sep 2024 11:11ч.

    Не е нужно някой си на хиляди километра да казва какво искат украинците. Има много видеа в YouTube по този въпрос. Един бивш военен, който се е бил на фронта го казва много ясно. В началото е имало ентусиазъм сред украинците да се бият, дори без да знаят какво точно става. Този военен е отишъл доброволец, Спомняте си Порошенко как се беше ентусиазирал. Но постепенно им дойде ум в главите на хохлите и Порошенко се опитва да избчга в чужбина. Сега този бивш военен казва, че са били подведени, че нещата не са такива каквито са им представяни от украинската пропаганда. Сега почти е изчезнал ентусиазма и почти никой не отива като доброволец на фронта.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Христо

    30 Sep 2024 12:04ч.

    Егати моралиста. Щом трябва за него и му били казали,че искат да се бият до последния човек,защо, тогава бягат на Запад и се крият от ВСУ да не ги хванат и пратят на фронта...защо,драги ми другарю ,моралист...защо? Когато САЩ бомбандират и нахлуят в чужда страна,морални ли е? Питам те драги ми моралисти!!!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • морално е

    30 Sep 2024 12:08ч.

    САЩ са Хегемон бе, комуне

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • "Хегемонът"

    30 Sep 2024 13:08ч.

    е на памперси.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Хегемона не е

    30 Sep 2024 14:14ч.

    Президента, бе руско комуне. Вие така сте свикнали с батюшката.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • до Хегемона не е 30 Sep 2024 14:14ч.

    30 Sep 2024 14:58ч.

    прегледай се, бе комуне... Може и да не си в терминален стадий...

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • 123

    30 Sep 2024 18:29ч.

    Само една думичка ли знаеш,Оли@@френ?

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Комуне, та комуне

    01 Окт 2024 1:56ч.

    Комунета са бащите на жълтопаветните траверси като теб. Тази линия отдавна се изтърка

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Мен

    30 Sep 2024 12:23ч.

    Всичко което запада прави е заради природните богатства на Русия. Те организираха преврата в Киев, за да впуснат горките украинци, всъщност руснаци, като таран. Това е. Русия се защитава.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • България що не нападне

    30 Sep 2024 14:16ч.

    Македония в 5 сутринта, бе комуне ?

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • до България що не нападне 30 Sep 2024 14:16ч.

    30 Sep 2024 14:59ч.

    мислех, че не си в терминален стадий, ама си... Бог да те прости...

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • 123

    30 Sep 2024 18:31ч.

    Ами чака да се наспят БЕ оли.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Николай

    30 Sep 2024 12:42ч.

    Трябва да си умствено изостанал и клиничен идиот, за да идеш доброволно завлядян от ентусиазма, за да се "биеш" за някаква територия, както и да се казва тя. Тези украинци се оказаха големи будали, надявам се много по-големи от българите, как може да умират за нищо ум не ми побира ?! Статията е пълен фехк а този журналист спокойно може да даде морелаен пример и да се присъедини към т.нар. чуждестранен легион към ВСУ и да "защитава" морала.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • 404

    30 Sep 2024 12:58ч.

    Пиърс е едно обикновено либерално лайно,което след като беше изгонен от Америка и уволнен в Англия, изведнъж се опита да вземе лек завой и в момента е нещо като несправедлива жертва на обстоятелствата канена от време на време във Фокс Нюз, които пък са същите цървули като СНН. Обикновен идиот.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Тита

    30 Sep 2024 14:34ч.

    “Не разбирам защо сте толкова разстроен, Пиърс, след като американското правителство е съгласно с вас? Вие, САЩ, западноевропейските правителства и източноевропейските правителства сте готови да се биете до последния украинец. Аз мисля, че от морална гледна точка, и от гледната точка на украинците, това е дълбоко погрешно. “ Как, по какъв по различен и правилен начин трябва да кажеш това което мислиш, за да бъдеш чут и разбран ? Журналист (мисирка) задава въпроси и иска да чуе отговорите (които са единствени и правилни), но от устата на професор Дж. Миършаймър. Съгласете се, има нонсенс в картинката 🤔.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Югоагент

    30 Sep 2024 14:44ч.

    По БНТ прилагат същите похвати да се държат като извънземни, ако събеседникът казва нещо умно, за да го спрат да разгърне мисълта си.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • БПФ

    30 Sep 2024 14:47ч.

    Бих искал да попитам тая отрепка: ако Путин е "диктатор" (както го нарича постоянно той), какви тогава са кирливият наркоман зеленски, с мандат изтекъл преди 4 месеца, оcраният дъртел байдън, който влезе в Белият дом след очевадно фалшифицирани избори, извратеният трюдо, който цял мандат се крие като шумкар от народа си и т.н.? "Демократични лидери" може би? За какъв морал говори тоя обратняк, щом джонсън и байдън накараха Зеленски да скъса мирното споразумение с Русия още в началото? За Втората световна - докато руснаците се биеха с Хитлер, обратняците е криеха зад Ла манш като мишkи !!!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • ...

    30 Sep 2024 16:07ч.

    Когато четях узказването на Пиърс Морган първото за което се сетих бяха индианците, техните заграбени земи и тяхното унищожаване. После се сетих, че морган май има в предвид другите, а не себе си.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Русия

    30 Sep 2024 16:11ч.

    Е готова да помете и Европа,добре,че не са толкова прости като американците,които със сигурност на тяхно място биха нападнали и други държави подпомагащи противника им!!!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Влади

    30 Sep 2024 16:34ч.

    На този лустросен и мазен Пиърс, май му изчезна усмивчицата. Хах...

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • xpert77

    30 Sep 2024 19:23ч.

    Пиърс Морган е може би най-жалкото подобие на днешната неоколониална журналистика ...

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Весел Патиланчо

    30 Sep 2024 19:57ч.

    Смятам, че войната трябва да продължи до пълното унищожение на Украйна. Ако има мир преди това, то това е временно замразяване на конфликта, който ще избухне отново при първа възможност. Антагонизма между Русия и Украина е стигнал до там, че двете държави не могат да съществуват заедно. Бой до дупка. Ние също би трябвало да се включим, щото сме заклети евроатлантици, вместо да пратим пепедебетата на бунището на историята. Заслужаваме си поредната национална катастрофа.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • иван

    30 Sep 2024 21:18ч.

    Колко злоба има срещу украинския народ в тези драсканици на болните мозъци на българските русофили и отрпки ! На Лондон трябвало само един мегатон ? А англичаните ще си траят ли? А Американците и те ли ще спят? Русия е Горна Волта с ракети, бе казал Рейгън. Нищо не се е променило и до днес. Русия е глинен колос и скоро ще рухне окончателно. Няма да я спаси никакво ядрено оръжие. Такава е логиката на историята. Тя не е дала нищо на света, освен диктатори и смърт в огромни мащаби. Без да броим другите-само избитите руснаци са десетки милиони. Ако все пак някак оцелеят,което ще бъде истинско чудо-светът трябва да ги изолира напълно-никакво вземане, даване с тях. Нека си строят руският мир и да живеят в него както си искат ! Така след има няма 50-100 години ще се върнат в средновековието на Иван Грозни .

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Кака Пена

    01 Окт 2024 12:07ч.

    Ех Иване, "Русия е глинен колос"??? Ти на земята ли живееш или се рееш нейде в космоса???

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • болните мозъци на българските русофили

    30 Sep 2024 22:10ч.

    Те не са русофили бе, Иване. Те са путиняги ! Няма по-големи русофоби от путинягите. Те изпадат в оргазъм при новини за смърт на рускоговорящи (украинци). Хем искат да ги "освобождават" , хем се радват като ги убиват. Болни мозъци.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Искали … да се бият

    30 Sep 2024 23:15ч.

    Срещнал се хора, говорил с хора. Дааа, бе. Нали щеще да има доброволци, ама нема, а само насилствена могилизация. И всъщност , никой не задава въпроса - защо започна всичко. Е аз знам отговора- през 2022 година в една февруарска сутрин, Путин се събуди кисел и реши, абе днес защо не нападна Украйна и го направи.. защото е диктатор, разбира се

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Кака Пена

    01 Окт 2024 12:11ч.

    Прав си, " никой не задава въпроса - защо започна всичко". Питам разни любители на Зеленски и НИКОЙ не може да ми отговори!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Дърт Анонимър

    01 Окт 2024 0:52ч.

    Доста тъпи коментари се направиха. Малко са смимислените. Професорът се старае да е обективен геоанализотор. Получава му се защото е чел много и познава историята.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • въпросът с доброволността

    01 Окт 2024 8:48ч.

    Кой искал да се бие и кой бил насила във ВСУ има много прост отговор. Дори и в момента в Украйна може да се откаже воюване на фронта, което е съставомерно и отиваш в затвора /за две години/ . Повечето видеа за ловене на уклонисти по улиците са Изкуствен Интелект, руски подделки. Как си представяте че ВСУ е над 300 000 числен състав на фронта и всички са "изловени по улиците " ? И ако беше така - защо фронтът им не рухва ? Защо руснаците от 5 месеца не могат да превземат Часов Яр ? От два месеца не могат да освободят Курска област /а вчера има ново украинско нахлуване на 5 километра/ ? От къде идва тази мотивация на укрите, тази упоритост с която си бият, ако всичките са "изловени по улиците" и не искат да се бият ? Колко са предаващите се украинци ? Единици. Много, много малка бройка /руснаците бързат да ги показват на камера, в нарушение на всякакви Женевски конвенции.../ . Повтаряйки тези опорки за моралното разкапване на украинската армия, живеете в самозаблуда. Все така са мотивирани, все така се бият упорито. И имат още голям мобилизационен потенциал. Зеленски се страхува да обяви "обща мобилизация", също като Путин ! Зеленски си прави някакви сметки да насрочи изборите за пролетта на 2025 и да се ... кандидатира отново ! Затова не прави мобилизация. Дали това е реалистично е отделен въпрос, не от него зависи... Та така с отказа да се бият украинците. Мнозинството наистина все още искат да се бият. Тези които не искаха отдавна са зад граница. Три милиона в Русия. 12-15 милиона в Европа , и извън Европа даже...Останалите на територията украинци НЕ ИСКАТ В РУСИЯ. Не искат с Русия. Това никаква СВО не може да промени. Може само с тотален геноцид и холокост над 25 милиона население, но няма как да се случи.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Зелените чорапи

    01 Окт 2024 9:11ч.

    Не им задавайте такива сложни въпроси на копейкаджиите. Половината от тях са с 4ти незавършен и се прехранват от кофите, другите са дърти фатмаци и комунета над 80 г.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Чезаре Ламброзо

    01 Окт 2024 11:42ч.

    По-голяма глупост, облечена в претенциозна форма не бях чел скоро, като тази от 8,48ч. п.с. Дори и юридически клишета като "съставомерно" не спасяват положението. Липса на фактология, липса на логика, липса на обективност, назидателно невежество.....

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи

Напиши коментар

Откажи