Адриен Боке: Видях ужасни военни престъпления, извършени от “Азов”. Буча е постановка (пълен текст)

Адриен Боке: Видях ужасни военни престъпления, извършени от “Азов”. Буча е постановка (пълен текст)

Искам да разкажа нещо още по-сериозно. През цялото време има бомбардировки. Гледаме телевизия и т.н. Видях американски журналисти. Имаше бомбардировки над малък парк, източно от Буча. И тези американци правят видеозаписи и казват: “Това са руски бомбардировки над парк, това е недопустимо”. Питам ги: “Защо казвате това?”. Отговарят ми: “А, това не е проблем, ще създаде образи”.  Знаете ли какви бяха тези бомбардировки? В действителност имаше малки снаряди… Да речем, имало е мишена, която е била руска преди няколко седмици. Екипът на “Азов”, с който бях, насочваше малки минохвъргачки, за да изстрелва снаряди. И всъщност те бяха изстреляни неточно. Това се случва - един от всеки два или три пъти. Така че тези снаряди вместо да паднат сто метра по-далеч, където имаше руски военни или инвентар, се приземяваха в малкия парк. И ги изкараха руски снаряди. В един момент това трябва да спре. И искам да припомня едно просто правило на войната. Имате например украинци и руснаци, които се стрелят помежду си. Давам прост пример. Вие сте в града, те се стрелят помежду си. Изстрелват си снаряди. В двете посоки. Ако украинците пропуснат мишената си, къде ще падне снарядът? Не върху руснаците. Значи в украинска къща или сграда. Същото се отнася, разбира се, и за руснаците. Защо не се говори за това? Във всички бомбардировки, всички бомби, всички снаряди, които падат в Буча, Киев и т.н, ги изкарват руски. Това трябва да спре. Трябва малко да се помисли.

Знаете ли къде складират въоръжението, което идва от Европа? Складират го в цивилни помещения и къщи. Без хората да знаят. Идват през нощта, нахълтват в помещението…

Това разказва пред радио "Сюд" Адриен Боке, бивш френски военен, стрелец командос, който се е завърнал от хуманитарна мисия в Украйна. Публикуваме превод на разказа му за Украйна.

 

- Какво ви отведе неотдавна в Украйна?

- В началото отказах. Имам колеги, бивши военни, които са болногледачи, санитари, които вече бяха от няколко седмици в Украйна, за да окажат медицинска хуманитарна помощ. Питаха ме няколко пъти, аз казах “не”, докато не срещнах мой колега в Париж, който успя да ме убеди, така че си промених мнението. Казах си: добре, ще дойда да ви помогна.

- Да помагате като болногледач?

- Точно така. Заради населението, за да помагам на жените и децата, бежанците, на украинското население.

- Кога беше това?

- Върнах се преди десетина дни.

- И сте прекарали там 16 дни?

- 16 дни на два пъти.

- Къде бяхте? В Киев?

- Бях в Киев, в Буча, прочутата Буча, за която всички говорят, и в Лвов, третия град, и бях именно в Лвов по време на последната бомбардировка, където паднаха пет ракети. Да припомня какво точно правехме. Главно превозвахме медицинско оборудване и лекарства до болниците, в които имаше недостиг, а също и в сиропиталищата, които имаха огромна нужда от тях. Грижехме се и за бежанците… По силата на обстоятелствата създадохме мрежа с украинските военни, които впоследствие също ни поискаха материали, лекарства и всичко останало. Което и направихме, помогнахме им с материали, турникети, израелски пристягащи превръзки. Но аз не бях отишъл, за да участвам в тази война, а за точно определена хуманитарна помощ. За съжаление, не всичко мина така.

- Какво видяхте там? Има неща, на които сте били свидетел, видели сте доста ужасни неща.

- Напълно. Поемам пълната отговорност за всичко, което казвам. На място бях свидетел на военни престъпления. Видях много военни престъпления. Единствените военни престъпления, които видях, през дните, докато бях там, бяха извършени от украински военни. А не от руски военни.

- Това не означава…

- Това не означава, че няма руски военни престъпления, но има и украински и за тях не се говори. Когато се върнах във Франция, бях изключително шокиран, че дори хора, които са поканени в телевизионни предавания, 80 процента от тези хора не са ходили там по време на войната, и си позволяват да говорят и т.н. Това не мога да го понеса. Защото между това, което виждам и чувам в телевизионните предавания, и това, което видях там, има пропаст. За мен това е отвратително.

Ще разкажа за военните от “Азов”.

- Те навсякъде ли са?

- Навсякъде са.

- Не само в “Азовстал”?

- Навсякъде са, дори в западната част. Имат неонацистки нашивки. Това, което ме шокира изключително много, е, че Европа дава оръжия на военни, които според мен са неонацисти. С неонацистко лого. Не се говори за това, достатъчно е да се види, това е старо лого на СС, което се размахва навсякъде в Украйна…

- Вижда се навсякъде?

- Навсякъде. И това не създава никакъв проблем. Аз работех с тези хора, давах им лекарства и т.н. Знаете ли какви бяха разговорите им пред мен? Защото знам малко украински и руски, а мнозина говорят английски. Те се майтапеха, като си говореха, че ако срещнат евреи или чернокожи, ще ги съсекат.

- Без заобикалки. Това казваха пред вас?

- Това казваха пред мен. И това беше разговорът, които много ги развеселяваше. Това казваха за евреите и чернокожите. Това е първото нещо.

- Какво видяхте?

- Видях руски военни, които бяха пленени и веднага бяха малтретирани. Бяха завързани в нещо като хангар. Тези пленени руски военни пристигаха с малки камионетки по трима или четирима. Всеки път, когато слизаха тези военни, украинските военни от “Азов” ги питаха: “Кой е офицерът? Кой е офицерът?”. Ще ви обясня защо. Те или отговаряха, или не отговаряха. Всеки военен, който слизаше от тази камионетка, получаваше по един куршум от Калашников в коляното. Тогава те бяха беззащитни, завързани. За това, което ви разказвам, имам видеозаписи, които свидетелстват. Не бих си позволил да пусна подобни неща в Ютюб. Имам видеозаписи, те показват руски военни, които получават куршум в коляното, не е много ясно защо, защото те не отговарят на въпросите. И хората, които имаха нещастието да кажат “Аз съм офицерът”, получаваха куршум в главата. Ето какво стана в Буча. Ето какво става в Украйна, поне от страна на батальона “Азов”. Аз бях там, видях какво се случи. За всичко това не се говори.

Искам да разкажа нещо още по-сериозно. През цялото време има бомбардировки. Гледаме телевизия и т.н. Видях американски журналисти. Имаше бомбардировки над малък парк, източно от Буча. И тези американци правят видеозаписи и казват: “Това са руски бомбардировки над парк, това е недопустимо”. Питам ги: “Защо казвате това?”. Отговарят ми: “А, това не е проблем, ще създаде образи”.  Знаете ли какви бяха тези бомбардировки? В действителност имаше малки снаряди… Да речем, имало е мишена, която е била руска преди няколко седмици. Екипът на “Азов”, с който бях, насочваше малки минохвъргачки, за да изстрелва снаряди. И всъщност те бяха изстреляни неточно. Това се случва - един от всеки два или три пъти. Така че тези снаряди вместо да паднат сто метра по-далеч, където имаше руски военни или инвентар, се приземяваха в малкия парк. И ги изкараха руски снаряди. В един момент това трябва да спре. И искам да припомня едно просто правило на войната. Имате например украинци и руснаци, които се стрелят помежду си. Давам прост пример. Вие сте в града, те се стрелят помежду си. Изстрелват си снаряди. В двете посоки. Ако украинците пропуснат мишената си, къде ще падне снарядът? Не върху руснаците. Значи в украинска къща или сграда. Същото се отнася, разбира се, и за руснаците. Защо не се говори за това? Във всички бомбардировки, всички бомби, всички снаряди, които падат в Буча, Киев и т.н, ги изкарват руски. Това трябва да спре. Трябва малко да се помисли.

- Казвате че, се престъпленията се извършват от двете страни…

- Но, разбира си. Друго нещо. Бях в Лвов, в хотела. Имаше бомбардировка. Една ракета падна на 500 метра от мястото, където спях, всичко експлоадира, стъклата и т.н. Веднага отидох на място и се досетихме, че от петте ракети четири ракети бяха ударили складове с въоръжение, което идва от Европа и е складирано в Лвов, в очакване да бъде закарано в Киев и в подразделенията. Знаете ли къде складират въоръжението, което идва от Европа? Складират го в цивилни помещения и къщи. Без хората да знаят. Идват през нощта, нахълтват в помещението…

- Защото хората ги няма и няма да забележат?

- Не е задължително. Има много цивилни товарни микробуси. Слагат вътре сандъци с въоръжение, пристигат в помещението

- И ги слагат в жилищни, обитавани сгради?

- Абсолютно. Какво се случи в Лвов? С дронове, не знам с какво ги засякоха, бомбардираха ги. Резултатът: осем мъртви цивилни, две деца в болница и ми се струва, че имаше и едно загинало дете. "А, руснаците са ги убили…". Чакайте. Може ли да ми обясните защо въоръжение, освен това въоръжение, които пристига от Европа, се складира близо до цивилни? Знаете ли как наричам това? Наричам това използване на населението като човешки щит. Съгласен ли сте?

- Уви, това се случва в някои страни, ужасяващо е, прав сте. Кажете ми за Буча, имаше голяма полемика, тъй като не съм бил там, ще се въздържа да дам някакво мнение. Имаше трупове, всички отидоха да видят клането на руснаците…

- Това е постановка.

- Постановка ли е според вас?

- Беше постановка…

- Вярно ли е, или не е вярно?

- Вярно е. Но трупове бяха нарочно оставени, дори някои трупове бяха преместени, за да бъдат направени снимки. Не казвам, че труповете са фалшиви трупове, това са истински трупове.

- Престъпленията са и от двете страни, трябва да го повторим.

- Именно.

- Но вие казвате, че говорят само за…

- Не казвам, че Русия не извършва военни престъпления. Внимание! Не казвам, че Русия няма вина, изобщо не казвам това. Това, което ви казвам, е, че в един момент трябва да поговорим и за Украйна, за военните престъпления на Украйна, защото има такива. Всички хора, които излизат по телевизията и казват обратното, ги каня да дойдат и да отидат на място в Буча и да видят какво се е случило, вместо да говорят на вятъра, това е нетърпимо.

Нещо друго. Мисля, че трябва да си зададем въпроси за военните от “Азов”, защото, припомням, въоръжението, което даваме, е главно за тези подразделения.

- Но “Азов” не е ли само една много малка част…

- Не, ще ви обясня. В основата са пет хиляди. Само че освен тях имате доброволци, записали се доброволци, плюс доброволци, които идват отвсякъде. Така че умножете по три или по четири. Те са приблизително поне 20 хиляди. 20 хиляди за Украйна е огромен батальон. Те са разпределени почти навсякъде със своето нацистко супер лого в цяла Украйна и това не смущава никого. Получават оръжия от Европа, със своето нацистко лого СС, след това ще извършат военни престъпления. Казвам ви, аз бях военен. Когато виждам 19-годишен руски младеж, или от друга страна, който получава два куршума в колената, който се е предал, със завързани ръце е и не отговаря, и го оставят да му изтече кръвта, това се нарича военно престъпление. Съгласен ли сте? Имам десетки и десетки видеозаписа, които доказват това, което току-що ви описах, тези военни престъпления, иначе нямаше да си позволя да дойда във вашето предаване и да разпространявам подобни неща.

- Един въпрос преди да дадем думата на слушателите. Видели сте чужденци, неукраинци, имам предвид военни доброволци…

- Наемници. Има много наемници, французи, американци, те са на украинска земя…

- Говорите за доброволци, или за наемници? Защото има бойци, които отиват по убеждение.

- И от двете. Но аз видях най-вече от групи от наемници, самостоятелни групи. Тоест може да има петима-шестима наемника, американци, французи, които се събират, които имат оръжия, които Украйна им дава, и тези хора правят някои неща по заповедите на някои хора в Украйна. Това е реалността. Това се нарича според мен наемнически групи под влияние.

- Не очаквахте ли да видите това, когато заминавахте?

- Не очаквах това. И преди да се върна бях задържан за десет часа от военни от “Азов”. Те претърсиха всичко - телефона ми и всички неща…

- Защо?

- Мисля, че ме подозираха. Знаеха, че съм видял някои неща. Искаха да видят дали всичко, което казвам, е вярно. Нямаше проблем, защото хуманитарната работа, всичко, което правех, беше реално. Така че направиха проверки и после ме пуснаха. Но все пак трябваше да бъде изведен в Словакия като спешна мярка. Министерството на външните работи беше информирано какво става. Така че бях изведен в Словакия, после върнат в Полша, а след това в Краков хванах самолет, за да се прибера във Франция. И днес вече не мога да стъпвам в Украйна. Най-малкото заради това, което ви разказвам днес, което е логично. Но това е реалността и бих искал да има повече хора, като мен или други, които са отишли на място и са видели нещата…

- Вие поемате отговорност за всичко, което казвате…

- И мога да докажа всичко, което току-що ви разказах. Това е най-важното.

- Имате видеозаписи…

- Точно така.

Адриен Боке е медицинско чудо. Бивш френски стрелец командос, той е парализиран след тренировка, при която пада и претърпява тежка злополука. Опериран през 2021 г. със стимулатори на гръбначния мозък, сега той отново ходи. Автор е на книгата "Стани и ходи благодарение на науката" ("Lève-toi et marche grâce à la science"). Адриен Боке беше гост в предаването на Андре Беркоф по френското "Радио Сюд", където разказа за личната си битка за оцеляване и преди всичко за това, което е видял в Украйна, откъдето се е върнал преди десетина дни. Публикуваме разговора с него със съкращения. Разказът му за Украйна започва в 14:30 минута. 

Превод от френски: Галя Дачкова

 

 

 

 

 

Още от На фокус

Коментари

  • Истината боли

    13 Май 2022 10:40ч.

    Пробив в империята на лъжата - колективният запад. Адмирации за Боке и Радио Сюд!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • teridan

    13 Май 2022 10:46ч.

    Това е ценно свидетелство на очевидец, защото е един обикновен човек. Такива разкази са най-автентични.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • минаващ

    13 Май 2022 10:51ч.

    Некадърна антируска пропаганда и по Българската Телевизия - днес един украински клип за разрушено училище!!! но защо току покрай училището имаше 2 изгорени танка и още няколко разрушени бронетранспортьора? Щото местото на оръжието е в училището? Явно толкова разбират и редакторите на новините на БНТ! Пък след това защо анти-украински и про-руски настроения...

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Понеже е некадърна

    13 Май 2022 11:06ч.

    има обратен ефект.. Нараства броя на българите неподкрепящи Украйна

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Не ми стана по-убедително и от втория път.

    13 Май 2022 11:28ч.

    Но ако потретите, кой знае? Може пък да намразя украинците. Което е и целта. Не се опитвайте да се покажете обективни. Досега тук не се появи нито един материал, разказващ за руските престъпления.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Ти си ясен

    13 Май 2022 11:44ч.

    Разделението в обществото, обаче, е факт. И мнозинството не е на страната на Украйна

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Taka e

    13 Май 2022 11:54ч.

    Никой нормален българин не е на страната на дълбоката държава юдо-Хазария, скрита под булото на провалената държава Украйна. Всъщност, Украйна не случайно е създадена от съветските юдо-хазари на 03.03.1918г. в договор с Германия, върху изконна руска територия, населена основно с руснаци.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Унтерменши с други думи

    13 Май 2022 12:06ч.

    После кои били нацистите.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Точно така! Расистите, тогава, а при капитализма - нацистите са уточнени във Второзаконие, Вехт завет. Мойсей към народа на Израил, глава 7:

    13 Май 2022 13:21ч.

    1 Когато Господ твоят Бог те въведе в земята, в която отиваш да я притежаваш, и изгони много народи от пред тебе, хетейците, гергесейците, аморейците, ханаанците, ферезейците, евейците и евусейците, седем народа по-големи и по-силни от тебе,

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Точно така! Расистите, тогава, а при капитализма - нацистите са уточнени във Второзаконие, Вехт завет. Мойсей към народа на Израил, глава 7:

    13 Май 2022 13:23ч.

    2 и когато Господ твоят Бог ги предаде на тебе та ги поразиш, тогава ги изтреби, като на Бога обречени; да не правиш договор с тях, нито да ги пожалиш; 3 да се не жениш между тях, и да не даваш дъщеря си на сина му, нито да вземаш неговата дъщеря за своя син;

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Точно така! Расистите, тогава, а при капитализма - нацистите са уточнени във Второзаконие, Вехт завет. Мойсей към народа на Израил, глава 7:

    13 Май 2022 13:24ч.

    4 защото ще отвърнат синовете ти от да Ме следват, за да служат на други богове, и така ще пламне против вас гневът на Господа, който скоро ще те изтреби.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Явно

    14 Май 2022 18:42ч.

    трябва да го гледате десет пъти,за да Ви се избистри промоцията мозък

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Точно така! Расистите, тогава, а при капитализма - нацистите са уточнени във Второзаконие, Вехт завет. Мойсей към народа на Израил, глава 7:

    13 Май 2022 13:25ч.

    22 И Господ твоят Бог малко по малко ще изгони тия народи от пред тебе; не бива да ги изтребиш изведнъж, за да се не умножат върху тебе полските зверове. 23 Но Господ твоят Бог ще ти ги предаде и ще ги разстройва с голямо разстройство, догде се изтребят.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Точно така! Расистите, тогава, а при капитализма - нацистите са уточнени във Второзаконие, Вехт завет. Мойсей към народа на Израил, глава 7:

    13 Май 2022 13:26ч.

    24 Ще предаде и царете им в ръката ти, и ще заличиш името им под небето; никой не ще може да устои пред тебе догде не ги изтребиш.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Пий едно хапче

    13 Май 2022 13:30ч.

    И се успокой.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Господинът с хапчето,

    13 Май 2022 17:30ч.

    към Мойсей ли се обръщаш? А с Наполеон говорил ли си напоследък :)))

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Къде са видеозаписите, които могат да потвърдят внушенията на това параноично "чудо"?!

    13 Май 2022 13:29ч.

    Отново фейк с цел оправдание на рашистката пропаганда за нецисти, които невероятно... се размножават всеки ден, от 2-3 хиляди азовците вече станаха 20 000, утре параноиците путлеристи ще ги изкарат милиони и милиарди:)

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Логото на "Азов", който полк беше деидеологизиран и интегриран в Националната гвардия

    13 Май 2022 13:37ч.

    Логото на "Азов" е с различна от нацистката ("двете куки") конотация, с която го свързваха 2014-2015г. Съставено е от две преплетени букви, пресечени на 90 градуса, "N" и "I". "N" означава национална, "I" - идея, т.е. Национална идея, а не нацистка, както внушават путлерите.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • И каква е разликата между нацистка и национална

    13 Май 2022 17:27ч.

    Можеш ли да обясниш с думи прости или ти е непосилно

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Французинът

    14 Май 2022 18:49ч.

    е реален и реално е бил там,за разлика от украинските новини,които често показват сцени от компютърни игри.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Меня терзают смутные сомнения

    13 Май 2022 13:35ч.

    Кога французинът се е озовал в Буча? Кадрите с труповете бяха заснети от първите украинци влезли в града. А той е видял, как ги подреждат преди това. Как са му разрешили да гледа как прострелват в колената руски воено пленици и офицери в главите?

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • За ваше сведение

    14 Май 2022 18:53ч.

    първите украинци влезли в Буча са заснели празни улици.Дори кметът на града говореше възторжено пред камерите

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Истина от последна инстанция

    14 Май 2022 21:10ч.

    Ще взема да ти повярвам.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Меня терзают смутные сомнения

    13 Май 2022 13:41ч.

    Имал десетки видеозаписи, а Азов му проверили всичко, преди да го екстрадират, може би ги е изпратил по интернет? Защо не ги е показал, а се е ограничил с разкази? Каква е била мотивацията му да помага на украинците, все пак за това е бил там, щом изцяло е взел страната на руснаците? При това бил два пъти. Не се ли е отвратил още първия път?

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Хайде, помислите

    13 Май 2022 13:44ч.

    Кога възникна полк "Азов"? Преди или след инвазията 2014 г. на "зелените ГРУ командоси" във военни униформи, нахлули и завзели властта в Донбас и започнали мафиотско производство тонове контрабандни цигари?! Възникна като следствие на инвазията на рашистите в Донбас!!! И още: Защо има сепаратистки ДНР и ЛНР само в Донбас, въпреки че имаше майдани в редица други украински градове?!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Защо има сепаратистки ДНР и ЛНР само в Донбас, въпреки че имаше майдани в редица други украински градове?!

    13 Май 2022 13:48ч.

    Защото САМО там се внедриха ГРУ-шчиците с руски паспорти и започнаха военизирани провокации под чужд флаг, на които се намериха националисти в защита на националните интереси на Родината си! Ако в България нахлуят няколко хиляди военни дали ще се намерят националисти/патриоти в защита и колко ли ще да са?! Или "преклонена главица сабя не я сече" и "всеки само си прецЕня и се оправя"...

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Профилактика

    13 Май 2022 14:31ч.

    Гледай ся - за неонацистите: https://www.youtube.com/watch?v=yVlQ5obBsGE

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Едно е да произвеждаш

    14 Май 2022 18:58ч.

    "мафиотски тонове цигари",друго е да трепеш хора.Действията на АЗОВ не могат да бъдат оправдани.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Прихванат тел. разговор между руски солдать и майка му:

    13 Май 2022 13:53ч.

    Чуйте как рашистите изтезават украинци с ФСБ методи, известни като "21 рози" и "Бъчвата" ---> https://www.dailymail.co.uk/news/article-10797707/Russian-brags-using-FSB-torture-method-slicing-open-Ukrainians-fingers-toes-penis.html#v-7813199260758686352

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Майна

    13 Май 2022 15:42ч.

    В Митрофанов глас никъде няма линк към съответната статия, за да се провери.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Това е интервю

    13 Май 2022 17:28ч.

    Не е статия

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Майна

    13 Май 2022 17:39ч.

    Няма значение, нали си пуснах поста. На мене ми плащат на парче.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Поздравления за статията!

    15 Май 2022 2:45ч.

    https://youtu.be/wpuyFaGSvHk

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Jospin

    16 Май 2022 22:48ч.

    FAKE! https://www.stopfake.org/fr/comment-le-francais-adrien-bocquet-blanchit-les-crimes-russes-a-boutcha/

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Много добре сте направили с този линк

    17 Май 2022 10:27ч.

    Пълно и аргументирано опровержение на френския лъжец. За съжаление обаче, то няма да бъде публикувано тук.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Linda Dodge

    18 Май 2022 16:30ч.

    Ето вижте ги - това са "Героите на уСрайна", заради такива като тях много още непрогледнали се закичват с техните синьо-жълти парцали: https://vsekidenbg.eu/извънредно-зверско-убиване-на-пленни/

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Тоанет

    18 Май 2022 19:01ч.

    А линк към оригиналната статия?!! Иначе само си дращите тука и ни убеждавате в разни неща...

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи

Напиши коментар

Откажи