Ромското изключване

Ромското изключване
В края на 2001 г., скоро след като Симеон Сакскобургготски бе обявил като премиер началото на десетилетието на ромското включване, бях в седалището на фондация “Крал Бодуен” в Брюксел, един от големите донори за ромската общност в България. Отидох там в ролята на доктор по междукултурни комуникации със скромни международни контакти в търсене на бъдеще за научните си занимания, фокусирани върху малцинствата. Високопоставените представители на фондацията, с които се срещнах, ми зададоха простичкия въпрос: “Защо ние даваме толкова пари за ромите, а няма никаква промяна в тяхното положение? За нас това е четвъртият свят (le quart monde) вътре в Европейския съюз и е важно той да бъде интегриран”.
<p>И аз така простичко отговорих: &ldquo;Защото пътят на парите е дълъг и те винаги отиват в нечий джоб, но вероятно не и там за където са предназначени&rdquo;. Фондацията поддържаше контакти и финансираше немалко български неправителствени организации, работещи за интеграцията на ромите. Резултатът всички го знаем. Или по-скоро така и не го видяхме.</p> <p>Не знам дали има статистика какви пари са дадени в последните повече от 15 г. от външни донори за интеграцията на ромите в България. Най-обобщено може да се каже, че неправителственият сектор за работа с малцинствата е една печеливша и монополизирана ниша, чиято обществена полезност не е много ясна.</p> <p>През 2001 г. премиерът Симеон Сакскобургготски обяви десетилетието на ромското включване, което години наред беше модно да се афишира пред Европа. Особено като един от напредъците на България в предприсъединителните доклади.&nbsp;</p> <p>Поне като политическо говорене и то до ден-днешен имаше консенсус ромите да не се разграничават от останалата част от населението, да се говори и пише за тяхната интеграция и те самите да се интегрират - поне словесно.&nbsp;В официалните статистики нямаше етническа категоризация на престъпността, например. Имаше табу ромите/циганите да се разграничават от останалите/етнически българи. Така изискваше Европа и политическата коректност.</p> <p>Същевременно години наред политическият елит от различни цветове си затваряше очите - не за мизерията, не за безобразните условия, в които живеят тези хора - а за предизборното ухажване на ромите, за купуването на гласове, за опрощаването на сметките за ток например преди поредния вот.</p> <p>Сега маските паднаха.</p> <p><span style="color:#000000">Екипи на спешната помощ няма да ходят в ромските махали, докато не бъде гарантирана сигурността на медиците, обяви здравният министър Петър Москов. </span>Навсякъде където е имало инциденти, екипи на спешна помощ ще влизат само след постигнато споразумение с местните &quot;лидери на мнение&quot; на общността за персонализирана отговорност за поведението на въпросната популация или с екипи на полицията. Когато е възможно и както е възможно.</p> <p>Значи, когато трябва да се купуват гласове, може да се влиза в ромските махали. Когато има спешен случай - не може.&nbsp;&nbsp;Докато не се намесят &ldquo;местните лидери на мнение&rdquo;, както в духа на социалната антропология са посъветвали министъра да каже, за да е обществено приемливо неговото изказване.</p> <p>Безобразие е, когато институциите се изправят срещу една част от българското население.</p> <p>Безобразие е, когато един току-що встъпил в длъжност министър прави подобно сегрегационно изказване.</p> <p>Безобразие е, когато категоризираш хората единствено от гледна точка на етническата им принадлежност и им отнемаш правото да бъдат нещо друго, отделна личност.</p> <p>Безобразие са и отприщените расистки одобрителни коментари и постинги след това изказване.</p> <p>Безобразие е, че Москов, един български министър, дава тон на обществената нетърпимост и противопоставяне.&nbsp;</p> <p>Безобразие е, че след години на &ldquo;ромска интергация&rdquo; и солидно финансиране мизерията в гетата е отчайваща.</p> <p>Безобразие е, че безобразията няма да спрат.</p> <p>Не знам дали съветниците по социална антропология са казали на министъра, но когато паднат табута, ще настъпи война. На всеки срещу всеки.&nbsp;</p> <p>На едни български граждани срещу други.</p> <p>И не знам дали знае здравният министър, но точно в неговата област видях най-успешният пример на ромско включване и изравняване на правата на ромите с <em>останалите:</em></p> <p>Когато и аз, и господин Х, и госпожа Y, се изправим пред заключената врата на едно болнично отделение и търпеливо и смирено звъним и чакаме да ни отвори, за да влезем, санитарката от ромски произход.&nbsp;</p> <p>&nbsp;</p> <p>&nbsp;</p>

Коментари

  • основното безобразие-биенето на лекарите е причинено от ПАРИТЕ за ромско включване!!

    11 Дек 2014 3:27ч.

    никой не е питал циганите дали искат да се Включват,но ПАРИТЕ и Говоренето НАСЪРЧИХА Деструктивното им Поведение!!....А колко в Света са наясно как се включват различни по своята култура хора,се вижда от \&quot;включването\&quot; на мюсюлманите в Европа..........Циганите НЕ са нещастни и отхвърлени хора.Не -те изповядват друг подход към живота.Т.нар.Включване само ги превръща в ловки Експлоататори на Парите на другите и ги окуражава да вредят на околните!!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • тази мила лейди иска да бият редовно лекарите ли?....за да не се обиди някой циганин

    11 Дек 2014 3:42ч.

    Циганите се изпуснаха от Респекта който те имаха към Държавата(с твърдата й ръка).Затова,такива писания като горното подкрепят (непряко) циганския произвол и безнaказаност на паразитното им и престъпно поведение!........впрочем ,който циганин иска да се Включва-той няма да бъде търпян в гетото от самите цигани.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • госпож Дачкова

    11 Дек 2014 4:28ч.

    Досега неимоверно много Ви уважавах\\\&#039; заради качествените преводи. Но явно е семейна черта на гласовете плюеподстрекателството. Скрито зад европейски ценности. Жалко.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Quest

    11 Дек 2014 4:32ч.

    Едно е да превеждаш добре чужди мисли, друго е да генерираш свои.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Quest

    11 Дек 2014 4:48ч.

    Една разпадаща се държава (доколкото изобщо може да се говори за държава - по въпроса прочетете какво е писал Николай Слатински) и една отмираща нация (доколкото изобщо имаме формирана нация,прочетете анализите на Иво Беров) не могат да интегрират никакви роми. Все едно един труп на удавник да реанимира друг такъв, който се е вкопчил в него на дъното на океана. Ако ЕС иска да адресира проблема (а те са два проблема - България и ромите), той трябва да поеме страната на пряко управление и паралелно с това да финансира, имплементира на място програми за образование и професионална реализация на ромите. Не казвам интегрира - в момента няма жизнеспособно и работещо общество, в което да се интегрират. Има всеобщ разпад, като трябва да се работи на всички нива. България е болен организъм, който за съжаление не може да се възстанови сам.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Емил

    11 Дек 2014 5:30ч.

    В страна със закони хората трябва да отговарят по законите. Само в неразвити афркански страни реакцията на власта зависи от настроенията на един министър. В една демократична държава този министър би трябвало да си даде оставката. В това отношение Г-жа Дачкова има право. Ако един циганин е набил лекар, той е отговорен за това и трябва да бъде осъден. Ако един министър забрани на лекари да лекуват хора заради техния етнос, той също е отговорен и трябва не само да си даде оставката, но и да бъде осъден. Първата отговорност на един министър е да спазва законите.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • ь

    11 Дек 2014 5:40ч.

    Иво Беров и Ники Слатински - страшни авторитети четеш, батко.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Shine

    11 Дек 2014 10:28ч.

    Тези дни с изумление забелязах, как хора от едновремешното МСДС лайкват \&quot;Да подкрепим Москов, докато го има\&quot;, след като преди години са ме \&quot;светкали\&quot; как се прави проект за ромска интеграция- плащаш по 5 лв. на циганин за снимка в работна атмосфера и те ти проект за 100 000 евро...Не вярвах, че тези същите сини комунистчета ще се върнат, но, уви...

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Квазимодов

    11 Дек 2014 12:10ч.

    Ако циганските лидери не крадяха толкова много и даваха парите ,отпуснати от ЕС за ромското включване за стипендии и обучение на дацата,сега щеше да има достатъчно роми-лекари и съдии,и полицаи ,и нямаше да се налага линейките да влизат в махалите с полицейски коли.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Ани

    11 Дек 2014 13:04ч.

    Проблема въобще не е в ромите. Уви! Проблема е в здравната система, която е пълен провал и ужас за всички. Но е много удобно да се прехвърли вината на неграмотните от друг етнос, вместо на виновните политици, експерти и доктори, които ни докараха до това положение, че да си бием лекарите и най-лошото е, че част от тях го заслужават. Защото са такива като Москов: за тях пациентите са скотове, ако са бедни и необразовани. За тях са хора само онези, които могат да им напълнят джоба. Ако учителите и докторите в една държава нямат ценности и не уважават човешкото достойнство и не служат за пример на останалите, къде отиваме?????????

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • ь

    11 Дек 2014 16:42ч.

    Гледайте балгарския филм от соца \&quot;Хирурзи\&quot; с Михаил Михайлов и Васил Михайлов в главните роли. Същата история за опит за циганско насилие върху лекари, но при съвсем друга здравна система - соцсистемата \&quot;Семашко\&quot;. Поживейте ден сред цигани и после философствайте наедро. Изненадан съм, че сред нищожествата в ДСБ (като костовци, малиновци, къневци) е оцелял здравомислещ човек.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • А всъщност, виновни са куките

    11 Дек 2014 16:45ч.

    Проблемът с издевателствата над хората от Спешна помощ не е проблем на Министерството на здравеопазването, а на МВР и прокуратурата. Колко нападатели бяха арестувани и обвинени за деянията си? Колко от потрошилите оборудването на линейки и болници пияни свИни са били накарани да отговарят за вандализма си? Да бяха осъдили някого по закон, тогава другите щяха да се замислят...

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Общността им...

    11 Дек 2014 17:02ч.

    е била \&quot;включена\&quot; успешно единствено в страни с железна дисциплина /Германия/ или в държави, в които върху общнистта им е било упражнявано насилие /Холандия, Германия/ и така последните 1200 години.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • пачкова от боянските сараи

    11 Дек 2014 17:33ч.

    Безобразие е тази госпожа Дачкова да обвинява здравния министър, защото той иска да защити българските лекари от побоища, унижения и тормоз! Безобразие е, госпожо Дачкова! Става безпощадно ясно накъде биеш, неуважаема госпожо! Просто ти се иска парите от програмите за роми, да влизат и в твоя джоб, не само в джобовете на ромските лидери, съвсем открито толерирани от етническата и антибългарска партия на агент Сава! Ега ти мръсницата Дачкова! Дачкова ли си, Пачкова ли си, все тая! Ти си и ще си останеш една гадна местановска слугиня и подлога на ДПС-арската мафиотска групировка!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • котев

    11 Дек 2014 17:39ч.

    Снимката, която \&quot;защитничката\&quot; на циганските престъпници и убийци е изтипосала над грозния си пасквил, подхожда повече да бъде залепена на стената на някой цигански бордей! Да й се радват циганите и да се облизват! След което, необезпокоявани и под чадъра на тази тяхна защитничка, да отидат да изнасилят някое невинно дете! Разбира се, хубавицата на снимката ще ги оправдае, че и сълзи ще пролива за тях!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • ангел

    11 Дек 2014 18:15ч.

    е то портрета на Дачкова по-голям от текста

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • не бъдете несправедливи към Г.Дачкова!Тя е права за опасността от Сегрегация!

    11 Дек 2014 18:46ч.

    Не може да се разделят хората!......Трагично-смешното е че Включването означава да ги направим като Нас,....без да ги питаме,дали го искат!!....Т.е.приемаме, че те са същите хора , които само се нуждаят от нашата помощ,и ще станат цивилизовани като останалите!.....Но циганите-ако някой ги познава-са хора със собствена житейска философия.И дори-собствена гордост-именно в качеството им на Цигани!Те имат много специфична интелигентност,макар и \&quot;необразовани\&quot;!Но гледат на живота по друг начин!И в това е НЕПРЕОДОЛИМАТА(за момента) РАЗЛИКА между тях и нас!!Който циганин се Бключва,всъщност отхвърля традиционната си гледна точка и не е Циганин повече!....Затова \&quot;Включването\&quot; постига Обратните Резултати на Очакваните......Трябва да се дават Възможности,а НЕ-ПАРИ-за да се насърчава Градивната активност,а не-деструктивната,към която те са естествено предразположени!Разбира се-те ще си остават цигани!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Валентина

    11 Дек 2014 19:06ч.

    Ужасена съм от коментарите под статията. Няма надежда за нас, щом тази омраза клокочи в българското общество. Много българи живеят с тайната надежда, че рано или късно някак си ще ни позволят да извършим холокост над циганите. Идеята за едно «окончателно решение» дреме в съзнанието на четири от пет «толерантни» българи. Това ме кара да се замислям дали изобщо сме цивилизовани хора, дали изобщо имаме право да говорим за «ромски проблем». Проблемът е, че и «цивилизованите» европейски политици са абсолютни лицемери по този въпрос. Духът на холокоста живее във всеки български дом, в който на маса, пред чаша ракия, се заключава дълбокомислено, че «Хитлер беше прав, но нямаше време да си довърши работата». Не искам да имам нищо общо с България, ако нейните министри намекват нещо в същата посока. «Циганският проблем» е една конструкция на болното българско съзнание, която иде да ни самоубеди, че няма «български проблем», че нищо не трябва да правим, защото проблемът е другаде, при едни други, които с присъствието си ни пречат «да си оправим държавата». Българска митология, която ще ни докара до поредна катастрофа.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • иначе -в самата идея за Включване се съдържа Сегрегация!

    11 Дек 2014 19:10ч.

    Подлежи на Включване Някой, който е Изключен,т.е.Неравнопоставен!!......Така че-НИЕ имаме проблем(не-ромите)...Ние НЕ можем да ги Зачитаме и Уважаваме в това им качество,именно като цигани!.......Ние ТРЯБВА да ги ПРИЕМЕМ такива(ако можем??),а те Сами ще се Включат...... постепенно

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Валентина-преувеличаваш!.........приказките са едно нещо,а действията -друго!

    11 Дек 2014 19:26ч.

    Толкова години Атака и днешния НФСБ насъскваха българите срещу Турци и Цигани с пълни измислици ....Това намери почва предимно в старшето поколение и с времето подкрепата не се увеличава,а -напротив!Както ясно се вижда.........Иначе,циганите са удобен отдушник на раздразнението от проблемите,особено-на маса ,след две ракии!!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Name

    11 Дек 2014 19:28ч.

    Валентина, вярвам ти, че си ужасена от коментарите. Тон за тях обаче дава г-жа Дачкова, която определя като безобразие мерките на министъра за гарантиране сигурността на екипите на Бърза помощ. Ако тя има предложение за по-добро решение на проблема защо не го даде? Защото няма и проблемът не я интересува. Тя решава да дава оценки и квалификации, нещо лесно и безотговорно.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • HiHi

    11 Дек 2014 20:18ч.

    Г-жа Валентина явно е ужасена от единната позиция на битите, унижавани и кредени българи, как пък ли не? Циганинът може да те убие, окраде, но ние трябва да ръкопляскаем и да го съжаляваме! Защо ли? Защото имало цигански традиции, а те допускат сватби на 13-годишни, продажба на бебета, кражби и убиства на бедните български пенсионери работещи цял живот! Всичко е в услуга да циганите - искам и аз да съм негър в щата Алабама!!!!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Sveti

    11 Дек 2014 20:32ч.

    Г-жо Дачкова, абсолютно права сте.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Валентина

    11 Дек 2014 23:37ч.

    Битите и унижавани българи трябва да формулират единна позиция спрямо българските органи на реда и правосъдието, защото само те могат да повлияят на битовата престъпност. Отделянето на циганите в маргинална група извън българското общество датира от поне един век и бързо решение на това няма. Дългосрочното решение минава през създаване на циганска интелигенция. Учители, сестри, лекари и социални работници цигани е единственият път. Другото е илюзия. Защо не питате някои от битите лекари и сестри как се отнасят с циганите? А с родилките? Нали помните разговорите от Горна Оряховица. Умножете по десет и ще добиете представа за това, как лекари гледат на пациенти, както скотовъдец гледа на добитъка си. Но да се обобщава е безсмислено и само затъмнява ясния разбор на ситуацията. Проблемът е, че сме свикнали да чуваме само едната страна, българската. Не знаем нищо за гледната точка на циганите, защото винаги я опаковаме в удобни за нас клишета.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Бай Мангал

    12 Дек 2014 0:39ч.

    Дачкова, малко си се увлякла. Следващата правилна стъпка ще бъде промяната на текстовете за неизбежна отбрана и възможността да гръмнеш всеки неканен гостенин в твоя имот, независимо дали е българин или циганин.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • jhb

    12 Дек 2014 2:54ч.

    Госпожо Дачкова,благодаря ви за материала с който съм напълни съгласна.Попаднах в съседство на друг материал на същата тема,който е доста груб.Обнадеждаващо е че, има хора като вас в Родината.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Алеко

    12 Дек 2014 3:09ч.

    Като временна мярка, да се формират екипи на \&quot;Бърза помощ\&quot; за обслужване ромски махали като половината от състава на екипа (лекари, санитари, шофьори) бъдат роми плюс един полицай ром. Мярката е нестандартна, но дотам сме се докарали, че само нещо нестандартно може да ни измъкне от тресавището.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • jhb

    12 Дек 2014 3:14ч.

    Не по темата. Госпожа Дачкова не знаех, че сте много хубава.Външноста ви отговаря напълно на преводите който много харесвам,свежи и различни.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • mun4o

    12 Дек 2014 4:49ч.

    Лицемерието и малоумието на такива като Валентина, са основната причина за състоянието на обществото ни днес! А Вие, Дачкова, отидете да живеете в някоя циганска махала, или поне в квартал близо до такава! Препоръчвам Ви \&quot;Красна поляна\&quot;! Лесно е да се ходи в Брюксел и да се драска по сайтовете, нали?

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • безобразие е когато научните занимания водят до лъжи

    12 Дек 2014 5:39ч.

    Щом госпожата е търсила \&quot;бъдеще за научните си занимания, фокусирани върху малцинствата\&quot;, най-вероятно е усвоила една част от парите за \&quot;ромското включване\&quot;. Може би в този случай най-точният коментар е: \&quot;Безобразие е, когато крадецът вика: \&quot;Дръжте крадеца!\&quot;.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • чугун

    12 Дек 2014 20:15ч.

    “Защо ние даваме толкова пари за ромите, а няма никаква промяна в тяхното положение? За нас това е четвъртият свят (le quart monde) вътре в Европейския съюз и е важно той да бъде интегриран”. И аз така простичко отговорих: “Защото пътят на парите е дълъг и те винаги отиват в нечий джоб, но вероятно не и там за където са предназначени”. Мила Г-це Дачкова, Не ми се иска да вярвам, че сте толкова наивна, а да определите горното ( иначе вярно) твърдение като основна причина. Спорд вас, ако парите отидат \&quot;правилно\&quot; при ромите. то същите тия ще се интегрират. Не става, няма да стане, поради културни и социални особености на ромите. Проблемът е, че таи безспорна ( за мен) истина не се вписва в милти-култи говоренето и политкоректността . Поради което истината за ромите е табуирана, няма инструмнтариум и даже понятийна база, на която да се постави дискусия за ромите в рамките на сега съществуващата парадигма на мултикултурализъм и политкоректност. Решението е извън тези наложени ограничения, ако има такова. Но за реалистично решение даже не се говори, продължаваме с клишетата. Случайно ли е това? Май не...

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Непримир

    12 Дек 2014 21:22ч.

    За да избавим бъдните поколения от кошмара, известен под името ЦИГАНЍЯ, трябва да се постараем да ликвидираме ИНКУБАТОРИТЕ на циганѝята - циганските гета. Вярно е, че някои народи имат склонност да се усамотяват в гета, но това винаги е водело до колапс на обкръжаващите ги цивилизации. По тази причина през Средновековието някои по-деспотични владетели са прибягвали до крути мерки - изгонване на обитателите на гетата в най-дивите кътчета на планетата, където те не биха могли повече да навреждат на цивилизацията, или пък изтребването им - чрез подлагането им на милостта на \&quot;меча и огъня\&quot;.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Непримир

    12 Дек 2014 21:23ч.

    Разбира се, в наше време не можем и да си мечтаем за подвизите от ония славни времена, когато всеки индивид, отхвърлящ облагородяващата роля на Църквата, е можело да бъде обявен за еретик и магьосник и да бъде изгорен на клада. Днес има закони, които държат сметка за посегателствата над човешката \\\&quot;плът и кръв\\\&quot; и те са известни като \\\&quot;закони за защита на човешките и граждански права\\\&quot;. Може и да са идиотски тези закони, но ние сме цивилизовани люде и затова ще се съобразяваме с тях.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Непримир

    12 Дек 2014 21:26ч.

    Е добре! Ние няма да посягаме \&quot;на плътта и кръвта\&quot;, няма да изгаряме никого на клада (или да го тровим в газови камери!). Ще съхраним непокътнатостта на \&quot;човешките\&quot; и \&quot;гражданските\&quot; права на въпросните ИЗМАМНИ ЧОВЕКОПОДОБИЯ. Но никаква сила не може да ни спре да ликвидираме ИНКУБАТОРИТЕ на \&quot;малцинствена зараза\&quot;. Най-голямата грешка на градските власти в Пловдив, например, беше изграждането на жилищния комплекс \&quot;Столипиново\&quot;. По този начин те увековечиха ЗА СТОЛЕТИЯ НАПРЕД ромското \&quot;присъствие\&quot; на територията на античната столица на македонския цар Филип.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Непримир

    12 Дек 2014 21:27ч.

    Това, което трябва да направим е - да отнемаме всяко новородено циганче от майка му ОЩЕ В РОДИЛНИЯ ДОМ (или в обора - ако е речено, че циганските Божи синове трябва да се раждат в обори!) и след като обезщетим майката С МНОГО ПАРИ, да даваме детето да се отглежда в някое белгийско, френско, британско, или норвежко семейство. А МНОГОТО ПАРИ, за които стана дума, трябва да дойдат от Евросъюза. Евросъюзът е този, който ще трябва да ги КИХА - щом европейците са такива тарикати, че искат да освежат генетичния материал на изхабените си северни раси, ще трябва да си платят!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Стоянова

    12 Дек 2014 22:17ч.

    Не мога да разбера,какво е виновна авторката на статията за това,че реалността е ТАКАВА?!И,очевидно неадекватният Москов,който не е на този пост/за който дълго сам се натискаше/,за да казва кого и по какви критерии ще обслужва гражданите на България,а ,да направи така,че те да бъдат обслужвани-всички,без изключение.Дори и на някого да му се струва,че е възможно линейките да ходят по адреси с патрулки в конвой,това не е възможно и няма да стане!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Reygan

    12 Дек 2014 22:28ч.

    G-ja Dachkova, vsichko e vjarno, koeto pishete, no ne e li bezobrazie da podkrepjate komunistite? Tova moje da stava po razlichni nachini i vie izpolzvate sredstvata za informacia. Oshte po-losho e, che i dvamata s Dachkov ste umni i inteligentni. Za da go pravite ostva tretata vazmojnost - \&quot;ne ste chestni\&quot;. Kazano jasno pravite go za pari! Tochno zatova nikoga njama da vi priemem, a horata v Ukraina vi pokazaha kak se borjat i davat kravta si sreshtu komunizma. Zatova tam shte ima red, a tuk vinagi shte e taka, kakto sega i vie go znaete mnogo dobre - zaradi chervenite baroni! Zasramete se i izcheznete za vinagi! A nie vi mrazim pezplatno, kakto kazvaha protestirashtite!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Българин от Б

    12 Дек 2014 22:59ч.

    За да се реши един един проблем е необходимо всчико известно по проблема да се сложи на масата.Е, като започнем да го слагаме, разбираме с безпокойство, че в случая такива понятия като включване и интеграция са си само понятия без много смисъл, но с доста лицемерие. Би трябвало да погледнем как е при \&quot;отличниците\&quot;, които си мислят, че са решили проблема. Житаните(циганите) във Франция са главно номади, катунът приближава определеното предварително за биваци място извън населеното място, имат задължението да се регистрират в населеното место, а в замяна използват снабдяване на караваните с ток.Населеното място има задължение да изпрати учител, който събира децата и ги учи на най-общи неща-малко на грамотност, малко на аритметика с цифри...това е съвременно килийно училище.Във века на конкуренцията тези ученици нямат никакъв шанс за реализация в забързания 21 век, но истината е, че ТЕ НЕ ИСКАТ друг шанс, освен да се декларират като безработни и да си получават социалните.Точно както са ги получавали техните родители. И както ще ги получават техните деца. Като % циганите са много, много пъти по-малко от населението и държавата е много, много пъти по-богата от БГ и може да се ...откупи. Как е на юг, в Испания, тя е обявена за баш-отличника в интеграцията на циганите-там много от децата започват учение, но само 30% завършват ОСНОВНОТО училище.Със сигурност има и такива, които ще стигнат до колежи, не ме разбирайте неправилно, но те никога няма да се върнат обратно в циганската си родА. И т.н. Преди 3 г имаше изследване в няколко западноевропейски и източноевропейски държави за положението на циганите в сравнение с другото население, проблемите са идентични.Е, например френските роми се оплакват много повече от дискриминацията в сравнение с българските роми, но не бързайте да се радвате-допълнителен въпрос разкрива, че фенските са много по-осведомени за правата си, оттам е разликата.Това ще се оправи, и нашите ще ги осведомяваме за правата им, А ЗА ДРУГОТО \&quot;МЪДРО\&quot; щЕ СИ МЪЛчИМ.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Българин от Б

    12 Дек 2014 23:06ч.

    За да се реши един един проблем е необходимо всчико известно по проблема да се сложи на масата.Е, като започнем да го слагаме, разбираме с безпокойство, че в случая такива понятия като включване и интеграция са си само понятия без много смисъл, но с доста лицемерие. Би трябвало да погледнем как е при \&quot;отличниците\&quot;, които си мислят, че са решили проблема. Житаните(циганите) във Франция са главно номади, катунът приближава определеното предварително за биваци място извън населеното място, имат задължението да се регистрират в населеното место, а в замяна използват снабдяване на караваните с ток.Населеното място има задължение да изпрати учител, който събира децата и ги учи на най-общи неща-малко на грамотност, малко на аритметика с цифри...това е съвременно килийно училище.Във века на конкуренцията тези ученици нямат никакъв шанс за реализация в забързания 21 век, но истината е, че ТЕ НЕ ИСКАТ друг шанс, освен да се декларират като безработни и да си получават социалните.Точно както са ги получавали техните родители. И както ще ги получават техните деца. Като % циганите са много, много пъти по-малко от населението и държавата е много, много пъти по-богата от БГ и може да се ...откупи. Как е на юг, в Испания, тя е обявена за баш-отличника в интеграцията на циганите-там много от децата започват учение, но само 30% завършват ОСНОВНОТО училище.Със сигурност има и такива, които ще стигнат до колежи, не ме разбирайте неправилно, но те никога няма да се върнат обратно в циганската си родА. И т.н. Преди 3 г имаше изследване в няколко западноевропейски и източноевропейски държави за положението на циганите в сравнение с другото население, проблемите са идентични.Е, например френските роми се оплакват много повече от дискриминацията в сравнение с българските роми, но не бързайте да се радвате-допълнителен въпрос разкрива, че фенските са много по-осведомени за правата си, оттам е разликата.Това ще се оправи, и нашите ще ги осведомяваме за правата им, А ЗА ДРУГОТО \&quot;МЪДРО\&quot; щЕ СИ МЪЛчИМ.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Българин от Б

    12 Дек 2014 23:12ч.

    За да се реши един един проблем е необходимо всчико известно по проблема да се сложи на масата.Е, като започнем да го слагаме, разбираме с безпокойство, че в случая такива понятия като включване и интеграция са си само понятия без много смисъл, но с доста лицемерие. Би трябвало да погледнем как е при \&quot;отличниците\&quot;, които си мислят, че са решили проблема. Житаните(циганите) във Франция са главно номади, катунът приближава определеното предварително за биваци място извън населеното място, имат задължението да се регистрират в населеното место, а в замяна използват снабдяване на караваните с ток.Населеното място има задължение да изпрати учител, който събира децата и ги учи на най-общи неща-малко на грамотност, малко на аритметика с цифри...това е съвременно килийно училище.Във века на конкуренцията тези ученици нямат никакъв шанс за реализация в забързания 21 век, но истината е, че ТЕ НЕ ИСКАТ друг шанс, освен да се декларират като безработни и да си получават социалните.Точно както са ги получавали техните родители. И както ще ги получават техните деца. Като % циганите са много, много пъти по-малко от населението и държавата е много, много пъти по-богата от БГ и може да се ...откупи. Как е на юг, в Испания, тя е обявена за баш-отличника в интеграцията на циганите-там много от децата започват учение, но само 30% завършват ОСНОВНОТО училище.Със сигурност има и такива, които ще стигнат до колежи, не ме разбирайте неправилно, но те никога няма да се върнат обратно в циганската си родА. И т.н. Преди 3 г имаше изследване в няколко западноевропейски и източноевропейски държави за положението на циганите в сравнение с другото население, проблемите са идентични.Е, например френските роми се оплакват много повече от дискриминацията в сравнение с българските роми, но не бързайте да се радвате-допълнителен въпрос разкрива, че фенските са много по-осведомени за правата си, оттам е разликата.Това ще се оправи, и нашите ще ги осведомяваме за правата им, А ЗА ДРУГОТО \&quot;МЪДРО\&quot; щЕ СИ МЪЛчИМ.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Българин от Б

    13 Дек 2014 0:10ч.

    За да се реши един един проблем е необходимо всчико известно по проблема да се сложи на масата.Е, като започнем да го слагаме, разбираме с безпокойство, че в случая такива понятия като включване и интеграция са си само понятия без много смисъл, но с доста лицемерие. Би трябвало да погледнем как е при \&quot;отличниците\&quot;, които си мислят, че са решили проблема. Житаните(циганите) във Франция са главно номади, катунът приближава определеното предварително за биваци място извън населеното място, имат задължението да се регистрират в населеното место, а в замяна използват снабдяване на караваните с ток.Населеното място има задължение да изпрати учител, който събира децата и ги учи на най-общи неща-малко на грамотност, малко на аритметика с цифри...това е съвременно килийно училище.Във века на конкуренцията тези ученици нямат никакъв шанс за реализация в забързания 21 век, но истината е, че ТЕ НЕ ИСКАТ друг шанс, освен да се декларират като безработни и да си получават социалните.Точно както са ги получавали техните родители. И както ще ги получават техните деца. Като % циганите са много, много пъти по-малко от населението и държавата е много, много пъти по-богата от БГ и може да се ...откупи. Как е на юг, в Испания, тя е обявена за баш-отличника в интеграцията на циганите-там много от децата започват учение, но само 30% завършват ОСНОВНОТО училище.Със сигурност има и такива, които ще стигнат до колежи, не ме разбирайте неправилно, но те никога няма да се върнат обратно в циганската си родА. И т.н. Преди 3 г имаше изследване в няколко западноевропейски и източноевропейски държави за положението на циганите в сравнение с другото население, проблемите са идентични.Е, например френските роми се оплакват много повече от дискриминацията в сравнение с българските роми, но не бързайте да се радвате-допълнителен въпрос разкрива, че фенските са много по-осведомени за правата си, оттам е разликата.Това ще се оправи, и нашите ще ги осведомяваме за правата им, А ЗА ДРУГОТО \&quot;МЪДРО\&quot; щЕ СИ МЪЛчИМ.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Българин от Б

    13 Дек 2014 0:39ч.

    За да се реши един един проблем е необходимо всчико известно по проблема да се сложи на масата.Е, като започнем да го слагаме, разбираме с безпокойство, че в случая такива понятия като включване и интеграция са си само понятия без много смисъл, но с доста лицемерие. Би трябвало да погледнем как е при \&quot;отличниците\&quot;, които си мислят, че са решили проблема. Житаните(циганите) във Франция са главно номади, катунът приближава определеното предварително за биваци място извън населеното място, имат задължението да се регистрират в населеното место, а в замяна използват снабдяване на караваните с ток.Населеното място има задължение да изпрати учител, който събира децата и ги учи на най-общи неща-малко на грамотност, малко на аритметика с цифри...това е съвременно килийно училище.Във века на конкуренцията тези ученици нямат никакъв шанс за реализация в забързания 21 век, но истината е, че ТЕ НЕ ИСКАТ друг шанс, освен да се декларират като безработни и да си получават социалните.Точно както са ги получавали техните родители. И както ще ги получават техните деца. Като % циганите са много, много пъти по-малко от населението и държавата е много, много пъти по-богата от БГ и може да се ...откупи. Как е на юг, в Испания, тя е обявена за баш-отличника в интеграцията на циганите-там много от децата започват учение, но само 30% завършват ОСНОВНОТО училище.Със сигурност има и такива, които ще стигнат до колежи, не ме разбирайте неправилно, но те никога няма да се върнат обратно в циганската си родА. И т.н. Преди 3 г имаше изследване в няколко западноевропейски и източноевропейски държави за положението на циганите в сравнение с другото население, проблемите са идентични.Е, например френските роми се оплакват много повече от дискриминацията в сравнение с българските роми, но не бързайте да се радвате-допълнителен въпрос разкрива, че фенските са много по-осведомени за правата си, оттам е разликата.Това ще се оправи, и нашите ще ги осведомяваме за правата им, А ЗА ДРУГОТО \&quot;МЪДРО\&quot; щЕ СИ МЪЛчИМ.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • т.е.Отличниците са Задълбочили проблема,вървейки в посока, Обратна на посоката на Решението!

    13 Дек 2014 1:27ч.

    .

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Социалната Държава е Проблема,а не-Решението!

    13 Дек 2014 1:58ч.

    Социалната Политика,с нейните НЕЗАРАБОТЕНИ ПАРИ, насърчава Паразитизма и стимулира Криминалните нагласи в Циганите!Плюс-Мотивира ги да си Остават Същите,Каквито са в Момента и ги Капсулира в Гетата,............както стана с мюсюлманите в Европа и една част от афроамериканците(а в последно време-и с част от латиносите в САЩ)........толкова е просто да се види,че като даваш даром Пари на един НЕ-мотивиран да Напредва Личностно човек,макар и живеещ в Мизерия,го насърчаваш да се Припособява(циганите проявяват истински талант в това) към Консумиране на Незаслужени Пари,а -НЕ да Излезе от Мизерията и криминалната активност(което-значи парите да секнат)!................ще попитате:защо Умен и Хуманен човек,като Г.Дачкова,следва неработещи клишета?...Отговора си е неин?........но може да се предположи:Може ли толкова много умни хора и цели Държави да грешат?!........Всеки би сгрешил,ако Изхожда от Неверни Предпоставки!!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Непримир

    13 Дек 2014 6:35ч.

    В Северна Америка (особено в Канада) аборигенното население е обгрижено със подобаваща социална политика, на каквато биха искали да се радват и циганите в Европа, но има една МЪНИЧКА РАЗЛИКА: индианците са местното население, а белите хора са завоевателите, които са им отнели почти всичко, тъй че сега ПОДЧЕРТАНАТА \&quot;СОЦИАЛНОСТ\&quot; на политиката спрямо индианците е нещо като \&quot;извинение\&quot; за сторените им злини (макар че и сега нещата не са блестящи, защото за \&quot;привилегиите\&quot;, които са получили от Великите Бледолики Бащи, те се задължават да се преструват на идиоти и да осигуряват фолклорни атракции - с пера, набучени в косите, и с нашарени дрехи от ИЗКУСТВЕНА \&quot;еленова\&quot; кожа - пред бледоликите безделници, посещаващи резерватите им). При циганите, обаче е МАЛКО ПО-ИНАЧЕ. В техния случай \&quot;завоевателите\&quot; са именно те. Те са тези, които са дошли отнякъде си (ВЪОБЩЕ НЕ МЕ ИНТЕРЕСУВА ОТКЪДЕ!) и те са тези, чието поведение е поведение на ЗАВОЕВАТЕЛИ. Не някои други, а те крадат и грабят повидимому безхаберното си обкръжение вече цели векове подред. Не някои други, а те са насилници, побойници, скандалджии и дори убийци. Не някои други, а те са тези, които са разсадник на свойствените за тяхното \&quot;общество\&quot; зарази, причинени от гнусната мръсотия, в която с наслада предпочитат да тънат.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Кат6 Не съм съгласна със статията

    13 Дек 2014 19:43ч.

    Няма как да има интеграция на ромите при положение че те нямат равни права с българите, турците, арменците, евреите, руснаците и всички други етноси което живеят в България, които си плащат данъците на държавата, ОСИГУРЯВАТ СЕ и са равни пред закона. На циганите доста често им се прощава защото видите ли горките живеели в тежки условия, имали много деца и нямали много пари за нищо. Докато правата и задълженията на всички в тази държава не се изравнят, няма да има интеграция на ромите.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Римирпен

    13 Дек 2014 19:52ч.

    Горният текст, но написан на НОВОГЪЗИЦА - езика, на който сред тленните останки на Нашата Родина в близко бъдеще ще се говори, а евентуално и пише (ако се съберат двадесетина циганоиди, които да познават буквите): В Северна Америка (особено в Канада) аборигенско население се грижеше с адекватна социална политика, тъй като те биха искали да се насладите и циганите в Европа, но има една малка разлика: Native индианци и бели хора са нашественици, които са ги обират почти всичко, така че сега подчерта \&quot;социалност\&quot; на политиката спрямо индийците е нещо като \&quot;извинение\&quot; за извършено зло (макар че сега нещата не са блестящи, защото \&quot;привилегии\&quot;, които са получени от Великите бледолик бащи, те задължава да се прави на идиоти и предостави фолклорни забележителности - с пера заби в косата си, и с шарени дрехи на изкуството \&quot;елен\&quot; кожа - бледолик празен ход преди посещението си резерви). Gypsy, обаче, е малко по-иначе. В техния случай, \&quot;завоеватели\&quot; те са. Те са тези, които са дошли от някъде ви (не ми пука къде!) И те са тези, чието поведение е поведение на завоеватели. Не някой друг, те крадат и грабят уж безсърдечни обстановка вече в продължение на векове в един ред. Не някой друг, но те са хулигани, побойници, скандалджии и дори убийци. Не някои други, и те са тези имоти, детска стая за техните \&quot;Общество\&quot; инфекции, причинени от фаул мръсотия, в която да се наслаждавам предпочитат да гният ,

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • T=Tonev

    16 Дек 2014 2:12ч.

    Лесно и е на Г.Дачкова. Да дойде и да поживее малко в провинцията и особено в селата. Или да си вземе циганин, извинявайте РОМ, в къщата и да си го гледа.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Dio

    02 Яну 2015 2:42ч.

    Поредният поклон пред ЕС, за сметка на Бълагрия, Българщината и желанието на благородните представители и на двете раси - българи и цигани - за едно добро и справедливо бъдеще.Очевидно добро бъдеще е предвидено само за ромите.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи

Напиши коментар

Откажи