НАТО, а не Путин гради империя

НАТО, а не Путин гради империя
Нека поне веднъж подходим към този спор с отворен ум, използвайки аритметиката и географията и ограничавайки се в употребата на прилагателните. Две велики сили са една срещу друга. Едната от тях, Русия, е загубила контрол върху повече от 1 800 000 квадратни километра скъпоценна територия. Другата, Европейският съюз, контролира повече от 1 000 000 квадратни километра от тази площ. Коя от двете сили се разширява?
<p>&nbsp;</p> <p>&nbsp;</p> <p>&nbsp;</p> <p><img alt="" src="http://glasove.com/img/news/49130_vQefhSsUetya3m95mkFDWdlmR9mm9F.jpg" style="height:413px; width:620px" /></p> <p>&nbsp;</p> <p>Между тях остава около 800 000 квадратни километра неутрална територия, по-голямата част от която се намира в Украйна. От гледна точка на Москва това е мъчителна и безвъзвратна загуба. Збигнев Бжежински, един от най-вещите воини на Студената война, пише през 1997 година: &bdquo;Украйна е геополитическа опорна точка, защото самото й съществуване като независима държава помага за трансформацията на Русия. Без Украйна Русия престава да бъде евразийска империя&rdquo;.</p> <p>Смалената Русия вече усеща разширяването на ЕС и на неговото въоръжено крило НАТО като удар, насочен към една незараснала рана. Още през февруари 2007 година например Владимир Путин попита намусено: &bdquo;Срещу кого по-точно е насочена тази експанзия?&ldquo;.</p> <p>Така и не чух ясен отговор на неговия въпрос. СССР, за да се опълчи на който бе създадена НАТО, не съществува от август 1991 година. Така че каква всъщност е целта на НАТО? Защо изобщо тази организация още съществува?</p> <p>&nbsp;</p> <p><img alt="" src="http://glasove.com/img/news/49130_7vf66m9W2mkORpEkB8NAOXTw4iKzgE.jpg" /></p> <p>&nbsp;</p> <p>Няма очевидна причина да се прилага двуполюсната система в постсъветска Европа. Дори и да искаше да възвърне загубената си империя, както някои вярват (убеждение, неподкрепено от сериозни доказателства), Русия е твърде слаба и бедна, за да успее да го постигне. Така че защо да не бъде поканена да се присъедини към големите съюзи на Запада? Уви, това е очевидно за всички, но никога не се казва на глас &ndash; тя не може да се присъедини нито към НАТО, нито към ЕС, защото ще ги дебалансира заради своите размери. Има много възможни начини да се подходи към този проблем. Един от тях е зрялото приемане на лимита на човешката сила, съчетано със съобразяване с отражението, което оставят върху Русия претърпените от нея инвазии и това, че границите й са практически незащитими.</p> <p>Но ние не го правим. Вместо това свикваме шумен псевдоморален кръстоносен поход, който няма да издържи и пет минути, ако му се обърне наистина сериозно внимание. Управлението на господин Путин е, без съмнение, зловеща тирания. Но същото може да се каже и за Турция на Ердоган, която хвърля в затвора далеч повече журналисти, отколкото Русия. Турция е уважаван член на НАТО четиридесет години след като присъедини към териториите си Северен Кипър, който все още е окупиран &ndash; почти същото, което прави Русия с Крим. Ако Путин наистина ни отвращава толкова много, то тогава защо и ние, и САЩ сме щастливи да въртим бизнес с Ердоган и да се умилкваме на Саудитска Арабия и Китай?</p> <p>&nbsp;</p> <p>Противно на общоприетия мит, експанзията на ЕС в бившия комунистически свят не донесе магически всеобщи мир, любов и просперитет. Откакто Хърватия се е присъединила към ЕС, икономиката й все е в рецесия. В много големи части на европейския югоизток корупцията още съществува и не бих казал, че там властва върховенството на закона. Затова идеята, че приобщаването на Украйна към &bdquo;Запада&ldquo; чудотворно ще превърне тази изправена пред толкова проблеми държава в слънчев рай на свободата, почтеността и богатството, е може би леко идеалистична, да не кажа погрешна.</p> <p>Всичко ще стане малко по-ясно, ако осъзнаем, че в този спор става въпрос за власт и територия, а не за човешки ценности. В интерес на истината, експанзията на НАТО на изток в голяма степен се дължи на първоначалното нежелание на ЕС да приеме изостанали, банкрутирали и корумпирани държави от стария Варшавски договор. Политиката може да се обобщи така: &bdquo;Ние няма да купуваме вашите домати, но ако това ще ви направи по-щастливи, може да се приютите под нашия ядрен чадър&ldquo;. Това обещание беше куха застраховка срещу несъществуваща заплаха. Но едно случайно стечение на обстоятелствата се ожесточи до истински сблъсък. Колкото по-бездейна оставаше Русия, толкова по-уверено Западът интерпретираше поведението й като агресия. Борис Елцин позволи западните интереси да изнасилят държавата му и не направи почти нищо, за да отстоява руската мощ. И въпреки че бомбардира собствения си парламент, поведе жестока война в Чечения, вдигна корупцията до олимпийски нива и безсрамно нагласи своето преизбиране, той остана уважаван гост на срещите на най-високо равнище в западните столици. Сходни грехове на Путин обаче са повод да го остракират и да го сравняват &ndash; исторически неточно &ndash; с Хитлер.</p> <p>Това е така, защото той възстанови руския суверенитет и независимата външна политика на страната си. Много разправии и боричкания е имало между Изтока и Запада, и не всички са по вина на Русия. Но новата студена война започна фактически през 2011 година, след като господин Путин се осмели да попречи на саудитската &ndash; и западната &ndash; политика в Сирия. Видният експерт в областта на разузнавателната дейност и сигурността Джордж Фридман смята, че Русия силно подценява силата на американската ярост, която ще отприщи с действията си. И наскоро каза пред московския вестник &bdquo;Комерсант&rdquo;: &bdquo;Точно затова САЩ обърнаха поглед към Русия, замислиха се кое е това, което тя най-малко иска да се случи, и се сетиха &ndash; нестабилност в Украйна&rdquo;.</p> <p>Господин Фридман (който не е подставено лице на Путин) е напълно съгласен с Москва, че свалянето на украинския президент Виктор Янукович е &bdquo;най-крещящият преврат в историята&rdquo;. Той, разбира се, е прав, както всеки безпристрастен наблюдател може да види. Тестът за всяко твое действие е да се запиташ как би се почувствал, ако друг направи същото на теб.</p> <p>Ако Русия не е разбрала колко ще се разгневи Вашингтон заради Сирия, дали Западът е осъзнал колко яростно ще реагира пък тя срещу Споразумението за асоцииране<em> </em>между<em> </em>Украйна<em> </em>и Европейския съюз и свалянето на Янукович? Може би не. Пред заплахата да изгуби безценната си военноморска база в Севастопол в полза на НАТО, Русия контраатакува. След двадесет и три години начумерено примирение пред Запада Москва в крайна сметка каза &bdquo;Стига!&rdquo;. Би следвало всички ние да сме против примирението, затова не трябва ли да приемем като разбираема тази реакция на една суверенна държава, дори и да не я одобряваме?</p> <p>И може ли някой да ми обясни защо точно Великобритания е в първата редица на експанзията на ЕС и НАТО в тази опасна и нестабилна част на света?</p> <p>&nbsp;</p> <p><em>* Питър Хичънс е английски журналист и писател, автор на шест книги. Бивш кореспондент в Москва и Вашингтон, продължава да работи в областта на международна журналистика, удостоен през 2010 г. с наградата &bdquo;Оруел&rdquo;.</em></p> <p><strong>Превод: Филип Каменов</strong></p> <p>&nbsp;</p> <p>&nbsp;</p> <p>&nbsp;</p> <p>&nbsp;</p> <p>&nbsp;</p> <p>&nbsp;</p>

Коментари

  • Quest

    12 Март 2015 5:19ч.

    Поредният полезен идиот. Каквито и да ги дрънка не може да заобиколи факта, че Русия заграби територия ЗА СЕБЕ СИ от една суверенна държава на чийто суверенитет тя е и гарант на всичко най-отгоре. Освен това Русия продължава да води военни действия на ТЕРИТОРИЯТА на същата тази суверенна държава. Стига с тъпи опорни точки, които не могат да заблудят и деца. И Путин даже се отказа от тях като просто заяви - ние не искаме да признаваме международните закони и ще действаме от позициите на силата. Край на шикалкавенията, това може да е отвратителна, но е откровена позиция. Сменете плочата, тя вече не е актуална дори за главатарите на Русия.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • 77

    12 Март 2015 5:25ч.

    Quest е безполезен малоумник.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Емил

    12 Март 2015 5:37ч.

    Статията започва с териториални аргументи. Русия била \&quot;загубила\&quot; 1 800 000 кв. км. Авторът сериозно ли мисли че Русия и бившият СССР са едно и също нещо? \&quot;Загубила\&quot; ли е Русия балтийските страни? Крим? Путин учудващо призна че превземането на Крим му е било цел. Както и източна Украйна. Бих нарекъл доводите на журналиста, бившият троцкист Питър Хичънс, наивна носталгия по съветско време. Все пак, за разлика от Русия, в Англия има всякакви журналисти, даже и те да са малцинство. Не е случйно че \&quot;Гласове\&quot; превежда точно такива статии. Про-Путиновите наклонности на неговите журналисти/преводачи (или притежатели?) са отдавна ясни.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • ясминка

    12 Март 2015 5:57ч.

    Емиле, троцкиста се казва Кристофър.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Емиле,

    12 Март 2015 6:20ч.

    Да се представят различни гледни точки е основен принцип на истинската журналистика. В сервилния хор на българските медии, чиято политика се диктува общо взето от едно място, Гласове е приятно изключение. Къде другаде могат да се прочетат различни от единствената права линия мнения? Никъде. И дори да не е съгласен с тях, един човек с демократичен манталитет, за какъвто съм убедена, че се смятате Вие, Емиле, не би трябвало да заклеймява техните изразители... Много сте далеч от това, за което се смятате

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • observer

    12 Март 2015 6:25ч.

    На мен пък статията ми хареса особено много, и със сравнението с Елцин и отношението към него, и с точно датираната промяна на отношението на Запада към Русия. Имам резерви единствено към оценката на Украйна от Бзжезжински, но той, все пак е поляк. Украйна не е онази съставляваща, осигуряваща европейската идентичност на евроазийската империя. Нищо европейско няма в Украйна, освен остатъците от владелите я някога съседи. Украйна е един азиатски степен анклав по начина, по който и Израел е чуждо тяло в ислямското пространство.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • observer

    12 Март 2015 6:49ч.

    Мисля, че определението за Путин като зловещ диктатор е по-скоро риторична фигура, много по-зловещ диктатор беше уважаваният крал на Саудитска Арабия. А иначе няма съмнение, че в Русия демокрация няма. Кратките периоди в историята и, определяни отстрани като демокрация - периодът на Временното правителство, управлението на Елцин, всъщност са периоди на хаос и разпад. Демокрация като самоуправляваща се система там няма. Липсват обществените нагласи и исторически традиции. И всъщност периодът на най-активно развитие и приобщаване към ценностите на световната цивилизация се свързва с налагането със сила на волята на Петър Велики и царете след него.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • СВОБОДЕН ПАЗАР

    12 Март 2015 7:03ч.

    http://www.economywatch.com/economic-statistics/Venezuela/Current_Account_Balance_Percentage_GDP/ Валутна война ли има срещу Венецуели и Русия. Те всяка година имат валутен излишък от десетки и стотици милиарди долари. През предишните 12 години БВП им се покачва 2,25 пъти, а 10 години преди последните 13 години - растежът е само 30%. http://www.economywatch.com/economic-statistics/Russia/Current_Account_Balance_Percentage_GDP/ Англия има десетки години валутен дефицит по 50-100 милиарда долара http://www.economywatch.com/economic-statistics/United-Kingdom/Current_Account_Balance_US_Dollars/ България има също валутен дефицит http://www.economywatch.com/economic-statistics/Bulgaria/Current_Account_Balance_US_Dollars/ САЩ с минус 500-700 милиарда долара, ВСЯКА ГОДИНА, но те я печата световната борсова валута, и резервна.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • ХРУШЧОВИСТ АНТИЖИВКОВИСТ

    12 Март 2015 7:09ч.

    Хрушчов Е ГЕРОЙ, Живков и Путин са предатели антикомунисти - обичащи запада и капитализма, ПРЕДАЛИ СЕ НА ЗАПАДА, НО ПРЕДАДЕНИ ОТ ЗАПАДА. Хрушчов защити достойно Куба, и тропа с обувка срещу злодеите. Брежнев тропна ли на Пиночет и Гладио, тропна ли? Андропов, за разлика от Брежнев, е безразличен към лукс и ласкателства, не толерира подкупи и незаконно присвояване. По принципни въпроси поддържа твърда консервативна позиция. Конфликтът със Запада във външната политика се засилва. През първите месеци от встъпването си в длъжност обявява политика, насочена към социално-икономическа трансформация. Бидейки човек на действието, още от 1982 г. Андропов решава да извърши цялостно прочистване на СССР, като започва със заздравяването на търговските структури на Москва. Хиляди малки и големи шефове на магазини и складове, нечестни продавачи и снабдители поемат към затвора. Дори е арестуван Юрий Соколов, директор на прочутия московски Гастроном №1, който впоследствие е осъден на смърт и екзекутиран. Американският агент предател Алекса́ндр Никола́евич Я́ковлев, е назначен и покровителстван от Брежнев, Горбачов също. Добре беше ПРЕЗ времето при Хрушчов и Андропов.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • еса

    12 Март 2015 9:12ч.

    То пък в Америка има голяма демокрация, не думай! Само две партии, които си менкат властта, а президента е кукля на конци на няколко милиардерски рода.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • припомняне

    12 Март 2015 13:39ч.

    Поради очевАдните недостатъци на социализма и лъскавите внушения по \&quot;Свободна Европа\&quot;, \&quot;БиБиСи\&quot; и \&quot;Гласът на Америка\&quot; повярвахме, че само да поемем по пътя на Запада и всичко ще започне да \&quot;цъфти и връзва\&quot;, т.е. и в държавата, и в бизнеса ще се издигат само кадърни хора, а тъпите партийни функционери и натегачи ще бъдат изпратени на боклука. Вярата ни беше толкова силна, че в началото на прехода, в Софийския университет дори имаше подписка да обявим война на САЩ, а на следващия ден да обявим пълна и безусловна капитулация! Сега, 25 години по-късно, едва ли ще се намери човек, който да не се присмее на подобна подписка (може би най-яркото опровержение на тази наша заблуда са президентът-Плюнка и генералът-Мутра). Арогантността на държавната администрация на САЩ се развихри до такава степен, че уби нашата вяра. Нещо повече, сега всеки нормално мислещ човек е наясно, че в САЩ демокрацията е само фасада зад която се крие диктатурата на онзи 1% (един процент!) богаташи, които, дори със силата на американската армия и милиони невинни жертви, налагат своите икономически интереси по света. Трябва да си безмозъчен лакей за да не възроптаеш срещу такава диктатура! А за вяра в американската \&quot;демокрация\&quot; вече и дума не може да става. Едва ли политиците на САЩ проумяват, че като убиха вярата в нас, те загубиха възможността да бъдат водещата страна в света. Не вярвам да се сгромолясат изведнъж, но залезът им е въпрос на време!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • пояснение

    12 Март 2015 13:41ч.

    САЩ е най-жестоката диктатура, позната до сега, защото със сила налага интересите на своите корпорации по света. Чрез своята армия, често прикрита зад фасадата на НАТО или чрез платени агенти, САЩ са възбудили стотици кървави конфликти в които са загинали много повече хора, отколкото в двете световни войни, взети заедно. Затова САЩ СА ИСТИНСКАТА ИМПЕРИЯ НА ЗЛОТО!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • stein

    12 Март 2015 14:19ч.

    Интересно, кога ли ще проумеят авторът и подобните му, че 19 век е свършил и сме в 21? С геополитическите си фантазии на тема територия и империи само създават оправдания за агресивната политика на Путин. Може би разликата с Елцин, пък и с началото на путиновото управление е в илюзиите, които демократичния свят имаше по отношение на Русия. Русия не била поканена в ЕС и НАТО?? В тези организации няма покана, трябва сам да поискаш и да ги убедиш, че има смисъл да те приемат. А Русия искаше специална покана, защото била \&quot;велика\&quot; и било под достойнството и да се \&quot;моли\&quot;. Да погледнем обаче и други странни твърдения: например за Хърватия. Икономиката на Хърватия имаше проблеми още преди страната да влезе в ЕС, така че да очакваш чудо е глупаво. Проблемът със Севастопол е само в главите на Путин и на автора, никаква загуба на \&quot;безценната база\&quot; нямаше да има. Свалянето на Янукович не е преврат, както и да го представят Путин, някой си Фридман и прочие \&quot;големи специалисти\&quot;, а бягство на корупционер и виновник за безредици.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • въпросче

    12 Март 2015 14:53ч.

    Лакеят stein може ли да каже: 1 - Кои страни обхваща неговия \&quot;демократичен свят\&quot; и в какво се изразява тяхната демократичност? 2 - Защо да говорим за икономиката на Хърватия? Нашата икономика също имаше проблеми, а сега просто нямаме икономика - ЗАЩО? 3 - Само гьонсурат може да твърди, че превратът не е преврат! Безспорно Януковеч беше корумпиран и имаше голяма вина за безредиците, но не изглежда ли той като малко детенце пред сегашните управляващи, за които няма никакво съмнение, че са марионетки на САЩ, а за някои от тях беше доказано, че дори са пряко назначени от тях? Аман от лакеи, които не могат да си изкарат прехраната с някаква що-годе достойна работа и лакомо ближат посраните задници на своите господари за паница прокиснала леща!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Ванче

    12 Март 2015 15:07ч.

    \&quot;АМЕРИКА ПРИЛИЧА НА ДИВО ЖИВОТНО ЖАДНО ЗА КРЪВ \&quot; Джон Пилджър

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Мюмюн Насрала

    12 Март 2015 15:16ч.

    Quest, stein и Емил са тролчета, които се вземат на сериозно. Глупавият е толкова глупав, че не може да го разбере. Опорните точки на атлантическата пропаганда са в стил \&quot;Нюланд\&quot; - предназначени са за дебили. Слава Богу, още далече не всички са такива.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Фергюсън за соростутките!!!

    12 Март 2015 15:38ч.

    Леле,и тук са пропълзяли соросови курви...смърдят на крадени шекели и циганска сперма...да пукнат в страшни мъки дано...

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • сблъсъка е Сблъсък на ЦЕННОСТИ!!!,.......властта и влиянието са след това

    12 Март 2015 16:34ч.

    .......За Запада е невъзможно да се съгласи на Компромис с Ценностите ,който му предлага Путин!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Дон Михот

    12 Март 2015 18:29ч.

    Ценности, компромиси, диктатори, демократи...празнодумство. Запад, Изток, Европа, модерност и други. Няма такова нещо. Има ресурси и алчни мултинационални монополи. И плява, кал, тиня - обикновените граждани. И задавам реторичен въпрос. Кой по-добре ще се погрижи за руските граждани - Путин или Обама, ЕС или може би Шеврон? Аре тролчета, лапайте палеца и си лягайте на топло на Козяк!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • мечта

    12 Март 2015 18:44ч.

    Мечтата ми е да вземат и да съберат всички любители и защитници на Путин (като този охолен папуняк, който се е снимал като Траволта)и задружно да ги/ви пратят да населите Сибир, заедно с китайците, които вече са там. След година две - анкета :) Дори няма нужда да е в Сибир - в някой град със средна заплата - на общински жилища без кенеф, от които да пътувате всеки ден по 60 км по раздрънкани пътища и да чакате с часове да отминат кортежите на управляващите. Но аз съм сигурен, че вие знаете всичко това и не Путин ви е любим, а господарите ви тук, които си пълнят партийните и личните бюджети с рубли - както и собственика на този вестник.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Мила

    12 Март 2015 18:50ч.

    Аман от болни мозъци като тия,дето пишат небивалици по-горе.Абе американеца,който е специалист ли е неграмотник или вие,коитохал-хабер си нямате от геополитика.От българина може да се очаква единствено да е по-католик от папата.Един такъв по -католик -Александър Андреев от Дойчевеле днес рони кървави сълзи за справедливия и демократичен живот в западния свят.За коя справедливост и за коя демокрация ревеш и манипулираш Андреев? За нашата или за германската,където живееш.Живейте си там и ни оставете да се самоопределим ,без да ни манипулирате,защото от такива като васни дойде до гуша и сме на това дередже.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • до изключителните тролове

    12 Март 2015 22:01ч.

    Хайде сега като непрекъснато повтаряте демократични ценности,избройте кои са те!Аз лично не съм чувал за други, освен тези, които са в техните банки и сейфове.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Mihail Ivanov

    12 Март 2015 23:14ч.

    Насила ни правят русофили. Даже ни изнасилват в това си действие.Тази теза ще я повтарям докато не се спре с малоумните пируети на американците. Всичко до което се докоснаха, изцапаха с мръсните си ръце.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • ами напънете се да видите ЦЕННОСТИТЕ,изповядвани от Путин и изповядваните от Обама!!

    12 Март 2015 23:29ч.

    ......ако Можете(защото през Марксистки Предразсъдъци-не става).........и каква е разликата!!..............тогава се вижда кой е Агресивен и Незачитащ Правото!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Нора

    12 Март 2015 23:52ч.

    И аз мисля като Михаил Иванов! И виждам как напоследък Путин ми става все по-симпатичен, а американските инициативи ме дразнят?! Някак, с кожата си усещам, когато някой се опитва да ме преметне и се ожесточавам срещу него! Аз бях член на СДС, от създаването му и съм учредител на ДСБ, костовистка съм по убеждение и сама не вярвам, как е възможно Путин да ми стане по-симпатичен от Обама, да речем?! Но е факт, особено след като великата американска демокрация вече 10 години ни притиска да си поставим на чело една личност тръгнала от охраната на тато, през охранителите на ъндърграунда та до върха на държавата, и направи всичко възможно един истински държавник като Иван Костов например да бъде неглижиран, оплют, отхвърлен и най-паче - НЕДОПУСНАТ на никаква цена да се докосно повторно до ръководството на държавата! Питам се, ЗАЩО и отговорът ми се набива в очите - защото на демократите от америка не им пука за нас! Не им пука! Те тук търсят нещо друго, което не включва просперитета на милата ни Родина! Тогава?! Ми, ето го и отговора!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Татьяна

    13 Март 2015 0:24ч.

    Деньги коньчились и скоро и вся вся любовь к Кремлю закончится.Сегодня пресс-секретарь президента Дмитрий Песков сообщил журналистам\&quot; \&quot;Кремль считает бессмысленным продвижение имиджа России за рубежом в настоящий момент, Он подтвердил появившиеся ранее сообщения о прекращении сотрудничества с пиар-компанией Ketchum\&quot;. По его словам, это связано с тем, что \&quot;заказчики контракта испытывают определенную необходимость в мерах по экономии средств\&quot;.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • татьяна

    13 Март 2015 0:28ч.

    Контракт между Кремлем и американской пиар-компанией Ketchum был подписан в 2006 году. В задачи компании входило налаживание контактов с западными СМИ и улучшение имиджа России Вот видите, даже лицо прихорошить требуются американские специалисты.)

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • да Татьяна,ти права,..............но у России есть Танки и Атомные бомбы!

    13 Март 2015 0:43ч.

    а именно они делают Жизнь Прекрасной!!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Нора,........Костов и костовистите НЕ са Демократи!!Те си мечтаят за Авторитарен Лидер.......

    13 Март 2015 0:48ч.

    затова е нормално да харесваш Путин!!....мисля че такива хора харесват и Хитлер!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Нора

    13 Март 2015 1:24ч.

    Не! Хитлер не бих могла да харесам никога, защото той е расист и човекомразец! Колкото до Путин - да! Той е диктатор наистина, но събра Русия от насипното състояние, в което я остави Елцин и им върна самочувствието, че са нация, която има значение! Това им даде самочувствие да продължат напред, а у нас, нашите управници се държат нагло и презрително с народа, след като съвместно си редят далаверката и му обясняват, как за нищо не става и който не му харесва - да си стяга багажа и на Терминал 2! А те (демократите) ще останат тук да си разпределят еврофондовете и да редят контрабандата без да им пука на къде бърви България! И това на Запад се вижда съвсем ясно, но някак си - на тях сякаш не им пука?! Много добре те знаят, кой от нашите управници, какви грехове има и колко е засмукал докато се бори за демокрацията, защото засмуканото си стои в тяхните (западните) банки! Но не им пука!!! Нацията ни се смалява, обществото се разпада, бизнесът, който първоначално се бе развил чрез много труд и в лишения вече не съществува! Биде унищожен и сега никой и не си помисля да се захваща със собствен бизнес, защото ако случайно успее, всяка мутра близка до властта може да му го отнеме (бизнеса) за една нощ, ако реши! Това всичкото се вижда и се надявам - няма нищо общо с демокрацията! Но, не прави впечатление на никого от демократите на запад! Питам се, защо?! И, след като на тях не им пука за нас, аз защо трябва да им вярвам?! Ами, не им вярвам и даже съм им набрала много, защото нали нямаше да се лъжем като при комунизма, но НЕ СТАНА! С ТЯХНА ПОМОЩ! Тогава - защо Путин да е по-лош от тях и с какво?! Такива ми ти мисли са ме малегнали и сега не вярвам много много на пропагандата по медиите. Мисля си и си съпоставям фактите сама!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • татьяна

    13 Март 2015 3:42ч.

    Да дело не в величии страны и не в гордости. Дело в том, что мы-российские люди, в большинстве своём, хотим иметь вождя! Ну не можем без вождя, мы без него не знаем, куда идти, не умеем сами ходить, то есть жить самостоятельно не умеем. Ну не придёт в голову тем же американцам назвать своего президента вождём, хороший он президент или плохой, неважно! Вождём его никто не назовёт и считать таковым не будет, потому что не нужен им никакой вождь. Президент нужен, а вождь нет! А мы-российские, на безрыбье, готовы из любого ничтожества вождя себе слепить, лишь бы был, лишь бы вёл, лишь бы самим не думать, куда и как идти.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Поздрав за НАТО

    13 Март 2015 4:38ч.

    https://www.youtube.com/watch?v=D4FP4zARpUc

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Емил

    13 Март 2015 4:53ч.

    Статията на Питър Хичънс съдържа прекалено много наивни аргументи, които не позволяват да я наречем сериозен анализ. Ако бившият СССР беше империя, Русия не може да се нарече такава, още по-малко Европейския съюз. Френският писател Алберт Камю казва че използването не неточни термини прибавя нещастия в света. Хичънс започва статията си мерене на квадратни километри: Русия била загубила един милион. Но веднага след разпадането на СССР всички държави от бившата съветска империя предпочетоха независимост. Точни империите не са вечни. Хичънс се запитва след това защо НАТО все още съществува. Като изключим страните от бившата Югославия, всички останали социалистически страни, поискаха, побързаха и се включиха в НАТО, точно защото в руско-съветската дума никоя от тях не можеше да има доверие. Хичънс казва че „управлението на господин Путин е, без съмнение, зловеща тирания.“ Може би тук авторът малко преувеличава. Но за разлика от Русия, Турция не се опитва да си разшири територията, на север например, под претекст че преди 127 години е загубила 111 000 кв.км. А експанзията на ЕС не е сега никаква цел. Допълнителни експанзии в следващото десетилетие едва ли ще има. Русия е „суверенна държава“, както авторът казва. Но нейните съседки също. От тази нова студена война, започната от Путин, най-вече Русия ще страда. Дълго време.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Наблюдател

    13 Март 2015 5:10ч.

    Разумен, претеглен добре и неутрално поднесен коментар. Разбира се, че за тъпите, едноизмерни тролове и платената агентура за да демонстрира \&quot;монолитност\&quot; на населението зад евро-атлантическите-гейско-сатанински \&quot;ценности\&quot; през информационните канали, е напълно непостижимо да участват в смислена дискусия, да не говорим - за някакъв собствен анализ. Лошото е, че тази безпросветна сган я има, но от друга страна утешението е, че те също така, независимо къде се крият, ще вдишват СТРОНЦИИ докато изпукат в мъки - както останала част от гоите!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • хем ми се иска Путлер да хвърли топа,

    13 Март 2015 9:30ч.

    хем си викам, че може още по-задръстено тролче да прегърне ядреното куфарче с четирите си крайничета и да заскимти през сълзи: \&quot;уважавайте ме! Аз имам червено копче! Мога да ви убия! Мога пък!\&quot;

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • 555555566

    13 Март 2015 15:26ч.

    Първо играта е много по голяма от колкото изглежда-няма демокрация диктатура,комунизъм Всичко е икономически интерес на 5 свръх богати трилионерски фамилии които искат да превърнат света в роби за да го направят трябва да контролират ресурсите на 100% в света останаха малко държави които се противопоставят на този контрол (Войната не е държави срещу държави а световните корпурации срещу хората)Алтернативните източници за енергия са измислени основния ресурс е водата но още никои него съобщава най много сладка вода има в русия канада и латинска америка

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • vlado 157

    13 Март 2015 15:26ч.

    Много точен коментар.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Alshmar

    13 Март 2015 16:18ч.

    За да се коментира нещо, като минимум трябва да имаш познания (включва и образование) и информация.В противен случай се изразяваш като дебил подобен на Quest и разни \&quot;путинолози\&quot; и \&quot;антипутлиристи\&quot;.По-голям глупак от глупака е този който спори с глупака.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Shto be,mozh i da e prav!

    13 Март 2015 17:45ч.

    Kva imperiq da gradi Putim,kat privarshva s parite.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Ала Бала

    13 Март 2015 22:49ч.

    тука кипи от кошетни експерти, като ги четеш, почти ще им поверваш, цял живот са целували знамето на демокрацията сън не са спали, трепали са талибани на килограм. Едва ли не са писали американската конституция заедно с бащи основатели и след това набързо са отскочили до западния фронт да убиват хитлеристи. Утре като дойде Путин с танковете сигур първи ще са барикадата. Но по вероятно първи ще си възстановят членството в комсомола.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • въпросче

    14 Март 2015 4:26ч.

    Каква е разликата между помияра и лакея? Гледаш го - куче... мърляво, проскубано, а в очите - човек! Гледаш го - човек... наконтен, облечен, а в душата- помияр!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • мандрівник

    14 Март 2015 6:24ч.

    Тетяна, ти що, рідну мову забула?

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи

Напиши коментар

Откажи