Минчев: Андрей Райчев е един от малцината интелигентни лобисти на Москва в България

Минчев: Андрей Райчев е един от малцината интелигентни лобисти на Москва в България

Политологът Огнян Минчев във Фейсбук:

Райчев е един от малцината интелигентни лобисти на Москва в България. Затова той не борави нито със съшитите с бели конци лъжи на кремълската пропаганда, нито се старае пряко да оневини режима на Путин за агресията в Украйна. Ролята на Райчев е по-майсторска и леко драматична. Докато пътем слага знак за равенство между агресора и жертвата, той заема "еднакво критична дистанция", прави и редица други въвеждащи в темата и отвеждащи вниманието от нея категорични твърдения. За да стигне до гвоздея на програмата. Кое е най-лошото в тази ситуация за България? Поляризацията на общественото мнение. Българите според Райчев съвършено напразно са се хванали "гуша за гуша" в спора за руската агресия в Украйна, просто защото - нищо не застрашавало България, нищо не можело да я извади - ни от НАТО, ни от ЕС.

Ето, тук е центърът на тежестта на манипулативната теза, която в крайна сметка цели да обезсили проглеждането на средния българин за истината и за реалността на българското пленничество от руската митология в продължение на  дълги десетилетия. Българското обществено съзнание поддържа дълбоко митологични визии за същността и ролята на Русия спрямо България и единствено безпощадният и открит разговор - обществен дебат на тази тема може да освободи обикновения българин от тежестта на тези вековни илюзии и заблуди спрямо Москва. Войната на Кремъл срещу Украйна със своята бруталност и незащитимост създава уникална възможност за демитологизирането на Русия в България именно чрез подобен дебат. Райчев знае това и с всички сили се стреми да делегитимира полезното разделение на общественото мнение в България за войната и да го примири в лоното на оцеляващите облаци мъгла и илюзии за "благотворната" роля на "дядо Иван".

Когато след Освобождението на България Руската империя направи обичайните стъпки за брутално погазване на новоучредената българска политическа свобода, Стефан Стамболов и Захари Стоянов не замазаха с общи приказки драматичното състояние, в което се намираше новоосвободена България. Те застанаха в ясна, безкомпромисна, гневна позиция срещу посегателствата на руския империализъм и неговите маши - офицери, политици, духовници и интелектуалци - в българското общество. Така те показаха пряко на потъналия в своята благодарност към освободителите обикновен българин, че империята го освободи от османците за да го пороби самата тя на свой ред. Пряката, безмилостна конфронтация на Стамболов, З. Стоянов и техните съмишленици с Александър Трети и неговата българска русофилска прислуга спасиха новоучредена България като държава и дадоха на българското общество половин век относителен отдих от наглия руски империализъм. Едва през 1944 г. империята успя да вземе своя реванш, поробвайки България - вече в битността си на Съветски съюз...

Днес ние имаме чудовищна нужда от няколко на брой български лидери, които подобно на българските възрожденци след Освобождението да сложат "главата си в торбата" и без страх да обясняват и да разрушават дълбоката пирамида на руския имперски контрол върху днешна България и особено - върху българското обществено съзнание. Това е война. Слава Богу - война  с думи, война с необходими политически решения, война, в която България не е сама, а заедно със своите съюзници. Райчев иска на всяка цена тази война да бъде прекратена. Защото в резултат на обществения сблъсък, българите ще разберат, че докато страната им се е присъединявала към ЕС и НАТО, Лукойл не е платил нито лев данък на българската държава. Тази квази държава не е имала смелостта да постави измервателни уреди на пристанището на Лукойл - Росенец, оставяйки го в ролята на ничия пиратска територия под руски контрол. На българите ще им бъде припомнено, че през 2006 г. - шест години преди да изтече договора на България с Газпром, Румен Овчаров се поддаде на натиска на Москва и подписа нов, по-неизгоден договор. Участващите в обществения дебат ще разберат, че през 2016 г. Путин обяви, че газ през територията на Украйна повече няма да тече и българите ще го получават през Турция. За тази цел трябва да изхарчат четири милиарда за нов газопровод. "Старият" договор отново беше едностранно изоставен от Кремъл и Газпром.

Масовите български представи за Русия и нейната роля в България са уродлива комбинация между необяснима любов и вледеняващ, хипнотизиращ страх от "Големия брат". Тази комбинация полага основите за извечния български комплекс за малоценност от Русия и подхранва арогантия руски комплекс за превъзходство. В мъглявините на безпричинното българско русофилство уверено виреят дълговечни митове и долнопробни лъжи. България и Русия били културно близки страни... Аз съм живял известно време в Русия - елате на мен да ми обясните къде е тази културна близост. Русия "хранила" България - било по времето на Тодор Живков, било с цените на газа от последните десетилетия, било ... било ... било... Истината е, че Русия винаги безскрупулно е грабила и граби България. Че парите от европейските фондове отиват чрез пералнята на българската мафия в ръцете на руските енергийни монополисти. Че България е надплатила в монополно високи цени за газ и нефт по 1.5-2.0 млрд. долара ежегодно през последните 30 години.

Откровеният и суров обществен дебат, който Райчев счита за "безсмислен" - уж подобно сблъсъка на ваксъри-антиваксъри - е в състояние да разкрие горчивата истина, че съчетанието от великодържавно спонсорираната корупция по върховете на властта в България и почти животинския страх на българските пишман политици да не "ядосат" с нещо Путин доведе нашата страна до позицията на "болния човек" на ЕС и на НАТО. Държава, която не си е мръднала пръста за да създаде своя обучена и добре въоръжена армия в сътрудничество с партньорите си от Алианса, а системно харчи - и краде парите на данъкоплатците за да ремонтира ръждясалите руски таратайки в Москва. Държава, в която бандитският енергиен монопол на Кремъл се охранява от зоркия олигархичен контрол върху решенията, взимани от институциите. Вижте от колко десетилетия се "строи" интерконектора с Гърция и си представете степента на руския контрол върху националните ни институции.

Откритият обществен сблъсък в българското обществено мнение в дебата за ролята на Русия в България може и трябва - за първи път от повече от 10 години - да освети бруталната пропагандна война, която Кремъл води срещу нас придобивайки контрола върху стотици български медии - включително националните. Пропагандна война, за която са наети легиони на руската пета колона в България - журналисти, наблюдатели, професори, ченгета, геополитици и просто закупени "на кило" тролове и тролски фабрики. На Райчев кой знае защо не му е симпатична възможността българите да узнаят - очи в очи - резултатите от тази масирана пропагандна война за социализирането на няколко поколения в лъжите на новоруската - евразийската имперска доктрина.

Откритият обществен сблъсък в публичния дебат за ролята и мястото на Русия в България, в контекста на агресията срещу Украйна е единствената възможност българинът да се пробуди за реалностите на своя собствен национален и обществен живот. Да, дебатът е изострен, нахъсан, нелицеприятен, конфронтационен. Но тя и истината за ролята на Русия в българския национален живот е нелицеприятна, сурова, унизителна и разтърсваща. Но нямаме друг избор освен да се запознаем с нея. Защото за разлика от сблъсъка на ваксъри и антиваксъри, зад обществения сблъсък за ролята на Русия в България стои очевидна и нелицеприятна реалност, а не конспирации, илюзии и пандемични фрустрации.

Винаги внимавайте какво говори Райчев - на втори план с неговите уста винаги говори истината. Но на втори - не на първи план...

 

Коментари

  • съждител

    22 Май 2022 20:03ч.

    Това е пример за налудност. Тотал игнор на неудобните факти, въпроси, съждения, анализи и изводи. В дирек разговори го изпитвам често - погледът на "опонента" ти изведнъж се изпразва и замръзва в хибернатичен унес. После изведнъж избухва в поредица от готови лозунги, повтаряни до изнемога и разбираш, че си сам в помещението. Минчев, грабвай броеницата и с поклон при султан Абдул Хамид

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Уилт

    22 Май 2022 20:06ч.

    "Райчев е един от малцината интелигентни лобисти на Москва в България. " --- Напълно съм съгласен и почти не пропускам неговите изяви. За съжаление, под този коментар на Минчев ще се развихрят не толкова интелигентните русофилски тролове.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Хехехехехехе...

    23 Май 2022 13:11ч.

    По-голяма услуга на Райчев в професионлен план едва ли някой друг му е правил. Интересно дали е от глупост или е платена?

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • съждител

    22 Май 2022 20:08ч.

    Руската империя правила брутални опити. Абе, ненормалник, ти знаеш ли какво значи руски император, империя. Ами дааа, грубички са били нравите, обичаите, вярванията. Благодарение на тях сме получили държавност и свобода. Левски ни нарича роби - провери, Минчев и въпрос, дали не агитираш да сме си останели такива. Май жалиш ти за сплъстената от петмез брада на падишаха.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • съждител

    22 Май 2022 20:11ч.

    Русия си гледала интереса! Естествено, какво друго да гледа бе, ненормалнико?! Ти въобще редовен ли си! Тя Брит империя е гледала само интереса на колниите и кралете са се надпреварвали да принесат колкото се може повече английски животи на олтара на хуманноста и интереса на най-низшата индийска каста! Колкото повече англичани пожертвал кралят, толкоз по-голям юнак!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Веска

    22 Май 2022 20:15ч.

    Райчев е бил от малцината интелигентни лобисти на Москва? А ти си един от мнозинството соросоидни лобисти, които преди това сте били московски лобисти.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • съждител

    22 Май 2022 20:16ч.

    Снощи Райчев не желаеше да влиза в разрушителен и ненужен дебат с двама напълно индоктринирани и поставени в зависимост от сороската, нпо хранилка индивида, които освен това имат очевидни пристрастия, формирани на база интереси, вероятно също на фамилна емоция. Допълнител Райчев има известно раздвояване (на личността :)). Битът му е на "чорбаджия изедник", душата му се лута!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • нима този все още минава за академично лице?

    22 Май 2022 20:19ч.

    Жалък пропагандист. Бивш преподавател по научен комунизъм, няма начин да не са го притиснали да служи на новите преди 32 г.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • съждител

    22 Май 2022 20:21ч.

    Русия никога не е била образцова държава, в дълбоко културан план (да не се бърка с балет и фигурно пързаляне), тя не е държава за пример, соц. процеси кипят и изтласкват едва сега културно изявени елити, които тепърва ще преформатират. Нашата съдба и голият ни практичен интерес постулират да се отнасяме приятелски. Русия е единствената велика сила, в която има място и за Бг интерес!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • съждител

    22 Май 2022 20:24ч.

    Всички останали, които са минавали или сега минават за империи, световни сили, фактори и т.н. гледат на нас в най-добрия случай като на пазар и източник на ресурси, а обичайно по-скоро като на биологична тор, която досадно и дразнещо, неоправдано и незаслужено заема една територия, която би могла да свърши чудесна работа в плановете им. Който не вижда това е пълен глупак или купен предател!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • съждител

    22 Май 2022 20:30ч.

    Пластовете се размествет мощно и тектонично! Не забравяйте, че опираме челно до една млада и амбиц нация, която до 15 години ще е 100 млн., а до 30 год. ще е равна по сила с Русия. Очаквано американците до 5 год. ще се изнесат и ще оставят за наместници Гб и Полша. Надяваха се и на Турция, но Турция играе своя игра. Давутоглу иносказателно заяви: Надигам се на Босфора и до Виена нищо не виждам!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Костов

    22 Май 2022 21:24ч.

    А след още 15 години ще е по-голяма от Китай !

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • "Давутоглу иносказателно заяви: Надигам се на Босфора и до Виена нищо не виждам!"

    23 Май 2022 13:16ч.

    какво да види човекът?! преди можеше да види българската войска в триъгълника Елхово-Веслец-Грудово, ако се надигнеше на пръсти можепе от Бисфора да види рубеж Стара Планина защитен с дивизиони СС-20, а сега се надига и вижда Геновска и погледът му минава през нея.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • северомакедонец

    22 Май 2022 20:31ч.

    "Той се стремеше да бъде съзвучен на епохата, но тя нищо нему даваше взамяна...". Постът на Минчев е най-доброто подтвърждение за казаното от Райчев....

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • съждител

    22 Май 2022 20:35ч.

    Този глупак взел да ми разсъждава за императорска Русия и като нейн противовес да посочва Стамболов и З.Стоянов. Не ми е удобно да кажа негативизъм за човек, които е лежал в турски зандан за Бг.(ЗС) и по тази причина ще бъда изключително сдържан. Защото иначе съм в състояние да напомня за разни ужасни неща, които удобно се забравят. Минчев, гледай си договорите с нпо, Бг не е за теб!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • "империята го освободи от османците за да го пороби самата тя на свой ред."

    22 Май 2022 20:39ч.

    Тоя мерзавец Минчев, едно че пише небивалици, но дори и да се направим труда да приемем тезата му, то любимите му кравари са десеторно по-точен пример за горецитираното твърдение.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • съждител

    22 Май 2022 20:53ч.

    О-ооо! Забелязвам, че и др. Уилт е на линия. Хайде, др. Уилт, дайте пример и покажете как се развихрят евроатлантически ценности и политики! Само внимавай да не изръсиш някоя формена глупост. Ще съм тук и ще проследя. Обещавам да не те галя с перце! Примерно какви са перспективите за непотъване в небитието, на модерната финансова система, основана на емитирането на фиатни пари?!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Уилт

    22 Май 2022 22:00ч.

    Перспективите, че това скоро няма да се случи, са щото просто няма желаещи да я разтурят. Руснаците ни ги броя, защото те са си самодостатъчни и са готови да жертват няколкостотин милиарда долара ей тъй за единия кеф. Ама Китай са с 3-4 трилиона, Виетнам, Корея, Япония, цяла Южна Америка дали им е изгодно?

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • съждител

    23 Май 2022 10:30ч.

    https://www.usdebtclock.org/ Разгледай, ама хубаво! Дългът на САЩ (вкл. щати и общини) е ок. 34 трлн. gdp е прим. 21 трлн. Особено важно, че 8 трлн. е дълг към външни. Други посочени от теб се финансират от вътр. източн. предимно. Не е важно дали на тях им е изгодно, а дали сащ могат да платят, не с хеликоп пари. Пътници, ние с тях!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • ЗИП

    22 Май 2022 20:54ч.

    Минчев завижда на Райчев, че е по-умен от него. Минчев говори с клишета а Райчев прави много нестандартни ходове.Нъл е шахматист любител. Харалан също е много начетен. Студено ще призная обаче , че Иван Кръстев е най-дълбокия мислител от всички "говорещи глави". Затуй и избега от Мамковината... :))

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • ЗИП-е, гледай си фронтовите феерии

    22 Май 2022 21:46ч.

    и не се излагай да хвалиш нЕкви си жалки манипулатори.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Майна

    22 Май 2022 21:56ч.

    Това го знаят и децата - Райчев беш протеже на Луканов, а всеки знае човек на кои беше Луканов.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Живка Павлова

    22 Май 2022 22:01ч.

    Един отбор са си Райчев и Минчев, опитват се да обсебят дебата и да го пренесат в тяхното поле – да привличат внимание към някакви несъществени и никого не касаещи детайли от натегаческите им кахъри. Ще се хвалят една друга „говорещите глави“, както удачно ги е назовал ЗИП-а – ти си много интелигентен, ама... а ти – много прозорлив, но... и от сорта. Клоунада.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Observer

    22 Май 2022 22:11ч.

    Не съм съгласен. След като се запознах с каканиженето на Райчев, с което бяхме запознати тук, определението “интелигентен” ми се вижда малко пресилено.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Уилт

    22 Май 2022 22:19ч.

    Малко прекали.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Пияния майстор

    22 Май 2022 22:21ч.

    И Райчев и Минчев са гола вода! Напълно неадекватни на динамиката на промените. Ръсят само клишета от вчерашния ден. Райчев поне спечели от прехода, а Минчев винаги се е борил за жълти стотинки. Нормално да му завижда . А иначе - Зимата иде и Господ да пази България, както я опази през Втората световна.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Пияния майстор

    22 Май 2022 22:25ч.

    Касателно тъпанарите Захари и Стамболов - преки отговорници за поредицата национални катастрофи. Историята се е произнесла - по резултатите от делата им ще ги познаете. Резултатите са ясни.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • СМЕХХХ

    22 Май 2022 23:10ч.

    Но не можем да кажем, че минчев е от малцината интелигентни лобисти на сащ ...

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • рукола Z

    23 Май 2022 7:47ч.

    Леле какво самочувствие! И това от устата на хора, които чинно се наредиха да ги набоцкат с неизвестна ГМО терапия, от хора, които сами режат клона, на който седят, от хора, които дори децата си не зачитат пред преклонението!?! Не е истина, що за хора се имат за интелигентни в България ?

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • thenewone

    23 Май 2022 8:26ч.

    "Когато след Освобождението на България Руската империя направи обичайните стъпки за брутално погазване на новоучредената българска политическа свобода ...". Обичайните седесарски глупости и простотии. Да вземем фразата: "новоучредената българска политическа свобода". Новоучредената. Тази свобода самоучреди ли се? Не. Русия я учреди. И учредявайки я, я погазва?

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • thenewone

    23 Май 2022 8:34ч.

    Да вземем създаването на българската армия. То не е само да научиш войниците да държат пушките. То е създаване на бойните единици - от взвод до армия, дислокации, казарми, обучение, командване и т.н. За по-малко от 7 години, е създадена армия, победила Сърбия. Войната на капитаните. Тези капитани, кой ги обучи? Захари Стоянов?

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • thenewone

    23 Май 2022 8:47ч.

    " Вижте от колко десетилетия се "строи" интерконектора с Гърция и си представете степента на руския контрол върху националните ни институции." Поредната глупост. Русия ни даваше възможност да се превърнем в реален енергиен разпределител в региона и решила да саботира строежа на некъв пиклив газов конектор? Три проекта - Александруполис, Белене и Южния поток, бяха успешно провалени.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • thenewone

    23 Май 2022 8:50ч.

    Тиквата задъхано и радостно рапортуваше наляво о надясно, че спрял три руски проекта. Та, каква е степента на "руския контрол върху националните ни институции"? Ся, верно е, че е модно за всичко да е виновен Путин, но за тъпотията на Минчев пак Путин ли е виновен?

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • thenewone

    23 Май 2022 9:24ч.

    "Участващите в обществения дебат ще разберат, че през 2016 г. Путин обяви, че газ през територията на Украйна повече няма да тече и българите ще го получават през Турция.". Ние това го знаем. Човек остава с впечатлението, че Путин максус спира газа през Украйна, за да навреди на България. А можеше не Турция на нас, а ний на Турция, да пущаме газ. Лошото, Минчев, че и това го знаем.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • thenewone

    23 Май 2022 9:35ч.

    Орешарски кога спря ЮП? След посещение на руски, или на американски сенатори? Разбира се, нямаше никакъв американски натиск - Америка не е такава държава да натиска васалите си. И това го знаем. Знаем и дереджето на Белене. И други неща знаем, затова фразата "безпричинното българско русофилство", за нас е признак за клинична неадекватност, драги Минчев.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • азът...

    23 Май 2022 10:01ч.

    Приветствам публикуването тук на Минчев. Нека има и алтернатива. Но, дали е интелигентна алтернатива - каквато е претенцията? Първата разлика, между двамата е, че Райчев стриктно разделя мисленето си за общественото мнение и политиците, докато Минчев свободно ги омесва, само и само да докаже тезата си. Носи вода от всякакви кладенчета, дори и от такива, в които водата не става за пиене.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • азът...

    23 Май 2022 10:07ч.

    Като пояснение - за този анализатор, българското общество не съществува като мислещ субект. .... То само отразявало някакви решаващи външни въздействия. ... Български интерес и предпочитания не съществуват, като осъзната от обществото позиция, то е управлявано от външни сили... .... .... Дали нямаме случай на просто екстраполиране на личния опит? ...

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Helleborus Русия обявява война еднолично, като бъдещия властелин на онова „християнско население“ и земя

    23 Май 2022 16:23ч.

    които ще успее да отнеме от Турция. Мотивът за облекчаване живота на християнското население не е желание за възстановяване на Българската държава, то е легитимния повод за войната. България е призната в старите си граници, защото няма правен начин да се присъедини към Русия. Но целта е да остане в сферата й на политически контрол.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Helleborus

    23 Май 2022 16:24ч.

    Не случайно точно когато се отслаби този контрол, поради членство в други съюзи, се припомня - ние ви освободихме, за да сте наши. Не казвам, че така са стояли нещата за обикновените войници, които може и да са пазили християнски братски чувства към народа, дал им вяра, език и писменост. Но руската политика през годините винаги е опитвала да заличи точно този принос и първородство!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Helleborus Въпреки това не мога да се съглася със статията

    23 Май 2022 16:27ч.

    която иска да се защитим от користните интереси на Русия, но само за да застанем на страната на следващия властелин на този народ и земя. Макар да не е казано директно, но ние го живеем, този нов тип потисничество и натиск. Каквото и да знаем за руската политика, ние не можем да враждуваме с руския народ и нямаме правото да го правим, когато земята ни е пропита с кръвта им.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Helleborus

    23 Май 2022 16:31ч.

    Не вярвам на никой, че е патриот днес, ако се изказва по конфликта между Русия и САЩ, в който ние не сме страна пряко, докато няма никакво възмущение от позорната ни позиция за Македония и това, че българските политици всички до един изискват тези наши българи там, да се откажат от рода си официално. Ако или мълчиш или поддържаш това безумие, не засягай темата за свободата, не ти е силна тема!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Чиба

    23 Май 2022 22:53ч.

    Аре бе, даскал по научен комунизъм ми дава акъл за Русия! Чиба мекере угено при социализма!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • Поручик Галицин

    26 Май 2022 12:55ч.

    Овалът си е Овал! Овална му е мисълта и такава му е и писмеността. Овална му работа.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи

Напиши коментар

Откажи