Сериал за "Кръстникът" е критикуван, че омаловажава дискриминацията към жените в Холивуд

Сериал за "Кръстникът" е критикуван, че омаловажава дискриминацията към жените в Холивуд

Автор: Боян Тончев, "Дневник"

На 28 април по стрийминг платформата Paramaunt+ тръгна нов минисериал от 10 епизода - "Офертата" (The Offer). Филмът е биографична драма за процеса на създаването на култовата гангстерска класика на Франсис Форд Копола "Кръстникът" през 1972 г.

Сериалът излиза за 50-годишнината на кинокласиката, като ролята на Копола е поверена на Дан Фоглър, а останалите основни персонажи се изпълняват от Майлс Телър, Матю Гуд, Джовани Рибизи, Колин Ханкс, Джуно Темпъл и Бърн Горман.

Поредицата се основава върху спомените на продуцента на "Кръстникът" Албърт С. Руди за процеса на снимане на емблематичния филм, който включва многобройни скандали, тежки разногласия при кастингите и дори сблъсъци с мафията. Като все пак трябва да се отбележи, че не всички действителни участници в събитията са съгласни с версията на Руди за случилото се.

И докато при всички положения сериалът предлага интересен поглед зад кулисите на една от най-големите филмови класики в историята, той неволно налива масло в огъня на една доста болезнена за Холивуд тема - тази за дискриминационното отношение към жените в света на американското кино.

"Офертата" изобразява и реално омаловажава порядките на една остаряла епоха, когато мъже продуценти спокойно са можели да спят със свои служителки, същевременно пренебрегвайки подкрепящите ги съпруги у дома, пише за "Гардиън" американският филмов критик Ноа Джител.

Според него сериалът държи по-голямата част от женските си персонажи встрани от фабулата, като ги представя основно като препятствия, които мъжете трябва да преодолеят, за да постигнат своите артистични и професионални цели.


Изключение прави образът на Бети, безстрашната асистентка на Руди, изиграна от Джуно Темпъл, но докато шоуто я третира като равна на шефовете ѝ мъже, то го прави само като я дефинира чрез същите изтъркани мъжки клишета. Например в една сцена я виждаме да влиза нахакано и решително в офиса на мафиотски бос, за да помоли за услуга, след като вече сме виждали Руди да го прави няколко пъти.

Кадър от "Офертата"© YouTube/Paramount +

В крайна сметка "Офертата" превръща както мъжете, така и жените в карикатури, така че е трудно да се фиксирате твърде много върху неравенството между тях, пише Ноа Джител. Според критика сериалът е типичен случай на холивудската собствена митология, но е разочароващо, че именно това е митът, в който Холивуд е решил да инвестира в момента.

Джител смята, че след разгръщането на движението #MeToo някак по-адекватно би било киноиндустрията да бъде по-интроспективна за миналото си и по-честна към жените, които са били тормозени и третирани несправедливо от старата система. Вместо това с продукции като "Офертата" изглежда, че тя някак оправдава доминирания от мъжете холивудски канон и по този начин засилва статуквото му.

Това е особено разочароващо, защото жените в американското кино също имат свои собствени истории за разказване. Например невероятни режисьори като Барбара Лоден ("Уанда"), Стефани Ротман ("Медицински сестри студенти") и Джоан Миклин Силвър ("Хестър Стрийт") така и никога не получиха подкрепа от Холивуд, както много други техни колеги мъже, и в резултат на това кариерите им спряха, преди наистина да започнат.

За американския кинокритик увековечаването на тази маргинализация с филми като "Офертата" само гарантира, че тя ще продължи и по този начин е много трудно да се повярва, че индустрията приема сериозно проблемите си с жените.


Източник: dnevnik.bg

 

 

 

 

Коментари

  • Haho

    11 Май 2022 9:10ч.

    Аман от простотии . Ама сигурно щяха да са доволни ако Копола беше черен, а Вито Корлеоне трансджендър. Да му се доповръща на човек.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи

Напиши коментар

Откажи