Виртуалният ни протест може да помете върхушката на ДПС

Виртуалният ни протест може да помете върхушката на ДПС
"Ние искаме настоящото статукво и модели на мислене да бъдат демонтирани и преодолени. Със срещата дискусия на 27 март пренесохме дебата от Фейсбук по-близо до хората. Вече провеждаме срещи по места и се радвам, че много хора осъзнават факта, че ДПС има спешна нужда от демократизиране и модернизиране. Осъзнават, че партията днес е по-централизирана и капсулирана от когато и да било през последните 10 г. Политическите стереотипи, специфичните за ДПС техники за манипулация, заедно с остарелите и изтъркани авторитети вече дразнят и отблъскват традиционния избирател, особено младите хора. Нужни са ново актуално мислене и реални действия." Това казва в интервю за в. "Сега" модераторът на групата "Аз подкрепям Касим Дал във Facebook Айлин Дахилова – Василева.
<p><strong>- Каква е връзката ви с ДПС?</strong><br /><br />- През 2001 г. бях поканена от г-н Рушен Риза да работя в екипа на г-н Мехмед Дикме, тогава министър на земеделието и горите. В този екип работих до декември 2005 г. А от януари 2006 до декември 2009 г. бях директор на една от инвестиционните дирекции в МРРБ. В момента съм ръководител на проекти, които се реализират със средства от ЕС. От 2001 г. досега симпатизирах на ДПС, гласувах за ДПС, помагах на ДПС. Днес подкрепям г-н Дал. С него имах възможност да работя повече по проекта "Шишеджам". С политика не съм се занимавала, не съм заемала партийни постове. Знаете, че и законът за държавния служител не го позволява.<br /><strong></strong></p> <p><strong>- Как се роди идеята за Фейсбук групата "Аз подкрепям Касим Дал"?</strong></p> <p>- Идеята за групата бе напълно спонтанна. След напускането на г-н Дал в медиите се изредиха много хора, които се опитаха да го изкарат най-черния и най-лошия, а себе си "по католици от папата". Не казваме, че г-н Дал е кристално чист, но сме убедени, че е по-чист от другите. Създадох групата, защото нямах друга трибуна. Групата бе моят "виртуален протест" срещу злобата, която се изля в огромни количества срещу него, и бях подкрепена от над 4000 души. Защо Касим Дал? Защото той има куража да заяви публично мнението си за случващото се в ДПС, както и мотивите за това. Подкрепяйки го, ние настояваме за отстраняването на бившите агенти на Държавна сигурност от всички нива на управлението на България и считаме за свой морален дълг съхраняването на каузата на свободата и демокрацията и се противопоставяме на погазването й. Ние искаме настоящото статукво и модели на мислене да бъдат демонтирани и преодолени. Със срещата дискусия на 27 март пренесохме дебата от Фейсбук по-близо до хората. Вече провеждаме срещи по места и се радвам, че много хора осъзнават факта, че ДПС има спешна нужда от демократизиране и модернизиране. Осъзнават, че партията днес е по-централизирана и капсулирана от когато и да било през последните 10 г. Политическите стереотипи, специфичните за ДПС техники за манипулация заедно с остарелите и изтъркани авторитети вече дразнят и отблъскват традиционния избирател, особено младите хора. Нужни са ново актуално мислене и реални действия. Това може да бъде реализирано от младите и открити хора, които не робуват на предразсъдъци, страхове и негативи.<br /><strong></strong></p> <p><strong>- Как така се случи, че вие сте създател на групата във Фейсбук, а Метин Мехмедов е считан за неин лидер?</strong></p> <p>- Метин беше първият, който се присъедини към групата. Ние и двамата сме от Кубрат, но се познавахме съвсем бегло. Той публикува биографията на Касим Дал, негови интервюта и на мен това много ми допадна. Така му дадох възможност да се изявява по-активно. Освен това аз имам доста ангажименти, докато той може да е по цял ден във Фейсбук от офиса си. А пък и нали знаете, естествените лидери сами се налагат.<br /><strong></strong></p> <p><strong>- Какви хора обединява Фейсбук групата "Аз подкрепям Касим Дал"?</strong></p> <p>- Тази група първо е многообразна етнически. В нея има хора, които осъзнават и изцяло подкрепят идеята. Но има и такива, които си мислят, че след 21 години са намерили трибуна на своя глас, без дори да осъзнават каква е целта на групата. Има реваншистки настроени, има само наблюдатели... виртуалният ни свят не се различава изобщо от реалния.<br /><strong></strong></p> <p><strong>- И как смятате да осъществите политическите си цели </strong>&ndash;<strong> чрез нова партия, промяна на старата или някакво гражданско движение?</strong></p> <p>- Самият Касим Дал все още няма категорична позиция. Тактиката ни ще се избистри след поредица от срещи с хората по места. Но те са категорични, че единственият начин да се осъществят исканията им е чрез нова партия. Хората ни казват: "Ние стоим твърдо зад вас, вие трябва да направите нова партия." Но за нас това не е самоцел.</p> <p><strong>- Значи хората не вярват, че ДПС може да се промени?</strong></p> <p>- Не, не вярват. Не вярват, че това може да стане чрез извънредна национална конференция, на която да се поиска оставката на лидера и онези членове на ръководството, които са били агенти на ДС.</p> <p><strong>- За агентите на ДС в ДПС се знае от десет години. Защо чак сега решихте да поставите ребром този въпрос?</strong></p> <p>- Да, но г-н Дал сега предприе своята стъпка. И ние го подкрепяме. Да, всички са знаели, сценарии и догадки е имало всякакви. Но друго е да седнеш и да прочетеш самото досие. Самият г-н Дал сподели на срещата в НДК, че Ахмед Доган му се е клел на гроба на техен приятел, с който заедно са създали движението, че не е предавал никого от своите, а е работил само в полза на родината. А от документите в комисията по досиетата става ясно, че в доносите си е споменавал и Касим Дал, и Рушен Риза... Мисля си, че след като беше приет сегашният закон за разкриване на досиетата, най-логично е да се приеме и закон за лустрацията, за да се забрани на тези хора да участват в управлението на страната и да заемат отговорни постове, от които да диктуват правилата. Осмисляйки това, което се случва, аз осъзнавам, че въобще не сме се разделили с тоталитарния режим. Ние просто се заблуждаваме. Видяхте какво се случи и с Корман (Исмаилов, депутат от ДПС, бел. ред.). Всеки, който се противопостави или изрази различно мнение, си отива. Същото е било и по времето на Живков.</p> <p><strong>- Тоталитарна партия ли е ДПС?</strong></p> <p>- Явно е. Това, което виждам, само го потвърждава.</p> <p><strong>- И досега е имало опити за разцепление на ДПС. С какво сегашната ситуация е по-различна?</strong></p> <p>- Просто сега моментът е назрял. Нетърпимостта вече е изразена публично. Хората казват &ndash; на нас вече ни е омръзнало. Защото в малките населени места е нещо страшно. И сега там ги е страх да заявят публично своята позиция, защото могат да загубят работата си. А ако си единственият работещ в семейството, ще се замислиш. Защото малко или много през двата мандата ДПС осигури работа на много хора и те автоматично ще я загубят, ако изкажат критики спрямо работодателя си. Ако си беден и гладен, си зависим. И ако ние не убедим тези хора, че не само нещата ще се променят, но и те лично ще бъдат защитени, няма да успеем. Радостното е, че при нас дойдоха много младежи, които и в момента са членове на младежката организация на ДПС и които търсят да реализират проектите си. Хората по места или нямат информация, или се страхуват, че ако тръгнат да правят нещо, веднага ще им поискат комисиони или ще им вземат част от бизнеса. Фейсбук си свърши работата &ndash; даде възможност да се отприщи енергията на недоволството. Но по-радостното е, че хората по места наистина очакват тази промяна и са узрели за нея. Защото през двата мандата на ДПС са се облагодетелствали определени лица. До обикновения избирател, който е търсен само по избори, нищо не е стигнало.<br /><strong></strong></p> <p><strong>- Как си обяснявате подкрепата на изселническите организации за Касим Дал? Дали е от лични симпатии, или просто тези хора са по-независими икономически от ДПС?</strong></p> <p>- Според мен е заради симпатии към Касим Дал. Защото този човек извън служебните мероприятия се вижда често с тези хора, говори с тях.<br /><strong></strong></p> <p><strong>- Вече бяха предприети няколко опита за дискредитиране на вашата група, включително и с ареста на неформалния лидер Метин Мехмедов. Мислите ли, че властта действа в синхрон с интересите на Ахмед Доган?</strong></p> <p>- Властта си върши работата. Аз лично публикувах на страницата случаите, в които може да бъде принудително доведено едно лице.</p> <p><strong>- Достатъчно чисти ли са хората около Касим Дал, за да се противопоставят на опитите за дискредитиране?</strong></p> <p>- Няма да допуснем в нашата група да попаднат хора с тъмно минало. Такива хора ще бъдат отстранявани чрез публично оповестяване на деянията им. Искам да завърша с това, че фактите не спират да съществуват само защото някой се опитва ще помете ДС върхушката в ДПС и нейните приближени.</p> <p><em>С Айлин Дахилова-Василева разговаря Галя Горанова.</em></p> <p><em>Интервюто е публикувано във в. "Сега".</em></p>

Коментари

  • Мадам А от Кубрат

    29 Апр 2011 17:20ч.

    Г-жо А.Явно паметта Ви е много плитка и амнезията бързо Ви е сполетяла. Може би защото вече не сте в някое министерство, на държавна службица? А може би искате да Ви назначи ДПС ? Не заблуждавайте хората, които може би Ви вярват, че сте най-чистата и неопетнена! А дали е така? Защо не се проверява бизнеса на съпруга Ви, на баща Ви, на любовника Ви (ако все още някой не е разбрал) ? И накрая- ако дипломата Ви на юрист е реална- най-добре е да замълчите. Нали?! Пожелавам Ви успех.

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • БЪЛГАРИ, ДА ИЗГОНИМ ТУРСКИТЕ ГАДИНИ ОТ БЪЛГАРИЯ!

    01 Май 2011 0:01ч.

    КАСИМ ДАЛ Е СИВ ВЪЛК, АГЕНТ НА АНКАРА, ПО-СТРАШЕН И НАГЪЛ ОТ АХМЕД ДОГАН СОПОЛА, КОЙТО ВЕЧЕ НЯМА ПАДКРЕПАТА НА ВИСОКАТА ПОРТА, КАКИМ ДАЛ ТРЯБВА ДА ИЗМИЕ МРЪСНОТО ЛИЦЕ НА ПАРТИЯТА-МАФИЯ ДПС, ЗА ДА ПРОДЪЛЖИ ТЯ ДА СЪСИПВА И БЕЗ ТОВА СЪСИПАНАТА ОТ ЧЕРВЕНИТЕ ОЛИГАРСИ, УЧЕНИЦИ НА ЛУКАНОВ, БЪЛГАРИЯ. НАШИТЕ БЪЛГАРСКИ ПОЛИТИЦИ СЕ ИЗЯЖДАТ ВЗАИМНО, А ТУРСКИТЕ ГАДИНИ ОТ ДПС И АНКАРА КАМО ТОВА ЧАКАТ,ГЛУПАВИТЕ НИ ЖУРНАЛИСТИ ПЛЮЯТ ВСЕКИ ПАТРИОТ И ГО КЛЕЙМЯТ КАТО НАЦИОНАЛИСТ И СЪЩО ВРЕДЯТ НА БЪЛГАРИЯ, КОЯТО НАПРАВО ЗАГИВА, ТУРЦИТЕВЕЧЕ ВЛДАЕЯТ ЕДНА ТРЕТА ОТ НЕЯ И НЯМА КОЙ ДА ГИ ПОМЕТЕ!

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • запознат

    01 Май 2011 6:01ч.

    А тази с интервюто да ходи да става манекенка или нещо още,да си татуира още един таргет някъде, за да могат да я уцелят,защото не на две, а на магаре и половина не може да раздели сеното/справка за бездействието и в МРРБ/

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • BG Turk

    02 Май 2011 22:53ч.

    Дал чак сега се събудил та забелязал коклко `голям агент` е Доган, чак след 25 години...Бавно загряващ ли е той или когато му отнеха кокала от зам. председателското място тогава се `събуди`.Много сте плитки бе джуканта дахилова...

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи
  • BG Turk

    02 Май 2011 22:59ч.

    До ганчо атакаджията, ганчо прост още ходиш цървулите , а се мислиш за `чист ариец`.Когато се изчистят тъпунгерите като теб , тогава България ще се оправи...

    Отговори

    Напиши коментар

    Откажи

Напиши коментар

Откажи